abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57402918
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
Gister in Leeuwarden verbaasd opgekeken. De aankondiging van werkzaamheden op Leeuwarden - Stavoren werden voor af gegaan door het riedeltje dat gebruikt wordt om internationale treinen aan te kondigen. Kennelijk is Leeuwarden - Stavoren ook buitenland
Ja, ook gehoord! Ik dacht al "Wat krijgen we nou?´ Een mooie ICE ofzo? " Ik hoorde het rond een uur of 18 meen ik. Er was ook nog een of andere manifestatie rond die tijd, ook met aankondiging en al. Vele mensen in ´rare pakken´ die later rond half zeven in een trein stapten. Geen idee wat dat verder was.
pi_57403046
Wellicht een vrijgezellenavond
pi_57403077
Gaan die Engelsen nu naar Leeuwarden op vakantie
pi_57403220
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 21:53 schreef von_Preussen het volgende:
Fokking hell Zug-Chef, die 1500 in Naarden-Bussum is een echt vette foto. Zo fijn zijn die locomotieven met “aanhangwagens”, dat is echt veel vetter dan al die treinstelrommel.

Ben verliefd op die foto, nu siert ie mijn achtergrond.
Wordt ie met een 4x3 scherm dan niet ietwat misvormd? Ik heb eventueel een aangepaste foto voor je als buroblad achtergrond, en dan is die afgesneden paal ook hersteld
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 maart 2008 @ 22:20:13 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57403343
Arriva leert het kennelijk nu pas. Doordat Prorail het nachtgat op sommige trajecten wat langer wil hebben 1 dag in de week vervallen een aantal treinen. Arriva heeft tot nu toe op de noordelijke nevenlijen geen alternatief vervoer ingezet, maar vanaf dit weekend doen ze het nu eindelijk toch. 'Hulde'
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57403397
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 22:14 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ik heb eventueel een aangepaste foto voor je als buroblad achtergrond, en dan is die afgesneden paal ook hersteld
Zie hier de 1600x1200 versie


Zie hier de 1200x900 versie


[ Bericht 15% gewijzigd door Zug-Chef op 15-03-2008 22:28:33 ]
  zaterdag 15 maart 2008 @ 22:33:45 #57
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57403603
Ze staan op de harde schijf Zug met uw permissie neem ik aan .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_57404086







Poepie

pi_57404113




pi_57404133
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 21:58 schreef Socios het volgende:

[..]

Ja, ook gehoord! Ik dacht al "Wat krijgen we nou?´ Een mooie ICE ofzo? " Ik hoorde het rond een uur of 18 meen ik. Er was ook nog een of andere manifestatie rond die tijd, ook met aankondiging en al. Vele mensen in ´rare pakken´ die later rond half zeven in een trein stapten. Geen idee wat dat verder was.
Ja, dat deden ze de hele week al, telkens voordat er een trein vertrekt. Ik stond eerst ook te kijken, van wat krijgen we nu? Wat is het toch fijn om Arie weer eens te horen in Mantgum

Even een update van de werkzaamheden alhier, ze zijn vanochtend bij Boksum begonnen waarna ze langzaam richting Mantgum kruipen. Ik dacht gezien te hebben dat ze daar ook bijna mee klaar zijn.

Vanochtend had ik er wel last van, moest naar Deinum om daar op te trein te stappen, blijken ze een overweg helemaal met hekken te hebben gebaricadeerd. Dan maar Leeuwarden, wel een stukje om fietsen maar boeie .
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 22:20 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva leert het kennelijk nu pas. Doordat Prorail het nachtgat op sommige trajecten wat langer wil hebben 1 dag in de week vervallen een aantal treinen. Arriva heeft tot nu toe op de noordelijke nevenlijen geen alternatief vervoer ingezet, maar vanaf dit weekend doen ze het nu eindelijk toch. 'Hulde'
Fantastisch, alleen ze hadden wel even iets eerder mogen beginnen vanochtend. Vooral de eerste bus naar Leeuwarden...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 maart 2008 @ 23:02:59 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57404170
Mooie platen Willy
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57404491
Vet ja, vooral Taurus 1216.050
pi_57404740
@Zug-Chef, zo gaat het inderdaad iets makkelijker. Dank daarvoor!
pi_57409942
Gisteren zag ik een compleet sliert van 3x ICMm richting Groningen vertrekken vanuit Amersfoort. Gaan ze nu alles toch op 1 hoop vegen of is dt puur geluk geweest
pi_57411879
Gok geluk! Er is geen enkele reden om ze samen te laten rijden.
pi_57412585
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 20:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Zelfde treinserie, nieuwe poging

[ afbeelding ]
Raad maar waar dit is

deventer?
  zondag 16 maart 2008 @ 15:05:39 #67
148385 Wadloper
Noorderling
pi_57413008
quote:
Op zondag 16 maart 2008 13:44 schreef Willy84 het volgende:
Gok geluk! Er is geen enkele reden om ze samen te laten rijden.
Nog niet nee, maar zodra de meesten zijn gereviseerd
pi_57413676
quote:
Op zondag 16 maart 2008 14:40 schreef ghizzer het volgende:
deventer?
  zondag 16 maart 2008 @ 16:32:27 #69
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_57414929
De "Bernlef Expres" vanmiddag, oud en nieuw ontmoet elkaar:



Onder een mooi gratis achtergrondmuziekje, nog even een filmpke geschoten:

http://www.youtube.com/watch?v=xC1QH4iFu8U

edit: nog een filmpje van de mat'46 http://www.youtube.com/watch?v=OaQMOAPcyj0

[ Bericht 17% gewijzigd door ReisT op 16-03-2008 18:26:54 ]
  zondag 16 maart 2008 @ 18:21:37 #70
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57416977
quote:
Op zondag 16 maart 2008 16:32 schreef ReisT het volgende:
De "Bernlef Expres" vanmiddag, oud en nieuw ontmoet elkaar:

[ afbeelding ]

Onder een mooi gratis achtergrondmuziekje, nog even een filmpke geschoten:

http://www.youtube.com/watch?v=xC1QH4iFu8U
Ah ha, daar was ie naartoe, wij hebben deze Mat'46 vanmorgen bij Lunetten gezien omstreeks 10.00 uur toen wij onderweg waren naar Tiel.
WE zagen vanuit onze coupe de EN348 binnenkomen, fototoestel nog in de rugzak netals bij Lunetten
In Tiel overgestapt in een DM'90 van Syntus (onze eerste keer!) naar Elst, ook voor de allereerste keer station in Kesteren gezien.
In Elst gewacht op de sneltrein naar Nijmegen, omdat wij eigenlijk nooit op stations staan met doorgaande treinen waren we allebei onder de indruk van de 2 voorbij rijdende Plan V's en een grote loc (Baarn) op spoor 2



In Nijmegen naar 1b gelopen en eventjes in een GTW naar Nijmgen Heyendaal, snel spoorbrug over en jawel tot grote verassing van Bram nog een GTW!



Toen werd het echt leuk, ik wilde Bram op de foto zetten voor de GTW toen het raampje openging, of Bram op de stoel wilde zitten dan mocht zijn papa (ikke dus) een foto van hem maken. Huppetee hem weer naar binnen gezet en ik naar buiten gedirigeerd WTF kidnapping? Nee ik moest op de neus (stootblok) van de trein gaan staan om fotoos te maken . Nou fotoos faliekant mislukt want je ziet niks en mijn digi heeft geen uitklapbaar lcd-schermpje. Wel een redelijke foto binnen bij het ophalen van Bram.



Van de spanning (waarschijnlijk) de luier vol geblaft en deze ververst in de altijd zo huisellijke WC op Nijmegen central, toen nog een smoothie en op weg naar Arnhem vanaf 1a in een VIRM.

In Arnhem naar perron 8 voor een Lint, helaas lift stuk dus tillen dan maar!
Om 13.28 keurig op tijd voor vertrek van 13.32 een Lint (ook voor de eerste keer) uitgebreid vastgelegd.





Helaas geen tijd voor een ritje want Bram moet eigenlijk om 14.00 naar bed.
Dus met gepaste spoed naar perron 6 waar Bram vanaf mijn schouders keihard: rode Lint! roept, deze werd net door een dikke vieze groene dieselloc ergens naartoe gesleept. Was er dus eentje van Connexxion van Syntus in de rode Twents-huisstijl en alweer digi in de rugzak .
Affijn op spoor 4 kwam een Buffel uit Tiel aan



en op spoor 8 nog de ICE naar Keulen.



Met voor ons 2 onbekende jonge dames.

Wij weer in een VIRM dit keer naart Utrecht en naar huis, in Ede-Wageningen de protos zien staan, gelukkig hoefden we daar niet in want die hadden we op ons allereerste gezamelijke treintjes rijden voor de fun
al gehad

Al met al een enerverend dagje

nb: het langste waar we vandaag moesten w88 was op Utrecht CS op bus * naar huis

[ Bericht 2% gewijzigd door bork op 16-03-2008 18:28:58 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_57417276
quote:
Op zondag 16 maart 2008 18:21 schreef bork het volgende:

[..]
Toen werd het echt leuk, ik wilde Bram op de foto zetten voor de GTW toen het raampje openging, of Bram op de stoel wilde zitten dan mocht zijn papa (ikke dus) een foto van hem maken. Huppetee hem weer naar binnen gezet en ik naar buiten gedirigeerd WTF kidnapping? Nee ik moest op de neus (stootblok) van de trein gaan staan om fotoos te maken . Nou fotoos faliekant mislukt want je ziet niks en mijn digi heeft geen uitklapbaar lcd-schermpje. Wel een redelijke foto binnen bij het ophalen van Bram.
Dat dat zomaar mocht.... op de stootblok staan enzo...maar leuk van de machinst...leuke platen ook!
  zondag 16 maart 2008 @ 20:19:50 #72
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57419189
En ik maar moeilijk doen om een kaartje en een boekenweekgeschenk

691 km, en NIEMAND gezien het was gewoon een algemene stakingsdag Mooi dak da weet voor volgend jaar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 16 maart 2008 @ 20:28:37 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57419352
Ik heb 'm tot nu toe twee keer moeten laten zien, en bevind me nog steeds in de trein...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 16 maart 2008 @ 20:32:44 #74
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57419425
quote:
Op zondag 16 maart 2008 20:28 schreef Duvel het volgende:
Ik heb 'm tot nu toe twee keer moeten laten zien, en bevind me nog steeds in de trein...
Ik heb wel een tangstempelt in mijn Bernlefje Maar die heb ik zelf moeten zetten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 16 maart 2008 @ 20:37:07 #75
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57419512
quote:
Op zondag 16 maart 2008 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb wel een tangstempelt in mijn Bernlefje Maar die heb ik zelf moeten zetten
Ik mot geen stempels in mijn boek! Wie heeft 't eigenlijk daadwerkelijk gelezen?

BTW Daar is de HC die letterlijk om de vervoersboeken vraagt!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 16 maart 2008 @ 20:41:50 #76
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57419604
quote:
Op zondag 16 maart 2008 20:37 schreef Duvel het volgende:Wie heeft 't eigenlijk daadwerkelijk gelezen?
Ik had wel wat belangrijkers te lezen. Exchange Server 2003. Dinsdag examen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57421017
............................
  maandag 17 maart 2008 @ 07:51:29 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57425920
Iedere debiel met vingerverfcertificaat is weer opgetrommeld deze ochtend.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57426256
quote:
Op maandag 17 maart 2008 07:51 schreef Duvel het volgende:
Iedere debiel met vingerverfcertificaat is weer opgetrommeld deze ochtend.
hmmm, true... de IC naar Amstedam vanuit Eindhoven heeft 10 min vertraging door vingerverfwerkzaamheden bij prorail

daarnaast las iknet de zijkant van de CNL, krijgen ze naast nieuwe locs ooknieuwe wagons?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 maart 2008 @ 10:57:22 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57428057
quote:
Op maandag 17 maart 2008 07:51 schreef Duvel het volgende:
Iedere debiel met vingerverfcertificaat is weer opgetrommeld deze ochtend.
Had anders nergens last van vanochtend
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 17 maart 2008 @ 11:55:34 #81
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57429235
quote:
Op maandag 17 maart 2008 10:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Had anders nergens last van vanochtend
Jij zat dan ook niet in een vertraagde intercity tussen Rotterdam en Utrecht.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57429785
In de jaren 60 hebben de Amerikaanse spoorwegen blijkbaar geëxperimenteerd met “straaljagertreinen”, een soort van voorloper voor hogesnelheidstreinen. De straalmotoren op het dak van de trein waren afkomstig van een bommenwerper (Convair B-36) van de Amerikaanse luchtmacht. Hij behaalde in 1966 een snelheid van 296km/h, een record voor Amerikaanse treinen.
Afgezien van de straalmotoren werden de rest van de trein en het spoor niet aangepast.

Ook in de toenmalige Sovjet Unie werden dergelijke proeven genomen, de straalmotoren van een Yak-40 verkeersvliegtuig werden op een trein gemonteerd en een topsnelheid van 249km/h werd ermee behaald.

Zoals bekend is dit concept nooit verder in de gewone dienst gebruikt.



Meer info (voor de Duitstaligen onder ons):

http://einestages.spiegel(...)F.html#featuredEntry

Zien jullie het al voor je, een Wadje met straalmotoren op het dak en spoilers voor.
pi_57429810
.

[ Bericht 99% gewijzigd door von_Preussen op 17-03-2008 12:32:03 (dubbelpost) ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 maart 2008 @ 12:36:46 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57429918
quote:
Op maandag 17 maart 2008 12:29 schreef von_Preussen het volgende:
In de jaren 60 hebben de Amerikaanse spoorwegen blijkbaar geëxperimenteerd met “straaljagertreinen”, een soort van voorloper voor hogesnelheidstreinen. De straalmotoren op het dak van de trein waren afkomstig van een bommenwerper (Convair B-36) van de Amerikaanse luchtmacht. Hij behaalde in 1966 een snelheid van 296km/h, een record voor Amerikaanse treinen.
Afgezien van de straalmotoren werden de rest van de trein en het spoor niet aangepast.

Ook in de toenmalige Sovjet Unie werden dergelijke proeven genomen, de straalmotoren van een Yak-40 verkeersvliegtuig werden op een trein gemonteerd en een topsnelheid van 249km/h werd ermee behaald.

Zoals bekend is dit concept nooit verder in de gewone dienst gebruikt.

[ afbeelding ]

Meer info (voor de Duitstaligen onder ons):

http://einestages.spiegel(...)F.html#featuredEntry
Leuk om te zien
quote:
Zien jullie het al voor je, een Wadje met straalmotoren op het dak en spoilers voor.
Zeker, alleen denk ik wel dat de straalmotor sterk genoeg is om een wadje uit de rails te trekken
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 17 maart 2008 @ 13:20:39 #85
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57430764
quote:
Op maandag 17 maart 2008 11:55 schreef Duvel het volgende:
Jij zat dan ook niet in een vertraagde intercity tussen Rotterdam en Utrecht.
Het ging weer lekker ja.

8:13 sprong ik nog *snel* in de klaarstaande IC naar Rotterdam van 7:48 (!) op spoor 9. Deuren blijven open, niemand weet iets.
8:18 intercom "de trein naar Rotterdam van spoor 8 vertrekt eerst!" (dat was die van een half uur later)

Dus iedereen al zuchtend en steunend naar de trein op spoor 8.....
en een paar minuten later rijdt de trein van spoor 9 vrolijk weg.

Iedereen in de aardig volle trein van 8:18 luidop vloeken en schelden.

En uiteindelijk was het 8:26 eer die trein ook kon gaan vertrekken.

Excellent staaltje van de Wet van Behoud van Maximale Ellende. En hoe kwam dat allemaal? door een defecte? Nou? GOEDERENTREIN JA rot de tering op met je stink cargo's ga op de betuweroute rijden, en flikker op van het reizigersnet, en ZEKER in de spits
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 maart 2008 @ 13:46:39 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57431237
quote:
Op maandag 17 maart 2008 13:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het ging weer lekker ja.

8:13 sprong ik nog *snel* in de klaarstaande IC naar Rotterdam van 7:48 (!) op spoor 9. Deuren blijven open, niemand weet iets.
8:18 intercom "de trein naar Rotterdam van spoor 8 vertrekt eerst!" (dat was die van een half uur later)

Dus iedereen al zuchtend en steunend naar de trein op spoor 8.....
en een paar minuten later rijdt de trein van spoor 9 vrolijk weg.

Iedereen in de aardig volle trein van 8:18 luidop vloeken en schelden.

En uiteindelijk was het 8:26 eer die trein ook kon gaan vertrekken.

Excellent staaltje van de Wet van Behoud van Maximale Ellende. En hoe kwam dat allemaal? door een defecte? Nou? GOEDERENTREIN JA rot de tering op met je stink cargo's ga op de betuweroute rijden, en flikker op van het reizigersnet, en ZEKER in de spits
Ja, goed overleg dus tussen treinpersoneel en treindienstleider!

Zo ook op Gouda: iemand had besloten dat de trein naar Arnhem niet zou rijden, dus die was ontruimd. Deze stond vervolgens leeg langs het perron, terwijl er nog een stopper naar Goverwelle en een IC naar Utrecht langs moesten. Dus eerste de stopper, vervolgens de IC. Staat de IC eindelijk langs het perron, besluit e.o.a. manuele schilder dat het leeg mat eerst maar eens richting Ut moet vertrekken. Heerlijk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 17 maart 2008 @ 15:33:54 #87
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57433169
@ smiley
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 maart 2008 @ 16:04:29 #88
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_57433747
quote:
Op maandag 17 maart 2008 12:29 schreef von_Preussen het volgende:
(iets over straaltreinen enzo)
Voordat er straalmotoren waren, hebben ze het eerst nog met propellors geprobeerd.

  maandag 17 maart 2008 @ 16:55:21 #89
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57434732
quote:
Op maandag 17 maart 2008 16:04 schreef ReisT het volgende:
Voordat er straalmotoren waren, hebben ze het eerst nog met propellors geprobeerd.
foute link zeg Zeker iemand met dikke vingers op google
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 maart 2008 @ 18:02:05 #90
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57435736
quote:
Op maandag 17 maart 2008 15:33 schreef Dr_Flash het volgende:
@ smiley
Whehe, ik heb hem een beetje aangepast, zo nog leuker?

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 maart 2008 @ 18:06:38 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57435785
Zeker leuker. Zou er ook nog een verfbakje bij moeten?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57436363
quote:
Op maandag 17 maart 2008 18:06 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker leuker. Zou er ook nog een verfbakje bij moeten?
En in de kleuren van de vingerverfclub .
  maandag 17 maart 2008 @ 19:11:10 #93
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57436992
quote:
Op maandag 17 maart 2008 18:02 schreef Duvel het volgende:Whehe, ik heb hem een beetje aangepast, zo nog leuker?

[ afbeelding ]
zijn snoet is nog schoon

Kijk, je KUNT vingerverven of je kunt het niet he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57438067
quote:
Op maandag 17 maart 2008 13:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het ging weer lekker ja.

8:13 sprong ik nog *snel* in de klaarstaande IC naar Rotterdam van 7:48 (!) op spoor 9. Deuren blijven open, niemand weet iets.
8:18 intercom "de trein naar Rotterdam van spoor 8 vertrekt eerst!" (dat was die van een half uur later)

Dus iedereen al zuchtend en steunend naar de trein op spoor 8.....
en een paar minuten later rijdt de trein van spoor 9 vrolijk weg.

Iedereen in de aardig volle trein van 8:18 luidop vloeken en schelden.

En uiteindelijk was het 8:26 eer die trein ook kon gaan vertrekken.

Excellent staaltje van de Wet van Behoud van Maximale Ellende. En hoe kwam dat allemaal? door een defecte? Nou? GOEDERENTREIN JA rot de tering op met je stink cargo's ga op de betuweroute rijden, en flikker op van het reizigersnet, en ZEKER in de spits


http://you.justgotowned.com
  maandag 17 maart 2008 @ 20:09:18 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57438150
sterf zug-chef
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57439974
quote:
Op maandag 17 maart 2008 12:29 schreef von_Preussen het volgende:
In de jaren 60 hebben de Amerikaanse spoorwegen blijkbaar geëxperimenteerd met “straaljagertreinen”, een soort van voorloper voor hogesnelheidstreinen. De straalmotoren op het dak van de trein waren afkomstig van een bommenwerper (Convair B-36) van de Amerikaanse luchtmacht. Hij behaalde in 1966 een snelheid van 296km/h, een record voor Amerikaanse treinen.
Afgezien van de straalmotoren werden de rest van de trein en het spoor niet aangepast.

Ook in de toenmalige Sovjet Unie werden dergelijke proeven genomen, de straalmotoren van een Yak-40 verkeersvliegtuig werden op een trein gemonteerd en een topsnelheid van 249km/h werd ermee behaald.

Zoals bekend is dit concept nooit verder in de gewone dienst gebruikt.

[ afbeelding ]

Meer info (voor de Duitstaligen onder ons):

http://einestages.spiegel(...)F.html#featuredEntry

Zien jullie het al voor je, een Wadje met straalmotoren op het dak en spoilers voor.
Ook in het recente verleden hebben ze aan de anderekant van de grote plas het geprobeerd met zware motoren. Er is een prototype van de Acela Express gebouwd door Bombardier. Als drijfkracht ligt daar een Pratt & Whitney gasturbine in. Dezelfde motor als er bijvoorbeeld in de fokker 50 zit.

Nooit een succes geworden, lees verder: http://en.wikipedia.org/wiki/JetTrain
pi_57440444
quote:
Op maandag 17 maart 2008 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
sterf zug-chef
Oooooh, foei, je mag niet doodsverwensen


  maandag 17 maart 2008 @ 21:51:52 #98
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57440580
Oh sorry, het spijt me Of zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 maart 2008 @ 22:58:29 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57442405
De Kameel is ook weer in het NSM:

http://www.youtube.com/watch?v=vfoTFgxKmNA
In dit filmpje van somdagebruiker Spiketrain rijden de 41 en de kameel gelijktijdig de hal van het NSM binnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 18 maart 2008 @ 09:29:14 #100
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57447416
Mooi filmpje!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')