Ja, en toen stond er geen Alkmaar?quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
Zuip maar door Fles, want je zit er weer eens helemaal naast. Was er zelf namelijk bij toen die foto gemaakt werd.
Wordt een leuke klus voor ProRail zometeen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:35 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Er moet daar spoorverdubbeling plaatsvinden plus het aanleggen van een tunnel.
Ja dag, er valt geen reet te raden behalve Alkmaar en dan ga je lopen mekkeren dat dat fout is en iemand geen bier mag drinken. Beetje gelul.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
Zuip maar door Fles, want je zit er weer eens helemaal naast. Was er zelf namelijk bij toen die foto gemaakt werd.
Erik de Zwart is zelfs voorzitter van die clubquote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:46 schreef De_Hertog het volgende:
Zojuist op de radio de mededeling dat vandalen het treinstel waar oa Erik de Zwart donateur van is hebben toegetakeld. Kon verder nog geen bron vinden, maar zo te zien gaat het om de 766 van Stichting Mat '54.
Ik heb verder geen idee. Ik ben ook maar aan het werk (;)) en hoorde het op de radio. Ze meldden dat voormalige DJ Erik de Zwart baalde omdat vandalen het treinstel waar hij en een paar anderen donateur van was hadden toegetakeld. De schade was, volgens mij, 15 miljoen. Ik weet het verder niet zeker, zat eerst maar half te luisteren tenslotte, maar ik weet wel vrij zeker dat ze het over vandalen en schadeposten hadden. Volgens mij zat ie niet Haarlem uit te schelden.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Erik de Zwart is zelfs voorzitter van die clubMaar bij mijn weten wordt hij momenteel alleen "toegetakeld" door de revisiewerkplaats in Haarlem?
Zoals gezegd kan ik dat laatste verkeerd verstaan hebben.. Maar dan nog, niet best idd.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeker als de schade 15 miljoen bedraagtDat zou ongeveer betekenen dat die trein eerst in een miljard stukjes gezaagd is, die vervolgens allemaal in de fik gestoken zijn. Of zo.
Mja als het stel nog onderweg is naar Heerlen dan is dat toch wat vreemd of niet?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 07:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja dag, er valt geen reet te raden behalve Alkmaar en dan ga je lopen mekkeren dat dat fout is en iemand geen bier mag drinken. Beetje gelul.
http://www.verkeerenwater(...)l/projecten/ov-saal/quote:Meer treinen tussen Amsterdam en Almere
Uitgegeven: 20 maart 2008 14:50
Laatst gewijzigd: 20 maart 2008 17:56
DEN HAAG - Het kabinet gaat fors investeren in het verbeteren van de spoorverbinding tussen Amsterdam en Almere, zei minister Camiel Eurlings donderdag na afloop van de vergadering van de ministerraad.
Binnen een aantal jaren moeten daar twaalf treinen per uur gaan rijden. "Dat is een gigantische winst voor de reizigers," aldus Eurlings.
Almere heeft uitbreiding van de gemeente afhankelijk gemaakt van goede verbindingen met het openbaar vervoer.
Gemeente
De gemeente Almere en de Flevolandse afdeling van reizigersorganisatie Rover juichen het plan van minister Eurlings toe. Dat zeiden beide partijen donderdagmiddag.
De gemeente Almere zegt erg tevreden te zijn met de maatregelen voor de korte termijn. "Na het besluit dat onlangs is genomen over uitbreiding van de A6/A9, is dit een nieuwe stap naar een beter bereikbaar Almere", aldus de woordvoerder.
quote:Het kabinet heeft op 20 maart 2008 besloten om:
Op korte termijn maatregelen te treffen om het aanbod van treindiensten in de corridor uit te kunnen breiden en de kwaliteit van de treindienst in termen van reistijd en betrouwbaarheid te verbeteren. Hiertoe wordt een bedrag van ¤ 531 miljoen geīnvesteerd in het spoor tussen Schiphol en Lelystad. Het gaat met name om uitbreidingen van het bestaande spoor ten oosten en ten westen van station Amsterdam Zuid en een gedeeltelijke uitbreiding van de Flevolijn naar vier sporen in Almere (tussen de stations Almere Muziekwijk en Almere Centrum en tussen de stations Almere Buiten en Almere Oostvaarders). Naast dit investeringsbedrag wordt voor de periode 2014 – 2020 een budget van ¤ 75 miljoen gereserveerd ten behoeve van het beheer en de instandhouding van deze maatregelen na realisatie.
In een volgende fase van het Project OV SAAL nadere uitwerking te geven aan spoormaatregelen die op middellange termijn (2020) en de openbaar vervoeroplossingen (spoor en andere OV modaliteiten) die op lange termijn (2030) in de corridor nodig zijn. Voor aanvullende uitbreidingen van het spoor tot 2020 wordt een budget van maximaal ¤ 744 miljoen gereserveerd. In de volgende fase van het project OV SAAL wordt nader onderzocht om welke maatregelen het dan gaat. Het onderzoek naar de oplossingen voor de lange termijn (2030) heeft, net als in de eerste onderzoeksfase, een verkennend karakter. In 2009 volgt een besluit over de maatregelen voor de middellange en lange termijn, waaronder een principebesluit over een IJmeerverbinding.
De vervolgfase van het Project OV SAAL gezamenlijk aan te sturen met de regionale overheden. Deze aansturing vult de minister van Verkeer en Waterstaat samen met wethouder Herrema van de gemeente Amsterdam in, zijn duo-partner in het kader van het programma Randstad Urgent.
Ja, een heel goed idee.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:15 schreef von_Preussen het volgende:
Ik snap dat dus niet, je ziet regelmatig dat (vooral glimmende treinen) onder handen worden genomen door van die graffitimongolen (zouden het de kinderen van de Prorail vingerverfmongolen zijn?).
Wat is daar nu leuk aan, om midden in de nacht naar afgelegen terreinen te gaan, en dan ergens iets op spuiten, wat jezelf niet kan bewonderen en er binnen de kortste keren weer is afgehaald. En gezien de hoeveelheid treinen die er onder handen worden genomen, schijnt er ook een heel leger van die gasten te zijn.
Maar goed, weet iemand dus wat daar zo leuk aan zou moeten zijn?
Gewoon eens een flinke afranseling met een wapenstok geven, dat zal ze leren.
Dat kun je toch niet raden aan de hand van die pokkefoto van dat display?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja als het stel nog onderweg is naar Heerlen dan is dat toch wat vreemd of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |