abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 maart 2008 @ 22:01:23 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57487136
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat een lul-argument zeg. Als je WILT leg je voor een paar knaken dat wissel zo weer terug, in een nachtje
Plus een wijziging in de beveiliging en zo. Dus: weekendje.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 19 maart 2008 @ 22:05:09 #152
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57487284
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:55 schreef knars het volgende:
in een nachtje? Als oudejaarsstunt bedoel je?
Ehm, nee Maar dat had je ook wel door

Als de politieke WIL er is kan je voor betrekkelijk weinig geld en in weinig tijd een stuk spoor loshalen en vervangen door een wisseltje hoor, lijkt me. leg je hem gewoon rechtsafbuigend op slot, heb je alle tijd om de beveiliging nogeens bij elkaar te gaan Grontmijen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 maart 2008 @ 22:06:20 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57487324
Dat wil je niet!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 19 maart 2008 @ 22:06:52 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57487342
Je snapt best wat ik bedoel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 maart 2008 @ 22:18:07 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57487741
Nou en of.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 19 maart 2008 @ 22:54:30 #156
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_57489177
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 20:29 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Je kotst op je eigen rechtsysteem. Als jouw buurman ineens een schuurtje gaat bouwen in de achtertuin, als er bij jou om de hoek ineens een vuilinsbelt komt, een weg wordt aangelegd.
Dan ben je blij met de rechtzekerheid in dit land, met inspraakavonden, mogelijkheden van bezwaar en beroep. enzovoort.

In dit geval weet ik niet hoeveel mensen er rond die route wonen en hoeveel mensen er van nachtwerkzaamheden overlast zouden ondervinden. Als je dat zou weten zou je beter de belangen af kunnen wegen.
Dat is allemaal wel leuk en aardig, maar er moeten ook eens knopen doorgehakt worden, zonder al teveel gezeik.

Toen mijn ouders het huis hadden verbouwd, gingen ze ook een carport bouwen. We hebben maandenlang in de clinch gelegen met de gemeente, omdat de carport aan het huis vast zou komen. Dat mocht om “esthetische” redenen maar op een lengte van 1 meter, en toen we de rest van de carport op 1 centimeter afstand hadden geplaatst was het wel goed. Maar van op 2 meter afstand kon je het verschil al niet meer zien.

En de grote projecten worden ook op allerlei van zulke pietluttige dingen vertraagd, omdat diezelfde rechtsstaat enkelen de mogelijkheid biedt om de zaken jaren te vertragen, ten koste van een meerderheid.

Nee, ik blijf kotsen op onze rechtsstaat, hij is in zijn bescherming van "slachtoffers" veel te ver doorgeslagen. Als ik dan vervolgens van een insider hoor hoe er geblunderd is door de politie, het OM en de rechtbank bij de Deventer moordzaak en nu iedereen veilig het handje boven het hoofd wordt gehouden, terwijl een onschuldige vastzit, dan is dat voor mij alleen een bevestiging over hoe verrot diezelfde rechtsstaat is.

Maar goed, genoeg daarover, nu gaan we het weer leuk over treintjes hebben.

Vergeet niet dat als er daadwerkelijk weer treinen op die lijntjes gaan rijden je ook eerst allerlei bezwaren van hippies en buurtbewoners moet afwachten, wat ook weer tijd en geld kost.

Daarnaast moet de beveiliging van de lijn weer opgebouwd worden (die ? blokken zouden niet genoeg zijn voor een frequente dienst), stations opgezet worden e.d.

Ik dacht altijd dat die lijn gesloten was omdat die te ver buiten van de "bewoonde" wereld af lag, en daardoor veel mensen voor andere vervoersmiddelen kozen. Is daar inmiddels verandering in gekomen?

Sfeerplaten van vroeger en nu:



Station IJmuiden met druk treinverkeer rond 1910.



Station IJmuiden in 1970, nog met de vetcoole oude bovenleiding, echter is het grootste deel van het emplacement al verdwenen.



Station IJmuiden in 1980, met de trein naar Haarlem langs het perron.



De laatste halte voor het eindpunt was IJmuiden Julianakade. Hier werd de lijn enkelsporig tot het station IJmuiden.



Bij Station IJmuiden Julianakade.



Het station Velsen-Zeeweg gezien in de richting Santpoort op 30 juli 1983 met treinstel 873. Het stationsgebouwtje is nog het enige van dat type van architect W. Kloos in Nederland. Bovendien is dit het enige overgebleven stationsgebouwtje aan de IJmuider lijn.



Het station in 1983, ook met Plan V naar Haarlem.



Station IJmuiden Centraal in 2006

Toch jammer om te zien hoe zo'n druk station in de loop van de jaren "vergaat", IJmuiden is toch een van de weinige stations die op die manier (toch tot in de jaren 60 alle "modernisaties"; als electrificatie en lichtseinenstelsel meegemaakt) eerst nog helemaal mee naar de top is gegaan, om vervolgens weer zo diep te vallen.

http://home.hetnet.nl/~tagv0000/p-ns-ijmuidenlijn1.htm

Rechts onder een leuk verhaal over de IJmondlijn!

[ Bericht 8% gewijzigd door von_Preussen op 19-03-2008 23:08:59 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 maart 2008 @ 23:11:01 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57489696
Dit stukje kun je wel uitbreiden tot een volwaardig verhaaltje over IJmuiden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57489914
Meen eens, coole foto's ook!
  woensdag 19 maart 2008 @ 23:48:29 #159
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_57490707
Oké mensen, jullie hebben gelijk, mij lijkt het ook wel een interessant onderwerp om over te schrijven.

Alleen zal er wel wat meer uitzoekwerk in gaan zitten, en wil ik ook rijkelijk fotomateriaal (vroeger & nu vergelijkingen) gaan uitzoeken. Aangezien ik deze en volgende week tentamens heb, zal het achteraan moeten sluiten.

Echter, na de tentamens zal ik lekker een stukje gaan schrijven!

(en als ik daarmee klaar ben dan eens kijken of er mensen zijn die de verhaallijn ook oppakken, en over dergelijke verloren spoorlijnen gaan schrijven, bijv. de Veenendaallijn. Iemand?)
  donderdag 20 maart 2008 @ 02:11:20 #160
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57492642
ReisT, Ik ken die plek niet, sta je dan op het viaduct bij de Einsteindreef?

In het kader van stukjes schrijven: ik wil best een stukje over het halve Zolenlijntje doen, moet nog materiaal verzamelen en alles wegplukken her en der is wel erg gemakkelijk maar heb (had) al een plan om zelf materiaal te vinden.

ter info -> http://nl.wikipedia.org/wiki/Langstraatspoorlijn
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 maart 2008 @ 07:00:07 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57493127
Neem gerust de tijd, zodat er mooie stukjes uit komen rollen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 20 maart 2008 @ 10:31:51 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57495429
Overigens is het straks om 11:50 precies 5 jaar geleden dat het laatste dodelijke treinongeluk in Nederland plaats had, voor degenen die daar even bij stil willen staan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 maart 2008 @ 10:58:17 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57495942
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 10:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens is het straks om 11:50 precies 5 jaar geleden dat het laatste dodelijke treinongeluk in Nederland plaats had, voor degenen die daar even bij stil willen staan.
Die machinist kreeg een hartaanval waardoor ie door rood reed. Mag je dat kwalificeren als "dodelijk treinongeluk"?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57496561
Dat de machinist een hartaanval kreeg staat niet in het bericht? Is dat stelletje eigenlijk afgevoerd?
  donderdag 20 maart 2008 @ 11:31:19 #165
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57496660
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 11:27 schreef Willy84 het volgende:
Dat de machinist een hartaanval kreeg staat niet in het bericht? Is dat stelletje eigenlijk afgevoerd?
Nee, staat niet in het bericht, maar wel hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorwegongeval
Eén van beide bakken is afgevoerd, de andere heeft nog heel lang, inclusief bebloede doekjes, op emplacement Zwolle gestaan. Waar die bak uiteindelijk heen is gegaan weet ik niet. Na het ongeval hebben de resten van de kop van de Buffel nog een tijdje in een container op station Roermond gelegen. Ik heb daar nog "ergens" en dia van.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57496750
Owkeej, thanx!
Er zijn al een tijdje geen spoor ongelukken gebeurd (klop klop )
Kan me nog herinneren dat er een ICR stam tegen een VIRM was geknalt op het CS, paar dagen daarna weer een ontsporing, was wel heavy toen. Maar scheen allemaal toeval te zijn
Soms is het echt de wet van Murpy
  donderdag 20 maart 2008 @ 11:39:20 #167
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57496820
november 2006 nog he, 2 dagen op rij dikke shit. Eerst bij Rotterdam en een dag later bij Arnhem. Toen ze ons startstel van Rondje NL kort gereden hebben verdimme
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 maart 2008 @ 11:46:07 #168
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57496971
Gelukkig geen doden bij die ontsporingen. Die bij Arnhem was wel bizar: machinist zonder wegbekendheid weet niet welk sein voor hem geldt en rijdt op goed geluk door.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57496985
Ja die plan V is afgevoerd en van SGMm zijn ze flink aan het bakwisselen geweest. Ook met die stelletjes die bij Amsterdam Zuid achter elkaar door het stootjuk gingen
pi_57497047
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 11:46 schreef Duvel het volgende:
Gelukkig geen doden bij die ontsporingen. Die bij Arnhem was wel bizar: machinist zonder wegbekendheid weet niet welk sein voor hem geldt en rijdt op goed geluk door.
Die foto had ik nog heel lang als bureaublad achtergrond. Was wel heavy shit idd
En dat was een aantal volle plan V's. Op een of andere manier komt er ook vaak geluk bij kijken. Dat het op een rustig tijdstip plaatsvindt.
pi_57497085
Morgen is me OV niet geldig en ik heb al in geen maanden een rondje gemaakt en vandaag ook geen tijd
  donderdag 20 maart 2008 @ 11:53:49 #172
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57497138
Ja, Goede Vrijdag, lekker rustig in de trein voor de mensen die wèl werken voor hun geld.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 20 maart 2008 @ 11:55:08 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57497164
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 11:53 schreef Duvel het volgende:
Ja, Goede Vrijdag, lekker rustig in de trein voor de mensen die wèl werken voor hun geld.
Ja, zoals HC's die zich de blaren op de vingers schrijven aan bekeuringen voor onze Intellectuele Voorhoede, die dan "ineens" van niks weet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57497620
Zo is dat, ik kan morgen lekker rustig genieten van de Stiltecoupe, zonder al die kut studenten op weg naar mn werk in Dv
  donderdag 20 maart 2008 @ 12:30:18 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57497993
Ik ga morgen gewoon naar de Efteling. Verplicht, voor m'n werk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 maart 2008 @ 13:07:54 #176
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_57498821
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 02:11 schreef bork het volgende:
ReisT, Ik ken die plek niet, sta je dan op het viaduct bij de Einsteindreef?
Brailledreef heet het hier.
  donderdag 20 maart 2008 @ 14:14:06 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57500217
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga morgen gewoon naar de Efteling. Verplicht, voor m'n werk
Je werkt met geestelijk gehandicapten en dit is The Grand Day Out?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 20 maart 2008 @ 14:47:40 #178
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57500816
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga morgen gewoon naar de Efteling. Verplicht, voor m'n werk
Hebben ze ook treintjes en goed nieuws! De vliegende Hollander is weer open, veel plezier ben mrgen trouwens zelf ook int Brabantse.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 20 maart 2008 @ 14:51:28 #179
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57500881
Ik zit de hele middag in een conferentiezaal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 maart 2008 @ 14:56:23 #180
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57500980
quote:
Oeps ja , dat viaduct bedoelde ik eigenlijk, ok check.

Iets anders:
Dit weekend weer omgeleide treinen ivm aanleg fietstunneltjes Soest lees ik in de krant, er wordt rekening gehouden met publiek, M.A.W. daar gaan mensen naar kijken? Iemand hier?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_57502580
Mensen als Dr. Flash moeten niet zeuren om studenten, ten eerste wordt het bedrag van onze studiebeurs ingehouden, en ten tweede heeft de toegenomen mobiliteitsvraag tot gevolg dat er meer (dus frequenter) treinen rijden.
Socialist in Mercedes
  donderdag 20 maart 2008 @ 16:30:12 #182
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_57502844
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 14:56 schreef bork het volgende:
Iets anders:
Dit weekend weer omgeleide treinen ivm aanleg fietstunneltjes Soest lees ik in de krant,
Niet alleen vanwege dat tunneltje, er wordt gelijk in Bilthoven en Den Dolder wat aan spoortjes en draadjes geknutselt, en de ADOB in Bilthoven wordt vervangen.
  donderdag 20 maart 2008 @ 16:31:33 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57502863
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 16:18 schreef Charango het volgende:
Mensen als Dr. Flash moeten niet zeuren om studenten, ten eerste wordt het bedrag van onze studiebeurs ingehouden,
Je doet alsof je er voor moet betalen of zo?
quote:
en ten tweede heeft de toegenomen mobiliteitsvraag tot gevolg dat er meer (dus frequenter) treinen rijden.
Die allemaal ramvol zitten met kutstudenten ja

Hey, ik ben het eens met Zug-Chef
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 maart 2008 @ 16:56:43 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57503293
Mailtje van NS HoogSpoed
quote:
Beste Fles,

Gefeliciteerd, je bent één van onze week winnaars! Je ontvangt een gratis fotoboek van ¤ 9,50 bij Albumprinter!

Je maakt daarnaast nog steeds kans op één van de hoofdprijzen. Aan het eind van de actie hoor je of jij de winnaar bent van het weekend Parijs of één van de andere fantastische prijzen.
Je promotiecode is: 12Polizei (duh )
Hoe gebruik je deze promotiecode?
1. Ga naar www.albumprinter.com en maak met de gratis en gebruiksvriendelijke software een fotoboek met je eigen digitale foto�s.
2. Vul bijgaande code in op het bestelscherm en de korting wordt automatisch verrekend.
3. Het fotoboek wordt professioneel gedrukt, zorgvuldig afgewerkt en per post thuis afgeleverd.
Gaaf

Iemand enig idee HOEVEEL foto's je dan mag opgeven?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57503294
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 16:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je doet alsof je er voor moet betalen of zo?
[..]
Ik doe niet alsof, ik ervaar dat gewoon....

Om het dan toch goed te maken, ik heb hier op de PC een aantal GPS-plots voor Google Earth van verdwenen sporen. o.a.

-Loenen - Aalsmeer
-Haarlem - Aalsmeer
-Aalsmeer - Amsterdam Willemspark
-Uithoorn - Bovenkerk
-Uithoorn - Alphen ad Rijn
-Emmen - Stadskanaal
-Assen - Gasselternijveen
-Borculo - Hengelo / Enschede
-Neede - Winterswijk
-Neede - Hellendoorn
-Boxtel - Goch (D)
-'s Hertogenbosch - Geertruidenberg
-Turnhout - Tilburg

Als iemand een stukkie webspace heeft kunnen ze wat mij betreft daar wel gehost worden





[ Bericht 3% gewijzigd door Charango op 20-03-2008 17:05:49 ]
Socialist in Mercedes
  donderdag 20 maart 2008 @ 17:37:24 #186
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_57504138
Tja, vroeger had je mooie spoornetwerkjes in die regio's. En dan te bedenken, dat deze kaartjes nog niet eens compleet zijn!
pi_57504320
Ja, eeuwig zonde! Gelukkig komt er een aantal terug, hopelijk volgen er meer.
pi_57505185
net op amsterdam cs: zat er nog een stel in de internationale trein die werd afgerangeerd. best lullig...

en net weer bij Diemen: spoorboom weigerd weer eens dienst.
  donderdag 20 maart 2008 @ 19:05:34 #189
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_57505646


Ook verkrijgbaar voor België en Zwitserland, aan Duitsland, Denemarken, Frankrijk en het VK wordt gewerkt. Alleen de tramlijnen moet ik nog eens toevoegen maar die zijn een stuk lastiger te vinden/tekenen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_57506381
Vandaag zat ik in de Intercity naar Utrecht CS, daar aangekomen werd er omgeroepen dat dit de laatste rit van de machinist was en of we eventjes wilden klappen, wat enkelen ook gedaan hebben.
Het viel me op, zijn vrouw had schijnbaar toestemming gekregen om in de cabine mee te rijden.

Opmerkelijk:

Ik stond vandaag in Amersfoort op de IC 147 te wachten, en op het bord (waar alle vertrekkende treinen opstonden) werd aangegeven dat de trein naar Berlin Ostbahnhof ging. Echter, op het perron stond dat de trein naar Hannover HBF ging (als eindbestemming). Ook in Deventer stond op de CTA’s Hannover als eindbestemming aangegeven.

Maar, in die kleine flyer met de dienstregeling voor de trein stond dat ie gewoon naar Berlin Ostbahnof ging en zo werd het ook omgeroepen.

Tijd dat er iemand wakker gaat worden?

@Dr_Flash, dan moet je ook gewoon in de 1e Klas gaan zitten, als ik niet in de trein zit heb je een goede kans dat je van studenten af bent.
En idd betalen we ervoor, want toen de OV ingevoerd werd moesten de studenten 6 tientjes (gulden nog) inleveren op hun studiefinanciering.
pi_57506602
Ja, gebeurt vaker. In Utrecht gaf men aan dat IC 145 maar tot Bad Bentheim ging, die zou echter ook gewoon naar Berlijn...

pi_57506923
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 19:37 schreef von_Preussen het volgende:
Vandaag zat ik in de Intercity naar Utrecht CS, daar aangekomen werd er omgeroepen dat dit de laatste rit van de machinist was en of we eventjes wilden klappen, wat enkelen ook gedaan hebben.
Het viel me op, zijn vrouw had schijnbaar toestemming gekregen om in de cabine mee te rijden.
Die vrouw zal wel denken; die vent van mij heeft ook geen leven gehad, 40 jaar lang met een hendel spelen...
  donderdag 20 maart 2008 @ 20:03:21 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57507042
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 19:37 schreef von_Preussen het volgende:
@Dr_Flash, dan moet je ook gewoon in de 1e Klas gaan zitten, als ik niet in de trein zit heb je een goede kans dat je van studenten af bent.
Als het zo uitkomt doe ik dat ook wel hoor
quote:
En idd betalen we ervoor, want toen de OV ingevoerd werd moesten de studenten 6 tientjes (gulden nog) inleveren op hun studiefinanciering.
Nee. Je KRIJGT studiefinanciering. En sinds de invoering van de OV-Studentenkaart KRIJG je dus minder geld, EN een reisvoorziening.

Maar ik begrijp dat er hier nog mensen rondlopen die het tijdperk van voor de OV-Studentenkaart nog meegemaakt hebben, EN dat beter vonden? Hmmm right....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 maart 2008 @ 20:13:12 #194
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57507268
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 19:37 schreef von_Preussen het volgende:
En idd betalen we ervoor, want toen de OV ingevoerd werd moesten de studenten 6 tientjes (gulden nog) inleveren op hun studiefinanciering.
Dat is dus 720 gulden per jaar, weet je wat een OV-jaarkaart kost?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57507403
Ja, niets, hij is namelijk gratis.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 maart 2008 @ 20:20:34 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57507428
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 11:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, staat niet in het bericht, maar wel hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorwegongeval
Eén van beide bakken is afgevoerd, de andere heeft nog heel lang, inclusief bebloede doekjes, op emplacement Zwolle gestaan. Waar die bak uiteindelijk heen is gegaan weet ik niet. Na het ongeval hebben de resten van de kop van de Buffel nog een tijdje in een container op station Roermond gelegen. Ik heb daar nog "ergens" en dia van.
Die bak staat als het goed is nu in Amersfoort in de loods tussen de DE3 en DH
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 20 maart 2008 @ 20:21:15 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57507441
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 20:13 schreef Duvel het volgende:
Dat is dus 720 gulden per jaar, weet je wat een OV-jaarkaart kost?
Een MAANDnetkaart is 328,30 euro. Dat is al 723,48 gulden. Maar goed, zelfs dat is al irrelevant, ze KRIJGEN het.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57507586


altijd fijn als je niet kan lezen waar je doedelzak heen rijd
  donderdag 20 maart 2008 @ 20:28:59 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57507629
Alkmaar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57507658
Fout
  donderdag 20 maart 2008 @ 20:32:18 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57507706
Nou, niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57507804
ik kan dat antwoord toch niet goedkeuren..


nog een raad plaatje
  donderdag 20 maart 2008 @ 20:39:23 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57507879
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 20:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik kan dat antwoord toch niet goedkeuren..

[ afbeelding ]
nog een raad plaatje
Nou niks nieuw raadplaatje

eerst met iets beters dan Alkmaar komen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57507935
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou niks nieuw raadplaatje

eerst met iets beters dan Alkmaar komen.
ok vooruit.. laat ik t zo zeggen.. dr HOORT GEEN ALKMAAR op te staan..
  donderdag 20 maart 2008 @ 20:45:59 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57508015
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 20:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik kan dat antwoord toch niet goedkeuren..

[ afbeelding ]
nog een raad plaatje
Planvcab1.jpg

Oeioei, is het jostiavond?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 20 maart 2008 @ 20:48:09 #206
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_57508063
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:

Nee. Je KRIJGT studiefinanciering. En sinds de invoering van de OV-Studentenkaart KRIJG je dus minder geld, EN een reisvoorziening.
Dat klopt bijna, maar niet helemaal. Als je niet in Nederland studeert, krijg je ¤ 78,16 per maand, ipv een OV.

En dat staat nog los van het feit dat je OV tegenwoordig krijgt onder voorbehoud.
Wie zijn studie niet binnen 10 jaar afmaakt, mag ¤79,97 per maand terugbetalen. Bijna 1000 euro per jaar dus.
  donderdag 20 maart 2008 @ 20:49:52 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57508103
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 20:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
ok vooruit.. laat ik t zo zeggen.. dr HOORT GEEN ALKMAAR op te staan..
Rukt mij het

er STAAT Alkmaar

En Duvel: Ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 maart 2008 @ 20:52:33 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57508169
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 20:48 schreef ReisT het volgende:
Dat klopt bijna, maar niet helemaal. Als je niet in Nederland studeert, krijg je ¤ 78,16 per maand, ipv een OV.

En dat staat nog los van het feit dat je OV tegenwoordig krijgt onder voorbehoud.
Wie zijn studie niet binnen 10 jaar afmaakt, mag ¤79,97 per maand terugbetalen. Bijna 1000 euro per jaar dus.
Ja, t zal zo zijn. Ik mis alleen even het punt waarop ik medelijden zou moeten krijgen met die arme studenten die BETALEN voor hun OVkaart die dan OOK NOG EENS niet geldig is op Goede Vrijdag. Maar goed, dat heeft ongetwijfeld te maken met mijn eigen beperkte verstandelijke vermogens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 maart 2008 @ 21:06:15 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57508467
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
En Duvel: Ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 20 maart 2008 @ 21:18:43 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57508797
iemand zaterdag zin om mee te gaan naar Rivage?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57509189
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 18:41 schreef Dichterbijer het volgende:
net weer bij Diemen: spoorboom weigerd weer eens dienst.
Er moet daar spoorverdubbeling plaatsvinden plus het aanleggen van een tunnel.
pi_57509233
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
iemand zaterdag zin om mee te gaan naar Rivage?
OV is niet geldig, helaas
  donderdag 20 maart 2008 @ 21:38:40 #213
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57509263
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
iemand zaterdag zin om mee te gaan naar Rivage?
Wat is er te beleven in Rivage zaterdag? Behalve de boemels naar Jemelle en Luxemburg?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 maart 2008 @ 21:47:47 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57509479
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Rukt mij het

er STAAT Alkmaar
Het antwoord blijft fout (ABP)
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 20 maart 2008 @ 21:48:00 #215
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57509484
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 21:38 schreef Duvel het volgende:

Wat is er te beleven in Rivage zaterdag? Behalve de boemels naar Jemelle en Luxemburg?
Weinig bijzonders inderdaad, maar als je kan inloggen: dit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 maart 2008 @ 21:48:50 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57509502
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
Het antwoord blijft fout (ABP)
Tuurlijk schat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 maart 2008 @ 21:54:51 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57509621
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tuurlijk schat
ABP is trouwens een hint
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57510359


  donderdag 20 maart 2008 @ 22:31:55 #219
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57510515
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Weinig bijzonders inderdaad, maar als je kan inloggen: dit
Nee, daar kan ik niet inloggen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 maart 2008 @ 22:34:09 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57510574
Jammer dat die vingerverfsmiley het niet doet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57510662
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 20:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
ok vooruit.. laat ik t zo zeggen.. dr HOORT GEEN ALKMAAR op te staan..
Den Helder?
pi_57510837
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 22:38 schreef Socios het volgende:

[..]

Den Helder?
Helaas
pi_57511296
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 16:18 schreef Charango het volgende:
Mensen als Dr. Flash moeten niet zeuren om studenten, ten eerste wordt het bedrag van onze studiebeurs ingehouden, en ten tweede heeft de toegenomen mobiliteitsvraag tot gevolg dat er meer (dus frequenter) treinen rijden.
Nee, het wordt niet 'ingehouden' van je studiebeurs, want je krijgt een beurs en een OV-kaart. Je hebt niet meegemaakt dat je het bedrag van de kaart ook kreeg en nu niet meer omdat het 'ingehouden' wordt, dus je kunt dat niet zo stellen. Dat je wellicht de 'waarde' er niet uithaalt is een ander verhaal.

Vroegah, toen SW nog studeerde kreeg ik een reiskostenvergoeding en een beurs. Toen op 1-1-1991 (?) kregen we een OV-kaart en WEL een mindering op de beurs....dat was balen, maar aangezien de reiskostenvergoeding niet toereikend was ging ik er op vooruit....wat ik wel heel irri vond destijds is dat ik van de een op de andere dag opeens als paria en 2e-rangsreiziger werd gezien. Maar het treinfeest was wel kicken..
Take on the situation, but not the torment ...
  donderdag 20 maart 2008 @ 23:35:54 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57511987
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
ABP is trouwens een hint
wanou.

Er staat ALKMAAR.


Ik kan ook wel met een raadplaatje aankomen: "LEEUWARDE..." en dan later zeggen: Nee hoor het goede antwoord was GRONINGEN "

Alleen een mongool doet zoiets.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 maart 2008 @ 23:38:56 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57512052
Diezelfde die een trein in het zuiden van het land in zuidelijke richting laat rijden met een veel noordelijkere bestemming er op
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 20 maart 2008 @ 23:41:02 #226
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57512108
Ja hoor, het is lekker met je.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 maart 2008 @ 23:41:42 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57512126
Je gelooft het niet? Dan maar niet hoor
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 20 maart 2008 @ 23:47:34 #228
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57512249
Ik geloof alles. Als jij zegt dat Heerle.... eigenlijk MAASTRICHT moet zijn, prima. Als jij zegt dat LEEUWARDE.... eigenlijk GRONINGEN moet zijn, prima. Als jij zegt dat ALKMAAR eigenlijk KLIMMEN-RANSDAAL moet zijn, best. hasseke leuk allemaal. Maar kom niet doen alsof je iets met de werkelijkheid te maken hebt, okee? Okee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 maart 2008 @ 23:52:15 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57512357
Zuip maar door Fles, want je zit er weer eens helemaal naast. Was er zelf namelijk bij toen die foto gemaakt werd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 20 maart 2008 @ 23:55:17 #230
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57512418
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
Zuip maar door Fles, want je zit er weer eens helemaal naast. Was er zelf namelijk bij toen die foto gemaakt werd.
Ja, en toen stond er geen Alkmaar?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 maart 2008 @ 23:58:20 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57512482
Toen ik eerst op de display keek niet, maar 5 minuten later wel. Tijdens het rijden hebben ze het aangepast, iets wat voor verwarring bij de reizigers had kunnen zorgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 21 maart 2008 @ 00:02:36 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57512565
ah, dat zou kunnen he. Dat soort dingen gebeurt.

maar die ene foto, daar werd Alkmaar getoond.

Ongeacht of de trein nou doorreed naar Den Helder
Ongeacht of Ou-Tannu of Peterselieman er inderdaad bij waren
Ongeacht of die display deed wat hem opgedragen was
Ongeacht of Fles nou een biertje op heeft of niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 maart 2008 @ 00:31:54 #233
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57513061
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 21:35 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Er moet daar spoorverdubbeling plaatsvinden plus het aanleggen van een tunnel.
Wordt een leuke klus voor ProRail zometeen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 maart 2008 @ 00:57:22 #234
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57513411
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 21 maart 2008 @ 07:08:50 #235
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57514354
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
Zuip maar door Fles, want je zit er weer eens helemaal naast. Was er zelf namelijk bij toen die foto gemaakt werd.
Ja dag, er valt geen reet te raden behalve Alkmaar en dan ga je lopen mekkeren dat dat fout is en iemand geen bier mag drinken. Beetje gelul.

Lekker rustig trouwens in de trein!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57515537
Ik las dat de NS vandaag de OV studentenweek kaarten gaat accepteren. Ze vinden het een beetje kromme dag
  vrijdag 21 maart 2008 @ 09:46:08 #237
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_57515572
Zojuist op de radio de mededeling dat vandalen het treinstel waar oa Erik de Zwart donateur van is hebben toegetakeld. Kon verder nog geen bron vinden, maar zo te zien gaat het om de 766 van Stichting Mat '54.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 21 maart 2008 @ 09:55:52 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57515693
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 09:46 schreef De_Hertog het volgende:
Zojuist op de radio de mededeling dat vandalen het treinstel waar oa Erik de Zwart donateur van is hebben toegetakeld. Kon verder nog geen bron vinden, maar zo te zien gaat het om de 766 van Stichting Mat '54.
Erik de Zwart is zelfs voorzitter van die club Maar bij mijn weten wordt hij momenteel alleen "toegetakeld" door de revisiewerkplaats in Haarlem?

Ik zag wel de eveneens groene plan V 419 beklad op de Dijksgracht staan van de week, maar dat is een andere trein, dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 maart 2008 @ 10:18:17 #239
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_57516032
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 09:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Erik de Zwart is zelfs voorzitter van die club Maar bij mijn weten wordt hij momenteel alleen "toegetakeld" door de revisiewerkplaats in Haarlem?
Ik heb verder geen idee. Ik ben ook maar aan het werk (;)) en hoorde het op de radio. Ze meldden dat voormalige DJ Erik de Zwart baalde omdat vandalen het treinstel waar hij en een paar anderen donateur van was hadden toegetakeld. De schade was, volgens mij, 15 miljoen. Ik weet het verder niet zeker, zat eerst maar half te luisteren tenslotte, maar ik weet wel vrij zeker dat ze het over vandalen en schadeposten hadden. Volgens mij zat ie niet Haarlem uit te schelden.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 21 maart 2008 @ 11:00:46 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57516678
Oh nou, dat zou niet best wezen maar daar gaan we dan vast wel meer van horen. Zeker als de schade 15 miljoen bedraagt Dat zou ongeveer betekenen dat die trein eerst in een miljard stukjes gezaagd is, die vervolgens allemaal in de fik gestoken zijn. Of zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 maart 2008 @ 11:03:56 #241
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_57516741
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeker als de schade 15 miljoen bedraagt Dat zou ongeveer betekenen dat die trein eerst in een miljard stukjes gezaagd is, die vervolgens allemaal in de fik gestoken zijn. Of zo.
Zoals gezegd kan ik dat laatste verkeerd verstaan hebben.. Maar dan nog, niet best idd.

Overigens, ik heb laatst een boekenbon gekregen en daar zat een samenreiskaartje bij, dat je mee mag met iemand met een geldig vervoersbewijs. Het is maar kort geldig, tot en met 31 maart, en ik heb toch studentenov, dus als iemand dat kaartje wil hebben, roep maar.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 21 maart 2008 @ 11:17:31 #242
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57517014
Ik zag de 766 zondag staan op dat opstelterreintje richting Zandvoort, samen met de rode duivels van de HIJSM. De 766 was flink onderhanden genomen door grafittihufters.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 21 maart 2008 @ 11:32:10 #243
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57517259
Ja, het blijft gewoon een probleem, honderd meter trein ergens binnen stallen.

Daar is betrekkelijk weinig aan te doen denk ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 21 maart 2008 @ 11:53:57 #244
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57517667
Volgens mij gaat het in Haarlem wel vaker mis met graffitispuiters....
Normaal staat ie toch op Dijksgracht in Amsterdam?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 21 maart 2008 @ 12:15:28 #245
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_57518104
Ik snap dat dus niet, je ziet regelmatig dat (vooral glimmende treinen) onder handen worden genomen door van die graffitimongolen (zouden het de kinderen van de Prorail vingerverfmongolen zijn?).

Wat is daar nu leuk aan, om midden in de nacht naar afgelegen terreinen te gaan, en dan ergens iets op spuiten, wat jezelf niet kan bewonderen en er binnen de kortste keren weer is afgehaald. En gezien de hoeveelheid treinen die er onder handen worden genomen, schijnt er ook een heel leger van die gasten te zijn.

Maar goed, weet iemand dus wat daar zo leuk aan zou moeten zijn?

Gewoon eens een flinke afranseling met een wapenstok geven, dat zal ze leren.
pi_57518186
zielige kut mongolen idd.
Get a life
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 maart 2008 @ 12:30:50 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57518386
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 07:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja dag, er valt geen reet te raden behalve Alkmaar en dan ga je lopen mekkeren dat dat fout is en iemand geen bier mag drinken. Beetje gelul.
Mja als het stel nog onderweg is naar Heerlen dan is dat toch wat vreemd of niet?
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 21 maart 2008 @ 13:03:36 #248
136283 knars
Teethgrinder
pi_57518999
had dit bericht hier nog niet gezien:

http://www.nu.nl/news/149(...)erdam_en_Almere.html
quote:
Meer treinen tussen Amsterdam en Almere
Uitgegeven: 20 maart 2008 14:50
Laatst gewijzigd: 20 maart 2008 17:56

DEN HAAG - Het kabinet gaat fors investeren in het verbeteren van de spoorverbinding tussen Amsterdam en Almere, zei minister Camiel Eurlings donderdag na afloop van de vergadering van de ministerraad.

Binnen een aantal jaren moeten daar twaalf treinen per uur gaan rijden. "Dat is een gigantische winst voor de reizigers," aldus Eurlings.

Almere heeft uitbreiding van de gemeente afhankelijk gemaakt van goede verbindingen met het openbaar vervoer.

Gemeente

De gemeente Almere en de Flevolandse afdeling van reizigersorganisatie Rover juichen het plan van minister Eurlings toe. Dat zeiden beide partijen donderdagmiddag.

De gemeente Almere zegt erg tevreden te zijn met de maatregelen voor de korte termijn. "Na het besluit dat onlangs is genomen over uitbreiding van de A6/A9, is dit een nieuwe stap naar een beter bereikbaar Almere", aldus de woordvoerder.
http://www.verkeerenwater(...)l/projecten/ov-saal/
quote:
Het kabinet heeft op 20 maart 2008 besloten om:

Op korte termijn maatregelen te treffen om het aanbod van treindiensten in de corridor uit te kunnen breiden en de kwaliteit van de treindienst in termen van reistijd en betrouwbaarheid te verbeteren. Hiertoe wordt een bedrag van ¤ 531 miljoen geïnvesteerd in het spoor tussen Schiphol en Lelystad. Het gaat met name om uitbreidingen van het bestaande spoor ten oosten en ten westen van station Amsterdam Zuid en een gedeeltelijke uitbreiding van de Flevolijn naar vier sporen in Almere (tussen de stations Almere Muziekwijk en Almere Centrum en tussen de stations Almere Buiten en Almere Oostvaarders). Naast dit investeringsbedrag wordt voor de periode 2014 – 2020 een budget van ¤ 75 miljoen gereserveerd ten behoeve van het beheer en de instandhouding van deze maatregelen na realisatie.
In een volgende fase van het Project OV SAAL nadere uitwerking te geven aan spoormaatregelen die op middellange termijn (2020) en de openbaar vervoeroplossingen (spoor en andere OV modaliteiten) die op lange termijn (2030) in de corridor nodig zijn. Voor aanvullende uitbreidingen van het spoor tot 2020 wordt een budget van maximaal ¤ 744 miljoen gereserveerd. In de volgende fase van het project OV SAAL wordt nader onderzocht om welke maatregelen het dan gaat. Het onderzoek naar de oplossingen voor de lange termijn (2030) heeft, net als in de eerste onderzoeksfase, een verkennend karakter. In 2009 volgt een besluit over de maatregelen voor de middellange en lange termijn, waaronder een principebesluit over een IJmeerverbinding.
De vervolgfase van het Project OV SAAL gezamenlijk aan te sturen met de regionale overheden. Deze aansturing vult de minister van Verkeer en Waterstaat samen met wethouder Herrema van de gemeente Amsterdam in, zijn duo-partner in het kader van het programma Randstad Urgent.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 13:12:48 #249
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57519171
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 12:15 schreef von_Preussen het volgende:
Ik snap dat dus niet, je ziet regelmatig dat (vooral glimmende treinen) onder handen worden genomen door van die graffitimongolen (zouden het de kinderen van de Prorail vingerverfmongolen zijn?).

Wat is daar nu leuk aan, om midden in de nacht naar afgelegen terreinen te gaan, en dan ergens iets op spuiten, wat jezelf niet kan bewonderen en er binnen de kortste keren weer is afgehaald. En gezien de hoeveelheid treinen die er onder handen worden genomen, schijnt er ook een heel leger van die gasten te zijn.

Maar goed, weet iemand dus wat daar zo leuk aan zou moeten zijn?

Gewoon eens een flinke afranseling met een wapenstok geven, dat zal ze leren.
Ja, een heel goed idee.

Of gewoon heel simpel alle treinen voorzien van een anti-graffiticoating, dit is al een tijdje bezig.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 13:22:35 #250
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57519359
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 12:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja als het stel nog onderweg is naar Heerlen dan is dat toch wat vreemd of niet?
Dat kun je toch niet raden aan de hand van die pokkefoto van dat display?

Als d'r nou Roodeschool had gestaan, ja, dat is vreemd, maar Alkmaar op het display in een VIRM, nah ja, drama.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 21 maart 2008 @ 13:48:30 #251
148385 Wadloper
Noorderling
pi_57519873
ICMm 4025 is ook al te Gvm gespot vandaag!
Gaat lekker snel zo!
  vrijdag 21 maart 2008 @ 14:19:30 #252
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57520496
Veel te snel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 21 maart 2008 @ 14:55:25 #253
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_57521260
En ik dacht dat ik gister heel wat had gezien toen de 4021 langs kwam.
  Redactie Sport vrijdag 21 maart 2008 @ 16:04:55 #254
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57522538
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 14:55 schreef von_Preussen het volgende:
En ik dacht dat ik gister heel wat had gezien toen de 4021 langs kwam.
nouja, de 4022 en 4023 zijn er nog niet volgens mij
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 21 maart 2008 @ 16:58:25 #255
148385 Wadloper
Noorderling
pi_57523384
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 16:04 schreef dennistd het volgende:

[..]

nouja, de 4022 en 4023 zijn er nog niet volgens mij
Die zijn later de revisie ingegaan dan de 4024 en 4025. De 4029 is op dit moment de oudste niet-gereviseerde die nu rondrijdt
pi_57523810
mensen, het OV-loos bestaan valt me zwaar. weten jullie of je voor 1 persoon een dagkaart of zo kunt kopen waarbij je 1 of 2 dagen lang onbeperkt kunt treinen en zo ja, wat voor kaart is dat, waar kan ik die kopen en hoeveel kost ie?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 maart 2008 @ 19:17:07 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57525739
Je kunt gewoon een dagkaart uit de automaat halen. Als je een kortingskaart hebt, dan kun je een dagkaart met 40% korting kopen. Vanaf dit weekend is er weer de lentetour een dag 1e klas reizen in het weekend voor 2 personen voor ¤39. Verder heb je af en toe acties zoals die van het kruidvat en de blokker, waarbij je goedkoop dagkaarten kunt halen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57527055
Over die grafittie hufters.
Nee, geen hufters maar kansloze figuren die echt geen leven hebben.
NS en GVB trouwens ook, kan ook overwegen om een serieus te investeren in hekken, prikkeldraad, verlichting, camera's, bewegingsmelders en bewaking.
Bijna ieder opstelterein loop je zo op.
Ik ben een keer om Amersfoort heen gelopen tijdens de zomer. Er zaten ongeveer 30 gaten in het hekwerk
De Dijksgracht en Amersfoort wagenwerkplaats en het terein ernaast wat omheid is zijn de enige goed beveiligde opstelplaatsen die ik ken. NS weet wel hoe het moet, kijk naar het trammetje in Houten waar een kooi is gemaakt.
Toen ik het opstelterein van metrostellen in Londen zag dacht ik ook: "neem hier een voorbeeld aan".
pi_57527201
thanx voor de info m.b.t. reizen. heb een 40% kortingskaart. zag dat een dagkaart met korting 25 euro is. denk dat ik dat maar eens doe.
pi_57529509
quote:
Zal allemaal ook pure noodzaak zijn omdat in 2010 waarschijnlijk de hanzelijn ook al af is, en een overstap in lelystad zou de lijn niet echt populair maken . Verbaast me nog steeds dat een station als Arnhem-zuid niet met 4 sporen is uitgerust, dan zou je namelijk daar een ideaal inhaal punt voor de stoptrein / ic krijgen .
Vraag me alleen af hoe de NS de dienstregeling wil gaan invullen met hanzelijn?
  vrijdag 21 maart 2008 @ 22:16:21 #261
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57529693
IK kreeg vandaag een Deja vu van de term "Intercity plus" ( wat waren daar de extra's van ? ) en Koffieautomaten in de trein ( omgeving nijmegen) met enorme DE logo's op de mat64's
pi_57529993
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 22:06 schreef Brembo het volgende:

Vraag me alleen af hoe de NS de dienstregeling wil gaan invullen met hanzelijn?
Via Somda Floriss:
quote:
Voor 2013, wanneer de Hanzelijn in gebruik is genomen ziet het plaatje er als volgt uit:
- IC Amsterdam Centraal - Lelystad Centrum - Zwolle
- IC Den Haag Centraal - Schiphol - Lelystad Centrum - Zwolle (- Groningen)
- Sprinter Amsterdam Centraal - Almere Oostvaarders
- Sprinter Hoofddorp - Schiphol - Weesp - Lelystad Centrum
- Spits IC Amsterdam Zuid - Almere - Lelystad Centrum (rijdt alleen de spitsrichting)
In totaal kom ik dan uit op 10 treinen (in de spits) tussen Almere en Schiphol/Amsterdam Centraal.

Bovenstaande komt uit de Netwerkanalyse Spoor versie 2, januari 2007 en staat op de website van het ministerie van Verkeer en Waterstaat
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 maart 2008 @ 22:57:27 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57530651
Zag dit net op de AV van Sittard staan:

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57532480
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 22:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
IK kreeg vandaag een Deja vu van de term "Intercity plus" ( wat waren daar de extra's van ? ) en Koffieautomaten in de trein ( omgeving nijmegen) met enorme DE logo's op de mat64's
Wel handig in de 3700, je hebt amper ruimte om te staan om dan nog is een bak koffie er bij te hebben is het helemaal feeest .
  zaterdag 22 maart 2008 @ 01:21:50 #265
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57533369
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 00:32 schreef Brembo het volgende:

[..]

Wel handig in de 3700, je hebt amper ruimte om te staan om dan nog is een bak koffie er bij te hebben is het helemaal feeest .
Laat me raden. Er worden nog steeds getrokken ICR-stammen ingezet?

Edit: Sorry, verwarring met IC 3600 (De IC Zwolle-Roosendaal is namelijk gesplitst in 3600 en 3700). Dan zul je wel zeker de Mat'64 noemen, die nog ingezet wordt als InterCity (what the hell!?). Knusser kun je het haast nooit krijgen.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 01:32:37 #266
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57533520
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 22:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
IK kreeg vandaag een Deja vu van de term "Intercity plus" ( wat waren daar de extra's van ? ) en Koffieautomaten in de trein ( omgeving nijmegen) met enorme DE logo's op de mat64's
In de InterCity+ (tussen 1995 en 1998) had je de volgende faciliteiten:

  • Luxueuze stoelen
  • Laptopaansluitingen (alleen in de 1e klas)
  • Schaakborden
  • Indirecte en individuele verlichting
  • Reizigersinformatie
  • Kinderruimte met video

    Op de twee bovenste aanbiedingen na, ten opzichte van normale IC-rijtuigen, kwam de rest niet meer terug.
  • pi_57534841
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 01:32 schreef Ofyles2 het volgende:

    [..]

    In de InterCity+ (tussen 1995 en 1998) had je de volgende faciliteiten:

  • Luxueuze stoelen
  • Laptopaansluitingen (alleen in de 1e klas)
  • Schaakborden
  • Indirecte en individuele verlichting
  • Reizigersinformatie
  • Kinderruimte met video

    Op de twee bovenste aanbiedingen na, ten opzichte van normale IC-rijtuigen, kwam de rest niet meer terug.
  • Zo zie je maar dat wat wel in Duitsland werkt, weer niet in Nederland werkt. Dit keer op zich wel logisch, in Duitsland heb je veel langere afstanden :--)
      zaterdag 22 maart 2008 @ 14:39:34 #268
    185584 von_Preussen
    Quia Opportet
    pi_57539620
    quote:
    Op vrijdag 21 maart 2008 09:46 schreef De_Hertog het volgende:
    Zojuist op de radio de mededeling dat vandalen het treinstel waar oa Erik de Zwart donateur van is hebben toegetakeld. Kon verder nog geen bron vinden, maar zo te zien gaat het om de 766 van Stichting Mat '54.
    Nieuwsitem met Erik de Zwart over het bekladden van de 766.
      zaterdag 22 maart 2008 @ 17:36:37 #269
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_57542552
    quote:
    Gelijk heeftie. Bastard motherfuckers. Sterven moeten ze.
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      zaterdag 22 maart 2008 @ 17:57:21 #270
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_57542881
    Spuitbus overdwars rectaal inbrengen, dat zal ze leren.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      zaterdag 22 maart 2008 @ 18:16:04 #271
    200192 Darkwing_Duck
    Straalbezopen Camembertvreter
    pi_57543165
    quote:
    Vooral zoveel aandacht aan geven
      zaterdag 22 maart 2008 @ 18:19:10 #272
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_57543223
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 18:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:

    [..]

    Vooral zoveel aandacht aan geven
    Ik denk dat een oordeel van Erik de Zwart bij de "jongeren" toch wel waarde heeft hoor

    Al zullen die neukfouten daar verder totaal geen boodschap aan hebben, zo is het dan ook wel weer. Je zou er bij wijze van voorbeeld gewoon eens een paar ter plekke moeten executeren, misschien dat dat indruk maakt
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      zaterdag 22 maart 2008 @ 18:32:55 #273
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_57543460
    Ik zou met liefde de trekker overhalen.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      zaterdag 22 maart 2008 @ 20:02:07 #274
    185584 von_Preussen
    Quia Opportet
    pi_57545272
    Wanneer meeten we?
      zaterdag 22 maart 2008 @ 20:05:53 #275
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_57545377
    Geen idee,vraag maar aan je SOV-vriendjes
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      zaterdag 22 maart 2008 @ 20:05:54 #276
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_57545379
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 18:19 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Ik denk dat een oordeel van Erik de Zwart bij de "jongeren" toch wel waarde heeft hoor
    Vraag het maar eens op een willekeurige middelbare school, je antwoord zal waarschijnlijk iets zijn als: "Erik de wíe?"
      Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 maart 2008 @ 20:35:04 #277
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_57545972
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 20:02 schreef von_Preussen het volgende:
    Wanneer meeten we?
    Geen idee. Moet maar eens in de pimpel dacht ik zo
    Altijd onderweg naar het avontuur
      Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 maart 2008 @ 21:08:01 #278
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_57546650
    quote:
    NS neemt hsl na zomer in gebruik

    AMSTERDAM - De hogesnelheidslijn (hsl) tussen Amsterdam en Rotterdam wordt na de zomer in gebruik genomen. De problemen met het veiligheidssysteem zijn zo goed als opgelost, zodat de eerste flitstreinen in het najaar over de peperdure lijn rijden. Die verwachting hebben de Nederlandse Spoorwegen gisteren uitgesproken op het wereldcongres over hogesnelheidstreinen in Amsterdam. Door de vele tegenvallers was het begin dit jaar taboe om nog langer richtdata te noemen voor de oplevering van de hsl, die 7,2 miljard euro heeft gekost. De spoorlijn van Amsterdam naar Antwerpen en Brussel had eind vorig jaar al in gebruik moeten zijn. Maar door aanhoudende problemen met het nieuwe, geavanceerde veiligheidssysteem ERTMS, dat treinbotsingen moet voorkomen, is dat niet gelukt. Minister Eurlings (Verkeer) twijfelde er onlangs nog aan of de hsl dit jaar klaar zou zijn.

    Toch voorspelde NS-topman Aad Veenman gisteren dat dat gaat lukken. Over enkele weken beginnen de eerste testritten met passagiers. Dat zijn nog geen betalende reizigers, maar 'figuranten'. Die laatste experimentele fase neemt ongeveer een halfjaar in beslag. Daarna wordt geleidelijk een dienstregeling opgestart. Veenman: ,,Vanaf 2009 zal je die zien groeien.,,

    Leaselocomotieven
    Het duurt overigens nog maanden voordat de echte 'flitstreinen' met ruim tweehonderd kilometer per uur over de hsl razen. Door de vele tegenvallers zijn de hsl-treinen te laat besteld. Daarom rijden er de eerste maanden leaselocomotieven die maximaal 160 kilometer per uur halen. Toch neemt de rit tussen Rotterdam en Amsterdam dan al af van ruim een uur naar 36 minuten.

    Het zuidelijke deel van het tracé tussen Rotterdam en de Belgische grens wordt naar verwachting begin december in gebruik genomen. Tegen die tijd levert fabrikant Ansaldobreda ook de eerste snelle hsl-treinen. NS Hispeed, het samenwerkingsverband van NS en KLM dat de treinen gaat rijden, heeft samen met de Belgische spoorwegen negentien van die treinen besteld.

    Reizigers die op topsnelheid naar Antwerpen en Brussel willen reizen moeten nog langer wachten. De software van het ERTMS-systeem in de treinen hapert nog bij de grens naar België. Volgens de NS duurt het tot ver in 2009 voordat de volledige dienstregeling tussen Amsterdam en Brussel wordt gereden.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      zaterdag 22 maart 2008 @ 21:28:42 #279
    185584 von_Preussen
    Quia Opportet
    pi_57547102
    En dan gaan de Beneluxtreinen verdwijnen neem ik aan?

    Dus geen goedkope retourtjes meer naar België (afgezien van de stoptrein in Roosendaal)?
      Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 maart 2008 @ 21:30:20 #280
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_57547128
    Mja, als de NS geen materieel meer voor de Benelux meer heeft, dan moeten ze verdwijnen. Dan krijg je Benelux nieuwe stijl
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_57548022
    Na de zomer is een ruim begrip hoor... 1 januari 2010 vindt ook plaats na de zomer 2008...
    pi_57548393
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 20:05 schreef knars het volgende:

    [..]

    Vraag het maar eens op een willekeurige middelbare school, je antwoord zal waarschijnlijk iets zijn als: "Erik de wíe?"
    Aantal jaren terug presenteerde hij nog de top 40 op radio 538. Was wel een bekende DJ. Laatste 5 jaar ofzo houdt hij zich meer met andere zaken bezig. TV reclames en dingen inspreken enzo.
    In de Telegraaf stond hij trouwens ook. Schade was 15 euro. Wel mooi dat er een BN'er is die opkomt voor ons treinenfapperts . Hij haalt wel RTL boulevard
    pi_57548428
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 20:02 schreef von_Preussen het volgende:
    Wanneer meeten we?
    Voor de jaarwisseling
      zaterdag 22 maart 2008 @ 23:07:12 #284
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_57549013
    Ik ontdek nu trouwens dat de IR-trein Antwerpen-Roosendaal, die dus een redelijk alternatief zou zijn voor de Benelux (ook in België gaan er stemmen op voor die trein, minister schijnt er onderzoek naar te doen), dat die trein juist in 1999 is afgeschaft, omdat die 3 minuten na de Benelux vertrok en 't dus niet veel meerwaarde meer had voor de reizigers.
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 22:34 schreef Willy84 het volgende:
    Schade was 15 euro.
    Eerst was het 15 miljoen euro, nu ineens maar 15, wat is het nou??
      zaterdag 22 maart 2008 @ 23:12:33 #285
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_57549119
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 22:34 schreef Willy84 het volgende:
    Wel mooi dat er een BN'er is die opkomt voor ons treinenfapperts
    is eigenbelang hoor Maar idd mooi dat er een BN'er zo hoog in de boom zit van een museumclub
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_57549705
    Die harrie schijnt een gehele zogenaamde "Garten-anlage" te hebben.. Wel vet natuurlijk
      zaterdag 22 maart 2008 @ 23:55:30 #287
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_57549871
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 23:48 schreef Zug-Chef het volgende:
    Die harrie schijnt een gehele zogenaamde "Garten-anlage" te hebben.. Wel vet natuurlijk
    die harrie is eigenlijk best een koole gast gewoon
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_57557010
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 23:07 schreef ReisT het volgende:
    Ik ontdek nu trouwens dat de IR-trein Antwerpen-Roosendaal, die dus een redelijk alternatief zou zijn voor de Benelux (ook in België gaan er stemmen op voor die trein, minister schijnt er onderzoek naar te doen), dat die trein juist in 1999 is afgeschaft, omdat die 3 minuten na de Benelux vertrok en 't dus niet veel meerwaarde meer had voor de reizigers.
    [..]

    Eerst was het 15 miljoen euro, nu ineens maar 15, wat is het nou??
    Had ff wat teveel voor gedronken
    Het was dus 15 mille. 15000 euro.
    Maar gelukkig zijn er al 2 bedrijven die hebben aangeboden het kosteloos te verwijderen. Zoals te zien is in dat filmpje.
      zondag 23 maart 2008 @ 17:15:06 #289
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_57561622
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
    Mja, als de NS geen materieel meer voor de Benelux meer heeft, dan moeten ze verdwijnen. Dan krijg je Benelux nieuwe stijl
    En tegelijkertijd zullen rechtstreekse treinen tussen Zeeland en Amsterdam omgeleid worden via Haarlem om reizigers te dwingen om vanaf Schiphol de HSL te gebruiken, richting Schiphol moeten Zeeuwen overstappen te Rotterdam Centraal of Leiden Centraal.

    De Sneltrein Amsterdam-Breda zal dientegevolg niet meer tussen Haarlem en Amsterdam Centraal rijden, als compensatie neemt de stoptrein Den Haag-Haarlem dat vervallen traject over.
    Wel een plus waard aangezien het niet te harden is tussen Haarlem en Amsterdam Centraal (de omleiding van de treinserie 800 naar Alkmaar-Schagen heeft dit traject geen goed gedaan).
      zondag 23 maart 2008 @ 17:17:08 #290
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_57561650
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 22:34 schreef Willy84 het volgende:

    [..]

    Aantal jaren terug presenteerde hij nog de top 40 op radio 538. Was wel een bekende DJ. Laatste 5 jaar ofzo houdt hij zich meer met andere zaken bezig. TV reclames en dingen inspreken enzo.
    In de Telegraaf stond hij trouwens ook. Schade was 15 euro. Wel mooi dat er een BN'er is die opkomt voor ons treinenfapperts . Hij haalt wel RTL boulevard
    En Erik was ook de voice-over bij 'Thomas de Stoomlocomotief en zijn vriendjes'.
      zondag 23 maart 2008 @ 17:25:23 #291
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_57561809
    is hij nog steeds
    pi_57563333
    Nieuwtje: goederenvervoerder ACTS heeft vier 1600'en van Railion geleased/gekocht. Inzet vanaf mei 2008. Deze week al instructieritten. Bron: ACTS-machinist op Somda.
    http://somda.nl/www/forum/4598

    Deuvm!
      zondag 23 maart 2008 @ 18:46:15 #293
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_57563465
    Zullen dat 4 zijn die in Maastricht vast staan te roesten?
      maandag 24 maart 2008 @ 09:44:16 #294
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_57574399
    En toch lijkt mij dit een 1 april grap. Vooral die reactie van dumpy_dump over volgende week dinsdag...
    En laat het volgende week dinsdag nou net 1 april 'toevallig' zijn...
      maandag 24 maart 2008 @ 10:10:36 #295
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_57574575
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 09:44 schreef Wadloper het volgende:
    En toch lijkt mij dit een 1 april grap. Vooral die reactie van dumpy_dump over volgende week dinsdag...
    En laat het volgende week dinsdag nou net 1 april 'toevallig' zijn...
    +1 scherp!
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      maandag 24 maart 2008 @ 11:38:07 #296
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_57575689
    http://www.nu.nl/news/149(...)nen_wijzigen%27.html
    quote:
    'Hogesnelheidstrein gaat leefpatronen wijzigen'
    Uitgegeven: 24 maart 2008 11:27
    Laatst gewijzigd: 24 maart 2008 11:27

    UTRECHT - Forenzen tussen Amsterdam, Schiphol en Rotterdam klinkt nu nog als een recept voor urenlange tijdverspilling in files of in het openbaar vervoer. Na de komst van de hogesnelheidstrein naar Nederland, voorzien voor oktober 2008, halveert de reistijd.
    ANP

    "Dat betekent dat je met gemak in Rotterdam kunt wonen en in Amsterdam kunt werken, wat op dit moment vanwege de reistijd in de spits toch een kleine nachtmerrie is", zegt Bert Meerstadt, commercieel directeur van de Nederlandse Spoorwegen, in een interview dat dinsdag verschijnt in NVMagazine van makelaarsvereniging NVM.

    Optie

    Wonen aan de Maas en werken in een kantoor op de Zuidas in Amsterdam is een prima optie als de hsl de twee grootste steden van Nederland in 37 minuten met elkaar verbindt. De nationale luchthaven Schiphol ligt straks op slechts 19 minuten treinen vanaf Rotterdam CS.

    De Nederlandse Spoorwegen, na de Staat de grootste grondbezitter van Nederland, geeft de komende jaren 137,5 miljoen euro uit om de stations waar hogesnelheidstreinen stoppen op te knappen. Het Rijk investeert 1,2 miljard euro in de centrale stations van Utrecht, Rotterdam, Den Haag, Arnhem en Breda en het nieuwe station Amsterdam Zuidas.

    Nederzettingen

    Meerstadt vergelijkt de komst van de hogesnelheidslijn en de daaraan gekoppelde investeringen in stations en stationsgebieden met de aanleg van Romeinse wegen: "Dat leidde tot de ontwikkeling van nederzettingen, die dankzij de goede bereikbaarheid uitgroeiden tot grote steden, met name daar waar die wegen het water kruisten", aldus Meerstadt.

    "Nu is het zo dat er nieuwe wegen -de hogesnelheidslijn- worden geopend die mensen in staat stellen om heel snel van de ene naar de andere economische kern te gaan."

    Veroorloven

    "Mensen zullen hun leefpatroon daarop aanpassen. Als ze het zich kunnen veroorloven om op enige afstand van hun werkplek te blijven wonen en niet te hoeven verhuizen als ze bijvoorbeeld een nieuwe baan krijgen, kunnen dit soort snelle verbindingen daaraan bijdragen. Als de extra reistijd wordt bekort, zal dat aanleiding geven tot andere vestigingspatronen."

    Meerstadt verwacht dat HSL-Zuid eind dit jaar of begin volgend jaar volledig in gebruik kan worden genomen, dus inclusief internationaal vervoer over de grens met België. De grenspassage is technisch ingewikkeld, vooral wat betreft de veiligheidssystemen.

    Streefdata

    Dat veroorzaakte tot nu toe veel vertraging. Minister Camiel Eurlings van Verkeer durft sinds enige tijd nog slechts te spreken van 'streefdata' als het gaat om het openstellen van HSL-Zuid voor treinverkeer.

    "Wanneer de hsl kan gaan rijden, hangt af van het tijdstip waarop het Rijk de infrastructuur aan ons oplevert", legt Meerstadt uit.

    "Dit hangt weer nauw samen met de beveiliging. Daarmee wordt -terecht- geen enkel risico genomen. Na de oplevering die, zoals het er nu naar uit ziet, eind van de zomer zal zijn, volgt een periode van een half jaar testen met hsl-materieel. Dan kan de snelle trein gaan rijden. Het komt nu dus echt heel dichtbij."
    Als de Romeinen een HSL hadden gehad, was hun rijk nooit ten onder gegaan.
    pi_57575879
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 09:44 schreef Wadloper het volgende:
    En toch lijkt mij dit een 1 april grap. Vooral die reactie van dumpy_dump over volgende week dinsdag...
    En laat het volgende week dinsdag nou net 1 april 'toevallig' zijn...
    Mwah, op de ACTS wikipedia site (die voor het laatst op 31 dec 2007 is aangepast) staat dit nieuwtje ook. Lijkt me niet dat men eind 2007 al bezig was met een 1-april grap voor 2008...
      Redactie Sport maandag 24 maart 2008 @ 13:35:26 #298
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_57577861
    quote:
    "Wanneer de hsl kan gaan rijden, hangt af van het tijdstip waarop het Rijk de infrastructuur aan ons oplevert", legt Meerstadt uit.
    Oh ja? Heeft men de treinen al klaar staan dan? Dat wordt op z'n minst wel 2010....
    Het enige wat ze nu hebben zijn traxx-locs die 160 kunnen, en de tijdswinst die je daarmee boekt valt wel mee volgens mij.
    PM mij!
    Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
      Redactie Frontpage / Sport maandag 24 maart 2008 @ 14:42:41 #299
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_57579042
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 11:38 schreef knars het volgende:
    http://www.nu.nl/news/149(...)nen_wijzigen%27.html
    [..]

    Als de Romeinen een HSL hadden gehad, was hun rijk nooit ten onder gegaan.
    Het wordt wel overdreven zonnig neergezet in dat artikel.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      maandag 24 maart 2008 @ 14:54:47 #300
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_57579259
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 11:49 schreef Zug-Chef het volgende:

    [..]

    Mwah, op de ACTS wikipedia site (die voor het laatst op 31 dec 2007 is aangepast) staat dit nieuwtje ook. Lijkt me niet dat men eind 2007 al bezig was met een 1-april grap voor 2008...
    Sommige mensen gaan erg ver met hun grappen. Maar we zullen het wel afwachten Zug!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')