abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57523810
mensen, het OV-loos bestaan valt me zwaar. weten jullie of je voor 1 persoon een dagkaart of zo kunt kopen waarbij je 1 of 2 dagen lang onbeperkt kunt treinen en zo ja, wat voor kaart is dat, waar kan ik die kopen en hoeveel kost ie?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 maart 2008 @ 19:17:07 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57525739
Je kunt gewoon een dagkaart uit de automaat halen. Als je een kortingskaart hebt, dan kun je een dagkaart met 40% korting kopen. Vanaf dit weekend is er weer de lentetour een dag 1e klas reizen in het weekend voor 2 personen voor ¤39. Verder heb je af en toe acties zoals die van het kruidvat en de blokker, waarbij je goedkoop dagkaarten kunt halen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57527055
Over die grafittie hufters.
Nee, geen hufters maar kansloze figuren die echt geen leven hebben.
NS en GVB trouwens ook, kan ook overwegen om een serieus te investeren in hekken, prikkeldraad, verlichting, camera's, bewegingsmelders en bewaking.
Bijna ieder opstelterein loop je zo op.
Ik ben een keer om Amersfoort heen gelopen tijdens de zomer. Er zaten ongeveer 30 gaten in het hekwerk
De Dijksgracht en Amersfoort wagenwerkplaats en het terein ernaast wat omheid is zijn de enige goed beveiligde opstelplaatsen die ik ken. NS weet wel hoe het moet, kijk naar het trammetje in Houten waar een kooi is gemaakt.
Toen ik het opstelterein van metrostellen in Londen zag dacht ik ook: "neem hier een voorbeeld aan".
pi_57527201
thanx voor de info m.b.t. reizen. heb een 40% kortingskaart. zag dat een dagkaart met korting 25 euro is. denk dat ik dat maar eens doe.
pi_57529509
quote:
Zal allemaal ook pure noodzaak zijn omdat in 2010 waarschijnlijk de hanzelijn ook al af is, en een overstap in lelystad zou de lijn niet echt populair maken . Verbaast me nog steeds dat een station als Arnhem-zuid niet met 4 sporen is uitgerust, dan zou je namelijk daar een ideaal inhaal punt voor de stoptrein / ic krijgen .
Vraag me alleen af hoe de NS de dienstregeling wil gaan invullen met hanzelijn?
  vrijdag 21 maart 2008 @ 22:16:21 #261
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57529693
IK kreeg vandaag een Deja vu van de term "Intercity plus" ( wat waren daar de extra's van ? ) en Koffieautomaten in de trein ( omgeving nijmegen) met enorme DE logo's op de mat64's
pi_57529993
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 22:06 schreef Brembo het volgende:

Vraag me alleen af hoe de NS de dienstregeling wil gaan invullen met hanzelijn?
Via Somda Floriss:
quote:
Voor 2013, wanneer de Hanzelijn in gebruik is genomen ziet het plaatje er als volgt uit:
- IC Amsterdam Centraal - Lelystad Centrum - Zwolle
- IC Den Haag Centraal - Schiphol - Lelystad Centrum - Zwolle (- Groningen)
- Sprinter Amsterdam Centraal - Almere Oostvaarders
- Sprinter Hoofddorp - Schiphol - Weesp - Lelystad Centrum
- Spits IC Amsterdam Zuid - Almere - Lelystad Centrum (rijdt alleen de spitsrichting)
In totaal kom ik dan uit op 10 treinen (in de spits) tussen Almere en Schiphol/Amsterdam Centraal.

Bovenstaande komt uit de Netwerkanalyse Spoor versie 2, januari 2007 en staat op de website van het ministerie van Verkeer en Waterstaat
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 maart 2008 @ 22:57:27 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57530651
Zag dit net op de AV van Sittard staan:

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57532480
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 22:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
IK kreeg vandaag een Deja vu van de term "Intercity plus" ( wat waren daar de extra's van ? ) en Koffieautomaten in de trein ( omgeving nijmegen) met enorme DE logo's op de mat64's
Wel handig in de 3700, je hebt amper ruimte om te staan om dan nog is een bak koffie er bij te hebben is het helemaal feeest .
  zaterdag 22 maart 2008 @ 01:21:50 #265
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57533369
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 00:32 schreef Brembo het volgende:

[..]

Wel handig in de 3700, je hebt amper ruimte om te staan om dan nog is een bak koffie er bij te hebben is het helemaal feeest .
Laat me raden. Er worden nog steeds getrokken ICR-stammen ingezet?

Edit: Sorry, verwarring met IC 3600 (De IC Zwolle-Roosendaal is namelijk gesplitst in 3600 en 3700). Dan zul je wel zeker de Mat'64 noemen, die nog ingezet wordt als InterCity (what the hell!?). Knusser kun je het haast nooit krijgen.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 01:32:37 #266
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57533520
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 22:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
IK kreeg vandaag een Deja vu van de term "Intercity plus" ( wat waren daar de extra's van ? ) en Koffieautomaten in de trein ( omgeving nijmegen) met enorme DE logo's op de mat64's
In de InterCity+ (tussen 1995 en 1998) had je de volgende faciliteiten:

  • Luxueuze stoelen
  • Laptopaansluitingen (alleen in de 1e klas)
  • Schaakborden
  • Indirecte en individuele verlichting
  • Reizigersinformatie
  • Kinderruimte met video

    Op de twee bovenste aanbiedingen na, ten opzichte van normale IC-rijtuigen, kwam de rest niet meer terug.
  • pi_57534841
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 01:32 schreef Ofyles2 het volgende:

    [..]

    In de InterCity+ (tussen 1995 en 1998) had je de volgende faciliteiten:

  • Luxueuze stoelen
  • Laptopaansluitingen (alleen in de 1e klas)
  • Schaakborden
  • Indirecte en individuele verlichting
  • Reizigersinformatie
  • Kinderruimte met video

    Op de twee bovenste aanbiedingen na, ten opzichte van normale IC-rijtuigen, kwam de rest niet meer terug.
  • Zo zie je maar dat wat wel in Duitsland werkt, weer niet in Nederland werkt. Dit keer op zich wel logisch, in Duitsland heb je veel langere afstanden :--)
      zaterdag 22 maart 2008 @ 14:39:34 #268
    185584 von_Preussen
    Quia Opportet
    pi_57539620
    quote:
    Op vrijdag 21 maart 2008 09:46 schreef De_Hertog het volgende:
    Zojuist op de radio de mededeling dat vandalen het treinstel waar oa Erik de Zwart donateur van is hebben toegetakeld. Kon verder nog geen bron vinden, maar zo te zien gaat het om de 766 van Stichting Mat '54.
    Nieuwsitem met Erik de Zwart over het bekladden van de 766.
      zaterdag 22 maart 2008 @ 17:36:37 #269
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_57542552
    quote:
    Gelijk heeftie. Bastard motherfuckers. Sterven moeten ze.
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      zaterdag 22 maart 2008 @ 17:57:21 #270
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_57542881
    Spuitbus overdwars rectaal inbrengen, dat zal ze leren.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      zaterdag 22 maart 2008 @ 18:16:04 #271
    200192 Darkwing_Duck
    Straalbezopen Camembertvreter
    pi_57543165
    quote:
    Vooral zoveel aandacht aan geven
      zaterdag 22 maart 2008 @ 18:19:10 #272
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_57543223
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 18:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:

    [..]

    Vooral zoveel aandacht aan geven
    Ik denk dat een oordeel van Erik de Zwart bij de "jongeren" toch wel waarde heeft hoor

    Al zullen die neukfouten daar verder totaal geen boodschap aan hebben, zo is het dan ook wel weer. Je zou er bij wijze van voorbeeld gewoon eens een paar ter plekke moeten executeren, misschien dat dat indruk maakt
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      zaterdag 22 maart 2008 @ 18:32:55 #273
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_57543460
    Ik zou met liefde de trekker overhalen.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      zaterdag 22 maart 2008 @ 20:02:07 #274
    185584 von_Preussen
    Quia Opportet
    pi_57545272
    Wanneer meeten we?
      zaterdag 22 maart 2008 @ 20:05:53 #275
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_57545377
    Geen idee,vraag maar aan je SOV-vriendjes
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      zaterdag 22 maart 2008 @ 20:05:54 #276
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_57545379
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 18:19 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Ik denk dat een oordeel van Erik de Zwart bij de "jongeren" toch wel waarde heeft hoor
    Vraag het maar eens op een willekeurige middelbare school, je antwoord zal waarschijnlijk iets zijn als: "Erik de wíe?"
      Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 maart 2008 @ 20:35:04 #277
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_57545972
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 20:02 schreef von_Preussen het volgende:
    Wanneer meeten we?
    Geen idee. Moet maar eens in de pimpel dacht ik zo
    Altijd onderweg naar het avontuur
      Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 maart 2008 @ 21:08:01 #278
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_57546650
    quote:
    NS neemt hsl na zomer in gebruik

    AMSTERDAM - De hogesnelheidslijn (hsl) tussen Amsterdam en Rotterdam wordt na de zomer in gebruik genomen. De problemen met het veiligheidssysteem zijn zo goed als opgelost, zodat de eerste flitstreinen in het najaar over de peperdure lijn rijden. Die verwachting hebben de Nederlandse Spoorwegen gisteren uitgesproken op het wereldcongres over hogesnelheidstreinen in Amsterdam. Door de vele tegenvallers was het begin dit jaar taboe om nog langer richtdata te noemen voor de oplevering van de hsl, die 7,2 miljard euro heeft gekost. De spoorlijn van Amsterdam naar Antwerpen en Brussel had eind vorig jaar al in gebruik moeten zijn. Maar door aanhoudende problemen met het nieuwe, geavanceerde veiligheidssysteem ERTMS, dat treinbotsingen moet voorkomen, is dat niet gelukt. Minister Eurlings (Verkeer) twijfelde er onlangs nog aan of de hsl dit jaar klaar zou zijn.

    Toch voorspelde NS-topman Aad Veenman gisteren dat dat gaat lukken. Over enkele weken beginnen de eerste testritten met passagiers. Dat zijn nog geen betalende reizigers, maar 'figuranten'. Die laatste experimentele fase neemt ongeveer een halfjaar in beslag. Daarna wordt geleidelijk een dienstregeling opgestart. Veenman: ,,Vanaf 2009 zal je die zien groeien.,,

    Leaselocomotieven
    Het duurt overigens nog maanden voordat de echte 'flitstreinen' met ruim tweehonderd kilometer per uur over de hsl razen. Door de vele tegenvallers zijn de hsl-treinen te laat besteld. Daarom rijden er de eerste maanden leaselocomotieven die maximaal 160 kilometer per uur halen. Toch neemt de rit tussen Rotterdam en Amsterdam dan al af van ruim een uur naar 36 minuten.

    Het zuidelijke deel van het tracé tussen Rotterdam en de Belgische grens wordt naar verwachting begin december in gebruik genomen. Tegen die tijd levert fabrikant Ansaldobreda ook de eerste snelle hsl-treinen. NS Hispeed, het samenwerkingsverband van NS en KLM dat de treinen gaat rijden, heeft samen met de Belgische spoorwegen negentien van die treinen besteld.

    Reizigers die op topsnelheid naar Antwerpen en Brussel willen reizen moeten nog langer wachten. De software van het ERTMS-systeem in de treinen hapert nog bij de grens naar België. Volgens de NS duurt het tot ver in 2009 voordat de volledige dienstregeling tussen Amsterdam en Brussel wordt gereden.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      zaterdag 22 maart 2008 @ 21:28:42 #279
    185584 von_Preussen
    Quia Opportet
    pi_57547102
    En dan gaan de Beneluxtreinen verdwijnen neem ik aan?

    Dus geen goedkope retourtjes meer naar België (afgezien van de stoptrein in Roosendaal)?
      Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 maart 2008 @ 21:30:20 #280
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_57547128
    Mja, als de NS geen materieel meer voor de Benelux meer heeft, dan moeten ze verdwijnen. Dan krijg je Benelux nieuwe stijl
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_57548022
    Na de zomer is een ruim begrip hoor... 1 januari 2010 vindt ook plaats na de zomer 2008...
    pi_57548393
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 20:05 schreef knars het volgende:

    [..]

    Vraag het maar eens op een willekeurige middelbare school, je antwoord zal waarschijnlijk iets zijn als: "Erik de wíe?"
    Aantal jaren terug presenteerde hij nog de top 40 op radio 538. Was wel een bekende DJ. Laatste 5 jaar ofzo houdt hij zich meer met andere zaken bezig. TV reclames en dingen inspreken enzo.
    In de Telegraaf stond hij trouwens ook. Schade was 15 euro. Wel mooi dat er een BN'er is die opkomt voor ons treinenfapperts . Hij haalt wel RTL boulevard
    pi_57548428
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 20:02 schreef von_Preussen het volgende:
    Wanneer meeten we?
    Voor de jaarwisseling
      zaterdag 22 maart 2008 @ 23:07:12 #284
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_57549013
    Ik ontdek nu trouwens dat de IR-trein Antwerpen-Roosendaal, die dus een redelijk alternatief zou zijn voor de Benelux (ook in België gaan er stemmen op voor die trein, minister schijnt er onderzoek naar te doen), dat die trein juist in 1999 is afgeschaft, omdat die 3 minuten na de Benelux vertrok en 't dus niet veel meerwaarde meer had voor de reizigers.
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 22:34 schreef Willy84 het volgende:
    Schade was 15 euro.
    Eerst was het 15 miljoen euro, nu ineens maar 15, wat is het nou??
      zaterdag 22 maart 2008 @ 23:12:33 #285
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_57549119
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 22:34 schreef Willy84 het volgende:
    Wel mooi dat er een BN'er is die opkomt voor ons treinenfapperts
    is eigenbelang hoor Maar idd mooi dat er een BN'er zo hoog in de boom zit van een museumclub
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_57549705
    Die harrie schijnt een gehele zogenaamde "Garten-anlage" te hebben.. Wel vet natuurlijk
      zaterdag 22 maart 2008 @ 23:55:30 #287
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_57549871
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 23:48 schreef Zug-Chef het volgende:
    Die harrie schijnt een gehele zogenaamde "Garten-anlage" te hebben.. Wel vet natuurlijk
    die harrie is eigenlijk best een koole gast gewoon
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_57557010
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 23:07 schreef ReisT het volgende:
    Ik ontdek nu trouwens dat de IR-trein Antwerpen-Roosendaal, die dus een redelijk alternatief zou zijn voor de Benelux (ook in België gaan er stemmen op voor die trein, minister schijnt er onderzoek naar te doen), dat die trein juist in 1999 is afgeschaft, omdat die 3 minuten na de Benelux vertrok en 't dus niet veel meerwaarde meer had voor de reizigers.
    [..]

    Eerst was het 15 miljoen euro, nu ineens maar 15, wat is het nou??
    Had ff wat teveel voor gedronken
    Het was dus 15 mille. 15000 euro.
    Maar gelukkig zijn er al 2 bedrijven die hebben aangeboden het kosteloos te verwijderen. Zoals te zien is in dat filmpje.
      zondag 23 maart 2008 @ 17:15:06 #289
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_57561622
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
    Mja, als de NS geen materieel meer voor de Benelux meer heeft, dan moeten ze verdwijnen. Dan krijg je Benelux nieuwe stijl
    En tegelijkertijd zullen rechtstreekse treinen tussen Zeeland en Amsterdam omgeleid worden via Haarlem om reizigers te dwingen om vanaf Schiphol de HSL te gebruiken, richting Schiphol moeten Zeeuwen overstappen te Rotterdam Centraal of Leiden Centraal.

    De Sneltrein Amsterdam-Breda zal dientegevolg niet meer tussen Haarlem en Amsterdam Centraal rijden, als compensatie neemt de stoptrein Den Haag-Haarlem dat vervallen traject over.
    Wel een plus waard aangezien het niet te harden is tussen Haarlem en Amsterdam Centraal (de omleiding van de treinserie 800 naar Alkmaar-Schagen heeft dit traject geen goed gedaan).
      zondag 23 maart 2008 @ 17:17:08 #290
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_57561650
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 22:34 schreef Willy84 het volgende:

    [..]

    Aantal jaren terug presenteerde hij nog de top 40 op radio 538. Was wel een bekende DJ. Laatste 5 jaar ofzo houdt hij zich meer met andere zaken bezig. TV reclames en dingen inspreken enzo.
    In de Telegraaf stond hij trouwens ook. Schade was 15 euro. Wel mooi dat er een BN'er is die opkomt voor ons treinenfapperts . Hij haalt wel RTL boulevard
    En Erik was ook de voice-over bij 'Thomas de Stoomlocomotief en zijn vriendjes'.
      zondag 23 maart 2008 @ 17:25:23 #291
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_57561809
    is hij nog steeds
    pi_57563333
    Nieuwtje: goederenvervoerder ACTS heeft vier 1600'en van Railion geleased/gekocht. Inzet vanaf mei 2008. Deze week al instructieritten. Bron: ACTS-machinist op Somda.
    http://somda.nl/www/forum/4598

    Deuvm!
      zondag 23 maart 2008 @ 18:46:15 #293
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_57563465
    Zullen dat 4 zijn die in Maastricht vast staan te roesten?
      maandag 24 maart 2008 @ 09:44:16 #294
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_57574399
    En toch lijkt mij dit een 1 april grap. Vooral die reactie van dumpy_dump over volgende week dinsdag...
    En laat het volgende week dinsdag nou net 1 april 'toevallig' zijn...
      maandag 24 maart 2008 @ 10:10:36 #295
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_57574575
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 09:44 schreef Wadloper het volgende:
    En toch lijkt mij dit een 1 april grap. Vooral die reactie van dumpy_dump over volgende week dinsdag...
    En laat het volgende week dinsdag nou net 1 april 'toevallig' zijn...
    +1 scherp!
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      maandag 24 maart 2008 @ 11:38:07 #296
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_57575689
    http://www.nu.nl/news/149(...)nen_wijzigen%27.html
    quote:
    'Hogesnelheidstrein gaat leefpatronen wijzigen'
    Uitgegeven: 24 maart 2008 11:27
    Laatst gewijzigd: 24 maart 2008 11:27

    UTRECHT - Forenzen tussen Amsterdam, Schiphol en Rotterdam klinkt nu nog als een recept voor urenlange tijdverspilling in files of in het openbaar vervoer. Na de komst van de hogesnelheidstrein naar Nederland, voorzien voor oktober 2008, halveert de reistijd.
    ANP

    "Dat betekent dat je met gemak in Rotterdam kunt wonen en in Amsterdam kunt werken, wat op dit moment vanwege de reistijd in de spits toch een kleine nachtmerrie is", zegt Bert Meerstadt, commercieel directeur van de Nederlandse Spoorwegen, in een interview dat dinsdag verschijnt in NVMagazine van makelaarsvereniging NVM.

    Optie

    Wonen aan de Maas en werken in een kantoor op de Zuidas in Amsterdam is een prima optie als de hsl de twee grootste steden van Nederland in 37 minuten met elkaar verbindt. De nationale luchthaven Schiphol ligt straks op slechts 19 minuten treinen vanaf Rotterdam CS.

    De Nederlandse Spoorwegen, na de Staat de grootste grondbezitter van Nederland, geeft de komende jaren 137,5 miljoen euro uit om de stations waar hogesnelheidstreinen stoppen op te knappen. Het Rijk investeert 1,2 miljard euro in de centrale stations van Utrecht, Rotterdam, Den Haag, Arnhem en Breda en het nieuwe station Amsterdam Zuidas.

    Nederzettingen

    Meerstadt vergelijkt de komst van de hogesnelheidslijn en de daaraan gekoppelde investeringen in stations en stationsgebieden met de aanleg van Romeinse wegen: "Dat leidde tot de ontwikkeling van nederzettingen, die dankzij de goede bereikbaarheid uitgroeiden tot grote steden, met name daar waar die wegen het water kruisten", aldus Meerstadt.

    "Nu is het zo dat er nieuwe wegen -de hogesnelheidslijn- worden geopend die mensen in staat stellen om heel snel van de ene naar de andere economische kern te gaan."

    Veroorloven

    "Mensen zullen hun leefpatroon daarop aanpassen. Als ze het zich kunnen veroorloven om op enige afstand van hun werkplek te blijven wonen en niet te hoeven verhuizen als ze bijvoorbeeld een nieuwe baan krijgen, kunnen dit soort snelle verbindingen daaraan bijdragen. Als de extra reistijd wordt bekort, zal dat aanleiding geven tot andere vestigingspatronen."

    Meerstadt verwacht dat HSL-Zuid eind dit jaar of begin volgend jaar volledig in gebruik kan worden genomen, dus inclusief internationaal vervoer over de grens met België. De grenspassage is technisch ingewikkeld, vooral wat betreft de veiligheidssystemen.

    Streefdata

    Dat veroorzaakte tot nu toe veel vertraging. Minister Camiel Eurlings van Verkeer durft sinds enige tijd nog slechts te spreken van 'streefdata' als het gaat om het openstellen van HSL-Zuid voor treinverkeer.

    "Wanneer de hsl kan gaan rijden, hangt af van het tijdstip waarop het Rijk de infrastructuur aan ons oplevert", legt Meerstadt uit.

    "Dit hangt weer nauw samen met de beveiliging. Daarmee wordt -terecht- geen enkel risico genomen. Na de oplevering die, zoals het er nu naar uit ziet, eind van de zomer zal zijn, volgt een periode van een half jaar testen met hsl-materieel. Dan kan de snelle trein gaan rijden. Het komt nu dus echt heel dichtbij."
    Als de Romeinen een HSL hadden gehad, was hun rijk nooit ten onder gegaan.
    pi_57575879
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 09:44 schreef Wadloper het volgende:
    En toch lijkt mij dit een 1 april grap. Vooral die reactie van dumpy_dump over volgende week dinsdag...
    En laat het volgende week dinsdag nou net 1 april 'toevallig' zijn...
    Mwah, op de ACTS wikipedia site (die voor het laatst op 31 dec 2007 is aangepast) staat dit nieuwtje ook. Lijkt me niet dat men eind 2007 al bezig was met een 1-april grap voor 2008...
      Redactie Sport maandag 24 maart 2008 @ 13:35:26 #298
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_57577861
    quote:
    "Wanneer de hsl kan gaan rijden, hangt af van het tijdstip waarop het Rijk de infrastructuur aan ons oplevert", legt Meerstadt uit.
    Oh ja? Heeft men de treinen al klaar staan dan? Dat wordt op z'n minst wel 2010....
    Het enige wat ze nu hebben zijn traxx-locs die 160 kunnen, en de tijdswinst die je daarmee boekt valt wel mee volgens mij.
    PM mij!
    Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
      Redactie Frontpage / Sport maandag 24 maart 2008 @ 14:42:41 #299
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_57579042
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 11:38 schreef knars het volgende:
    http://www.nu.nl/news/149(...)nen_wijzigen%27.html
    [..]

    Als de Romeinen een HSL hadden gehad, was hun rijk nooit ten onder gegaan.
    Het wordt wel overdreven zonnig neergezet in dat artikel.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      maandag 24 maart 2008 @ 14:54:47 #300
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_57579259
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 11:49 schreef Zug-Chef het volgende:

    [..]

    Mwah, op de ACTS wikipedia site (die voor het laatst op 31 dec 2007 is aangepast) staat dit nieuwtje ook. Lijkt me niet dat men eind 2007 al bezig was met een 1-april grap voor 2008...
    Sommige mensen gaan erg ver met hun grappen. Maar we zullen het wel afwachten Zug!
    pi_57580613
    En dicht
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')