abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57397640
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 17:24 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Die tussen Hilversum en Utrecht ook niet? Het staat me bij dat dat de oudste portalen zijn.
Ja, dat zijn dus de Boogjes waar ik op doelde, en dat is dus een monument
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57397818
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 17:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat zijn dus de Boogjes waar ik op doelde, en dat is dus een monument
Ik wist niet dat ze boogjes heetten maar wel dat ze monument waren.
pi_57398314
Sinds wanneer is dat stuk van Marienberg naar Gramsbergen dubbelsporig? Ik dacht dat op het stuk bij Dalfsen na, dat de gehele Emmer lijn enkelsporig is?

@Dr_Flash, aangezien ik ook interesse heb in de oorlog, kan ik dat bevestigen van de spoorstaven. Maar ook bovenleidingsdraden (koper) en allerlei andere zaken zijn verdwenen. Zelfs de gehele spoorlijn van Overveen tot Zandvoort is gedemonteerd en naar Duitsland afgevoerd. Daarnaast nog ontelbare rangeerterreinen en wat al niet meer.

Wist je trouwens dat de Deutsche Reichsbahn na de staking van 1944 zelf de dienst in Nederland heeft uitgevoerd met eigen locomotieven?
En dat na de oorlog deze Duitse locomotieven (132 stuks in totaal) door de NS werden gebruikt om de ergste nood te lenigen?



In 1947 werden alle locomotieven weer terug gegeven, in ruil tegen weggevoerde NS-treinen die in Duitsland verbleven.
pi_57398513
nee, dat wist ik niet Maar is daar ergens een boek over of zo? Of waar staat dat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57398839
Tsja, jarenlang veel verschillende boeken en artikelen lezen, daardoor doe je nogal wat kennis op. Ik kan je nu niet zo één, twee, drie een reeks aan bronnen geven.

Net probeerde ik wat op internet te vinden, maar dat viel tegen. Een boek waar veel in staat (zowel informatie als foto’s) is “Aanslag op het Spoor”, van Jan Willem van Borselen. Dat gaat over Rotterdam in de oorlog, met als rode draad het spoorweggebeuren.

“Daarmee waren de spoorwegen natuurlijk doelwit van oorlogshandelingen. Gevolg was dat de spoorwegen bij de bevrijding op 5 mei 1945 nagenoeg geheel verwoest waren. 62% van de baanvakken was onbruikbaar, het grootste deel van het materieel was verdwenen, 220 bruggen waren opgeblazen

In 1948 kon het spoorwegnet weer min of meer normaal functioneren.”

http://www.spoorweggeschiedenis.nl/nl1960.htm

Goh, ik heb nu een half uur gezocht, maar eigenlijk geen fotomateriaal kunnen vinden.
  Redactie Sport zaterdag 15 maart 2008 @ 18:50:27 #31
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57398977
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 15:25 schreef Erosjuhhh het volgende:
He grappig.. .via die stations wiki ben ik steeds verder en verder gekome, wist nie dat tussen oldenzaal - gronau een stoomtram heeft gelopen!
die liep door mijn mooie woonplaats Losser heen
het enige dat er nu nog van over is is een omzetgeval van een wissel op de middenberm:
http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&hl=nl&msa=0&ll=52.259083,7.009084&spn=0.009233,0.020084&t=h&z=16&msid=103311770432715760779.0004487d64fcca9d1b098
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 15 maart 2008 @ 18:59:28 #32
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57399130
Ik heb per ongeluk een zooi treinfotoos online gevonden omdat ik op zoek was naar oude fotoos van ons huis .
Het is niet fijn zoeken vind ik maar er staan van alles, oude teinstellen, oude stations, treinongeluk bij Harmelen etc.
http://www.hetutrechtsarchief.nl/spoorwegen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_57399166
En daar kwam de S3 langs.

pi_57399214
wat een boutplaat zeg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57399567
even een TerugVindFotootje

pi_57399633
Ik zeg TOEN

TOEN de 1500 nog uit mooie kleurige rijtuigen bestond ZONDER graffiti!
pi_57399824
die laatste zit toch ook in die dynamische PHP banner hier?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57400020
Hmm, das waar ook
pi_57401076
Zelfde treinserie, nieuwe poging


Raad maar waar dit is
pi_57401096
Deventer?

je hebt mail trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57401227
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Deventer?

je hebt mail trouwens
Jo gezien, je hoort van me binnenkort!

Omdat je het fout had, nog een foto, zodat je Deventer kan afstrepen
pi_57401312
Er is ook een behoorlijk dik boek met als titel : "De spoorwegen in Oorlogstijd 1940-45" oid. Wil het ooit eens gaan lezen.
In de oorlog heeft de Mof ook heel wat trammaterieel afgevoerd. Waarvan uiteraard ook lang niet alles is terug gekomen.
Op een gegeven moment waren de brandstof tekorten zo groot en de scheepvaart zo verminderd dat de ponten over het IJ aan elkaar gelegd waren zodat je naar Noord kon lopen.
Daarbij te bedenken dat er geen Schellingwouderbrug, Zeeburgertunnel, Coentunnel en Hemtunnel was.
Verder hoorde ik dat de bestelde serie VIRMS van 200 bakken is uitgebreid met maarliefst 4 bakken
Bombardier en NS konden het niet eens worden over het afleverschema en blijkbaar heeft Bombardier toch zn zin gekregen en betaald daar in treinen voor
pi_57401334
naarden-bussum dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57401496
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
naarden-bussum dan?
Naarden-Bussum dus. Er staat gewoon een bordje op
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57401505
Was die ene niet de Eempolder?. Leuk gebiedje daar.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 maart 2008 @ 21:16:21 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57402017
Gister in Leeuwarden verbaasd opgekeken. De aankondiging van werkzaamheden op Leeuwarden - Stavoren werden voor af gegaan door het riedeltje dat gebruikt wordt om internationale treinen aan te kondigen. Kennelijk is Leeuwarden - Stavoren ook buitenland
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57402357
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Naarden-Bussum dus. Er staat gewoon een bordje op
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 20:52 schreef Willy84 het volgende:
Was die ene niet de Eempolder?. Leuk gebiedje daar.
Jazeker :--) Ben er al veel te lang niet meer geweest...
  zaterdag 15 maart 2008 @ 21:39:03 #48
140226 Novus
Ofwel Noof.
pi_57402509
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 18:08 schreef von_Preussen het volgende:
Sinds wanneer is dat stuk van Marienberg naar Gramsbergen dubbelsporig? Ik dacht dat op het stuk bij Dalfsen na, dat de gehele Emmer lijn enkelsporig is
Ergens tussen 85 en 87, bedoeld om de halfuursdienst mogelijk te maken (er wordt nu gekruisd tussen Gramsbergen en Hardenberg).
Say your prayers and light a fire; we're going to start a war.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 21:40:02 #49
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57402534
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 18:43 schreef von_Preussen het volgende:
Net probeerde ik wat op internet te vinden, maar dat viel tegen. Een boek waar veel in staat (zowel informatie als foto’s) is “Aanslag op het Spoor”, van Jan Willem van Borselen. Dat gaat over Rotterdam in de oorlog, met als rode draad het spoorweggebeuren.
Dat is sowieso wel een gaaf boek, beschijft ook de situatie rond de Eerste Wereldoorlog. Aanrader!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57402806
Fokking hell Zug-Chef, die 1500 in Naarden-Bussum is een echt vette foto. Zo fijn zijn die locomotieven met “aanhangwagens”, dat is echt veel vetter dan al die treinstelrommel.

Ben verliefd op die foto, nu siert ie mijn achtergrond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')