Zal allemaal ook pure noodzaak zijn omdat in 2010 waarschijnlijk de hanzelijn ook al af is, en een overstap in lelystad zou de lijn niet echt populair makenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:03 schreef knars het volgende:
had dit bericht hier nog niet gezien:
http://www.nu.nl/news/149(...)erdam_en_Almere.html
[..]
http://www.verkeerenwater(...)l/projecten/ov-saal/
[..]
Via Somda Floriss:quote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:06 schreef Brembo het volgende:
Vraag me alleen af hoe de NS de dienstregeling wil gaan invullen met hanzelijn?
quote:Voor 2013, wanneer de Hanzelijn in gebruik is genomen ziet het plaatje er als volgt uit:
- IC Amsterdam Centraal - Lelystad Centrum - Zwolle
- IC Den Haag Centraal - Schiphol - Lelystad Centrum - Zwolle (- Groningen)
- Sprinter Amsterdam Centraal - Almere Oostvaarders
- Sprinter Hoofddorp - Schiphol - Weesp - Lelystad Centrum
- Spits IC Amsterdam Zuid - Almere - Lelystad Centrum (rijdt alleen de spitsrichting)
In totaal kom ik dan uit op 10 treinen (in de spits) tussen Almere en Schiphol/Amsterdam Centraal.
Bovenstaande komt uit de Netwerkanalyse Spoor versie 2, januari 2007 en staat op de website van het ministerie van Verkeer en Waterstaat
Wel handig in de 3700, je hebt amper ruimte om te staan om dan nog is een bak koffie er bij te hebben is het helemaal feeestquote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
IK kreeg vandaag een Deja vu van de term "Intercity plus" ( wat waren daar de extra's van ? ) en Koffieautomaten in de trein ( omgeving nijmegen) met enorme DE logo's op de mat64's
Laat me raden. Er worden nog steeds getrokken ICR-stammen ingezet?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:32 schreef Brembo het volgende:
[..]
Wel handig in de 3700, je hebt amper ruimte om te staan om dan nog is een bak koffie er bij te hebben is het helemaal feeest.
In de InterCity+ (tussen 1995 en 1998) had je de volgende faciliteiten:quote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
IK kreeg vandaag een Deja vu van de term "Intercity plus" ( wat waren daar de extra's van ? ) en Koffieautomaten in de trein ( omgeving nijmegen) met enorme DE logo's op de mat64's
Zo zie je maar dat wat wel in Duitsland werkt, weer niet in Nederland werkt. Dit keer op zich wel logisch, in Duitsland heb je veel langere afstanden :--)quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:32 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
In de InterCity+ (tussen 1995 en 1998) had je de volgende faciliteiten:Luxueuze stoelen Laptopaansluitingen (alleen in de 1e klas) Schaakborden Indirecte en individuele verlichting Reizigersinformatie Kinderruimte met video
Op de twee bovenste aanbiedingen na, ten opzichte van normale IC-rijtuigen, kwam de rest niet meer terug.
Nieuwsitem met Erik de Zwart over het bekladden van de 766.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:46 schreef De_Hertog het volgende:
Zojuist op de radio de mededeling dat vandalen het treinstel waar oa Erik de Zwart donateur van is hebben toegetakeld. Kon verder nog geen bron vinden, maar zo te zien gaat het om de 766 van Stichting Mat '54.
Gelijk heeftie. Bastard motherfuckers. Sterven moeten ze.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 14:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nieuwsitem met Erik de Zwart over het bekladden van de 766.
Vooral zoveel aandacht aan gevenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 14:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nieuwsitem met Erik de Zwart over het bekladden van de 766.
Ik denk dat een oordeel van Erik de Zwart bij de "jongeren" toch wel waarde heeft hoorquote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Vooral zoveel aandacht aan geven
Vraag het maar eens op een willekeurige middelbare school, je antwoord zal waarschijnlijk iets zijn als: "Erik de wíe?"quote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik denk dat een oordeel van Erik de Zwart bij de "jongeren" toch wel waarde heeft hoor
quote:NS neemt hsl na zomer in gebruik
AMSTERDAM - De hogesnelheidslijn (hsl) tussen Amsterdam en Rotterdam wordt na de zomer in gebruik genomen. De problemen met het veiligheidssysteem zijn zo goed als opgelost, zodat de eerste flitstreinen in het najaar over de peperdure lijn rijden. Die verwachting hebben de Nederlandse Spoorwegen gisteren uitgesproken op het wereldcongres over hogesnelheidstreinen in Amsterdam. Door de vele tegenvallers was het begin dit jaar taboe om nog langer richtdata te noemen voor de oplevering van de hsl, die 7,2 miljard euro heeft gekost. De spoorlijn van Amsterdam naar Antwerpen en Brussel had eind vorig jaar al in gebruik moeten zijn. Maar door aanhoudende problemen met het nieuwe, geavanceerde veiligheidssysteem ERTMS, dat treinbotsingen moet voorkomen, is dat niet gelukt. Minister Eurlings (Verkeer) twijfelde er onlangs nog aan of de hsl dit jaar klaar zou zijn.
Toch voorspelde NS-topman Aad Veenman gisteren dat dat gaat lukken. Over enkele weken beginnen de eerste testritten met passagiers. Dat zijn nog geen betalende reizigers, maar 'figuranten'. Die laatste experimentele fase neemt ongeveer een halfjaar in beslag. Daarna wordt geleidelijk een dienstregeling opgestart. Veenman: ,,Vanaf 2009 zal je die zien groeien.,,
Leaselocomotieven
Het duurt overigens nog maanden voordat de echte 'flitstreinen' met ruim tweehonderd kilometer per uur over de hsl razen. Door de vele tegenvallers zijn de hsl-treinen te laat besteld. Daarom rijden er de eerste maanden leaselocomotieven die maximaal 160 kilometer per uur halen. Toch neemt de rit tussen Rotterdam en Amsterdam dan al af van ruim een uur naar 36 minuten.
Het zuidelijke deel van het tracé tussen Rotterdam en de Belgische grens wordt naar verwachting begin december in gebruik genomen. Tegen die tijd levert fabrikant Ansaldobreda ook de eerste snelle hsl-treinen. NS Hispeed, het samenwerkingsverband van NS en KLM dat de treinen gaat rijden, heeft samen met de Belgische spoorwegen negentien van die treinen besteld.
Reizigers die op topsnelheid naar Antwerpen en Brussel willen reizen moeten nog langer wachten. De software van het ERTMS-systeem in de treinen hapert nog bij de grens naar België. Volgens de NS duurt het tot ver in 2009 voordat de volledige dienstregeling tussen Amsterdam en Brussel wordt gereden.
Aantal jaren terug presenteerde hij nog de top 40 op radio 538. Was wel een bekende DJ. Laatste 5 jaar ofzo houdt hij zich meer met andere zaken bezig. TV reclames en dingen inspreken enzo.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 20:05 schreef knars het volgende:
[..]
Vraag het maar eens op een willekeurige middelbare school, je antwoord zal waarschijnlijk iets zijn als: "Erik de wíe?"
Eerst was het 15 miljoen euro, nu ineens maar 15, wat is het nou??quote:Op zaterdag 22 maart 2008 22:34 schreef Willy84 het volgende:
Schade was 15 euro.
is eigenbelang hoorquote:Op zaterdag 22 maart 2008 22:34 schreef Willy84 het volgende:
Wel mooi dat er een BN'er is die opkomt voor ons treinenfapperts![]()
die harrie is eigenlijk best een koole gast gewoonquote:Op zaterdag 22 maart 2008 23:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Die harrie schijnt een gehele zogenaamde "Garten-anlage" te hebben.. Wel vet natuurlijk
quote:Op zaterdag 22 maart 2008 23:07 schreef ReisT het volgende:
Ik ontdek nu trouwens dat de IR-trein Antwerpen-Roosendaal, die dus een redelijk alternatief zou zijn voor de Benelux (ook in België gaan er stemmen op voor die trein, minister schijnt er onderzoek naar te doen), dat die trein juist in 1999 is afgeschaft, omdat die 3 minuten na de Benelux vertrok en 't dus niet veel meerwaarde meer had voor de reizigers.
[..]
Eerst was het 15 miljoen euro, nu ineens maar 15, wat is het nou??
En tegelijkertijd zullen rechtstreekse treinen tussen Zeeland en Amsterdam omgeleid worden via Haarlem om reizigers te dwingen om vanaf Schiphol de HSL te gebruiken, richting Schiphol moeten Zeeuwen overstappen te Rotterdam Centraal of Leiden Centraal.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, als de NS geen materieel meer voor de Benelux meer heeft, dan moeten ze verdwijnen. Dan krijg je Benelux nieuwe stijl
En Erik was ook de voice-over bij 'Thomas de Stoomlocomotief en zijn vriendjes'.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 22:34 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Aantal jaren terug presenteerde hij nog de top 40 op radio 538. Was wel een bekende DJ. Laatste 5 jaar ofzo houdt hij zich meer met andere zaken bezig. TV reclames en dingen inspreken enzo.
In de Telegraaf stond hij trouwens ook. Schade was 15 euro. Wel mooi dat er een BN'er is die opkomt voor ons treinenfapperts. Hij haalt wel RTL boulevard
+1 scherp!quote:Op maandag 24 maart 2008 09:44 schreef Wadloper het volgende:
En toch lijkt mij dit een 1 april grap. Vooral die reactie van dumpy_dump over volgende week dinsdag...
En laat het volgende week dinsdag nou net 1 april 'toevallig' zijn...
Als de Romeinen een HSL hadden gehad, was hun rijk nooit ten onder gegaan.quote:'Hogesnelheidstrein gaat leefpatronen wijzigen'
Uitgegeven: 24 maart 2008 11:27
Laatst gewijzigd: 24 maart 2008 11:27
UTRECHT - Forenzen tussen Amsterdam, Schiphol en Rotterdam klinkt nu nog als een recept voor urenlange tijdverspilling in files of in het openbaar vervoer. Na de komst van de hogesnelheidstrein naar Nederland, voorzien voor oktober 2008, halveert de reistijd.
ANP
"Dat betekent dat je met gemak in Rotterdam kunt wonen en in Amsterdam kunt werken, wat op dit moment vanwege de reistijd in de spits toch een kleine nachtmerrie is", zegt Bert Meerstadt, commercieel directeur van de Nederlandse Spoorwegen, in een interview dat dinsdag verschijnt in NVMagazine van makelaarsvereniging NVM.
Optie
Wonen aan de Maas en werken in een kantoor op de Zuidas in Amsterdam is een prima optie als de hsl de twee grootste steden van Nederland in 37 minuten met elkaar verbindt. De nationale luchthaven Schiphol ligt straks op slechts 19 minuten treinen vanaf Rotterdam CS.
De Nederlandse Spoorwegen, na de Staat de grootste grondbezitter van Nederland, geeft de komende jaren 137,5 miljoen euro uit om de stations waar hogesnelheidstreinen stoppen op te knappen. Het Rijk investeert 1,2 miljard euro in de centrale stations van Utrecht, Rotterdam, Den Haag, Arnhem en Breda en het nieuwe station Amsterdam Zuidas.
Nederzettingen
Meerstadt vergelijkt de komst van de hogesnelheidslijn en de daaraan gekoppelde investeringen in stations en stationsgebieden met de aanleg van Romeinse wegen: "Dat leidde tot de ontwikkeling van nederzettingen, die dankzij de goede bereikbaarheid uitgroeiden tot grote steden, met name daar waar die wegen het water kruisten", aldus Meerstadt.
"Nu is het zo dat er nieuwe wegen -de hogesnelheidslijn- worden geopend die mensen in staat stellen om heel snel van de ene naar de andere economische kern te gaan."
Veroorloven
"Mensen zullen hun leefpatroon daarop aanpassen. Als ze het zich kunnen veroorloven om op enige afstand van hun werkplek te blijven wonen en niet te hoeven verhuizen als ze bijvoorbeeld een nieuwe baan krijgen, kunnen dit soort snelle verbindingen daaraan bijdragen. Als de extra reistijd wordt bekort, zal dat aanleiding geven tot andere vestigingspatronen."
Meerstadt verwacht dat HSL-Zuid eind dit jaar of begin volgend jaar volledig in gebruik kan worden genomen, dus inclusief internationaal vervoer over de grens met België. De grenspassage is technisch ingewikkeld, vooral wat betreft de veiligheidssystemen.
Streefdata
Dat veroorzaakte tot nu toe veel vertraging. Minister Camiel Eurlings van Verkeer durft sinds enige tijd nog slechts te spreken van 'streefdata' als het gaat om het openstellen van HSL-Zuid voor treinverkeer.
"Wanneer de hsl kan gaan rijden, hangt af van het tijdstip waarop het Rijk de infrastructuur aan ons oplevert", legt Meerstadt uit.
"Dit hangt weer nauw samen met de beveiliging. Daarmee wordt -terecht- geen enkel risico genomen. Na de oplevering die, zoals het er nu naar uit ziet, eind van de zomer zal zijn, volgt een periode van een half jaar testen met hsl-materieel. Dan kan de snelle trein gaan rijden. Het komt nu dus echt heel dichtbij."
Mwah, op de ACTS wikipedia site (die voor het laatst op 31 dec 2007 is aangepast) staat dit nieuwtje ook. Lijkt me niet dat men eind 2007 al bezig was met een 1-april grap voor 2008...quote:Op maandag 24 maart 2008 09:44 schreef Wadloper het volgende:
En toch lijkt mij dit een 1 april grap. Vooral die reactie van dumpy_dump over volgende week dinsdag...
En laat het volgende week dinsdag nou net 1 april 'toevallig' zijn...
Oh ja? Heeft men de treinen al klaar staan dan? Dat wordt op z'n minst wel 2010....quote:"Wanneer de hsl kan gaan rijden, hangt af van het tijdstip waarop het Rijk de infrastructuur aan ons oplevert", legt Meerstadt uit.
Het wordt wel overdreven zonnig neergezet in dat artikel.quote:Op maandag 24 maart 2008 11:38 schreef knars het volgende:
http://www.nu.nl/news/149(...)nen_wijzigen%27.html
[..]
Als de Romeinen een HSL hadden gehad, was hun rijk nooit ten onder gegaan.
Sommige mensen gaan erg ver met hun grappen. Maar we zullen het wel afwachten Zug!quote:Op maandag 24 maart 2008 11:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mwah, op de ACTS wikipedia site (die voor het laatst op 31 dec 2007 is aangepast) staat dit nieuwtje ook. Lijkt me niet dat men eind 2007 al bezig was met een 1-april grap voor 2008...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |