Die hebben we al in de vorm van de Betuweroute en de HSL zuidquote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat liefNog even wachten, en we hebben straks: Het Miljardenlijntje
Speesjoal'n loadpletse vur de koei'nquote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:06 schreef JeePee83 het volgende:
22 miljoen ook gewoon voor Leeuwarden Werpsterhoek. Wat wordt dat voor OV terminal.
Dat klinkt als Limburgsquote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Oowe. Miskien het er dan de wisselkuurse d'r iets mit van te doene
Oftewel Alkmaar - Leeuwarden zonder stop? Een dienst die nu (met stops) als bus gereden wordt.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:25 schreef ghizzer het volgende:
persoonlijk lijkt mij een spoorlijn Anna Pauwlona - Dronrijp (vanaf Dronrijp richting Leeuwarden/Groningen capaciteit uitbreiden/dubbelspoor aanleggen)
Er is immers een grote markt voor mensen uit Dronrijp die een dagje willen shoppen in het bruisende Anna Paulowna.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:25 schreef ghizzer het volgende:
persoonlijk lijkt mij een spoorlijn Anna Pauwlona - Dronrijp (vanaf Dronrijp richting Leeuwarden/Groningen capaciteit uitbreiden/dubbelspoor aanleggen) een stuk lucratiever dan een lijntje Heerenveen Groningen.
euh.... ik zeg niet dat de treinen daar moeten stoppen, maar dit is geografisch het meest logisch, omdat dat simpelweg de kortsteweg is tussen de spoorlijnen in Noord-Holland en Friesland. Dus in het vervolg, eerst goed lezen en nadenken en daarna pas blaten! Dankuwel.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er is immers een grote markt voor mensen uit Dronrijp die een dagje willen shoppen in het bruisende Anna Paulowna.
Hou toch eens op met luchtkastelen, bouw spoor dat enig nut heeft. Die Zuiderzeelijn, die zou nut hebben, de Hanzelijn is een lapmiddeltje.
't zullen er voorlopig niet veel zijn nee, als je ziet waar het zo ongeveer moet komen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
En het is maar afwachten hoeveel passagiers er op dat station in en uit zullen stappen. Ik denk dat het er helemaal niet veel zullen zijn.
Volgens mij krijgen ze daar gesubsidieerde krokketen van de FEBOquote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
het zal tenminste toch niet om 22 miljoen ECHTE euro's gaan?![]()
Maar de kortste weg leidt niet langs enige plaats van betekenis, dus zouden alleen langeafstandsreizigers er iets aan hebben, en voor hun is dit een onwijze omweg. Helaas is dit dus geen economisch rendabele oplossing. Ook bedankt!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:49 schreef ghizzer het volgende:
[..]
euh.... ik zeg niet dat de treinen daar moeten stoppen, maar dit is geografisch het meest logisch, omdat dat simpelweg de kortsteweg is tussen de spoorlijnen in Noord-Holland en Friesland. Dus in het vervolg, eerst goed lezen en nadenken en daarna pas blaten! Dankuwel.
Oh wacht, ik was op het verkeerde been gezet door het woordje "persoonlijk". Zo van "persoonlijk ben ik wel voor een directe HSL van mijn voordeur naar de friettent, laten we dat doenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:25 schreef ghizzer het volgende:
persoonlijk lijkt mij een spoorlijn Anna Pauwlona - Dronrijp (vanaf Dronrijp richting Leeuwarden/Groningen capaciteit uitbreiden/dubbelspoor aanleggen) een stuk lucratiever dan een lijntje Heerenveen Groningen.
Eén keer een retourrit Asd - IJm gemaakt, helaas zonder camera.quote:Op woensdag 19 maart 2008 15:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heeft iemand eigenlijk nog fotos van materieel in Dienst van Lovers? Verhalen en anekdotes mogen ook
quote:Vertraging verdiept spoor Almelo
De aanleg van het verdiept spoor in Almelo heeft flinke vertraging opgelopen. Het miljoenenproject zou in december worden afgerond, maar dat wordt nu niet eerder dan mei volgend jaar. Volgens spoorbeheerder ProRail komt de vertraging door een aantal tegenvallers in de uitvoering. ProRail betreurt de langere periode van bouwoverlast voor de omwonenden. bron: RTV Oost
Hmm, puntquote:Op woensdag 19 maart 2008 15:08 schreef knars het volgende:
Jawel, maar dat is toch "anders". Plaats jij liever een foto van een bordje wat je zelf hebt geschoten of eentje die door iemand anders is gemaakt?
Check dit es:quote:Op woensdag 19 maart 2008 15:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heeft iemand eigenlijk nog fotos van materieel in Dienst van Lovers? Verhalen en anekdotes mogen ook
Walmende krengen! En niet vooruit te branden. op de lijn naar IJmuiden waren alle overwegen handbediend, dus harder dan 40 kon je er niet...quote:Op woensdag 19 maart 2008 18:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeker als je op zo'n manier met geile diesellokjes heen en weer rijdt
Het is alweer een hele tijd geleden! 199?.quote:Op woensdag 19 maart 2008 15:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heeft iemand eigenlijk nog fotos van materieel in Dienst van Lovers? Verhalen en anekdotes mogen ook
Ik zou zeggen ga lekker s'nachts werken en ook in het weekendquote:Vertraging verdiept spoor Almelo
De aanleg van het verdiept spoor in Almelo heeft flinke vertraging opgelopen. Het miljoenenproject zou in december worden afgerond, maar dat wordt nu niet eerder dan mei volgend jaar. Volgens spoorbeheerder ProRail komt de vertraging door een aantal tegenvallers in de uitvoering. ProRail betreurt de langere periode van bouwoverlast voor de omwonenden. bron: RTV Oost
Je kotst op je eigen rechtsysteem. Als jouw buurman ineens een schuurtje gaat bouwen in de achtertuin, als er bij jou om de hoek ineens een vuilinsbelt komt, een weg wordt aangelegd.quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:15 schreef von_Preussen het volgende:
Echt waar, Nederland is daar echt de beste van Europa in, en daarom kots ik ook zo hard op de mentaliteit in dit land.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Haarlem_-_Uitgeestquote:Tegenwoordig is de lijn naar IJmuiden buiten dienst en bestaan er plannen om het lijntje te slopen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/IJmondlijnquote:De IJmondlijn, IJmuiderlijn of Vislijn is een spoorweg tussen Haarlem en IJmuiden. Sinds 1999 is de lijn buiten gebruik, maar er zijn plannen om deze te reactiveren.
Wat een lul-argument zeg. Als je WILT leg je voor een paar knaken dat wissel zo weer terug, in een nachtjequote:Op woensdag 19 maart 2008 21:11 schreef Duvel het volgende:
Het wissel is eruit bij Santpoort, dus je kunt niet meer naar IJmuiden komen vanaf het gewone spoor.
Neuh, rondvaartboten, dat deden ze ervoor en nu ook nog.quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:41 schreef knars het volgende:
Ze hebben zich daarna vooral toegespitst op waterfietsen verhuur, geloof ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |