abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57453358
Akkoord over Noorden-miljarden
Leeuwarden -
Het Noorden en het rijk zijn het eens over de besteding van de ¤2,2 miljard compensatiegeld voor de afgeblazen Zuiderzeelijn. Verkeersminister Camiel Eurlings stemde gisteren in met een akkoord, dat de gewenste zeggenschap biedt aan de drie provincies.

Afgesproken is dat van het rijksgeld 48 procent naar de provincie Groningen gaat, 38 procent naar Friesland en de resterende 14 procent naar Drenthe. Gezamenlijk leggen zij hier ¤670 miljoen eigen geld naast om voorrang te kunnen geven aan wensen waar Den Haag minder belang aan hecht.

Hiervan is ¤300 miljoen bestemd voor structuurversterking van de noordelijke economie. De rest gaat naar wegen en spoorwegen, die anders misschien niet of pas veel later zouden zijn aangelegd of verbeterd.

Hiervan is ¤1 miljard voor projecten die nu al zijn aangewezen. De Friese ‘rijksprojecten' uit deze categorie (met vermelding totale kosten) zijn : een spoorlijn Heerenveen-Groningen (¤600 miljoen), invalswegen van Leeuwarden (¤222 miljoen), treinstation Werpsterhoek (ca. ¤22 miljoen) en gedeeltelijke uitbreiding spoor Leeuwarden-Groningen (¤120 miljoen).

Er is ¤500 miljoen Haags geld voor investeringen in Noord-Nederlandse wegen. Friesland mag rekenen op geld voor de N31 in Harlingen (traverse en aquaduct onder Van Harinxmakanaal, ¤200 miljoen), een bijdrage van maximaal ¤40 miljoen in de Centrale As (Dokkum-Nijega) en oplossing rotondeprobleem bij Joure (¤100 miljoen).

De verbinding van Sneek en Heerenveen met Emmeloord wordt buiten de rotonde omgeleid. Verder mag Heerenveen rekenen op een bijdrage in de kosten voor de verdere ontwikkeling van Sportstad, het gebied rond het Abe Lenstastadion.

http://www.leeuwardercour(...)3284433.ece?secId=51
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp?actie=totaalbericht&pid=72238
http://www.nu.nl/news/148(...)n_2%2C8_miljard.html
pi_57458184
Zorg er gewoon voor dat de trajecten vanaf Zwolle naar Groningen / Leeuwarden ongelijkvloers worden en dubbelsporig . Rust ze uit met ERMTS en nieuwe dubbeldekkers en je haalt al 180 Km/h.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 19:01:28 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57458749
Wat lief Nog even wachten, en we hebben straks: Het Miljardenlijntje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 18 maart 2008 @ 19:06:03 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57458844
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat lief Nog even wachten, en we hebben straks: Het Miljardenlijntje
Die hebben we al in de vorm van de Betuweroute en de HSL zuid
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57458855
22 miljoen ook gewoon voor Leeuwarden Werpsterhoek. Amersfoort Vathorst kostte 'slechts' 14 miljoen. Wat wordt dat voor OV terminal . Voor 14 miljoen bouwden ze trouwens ook de stations Twello, Apeldoorn Osseveld, Apeldoorn De Maten en Voorst=Empe. En dat is het totaal bedrag
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 18 maart 2008 @ 19:07:29 #106
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57458879
En het is maar afwachten hoeveel passagiers er op dat station in en uit zullen stappen. Ik denk dat het er helemaal niet veel zullen zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 18 maart 2008 @ 19:11:33 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57458970
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 19:06 schreef JeePee83 het volgende:
22 miljoen ook gewoon voor Leeuwarden Werpsterhoek. Wat wordt dat voor OV terminal .
Speesjoal'n loadpletse vur de koei'n
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 18 maart 2008 @ 19:16:01 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57459074
Het station komt niet in Groningen, Fles
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 18 maart 2008 @ 19:18:04 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57459124
Oowe. Miskien het er dan de wisselkuurse d'r iets mit van te doene
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 18 maart 2008 @ 19:21:12 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57459209
het zal tenminste toch niet om 22 miljoen ECHTE euro's gaan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57459296
persoonlijk lijkt mij een spoorlijn Anna Pauwlona - Dronrijp (vanaf Dronrijp richting Leeuwarden/Groningen capaciteit uitbreiden/dubbelspoor aanleggen) een stuk lucratiever dan een lijntje Heerenveen Groningen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 18 maart 2008 @ 19:27:21 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57459340
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Oowe. Miskien het er dan de wisselkuurse d'r iets mit van te doene
Dat klinkt als Limburgs
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57459833
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 19:25 schreef ghizzer het volgende:
persoonlijk lijkt mij een spoorlijn Anna Pauwlona - Dronrijp (vanaf Dronrijp richting Leeuwarden/Groningen capaciteit uitbreiden/dubbelspoor aanleggen)
Oftewel Alkmaar - Leeuwarden zonder stop? Een dienst die nu (met stops) als bus gereden wordt.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 21:21:30 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57462283
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 19:25 schreef ghizzer het volgende:
persoonlijk lijkt mij een spoorlijn Anna Pauwlona - Dronrijp (vanaf Dronrijp richting Leeuwarden/Groningen capaciteit uitbreiden/dubbelspoor aanleggen) een stuk lucratiever dan een lijntje Heerenveen Groningen.
Er is immers een grote markt voor mensen uit Dronrijp die een dagje willen shoppen in het bruisende Anna Paulowna.

Hou toch eens op met luchtkastelen, bouw spoor dat enig nut heeft. Die Zuiderzeelijn, die zou nut hebben, de Hanzelijn is een lapmiddeltje.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57463022
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 21:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er is immers een grote markt voor mensen uit Dronrijp die een dagje willen shoppen in het bruisende Anna Paulowna.

Hou toch eens op met luchtkastelen, bouw spoor dat enig nut heeft. Die Zuiderzeelijn, die zou nut hebben, de Hanzelijn is een lapmiddeltje.
euh.... ik zeg niet dat de treinen daar moeten stoppen, maar dit is geografisch het meest logisch, omdat dat simpelweg de kortsteweg is tussen de spoorlijnen in Noord-Holland en Friesland. Dus in het vervolg, eerst goed lezen en nadenken en daarna pas blaten! Dankuwel.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 21:59:38 #116
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_57463301
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
En het is maar afwachten hoeveel passagiers er op dat station in en uit zullen stappen. Ik denk dat het er helemaal niet veel zullen zijn.
't zullen er voorlopig niet veel zijn nee, als je ziet waar het zo ongeveer moet komen.
goegelkaartje
pi_57464772
Als je het zo stelt niet nee. Maar er komt daar een groot kantorenpark, een redelijke woonwijk (7.000 woningen), een bedrijventerrein, een transferium en het wordt een overstaplocatie voor diverse buslijnen. Dus er zal wel wat in- en uitstappen. Of het er 1000 per dag zullen zijn zal hoofdzakelijk van de snelheid van aanleg liggen. Oftewel ligt het station er als de bebouwing goed in de lift zit. Of duurt het weer eens te lang en staat alles er al en wil niemand meer met de trein.
pi_57464884
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
het zal tenminste toch niet om 22 miljoen ECHTE euro's gaan?
Volgens mij krijgen ze daar gesubsidieerde krokketen van de FEBO
  woensdag 19 maart 2008 @ 08:05:50 #119
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57469248
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 21:49 schreef ghizzer het volgende:

[..]

euh.... ik zeg niet dat de treinen daar moeten stoppen, maar dit is geografisch het meest logisch, omdat dat simpelweg de kortsteweg is tussen de spoorlijnen in Noord-Holland en Friesland. Dus in het vervolg, eerst goed lezen en nadenken en daarna pas blaten! Dankuwel.
Maar de kortste weg leidt niet langs enige plaats van betekenis, dus zouden alleen langeafstandsreizigers er iets aan hebben, en voor hun is dit een onwijze omweg. Helaas is dit dus geen economisch rendabele oplossing. Ook bedankt!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport woensdag 19 maart 2008 @ 09:21:43 #120
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57470078
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 19 maart 2008 @ 09:30:25 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57470231
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 19:25 schreef ghizzer het volgende:
persoonlijk lijkt mij een spoorlijn Anna Pauwlona - Dronrijp (vanaf Dronrijp richting Leeuwarden/Groningen capaciteit uitbreiden/dubbelspoor aanleggen) een stuk lucratiever dan een lijntje Heerenveen Groningen.
Oh wacht, ik was op het verkeerde been gezet door het woordje "persoonlijk". Zo van "persoonlijk ben ik wel voor een directe HSL van mijn voordeur naar de friettent, laten we dat doen "

Maar ik begrijp dat dit serieus bedoeld was?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57475557
Persoonlijk lijkt mij de FEBO beter dan Smullers
  woensdag 19 maart 2008 @ 14:08:18 #123
136283 knars
Teethgrinder
pi_57475802
U kent allen de clip van Underworld - Star Guitar? Welnu, gisteren bij het concert van the Cure werd het nummer Jumping Someone Else's Train begeleid met versneld afgespeelde videobeelden van een cabinerit ergens in Engeland
  woensdag 19 maart 2008 @ 14:24:47 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57476143
Star Guitar is van de Chemical Brothers op zich, maar okee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 maart 2008 @ 14:37:43 #125
136283 knars
Teethgrinder
pi_57476418
Ja, die bedoel ik ook
crap, ik heb die cd zelfs hier ergens liggen, haal ik ze nog door de war

Nummer daarvoor had ik nog gefilmd, deze helaas niet. Achteraf gezien dus wel jammer.
  woensdag 19 maart 2008 @ 14:48:21 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57476600
staat verschillende keren op youtube anders hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 maart 2008 @ 15:08:20 #127
136283 knars
Teethgrinder
pi_57477015
Jawel, maar dat is toch "anders". Plaats jij liever een foto van een bordje wat je zelf hebt geschoten of eentje die door iemand anders is gemaakt?
  woensdag 19 maart 2008 @ 15:27:39 #128
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57477401
Heeft iemand eigenlijk nog fotos van materieel in Dienst van Lovers? Verhalen en anekdotes mogen ook
  woensdag 19 maart 2008 @ 15:37:06 #129
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57477589
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 15:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heeft iemand eigenlijk nog fotos van materieel in Dienst van Lovers? Verhalen en anekdotes mogen ook
Eén keer een retourrit Asd - IJm gemaakt, helaas zonder camera. Dom, dom, dom!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 19 maart 2008 @ 15:40:34 #130
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57477663
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport woensdag 19 maart 2008 @ 16:02:06 #131
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57478084
quote:
Vertraging verdiept spoor Almelo
De aanleg van het verdiept spoor in Almelo heeft flinke vertraging opgelopen. Het miljoenenproject zou in december worden afgerond, maar dat wordt nu niet eerder dan mei volgend jaar. Volgens spoorbeheerder ProRail komt de vertraging door een aantal tegenvallers in de uitvoering. ProRail betreurt de langere periode van bouwoverlast voor de omwonenden. bron: RTV Oost


Ik vrees dat de stopper Apeldoorn-Almelo nu ook niet doorgetrokken wordt naar Enschede voor mei.... het was de bedoeling om dat vanaf december te doen, maar 6 treinen per uur per richting, en nog wat goederen, over een stuk enkelspoor gaat niet lukken denk ik..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 19 maart 2008 @ 16:10:30 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57478278
Het komt door tegenvallers in de uitvoering boe-hoe

tegenvallers die vermijdbaar waren geweest als er geen geblunder in de voorbereiding had plaatsgevonden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 maart 2008 @ 16:27:11 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57478666
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 15:08 schreef knars het volgende:
Jawel, maar dat is toch "anders". Plaats jij liever een foto van een bordje wat je zelf hebt geschoten of eentje die door iemand anders is gemaakt?
Hmm, punt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57479194
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 15:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heeft iemand eigenlijk nog fotos van materieel in Dienst van Lovers? Verhalen en anekdotes mogen ook
Check dit es:
http://www.martijnhaman.nl/loversrail.htm
  woensdag 19 maart 2008 @ 17:59:52 #135
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57480613
Ik was destijds fel anti Lovers en pro NS, omdat ik vond dat concurrentie voor reizigerstreinen op het spoor onzin is. Ik vind dat nog steeds onzin, maar ik vind dat, aangezien de politiek de situatie geschapen heeft, Lovers een eerlijker kans had moeten krijgen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57480729
Zeker als je op zo'n manier met geile diesellokjes heen en weer rijdt
  woensdag 19 maart 2008 @ 18:10:56 #137
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57480834
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 18:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeker als je op zo'n manier met geile diesellokjes heen en weer rijdt
Walmende krengen! En niet vooruit te branden. op de lijn naar IJmuiden waren alle overwegen handbediend, dus harder dan 40 kon je er niet...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 19 maart 2008 @ 18:36:15 #138
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_57481465
Had net zomaar zin om wat foto's te maken.


Plan V 478 (met soortgenoten)


SGMm 2940


ICM 4235
pi_57483631
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 15:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heeft iemand eigenlijk nog fotos van materieel in Dienst van Lovers? Verhalen en anekdotes mogen ook
Het is alweer een hele tijd geleden! 199?.
Ik kan me nog een CTA in OdR herinneren waar iets staat als Amsterdam beach express ofzo.
Nou als IJmuiten iets niet is, dan is het wel de Beach van Amsterdam wat een lucht hang er daar altijd van de hoogovens. Die oude havengebieden hebben wel iets. Leuk om een keer doorheen te rijden maar that's it voor mij.
Verder heb je nog dat oude roestige spoor waar ik vorig jaar overheen ben gelopen. Geeft wel een apart gevoel om een oud perron zo te zien.
En dan het eindpunt met een soort van 'nood'perron.
Resumerend kan ik zeggen dat ik het wel jammer vind dat daar geen trein meer rijdt. Maar echt een economisch sterken lijn zie ik er duidelijk niet in

Meen me nog iets te herinneren dat Lovers ook een pad naar Utrecht over Hilversum had aangevraagd (gekregen ) en een keukenhof express ofzo
pi_57483695
quote:
Vertraging verdiept spoor Almelo
De aanleg van het verdiept spoor in Almelo heeft flinke vertraging opgelopen. Het miljoenenproject zou in december worden afgerond, maar dat wordt nu niet eerder dan mei volgend jaar. Volgens spoorbeheerder ProRail komt de vertraging door een aantal tegenvallers in de uitvoering. ProRail betreurt de langere periode van bouwoverlast voor de omwonenden. bron: RTV Oost
Ik zou zeggen ga lekker s'nachts werken en ook in het weekend
Ze moeten bij een termijn overschrijding gewoon een malus opleggen. Doorwerken met die polen
  woensdag 19 maart 2008 @ 20:15:12 #141
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_57483963
En dan krijg je weer de omwonenden die gaan protesteren, en waaruit vervolgens blijkt dat volgens de vergunning maar zo en zoveel uur per dag / week gewerkt mag worden en in het weekend niet.

Dat is het hele probleem in dit land, elk bouwproject wat groter is dan een schuurtje in de tuin krijgt met een rits aan klagende burgers, trage bureaucratie, overdaad aan vergunning, bepalingen en regels te maken. Hoe groter het project dan is, des te meer gezeik krijg je ermee.

Niet alleen bij spoorprojecten is dat zo, maar denk bijv. ook aan de A73 die tijdenlang niet open kon / problemen had, spitsstroken waar bij voldoende verkeersaanbod niet overheen gereden mag worden vanwege compromissen die met milieuhippies zijn gesloten waardoor de vergunning dat niet mogelijk maakt.

Echt waar, Nederland is daar echt de beste van Europa in, en daarom kots ik ook zo hard op de mentaliteit in dit land.
pi_57484275
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 20:15 schreef von_Preussen het volgende:

Echt waar, Nederland is daar echt de beste van Europa in, en daarom kots ik ook zo hard op de mentaliteit in dit land.
Je kotst op je eigen rechtsysteem. Als jouw buurman ineens een schuurtje gaat bouwen in de achtertuin, als er bij jou om de hoek ineens een vuilinsbelt komt, een weg wordt aangelegd.
Dan ben je blij met de rechtzekerheid in dit land, met inspraakavonden, mogelijkheden van bezwaar en beroep. enzovoort.

In dit geval weet ik niet hoeveel mensen er rond die route wonen en hoeveel mensen er van nachtwerkzaamheden overlast zouden ondervinden. Als je dat zou weten zou je beter de belangen af kunnen wegen.
pi_57484562
Feit is dat Nederland een drukbevolkt land is, wat met zich meebrengt dat het een en ander ruimtelijk nog wel eens een keer botst. Daarom komt de benaming NIMBY hier zo naar boven, omdat alles zich praktisch in jouw achtertuin bevindt. Nu kan je NIMBY's als energiecentrales nog wel naar dunbevolkte plekken tussen Siberië en Oost-Groningen sturen, maar met een spoorweg kan dat nog niet.

Waar ik me wel aan stoor is dat vanwege de centenkwestie (het blijven Hollanders), er vaak wordt gekozen voor een het-komt-in-de-buurt-maar-is-het-niet-helemaal-echt oplossing. Gewoon projecten ruim begroten en het dan goed doen, dan krijg je a) minder landschapsvervuiling en b) minder waardeloze projecten als de Betuweroute
Socialist in Mercedes
  woensdag 19 maart 2008 @ 20:55:55 #144
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57484977
Als er nou één project is waar juist veel geld naar ruimtelijke inpassing is gegaan, is het toch wel de Betuweroute. Alleen schijnt iedereen op die lijn te moeten kotsen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57485041
Wikipedia is ook lekker duidelijk
quote:
Tegenwoordig is de lijn naar IJmuiden buiten dienst en bestaan er plannen om het lijntje te slopen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Haarlem_-_Uitgeest

vs.
quote:
De IJmondlijn, IJmuiderlijn of Vislijn is een spoorweg tussen Haarlem en IJmuiden. Sinds 1999 is de lijn buiten gebruik, maar er zijn plannen om deze te reactiveren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/IJmondlijn

Socialist in Mercedes
  woensdag 19 maart 2008 @ 21:11:25 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57485436
Het wissel is eruit bij Santpoort, dus je kunt niet meer naar IJmuiden komen vanaf het gewone spoor.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 19 maart 2008 @ 21:41:25 #147
136283 knars
Teethgrinder
pi_57486489
Lovers had inderdaad wel een vergunning voor hilversum - utrecht, maar heeft daar nooit gebruik van gemaakt. Ik kan me wel herinneren zo'n trein van ze te hebben gezien op Amsterdam cs, maar er zat gewoon geen hond in.

Ze hebben zich daarna vooral toegespitst op waterfietsen verhuur, geloof ik
  woensdag 19 maart 2008 @ 21:43:17 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57486545
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:11 schreef Duvel het volgende:
Het wissel is eruit bij Santpoort, dus je kunt niet meer naar IJmuiden komen vanaf het gewone spoor.
Wat een lul-argument zeg. Als je WILT leg je voor een paar knaken dat wissel zo weer terug, in een nachtje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 maart 2008 @ 21:55:00 #149
136283 knars
Teethgrinder
pi_57486921
in een nachtje? Als oudejaarsstunt bedoel je?
pi_57487011
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:41 schreef knars het volgende:

Ze hebben zich daarna vooral toegespitst op waterfietsen verhuur, geloof ik
Neuh, rondvaartboten, dat deden ze ervoor en nu ook nog.
Om een beetje in de sfeer te blijven. Het recht om waterfietsen te verhuren aan de gracht is ook aanbesteed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')