dat ik me gisteren een half uur lang precies hetzelfde heb lopen afvragen,quote:Op woensdag 5 september 2012 02:44 schreef Xetran het volgende:
En wat is de meerwaarde hiervan? En nee, ik hoop het niet
Klinkt wel ongeveer hetzelfde als wat TS zegt. In feite geef je mensen daarmee de mogelijkheid om te zeggen "Ik moet ze allemaal niet, doe eens iemand anders" en als de meerderheid van de stemmen gaat naar "Ik moet ze allemaal niet" dan moeten er andere kandidaten komen.quote:Op woensdag 5 september 2012 04:13 schreef Tanin het volgende:
Het klinkt een beetje zoals de verkiezingen op mijn universiteit gaan. Daar doen per categorie een x aantal kandidaten mee, en een hele aardige gast genaamd "Ron" (re-open nominations). Wanneer Ron verkozen wordt begint het gezeik van voor af aan. Kan me niet huigen dat dat voorgekomen is.
Maar is niet helemaal wat je zoekt.
Het was dus niet zozeer het systeem wat niet deugde alswel de implementatie ervanquote:Op woensdag 5 september 2012 11:29 schreef Asphias het volgende:
de tegenstem is een algemene tegenstem. ik denk dat het inderdaad gemodeleerd is naar die "ron".
om even duidelijk te maken waar het fout ging bij ons: er was niet goed uitgelegd dat je ook nog blanco mocht stemmen, en je mocht meerdere keren tegenstemmen. dus als je voor 3 van de 6 kandidaten stemde, deed je dat door 3 tegenstemmen te geven en 3 aan de kandidaten die je wel goed vond. resultaat: 50 stemgerechtigden, 48 tegenstemmen, de kandidaten hadden elk ~35-45 stemmen, en toen pas werd de moeite genomen duidelijk uit te leggen dat we niet het "standaard" systeem gebruikten bij stemmen
klopt. verkeerde implementatie, maar ook slechte voorlichting. en van wat ik nu in de statuten lees lijkt het er vooral op dat er slechts een kleine fout in de statuten staat, die door het bestuur compleet verkeerd is geïnterpreteerd, waardoor ze nu met deze mislukking aankwamenquote:Op woensdag 5 september 2012 11:47 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Het was dus niet zozeer het systeem wat niet deugde alswel de implementatie ervan
Zoals Tanin beschrijft hoort iedereen één stem te hebben. Die stem kan óf op een kandidaat óf op "Die wil ik allemaal nie".
Als je meerdere keren stemmen gaat toestaan dan moet je dus iedereen een vaste hoeveelheid stemmen geven die óf allemaal op kandidaten moeten óf allemaal op "Die wil ik allemaal nie".
Graag gedaan.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:02 schreef Asphias het volgende:
[..]
klopt. verkeerde implementatie, maar ook slechte voorlichting. en van wat ik nu in de statuten lees lijkt het er vooral op dat er slechts een kleine fout in de statuten staat, die door het bestuur compleet verkeerd is geïnterpreteerd, waardoor ze nu met deze mislukking aankwamen![]()
anyway, ik heb de wikipedia voor RON-voting gelukkig gevonden, en het lijkt me duidelijk dat dit het systeem is wat nagestreefd is. dank voor jullie hulp!
hmm, da's inderdaad ook nog een goede optie, maar wel veel gedoe met tellen lijkt me.quote:Op donderdag 6 september 2012 02:38 schreef Tanin het volgende:
[..]
Graag gedaan.
Even vergeten te melden dat wij altijd zoveel stemmen krijgen als er kandidaten zijn (RON meegerekend), en dan kun je ze rangschikken ("eerste keus, tweede keus, derde keus", etc.)
Ja, weet niet precies hoe de telling ging, werd door computers gedaan. Je kunt men ook een top 3 geven, dat is in ieder geval al minder werkquote:Op donderdag 6 september 2012 05:05 schreef Asphias het volgende:
[..]
hmm, da's inderdaad ook nog een goede optie, maar wel veel gedoe met tellen lijkt me.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |