abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 maart 2008 @ 14:48:21 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57476600
staat verschillende keren op youtube anders hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 maart 2008 @ 15:08:20 #127
136283 knars
Teethgrinder
pi_57477015
Jawel, maar dat is toch "anders". Plaats jij liever een foto van een bordje wat je zelf hebt geschoten of eentje die door iemand anders is gemaakt?
  woensdag 19 maart 2008 @ 15:27:39 #128
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57477401
Heeft iemand eigenlijk nog fotos van materieel in Dienst van Lovers? Verhalen en anekdotes mogen ook
  woensdag 19 maart 2008 @ 15:37:06 #129
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57477589
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 15:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heeft iemand eigenlijk nog fotos van materieel in Dienst van Lovers? Verhalen en anekdotes mogen ook
Eén keer een retourrit Asd - IJm gemaakt, helaas zonder camera. Dom, dom, dom!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 19 maart 2008 @ 15:40:34 #130
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57477663
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport woensdag 19 maart 2008 @ 16:02:06 #131
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57478084
quote:
Vertraging verdiept spoor Almelo
De aanleg van het verdiept spoor in Almelo heeft flinke vertraging opgelopen. Het miljoenenproject zou in december worden afgerond, maar dat wordt nu niet eerder dan mei volgend jaar. Volgens spoorbeheerder ProRail komt de vertraging door een aantal tegenvallers in de uitvoering. ProRail betreurt de langere periode van bouwoverlast voor de omwonenden. bron: RTV Oost


Ik vrees dat de stopper Apeldoorn-Almelo nu ook niet doorgetrokken wordt naar Enschede voor mei.... het was de bedoeling om dat vanaf december te doen, maar 6 treinen per uur per richting, en nog wat goederen, over een stuk enkelspoor gaat niet lukken denk ik..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 19 maart 2008 @ 16:10:30 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57478278
Het komt door tegenvallers in de uitvoering boe-hoe

tegenvallers die vermijdbaar waren geweest als er geen geblunder in de voorbereiding had plaatsgevonden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 maart 2008 @ 16:27:11 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57478666
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 15:08 schreef knars het volgende:
Jawel, maar dat is toch "anders". Plaats jij liever een foto van een bordje wat je zelf hebt geschoten of eentje die door iemand anders is gemaakt?
Hmm, punt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57479194
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 15:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heeft iemand eigenlijk nog fotos van materieel in Dienst van Lovers? Verhalen en anekdotes mogen ook
Check dit es:
http://www.martijnhaman.nl/loversrail.htm
  woensdag 19 maart 2008 @ 17:59:52 #135
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57480613
Ik was destijds fel anti Lovers en pro NS, omdat ik vond dat concurrentie voor reizigerstreinen op het spoor onzin is. Ik vind dat nog steeds onzin, maar ik vind dat, aangezien de politiek de situatie geschapen heeft, Lovers een eerlijker kans had moeten krijgen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57480729
Zeker als je op zo'n manier met geile diesellokjes heen en weer rijdt
  woensdag 19 maart 2008 @ 18:10:56 #137
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57480834
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 18:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeker als je op zo'n manier met geile diesellokjes heen en weer rijdt
Walmende krengen! En niet vooruit te branden. op de lijn naar IJmuiden waren alle overwegen handbediend, dus harder dan 40 kon je er niet...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 19 maart 2008 @ 18:36:15 #138
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_57481465
Had net zomaar zin om wat foto's te maken.


Plan V 478 (met soortgenoten)


SGMm 2940


ICM 4235
pi_57483631
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 15:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heeft iemand eigenlijk nog fotos van materieel in Dienst van Lovers? Verhalen en anekdotes mogen ook
Het is alweer een hele tijd geleden! 199?.
Ik kan me nog een CTA in OdR herinneren waar iets staat als Amsterdam beach express ofzo.
Nou als IJmuiten iets niet is, dan is het wel de Beach van Amsterdam wat een lucht hang er daar altijd van de hoogovens. Die oude havengebieden hebben wel iets. Leuk om een keer doorheen te rijden maar that's it voor mij.
Verder heb je nog dat oude roestige spoor waar ik vorig jaar overheen ben gelopen. Geeft wel een apart gevoel om een oud perron zo te zien.
En dan het eindpunt met een soort van 'nood'perron.
Resumerend kan ik zeggen dat ik het wel jammer vind dat daar geen trein meer rijdt. Maar echt een economisch sterken lijn zie ik er duidelijk niet in

Meen me nog iets te herinneren dat Lovers ook een pad naar Utrecht over Hilversum had aangevraagd (gekregen ) en een keukenhof express ofzo
pi_57483695
quote:
Vertraging verdiept spoor Almelo
De aanleg van het verdiept spoor in Almelo heeft flinke vertraging opgelopen. Het miljoenenproject zou in december worden afgerond, maar dat wordt nu niet eerder dan mei volgend jaar. Volgens spoorbeheerder ProRail komt de vertraging door een aantal tegenvallers in de uitvoering. ProRail betreurt de langere periode van bouwoverlast voor de omwonenden. bron: RTV Oost
Ik zou zeggen ga lekker s'nachts werken en ook in het weekend
Ze moeten bij een termijn overschrijding gewoon een malus opleggen. Doorwerken met die polen
  woensdag 19 maart 2008 @ 20:15:12 #141
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_57483963
En dan krijg je weer de omwonenden die gaan protesteren, en waaruit vervolgens blijkt dat volgens de vergunning maar zo en zoveel uur per dag / week gewerkt mag worden en in het weekend niet.

Dat is het hele probleem in dit land, elk bouwproject wat groter is dan een schuurtje in de tuin krijgt met een rits aan klagende burgers, trage bureaucratie, overdaad aan vergunning, bepalingen en regels te maken. Hoe groter het project dan is, des te meer gezeik krijg je ermee.

Niet alleen bij spoorprojecten is dat zo, maar denk bijv. ook aan de A73 die tijdenlang niet open kon / problemen had, spitsstroken waar bij voldoende verkeersaanbod niet overheen gereden mag worden vanwege compromissen die met milieuhippies zijn gesloten waardoor de vergunning dat niet mogelijk maakt.

Echt waar, Nederland is daar echt de beste van Europa in, en daarom kots ik ook zo hard op de mentaliteit in dit land.
pi_57484275
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 20:15 schreef von_Preussen het volgende:

Echt waar, Nederland is daar echt de beste van Europa in, en daarom kots ik ook zo hard op de mentaliteit in dit land.
Je kotst op je eigen rechtsysteem. Als jouw buurman ineens een schuurtje gaat bouwen in de achtertuin, als er bij jou om de hoek ineens een vuilinsbelt komt, een weg wordt aangelegd.
Dan ben je blij met de rechtzekerheid in dit land, met inspraakavonden, mogelijkheden van bezwaar en beroep. enzovoort.

In dit geval weet ik niet hoeveel mensen er rond die route wonen en hoeveel mensen er van nachtwerkzaamheden overlast zouden ondervinden. Als je dat zou weten zou je beter de belangen af kunnen wegen.
pi_57484562
Feit is dat Nederland een drukbevolkt land is, wat met zich meebrengt dat het een en ander ruimtelijk nog wel eens een keer botst. Daarom komt de benaming NIMBY hier zo naar boven, omdat alles zich praktisch in jouw achtertuin bevindt. Nu kan je NIMBY's als energiecentrales nog wel naar dunbevolkte plekken tussen Siberië en Oost-Groningen sturen, maar met een spoorweg kan dat nog niet.

Waar ik me wel aan stoor is dat vanwege de centenkwestie (het blijven Hollanders), er vaak wordt gekozen voor een het-komt-in-de-buurt-maar-is-het-niet-helemaal-echt oplossing. Gewoon projecten ruim begroten en het dan goed doen, dan krijg je a) minder landschapsvervuiling en b) minder waardeloze projecten als de Betuweroute
Socialist in Mercedes
  woensdag 19 maart 2008 @ 20:55:55 #144
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57484977
Als er nou één project is waar juist veel geld naar ruimtelijke inpassing is gegaan, is het toch wel de Betuweroute. Alleen schijnt iedereen op die lijn te moeten kotsen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57485041
Wikipedia is ook lekker duidelijk
quote:
Tegenwoordig is de lijn naar IJmuiden buiten dienst en bestaan er plannen om het lijntje te slopen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Haarlem_-_Uitgeest

vs.
quote:
De IJmondlijn, IJmuiderlijn of Vislijn is een spoorweg tussen Haarlem en IJmuiden. Sinds 1999 is de lijn buiten gebruik, maar er zijn plannen om deze te reactiveren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/IJmondlijn

Socialist in Mercedes
  woensdag 19 maart 2008 @ 21:11:25 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57485436
Het wissel is eruit bij Santpoort, dus je kunt niet meer naar IJmuiden komen vanaf het gewone spoor.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 19 maart 2008 @ 21:41:25 #147
136283 knars
Teethgrinder
pi_57486489
Lovers had inderdaad wel een vergunning voor hilversum - utrecht, maar heeft daar nooit gebruik van gemaakt. Ik kan me wel herinneren zo'n trein van ze te hebben gezien op Amsterdam cs, maar er zat gewoon geen hond in.

Ze hebben zich daarna vooral toegespitst op waterfietsen verhuur, geloof ik
  woensdag 19 maart 2008 @ 21:43:17 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57486545
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:11 schreef Duvel het volgende:
Het wissel is eruit bij Santpoort, dus je kunt niet meer naar IJmuiden komen vanaf het gewone spoor.
Wat een lul-argument zeg. Als je WILT leg je voor een paar knaken dat wissel zo weer terug, in een nachtje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 maart 2008 @ 21:55:00 #149
136283 knars
Teethgrinder
pi_57486921
in een nachtje? Als oudejaarsstunt bedoel je?
pi_57487011
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:41 schreef knars het volgende:

Ze hebben zich daarna vooral toegespitst op waterfietsen verhuur, geloof ik
Neuh, rondvaartboten, dat deden ze ervoor en nu ook nog.
Om een beetje in de sfeer te blijven. Het recht om waterfietsen te verhuren aan de gracht is ook aanbesteed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')