Ja, ook gehoord!quote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
Gister in Leeuwarden verbaasd opgekeken. De aankondiging van werkzaamheden op Leeuwarden - Stavoren werden voor af gegaan door het riedeltje dat gebruikt wordt om internationale treinen aan te kondigen. Kennelijk is Leeuwarden - Stavoren ook buitenland
Wordt ie met een 4x3 scherm dan niet ietwat misvormd? Ik heb eventueel een aangepaste foto voor je als buroblad achtergrond, en dan is die afgesneden paal ook hersteldquote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:53 schreef von_Preussen het volgende:
Fokking hell Zug-Chef, die 1500 in Naarden-Bussum is een echt vette foto. Zo fijn zijn die locomotieven met “aanhangwagens”, dat is echt veel vetter dan al die treinstelrommel.
Ben verliefd op die foto, nu siert ie mijn achtergrond.
Zie hier de 1600x1200 versiequote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:14 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik heb eventueel een aangepaste foto voor je als buroblad achtergrond, en dan is die afgesneden paal ook hersteld
Ja, dat deden ze de hele week al, telkens voordat er een trein vertrekt. Ik stond eerst ook te kijken, van wat krijgen we nu? Wat is het toch fijn om Arie weer eens te horen in Mantgumquote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:58 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, ook gehoord!Ik dacht al "Wat krijgen we nou?´ Een mooie ICE ofzo?
" Ik hoorde het rond een uur of 18 meen ik. Er was ook nog een of andere manifestatie rond die tijd, ook met aankondiging en al. Vele mensen in ´rare pakken´ die later rond half zeven in een trein stapten. Geen idee wat dat verder was.
Fantastisch, alleen ze hadden wel even iets eerder mogen beginnen vanochtend. Vooral de eerste bus naar Leeuwarden...quote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:20 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva leert het kennelijk nu pas. Doordat Prorail het nachtgat op sommige trajecten wat langer wil hebben 1 dag in de week vervallen een aantal treinen. Arriva heeft tot nu toe op de noordelijke nevenlijen geen alternatief vervoer ingezet, maar vanaf dit weekend doen ze het nu eindelijk toch. 'Hulde'
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Zelfde treinserie, nieuwe poging![]()
[ afbeelding ]
Raad maar waar dit is
Nog niet nee, maar zodra de meesten zijn gereviseerdquote:Op zondag 16 maart 2008 13:44 schreef Willy84 het volgende:
Gok geluk! Er is geen enkele reden om ze samen te laten rijden.
Ah ha, daar was ie naartoe, wij hebben deze Mat'46 vanmorgen bij Lunetten gezien omstreeks 10.00 uur toen wij onderweg waren naar Tiel.quote:Op zondag 16 maart 2008 16:32 schreef ReisT het volgende:
De "Bernlef Expres" vanmiddag, oud en nieuw ontmoet elkaar:
[ afbeelding ]
Onder een mooi gratis achtergrondmuziekje, nog even een filmpke geschoten:
http://www.youtube.com/watch?v=xC1QH4iFu8U
Dat dat zomaar mocht.... op de stootblok staan enzo...maar leuk van de machinst...leuke platen ook!quote:Op zondag 16 maart 2008 18:21 schreef bork het volgende:
[..]
Toen werd het echt leuk, ik wilde Bram op de foto zetten voor de GTW toen het raampje openging, of Bram op de stoel wilde zitten dan mocht zijn papa (ikke dus) een foto van hem maken. Huppetee hem weer naar binnen gezet en ik naar buiten gedirigeerdWTF kidnapping? Nee ik moest op de neus (stootblok) van de trein gaan staan om fotoos te maken
. Nou fotoos faliekant mislukt want je ziet niks en mijn digi heeft geen uitklapbaar lcd-schermpje.
Wel een redelijke foto binnen bij het ophalen van Bram.
Ik heb wel een tangstempelt in mijn Bernlefjequote:Op zondag 16 maart 2008 20:28 schreef Duvel het volgende:
Ik heb 'm tot nu toe twee keer moeten laten zien, en bevind me nog steeds in de trein...
Ik mot geen stempels in mijn boek! Wie heeft 't eigenlijk daadwerkelijk gelezen?quote:Op zondag 16 maart 2008 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb wel een tangstempelt in mijn BernlefjeMaar die heb ik zelf moeten zetten
Ik had wel wat belangrijkers te lezen. Exchange Server 2003. Dinsdag examenquote:Op zondag 16 maart 2008 20:37 schreef Duvel het volgende:Wie heeft 't eigenlijk daadwerkelijk gelezen?
hmmm, true... de IC naar Amstedam vanuit Eindhoven heeft 10 min vertraging door vingerverfwerkzaamheden bij prorailquote:Op maandag 17 maart 2008 07:51 schreef Duvel het volgende:
Iedere debiel met vingerverfcertificaat is weer opgetrommeld deze ochtend.
Had anders nergens last van vanochtendquote:Op maandag 17 maart 2008 07:51 schreef Duvel het volgende:
Iedere debiel met vingerverfcertificaat is weer opgetrommeld deze ochtend.
Jij zat dan ook niet in een vertraagde intercity tussen Rotterdam en Utrecht.quote:Op maandag 17 maart 2008 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Had anders nergens last van vanochtend
Leuk om te zienquote:Op maandag 17 maart 2008 12:29 schreef von_Preussen het volgende:
In de jaren 60 hebben de Amerikaanse spoorwegen blijkbaar geëxperimenteerd met “straaljagertreinen”, een soort van voorloper voor hogesnelheidstreinen. De straalmotoren op het dak van de trein waren afkomstig van een bommenwerper (Convair B-36) van de Amerikaanse luchtmacht. Hij behaalde in 1966 een snelheid van 296km/h, een record voor Amerikaanse treinen.
Afgezien van de straalmotoren werden de rest van de trein en het spoor niet aangepast.
Ook in de toenmalige Sovjet Unie werden dergelijke proeven genomen, de straalmotoren van een Yak-40 verkeersvliegtuig werden op een trein gemonteerd en een topsnelheid van 249km/h werd ermee behaald.
Zoals bekend is dit concept nooit verder in de gewone dienst gebruikt.
[ afbeelding ]
Meer info (voor de Duitstaligen onder ons):
http://einestages.spiegel(...)F.html#featuredEntry
Zeker, alleen denk ik wel dat de straalmotor sterk genoeg is om een wadje uit de rails te trekkenquote:Zien jullie het al voor je, een Wadje met straalmotoren op het dak en spoilers voor.
Het ging weer lekker ja.quote:Op maandag 17 maart 2008 11:55 schreef Duvel het volgende:
Jij zat dan ook niet in een vertraagde intercity tussen Rotterdam en Utrecht.
Ja, goed overleg dus tussen treinpersoneel en treindienstleider!quote:Op maandag 17 maart 2008 13:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het ging weer lekker ja.
8:13 sprong ik nog *snel* in de klaarstaande IC naar Rotterdam van 7:48 (!) op spoor 9. Deuren blijven open, niemand weet iets.
8:18 intercom "de trein naar Rotterdam van spoor 8 vertrekt eerst!" (dat was die van een half uur later)
Dus iedereen al zuchtend en steunend naar de trein op spoor 8.....
en een paar minuten later rijdt de trein van spoor 9 vrolijk weg.
Iedereen in de aardig volle trein van 8:18 luidop vloeken en schelden.
En uiteindelijk was het 8:26 eer die trein ook kon gaan vertrekken.
Excellent staaltje van de Wet van Behoud van Maximale Ellende. En hoe kwam dat allemaal? door een defecte? Nou? GOEDERENTREIN JA![]()
rot de tering op met je stink cargo's
ga op de betuweroute rijden, en flikker op van het reizigersnet, en ZEKER in de spits
Voordat er straalmotoren waren, hebben ze het eerst nog met propellors geprobeerd.quote:Op maandag 17 maart 2008 12:29 schreef von_Preussen het volgende:
(iets over straaltreinen enzo)
foute link zegquote:Op maandag 17 maart 2008 16:04 schreef ReisT het volgende:
Voordat er straalmotoren waren, hebben ze het eerst nog met propellors geprobeerd.
Whehe, ik heb hem een beetje aangepast, zo nog leuker?quote:
En in de kleuren van de vingerverfclubquote:Op maandag 17 maart 2008 18:06 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker leuker. Zou er ook nog een verfbakje bij moeten?
zijn snoet is nog schoonquote:Op maandag 17 maart 2008 18:02 schreef Duvel het volgende:Whehe, ik heb hem een beetje aangepast, zo nog leuker?
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 17 maart 2008 13:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het ging weer lekker ja.
8:13 sprong ik nog *snel* in de klaarstaande IC naar Rotterdam van 7:48 (!) op spoor 9. Deuren blijven open, niemand weet iets.
8:18 intercom "de trein naar Rotterdam van spoor 8 vertrekt eerst!" (dat was die van een half uur later)
Dus iedereen al zuchtend en steunend naar de trein op spoor 8.....
en een paar minuten later rijdt de trein van spoor 9 vrolijk weg.
Iedereen in de aardig volle trein van 8:18 luidop vloeken en schelden.
En uiteindelijk was het 8:26 eer die trein ook kon gaan vertrekken.
Excellent staaltje van de Wet van Behoud van Maximale Ellende. En hoe kwam dat allemaal? door een defecte? Nou? GOEDERENTREIN JA![]()
rot de tering op met je stink cargo's
ga op de betuweroute rijden, en flikker op van het reizigersnet, en ZEKER in de spits
Ook in het recente verleden hebben ze aan de anderekant van de grote plas het geprobeerd met zware motoren. Er is een prototype van de Acela Express gebouwd door Bombardier. Als drijfkracht ligt daar een Pratt & Whitney gasturbine in. Dezelfde motor als er bijvoorbeeld in de fokker 50 zit.quote:Op maandag 17 maart 2008 12:29 schreef von_Preussen het volgende:
In de jaren 60 hebben de Amerikaanse spoorwegen blijkbaar geëxperimenteerd met “straaljagertreinen”, een soort van voorloper voor hogesnelheidstreinen. De straalmotoren op het dak van de trein waren afkomstig van een bommenwerper (Convair B-36) van de Amerikaanse luchtmacht. Hij behaalde in 1966 een snelheid van 296km/h, een record voor Amerikaanse treinen.
Afgezien van de straalmotoren werden de rest van de trein en het spoor niet aangepast.
Ook in de toenmalige Sovjet Unie werden dergelijke proeven genomen, de straalmotoren van een Yak-40 verkeersvliegtuig werden op een trein gemonteerd en een topsnelheid van 249km/h werd ermee behaald.
Zoals bekend is dit concept nooit verder in de gewone dienst gebruikt.
[ afbeelding ]
Meer info (voor de Duitstaligen onder ons):
http://einestages.spiegel(...)F.html#featuredEntry
Zien jullie het al voor je, een Wadje met straalmotoren op het dak en spoilers voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |