abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107059799
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 06:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik begrijp de ophef ook niet. Ze heeft een paar jaar vakantie gevierd. Moeten we daarom allemaal met vlaggetjes op de kade gaan staan?
En dat record.. Het is geen officieel record, maar dat geeft niet want ze doet het voor zichzelf. Daarom mag ze ook de regels naar believen aanpassen. Prima, maar als ze het toch voor zichzelf doet, wat was dan het probleem om eerst gewoon school af te maken?
Waarom is het dan belangrijk om het als jongste te doen, en waarom is per sé dat alleen belangrijk? Omdat haar leeftijd het enige is waar ze niks voor hoeft te doen, behalve spijbelen dan?
En hoezo solozeiltotch? Ze is NB. met het vliegtuig naar huis geweest, tussendoor. Voor promotiewerk nog wel, terwijl ze een hekel aan belangstelling heeft.
En dan die uitspraken van haar: 'nee, je mag geen foto van me maken.', 'ja, ik ben vandaag aangekomen maar ik kon niet goed slapen want het was een beetje stormachtig. Kom morgen maar terug met je interview.' Ja, alsof de krant 'Laura gisteren aangekomen' gaat koppen..
Inderdaad een verwend nest.
Dat ze niks aan haar huiswerk deed omdat studeren niet lukt op een onrustige zee, had deze ervaren zeilster ook van tevoren kunnen bedenken. Wat een rotsmoes.. Het lijkt net een scholier.

Nou ja, ze heeft het voor elkaar gekregen en dat is op zich leuk voor haar. En ik vind het jammer dat het bijna voorbij is. Ik ga deze discussies over Laura missen. :P
Stopt deze discussie dan? Daar geloof ik niets van. Zolang er input komt, loopt de reeks door. :Y
Voorlopig zijn er genoeg mensen die over Laura willen schrijven en als de mensen op Fok niet meer over Laura schrijven, dan zorgen de oma en vader van Laura zeker voor input, daar hoeven we niet over in te zitten. ;)
  zaterdag 21 januari 2012 @ 09:37:34 #152
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_107059854
Ja, maar als we het van de input van de familie Dekker moeten hebben, dan gaat het tot in lengte van dagen alleen maar over het 'grote trauma'.
En dat ben ik nu al spuugzat, dus op die input zit ik niet te wachten. Ik hoop eigenlijk dat Laura in de vergetelheid zal raken. Lekker een leventje opbouwen waar ook ter wereld.

En dat we haar dan pas over 20 jaar terugzien in een tv-programma als "Hoe gaat het ook alweer met...." en dat dan blijkt dat ze in Nederland woont met man en kinderen en dat ze nooit meer op het water te vinden is of zoiets :@
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 09:43:46 #153
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_107059918
De hele wereld kijkt uit naar de aankomst van 'zeilmeisje' Laura

quote:
Journalisten uit de hele wereld zijn naar het eiland gekomen. 'Ik geloof dat het nogal druk wordt. Ik laat het maar op me afkomen', laat Laura het AD telefonisch vanaf haar zeilboot weten.

'Ik heb nu al 246 interviewaanvragen gehad,' zegt haar manager Gerard van Erp. 'Uit de hele wereld, van Rusland tot Mexico.'
Da's niet mis, dat de hele wereld naar je uitkijkt.

bron
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 10:07:37 #154
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_107060165
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 09:43 schreef gebrokenglas het volgende:
De hele wereld kijkt uit naar de aankomst van 'zeilmeisje' Laura

[..]

Da's niet mis, dat de hele wereld naar je uitkijkt.

bron
Ze heeft er ook moeite genoeg voor gedaan om zo berucht bekend mogelijk te worden. :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_107061348
Over de vragen wat het financieel voor Laura gaat opleveren: http://www.nauticlink.com(...)strak-georganiseerd/

Het betekend dus dat elke kleine uitzending van beeld in een internationale nieuwsuitzenfing ¤950 in het laatje spoelt en gezien de internationale belangstelling komt daar wel het een en ander binnen. Ook verwacht ik dat vele internationale radio/tv netwerken interviews willen hebben en kranten vraaggesprekken.

De kosten voor de verdere reis naar NZ zullen dan in de komende dagen ook wel binnengehaald zijn. Benieuwd ben ik wel of er ook nog stickers van grote sponsoren te zien zijn.
pi_107061429
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 11:24 schreef svetan het volgende:

De kosten voor de verdere reis naar NZ zullen dan in de komende dagen ook wel binnengehaald zijn.
Mooi. ^O^

Voorlopig hoeven we ons dus geen zorgen te maken dat deze reeks stopt. *O*
pi_107061604
Tschaaaa...... en nu zullen er nog meer jaloerse mensen in Nederland zijn die proberen haar zwart te maken omdat ze met haar tocht ook nog meer geld binnenhaald al ze op hun eigen loonstrookje vinden.

Laura..... door de wereld bewondert en in nederland verguist :P Ik denk dat ze daar in de toekomst wel mee zal kunnen leven. :)
pi_107061931
Dit was er hier vanmorgen op de radio te horen: http://www.mdr.de/nachric(...)57e_zs-6c4417e7.html
pi_107062132
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:27 schreef svetan het volgende:
http://www.smh.com.au/wor(...)-20120120-1qacx.html

http://www.vancouversun.c(...)d/6025724/story.html

http://www.rionegro.com.a(...)98&idcat=9521&tipo=2

Nog wat meer reclame voor de nederlanse overheidsinstanies vanuit andere hoeken van de wereld. :) Laura's wraak is zoet!!
Laura's wraak? _O- Gelukkig hebben andere landen geen zeggenschap hier en schort het in de meeste van die landen aan onderwijs dus tja.. Dan kun je een meisje dat twee jaar op vakantie is geweest een held noemen.. Ze had pas een held geweest als Guppy had vastgeknoopt en had geroepen kom maar op met dat examen ik heb gedurende de reis ook mijn school voltooid alleen daar faalt het zeikmeisje keihard :W
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
pi_107062185
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 03:43 schreef Tide het volgende:
Laura wordt vandaag officieel de jongste die ooit in haar eentje rond de wereld is gezeild. De regel (2009) van het Guinness Book of World Records om het record niet op te nemen in hun boek, kende Laura al voor haar vertrek. ‘Ik maak mijn reis voor mezelf niet voor anderen’, is altijd haar commentaar geweest. ^O^
waarom is ze dan zo mediageil als ze het puur voor zichzelf doet?

Anyway ik hoop dat ze lekker naar Nieuw Zeeland vertrekt en dat we nooit meer iets horen van dit jankerige zeikmeisje :W
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
pi_107062686
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 12:03 schreef OpperTokkie het volgende:
waarom is ze dan zo mediageil als ze het puur voor zichzelf doet?
Geld.
Er is geen andere reden.
Ze heeft geld nodig om te doen wat ze wil, en daarvoor heeft ze de media nodig.
Een "noodzakelijk kwaad", om het zo maar te noemen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  † In Memoriam † zaterdag 21 januari 2012 @ 12:32:05 #162
137949 Disana
pi_107062816
Dit artikel wil ik wel eens lezen. Er wordt kennelijk een boekje open gedaan over de aard van de Dekkers.

Meik 21-01-2012
Wat een negatief artikel weer in de Volkskrant van vandaag. Mas media komt aan het woord en vertelt dat je ze hebt bedonderd door wel een contract te tekenen, maar alle camera's al na 10 minuten uit te zetten toen je eenmaal op zee was, Peter Klarenbeek vertelt dat hij alles voor jou heeft gedaan maar uiteindelijk ruzie heeft gekregen, de verwijderde stickers van de sponsors komen aan bod, de ruzies tussen je ouders, het conflict van je vader met autoriteiten en de geweigerde bijstandsuitkering, het opgroeien in armoede, je moeilijke karakter waarin je met niemand rekening houdt, de automutilatie en je zelfmoordpoging en de manier waarop je mensen gebruikt om je doelen te bereiken. Op het eind noemen ze nog even je reis, maar dat is maar bijzaak. Verlaat Nederland, zou ik zeggen.

[ Bericht 61% gewijzigd door Disana op 21-01-2012 12:40:29 ]
pi_107063278
als het waar is, is het jammer dat ze op die manier succes heeft behaald.
Ze zal er niet socialer op worden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 12:32 schreef Disana het volgende:
Dit artikel wil ik wel eens lezen. Er wordt kennelijk een boekje open gedaan over de aard van de Dekkers.

Meik 21-01-2012
Wat een negatief artikel weer in de Volkskrant van vandaag. Mas media komt aan het woord en vertelt dat je ze hebt bedonderd door wel een contract te tekenen, maar alle camera's al na 10 minuten uit te zetten toen je eenmaal op zee was, Peter Klarenbeek vertelt dat hij alles voor jou heeft gedaan maar uiteindelijk ruzie heeft gekregen, de verwijderde stickers van de sponsors komen aan bod, de ruzies tussen je ouders, het conflict van je vader met autoriteiten en de geweigerde bijstandsuitkering, het opgroeien in armoede, je moeilijke karakter waarin je met niemand rekening houdt, de automutilatie en je zelfmoordpoging en de manier waarop je mensen gebruikt om je doelen te bereiken. Op het eind noemen ze nog even je reis, maar dat is maar bijzaak. Verlaat Nederland, zou ik zeggen.

† In Memoriam † zaterdag 21 januari 2012 @ 12:57:29 #164
137949 Disana
pi_107063320
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 12:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
als het waar is, is het jammer dat ze op die manier succes heeft behaald.
Ze zal er niet socialer op worden.

[..]

Ik vind het vrij kwalijk wat daar allemaal wordt genoemd. Maar ik weet niet of het alleen in de online VK staat of ook in de gedrukte editie; die laatste zou ik kunnen kopen.
pi_107063426
_O- De paranoia slaat ook steeds verder toe, Guinness zou het record niet meer erkennen omdat ze het record van Pelham willen beschermen.
pi_107063631
Het probleem van al deze mobbing pogingen is dat Laura zo wel wat betreft haar reis een succes gemaakt heeft en vooral dat er vanuit het buitenland, door alle mensen, ook journalisten (!), alleen maar positieve berichten over Laura als persoon en haar sociaale vaardigheid zijn gekomen.

Als het waar is dat deze dingen in de VK staan dan riekt dit sterk naar een gestuurde actie van bedrijven zoals mass en/of betrokken instanties om Laura (en ook haar familie) te demonteren.
pi_107063634
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 13:02 schreef Ericr het volgende:
_O- De paranoia slaat ook steeds verder toe, Guinness zou het record niet meer erkennen omdat ze het record van Pelham willen beschermen.
Zowel de Sailingcouncil als Guinness hebben voor haar vertrek aangegeven de reis van het zeikmeisje niet te erkennen als record dit heb ik in 2010 al op FOK gepost lang voordat deze vervelende verwende puber beter bekend als het zeikmeisje haar vakantiereis begon
pi_107063681
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 13:10 schreef svetan het volgende:
Als het waar is dat deze dingen in de VK staan dan riekt dit sterk naar een gestuurde actie van bedrijven zoals mass en/of betrokken instanties om Laura (en ook haar familie) te demonteren.
Weet je zeker dat de Nederlandse overheid hier niet achter zit????
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_107063836
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 13:12 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Weet je zeker dat de Nederlandse overheid hier niet achter zit????
Zet aluminium papieren hoedje op

zaterdag 21 januari 2012 @ 13:54:44 #170
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_107064869
Het onderstaande bericht is vrijdag verstuurd door Lyall Mercer aan de contacten op zijn media list. Mogen we concluderen dat in ieder geval Dick Dekker paranoide is?

20 January 2012 Media Release

Laura Dekker publicist says she didn’t need school books

The former manager and publicist of Dutch teenage sailor Laura Dekker has criticised Dutch authorities for putting too much emphasis on her schoolwork. Lyall Mercer worked with Dekker until voluntarily resigning recently so that a family friend based in the Dutch Caribbean – where Dekker will soon complete her voyage – could coordinate her publicity locally. He is still in contact with Dekker.

He said that the education Dekker experienced on her world voyage far outweighed school books. “I thought it was ridiculous that the Dutch Government was focusing on books while a young girl was experiencing different cultures, meeting people from across the world and learning more than anyone would ever learn in a classroom,” he said. “I never got the impression that Laura had any intention of doing school work while away, and neither should she.”

Mercer labelled Dekker “mature beyond her years”. “In some ways she was too mature, battle-hardened by such traumatic experiences with the Dutch Government.” Mercer said the media were very supportive of Dekker “except in the Netherlands and Germany”. “Sadly the media in her home country could be nasty but across the rest of the world everyone was cheering her on.”

He said he holds great affection and respect for both Dekker and her father Dick, but explained they had a complete mistrust of the media. “Laura did very few interviews. She doesn’t really trust anyone and you can’t blame her.”

He revealed that Dick Dekker believed the Dutch Government was chasing her around the world.
“I wouldn’t have ever spoken of this, but her father and lawyer have been very open in the media recently about their attitude towards the Netherlands so I feel it’s alright to speak. Dick Dekker was convinced the Dutch Secret Service was trying to sink her boat – and her with it - right up to the end. It was all very bizarre,” he said.

Mercer said Dekker always said she’d live in New Zealand and the Australian-based publicist hopes to link up with her again if she travels “down under”.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:03:16 #171
37150 livelink
pi_107065141
Dick is gek.
  † In Memoriam † zaterdag 21 januari 2012 @ 14:05:12 #172
137949 Disana
pi_107065184
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:03 schreef livelink het volgende:
Dick is gek.
Ja wat een gek. Jammer dat hij de enige opvoeder van Laura was en het kind geen normalere input heeft gekregen.
pi_107065190
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 13:54 schreef MrFoureyes het volgende:
"Dick Dekker was convinced the Dutch Secret Service was trying to sink her boat – and her with it - right up to the end. "
OMFG
Die man heeft professionele hulp nodig.
En het erge is, Laura heeft alles van hem geleerd. Geen wonder dat zij ook paranoide is.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:08:10 #174
37150 livelink
pi_107065262
Dit zo lezend kun je concluderen dat de droom van Laura gewoon een soort zelfbehoud was. De enige manier om van haar vader weg te komen. De droom om nu naar NZ te gaan komt op hetzelfde neer. Vader Dekker krijgt daar ongetwijfeld geen verblijfsvergunning.
Het verklaart een hoop eigenlijk.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:08:41 #175
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_107065281
Dit is echt een tragedie - ik denk dat Jeugdzorg de situatie helemaal correct heeft ingeschat. Laura krijgt het nog heel moeilijk; met deze achtergrond redt ze het alleen als ze geisoleerd op zee zit. Daar moet ze dan wel de rest van haar leven blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')