abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115392338
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 02:53 schreef spijkerbroek het volgende:
Uit haar blog:

[..]

Ze gaat dus rechtstreeks naar NZ.
En vertelt doodleuk nog maar eens een leugen.

[..]

Dat dachten we al zo'n beetje hier.
:(
okee, nu maak ik het definitief uit :r
Een poes dumpen :( hoe haal je het in je hoofd. Ik neem mijn poes altijd mee als ik op vakantie ga.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_115402183
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 19:53 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

:(
okee, nu maak ik het definitief uit :r
Een poes dumpen :( hoe haal je het in je hoofd. Ik neem mijn poes altijd mee als ik op vakantie ga.
We are sad to have to say goodbye to Kiwi because of the difficulties of bringing a foreign cat to New Zealand. But we are also really happy because Jillian has fallen in love with her and will be taking her back to New York on the plane.

www.lauradekker.nl
pi_115461484
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 18:25 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ze begint een beetje mollig te worden:

[ afbeelding ]
Ach ze ken altijd nog clown worden net als dr moeder :P Zeikmeisje de clown en Mamalou
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
pi_115461851
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 14:19 schreef OpperTokkie het volgende:

[..]

Ach ze ken altijd nog clown worden net als dr moeder :P Zeikmeisje de clown en Mamalou
Of een kind baren op een boot, in New Zealand...
pi_115462224
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 14:30 schreef Tayu het volgende:

[..]

OMG PLEACE NO NOT AGAIN!!!!
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
  maandag 13 augustus 2012 @ 05:17:00 #256
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_115501456
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 14:30 schreef Tayu het volgende:

Dan is de cirkel echt rond :) ... wat rest haar anders? Niemand zit op haar te wachten in het dure Nieuw-Zeeland. Haar levensdoel zal zijn de kleine spruit te drillen om echt met 14 jaar de wereld rond te zeilen.
  maandag 13 augustus 2012 @ 09:05:46 #257
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_115502471
Dan zou ze echt volledig in de voetsporen van haar vader treden. Best een realistisch scenario eigenlijk :o
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_115532124
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 22:41 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

We are sad to have to say goodbye to Kiwi because of the difficulties of bringing a foreign cat to New Zealand. But we are also really happy because Jillian has fallen in love with her and will be taking her back to New York on the plane.

www.lauradekker.nl
awwwwww O+
ik stopte te vroeg met lezen :@

Laura O+ Kiwi O+
pi_115809172
Ik ben wel benieuwd hoe Laura in NZ verwelkomt wordt, wat er voor haar geregeld is en wat ze verder gaat doen.
pi_115811173
quote:
"I'd like to find a job, finish my school, surf and get back into dinghy and ocean racing."
...
Dekker said it would be a "dream" to represent New Zealand at the Olympics in sailing. "I couldn't wish for more."
http://www.nzherald.co.nz(...)=1&objectid=10827964
http://www.odt.co.nz/news(...)dutch-teen-settle-nz

(Dat kind heeft nog nooit interesse getoond in wedstrijdzeilen; wellicht omdat ze dan ook daadwerkelijk eens zou moeten gaan presteren)
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_115880066
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 01:06 schreef svetan het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe Laura in NZ verwelkomt wordt, wat er voor haar geregeld is en wat ze verder gaat doen.
Het zal vast weer zwart zien van de mensen op de kade. Heel Nieuw-Zeeland loopt uit voor de intocht van Laura Dekker.
pi_115880171
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:46 schreef BabeWatcher het volgende:
Het zal vast weer zwart zien van de mensen op de kade. Heel Nieuw-Zeeland loopt uit voor de intocht van Laura Dekker.
Ja, want dat is al vaak zo geweest,..

Gaan kinderen op de kade zingen "Laura Dekker, kom maar binnen met je knecht"?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_115880199
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:49 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja, want dat is al vaak zo geweest,..

Gaan kinderen op de kade zingen "Laura Dekker, kom maar binnen met je knecht"?
Op Sint-Maarten was het anders aardig druk (dat waren dan wel toeristen, geen locals, maar toch)
pi_115880293
Zelfs met alle goede wil van de wereld kan ik niet zeggen dat het daar zwart zag van de mensen.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_115895437
Als ze Auckland had gekozen, misschien, maar Whangerei zelf is niet zo groot hoor. En ikzelf ga daar echt niet aan de kade staan.
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:41:24 #267
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_115984495
Copycat Alert! Er hebben zich twee zeilbroertjes gemeld die ook niet naar school willen, en alleen maar wilen zeilen en dan les van de Wereldschool. Zij zijn beiden hoogbegaafd ( is Zeilmeisje ook) maar bovendien ook nog dyslectisch. Dat laatste is er natuurlijk bijgehaald om nog bijzonderder dan Laura te zijn!

Ook de ouders van deze bijzondere broertjes kregen direct Jeugdzorg achter zich aan, maar de rechter vond het niet zo dringend allemaal, dus ze zijn al onderweg.

Hebben ze ook een schrijvende oma, komt er een boek, kunnen we sponsoren, is er al een goed doel bekend, wanneer komt de film uit? Wie is hun woordvoerder en wat zegt hun advocaat?

Wordt vast wel vervolgd.
  † In Memoriam † zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:46:41 #268
137949 Disana
pi_115984580
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 10:41 schreef MrFoureyes het volgende:
Copycat Alert! Er hebben zich twee zeilbroertjes gemeld die ook niet naar school willen, en alleen maar wilen zeilen en dan les van de Wereldschool. Zij zijn beiden hoogbegaafd ( is Zeilmeisje ook) maar bovendien ook nog dyslectisch. Dat laatste is er natuurlijk bijgehaald om nog bijzonderder dan Laura te zijn!

Ook de ouders van deze bijzondere broertjes kregen direct Jeugdzorg achter zich aan, maar de rechter vond het niet zo dringend allemaal, dus ze zijn al onderweg.

Hebben ze ook een schrijvende oma, komt er een boek, kunnen we sponsoren, is er al een goed doel bekend, wanneer komt de film uit? Wie is hun woordvoerder en wat zegt hun advocaat?

Wordt vast wel vervolgd.
Dat is al zó vaak in het nieuws geweest. Hun doel is aandacht te vestigen op het feit dat geen school ze wil hebben. Ze zijn daardoor al twee jaar niet naar school geweest en willen dat juist wel graag.
pi_115984600
Voor zover ik het verhaal van deze broertjes ken, wil geen enkele school ze hebben, vanwege hun dyslexie. Ze willen juist graag naar school. En daarom wilden ze iets doen om het nieuws te halen.

-Edit-
Ja, dat dus, Disana.. ;)
  † In Memoriam † zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:51:00 #270
137949 Disana
pi_115984655
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 10:47 schreef spijkerbroek het volgende:
Voor zover ik het verhaal van deze broertjes ken, wil geen enkele school ze hebben, vanwege hun dyslexie. Ze willen juist graag naar school. En daarom wilden ze iets doen om het nieuws te halen.

-Edit-
Ja, dat dus, Disana.. ;)
Inderdaad heel anders dus dan Dekker, die blog na blog schrijft maar met geen woord meer over school rept.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:56:02 #271
37150 livelink
pi_115984763
Het grappige is dat door Laura er bij veel mensen een associatie is ontstaan tussen zeilen en school
Niet alleen de zeilbroertjes, maar ook dat school at sea project.

Ironisch ook, want Laura heeft niet echt zeilen en school gecombineerd.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:24:10 #272
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_115986723
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 10:56 schreef livelink het volgende:
Ironisch ook, want Laura heeft niet echt zeilen en school gecombineerd.
Maar Laura studeert nu af aan de Faculteit die Bruno heet...
pi_115989055
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 12:24 schreef Perico het volgende:

[..]

Maar Laura studeert nu af aan de Faculteit die Bruno heet...
Laura werpt straks een kind op dezelfde plaats als waar zij zelf geboren is, dan nog een paar jaar voor ze uit elkaar gaan en vervolgens gaan Bruno en Laura elkaar voor de rechter slepen om te voorkomen dat hun kind ook gaat zeilen.
:')
  † In Memoriam † zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:05:30 #274
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_115989075
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 10:46 schreef Disana het volgende:
Hun doel is aandacht te vestigen op het feit dat geen school ze wil hebben.
Ik geloof dat niet zo. Tenzij een stel betweterige wijsneuzige ouders met elke school ruzie maakt.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:07:34 #275
137949 Disana
pi_115989148
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:05 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik geloof dat niet zo. Tenzij een stel betweterige wijsneuzige ouders met elke school ruzie maakt.
Ik heb ze vaker op de radio gehoord, zowel de ouders als de jongens (en ook een keer op tv gezien). Op mij kwam het wel authentiek over: er is zelfs in de wijdere omtrek geen school die onderwijs op maat kan geven op basis van zowel hoogbegaafdheid als dyslexie. Overigens zijn ze wel door de reis van Dekker op het idee gekomen.
pi_115989684
Ik denk dat er wat betreft opleiding in Whangarei al wel een verder opleidingstraject klaarligt. Er zijn daar diverse opleidingen die voortgezet onderwijs en (wedstrijd-) zeilen met elkaar verbinden. Veel van deze instellingen zijn speciaal op internationale scholieren en studenten met een maritime achtergrond gericht. Ik heb het idee dat Laura binnen één tot twee jaar meer, en verdere leven waardevollere, diploma's in haar zak heeft als ze ooit op haar leeftijd in Nederland had kunnen halen. Het geheel andere schoolsysteem bied Laura de mogelijkheid het tot nu toe geleerde zoals navigatie, communicatie en andere maritime ervaring, als hoofdvakken aan te melden.

Eigenlijk was het thema "nederlandse school" vanaf vorig jaar in Darwin, na de laatste grote stuiptrekkingen van jeugdzorg, voor Laura afgesloten. Wat we niet weten is wat ze verder aan haar opleiding heeft gedaan. Gezien de vooruitgang in haar gesproken en schriftelijk engels zal ze de vele uren op de oceanen niet helemaal nutteloos hebben laten voorbijgaan. Al zou het alleen maar de engelse boekenlijst zijn.... en we weten dat ze onderweg veel gelezen heeft.

We weten dat Laura haar kop door kan zetten.... en dat doet wat ze zelf gezegt heeft (niet wat anderen van haar verwachten!). Ik heb zo'n idee dat ze, zonder veel ophef, in de komende tijd wel die opleidingen zal halen waarvan ze denkt dat ze die in de toekomst nodig zal hebben. We mogen niet vergeten, hoewel ze ondertussen geweldig volwassen overkomt en reeds een enorme kennis heeft, dat ze nog geen 17 is!
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:36:49 #277
37150 livelink
pi_115989881
Ik durf te beweren dat het thema "nederlandse school'' nooit daadwerkelijk een thema is geweest voor Laura. Het was alleen een noodzakelijk kwaad dat georganiseerd moest worden om daadwerkelijk te mogen gaan.
En weten dat Laura haar kop door kan zetten; tja. Dat geldt in ieder geval niet als het gaat om een boek af te maken. En als ze die discipline wel had gehad, had haar dat waarschijnlijk zowel geld als publiciteit opgeleverd. Ik geloof niet zo in Laura wat dat betreft. Maar het is geen verrassing dat Svetan optimistischer is over de kansen en capaciteiten van Laura dan de meesten van ons.

Wat betreft die zeiljongens; ik weet daar te weinig van. Het lijkt me dat de aanpak van dyslexie los staat van hoog- of laagbegaafdheid. Dus ik heb nooit helemaal begrepen waarom de combinatie zo'n probleem moest zijn. Maar dan zou ik me er meer in moeten verdiepen.
pi_115990117
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:29 schreef svetan het volgende:

We weten dat Laura haar kop door kan zetten....
... zonder consideratie op vrienden en mensen die haar tijdens haar wereldreis hebben geholpen!

PS.: Er is niets voorbereid in Whangarei. Helemaal niets.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:16:42 #279
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_115990910
Toch blijf ik het opmerkelijk vinden dat iemand die dyslectie heeft, aangeeft alleen maar via schriftelijk onderwijs te kunnen leren. En er zijn zeker scholen genoeg die leerlingen als deze broertjes zullen toelaten. Dat de ouders die scholen niet goed genoeg vinden is vers twee.

Wat willen de ouders procies eigenlijk? Aandacht trekken voor het probleem, zeggen ze zelf. Die aandacht hebben ze - maar wat willen ze dat er gebeurt?
pi_115991376
Hoe weet je dat er niets is voorbereid in Whangarei Hammondorgel? Heb je betrouwbare bronnen? Als je de moeite neemt even in de engelstalige Wikipedia kijkt dan zul je moeten vaststellen dat Laura daar al in de lijst van "notable people" staat. http://en.wikipedia.org/wiki/Whangarei

Wat betreft het boek en de film: Voor beiden is de laatste scene nog niet geschreven. In tegenstelling van wat aan het begin van de reis de bedoeling was, is Whangarei nu de eindbestemming en nieuwe thuishaven voor Laura. De reis was het doel (!) en deze reis is pas in de komende dagen, na 1,5 rondjes om de wereld, ten einde.
Geld en publiciteit was niet het doel van deze reis. Indien dit het geval geweest was dan zou men aan het begin van de reis op mediacontracten van bv Eyeworks zijn ingegaan. Nu heeft deze reis het bewijs gelevert dat het ook mogelijk is met een paar kleine sponsors, ondersteuning van fan's en familie zo'n droom te verwerkelijken zonder dat men een enorme zak met geld in de rug heeft. Onderweg heeft Laura door haar prestaties en netwerken veel van de zaken die plotseling mogenlijk waren zelf "verdient".

Die zeilbroertjes: Volgens mij zijn deze jongens niet uit hetzelfde hout gesneden als Laura en wordt er een beetje meegelift op Laura's naamsbekendheid. Als ze idd iets presteren met zeilen en ook verder blijk geven een eigen persoonlijkheid te bezitten dan zie ik ook deze jongens buiten Nederland eindigen. Ook in dit geval moet men echter de berichtgeving in Nederland weer wantrouwen omdat zich al weer veel jaloerse mensen en instanties in het debat hebben gemengt. Wel moet ik vasstellen dat hier Nederland, bij de omgang met zijn jongeren, opnieuw een spiegel wordt voorgehouden.

[ Bericht 1% gewijzigd door svetan op 25-08-2012 15:58:04 ]
pi_115992644
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 15:35 schreef svetan het volgende:
Hoe weet je dat er niets is voorbereid in Whangarei Hammondorgel? Heb je betrouwbare bronnen?
Ik heb een betrouwbare bron. Er is niets vorbereid in Whangarei.

Svetan, please stop your wish-wash about Laura, her trip, the book, the film etc. I know the disillusioning truth about Laura - you don't!
pi_115992727
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 15:35 schreef svetan het volgende:
Hoe weet je dat er niets is voorbereid in Whangarei Hammondorgel? Heb je betrouwbare bronnen? Als je de moeite neemt even in de engelstalige Wikipedia kijkt dan zul je moeten vaststellen dat Laura daar al in de lijst van "notable people" staat. http://en.wikipedia.org/wiki/Whangarei
Vraagt ie om betrouwbare bronnen en dan komt ie zelf met wikipedia, waar N.B. staat dat Laura op een boot geboren is. Iets waarvan wij hier allang bewezen hebben dat dat niet het geval is.
:O
  † In Memoriam † zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:21:12 #283
137949 Disana
pi_115992733
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:46 schreef Hammondorgel het volgende:

PS.: Er is niets voorbereid in Whangarei. Helemaal niets.
Niet dat ik het kind zo'n warm hart toedraag, maar dit is toch wel verontrustend. Straks staat ze daar dus met lege handen. Alhoewel, misschien is er wel genoeg sponsorgeld over om haar weer naar Nederland te verkassen; guppy moet ze daar maar verkopen dan.
pi_115994117
@Hammondorgel

Noem je bronnen dan eens! Je hebt al vaker geschreeuw dat er niets geregelt is wat achteraf dus niet zo bleek te zijn.

Ik heb van verschillende kanten andere verhalen gehoord. zo zou er al tijdens haar verblijf op St. Maarten wat geregeld zijn. Ook Bruno schijnt niet helemaal toevallig als matroos naar NZ mee te varen.
Mijn informatie heb ik uit de caribische zeilwereld en bovendien uit de media in Texas waar ik toen verbleef. Dus ook geen schriftelijke feiten maar wel twee heel verschillende bronnen die ongeveer het zelfde vertelden.
Ook het iets langere verblijf in Panama heeft volgens mijn bronnen een bepaalde reden gehad. Ik denk dat er zelfs voor ons "volgers" op dit draadje niet alleen veel nieuws, maar ook een paar "eye openers" in het boek en de film zullen zitten.
pi_115994211
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:00 schreef svetan het volgende:
@Hammondorgel

Noem je bronnen dan eens! Je hebt al vaker geschreeuw dat er niets geregelt is wat achteraf dus niet zo bleek te zijn.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Noem jij de bronnen ook maar even die zeggen dat er WEL wat geregeld is.
Oh, en WAT is er dan precies geregeld?

[ Bericht 4% gewijzigd door spijkerbroek op 25-08-2012 17:12:24 ]
pi_115994479
Vertel mij eens waar ik met mijn beweringen er naast zat? Dat ik niet al mijn bronnen met naam en toenaam kan noemen is een zaak van privacy. Als ik bronnen vermeld heb dan heb ik wel altijd vermeld uit welke hoek de informatie komt en hoe hoog ik de betrouwbaarheid hiervan inschat.

Dat er niets geregeld zou zijn wordt alleen al weerlegt door het feit dat Guppy nu de officiele maritime vlag van NZ voert (voor St. Maarten de gewone, nationale vlag) en dat er duidelijk voor een oplossing voor Kiwi de scheepskat is gezorgt.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:13:07 #287
37150 livelink
pi_115994494
Kom op! De media in Texas als uitermate betrouwbare bron noemen. Tot nog toe heb jij niet bewezen het bij het juiste eind gehad te hebben, Svetan.
Ik noem een verheerlijking van een Lyall Mercer, een miljoenenopbrengende film en boek (die er nog steeds niet zijn).

Hammondorgel wint het wat mij betreft als het gaat om betere geinformeerdheid. Maar ik laat me rustig overtuigen van het tegendeel. En anders wacht ik het wel af, net als de vorige keer.
pi_115994636
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:00 schreef svetan het volgende:
@Hammondorgel

I am not at liberty to reveal my source (yes, I could tell you much more about Bruno).
pi_115994686
@livelink

Je verdraait weer de feiten!!!! Ik heb de media in texas als "bron" genoemd en nergens als "uitermate betrouwbare".

Film en boek: Zie voorgaande posts en ook Mercer is, in het werelddeel waar Laura nu weer is, niet geheel uit beeld.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:20:56 #290
37150 livelink
pi_115994727
Is goed, Svetan. Ik wacht het gewoon rustig af en laat jou verder met rust met je theorieen.
pi_115994926
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:19 schreef svetan het volgende:
@livelink

... en ook Mercer is, in het werelddeel waar Laura nu weer is, niet geheel uit beeld.
Since Mercer gave Laura a kick in the a** on the day before her arrival in St. Maarten (see Laura Dekker #53 We zijn er bijna..) I cannot imagine that Laura will ever again accept him as a manager/publicist or whatever.
pi_115994992
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:12 schreef svetan het volgende:
Vertel mij eens waar ik met mijn beweringen er naast zat?
Het gigantische mediacircus dat er zou zijn in Sint Maarten, bijvoorbeeld.
Honderd toeristen en 10 journalisten is nou niet bepaald een mediacircus.

Je wil je bronnen niet noemen vanwege privacy? LOL
Het is niet alsof het staatsgeheimen zijn.

Nogmaals: WAT is er geregeld voor Laura?
pi_115995080
Als jullie nu toch willen speculeren op dun ijs: Ik heb uit de zeilwereld de vraag gekregen of ik wist of de boot van Dick Dekker idd in het voorjaar zeewaardig is en hoeveel betalende gasten/meewerkende gasten hij kan meenemen naar de Caribic en verder.
pi_115995131
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:34 schreef svetan het volgende:
Als jullie nu toch willen speculeren op dun ijs: Ik heb uit de zeilwereld de vraag gekregen of ik wist of de boot van Dick Dekker idd in het voorjaar zeewaardig is en hoeveel betalende gasten/meewerkende gasten hij kan meenemen naar de Caribic en verder.
Waarom heeft men dat specifiek aan jou gevraagd?
pi_115995212
@spijkerbroek
Omdat men veronderstelde dat ik meer informatie uit nederland heb. Maar deze vraag heeft mij wel verbaasd en ook ik zit nu te speculeren hoe dit gerucht in de wereld speelt.
pi_115995241
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:38 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Omdat men veronderstelde dat ik meer informatie uit nederland heb. Maar deze vraag heeft mij wel verbaasd en ook ik zit nu te speculeren hoe dit gerucht in de wereld speelt.
Ah, je duitse zeilvereniging dus.
Ik dacht dat je met "zeilwereld" de mondiale zeilwereld bedoelde, en niet een lokaal clubje.
pi_115995305
Nee, dit keer niet de duitse zeilvereniging maar bij een bootverhuurder in Corpus Christy/ USA.
pi_115995318
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:42 schreef svetan het volgende:
Nee, dit keer niet de duitse zeilvereniging maar bij een bootverhuurder in Corpus Christy/ USA.
Ook een lokaal clubje dus.
pi_115995329
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:34 schreef svetan het volgende:
Dat zal zeker nog zo'n twee jaren duren.
pi_115995355
@spijkerbroek

Lokaal als je het scheveningse kurhaus wilt vergelijken met Las Vegas :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')