Lokaal als in "een bootverhuurder in Corpus Christy" en dus niet "de zeilwereld".quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:45 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Lokaal als je het scheveningse kurhaus wilt vergelijken met Las Vegas
De Havorn wordt al sinds 2002 bewoond (zie Mijn verhaal op site 17) maar ze is nog niet zeewaardig. De boot ligt nog steeds in WSV Den Osse.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 18:05 schreef svetan het volgende:
@Hammondorgel
Heb je een bron - waar ligt die boot nu zodat ik zelf informatie kan inwinnen? Of is dit ook zo maar een losse kreet?
De laatste mij bekende informatie was vorig jaar (ik weet niet meer uit welke bron, maar ik geloof dat het de Dekkers zelf waren) dat de boot toen al bewoonbaar was en door Dick Dekker bewoond werd. Ik zou mij dus een tijdtraject tot het voorjaar goed voor kunnen stellen.
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 19:13 schreef svetan het volgende:
@Hammondorgel
Ik bedoelde niet de oude "woonboot" maar de nieuwe die Dick aan het bouwen is.
Waar haal je die onzin toch weer vandaan man.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:29 schreef svetan het volgende:
Ik denk dat er wat betreft opleiding in Whangarei al wel een verder opleidingstraject klaarligt. Er zijn daar diverse opleidingen die voortgezet onderwijs en (wedstrijd-) zeilen met elkaar verbinden. Veel van deze instellingen zijn speciaal op internationale scholieren en studenten met een maritime achtergrond gericht. Ik heb het idee dat Laura binnen één tot twee jaar meer, en verdere leven waardevollere, diploma's in haar zak heeft als ze ooit op haar leeftijd in Nederland had kunnen halen. Het geheel andere schoolsysteem bied Laura de mogelijkheid het tot nu toe geleerde zoals navigatie, communicatie en andere maritime ervaring, als hoofdvakken aan te melden.
Ik kan nog steeds een boot met de naam Guppy registreren omdat nog niemand z'n boot hier onder die naam geregistreerd heeft:quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:12 schreef svetan het volgende:
Dat er niets geregeld zou zijn wordt alleen al weerlegt door het feit dat Guppy nu de officiele maritime vlag van NZ voert (voor St. Maarten de gewone, nationale vlag) en dat er duidelijk voor een oplossing voor Kiwi de scheepskat is gezorgt.
Ik neem aan dat ze bedoeltquote:Mijn tweede boek over de reis zelf, komt zeker niet voor eind 2012 uit.
Precies. Verliespostje voor de Alk. Gegokt en verloren.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:10 schreef livelink het volgende:
Laura is best wel gelukkig, daar ben ik niet bang voor. Dat boek daarentegen, daar geloof ik niet meer in. Ze doet niks waar ze geen zin in heeft en volgens mij heeft ze echt geen zin in het schrijven van een boek. Jammer voor firma Alk, maar dat krijg je als je met een pubermeisje in zee gaat dat alleen maar losbandig wil leven.
Haar optreden bij Gottschalk was niet zo slecht. En medio April was ze bij "Die Frühlingsshow" (Gran Canaria) op ZDF.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:47 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik hoef dat boek al niet meerde glans is al lang van Laura af. Haar dramatisch slechte optreden bij Gottschalk was de ommekeer, daarna is ze nergens meer voor gevraagd.
Ik neem aan dat ze bedoelt: "Mijn tweede boek, over de reis zelf, komt zeker niet uit".quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:25 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik zie trouwens nu op haar homepage staan:
[..]
Ik neem aan dat ze bedoelt
"Mijn tweede boek, over de reis zelf, komt zeker niet voor eind 2012 uit."
Niet dat er dus 2 boeken over de reis zelf zijn.
Maar goed, het kan dus nog wel een tijdje duren voordat het boek te koop is.
'Stenen ijsberg' drijft in Stille Oceaanquote:Last night I heard an enormous sound like it was pouring rain or something, so I ran outside and discovered we were sailing through a huge field of floating rocks, ranging from really small to football-size! So of course for most of the night I was outside staring at this strange phenomenon. I'd never seen floating rocks like this before. They are really light! I fished a few out of the water and stared at them for about an hour in total amazement.
ze verzint wel weer wat, zodra ze merkt dat er geen rode lopers meer worden uitgerold, geen uitnodigingen van ""vrienden"" en dat ze ineens moet betalen voor dingenquote:Op zondag 2 september 2012 11:36 schreef spijkerbroek het volgende:
Tja, en dan zal ze dus nu langzaam in de vergetelheid raken.
Juist ja. Ze is geboren op een boot, buitengewoon volwassen, Hollywood staat in de rij om een film over haar te mogen maken, en ze komt uit voor Nieuw Zeeland bij de volgende Olympische Spelen.quote:Op zondag 2 september 2012 15:19 schreef svetan het volgende:
http://tvnz.co.nz/world-n(...)ealand-video-5057306
Precies.quote:Op maandag 3 september 2012 10:35 schreef MrFoureyes het volgende:
Juist ja. Ze is geboren op een boot, buitengewoon volwassen, Hollywood staat in de rij om een film over haar te mogen maken, en ze komt uit voor Nieuw Zeeland bij de volgende Olympische Spelen.
Niets nieuws, dus.
oh?quote:Op maandag 3 september 2012 14:57 schreef svetan het volgende:
En de nederlandse pers zwijgt! Zelfs hier in Duitsland was er een kort (sport)berichtje op de lokale radio over haar aankomst in NZ.
't Is dat Peter Jackson bezig is, maar anders was hij er wel in gesprongen. Maar dan had-ie vast de Nederlandse geheime dienst op z'n dak gekregen. En iedereen weet dat die nergens voor terugdeinzen!quote:Op maandag 3 september 2012 15:22 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik wacht nog even de grote feature film af die talloze regisseurs uit Holywood willen maken, maar eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in. De hand van Jeugdzorg is echt overal zichtbaar.
Nadat ze zichzelf in alle mogelijke problemen manoevreerde, bedoel je.quote:Op maandag 3 september 2012 15:35 schreef svetan het volgende:
2) Nadat men haar in NL alle mogelijke problemen maakte
Dit gemist? Staat op haar homepage, zoals ik al hier postte.quote:Ik denk ook dat we nu binnenkort het boek en film tegemoet kunnen zien...
quote:Mijn tweede boek over de reis zelf, komt zeker niet voor eind 2012 uit.
Heeft de Alk een vestiging in NZ dan? Het lijkt mij dat zij nog steeds het recht op uitgave van het boek hebben.quote:Op maandag 3 september 2012 15:56 schreef svetan het volgende:
Ik ben wel benieuwd in welke taal het boek het eerst verschijnt. Ik zou me kunnen voorstellen dat Laura eerst haar nieuwe engelstalige leefomgeving zal willen laten deelhebben aan haar avonturen. Voor haar zijn dat handjevol nederlanders dat geen engels kan lezen ondertussen niet meer echt belangrijk.
Ik geef haar gelijk, zou het haar graag na willen doen. Emigreren naar NZ.quote:Op maandag 3 september 2012 16:02 schreef Ericr het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)ft_weg_uit_nede.html
Zelfs de site van powned.tv. gehaald, genoeg aandacht voor die Nieuw-Zeelandse dus. Volgens Svetan de vlaggendrager voor Nieuw-Zeeland in 2016 waar ze in alle zeilklassen een gouden medaille gaat halen. De Phelps van het zeilen.
Svetan, nog eens: Laura heeft een contract met Alk & Heijnen getekend, dus kan geen engelstalige versie voor de NL versie verschijnen. GOT IT?!quote:Op maandag 3 september 2012 15:56 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Ik ben wel benieuwd in welke taal het boek het eerst verschijnt. Ik zou me kunnen voorstellen dat Laura eerst haar nieuwe engelstalige leefomgeving zal willen laten deelhebben aan haar avonturen. Voor haar zijn dat handjevol nederlanders dat geen engels kan lezen ondertussen niet meer echt belangrijk.
Wat let je?quote:Op maandag 3 september 2012 16:46 schreef Red_85 het volgende:
Ik geef haar gelijk, zou het haar graag na willen doen. Emigreren naar NZ.
Nou denk ik alleen niet dat een contract in dit geval heel veel betekent. Denk eens aan sponsors waarvan toch ineens de reclame verdween, denk aan Masmedia waar tien minuten na uitvaren de camera's werden uitgezet, denk aan De Alk waar tegen de afspraken in (info De Alk zelf) geen manuscript werd ingeleverd, denk aan Sea Shepherd die toch maar niet de toegezegde 10 procent kreeg.quote:Op maandag 3 september 2012 16:46 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Svetan, nog eens: Laura heeft een contract met Alk & Heijnen getekend, dus kan geen engelstalige versie voor de NL versie verschijnen. GOT IT?!
Er zal ooi een Duitse versie komen:
http://www.delius-klasing.de/buecher/Segelmädchen.110978.html
Trouwens: Laura heeft bij het interview helemaal niets van school afmaken gezegd!
Uit de Duitse media:
http://segelreporter.com/(...)-gross-in-whangarai/
Pacta sunt servanda - anders kan het heel duur worden.quote:Op maandag 3 september 2012 16:55 schreef MrFoureyes het volgende:
[..]
Nou denk ik alleen niet dat een contract in dit geval heel veel betekent. Denk eens aan sponsors waarvan toch ineens de reclame verdween, denk aan Masmedia waar tien minuten na uitvaren de camera's werden uitgezet, denk aan De Alk waar tegen de afspraken in (info De Alk zelf) geen manuscript werd ingeleverd, denk aan Sea Shepherd die toch maar niet de toegezegde 10 procent kreeg.
Nee, contracten zijn nooit het probleem bij de Dekkers. Het probleem is iets afmaken, ook als je er zelf geen zin meer in hebt.
Maar van een kikker is het lastig veren plukken. De Dekkers hebben niets, althans, als we Oma moeten geloven. Zelfs de buren moesten nog wel eens een pannetje eten brengen.quote:Op maandag 3 september 2012 16:58 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Pacta sunt servanda - anders kan het heel duur worden.
Ach, dan verkopen ze toch gewoon de boot?quote:Op maandag 3 september 2012 17:05 schreef MrFoureyes het volgende:
Maar van een kikker is het lastig veren plukken. De Dekkers hebben niets, althans, als we Oma moeten geloven. Zelfs de buren moesten nog wel eens een pannetje eten brengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |