Ik ken eigenlijk geen triphop behalve als ik ergens gelezen heb dat het dat is. Portishead, Massive Attack en zo. Archive zegt me niets.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:25 schreef Moody het volgende:
[..]
Waar en niet waar.
De beats en flow van de muziek komt overeen, maar dan (vaak) zonder de rap. Voor mij in ieder geval beter te behappen dan hiphop. Archive vind ik geniaal, ken je vast wel?
Archive is pure genius.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk geen triphop behalve als ik ergens gelezen heb dat het dat is. Portishead, Massive Attack en zo. Archive zegt me niets.
Is dat ook triphop? Cool. Psyence Fiction vind ik een heel erg goed albumquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:27 schreef Kerftminister het volgende:
Heb trouwens buiten UNKLE om nog nooit triphop geluisterd.
Psyence Fiction had ik geluisterd ja, valt blijkbaar ook onder triphop, wat ik toch een beetje een onbekend genre blijf vinden. Maar Drums of Death Part 1 met Kool G Rap is geweldig.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is dat ook triphop? Cool. Psyence Fiction vind ik een heel erg goed albumWar Stories is ook sterk.
Haha dat vond ik veruit het minste nummer, maar ik trek dan ook de stem van Thom Yorke totaal niet, ach, smaken verschillen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:32 schreef Tchock het volgende:
Rabbit In Your Headlights vind ik zo ongelofelijk briljantDat ik die live mee heb mogen maken
Ik trek die stem wel (obviously), dat was aan de username al wel te zien misschienquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:33 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Haha dat vond ik veruit het minste nummer, maar ik trek dan ook de stem van Thom Yorke totaal niet, ach, smaken verschillen.
Dat wist ik ja. Maak je doorgaans geen geheim van haha. Mja dat heeft iedereen, ik ook met Qotsa en mijn voorliefde voor Aziatische muziek.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik trek die stem wel (obviously), dat was aan de username al wel te zien misschien
Niet bepaald nee.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:34 schreef Kerftminister het volgende:
Maak je doorgaans geen geheim van haha.
Ik zal straks dat nummer luisteren.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:36 schreef Moody het volgende:
Archive maakt al bijna 20 jaar vreselijk goede muziek en niemand wil er over praten. Dit topic stevent rechtstreeks af naar de donkere krochten van de middelmaat
Tja heb nog dik 50 albums klaarstaan die ik moet beluisteren en nog een hoop die ik gewoon wil herluisteren omdat dat leuk is. Als een dag 48 uur duurde was dat allemaal geen probleem geweest.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:36 schreef Moody het volgende:
Archive maakt al bijna 20 jaar vreselijk goede muziek en niemand wil er over praten. Dit topic stevent rechtstreeks af naar de donkere krochten van de middelmaat
Ik ken het. Je moet keuzes maken idd.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:40 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja heb nog dik 50 albums klaarstaan die ik moet beluisteren en nog een hoop die ik gewoon wil herluisteren omdat dat leuk is. Als een dag 48 uur duurde was dat allemaal geen probleem geweest.
Heb iig wel vrijdag al Highway 61 Revisited gehad en die beviel me, dus kan je nog trots zijn.
quote:Heb iig wel vrijdag al Highway 61 Revisited gehad en die beviel me, dus kan je nog trots zijn.
Ik ken alleen (de lange versie van) Again, en die is fantastisch!quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:36 schreef Moody het volgende:
Dat is ook mijn favoriet, maar ze hebben echt 6 steengoede en 2 goede albums gemaakt. Zeker 10-15 nummers kunnen zich enigszins meten aan Again. De moeite waard om nader te onderzoeken.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:46 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik ken alleen (de lange versie van) Again, en die is fantastisch!
Uiteraard, zitten nog een stel veelgeprezen albums tussen, maar eerst nog wat andere dingen eerst doen. David Bowie ook snel aan de beurt. Heb ook voor het eerst Queen en Pixies albums geprobeerd trouwens en die bevielen ook erg goed. Wel iets meer replay value dan Bob Dylan denk ik, Dylan is echte sfeermuziek voor bepaalde momenten, terwijl je van Queen altijd wel iets kan opzetten.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:43 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik ken het. Je moet keuzes maken idd.
Maar vertrouw me maar, Archive ga je geweldig vinden met je hip-hop roots
[..]![]()
Ga je nog een Dylantje proberen nu?
Queen vind ik juist muziek waarbij je aan 1 best-of voldoende hebt. Dylan maakt veel meer muziek die iets vertellen over de tijd waarin het geschreven is. Echte pure singer-songwriter muziek.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:48 schreef Kerftminister het volgende:
Dylan is echte sfeermuziek voor bepaalde momenten, terwijl je van Queen altijd wel iets kan opzetten.
Ik luister nu lekker de No. 1 van de Dance top 100 allertijden op StuBru: Laurent Garnier - The Man With The Red Facequote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:47 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat is ook mijn favoriet, maar ze hebben echt 6 steengoede en 2 goede albums gemaakt. Zeker 10-15 nummers kunnen zich enigszins meten aan Again. De moeite waard om nader te onderzoeken.
Hmm dat weet ik niet, van beiden maar 1 album gehad, kans is wel groot dat ik die van Queen ook meteen hun beste vind, was namelijk Sheer Heart Attack, meteen ook de hardste en meest experimentele volgens mij.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:53 schreef Moody het volgende:
[..]
Queen vind ik juist muziek waarbij je aan 1 best-of voldoende hebt. Dylan maakt veel meer muziek die iets vertellen over de tijd waarin het geschreven is. Echte pure singer-songwriter muziek.
Even heel ziek, maar ik vergelijk Queen meestal met de grote bombastische bands van het moment (Muse, Coldplay etc.). Als dit topic in die tijd zou hebben bestaan, zou Queen niet vaak besproken zijn denk ik
In 1 dag 2000 gig muziek verwijderenquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:52 schreef brooklyndodger het volgende:
Ik heb vandaag even heel trots 2 terabyte muziek gedelete, straks nog een halve tera terug downloaden
Denk wel minimaal 2/10, daarom maar verwijderen. Nu nog een krappe 500 gig over.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:55 schreef Moody het volgende:
[..]
In 1 dag 2000 gig muziek verwijderen
Hoe serieus heb je er naar geluisterd dan?
Ja, dan heb je het beste album wel gehad inderdaadquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:54 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hmm dat weet ik niet, van beiden maar 1 album gehad, kans is wel groot dat ik die van Queen ook meteen hun beste vind, was namelijk Sheer Heart Attack, meteen ook de hardste en meest experimentele volgens mij.
Ja precies, Bohemian Rhapsody.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:56 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja, dan heb je het beste album wel gehad inderdaad
Van de overige albums staat er 25 in de top-2000 volgens mij. Prima natuurlijk, maar die heb je waarschijnlijk al veel te vaak gehoord.
Geniaal nummer natuurlijk, maar zelfs voor die tijd een beetje retro.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:57 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja precies, Bohemian Rhapsody.
Van mijn externe harde schijf. (Één dag voor mijn vertrek naar Engeland.quote:
Zeker een goed nummer, alleen hoor je iets te vaak en dat is het probleem. Verder tja, dat gebeurt al zo vaak, ben geen fan van de top 2000 maar ik kijk toch altijd wel mee en er zitten vooral rond 300 een stel prima nummers tussen. Sowieso worden de beste muzieklijstjes nog altijd hier op Fok! gepost.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:00 schreef Moody het volgende:
[..]
Geniaal nummer natuurlijk, maar zelfs voor die tijd een beetje retro.
Jammer dat de top-2000 wordt samengesteld door "het volk" en niet door bijv. 1000 "kenners". Dan zou je echt een lijst krijgen met geniale nummers. Aan de andere kant gaat het natuurlijk om nostalgie en herkenning en dat moet je mensen ook niet af proberen te pakken.
Dat is echt balen manquote:Op zondag 13 oktober 2013 00:02 schreef Felagund het volgende:
[..]
Van mijn externe harde schijf. (Één dag voor mijn vertrek naar Engeland., ik dacht nog even wat data te kopieren en toen deed hij niets meer).
Maar ik heb Spotify nog dus dat komt nu wel goed uit.
Ik heb nog een oude harde schijf, daar staat misschien nog ongeveer 2/3 op. En ik hoop ergens nog mijn kapotte harde schijf aan de praat te krijgen als ik weer terug ben.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat is echt balen man
Moet er niet aan denken om alle muziek kwijt te raken.
Daarom: dagelijks een backup via het netwerk. Werkt top
Ik luister Again (Long Version) maar als je wat extra geluidjes weglaat had het echt zo van Floyd kunnen zijn. Het mist alleen heel iets aan spanning.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:04 schreef Moody het volgende:
[..]
[..]
De latere albums gingen die kant op idd. De eerste waren echt pure trip-hop.
Tegenwoordig is het prog-pop.
90% van de gecrashte schijven krijg je weer aan de praat.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik heb nog een oude harde schijf, daar staat misschien nog ongeveer 2/3 op. En ik hoop ergens nog mijn kapotte harde schijf aan de praat te krijgen als ik weer terug ben.
Heb je de 16 minuten al uitgeluisterd dan?quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik luister Again (Long Version) maar als je wat extra geluidjes weglaat had het echt zo van Floyd kunnen zijn. Het mist alleen heel iets aan spanning.
Ik typ terwijl ik luister. Zit nu op 8:20 van de 16:23.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Heb je de 16 minuten al uitgeluisterd dan?
Daarbij moet je het al volledig album luisteren uiteraard, geeft wat meer diepte.
Windows en Linux.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:06 schreef Moody het volgende:
[..]
90% van de gecrashte schijven krijg je weer aan de praat.
Gebruik je Windows of Mac?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |