Ik ken eigenlijk geen triphop behalve als ik ergens gelezen heb dat het dat is. Portishead, Massive Attack en zo. Archive zegt me niets.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:25 schreef Moody het volgende:
[..]
Waar en niet waar.
De beats en flow van de muziek komt overeen, maar dan (vaak) zonder de rap. Voor mij in ieder geval beter te behappen dan hiphop. Archive vind ik geniaal, ken je vast wel?
Archive is pure genius.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk geen triphop behalve als ik ergens gelezen heb dat het dat is. Portishead, Massive Attack en zo. Archive zegt me niets.
Is dat ook triphop? Cool. Psyence Fiction vind ik een heel erg goed albumquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:27 schreef Kerftminister het volgende:
Heb trouwens buiten UNKLE om nog nooit triphop geluisterd.
Psyence Fiction had ik geluisterd ja, valt blijkbaar ook onder triphop, wat ik toch een beetje een onbekend genre blijf vinden. Maar Drums of Death Part 1 met Kool G Rap is geweldig.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is dat ook triphop? Cool. Psyence Fiction vind ik een heel erg goed albumWar Stories is ook sterk.
Haha dat vond ik veruit het minste nummer, maar ik trek dan ook de stem van Thom Yorke totaal niet, ach, smaken verschillen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:32 schreef Tchock het volgende:
Rabbit In Your Headlights vind ik zo ongelofelijk briljantDat ik die live mee heb mogen maken
Ik trek die stem wel (obviously), dat was aan de username al wel te zien misschienquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:33 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Haha dat vond ik veruit het minste nummer, maar ik trek dan ook de stem van Thom Yorke totaal niet, ach, smaken verschillen.
Dat wist ik ja. Maak je doorgaans geen geheim van haha. Mja dat heeft iedereen, ik ook met Qotsa en mijn voorliefde voor Aziatische muziek.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik trek die stem wel (obviously), dat was aan de username al wel te zien misschien
Niet bepaald nee.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:34 schreef Kerftminister het volgende:
Maak je doorgaans geen geheim van haha.
Ik zal straks dat nummer luisteren.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:36 schreef Moody het volgende:
Archive maakt al bijna 20 jaar vreselijk goede muziek en niemand wil er over praten. Dit topic stevent rechtstreeks af naar de donkere krochten van de middelmaat
Tja heb nog dik 50 albums klaarstaan die ik moet beluisteren en nog een hoop die ik gewoon wil herluisteren omdat dat leuk is. Als een dag 48 uur duurde was dat allemaal geen probleem geweest.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:36 schreef Moody het volgende:
Archive maakt al bijna 20 jaar vreselijk goede muziek en niemand wil er over praten. Dit topic stevent rechtstreeks af naar de donkere krochten van de middelmaat
Ik ken het. Je moet keuzes maken idd.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:40 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja heb nog dik 50 albums klaarstaan die ik moet beluisteren en nog een hoop die ik gewoon wil herluisteren omdat dat leuk is. Als een dag 48 uur duurde was dat allemaal geen probleem geweest.
Heb iig wel vrijdag al Highway 61 Revisited gehad en die beviel me, dus kan je nog trots zijn.
quote:Heb iig wel vrijdag al Highway 61 Revisited gehad en die beviel me, dus kan je nog trots zijn.
Ik ken alleen (de lange versie van) Again, en die is fantastisch!quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:36 schreef Moody het volgende:
Dat is ook mijn favoriet, maar ze hebben echt 6 steengoede en 2 goede albums gemaakt. Zeker 10-15 nummers kunnen zich enigszins meten aan Again. De moeite waard om nader te onderzoeken.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:46 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik ken alleen (de lange versie van) Again, en die is fantastisch!
Uiteraard, zitten nog een stel veelgeprezen albums tussen, maar eerst nog wat andere dingen eerst doen. David Bowie ook snel aan de beurt. Heb ook voor het eerst Queen en Pixies albums geprobeerd trouwens en die bevielen ook erg goed. Wel iets meer replay value dan Bob Dylan denk ik, Dylan is echte sfeermuziek voor bepaalde momenten, terwijl je van Queen altijd wel iets kan opzetten.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:43 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik ken het. Je moet keuzes maken idd.
Maar vertrouw me maar, Archive ga je geweldig vinden met je hip-hop roots
[..]![]()
Ga je nog een Dylantje proberen nu?
Queen vind ik juist muziek waarbij je aan 1 best-of voldoende hebt. Dylan maakt veel meer muziek die iets vertellen over de tijd waarin het geschreven is. Echte pure singer-songwriter muziek.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:48 schreef Kerftminister het volgende:
Dylan is echte sfeermuziek voor bepaalde momenten, terwijl je van Queen altijd wel iets kan opzetten.
Ik luister nu lekker de No. 1 van de Dance top 100 allertijden op StuBru: Laurent Garnier - The Man With The Red Facequote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:47 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat is ook mijn favoriet, maar ze hebben echt 6 steengoede en 2 goede albums gemaakt. Zeker 10-15 nummers kunnen zich enigszins meten aan Again. De moeite waard om nader te onderzoeken.
Hmm dat weet ik niet, van beiden maar 1 album gehad, kans is wel groot dat ik die van Queen ook meteen hun beste vind, was namelijk Sheer Heart Attack, meteen ook de hardste en meest experimentele volgens mij.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:53 schreef Moody het volgende:
[..]
Queen vind ik juist muziek waarbij je aan 1 best-of voldoende hebt. Dylan maakt veel meer muziek die iets vertellen over de tijd waarin het geschreven is. Echte pure singer-songwriter muziek.
Even heel ziek, maar ik vergelijk Queen meestal met de grote bombastische bands van het moment (Muse, Coldplay etc.). Als dit topic in die tijd zou hebben bestaan, zou Queen niet vaak besproken zijn denk ik
In 1 dag 2000 gig muziek verwijderenquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:52 schreef brooklyndodger het volgende:
Ik heb vandaag even heel trots 2 terabyte muziek gedelete, straks nog een halve tera terug downloaden
Denk wel minimaal 2/10, daarom maar verwijderen. Nu nog een krappe 500 gig over.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:55 schreef Moody het volgende:
[..]
In 1 dag 2000 gig muziek verwijderen
Hoe serieus heb je er naar geluisterd dan?
Ja, dan heb je het beste album wel gehad inderdaadquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:54 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hmm dat weet ik niet, van beiden maar 1 album gehad, kans is wel groot dat ik die van Queen ook meteen hun beste vind, was namelijk Sheer Heart Attack, meteen ook de hardste en meest experimentele volgens mij.
Ja precies, Bohemian Rhapsody.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:56 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja, dan heb je het beste album wel gehad inderdaad
Van de overige albums staat er 25 in de top-2000 volgens mij. Prima natuurlijk, maar die heb je waarschijnlijk al veel te vaak gehoord.
Geniaal nummer natuurlijk, maar zelfs voor die tijd een beetje retro.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:57 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja precies, Bohemian Rhapsody.
Van mijn externe harde schijf. (Één dag voor mijn vertrek naar Engeland.quote:
Zeker een goed nummer, alleen hoor je iets te vaak en dat is het probleem. Verder tja, dat gebeurt al zo vaak, ben geen fan van de top 2000 maar ik kijk toch altijd wel mee en er zitten vooral rond 300 een stel prima nummers tussen. Sowieso worden de beste muzieklijstjes nog altijd hier op Fok! gepost.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:00 schreef Moody het volgende:
[..]
Geniaal nummer natuurlijk, maar zelfs voor die tijd een beetje retro.
Jammer dat de top-2000 wordt samengesteld door "het volk" en niet door bijv. 1000 "kenners". Dan zou je echt een lijst krijgen met geniale nummers. Aan de andere kant gaat het natuurlijk om nostalgie en herkenning en dat moet je mensen ook niet af proberen te pakken.
Dat is echt balen manquote:Op zondag 13 oktober 2013 00:02 schreef Felagund het volgende:
[..]
Van mijn externe harde schijf. (Één dag voor mijn vertrek naar Engeland., ik dacht nog even wat data te kopieren en toen deed hij niets meer).
Maar ik heb Spotify nog dus dat komt nu wel goed uit.
Ik heb nog een oude harde schijf, daar staat misschien nog ongeveer 2/3 op. En ik hoop ergens nog mijn kapotte harde schijf aan de praat te krijgen als ik weer terug ben.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat is echt balen man
Moet er niet aan denken om alle muziek kwijt te raken.
Daarom: dagelijks een backup via het netwerk. Werkt top
Ik luister Again (Long Version) maar als je wat extra geluidjes weglaat had het echt zo van Floyd kunnen zijn. Het mist alleen heel iets aan spanning.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:04 schreef Moody het volgende:
[..]
[..]
De latere albums gingen die kant op idd. De eerste waren echt pure trip-hop.
Tegenwoordig is het prog-pop.
90% van de gecrashte schijven krijg je weer aan de praat.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik heb nog een oude harde schijf, daar staat misschien nog ongeveer 2/3 op. En ik hoop ergens nog mijn kapotte harde schijf aan de praat te krijgen als ik weer terug ben.
Heb je de 16 minuten al uitgeluisterd dan?quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik luister Again (Long Version) maar als je wat extra geluidjes weglaat had het echt zo van Floyd kunnen zijn. Het mist alleen heel iets aan spanning.
Ik typ terwijl ik luister. Zit nu op 8:20 van de 16:23.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Heb je de 16 minuten al uitgeluisterd dan?
Daarbij moet je het al volledig album luisteren uiteraard, geeft wat meer diepte.
Windows en Linux.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:06 schreef Moody het volgende:
[..]
90% van de gecrashte schijven krijg je weer aan de praat.
Gebruik je Windows of Mac?
Daarom zei ik er ook tot nu toe bij. Ik ga alleen niet een kwartier wachten voor ik een reactie op de eerste vijf minuten geefquote:Op zondag 13 oktober 2013 00:09 schreef Moody het volgende:
[..]
De climax komt nog
Maar het is geen popmuziek he. Het broeit vaak, soms echte explosies. Dat is de trip-hop invloed
Probeer het al minstens 2-3 jaar onder de aandacht te brengen zonder succes.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:19 schreef Norrage het volgende:
Haha Archive, dat dat hier nog besproken wordtnooit verwacht. Bandje wat nooit de liefde heeft gekregen die het verdient
Raar is dat soms hè. Dat een act als Massive Attack wereldfaam heeft en talloze bands die eigenlijk vrijwel dezelfde potentie hebben helemaal niet. Geldt ook voor een boel andere genres.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:19 schreef Norrage het volgende:
Haha Archive, dat dat hier nog besproken wordtnooit verwacht. Bandje wat nooit de liefde heeft gekregen die het verdient
Nopequote:Op zondag 13 oktober 2013 00:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Probeer het al minstens 2-3 jaar onder de aandacht te brengen zonder succes.
Schande idd
Moet ze live nog eens zien. Is jou dat al gelukt??
Zaterdag staan ze in Brussel. Lijkt me een prima weekendtripje.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:20 schreef Moody het volgende:
Goed, maar minder dan de restquote:Op zondag 13 oktober 2013 00:21 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nopeheb ze ook lang niet meer geluisterd trouwens, nieuwe album goed dus?
Ja...kunnen zo heel veel voorbeelden noemenquote:Op zondag 13 oktober 2013 00:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Raar is dat soms hè. Dat een act als Massive Attack wereldfaam heeft en talloze bands die eigenlijk vrijwel dezelfde potentie hebben helemaal niet. Geldt ook voor een boel andere genres.
Ehm. Niet echt, eigenlijk.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:23 schreef Moody het volgende:
[..]
Niet?
Wil je oppassen op mijn zoontje? Mijn vriendin zit in Florence nu
Right time, right place, right manager.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Raar is dat soms hè. Dat een act als Massive Attack wereldfaam heeft en talloze bands die eigenlijk vrijwel dezelfde potentie hebben helemaal niet. Geldt ook voor een boel andere genres.
Tja bij Hip-Hop ook heel erg, kijk maar naar al die praise van Kanye West terwijl veel andere dingen hard ondergesneeuwd worden.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:23 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja...kunnen zo heel veel voorbeelden noemen
Lastig verhaal. Mijn schoonmoeder is vorige week geopereerd en mijn moeder heeft momenteel een hernia.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ehm. Niet echt, eigenlijk.Heb je geen (schoon)ouders of een oppas waar je hem bij kunt stallen?
+1 voor vaderschapquote:Op zondag 13 oktober 2013 00:26 schreef Moody het volgende:
[..]
Lastig verhaal. Mijn schoonmoeder is vorige week geopereerd en mijn moeder heeft momenteel een hernia.
Ik kan hem wel dumpen ergens, maar dat ga ik niet doen. Had me wel verheugd op wat quality time met mijn zoontjeArchive kan wel wachten.
Ze staan wel in de top-10 van "to-sees". Op nr. 1 een fatsoenlijk concert van Prince. Mijn vorige was na 3 kwartier al weer klaar, omdat hij er geen zin meer in hadquote:Op zondag 13 oktober 2013 00:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
+1 voor vaderschap-1 voor nepfan
Nee, grapje natuurlijk. Ik snap je volkomen.Bovendien, een band die al twintig jaar bestaat en al acht albums heeft is ook niet iets wat je nooit meer gaat kunnen zien, schat ik zo in.
Ik kan er eentje in mijn top 10 gaan afkruisen, morgen kaartjes bestellen voor Deltron 3030 namelijk, iemand weten te regelen die meewil.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:29 schreef Moody het volgende:
[..]
Ze staan wel in de top-10 van "to-sees". Op nr. 1 een fatsoenlijk concert van Prince. Mijn vorige was na 3 kwartier al weer klaar, omdat hij er geen zin meer in hadSoms gaat hij 3 uur door....
Hartstikke leuk zo'n persoonlijkheid maar als fan kan het flink kut zijn. Die gast kan verdrinken in zijn eigen ego volgens mij. Of hij heeft gewoon oprecht schijt aan alles.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:29 schreef Moody het volgende:
[..]
Ze staan wel in de top-10 van "to-sees". Op nr. 1 een fatsoenlijk concert van Prince. Mijn vorige was na 3 kwartier al weer klaar, omdat hij er geen zin meer in hadSoms gaat hij 3 uur door....
Dat tweede. 30-40% van zijn optredens zijn 2,5-3 uur en gaat hij helemaal los. Gezien op Youtube, nu nog in het echt.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hartstikke leuk zo'n persoonlijkheid maar als fan kan het flink kut zijn. Die gast kan verdrinken in zijn eigen ego volgens mij. Of hij heeft gewoon oprecht schijt aan alles.
17 of zo. Word alsjeblieft niet zo iemand met een krijsende dreumes of kleuter bij zich. Festivals zijn echt geen plek voor kinderenquote:Op zondag 13 oktober 2013 00:31 schreef Moody het volgende:
Vanaf welke leeftijd is het verantwoord om je zoontje mee te nemen naar een festival eigenlijk?
quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
17 of zo. Word alsjeblieft niet zo iemand met een krijsende dreumes of kleuter bij zich. Festivals zijn echt geen plek voor kinderenZonde van je eigen festival ook maar ook onverantwoordelijk.
Nou ja, 15/16 kan natuurlijk ook prima. Ik wou dat mijn ouders dat hadden gedaan vroeger, had ik geweldig gevonden.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:33 schreef Moody het volgende:
[..]Niet van plan.
Maar wel lastig. Als hij oud genoeg is om te zuipen, gaat hij echt niet meer met zijn papa mee.
Hippe oudersquote:Op zondag 13 oktober 2013 00:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou ja, 15/16 kan natuurlijk ook prima. Ik wou dat mijn ouders dat hadden gedaan vroeger, had ik geweldig gevonden.
Overigens krijg mijn moeder elk jaar rond mijn festivals een enorm schuldgevoel dat ze nooit naar een festival ging toen ze jong was![]()
Dan komt ze om half 1 's nachts met een glas wijn naar je kamer om te vragen wáárom ze toch nooit gegaan is terwijl het prima had gekund
En dan zeg ik standaard dat ze best nog kan als ik maar niet mee hoef en dat mijn vader ook wel wil en dan is ze daar weer vrolijk over en dan mist ze de kaartverkoop voor Glasto![]()
/offtopic
Begin is wel een stuk beter idd, al was het eind niet superslecht, maar gewoon niet zo heel boeiend meer.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:35 schreef Moody het volgende:
Album van HAIM. Eerste helft een dikke 8, tweede helft een dikke 4
Gewoon op tijd afzetten dus.
Aangezien jij volgens mij bijna twee keer zo oud bent als trek ik de conclusie dat mijn ouders ook een stuk jonger zijn dan de jouwe.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:38 schreef Moody het volgende:
[..]
Hippe ouders
Mijn ouders hebben versleten heupen en hernia's en kunnen amper een concert op de bank volgen
Zo vroeg mogelijk maar absoluut niet te vroegquote:Maar idd. Je moet als ouder ook gewoon je dromen najagen, anders krijg je spijt. Daarom ook mijn vraag
Ik kom uit '81, maar loop nog halve marathons en fiets 200 km de berg op.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Aangezien jij volgens mij bijna twee keer zo oud bent als trek ik de conclusie dat mijn ouders ook een stuk jonger zijn dan de jouwe.
Top-40 kind is not going to happen. Top-40-kinderen worden gemaakt door ouders die geen muziekvoorkeur hebben.quote:Zo vroeg mogelijk maar absoluut niet te vroegMisschien krijg je wel een top 40-kind dat helemaal geen zin heeft in festivals
DAT ALBUM IS FUCKING GOED...Al 3x achter elkaar door geluisterdquote:
Mijn ouders hebben niet echt een aanwezige voorkeur, Pa zet af en toe een nummertje Metallica of Toto op maar dat was het dan ook, toch ben ik muziekverslaafd en luisteren mijn zusjes alleen maar top 40 dingen. Apart fenomeen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:43 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik kom uit '81, maar loop nog halve marathons en fiets 200 km de berg op.
Zo'n opa ben ik dus nog niet
[..]
Top-40 kind is not going to happen. Top-40-kinderen worden gemaakt door ouders die geen muziekvoorkeur hebben.
Aan de andere kant lijkt het me ook heel interessant om een kind zijn eigen smaak te laten ontwikkelen.
quote:
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:27 schreef Tchock het volgende:
Misschien was Indie Rewind een betere titel. In elk geval:
[ afbeelding ]
... de nieuwe Four Tet.
En het einde van het album is het bestequote:Op zondag 13 oktober 2013 00:49 schreef Felagund het volgende:
Eerste deel van het album klonk goed (van Wilson dus), morgen de rest opzetten.
Oh ik had even niet door dat het alternatief ook hetzelfde album zou betreffen...quote:
Dames en heren: het 'aan/uit-knopfenomeen'quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:53 schreef Norrage het volgende:
[..]
En het einde van het album is het beste
FazoneLovestrong
New Mexico
Godver, 3 nummers van het jaar.....
En mensen, het lijkt alsof ik elk album fantastisch vind dat uitkomt dit jaar...en dat klopt ook. 2013 is gewoon te ziekelijk voor woorden, hard op weg het beste jaar ooit te worden
Andere jaren heb ik dit niet hoor. Vorig jaar was gewoon bedroevend slecht. De top 3, op Christian Scott na, zou nu niet eens in mijn top 50 komen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dames en heren: het 'aan/uit-knopfenomeen'
Dit merk ik ook al inderdaad, ben nu dat Tricot album aan het raten opnieuw en merk gewoon dat die rond de 9 gaat komen, betekent dat ik de nieuwe QOTSA ook een beetje moet verhogen aangezien die beter is en die komt dan in de Yoshimi Battles the Pink Robots regionen, te gek voor woorden.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:53 schreef Norrage het volgende:
[..]
En het einde van het album is het beste
FazoneLovestrong
New Mexico
Godver, 3 nummers van het jaar.....
En mensen, het lijkt alsof ik elk album fantastisch vind dat uitkomt dit jaar...en dat klopt ook. 2013 is gewoon te ziekelijk voor woorden, hard op weg het beste jaar ooit te worden
2012 was niet echt memorabel nee.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Andere jaren heb ik dit niet hoor. Vorig jaar was gewoon bedroevend slecht. De top 3, op Christian Scott na, zou nu niet eens in mijn top 50 komen.
Waar er trouwens wel groeialbums waren die vorig jaar niet in mijn top 20 kwamen, en die misschien nu wel wat hoger in aanzien zijn gekomenquote:Op zondag 13 oktober 2013 00:58 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
2012 was niet echt memorabel nee.
Nja hier buiten Lonerism en Christian aTunde Adjuah geen echte uitblinkers volgens mij, even opzoeken.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Waar er trouwens wel groeialbums waren die vorig jaar niet in mijn top 20 kwamen, en die misschien nu wel wat hoger in aanzien zijn gekomen
Hohoho.....dat is natuurlijk veel te vroegquote:Op zondag 13 oktober 2013 00:53 schreef Norrage het volgende:
hard op weg het beste jaar ooit te worden
Nee natuurlijk. Maar ik moet natuurlijk wel in superlatieven blijven schrijven om reacties bij Tchock te blijven uitlokkenquote:Op zondag 13 oktober 2013 01:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Hohoho.....dat is natuurlijk veel te vroeg
Pas over 10-15 jaar weet je of 2013 een geweldig muziekjaar is. Voor nu zijn 1967, 1991 en 2001 mijn favorieten, maar dan kan over een paar jaar ook weer anders zijn.
Wilson gaat wel erg hoog eindigen hier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Uitblinkers hier: Alt-J, Beach House, Acid Pauli, Burial (EP), Four Tet, John Talabot, Flylo, Phon.o, Stealing Sheep, Tame Impala, The xx en een verzamelalbum. Toch nog flink wat maar ik ga er dit jaar al makkelijk overheen, terwijl ik minder muziek in totaal in mijn bibliotheek heb van dit jaar.quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:01 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nja hier buiten Lonerism en Christian aTunde Adjuah geen echte uitblinkers volgens mij, even opzoeken.
Zitten, om eerlijk te zijn, in het midden van het album wel wat filler songs net als bij de vorige Jonathan, maar man man man wat is het album goed. En veel veelzijdiger dan de vorige, en die was al goedquote:Op zondag 13 oktober 2013 01:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Hohoho.....dat is natuurlijk veel te vroeg
Pas over 10-15 jaar weet je of 2013 een geweldig muziekjaar is. Voor nu zijn 1967, 1991 en 2001 mijn favorieten, maar dan kan over een paar jaar ook weer anders zijn.
Wilson gaat wel erg hoog eindigen hier
Daar is wel een tooltje voor maar daar klopt niets van omdat de jaartallen heel vaak die van re-releases zijn in plaats van het oorspronkelijke jaar. Wel jammer, want dat is best interessantquote:Op zondag 13 oktober 2013 01:07 schreef Tchock het volgende:
Kun je ook ergens een last.fm grafiekje maken van de meestgeluisterde muziekjaren? Ben er erg benieuwd naar.
Future Vision is een draak. Die had wel 2 minuten ingekort mogen worden.quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:06 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zitten, om eerlijk te zijn, in het midden van het album wel wat filler songs net als bij de vorige Jonathan, maar man man man wat is het album goed. En veel veelzijdiger dan de vorige, en die was al goed
Heb je ook een link?quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:10 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Daar is wel een tooltje voor maar daar klopt niets van omdat de jaartallen heel vaak die van re-releases zijn in plaats van het oorspronkelijke jaar. Wel jammer, want dat is best interessant
Chromatics is ook vet jaquote:Op zondag 13 oktober 2013 01:07 schreef Moody het volgende:
2012: Perfume Genius, Chromatics, Asaf Avidan en Ramona Falls
Lol...dit soort statistieken gaat mij net te ver hoorquote:Op zondag 13 oktober 2013 01:14 schreef Kerftminister het volgende:
2013:
Queens of the Stone Age - ...Like Clockwork - 9.2
tricot - T H E - 9
Deltron 3030 - Event II - 8.6
Thundercat - Apocalypse - 8.5
Portugal. The Man - Evil Friends - 8.4
Bill Callahan - Dream River - 8.4
Prodigy x Alchemist - Albert Einstein - 8.3
Czarface - Czarface - 8.2
Great Minds - Great Minds - 8.2
Janelle Monae - The Electric Lady - 8.2
Peace - In Love - 8.1
Zijn de uitblinkers van 2013 so far, vind er wel nog een paar een beetje laag gerate, moet ik meer luisteren nog.
Met een uitwisseling met school kreeg ik wat met een Griekse, uiteindelijk ging dat over maar we hebben veel muziek uitgewisseldquote:Op zondag 13 oktober 2013 00:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Probeer het al minstens 2-3 jaar onder de aandacht te brengen zonder succes.
Schande idd
Love To Love vind ik eigenlijk best goed en Moses Pain vind ik nog heel behoorlijk.quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Chromatics is ook vet ja![]()
Ja. Future Fusion, love to love en Moses Pain zijn heel wat minder...en die komen achter elkaar
Tja houd die lijst bij, dus gewoon van daaruit kopiëren.quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:15 schreef Norrage het volgende:
[..]
Lol...dit soort statistieken gaat mij net te ver hoor
Helaas, oorspronkelijke tooltje lijkt offline (zoals wel meer leuke toolsquote:Op zondag 13 oktober 2013 01:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb je ook een link?Toch interessant om te zien. In mijn iTunes heb ik 99% van de jaartallen correct, als het niet meer is.
edit: Oh wacht, Last.fm haalt dat natuurlijk uit de eigen databaseNou ja, alsnog wil ik wel eens kijken
Was dat het beste wat jullie toen uitgewisseld hadden?quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:15 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Met een uitwisseling met school kreeg ik wat met een Griekse, uiteindelijk ging dat over maar we hebben veel muziek uitgewisseldOnder andere Archive - Again stuurde ze mij..
Jammerquote:Op zondag 13 oktober 2013 01:17 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Helaas, oorspronkelijke tooltje lijkt offline (zoals wel meer leuke tools). Maar er is wel dit als je Opera hebt:
http://userscripts.org/scripts/show/172993
Neuhh..quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:18 schreef Moody het volgende:
[..]
Was dat het beste wat jullie toen uitgewisseld hadden?
Maar....goeie smaak had die dameHad je gewoon moeten houden dus.....
Daarvoor rate ik gewoon albums, maar jij hebt hele gemiddeldes en alle nummers apart geratequote:Op zondag 13 oktober 2013 01:16 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja houd die lijst bij, dus gewoon van daaruit kopiëren.
En die lijst is vooral eigen gemak, luister namelijk zoveel albums dat ik anders de helft zou vergeten.
Ik heb daar maar 7 albums van op m'n PC staanquote:Op zondag 13 oktober 2013 01:22 schreef Kerftminister het volgende:
[ afbeelding ]
Jezus wat een hoop meuk ertussen.
Ja die komt net (voor de 4e keer) langs bij mij.quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:23 schreef Moody het volgende:
Wat is Illumination van Wilson geniaal zeg
Ja kan ik nummers ook onthouden, daardoor bepaal ik wat ik op mijn mobiel zet om te luisteren.quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:22 schreef Norrage het volgende:
[..]
Daarvoor rate ik gewoon albums, maar jij hebt hele gemiddeldes en alle nummers apart gerate
Fazon en Lovestrong moet ik nog voor de 2e keer horen, komt zometeenquote:Op zondag 13 oktober 2013 01:25 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja die komt net (voor de 4e keer) langs bij mij.Maar Fazon vind ik het geniaalst. Die sax
Ook gewoon het nummer mee beginnen. En dan Lovestrong is ook geniaal, die solos en die piano
Vampire Weekend en The National op 3 en 2?quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:24 schreef Moody het volgende:
[ afbeelding ]
Duurde ff voor mijn wallpaper
In deze wallpaper kan ik mij volledig vindenquote:Op zondag 13 oktober 2013 01:26 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
De mijne. Voor mijn gevoel meer nieuwe albums dan je zou verwachten; er staat vrijwel niets in van voor de jaren '90 terwijl ik dat toch zeer regelmatig luister.
Welke?quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:22 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik heb daar maar 7 albums van op m'n PC staan
Ik denk het ookquote:Op zondag 13 oktober 2013 01:26 schreef Moody het volgende:
[..]
Fazon en Lovestrong moet ik nog voor de 2e keer horen, komt zometeen
Dit album gaat zeker in de top-3 van 2013 eindigen
Wat is tweede rij helemaal rechts ook alweer in jouw wallpaper?quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:27 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
In deze wallpaper kan ik mij volledig vinden
Ik heb Diane Young tig keer gespeeld voor mijn zoontje, wellicht helpt dat mee.quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vampire Weekend en The National op 3 en 2?Hoe vaak heb je die wel niet geluisterd dit jaar
Wel raar dat er geen oudere albums tussen staan in je lastfm, dan. http://www.last.fm/user/mctijn/charts?subtype=albumsquote:Op zondag 13 oktober 2013 01:29 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik heb Diane Young tig keer gespeeld voor mijn zoontje, wellicht helpt dat mee.
De nieuwe van The National heb ik zeker 15x integraal in de auto gedraaid. Ook niet vaak eerder gedaan met een album.
Maar die lijst is volgens mij niet ouder dan 2 jaar. Geniale albums staan er niet tussen.
Daar is de saxquote:Op zondag 13 oktober 2013 01:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik denk het ook
Maar ik weet het niet...ik luister het pas sinds 3 uur....het raakt meteen, is dat een goed teken of heb ik straks het album al kapot gedraaid? Nouja..ik denk het niet, Gentle Spirit is ook nog steeds fenomenaal
Ik scrobble pas sinds 2-3 jaar. Daarvoor heb ik jaaaarenlang een iPod Classic gehad en nooit gescrobbled blijkbaar. Wel jammer, omdat die data nu verloren is.quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wel raar dat er geen oudere albums tussen staan in je lastfm, dan. http://www.last.fm/user/mctijn/charts?subtype=albums
QOTSA - SFTDquote:
Pearl Jam - Backspacerquote:Op zondag 13 oktober 2013 01:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat is tweede rij helemaal rechts ook alweer in jouw wallpaper?
Bij mij komt er dan the best of Blondie in te staanquote:Op zondag 13 oktober 2013 01:34 schreef Tchock het volgende:
Als ik mijn wallpaper trouwens heel groot maak komen alle kutplaten tevoorschijn. Skrillex, Paramore, Green Day en dergelijke
[ afbeelding ]
De opbouw in New Mexico en daarna in Lovestrong is echt.......song van het jaar waardigquote:Op zondag 13 oktober 2013 01:35 schreef Moody het volgende:
[..]
Fazon ook geniaal
New Mexico nu weer.
Gorillaz, waarom ik die nog nooit gedownload heb. Ik heb werkelijk geen ideequote:Op zondag 13 oktober 2013 01:34 schreef Tchock het volgende:
Als ik mijn wallpaper trouwens heel groot maak komen alle kutplaten tevoorschijn. Skrillex, Paramore, Green Day en dergelijke
[ afbeelding ]
Tja dat is er ook een die hoog staat bij mij, terwijl ik hele albums van ze geen reet aan vind.quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:37 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Gorillaz, waarom ik die nog nooit gedownload heb. Ik heb werkelijk geen ideeLuister er graag naar
Tof man. Demon Days is een klassieker, debuut en Plastic Beach zijn gewoon leuk. Die vierde tel ik niet.quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:37 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Gorillaz, waarom ik die nog nooit gedownload heb. Ik heb werkelijk geen ideeLuister er graag naar
Ja godver. Fuck Darkside, Fuck Nick Cave...Fuck Bill Callahan...Gewoon hup Jonathan....quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:38 schreef Moody het volgende:
[..]
Zullen we dit gewoon album van het jaar doen dan?
Fuck Peter Adams
Curtis.quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:40 schreef Felagund het volgende:
[ afbeelding ]
Bij mij staan veel albums uit 2008 in de top van de charts. De laatste jaren luister ik veel meer verschillende albums, dus dat gaat ook niet meer veranderen.
Je nummer 1 is opvallend verassendquote:Op zondag 13 oktober 2013 01:40 schreef Felagund het volgende:
[ afbeelding ]
Bij mij staan veel albums uit 2008 in de top van de charts. De laatste jaren luister ik veel meer verschillende albums, dus dat gaat ook niet meer veranderen.
Ik heb die hele film nog nooit gezien.quote:
Ik ook niet.quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik heb die hele film nog nooit gezien.
Mayfield.quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:44 schreef Tchock het volgende:
Welke Curtis? Ian? Zo ja, ga eens heel rap Control kijken!
Smoesjes, scan kan prima 's nachtsquote:Op zondag 13 oktober 2013 01:45 schreef Tchock het volgende:
Ik wil ook naar bed maar ik wacht op een scan van mijn pc die inmiddels al 11 uur, 16 minuten en 34 seconden bezig is
Je denkt daar, oh suf nummertje. En dan.quote:
Dat is irritant, dan staat mijn laptopventilator de hele nacht aan en uit te gaanquote:Op zondag 13 oktober 2013 01:47 schreef Moody het volgende:
[..]
Smoesjes, scan kan prima 's nachts
Doe nu maar Jonathan Wilson zetten
Simon:quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:48 schreef Moody het volgende:
[..]
Zou 'm afzetten. Baggerfilm!
Welke is het?
Ik lees op internet dat heel erg veel mensen bij dit model daar last van hebben, weet niet of die andere besturingssystemen hebben geprobeerd.quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:49 schreef Moody het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Na mijn overstap 10 of 11 jaar geleden heb ik nog geen blaasje gehoord
Neequote:Op zondag 13 oktober 2013 01:50 schreef Moody het volgende:
All The Way Down is geen waardige afsluiter.
Ligt meer het het geheugenmanagement van het OS. Blazen betekent dat je processor draait op hoge toeren. Iets dat niet nodig is bij een simpele taak als het kopieren van data.quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik lees op internet dat heel erg veel mensen bij dit model daar last van hebben, weet niet of die andere besturingssystemen hebben geprobeerd.
Het irritante is niet dat 'ie blaast, daar kan ik mee leven. Het probleem is dat hij vijf seconden blaast en dan weer uit gaat, en dat heel vaakquote:Op zondag 13 oktober 2013 01:52 schreef Moody het volgende:
[..]
Ligt meer het het geheugenmanagement van het OS. Blazen betekent dat je processor draait op hoge toeren. Iets dat niet nodig is bij een simpele taak als het kopieren van data.
NEE JOH!quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee
Niet zoals Valley of The Silver Moon op het vorige album
Om een serieuze mening te geven: er zitten teveel filler nummers op het album om dit album van het jaar te maken. Maar een top 5 moet wel lukken
Mijn album van het jaar heeft niks lager dan 4* hoor.quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:54 schreef Moody het volgende:
[..]
NEE JOH!
Her Hair Is Growing Long is 3,5*, Future Vision is 3*, maar de rest is 4,5* of 5*.
Dit is gewoon een geniaal album.
En dat is?quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:55 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Mijn album van het jaar heeft niks lager dan 4* hoor.
Ik moet nog maar even kijken hoe dit album gaat beklijvenquote:Op zondag 13 oktober 2013 01:54 schreef Moody het volgende:
[..]
NEE JOH!
Her Hair Is Growing Long is 3,5*, Future Vision is 3*, maar de rest is 4,5* of 5*.
Dit is gewoon een geniaal album.
Like Clockwork ja, en nummer 2 heeft ook niks onder de 4 dat is dat tricot album waar ik het al de hele week over heb.quote:
Diarree?quote:Op zondag 13 oktober 2013 02:03 schreef Kerftminister het volgende:
Kreeg bij dat Tricot album zelfs een apart gevoel van binnen toen ik het net luisterde. Dat gebeurt me alleen bij hele goede platen.
Ik 3 luisterbeurten en sommige nummers al 8x op repeatquote:Op zondag 13 oktober 2013 02:01 schreef Moody het volgende:
[..]
2 volle luisterbeurten hier.
De 3e moet wachten tot morgen. Trusten
Beetje hetzelfde gevoel als je een echt leuke meid tegenkomt.quote:
Heb ik bij weinig andere albums. Curren$y - Pilot Talk heb ik het nog regelmatig bij.quote:Op zondag 13 oktober 2013 02:05 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde gevoel als je een echt leuke meid tegenkomt.
Soort van spanning achtig iets.
Beetje saaie plaat imo. Ze maakt hele mooie liedjes, maar een beetje variatie zou niet misstaan...quote:Op zondag 13 oktober 2013 02:01 schreef Agger het volgende:
Hier staat Agnes Obel nog bovenaan betreft albums uit 2013. Volkomen terecht natuurlijk
Ik hoor wel een beetje Joni Mitchell. Eerste nummer is erg mooiquote:Op zondag 13 oktober 2013 10:45 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik drop deze nog maar eens. Prachtige songs met een ongelooflijk mooi stemgebruik. Ik heb hoge verwachtingen van haar debuut.
Je hebt natuurlijk gradaties. Zit nu het vorige album van Wilson weer te luisteren. Die was al goed, maar valt nu nog beter. Desert Ravenquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:55 schreef Norrage het volgende:
Doet mij niet heel veel om eerlijk te zijn.
Jonathan Wilson daarentegen![]()
Maar op dat album zat pas écht veel filler. Ook in de nummers zelf, die waren te langquote:Op zondag 13 oktober 2013 12:13 schreef Moody het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk gradaties. Zit nu het vorige album van Wilson weer te luisteren. Die was al goed, maar valt nu nog beter. Desert Raven
Pavement!quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:22 schreef Maxerazzi het volgende:
Wiehooeee, een regenachtige herfstzondag.
Zie ik daar nou Late of the Pier? Vooral de twee eerste nummers daarop samen zijn zo gaafquote:Op zondag 13 oktober 2013 01:26 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
De mijne. Voor mijn gevoel meer nieuwe albums dan je zou verwachten; er staat vrijwel niets in van voor de jaren '90 terwijl ik dat toch zeer regelmatig luister.
Die heeft ook wel die herfstvibe inderdaad. Bij mij worden dan echter direct de jazzplaten uit de kast getrokken.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:39 schreef neohu het volgende:
Dit blijft ook wel een ultiem herstnummer
Ook nog eens een Bill dagquote:Op zondag 13 oktober 2013 12:49 schreef DO2 het volgende:
Deze dag leent zich natuurlijk ook uitstekend voor Bill:
quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:49 schreef DO2 het volgende:
Deze dag leent zich natuurlijk ook uitstekend voor Bill:
Een van mijn lievelingsnummersquote:Op zondag 13 oktober 2013 12:39 schreef neohu het volgende:
Dit blijft ook wel een ultiem herstnummer
Donkere muziek.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:24 schreef ranja het volgende:
Met dit weer kom ik meer in de stemming voor wat donkere muziek
Love to love is wel cheesy. Future Vision is wel geniaal. Die piano-solo met die gitaar-break erachteraan is fenomenaal. Maar het nummer heeft verder niet echt een body, dat geef ik toe. Maar het is dan ook (iets) korter dan de rest van het album. Dus dat is prima. Als ik nu luister is het vooral Moses Pain dat ik een Pain vind, dat is samen met de afsluiter het slechtste nummer. Moses Pain is gewoon zo'n cheesy Jackson Browne nummer.quote:
Dat zwarte vakje irriteert me mateloos.quote:Op zondag 13 oktober 2013 15:04 schreef Grobbel het volgende:
Omdat het kan. En als bewijs dat ik soms nog wel eens oudere pagina's doorlees, zelfs al zijn er weer 10 nieuwe voorbij gevolgen.
[ afbeelding ]
Imaad Wasifquote:Op zondag 13 oktober 2013 15:04 schreef Grobbel het volgende:
Omdat het kan. En als bewijs dat ik soms nog wel eens oudere pagina's doorlees, zelfs al zijn er weer 10 nieuwe voorbij gevolgen.
[ afbeelding ]
Lekker, The Zombies. En The Kevin Costners, verrassend.quote:Op zondag 13 oktober 2013 15:04 schreef Grobbel het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens m'n last.fm stats zou dat A to Z Series moeten zijn van Ash. Die er blijkbaar twee keer in staat, aangezien een paar plekken daarboven ook al The A to Z Series te vinden is.quote:Op zondag 13 oktober 2013 15:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat zwarte vakje irriteert me mateloos.
Nope. Wel de moeite dus?quote:Op zondag 13 oktober 2013 15:07 schreef Moody het volgende:
[..]
Imaad Wasif
Heb je Stange Hexes al beluisterd?
Verrassend album van TV and the Radio. Ik vind de oudere albums een stuk beter. Sowieso wel veel albums uit de laatste jaren. (En het Anna Calvi album herinnert mij dat ik haar nieuwe album moet luisteren).quote:Op zondag 13 oktober 2013 15:04 schreef Grobbel het volgende:
[ afbeelding ]
Vierde rij uiterst rechts lijkt me ook een parel.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:14 schreef DO2 het volgende:
Ik wil weten welk album je in het vijfde rijtje helemaal links hebt staan, Grobbel. Ziet er intrigerend uit.
... prachtig.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:28 schreef DO2 het volgende:
Da's Bakesale van Sebadoh. Mooie hoes, hoor:
[ afbeelding ]
quote:
Volgens mij was jij ook al zo lyrisch over de art van Good Kid, M.A.A.D. City.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:50 schreef DO2 het volgende:
Ja, maar je hebt lelijk en lelijk, he. Sterke compositie. Prachtig contrast. Haarscherp.
De lelijkheid spat er in al haar perfectie vanaf. Ondraaglijk mooi. Of voortreffelijk lelijk.
Soms heb je van die foto's die per ongeluk zeer geslaagd zijn. Dit is er zo eentje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:53 schreef Tchock het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
Dank!quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:54 schreef BoerBert het volgende:
[..]
http://www.last.fm/music/Blood+Orange/Coastal+Grooves
Ik had 'm net met mijn recherchekunsten gevondenquote:Op zondag 13 oktober 2013 16:54 schreef BoerBert het volgende:
[..]
http://www.last.fm/music/Blood+Orange/Coastal+Grooves
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |