Vorige delen:quote:Het is onmogelijk om van iedereen die hier post te verlangen dat ze de naam weghalen van degene die de originele taalfout heeft gepost. Mensen gaan dat namelijk vergeten, bijvoorbeeld omdat dat te veel werk is, of te omslachtig als ze bijvoorbeeld via hun mobiel of tablet FOK!ken, maar vooral omdat het hen gewoon niet boeit wie die originele taalfout heeft gemaakt en ze daar dus niet op letten.
Als iemand zelf het citaat wil anonimiseren, dan is dat prima, maar voor de context is een linkje naar het topic wel handig. Aangeraden wordt om dan niet alleen de naam te verwijderen, maar ook de link naar de post in het citaat omdat de quotealert nog steeds functioneert zolang die link in het citaat staat.
Wordt dit alles niet weggehaald, dan gaan we daar ook geen drama van maken!
Discussies over deze reeks horen thuis in het TTK-feedbacktopic.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nog even de link in de 'voordat je reageert' box aanpassen naar het juiste FB-topic, dan.
1 | http://forum.fok.nl/topicchain/last/911 |
Dat heet toch kussen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:43 schreef espri het volgende:
[..]
klopt, mond op mond reclame is de beste reclame
Niet origineel het wordt namelijk al behandeld.quote:
Als dat op een site staat wilt het zeggen dat de fout veel voorkomend is.quote:Bij mond-tot-mondreclame gaat het om reclame die door consumenten onderling gemaakt wordt: het woord gaat 'van mond tot mond'. Soms wordt de opbouw van deze uitdrukking wel verhaspeld met die van mond-op-mondbeademing. Bij deze laatste uitdrukking is het voorzetsel op wel op zijn plaats: de beademing gebeurt daadwerkelijk 'mond op mond'.
Leuke verschrijving, gezien het onderwerp.quote:Op zaterdag 1 september 2012 10:31 schreef iemand het volgende:
We hebben een nieue keuken maar zijn er nog steeds niet uit wat we achter het gasfornuis tegen de muur willen plaatsen.
één ding eten we wel: GEEN tegeltjes.
Het is de bedoeling dat het alleen achter het fornuis komt tussen aanrecht en onderkant schouw.(0.95 x 0,85)
Zijn er mensen met ideeën en/of ervaringen hierover?
[ afbeelding ]
Een originele contaminatie van 'toentertijd' en 'destijds'.quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:46 schreef iemand het volgende:
waarom ik dit topic heb geopend is omdat een chef van de kassa zegt: je bent altijd ziek.
ik ken haar niet eens, weet wel dat wanneer mensen te duur worden zij die mensen op de meest idiote tijden inroosterd voor 2uur per week, en die mensen nemen dus ontslag.
de situatie van 2 jaar geleden daar lieg ik niet over vanaf februari tm augustus heb ik me 6x ziekgemeld (zoiets)
mn baas die er toendestijds werkte had hier volledige begrip voor en vroeg regelmatig hoe het met me was, na veel fysio behandelingen ben ik weer de oude en heb ik me alleen nog maar ziekgemeld om de echte koorts/griep gevallen. vind het gewoon heel flauw dat ze me daar nu op afrekenen terwijl ik mijn reputatie bij mij vulploeg chef daarna dubbel heb teruggewonnen, en dat iemand me er op afrekent die mij helemaal niet kent
Waarom gaat hij een stijltang in de slaapruimte van de TS van het topic gebruiken?quote:Op zaterdag 1 september 2012 13:19 schreef Tyron het volgende:
Even ontopic.
TS een stijltang is voornamelijk bedoelt voor vrouwen, ik heb er zelfs nog nooit een homo mee op tv gezien ofzo. Dus ik zal het de volgende keer in je slaapruimte doen.
Een goede portie rouw is goed voor de spijsverteringquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:07 schreef iemand het volgende:
In feite geef je het antwoord zelf al een beetje. Mensen met darmklachten krijgen vaak de diagnose spastische darm. Dit omdat artsen medicijnen hebben gestudeerd en geen bal van voeding af weten. Chinless heeft grotendeels gelijk alleen op het regelmatige tijdstippen eten ben ik het niet helemaal eens. Je darmen gaan zichzelf reinigen als je een tijdje weinig eet. Het honger gevoel zeg maar. Het in lichte maten vasten is dus niet eens zo slecht en het is bovenal een natuurlijk proces. Het is eerder onnatuurlijk om iedere dag een geweldige hoeveelheid eten tot je beschikking te hebben.
Maar goed. Een paar tips omdat je het blijkbaar bevestigd wil hebben:
- Inderdaad beweging: fietsen is erg goed
- Vermijd een tijdje alle e stoffen (dit is de grootste uitdaging voor je)
- Geen sambal! Dit zorgt waarschijnlijk voor een deel van je problemen, temeer omdat er in "supermarkt" sambal allemaal troep wordt gestopt.
- Probeer je verhouding rouw of semi rauw voedsel op 80/20 te brengen voor een tijdje.
[..]
Ik ook! Wie is het?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:05 schreef het Orakel het volgende:
Nu was ik wat aan het googelen, en omdat ik Buma z'n held vond wilde ik wat meer informatie over de beste man.
Ik hoop dat het ook zacht was en de val brak.quote:Ik stortte op zijn boek, maar blijkbaar is het boek heel goedkoop voor het aantal pagina's dat het heeft.
quote:Op zaterdag 1 september 2012 @ 19:46 schreef Dovenwereld het volgende:
net als koeien moeten kinderen oormerken dragen? Het is gewoon dierenmischadeling voor koeien..... en ..zucht.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 07:33 schreef Frank_Drebin het volgende:
Mensen hebben nog wel hobby's alleen hobby's zijn net als alles gewoon met de tijd mee gegaan. Daarbij zijn er nog genoeg mensen die 'oude' hobby's hebben, dus dat is onzin. Wel is het zo dat mensen veel vaker een aan een computer gelateerde hobby hebben zoals gamen bijv. Maar goed, ik vind het niet zo dat de hobby 'teloor' is gegaan. Nog genoeg mensen die bijv. graag schoolmodellen van schepen bouwen om maar wat te noemen.
Ik zag hem staan ja - in mijn verdediging het was tamelijk vroeg - wilde hem nog verbeteren om niet hier te komen.quote:
Haha ach ja dat heb je soms. Ik vond hem wel grappig iigquote:Op zondag 2 september 2012 02:15 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik zag hem staan ja - in mijn verdediging het was tamelijk vroeg - wilde hem nog verbeteren om niet hier te komen.
Glad vergeten.
Het eten van volkeren voor je ontbijt lijkt mij sowieso zwaar voor je maag.quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:15 schreef MaJo het volgende:
Voor mensen die veel last van diarree hebben is het slimmer om witbrood te eten dan volkeren. Het laatste werkt juist laxerend en dat wil je juist niet als je al dunne ontlasting hebt. Verder kan ik je niet helpen want ik heb zelf ook een spastische darm en chronische diarree aanvallen
Nette user die "naaien" kennelijk een vies woord vindtquote:Op zaterdag 1 september 2012 19:50 schreef ene Dinges het volgende:
[..]
Dat is niet waar, dat is de verzekering op de auto.
Die geld dus. Jij hebt, met toestemming, de auto mogen lenen dus gelden die voorwaarden.
Simpel.
Jouw verzekering kan er idd niets mee, dat is aan jou broer zijn verzekering.
En anders heeft je broer zich een oor laten aan wippen aangezien hij ook rechtsbijstand erbij had kunnen nemen. Zijn keuze dat niet te doen maakt jou niet schuldig.
Dan is het verder, hoe lullig ook, zijn probleem.
Risico van het uitlenen. Been there done that.
Gewoon jouw verhaal staven is het enige wat je kunt doen.
Zeker niet akkoord gaan met de lezing van de tegenpartij.
Heh, die is wel leuk.quote:Op zondag 2 september 2012 03:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het eten van volkeren voor je ontbijt lijkt mij sowieso zwaar voor je maag.
quote:Op zondag 2 september 2012 03:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het eten van volkeren voor je ontbijt lijkt mij sowieso zwaar voor je maag.
quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:22 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Een goede portie rouw is goed voor de spijsvertering![]()
.
Origineel ?quote:Op zondag 2 september 2012 11:27 schreef sunny16947 het volgende:
Ook hier zie je weer dat het veelal over de persoon, de partijstructuur, wel/niet democratisch gaat. En niet over de werkelijke inhoud.
Maar laten we even kijken naar die 1 manspartij/dictator zonder leden. Bij andere partijen hebben de leden nog een stem. Alleen de leden die het niet eens zijn met een bepaalde richting leggen zich er niet democratisch bij neer. Maar blijven binnen en buiten de partij schreeuwen. In de kamerfractie heerst fractiediscipline en wordt er gestemd volgens het standpunt van de fractieleider. kandidaat lijsttrekkers staan recht tegenover elkaar. Binnen die partijen is het net zo onstabiel, en rommelt het net zoveel. Ze weten het alleen beter verborgen te houden. Schandalen worden zorgvuldig buiten de media gehouden, Maar ook als de media ervan weet helpen ze graag om het onder de pet te houden.
Het rapport van Lombard Street waar maanden aan gewerkt is, is veelal binnen 1 dag naar de prullenbak verwezen met non tegenargumenten. Zelfs zonder gelezen te zijn. Het was een Eurosceptisch bedrijf dus partijdig.punt. Dat een gerenomeerd bedrijf in vele landen een goede naam heeft op te houden wordt terzijde geschoven.
Nu laat de CU een onderzoek doen. Een NL oud CPB wetenschapper (PvdA) die zelf zegt niet partijdig te zijn, want hij heeft een goede naam op te houden. Hoe dan ook, dat wordt dus wel als onpartijdig gezien. De tussenstand geeft een beeld dat wellicht overeenkomt met Lombard Street.
Argumenten dat we niet uit de EU/Euro kunnen stappen zijn allang achterhaald. Steeds meer economen/analisten treden naar buiten met een ander verhaal.
Ook wat er veel wordt geroepen is dat Wilders/PVV geen oplossingen biedt. Als je geen oplossingen hebt, hoef je dat ook niet te laten doorrekenen. Maar ja, de andere zijn niet geïnteresseerd in die oplossingen. Bovendien komt altijd eerst de signalering van de problemen, en als die duidelijk zijn en erkent worden kom je met oplossingen.
Islam is nog steeds een thema. Maar veel mensen begrijpen het verschil tussen Islam (staatsvorm van overheersing) en moslims die geloven in een Allah/God. Maar het geloven heeft geen overheersende staatsvorm nodig. Moeilijk te vatten voor veel mensen, maar de V van vrijheid geldt ook voor moslims die zich van die overheersende staatsvorm willen bevrijden, maar het geloof willen behouden. Maar alles staat of valt met de EU. Dus ja waar richt je je dan als hoofdpunt op.
En hou het in de gaten: Woensdag bij eenvandaag een debat tussen Wilders en Pechtold. (1 keer is wel genoeg)
Misschien ook een aanrader volgende week zondag Wilders bij Eva Jinek.
En voor diegene die het nog steeds niet begrijpen zouden het boek eens moeten lezen "marked voor deadt". Als ze de engelse taal tenminste machtig zijn. Geen fictie maar feitelijke historie.
quote:Op zondag 2 september 2012 12:51 schreef iemand het volgende:
Overigens moet je wel consequent zijn als je ons 100% wilt negeren, dan moet je ook onze taalfouten negeren. Anders meet je met twee staven en dat is hypocriet.
quote:Op zondag 2 september 2012 12:59 schreef sp3c het volgende:
wmb zijn Kees22 en deParo 2 kanten van dezelfde munt eerlijk gezegd, beiden zeggen ze veel interessants, beiden zijn ze niet vies van het generaliseren en het kleineren van de overkant en beiden zijn eigenlijk al veel te lang bezig met dit eindeloze welles/nietes spelletje om het interessant te houden
Twee kanten van dezelfde munt is letterlijk vertaald uit het Engels.quote:
Ik dacht even aan de keerzijde van de medaille, maar heeft dat dezelfde betekenis?quote:
Dat is geen fout dus.quote:Op zondag 2 september 2012 14:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Twee kanten van dezelfde munt is letterlijk vertaald uit het Engels.
de keerzijde van de medaille doelt juist op iets radicaal anders, dag is de keerzijde van nachtquote:Op zondag 2 september 2012 14:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik dacht even aan de keerzijde van de medaille, maar heeft dat dezelfde betekenis?
Nee, zelf een spreekwoord maken is niet verboden.quote:
Nee, twee handen op 1 buik betekent dat je elkaar beschermt ofzoquote:Op zondag 2 september 2012 14:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
de keerzijde van de medaille doelt juist op iets radicaal anders, dag is de keerzijde van nacht
twee handen op 1 buik misschien?
Fouten maken is ook niet verboden, toch?quote:Op zondag 2 september 2012 14:15 schreef Maanvis het volgende:
Nee, zelf een spreekwoord maken is niet verboden.
Onzin kletsen ook niet.quote:Op zondag 2 september 2012 14:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee, zelf een spreekwoord maken is niet verboden.
lijkt me een mooiequote:
Je zit in de buurt, het gaat er ook om wat ie na het spreekwoord zegt... Met 2 kanten van dezelfde medaille bedoel je dat 2 verschillende zaken in feite bij elkaar horen. Maar dat blijkt dan weer niet uit hetgeen hij erna zegt...quote:Op zondag 2 september 2012 14:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik dacht even aan de keerzijde van de medaille, maar heeft dat dezelfde betekenis?
Alleen doel jij op hun manier van discussiëren en niet op de inhoud. Dat vind ik een beetje verwarrend.quote:Op zondag 2 september 2012 14:22 schreef sp3c het volgende:
wel toch?
de ene is pro Israel (kop) en de andere is pro Palestijnen (munt) maar ze gedragen zich exact hetzelfde (1 euro)
quote:Op zondag 2 september 2012 14:22 schreef sp3c het volgende:
wel toch?
de ene is pro Israel (kop) en de andere is pro Palestijnen (munt) maar ze gedragen zich exact hetzelfde (1 euro)
Het beste is het om de discussie hier verder te voerenquote:Discussies over deze reeks horen in het TTK-feedbacktopic thuis:
http://forum.fok.nl/topicchain/last/911
Waarom verwarrend? Als ik er lang over nadenk, komt er wel wat dagen, maar het beeld was mij (pijnlijk) helder.quote:Op zondag 2 september 2012 14:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Alleen doel jij op hun manier van discussiëren en niet op de inhoud. Dat vind ik een beetje verwarrend.
Ik zeg al waarom ik het verwarrend vind.quote:Op zondag 2 september 2012 14:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Waarom verwarrend? Als ik er lang over nadenk, komt er wel wat dagen, maar het beeld was mij (pijnlijk) helder.
Overigens is van hetzelfde laken een pak inderdaad ook wel een goeie.
Is inderdaad een onzinnige verwijzing. Feedback is voor opmerkingen richting mods toch?quote:Op zondag 2 september 2012 15:58 schreef sp3c het volgende:
nu heb ik een paar delen van het feedbacktopic doorgelezen en dat gaat vooral over het bestaansrecht van deze reeks en het al dan niet quoten met naam en toenaam van mensen die de fout maakten en daar heb ik dus geen enkel probleem mee en volgens mij maak ik daar ook geen enkel probleem over dus ik snap niet echt waarom ik daarnaartoe word doorverwezen
ik zie iig nergens iemand in de feedback zich afvragen wat er zo origineel is aan zijn originele taal- en spelfouten
ik zie de fout gewoon niet echt en dit topic lijkt mij de juiste plaats om er een beetje dieper op in te gaan want ik word hier immers naartoe gequotealert
quote:Op zondag 2 september 2012 16:02 schreef Meloewa het volgende:
[..]
okekoop een waterkasteeltje voor in je aquariumtje
Arme paardenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:44 schreef x-Lily het volgende:
[..]
Nu is het natuurlijk wel zo dat fietsen steeds gevaarlijker wordt en de paarden bevuild zijn met zwerfafval en paardenstront. Maar ik denk dat het juist goed is als men toch gaat fietsen, want dat is goed voor de conditie, goed voor de natuur en goed voor inschattingsvermogens en nog veel meer. De nadelen wegens niet op tegen de voordelen.
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Poeliequote:Op maandag 3 september 2012 00:41 schreef padlarf het volgende:
airco poelie wiebelt
Zal wel pulley zijn neem ik aan?
Ah, ok. Ik zat er dus naast, dankjewelquote:Op maandag 3 september 2012 00:53 schreef Roolio het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Poelie
Ik kende het eigenlijk alleen in de Nederlandse versie. Maar verkapt 'Francocisme' dus?quote:Op maandag 3 september 2012 00:57 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ah, ok. Ik zat er dus naast, dankjewelIk kom er nu ook achter dat het geen verkapt anglicisme is, zoals ik dacht, maar dat zowel pulley als poelie afgeleid zijn van het Franse poulie
quote:Nee, bij het UWV houd ik de schijn een beetje hoog. En nog werken die matig gedresseerde aap-achtigen niet mee
De hele zin klopt niet, maar afgewippeld is een mooie.quote:Op maandag 3 september 2012 09:37 schreef Aluhoedje het volgende:
Nee. Het is dat financiele mallaise dat afgewippeld wordt als zijnde BNW.
quote:Op maandag 3 september 2012 09:38 schreef ik weet niet wie het volgende:
Vorig jaar kreeg ik eindelijk een belletje van een paar vrienden van me dat een kamer in hun studentenhuis in Amsterdam was vrijgekomen, en ik er per direct in kon trekken..
Helemaal blij natuurlijk, eindelijk een kamer, en ook nog best een prima plek ( overtoom ). Nu woon ik er al een jaartje met redelijk wat plezier, maar gisteren ging ik eens langs bij een vriend die net van pappie een nieuw 1 persoons appartement in de stad heeft gekregen, aan de van Ostadestraat..
Gewoon een heel nieuw appartement, mooie vloer erin, super schoon en nieuw allemaal. Hele fijne douche, keuken met alles erop en eraan, balkon, dakterras, groot. Geen 4 gasten die beneden tot 2 uur snachts family guy lopen te kijken als je de volgende ochtend om 9 uur een presentatie hebt, dikke flatscreen met PS3 in de woonkamer, gewoon alles erop en eraan...
Nu ben ik dus meteen helemaal klaar met mijn eigen woonplek he. Muizen, gigantische bende altijd ( wonen met 5 jongens) sigarettenpeuken, lege patatbakjes, pizzadozen, en werkelijk alles wat je vastpakt dat plakt wel. Als je een treetje bier koopt dan moet je niet een dag van huis gaan, want als je terugkomt is het opgedronken, elke bank waar je op gaat zitten zak je doorheen( TS niet eens dik) , de druppels vet hangen aan de afzuigkap...
Klacht: Was ik maar nooit langsgegaan, dan had ik niet geweten hoe het had kunnen zijn
In Engeland zijn ze het Nederlandse woord snak ook als snack gaan schrijvenquote:Op maandag 3 september 2012 10:21 schreef Gravedigger het volgende:
En computer mag ook worden geschreven als kompjoeter?
En waar zie je dat staan?quote:Op maandag 3 september 2012 10:21 schreef Gravedigger het volgende:
En computer mag ook worden geschreven als kompjoeter?
Waarschijnlijk dan in de kringen waar jij je in bevind, in die van mij namelijk niet.quote:Op maandag 3 september 2012 10:23 schreef Maanvis het volgende:
Kompjoeter is ook geaccepteerd hoor in bepaalde kringen.
Wat sneu dat ze het daar niet accepterenquote:Op maandag 3 september 2012 10:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dan in de kringen waar jij je in bevind, in die van mij namelijk niet.
Ga ergens anders slowchatten!quote:Op maandag 3 september 2012 10:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat sneu dat ze het daar niet accepteren.
ik zag de DT fout wel!
Kinderen en dronken mensen vertellen de waarheid.quote:Op maandag 3 september 2012 10:36 schreef Dromer het volgende:
Het bierwoordenboek is geschreven door zuiplappen en aldus niet betrouwbaar.
En tree is een tree, geen tray.quote:
quote:Op zondag 2 september 2012 14:22 schreef Iwanius het volgende:
Ik vind Diederik Samson erg goed overkomen en het lijkt mij ook een echte eerlijke vent die met beide benen op de grond staat en echt breekt met al zijn voormalige PvdA partijgenoten. In het interview op RTL4 met vd Vorst kreeg je een goed beeld van hem als persoon en daarom ben ik nu in duplo of ik niet toch mijn stem aan hem en de PvdA ga geven op 12 september.
Het gaat over Laura Dekker, het zeilmeisje.quote:Op maandag 3 september 2012 12:18 schreef iemand het volgende:
kijken hoe lang ze het uit houd in New( Zee)land, voor ze met hangende en beroeirde pootjes terug keert naar Oud (Beijer)land
Zou hij fauteuil bedoelen?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:19 schreef Rivalo het volgende:
[ afbeelding ]
1. Doe een glas vol met de duurste drank die je in huis hebt.
2. Start link 1: http://timetogetclassy.com/
3. Wanneer de muziek begint start je: http://www.rainymood.com/
4. Gefeliciteerd je bent nu Frasier Crane.
Tip1: Zorg voor een goede geluidsinstallatie, krakend geluid doet 't hem niet.
Tip2: Zorg voor een goed oppervlak om te zitten, een relax portefeuille wordt streng aangeraden.
Tip3: Het is altijd handig om kwaliteits leesvoer in huis te hebben. Sun Tzu's Art of War is een aanrader [ afbeelding ]
Knap hoorquote:Op maandag 3 september 2012 14:57 schreef Rivalo het volgende:
Ik kan dat zien hoor![]()
Ik bedoelde in iedergeval zo'n luxe stoel. Maar vergeet niet dat die post rond 23:19 's avonds op een vrijdag gepost is. Dan kunnen er nog wel eens fouten gemaakt worden.
Leven ze dan nog?quote:Op maandag 3 september 2012 14:17 schreef iemand het volgende:
Gestapte muisjes lustte ik bijvoorbeeld wel
Alhoewel ik zonder meer aanneem dat het in Kenya ook niet perfect voor mekaar is, vermoed ik dat de poster toch iets anders bedoelt gezien de contextquote:Op maandag 3 september 2012 15:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dat lijkt zo, maar het Kenyaanse systeem is totaal ineffectief. Dat blijkt wel uit de aanpak tot nu toe van de crises. VVD bepleit die lijn door te zetten.
[..]
Leuke oneliner, zonder onderbouwing. Daarbij is er in Nederland nog nooit een socialistische regering geweest, dus blijft het theoretisch gelul.
Vergelijkingen met het buitenland zijn irrelevant btw, aangezien Nederland in een compleet andere situatie zit als bijv. Venezuela.
quote:Op maandag 3 september 2012 16:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alhoewel ik zonder meer aanneem dat het in Kenya ook niet perfect voor mekaar is, vermoed ik dat de poster toch iets anders bedoelt gezien de context
quote:Op zondag 2 september 2012 18:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat kan niet. Het gaat om het bestaansrecht van Israel. Dan zijn alle middelen geoorloofd. Zelfs Dries van Acht is een anti-semiet vanwege zijn (zeer redelijke, kritische) houding tov Israël.
quote:De SP wordt wel steeds meer en meer ontmaskerd de laatste dagen, dus wie weet komen er nog wat mensen bij hun zinnen idd..
quote:Ontwetendheid en ze trappen in hun sterkste punt, propaganda
Iemand vertelde me over de drankrekeningen van de vertalers van de Statenbijbel, dus dat klopt wel.quote:Op maandag 3 september 2012 10:42 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kinderen en dronken mensen vertellen de waarheid.
quote:Op maandag 3 september 2012 23:09 schreef Viajero het volgende:
[..]
Potato, patato. De hele Caucasus is vergeven van dat soort agressieve culturen.
quote:Op maandag 3 september 2012 15:38 schreef valek het volgende:
Het gaat hier om de cabriolet. Ikzelf heb nog nooit een cabriolet gezien die "mannelijk" is. Dan zie je een leuke Italiaan of een vette Duitser. Daar is dan ook cabrioletversie van. Meteen vind ik zo'n auto dan lelijk en meer iets voor vrouwen. Ik wil hier niemand op de borst stuiten, maar kan iemand mij een cabriolet tonen die wat mannelijker is of die niet lelijker is dan de gewone versie.
Je hebt 2 uitdrukkingen door elkaar gegooid:quote:
Ik vind 'm wel geinig.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:57 schreef Roolio het volgende:
[..]
..tegen de borst stuiten.
Verder niet een heel grappige of opvallende verhaspeling.
quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:01 schreef Hij die niet genoemd mag worden het volgende:
Hallo,
Gisteren bij het optillen van een zware voorwerp voelde ik een schoot pijn aan de voorkant van mijn onderarm, aan de kant waar geen haren groeien zeg maar . Bij het optillen had ik mijn arm in een rare positie, ik denk dat ik hierdoor iets kapot heb gemaakt.
Nu telkens als ik ergens aan hang voel ik daar pijn. Dit vind ik kut want nu kan ik mijn dagelijkse barfix oefeningen niet meer doen.
Wat is er mis met mijn arm en wat kan ik eraan doen?
Hij wordt gecorrigeerd, zoekt het op in het woordenboek, erkent zijn fout en doet het weer fout!quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:25 schreef iemand het volgende:
[..]
Oeps taalfoutje..
en·quê·te [angkeːtə] (de; v(m); meervoud: enquêtes)
1
steekproefsgewijs onderzoek naar opinies, bestedingsgedrag enz.
Ik hou dus een enquette![]()
Waarom? Daar ben ik juist benieuwd naar. Omdat je bijvoorbeeld een kamer tekort komt en buiten al een schuurtje hebt waar je troep in kwijt kunt.
Volgens deze link wel http://www.encyclo.nl/begrip/Tegen%20de%20borst%20stuitenquote:Op dinsdag 4 september 2012 10:58 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Je hebt 2 uitdrukkingen door elkaar gegooid:
- Iemand voor het hoofd stoten.
- Dat stuit mij tegen de borst.
Schieten of dcheuten?quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:01 schreef iemand het volgende:
Hallo,
Gisteren bij het optillen van een zware voorwerp voelde ik een schoot pijn aan de voorkant van mijn onderarm, aan de kant waar geen haren groeien zeg maar . Bij het optillen had ik mijn arm in een rare positie, ik denk dat ik hierdoor iets kapot heb gemaakt.
Nu telkens als ik ergens aan hang voel ik daar pijn. Dit vind ik kut want nu kan ik mijn dagelijkse barfix oefeningen niet meer doen.
Wat is er mis met mijn arm en wat kan ik eraan doen?
quote:Op dinsdag 4 september 2012 15:53 schreef zyntex het volgende:
Je kan nog makkelijk overstappen binnen iets anders binnen je fakkelteit
En als je hierna toch wilde overstappen waarom kies je dan niet iets makkelijkers, iets wat elke mongul haald
Jij bent echt uni onwaardig
wow die is niet alleen origineel, ook geniaal!quote:
Gejat van Opgezwollequote:Op dinsdag 4 september 2012 16:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
wow die is niet alleen origineel, ook geniaal!
dus toch niet origineel.quote:
Is niet echt fout hoor, maar wel origineel dat ie het over 'kapot geklapt' heeft.quote:Op zondag 2 september 2012 23:11 schreef Argo het volgende:
Muggen op mijn kamer te dronken om ze kapot te slaan.
Ik ehb dus van alles geprobeerd, met een boek, met de hand maar het lukt niet.
Zelfs in de lucht krijg ik ze niet kapot geklapt. Om de minuut sta ik op en wankel ik naar het licht dat maak ik aan en dan ga ik op jacht, maar de mug is me te snel af en soms wordt hij zelfs onzcihtbaar.
Zegt hij nu dat zijn Nederlands, spelling en punctuatie wel van topklasse zijn?quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:46 schreef Eyd het volgende:
Oké, ik beweer nu niet dat mijn Nederlands, spelling en wat punctuatie betreft ook niet van topklasse zijn, maar hoe lastig is het nou voor sommigen om eventjes de tijd te nemen, of het nou de PC of je mobiel is om zo foutloos en bedreven te typen? Ik maak hier en daar ook wel wat fouten, maar daar word ik gelukkig op gecorrigeerd. Zo nu en dan kijk ik weleens naar de Twitter pagina's van anderen en dan hoef je niet eens ver te kijken voordat je de meest primitieve fouten tegen kom -- o.a. de -n omitteren (hebben = hebbe) en dergelijke blunders die ik op dit ogenblik niet één, twee, drie uit mijn hoofd weet te halen.
Meld in dit topic overigens ook of je nog enkele fouten tegenkom.
Dat zegt hijquote:Op dinsdag 4 september 2012 16:52 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zegt hij nu dat zijn Nederlands, spelling en punctuatie wel van topklasse zijn?
Je kan een mug kapot klappen. Als ze langs vliegen klap je ze dood, door gewoon te klappen met de mug er tussen. Ook kan je ze tussen een boek kapot klappen, wat is hier dus origineel aan of gek?quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Is niet echt fout hoor, maar wel origineel dat ie het over 'kapot geklapt' heeft.
Dat dacht ik al, maar ik werd in verwarring gebracht door de dubbele ontkenning en ik ben moequote:
Je topictitel van dat topic was een stuk grappiger in ieder geval. Dronken muggen.... Hoe krijg je het je toetsenbord uit.quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:21 schreef Argo het volgende:
[..]
Je kan een mug kapot klappen. Als ze langs vliegen klap je ze dood, door gewoon te klappen met de mug er tussen. Ook kan je ze tussen een boek kapot klappen, wat is hier dus origineel aan of gek?
Ben ik het niet helemaal mee eens.quote:
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:56 schreef Typisch het volgende:
Ik zou zijn gezicht onder dompelen in geconcerteerd zoutzuur.
NU lijkt het net alsof je het hebt verzonnen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:44 schreef Wickedangel het volgende:
Jullie favoriete muzieksoort en favoriete band?
Jan Heugen in de tonquote:Op woensdag 5 september 2012 04:13 schreef Tanin het volgende:
Het klinkt een beetje zoals de verkiezingen op mijn universiteit gaan. Daar doen per categorie een x aantal kandidaten mee, en een hele aardige gast genaamd "Ron" (re-open nominations). Wanneer Ron verkozen wordt begint het gezeik van voor af aan. Kan me niet huigen dat dat voorgekomen is.
Maar is niet helemaal wat je zoekt.
Niet een fout in een bepaald woord, maar een zin die ik maar half snap.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:30 schreef Paralectichet volgende:
Het is door jouw vorige werkgever niet toegestaan om de nieuwe werkgever te behouden van een baan voor je.
quote:Op woensdag 5 september 2012 09:55 schreef Godtje het volgende:
NU lijkt het net alsof je het hebt verzonnen.
Nette spelfout, deze is fonetisch en eigenlijk beter dan het origineel!quote:
Is al eens voorbij gekomen. Johan Derksen van Voetbal International spreekt het zo uit, en dat is, net als chanant en hont, een vaak voorkomend verschijnsel op FOK!. Helaas.quote:Op woensdag 5 september 2012 22:57 schreef Maanvis het volgende:
Nette spelfout, deze is fonetisch en eigenlijk beter dan het origineel!
Zure pruim, wees eens blij met de natuurlijke ontwikkeling van de Nederlandse taalquote:Op woensdag 5 september 2012 23:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Is al eens voorbij gekomen. Johan Derksen van Voetbal International spreekt het zo uit, en dat is, net als chanant en hont, een vaak voorkomend verschijnsel op FOK!. Helaas.
Er is een verschil tussen de natuurlijke ontwikkeling van een taal en iets willens en wetens fout schrijven. Maar goed, terug ontopic.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:02 schreef Maanvis het volgende:
Zure pruim, wees eens blij met de natuurlijke ontwikkeling van de Nederlandse taal.
D'andersch spraken wij nogthans steedsch zo!
Je moest eens weten hoeveel woorden in het Nederlands vroeger moedwillig fout werden geschreven en die nu in ons algemeen taalgebruik ingeburgerd zijn. Bijvoorbeeld de uitdrukking 'ben je belatafeld' is als grap ontstaan.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen de natuurlijke ontwikkeling van een taal en iets willens en wetens fout schrijven. Maar goed, terug ontopic.
Fonetisch beter dan het origineel? Mmm, ik spreek 'relevant' toch echt uit als 'ree-lu-vant'.quote:Op woensdag 5 september 2012 22:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nette spelfout, deze is fonetisch en eigenlijk beter dan het origineel!
Ieder z'n ding.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:10 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Fonetisch beter dan het origineel? Mmm, ik spreek 'relevant' toch echt uit als 'ree-lu-vant'.
Over fonetisch spellen gesproken.quote:Op maandag 3 september 2012 21:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja en dan ook nog proberen het begrijpbaar te krijgen.. ik vond mijn nederlandse samenvatting ook een kriem maar ik vond dit wel een uitdaging!
quote:Op donderdag 6 september 2012 01:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Over fonetisch spellen gesproken.
Van mij mag het de officiële schrijfwijze worden.quote:Op donderdag 6 september 2012 10:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]hehe het is zeker crime... ik schrijf altijd kriem
vind ik veel mooier
Moet dat niet zijn "ligt op de loer?"quote:ik weet dat ik eigenlijk schoolwerk zou moeten doen, maar de impuls om guildwars 2 te gaan kopen en als een malle te gaan gamen ligt echt op de hoek
Deed me denken aan crème, dikke mokkacrème. Lekker.quote:Op donderdag 6 september 2012 10:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]hehe het is zeker crime... ik schrijf altijd kriem
vind ik veel mooier
quote:
quote:Op vrijdag 7 september 2012 07:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nee, het is niet van Fok!, maar grappig is het wel. Ook wel verfrissend tussen al het geklaag in over gequote worden.
Pretpark in verbrandingsoven R'dam
Op het terrein van de afvalverbranding Rijnmond in Rotterdam-Zuid komt een pretpark. Ondernemer Hennie van der Most zal dit later vandaag bekendmaken. Hij heeft het terrein gekocht. De afvalverbrandingsoven staat midden in de deelgemeente Charlois en is sinds 2010 buiten gebruik.
http://nos.nl/artikel/415(...)ndingsoven-rdam.html
Is er eigenlijk al een topic voor grappige tekstfouten buiten Fok?
Mijn dank is groot. Had ik trouwens wel moeten weten als grote TTK fan.quote:
quote:Op vrijdag 7 september 2012 17:51 schreef -supergirl- het volgende:
Geef hem een knal voor zijn hersenes.
..loper? Oscar gewonnen?quote:Op vrijdag 7 september 2012 18:42 schreef iemand het volgende:
Loop je nou over de rooie? Stel je je nou aan?
<knip>
Fuck...quote:Op vrijdag 7 september 2012 18:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
..loper? Oscar gewonnen?
Maar kennelijk is de vraag bedoeld voor iemand die al dan niet boos is.
Quotet is niet goed, u gaat niet door voor de koelkast.quote:Op vrijdag 7 september 2012 17:59 schreef iemand het volgende:
[..]
Als je gewoon even de discussie gevolgd zou hebben, dan zou je me al zeker twee keer hebben zien posten dat als ik een originele spelfout zou maken die iemand anders in het originelefoutentopic quotet, ik net zo hard mee zou lachen.
quote:
Volgens het Groene Boekje van 1990 de normale spelling. m.quote:
quote:Op vrijdag 7 september 2012 18:57 schreef iemand het volgende:
Ik kijk dat programma alleen maar voor die geile sletjes. Weet iemand wie dat zijn en hebben jullie er nog meer fotoos van?
Let us live in peacequote:Op zaterdag 8 september 2012 09:37 schreef GoobyPls het volgende:
Ik hoop dat je je kind leert septisch te zijn zowel voor media als conspiracy denkers. Ga hem niet indoctrineren met je eigen gedachtegang, want dat jij als feit aanneemt dat 9/11 een grote hoax is (waarschijnlijk na het zien van Zeitgeist of een andere variant) geeft al aan dat je zelf niet sceptisch bent, dit hoort namelijk beide kanten op te werken.
Niet origineel.quote:Op zaterdag 8 september 2012 01:16 schreef Kloonhommel het volgende:
Nog nooit van gehoord. Toch weer wat geleerd. Anyways, heb alweer een andere:
[..]
Uit het Frans: porte monnaie: gelddrager. Net als porte feuille: bladzijdedrager.quote:Op zaterdag 8 september 2012 01:16 schreef Kloonhommel het volgende:
Nog nooit van gehoord. Toch weer wat geleerd. Anyways, heb alweer een andere:
[..]
Verkeerde tweeklank én een extra w, zelfs.quote:Op zaterdag 8 september 2012 11:13 schreef 16meter het volgende:
lkkr steegje induiken af en toe ja en gwn tege de muur neme
ik mag jauw wel ts
Moet zijn: imiteren.quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:50 schreef BestIEverHad het volgende:
Ik kan er alleen niet hoe ze zo veel tijd ervoor heeft vrij gemaakt om alles precies te intimideren en zelfs 23 accounts aan heeft gemaakt.
Ik zag hem ook, maar vroeg me af of het niet opzettelijk was.quote:
Gezellig wel, zingende kledij.quote:Op zondag 9 september 2012 00:40 schreef Lamb29 het volgende:
Vandaag een tof jurkje bij de zeeman gescoord... moet alleen nog even terug voor een kleiner exemplaar... twijfelde en verkeerd gegokt
Donkerpaars met roze koortjes en een uiltje
Welk woord moet het dan wel zijn? Zit er al over te piekeren maar kom er niet op?quote:Op zondag 9 september 2012 08:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Gezellig wel, zingende kledij.
Hi LambGrappig foutje
Ah, dat was het.quote:Op zondag 9 september 2012 12:01 schreef Copycat het volgende:
Koordjes.
Die intimideren/imiteren was ook grappig, trouwens!
quote:Op zondag 9 september 2012 08:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Gezellig wel, zingende kledij.
Hi LambGrappig foutje
Wik hij nou slenteren of drentelen bij het tollen?quote:Op zondag 9 september 2012 15:01 schreef TechnoXXL het volgende:
Ik liep vandaag lekker in mijn oude kloffie
over station Arnhem samen met de hond.
De hele weg hoeft de hond niet te plassen enja
in het station pist hij vrolijk tegen een pilaar.
Noa zit er een oud echtpaar me toch een partij moeilijk aan te kijken
alsof ze de wereld zien vergaan. Ik kijk ze aan met een beetje
verbaast gezicht en loop door.
Ik had vandaag aan de rijn gezeten met een half pak aan die een beetje vies was geworden
moet je eens zien hoe mensen je vaag aanstaren als je met een iets vies pak door de stad
loopt te strentelen.
Zijn we vandaag de dag echt zo erg geworden en onze vooroordelen toegenomen?
Wauw denk dat ik de volgende keer maar een park inga
Met of zonder hypotheek?quote:Op maandag 10 september 2012 09:10 schreef DeRakker het volgende:
Volgens is het niks nieuws dat de taliban militairen wilt vermoorden?
Daar zijn ze continu mee bezig.
Ook moeten ze wel van hele goede huizen kopen om een apache heli uit de lucht halen... dat is voor hun zo goed als onmogelijk.
Dus waarschijnlijk zullen ze het kamp aanvallen met mortieren oid.
Ik moest serieus drie keer lezen voor ik doorhad wat er bedoeld werd.quote:Op maandag 10 september 2012 10:00 schreef dinges het volgende:
[..]
Dankje, wil je men een rontlijding geven? Gr. Gr.
Is dat zo? Ik ben te naïef om dat te herkennen geloof ik.quote:Op maandag 10 september 2012 10:20 schreef Copycat het volgende:
Dat is er eentje uit de bedachte, onleuke categorie hont?
Ik weet het niet zeker, maar gok dat het zo'n onleuke verhaspeling is. Anders is het echt treurig gesteld met die user.quote:Op maandag 10 september 2012 10:22 schreef ElizabethR het volgende:
Is dat zo? Ik ben te naïef om dat te herkennen geloof ik.
Dat laatste sowieso!!quote:Op maandag 10 september 2012 10:24 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker, maar gok dat het zo'n onleuke verhaspeling is. Anders is het echt treurig gesteld met die user.
quote:Op zondag 9 september 2012 20:26 schreef een gevoelig type het volgende:
........ dat er straks nog boeken komen over hoe je je veters strikt, hoe je iets in de magnetron stopt, hoe je je eigen hond castreert. Blabalbalbalbla. .........
Weer niet origineel. Zn foutje komt door het typen ik verzoek dan ook dat je de fout weghaalt. Anders vraag ik eeb mod gezien deze niet origineel is.quote:
Oh hij is van jou dus?quote:Op maandag 10 september 2012 11:02 schreef Argo het volgende:
[..]
Weer niet origineel. Zn foutje komt door het typen ik verzoek dan ook dat je de fout weghaalt. Anders vraag ik eeb mod gezien deze niet origineel is.
Donderslag bij heldere hemel maar dan net ff anders?quote:Op zondag 2 september 2012 10:30 schreef iemand het volgende:
Wat als je de hele wereld haat, maar die haat wilt onderdrukken? Ergens merk ik dat me dit heel veel energie kost, ik ben constant moe ervan.
Soms als mensen me te ver pushen sla ik in als bliksem bij heldere hemel. Dat komt echter zelden voor, maar als het zo ver is dan zijn de rapen vaak gaar. Doorgaans probeer ik me gewoon rustig te houden, ik wil niet toegeven aan de haat.
Toch maakt het me moe en voel ik me er vaak ellendig door.
Piss off, de post is in zijn context grappig en, zoals door jou verzocht, geanonimiseerd om je 'tere zieltje' niet verder te beschadigen.quote:Op maandag 10 september 2012 11:02 schreef Argo het volgende:
[..]
Weer niet origineel. Zn foutje komt door het typen ik verzoek dan ook dat je de fout weghaalt. Anders vraag ik eeb mod gezien deze niet origineel is.
"blabalbalbalbla" is zeker wel origineel. Ik heb nog nooit iemand dat zien typen.quote:Op maandag 10 september 2012 11:02 schreef Argo het volgende:
Oeoeoeoeoeoeh ik ga dan zeker op de [volg topic] knop klikkenquote:Op maandag 10 september 2012 11:12 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Piss off, de post is in zijn context grappig en, zoals door jou verzocht, geanonimiseerd om je 'tere zieltje' niet verder te beschadigen.![]()
Als ik je nog een keer zie zeuren hier maak ik er mijn 'levenswerk' van om elke fout van je in een apart topic te krijgen met de titel: Zie hier de belachelijke spelfouten van Argo de superzeur van FOK!.
En dan uiteraard de link naar zijn profiel niet weghalen, zodat hij een quote-alert krijgt, zoals dit:quote:Op maandag 10 september 2012 11:12 schreef ElizabethR het volgende:
Als ik je nog een keer zie zeuren hier maak ik er mijn 'levenswerk' van om elke fout van je in een apart topic te krijgen met de titel: Zie hier de belachelijke spelfouten van Argo de superzeur van FOK!.
Argo, ik mag je graag, maar je slaat hier volledig de plank mis. Je zet jezelf alleen maar voor schut. Iedereen maakt wel eens fouten en nou en als je in dit topic wordt genoemd.quote:Op maandag 10 september 2012 11:02 schreef Argo het volgende:
[..]
quote:Op maandag 10 september 2012 11:12 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Piss off, de post is in zijn context grappig en, zoals door jou verzocht, geanonimiseerd om je 'tere zieltje' niet verder te beschadigen.![]()
Hahahaahaaah wordt ook wel eens fout getypt. Blablabla is hetzelfde concept.quote:Op maandag 10 september 2012 11:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
"blabalbalbalbla" is zeker wel origineel. Ik heb nog nooit iemand dat zien typen.
Daarnaast heb je geen quote-alert gekregen. Waarom je dan toch in dit topic kijkt, is me volstrekt onduidelijk. Je hebt al meerdere keren aangegeven dat je dit topic helemaal niks vindt. Als ik iets niet leuk vind, ga ik er niet meer naartoe. Soms kan het leven zo simpel zijn.
Ik mag de mensen in dit topic gewoon niet, jij bent dan een uitzondering. Maar deze mensen doen het expres.quote:Op maandag 10 september 2012 12:02 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Argo, ik mag je graag, maar je slaat hier volledig de plank mis. Je zet jezelf alleen maar voor schut. Iedereen maakt wel eens fouten en nou en als je in dit topic wordt genoemd.
Van mij geen last, als ze me gewoon met rust laten. Maar hahah of blablablabl kan iedereen gebeuren als je het snel typt, en dus niet origineel.quote:Op maandag 10 september 2012 12:06 schreef Netsplitter het volgende:
Zullen we ons gewoon weer richten op de leuke taalfouten ipv 1 persoon steeds weer aandacht te geven?
Kap nou eens ff met dat geetter hier in dit topic.quote:Op maandag 10 september 2012 12:52 schreef Argo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Hahahaahaaah wordt ook wel eens fout getypt. Blablabla is hetzelfde concept.
[..]
Ik mag de mensen in dit topic gewoon niet, jij bent dan een uitzondering. Maar deze mensen doen het expres.
[..]
Van mij geen last, als ze me gewoon met rust laten. Maar hahah of blablablabl kan iedereen gebeuren als je het snel typt, en dus niet origineel.
Misschien moet er een guide komen van wat origineel is en wat niet.
Hmm dan nog in mijn hele FOK! carrière heb ik nog nooit zoveel erin gestaan als nu. Je zou haast denken dat ze mij expres aanvallen. Maar dat is schijn natuurlijk.quote:Op maandag 10 september 2012 12:53 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ja maar dat komt dus juist omdat je zo reageert. Laat het gaan, ze quoten je toch niet meer direct
Oh en zij etteren mij niet?quote:Op maandag 10 september 2012 12:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kap nou eens ff met dat geetter hier in dit topic.
En dat is het laatste wat ik er over ga zeggen!
Klaar nu.quote:Op maandag 10 september 2012 12:54 schreef Argo het volgende:
[..]
Hmm dan nog in mijn hele FOK! carrière heb ik nog nooit zoveel erin gestaan als nu. Je zou haast denken dat ze mij expres aanvallen. Maar dat is schijn natuurlijk.
[..]
Oh en zij etteren mij niet?
hahaahhaahaah in combinatie met castreren is dan ook niet origineel. balbalbal in combinatie met castreren wel.quote:Op maandag 10 september 2012 12:52 schreef Argo het volgende:
Hahahaahaaah wordt ook wel eens fout getypt. Blablabla is hetzelfde concept.
Dat is het context idd waar Eliza naar verwijst...quote:Op maandag 10 september 2012 13:00 schreef Lithia het volgende:
castreren en balbalbalgoed gevonden.
Die is haast freudiaans!quote:Op maandag 10 september 2012 13:06 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
hahaahhaahaah in combinatie met castreren is dan ook niet origineel. balbalbal in combinatie met castreren wel.
Goed bedacht wel
True, maar had niet het idee dat dat bedoeld werdquote:Op maandag 10 september 2012 13:07 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dat is het context idd waar Eliza naar verwijst...
Overigens bestaat een hoorspel en zelfs een blog met als titel: Bliksem bij heldere dag. Het leuke is dat die blog een afbeelding laat zien van zeer donkere wolken met bliksem.
Kijk, dat is weer iets anders besef ik net. Fixeerde me alleen op die 3 woorden.quote:Op maandag 10 september 2012 13:18 schreef tombolafan het volgende:
[..]
True, maar had niet het idee dat dat bedoeld werd
Sowieso kan een persoon volgens mij niet inslaan als bliksem bij heldere hemel
quote:Op maandag 10 september 2012 13:41 schreef iemand het volgende:
Ja sorry mensen ik voorspeel een vertraging morgen. Omgeving Limburg reis nietm et de trijn!
Ah dus in plaats van jezelf verbeteren na het ontdekken van een fout ga je je post zelf hier neergooien?quote:
Anders had iemand anders die post hier wel gequoot.quote:Op maandag 10 september 2012 14:09 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ah dus in plaats van jezelf verbeteren na het ontdekken van een fout ga je je post zelf hier neergooien?
Hij weet tenminste wel dat het fout wasquote:Op maandag 10 september 2012 14:09 schreef tombolafan het volgende:
Ah dus in plaats van jezelf verbeteren na het ontdekken van een fout ga je je post zelf hier neergooien?
Als ie m verbetert toch sowieso niet (en nu doe je net alsof al zijn posts hier gegooid wordenquote:Op maandag 10 september 2012 14:10 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Anders had iemand anders die post hier wel gequoot.
Daarom. Het is een kinderachtig maniertje.quote:Op maandag 10 september 2012 14:12 schreef spijkerbroek het volgende:
Hij weet tenminste wel dat het fout was
Het gaat om de originele context, sukkel. Zoek dat woordje maar eens op, en dan zie je dat het bijzonder origineel was. Het is niet mijn schuld dat jij geen context snapt.quote:Op maandag 10 september 2012 12:52 schreef Argo het volgende:
Maar hahah of blablablabl kan iedereen gebeuren als je het snel typt, en dus niet origineel.
Sommige users quoten hem nu vaker dan eerst, omdat ze het blijkbaar leuk vinden hoe hij reageert. Nogal puberaal, maar goed.quote:Op maandag 10 september 2012 14:12 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Als ie m verbetert toch sowieso niet (en nu doe je net alsof al zijn posts hier gegooid worden), kennelijk ziet hij zelf de fouten ook wel...
Ik geef eerlijk toe, dat sinds zijn gejeremieer (en zoek die ook maar op, Argo) ik het niet zal nalaten om elke post hier neer te plempen die in aanmerking komt. Ik zal trachten er mee stoppen, geen garantie....quote:Op maandag 10 september 2012 14:20 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Sommige users quoten hem nu vaker dan eerst, omdat ze het blijkbaar leuk vinden hoe hij reageert. Nogal puberaal, maar goed.
De topicreeks wordt op deze manier echt verpest.
Ja maar dat doet iedereen toch?quote:Op maandag 10 september 2012 14:23 schreef Copycat het volgende:
Als hij zonder quote allert wordt gequote zou er in principe niks aan het handje zijn, dat was immers zoals afgesproken. Het is inmiddels overduidelijk zeiken om het zeiken geworden. Een flauw spel.
quote:Op maandag 10 september 2012 14:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
Daarom. Het is een kinderachtig maniertje.
Ik neem niemand in de molen dan wel maling, dat laat ik graag aan Argo over.quote:Op maandag 10 september 2012 14:25 schreef Kloonhommel het volgende:
![]()
Ik weet dat je ons in de molen neemt maar ik kon het niet laten om toch ff te reageren.
!!
Ohw, ik dacht dat je meneertje ipv maniertje bedoelde. Ik zag het dus verkeerd. (Toch?)quote:Op maandag 10 september 2012 14:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik neem niemand in de molen dan wel maling, dat laat ik graag aan Argo over.
Ik bedoelde een kinderachtig maniertje.quote:Op maandag 10 september 2012 14:31 schreef Kloonhommel het volgende:
Ohw, ik dacht dat je meneertje ipv maniertje bedoelde. Ik zag het dus verkeerd. (Toch?)
Nou, nog nooit van maniertje gehoord. Wel van manier(en) natuurlijk. Het lijkt gewoon fout, het klinkt raar, maar blijkbaar bestaat dat woordje wel.quote:Op maandag 10 september 2012 14:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik bedoelde een kinderachtig maniertje.
Verkleinwoorden zijn jou vreemd?quote:Op maandag 10 september 2012 14:34 schreef Kloonhommel het volgende:
Nou, nog nooit van maniertje gehoord. Wel van manier(en) natuurlijk. Het lijkt gewoon fout, het klinkt raar, maar blijkbaar bestaat dat woordje wel.
Bij manier wel ja. Smoesje, lampje, kadootje enz enz niet.quote:Op maandag 10 september 2012 14:37 schreef Copycat het volgende:
[..]
Verkleinwoorden zijn jou vreemd?
quote:Op dinsdag 11 september 2012 08:34 schreef GrassofGod het volgende:
[..]
[..]
Ik ben een pareltje van de maatschappij, en mijn posts zijn correct gefor en gebalanceerd.
Dus ja!
quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:13 schreef iemand het volgende:
Aangezien ik echt niks van cijfers en afkortingen snap, plaats ik het hier..
Ik heb de belastingtelefoon betaald, maar zij konden me niet vertellen hoe dit zat.
knip
Betaald, ipv gebeld in een topic over geld?quote:
Ohja. Ik moet maar 's gaan slapen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Betaald, ipv gebeld in een topic over geld?
Dacht het toch wel.
Mooi dromen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:39 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ohja. Ik moet maar 's gaan slapen.
Een vorm als: "Ik bedenk mij dat we het volgende kunnen doen:" is helaasquote:Op dinsdag 11 september 2012 14:57 schreef MightyMightyM het volgende:
[..]
Klopt, de PVV is een janboel. Maar de PVDA is de enige partij die ik mij kan bedenken die een eigen minister heeft gewipt.
Spellingfout?quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:28 schreef Staal het volgende:
Kees22
Behoorlijke spellingsfout wat mij betreft.
Als je een woord probeert te verbeteren, doe het dan goed.quote:
Waarom is spelling(s)fout fout?quote:Op woensdag 12 september 2012 11:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als je een woord probeert te verbeteren, doe het dan goed.
Zowel spellingsfout als spellingfout zijn fout. Het moet namelijk spelfout zijn.
Omdat die woorden niet bestaan.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom is spelling(s)fout fout?
Tuurlijk bestaan ze wel. Het is een prima samenstelling van 'spelling' en 'fout'. De tussen-s is optioneel.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Omdat die woorden niet bestaan.
quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:42 schreef iemand het volgende:
[..]
Dat komt meestal wel goed. Alleen als je oudere katten hebt zou ik hem afdekken of zo. Want die kunnen minder hoog springen en soms is het warmtegevoel in de pootjes wat minder waardoor ze te laat in de gaten hebben dat het eigenlijk te heet is.
Ik heb hier bij voorbeeld een poes die vaak heerlijk ligt te grillen op een loeiende verwarming.
Dat je het kan samenstellen, wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk iets betekend.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tuurlijk bestaan ze wel. Het is een prima samenstelling van 'spelling' en 'fout'. De tussen-s is optioneel.
Niet origineel maar ja...quote:Op woensdag 12 september 2012 11:25 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat je het kan samenstellen, wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk iets betekend.
Maar als je wilt aangeven dat iemand iets fout heeft gedaan in het spellen van een woord, dan is het een spelfout. Een spelling(s)fout impliceert dat hoe je iets moet spellen fout zou zijn, en dat kan per definitie niet. Het woordje 'mij' kan maar op 1 manier gespelt worden.
quote:
Sorry hoor, maar ben jij nou serieus de betweter aan het uithangen hier, terwijl je "betweter(s)post" verre van brandschoon is qua spelling?? Echt lachwekkend.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:25 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat je het kan samenstellen, wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk iets betekend.
Maar als je wilt aangeven dat iemand iets fout heeft gedaan in het spellen van een woord, dan is het een spelfout. Een spelling(s)fout impliceert dat hoe je iets moet spellen fout zou zijn, en dat kan per definitie niet. Het woordje 'mij' kan maar op 1 manier gespelt worden.
Ik moet je teleurstellen ... Je eerste zin heeft ook nog een d/t-fout.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik ben al lang blij dat ik maar eentje fout heb geschreven. Normaal boeide het niet, maar ik probeer er tegenwoordig meer op te letten. Mijn hoofdtaal is Engels, dus ik doe mijn best.
De d/t's blijf ik het moeilijkste vinden.
Ik heb nooit beweert dat ik perfect de Nederlandse spelling beheer. Maar ik kan er niet tegen dat iemand die een fout probeert te verbeteren, het zelf ook fout heeft (verbeter het dan niet, als je niet weet hoe het wel moet). Dat is heel wat anders dan een fout hebben in de spelling.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:34 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ben jij nou serieus de betweter aan het uithangen hier, terwijl je "betweter(s)post" verre van brandschoon is qua spelling?? Echt lachwekkend.
quote:Op woensdag 12 september 2012 11:41 schreef toastmann het volgende:
Bestaat er een website waar ik een liedje kan zoeken en vervolgens kan kijken in welke complicatie het desbetreffende liedje gebruikt is ?
Dat blijkt. De Nederlandse spelling beheren lijkt me wat teveel van het goede. Maar misschien kun je proberen de Nederlandse spelling te beheersen.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb nooit beweert dat ik perfect de Nederlandse spelling beheer.
okquote:Maar ik kan er niet tegen
dat iemand die een fout probeert te verbeteren, het zelf ook fout heeft (verbeter het dan niet, als je niet weet hoe het wel moet). Dat is heel wat anders dan een fout hebben in de spelling.
Dat heeft weinig met betweterigheid te maken, maar het was bedoeld als koekje van eigen deeg.
En ja, dit zal ook niet perfect zijn. Maar de perfecte mens bestaat dan ook niet.
kukelewoef?quote:Op woensdag 12 september 2012 11:47 schreef wise het volgende:
dit dus, als het een pvda or een sp lid zou zijn hoorde je er geen hond naar kraaien.
Ik vind je redenering interessant, maar ik vrees dat je er toch net naast zit.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:25 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Maar als je wilt aangeven dat iemand iets fout heeft gedaan in het spellen van een woord, dan is het een spelfout. Een spelling(s)fout impliceert dat hoe je iets moet spellen fout zou zijn, en dat kan per definitie niet. Het woordje 'mij' kan maar op 1 manier gespeld worden.
Bollocks meets Botox?quote:Op woensdag 12 september 2012 14:26 schreef desiredbard het volgende:
Bollox, zolang die Pool voor hetzelfde geld werk maakt dat niet uit.
Wat is er fout aan dan?quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Een vorm als: "Ik bedenk mij dat we het volgende kunnen doen:" is helaas![]()
al niet origineel meer.
Maar deze vorm heb ik nog nooit gezien.
En herfst? Mag dat wel? En lente? Winter?quote:Op woensdag 12 september 2012 18:48 schreef Cremetje het volgende:
We hadden gym vandaag en toen we klaar waren met ging ik me zoals gewoonlijk omkleden met gym.
Kwam die fucking gymleraar ineens binnen.
<blabla>
Ze heeft een klacht ingediend en dr ouders gaan nu met die gymleraarr praten want zomer ff de kleedkamer binnen komen mag toch niet?
Arme klasgenoot toch..
... wat?quote:Op woensdag 12 september 2012 20:01 schreef SidiJalal het volgende:
<knip>
Het gaat helemaal nergens meer over. Ja, zelfverheerlijking en de bedrijven tevreden stellen die de pupetten hun campagne geld hebben gegeven. Het hardst lach ik nog om de mensen die militant voor hun partij opkomen terwijl iedereen genakt gaat worden.
<knip>
De poppetjes!! Dat je dat niet snapt zeg!quote:
quote:Op woensdag 12 september 2012 19:00 schreef iemand het volgende:
Nou jaa die gymleraar moet niet zomaar ff binnenkomen!
Ik hoer zn ballen toch ook niet te zien en nee ik gun hem geen plezier pech!
Simpel:quote:Op woensdag 12 september 2012 11:25 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik zie trouwens de fout niet waar Kees22 naar refereert? Ik bedenk mij trouwens dat we het volgende kunnen doen, wat is daar mis mee dan?
[..]
Los van alle gezeik over je eigen spelfouten, snap ik niet wat je hier bedoelt.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:25 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Maar als je wilt aangeven dat iemand iets fout heeft gedaan in het spellen van een woord, dan is het een spelfout. Een spelling(s)fout impliceert dat hoe je iets moet spellen fout zou zijn, en dat kan per definitie niet. Het woordje 'mij' kan maar op 1 manier gespeld worden.
Nee, het is een grammaticafout.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:21 schreef Bleie het volgende:
Het ging me er helemaal niet om het woord 'spelling(s)fout' te verbeteren. Ik weet heel goed dat dat allebei kan, en ik zeg en schrijf nu eenmaal spellingfout, of spelfout. Het ging me erom dat volgens mij 'ik bedenk me' een spel(ling(s))fout werd genoemd. En dat is het niet.
Een mistende inhoud?quote:SP mistte gewoon inhoud. Dat bleek wel erg pijnlijk in de laatste debatten.
Dat het niet in het Groene Boekje staat, wil echter niet zeggen dat het woord fout zou zijn. Het Groene Boekje bevat namelijk echt niet alle mogelijke samenstellingen.quote:Op donderdag 13 september 2012 01:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Los van alle gezeik over je eigen spelfouten, snap ik niet wat je hier bedoelt.
Een spelfout is gewoon een fout die iemand maakt in de spelling van een woord.
Het woord spelling(s)fout staat helemaal niet in mijn Groene Boekje van 1990.
Is dat niet precies wat ik zeg. Een woord dat per definitie niet kan, bestaat ook niet.quote:Op donderdag 13 september 2012 01:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Los van alle gezeik over je eigen spelfouten, snap ik niet wat je hier bedoelt.
Een spelfout is gewoon een fout die iemand maakt in de spelling van een woord.
Het woord spelling(s)fout staat helemaal niet in mijn Groene Boekje van 1990.
Hier een bron waar het expliciet genoemd wordt.quote:Op donderdag 13 september 2012 06:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Is dat niet precies wat ik zeg. Een woord dat per definitie niet kan, bestaat ook niet.
Bij mij bestaat het woord ook in geen enkel boekje, en in geen enkele bron online die ik gebruik.
Die site kun je ook niet serieus gebruiken als het om de officiële spelling gaat... Ze weten wel dat typfout fout is, maar ze gebruiken het zoals het hun uitkomt (het moet typefout zijn). Daar waar het Groene Boekje en de Van Dale leidend zijn voor onze spelling, gaan ze maar iets overnemen uit het Witte Boekje.quote:Op donderdag 13 september 2012 07:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hier een bron waar het expliciet genoemd wordt.
http://www.onzetaal.nl/ta(...)el-of-spellingsregel
Daarom is onzetaal niet 100% te vertrouwen als het over spelling gaat. Spelling(s)fout is gewoon fout.quote:Het Witte Boekje biedt de gebruiker meer spellingvrijheid dan de officiële regels en kiest in een aantal gevallen voor spellingen die dichter aansluiten bij onze taalintuïtie.
http://www.sabinebrokstek(...)n-spellingsfout.htmlquote:De grootste spellingsfout is in mijn ogen spellingsfout. Een leuke zin om over na te denken. Mensen die suggereren dat ze ‘geen spellingsfouten maken’, maken deze juist wel! Spellingsfout en spellingfout bestaan niet. Zoek het op in het Groene Boekje en de Dikke van Dale (beide boekwerken zijn mijns inziens de leidraad voor de hedendaagse correcte spelling).
En wat denk je van de veel voorkomende spelfout en/of typefout: typfout. Hiervoor geldt hetzelfde: "Ik maak geen typfout." Dus wel! De wijze les van nu, de correcte schrijfwijze is: SPELFOUT en TYPEFOUT.
Die meid is meer dan alleen een blogschrijfster. Ik denk dat zij meer van taal af weet dan iedereen in dit topic samen.quote:Op donderdag 13 september 2012 08:19 schreef Lienekien het volgende:
Tja, ik kan ook een blog schrijven en het tegendeel beweren.
Wat je gewoon niet kunt ontkennen dat een bestaand en volgens de spellingregels correct gespeld woord niet per definitie in de woordenlijst of in de Van Dale staat. 'Het staat er niet in' is niet steekhoudend als het om samenstellingen gaat.
Je reageert nog steeds niet op de kern van wat ik steeds naar voren breng, n.l. dat niet alle woorden in de officiële woordenlijst of in Van Dale zijn opgenomen. Dat vind je ook gewoon terug in de toelichting.quote:Op donderdag 13 september 2012 08:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die meid is meer dan alleen een blogschrijfster. Ik denk dat zij meer van taal af weet dan iedereen in dit topic samen.
Ik neem Onze Taal regelmatig serieus, maar niet als het om spelling gaat. Daar zijn echt maar twee bronnen voor. Het Witte Boekje biedt te veel vrijheid.
Voor spelling is echt maar één officiele bron.quote:Op donderdag 13 september 2012 08:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die meid is meer dan alleen een blogschrijfster. Ik denk dat zij meer van taal af weet dan iedereen in dit topic samen.
Ik neem Onze Taal regelmatig serieus, maar niet als het om spelling gaat. Daar zijn echt maar twee bronnen voor. Het Witte Boekje biedt te veel vrijheid.
Alle woorden die goedgekeurd zijn door de 'taalheren', zullen er in staan. Woorden die geen betekenis hebben zullen er waarschijnlijk nooit inkomen. Er zullen vast en zeker (nieuwe) woorden ontbreken, maar het woord spelling(s)fout worden al zo lang misbruikt, dat ik me niet kan voorstellen dat (als het een correct woord is) het er niet in zou staan.quote:Op donderdag 13 september 2012 08:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je reageert nog steeds niet op de kern van wat ik steeds naar voren breng, n.l. dat niet alle woorden in de officiële woordenlijst of in Van Dale zijn opgenomen. Dat vind je ook gewoon terug in de toelichting.
Welnee joh, bergen samenstellingen staan niet in het Groene Boekje. Of bestaat een kampeerwinkel niet volgens jou? Om maar wat te noemen.quote:Op donderdag 13 september 2012 08:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Alle woorden die goedgekeurd zijn door de 'taalheren', zullen er in staan. Woorden die geen betekenis hebben zullen er waarschijnlijk nooit inkomen. Er zullen vast en zeker (nieuwe) woorden ontbreken, maar het woord spelling(s)fout worden al zo lang misbruikt, dat ik me niet kan voorstellen dat (als het een correct woord is) het er niet in zou staan.
quote:Op donderdag 13 september 2012 08:30 schreef Bart het volgende:
[..]
Voor spelling is echt maar één officiele bron.
2 bronnen dus.quote:Wel is de inhoud van Van Dale goedgekeurd door de Nederlandse Taalunie (Van Dale heeft een keurmerk gekregen, dat aangeeft dat de inhoud van Van Dale overeenkomt met de officiële spellingregels).
Daarom zijn er ook 2 bronnen. De Van Dale bevat de meeste samenstellingen die inderdaad niet in het Groene Boekje staan.quote:Op donderdag 13 september 2012 08:39 schreef Bart het volgende:
[..]
Welnee joh, bergen samenstellingen staan niet in het Groene Boekje. Of bestaat een kampeerwinkel niet volgens jou? Om maar wat te noemen.
Nee. De bron is het Groene Boekje. Van Dale neemt het enkel over. Mocht er om wat voor reden dan ook een discrepantie zijn, dan is het Groene Boekje leidend qua spelling. Eén bron dus.quote:
Hoezo offtopic? Om spelfouten in een topic te kunnen plaatsen moet toch helder zijn wat uberhaupt een spelfout isquote:Op donderdag 13 september 2012 08:49 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik dacht dat het na Argo wel klaar was met de nutteloze, off-topic discussies. Guess not.
Zoek je ruzie?quote:Op donderdag 13 september 2012 08:49 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik dacht dat het na Argo wel klaar was met de nutteloze, off-topic discussies. Guess not.
quote:Op donderdag 13 september 2012 12:02 schreef daanbundy het volgende:
hallo,
ik ben daan 19 jaar
ik voel me gediscrimineert omdat ik elke keer opnieuw me legitimatie moet laten zien!
sorry maar dit gaat me te ver word ik nou vergeleken met 15 jarige?
ik wil is weten hoe jullie je voellen bij het sigaretten halen
ik ben al zo ver als ze er om vragen geef ik niet eens antwoord en loop ik weg
je kan het verschil toch wel zien aan een klein kind van 14 15 of 16 jaar of een jong volwassenen van boven 18 meestal kan al zien aan het gedrag dat ze uiten bij de kassa
ik vind het legtimeren tot me 20ste gewoon te ver gaan graag jullie reacties hier over
Gezien de schrijfstijl kan hij best voor een 14jarige doorgaanquote:Op donderdag 13 september 2012 12:46 schreef ElizabethR het volgende:
ligtimeren in supermarkt voor sigaretten
Met een pareltje van een OP:
[..]
Ik denk zelfs jonger dan 14.quote:Op donderdag 13 september 2012 12:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Gezien de schrijfstijl kan hij best voor een 14jarige doorgaan
quote:Op donderdag 13 september 2012 15:54 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij charteerde met ontfrutselen van bedrijfsinformatie
quote:
Wat een geweldig idee om ID als idee te gaan schrijven!quote:Op donderdag 13 september 2012 12:38 schreef daanbundy het volgende:
dusje word vergeleken met een 15 jarige toen ik 16 werd was dat gezeik er nooit
en werd me legitimatie ook nooit gevraagt en sinds dat ik 18 werd werde die regeltjes in gevoerd en moest ik ineens overal me idee laten met de puntjes op de AH
Ideepunten van de AH. Daarmee krijg je korting op puzzelboekjes!quote:Op donderdag 13 september 2012 16:48 schreef Copycat het volgende:
Met de puntjes op de AH ook! Is dat een nieuwe vorm van bonuskorting?
De theorie wordt behandeld, en ondersteunt de vrijheid al dan niet een tussen-s te schrijven, maar ik zie spelling(s)fout er niet tussen staan.quote:Op donderdag 13 september 2012 07:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hier een bron waar het expliciet genoemd wordt.
http://www.onzetaal.nl/ta(...)el-of-spellingsregel
Daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 13 september 2012 08:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je reageert nog steeds niet op de kern van wat ik steeds naar voren breng, n.l. dat niet alle woorden in de officiële woordenlijst of in Van Dale zijn opgenomen. Dat vind je ook gewoon terug in de toelichting.
Jawel:quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:12 schreef Kees22 het volgende:
De theorie wordt behandeld, en ondersteunt de vrijheid al dan niet een tussen-s te schrijven, maar ik zie spelling(s)fout er niet tussen staan.
quote:Tot slot: in de samenstelling spelfout wordt de werkwoordsstam van spellen gebruikt. Spellingfout en spellingsfout zijn ook mogelijke woordvormen, maar die zijn een stuk minder gebruikelijk.
Oh fuck, hoe kan ik dat nou over het hoofd gezien hebben?quote:
Er staat toch juist dat je mij mag laten staan? Ik kwam dit toevallig een paar weken terug zelf tegen. Vond het maar raar staan, maar ik verbeter mensen niet meer die het zo zeggen.quote:Op woensdag 12 september 2012 14:51 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Wat is er fout aan dan?
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1393/
mij moet dus weggelaten worden.
Oh. Daarom zakken ze altijd afquote:Op vrijdag 14 september 2012 13:58 schreef gelezwembroek het volgende:
TS heeft de verschrikkelijkste buren van NL. Mijn buren zijn namelijk van de zware kousen kerk.
quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:15 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Oh. Daarom zakken ze altijd af
Helaas....quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:50 schreef Gravedigger het volgende:
48 jaar en zwanger??
Dat moet een wereldrecord zijn
Welke taal-of spelfout zie ik over het hoofd?quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:50 schreef Gravedigger het volgende:
48 jaar en zwanger??
Dat moet een wereldrecord zijn
Je leest het, indianen hebben massaal kieuwen ontwikkeld.quote:Op vrijdag 14 september 2012 @ 14:29 schreef Epsix het volgende:
[..]
De enige native amerikanen die er zijn zitten in reservoirs en hebben weinig met publicaties te maken.
Oorspronkelijk stond er geen "en".quote:Op vrijdag 14 september 2012 18:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Welke taal-of speelfout zie ik over het hoofd?
Seks met hoeren dus?quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:32 schreef DeHangui het volgende:
Een lijk, waarom maakt iedereen daar altijd zo'n isseu van![]()
Tering, het is niet dat ik ze zelf omleg ofzo![]()
Klacht lijkt me duidelijk, mensen hebben problemen met mijn sexuele voorkeur, terwijl sommige mensen op voeten / kosten / urineren / uitwerpselen kicken
Goed weekend trouwens
Wat is dan nog het verschil tussen "zich bedenken" = van mening veranderen en "zich bedenken" = op het idee komen?quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:09 schreef FinalD87 het volgende:
[..]
Er staat toch juist dat je mij mag laten staan? Ik kwam dit toevallig een paar weken terug zelf tegen. Vond het maar raar staan, maar ik verbeter mensen niet meer die het zo zeggen.
Een rijger!quote:Op zaterdag 15 september 2012 10:43 schreef iemand het volgende:
meestal kijk ik op internet ( iens bijvoorbeeld) welke restaurants goede recensies hebben. dan bekijk ik daar de locatie en de menukaart van. voor mij is het belangrijk dat het vegetarische aanbod verder rijkt dan de eeuwige ravioli of groentenlasagne
Ze kunnen gewoon beide betekenis hebben. Waar staat dat de 2e betekenis volkomen fout is? Je moet naar de context kijken om erachter te komen welke van de 2 betekenissen hier opgaat?quote:Op zaterdag 15 september 2012 02:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat is dan nog het verschil tussen "zich bedenken" = van mening veranderen en "zich bedenken" = op het idee komen?
Ik irriteer me Ik erger me nog steeds aan mensen die de tweede betekenis gebruiken. En als ik zo verzamel wie dat doen, vallen ze niet onder de slimsten onder mijn kennissen.
Maar aangezien domheid en onbenul omhoog kruipen, zal de vorm uiteindelijk wel winnen.
quote:Op maandag 3 september 2012 15:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[unspoilered]Tuurlijk wel, maar dat is nirt leuk voor het topic.[/unspoilered]
Ik erger me er eigenlijk aan dat jij meent te kunnen bepalen dat anderen in dit topic zich ergeren aan taalfouten. Als ik voor mezelf spreek, en ik vind dat ook jij je tot jezelf zou moeten beperken, ik erger me niet, ik amuseer me. Ik vind veel taalfouten hilarisch. Ook die van mezelf.quote:Op zaterdag 15 september 2012 11:04 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
En ik erger me niet zo erg aan taalfouten als jullie,
Groningse kust?quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:30 schreef ElizabethR het volgende:
In een topic over de voorziene terugkeer van de wolf in Groningen en Drenthe...
[..]
Maar daar komen ze niet
Het moest natuurlijk een zee zijn
Je reactie is een beetje misplaatst. Ik schreef dat ik me niet zo aan taalfouten erger als anderen (die zich dus wel ergeren aan taalfouten). Ik quoot nota bene iemand die letterlijk schrijft dat hij zich ergert en ik weet dat er meer mensen zijn die zichzelf opvreten als andere mensen onbewust "domme" taalfouten maken. Jij valt daar niet onder. Ik zei verder ook niet dat echt iedereen zich ergert.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:18 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik erger me er eigenlijk aan dat jij meent te kunnen bepalen dat anderen in dit topic zich ergeren aan taalfouten. Als ik voor mezelf spreek, en ik vind dat ook jij je tot jezelf zou moeten beperken, ik erger me niet, ik amuseer me. Ik vind veel taalfouten hilarisch. Ook die van mezelf.
Vergeef mij aub dat ik jouw tikfout gequoot had, een veel ergere taalfout dan dat vind ik toch niet bij jouw postjes.quote:Op zaterdag 15 september 2012 14:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Typen op een iPad gaat vrij kit. Eh, kut.
Volharden. Het moet een keer lukken.quote:Op zaterdag 15 september 2012 14:54 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Vergeef mij aub dat ik jouw tikfout gequoot had, een veel ergere taalfout dan dat vind ik toch niet bij jouw postjes.
Dat vraag ik me af. Ik weet toevallig dat ze in Zandvoort en Bloemendaal te kampen hebben met een damhertenoverschot, waarbij de beesten tuinen ruïneren en zo.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:30 schreef ElizabethR het volgende:
In een topic over de voorziene terugkeer van de wolf in Groningen en Drenthe...
[..]
Maar daar komen ze niet
Het moest natuurlijk een zee zijn
Ah oke, ik zal mijn post weghalen, daar was ik niet van op de hoogte.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:38 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. Ik weet toevallig dat ze in Zandvoort en Bloemendaal te kampen hebben met een damhertenoverschot, waarbij de beesten tuinen ruïneren en zo.
Je kunt niet alles wetenquote:Op zaterdag 15 september 2012 15:42 schreef ElizabethR het volgende:
Ah oke, ik zal mijn post weghalen, daar was ik niet van op de hoogte.
quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar knapte ik idd al af.. Eerste wat meneer als premier (van ALLE Nederlanders) zei was : Dit is een kabinet waar rechts Nederland zich de vingers bij kan aflikken". Dikke FAAL als premier vanaf het begin.. En breek me de bek niet open over het vervolg...
Zijn stoelpoten en oren waren al afgezaagd..quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:15 schreef Krunsj het volgende:
Ik vind Rutte inhoudelijk extreem zwak. Maar idd, hij heeft een goede uitstraling, komt vriendelijk en rustig over en kan heel soepeltjes de meeste grote onzin verkopen. Dat is wel echt een talent hoor. Helpt natuurlijk ook wel dat de VVD de wind mee heeft, ik weet nog dat men in het begin van zijn lijsttrekkerschap flink aan zijn enkels aan het zagen was.
Samsom vind ik qua uitstraling een stuk minder, maar die kerel is wel zeer competent en zijn opvattingen komen beter overeen met wat ik denk. Ook iets "eerlijker", lijkt mij, hoewel dit zeer moeilijk in te schatten is.
Het liefst had ik trouwens nog steeds Wouter Bos gehad :|
Ik heb het nu een paar keer gelezen, maar ik weet werkelijk niet wat hij bedoelt..quote:Op zaterdag 15 september 2012 22:16 schreef ledlamp het volgende:
Het stelen van grappen is schering en inslag over heel de wereld. Ik heb het echter nog nooit op zo'n niveau meegemaakt. Waar ik op doel is de reclame van de instelling die paupers aan een mbo 'diploma' helpt. Namelijk de LOI. In een van hun reclames heeft een vadsige rasplebejer het gore lef om te vragen of hij 'de verieke activiteit mag verlaten'.
<knip>
Eerste post, en meteen een vermelding in dit topicquote:post scriptum: Dit is mijn eerste topic op fok. Ik kom al een paar maanden in de KLB maar heb me nu pas geregistreerd
Je citaat was terecht. En leidt tot een ontdekking in mezelf!quote:Op zaterdag 15 september 2012 14:31 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Je reactie is een beetje misplaatst. Ik schreef dat ik me niet zo aan taalfouten erger als anderen (die zich dus wel ergeren aan taalfouten). Ik quoot nota bene iemand die letterlijk schrijft dat hij zich ergert en ik weet dat er meer mensen zijn die zichzelf opvreten als andere mensen onbewust "domme" taalfouten maken. Jij valt daar niet onder. Ik zei verder ook niet dat echt iedereen zich ergert.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |