En eventueel de aircopomp eruit halen, als die in de weg zit.quote:Op maandag 3 september 2012 01:10 schreef 2cv het volgende:
Kortere riem er op leggen. Bestel er 1 voor eenzelfde type auto zonder airco.
Waarom die PI?quote:Op maandag 3 september 2012 10:34 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
En eventueel de aircopomp eruit halen, als die in de weg zit.
Standaard PI.quote:Op maandag 3 september 2012 11:14 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
Waarom die PI?
Loopt de multi-riem van een ford mondeo mk2 zonder airco op exact dezelfde manier als eentje met een airco (afgzien de airco dan)?
Blijf achterdochtig bij die PIquote:
Jij ook bedankt als ik achter je rij op de snelweg en je auto kapt ermee......quote:Op maandag 3 september 2012 00:27 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik kan er lekker mee door blijven, wachten tot de boel blokkeert en/of de riem knapt, en dat is het einde oefening en kan ik hem later ophalen door de sloop, of ik kan het zelf proberen te repareren.
Wie o wie kan wat vragen beantwoorden?
Alvast bedankt!
De garage zei dat ik er mee door kon rijden hoor. En al knapt ie, dat is natuurlijk balen, maar dan kan ik nog wel naar een parkeerplaats rijden. (hopelijk...)quote:Op maandag 3 september 2012 12:24 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Jij ook bedankt als ik achter je rij op de snelweg en je auto kapt ermee......
Sorry hoor, maar dit is wel echt onverantwoord gedrag
Afstellen van de lucht?quote:Op maandag 3 september 2012 12:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
je kunt de poelie meestal los vervangen. 1 centrale moer los draaien en wat klemmen en multi riemen
afstellen van de lucht speelt was dacht ik 0.05 anders eerst de huidige luchtspleet van de poelie opmeten
En als je op de linkerbaan van een drukke snelweg rijdt dan?quote:Op maandag 3 september 2012 12:42 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
De garage zei dat ik er mee door kon rijden hoor. En al knapt ie, dat is natuurlijk balen, maar dan kan ik nog wel naar een parkeerplaats rijden. (hopelijk...)
Plaatje erbij:quote:9 Reaching up between the body and the
engine (above and to the rear of the
crankshaft pulley), apply a spanner to the
hexagon in the centre of the automatic
tensioner’s pulley. Rotate the tensioner pulley
clockwise to release its pressure on the
drivebelt, then slip the drivebelt off the
crankshaft pulley, and release the tensioner
again (see illustration). Working from the
wheel arch or engine compartment as
necessary, and noting its routing, slip the
drivebelt off the remaining pulleys and
withdraw it.
Ik probeer het ook te repareren hé. Als de garage zegt dat ik er mee kan rijden, dan geloof ik ze ook. En als ie breekt wordt vooral het sturen erg lastig (niet dat, de motor blijft wel lopen. (tot ie overhit/accu leeg is danquote:Op maandag 3 september 2012 12:50 schreef penny-wise het volgende:
[..]
En als je op de linkerbaan van een drukke snelweg rijdt dan?
Heb ooit met mijn Civic gehad dat de bobine uitviel en dus ook de motor, en toen reed ik ook op de linkerbaan. Gelukkig reed ik wat harder zodat ik nog met een fatsoenlijke snelheid naar de vluchtstrook kon rollen. Maar je schrikt je de pleuris als je 140 rijdt en de auto kapt ermee.
Laat staan wat andere weggebruikers denken.
Je duwt als het ware dan de spanner aan de kant en daar moet je'm ook zelf houden omdat ie werkt op een constante veerdruk.quote:Op maandag 3 september 2012 12:50 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Stukje uit Haynes:
[..]
Plaatje erbij:
[ afbeelding ]
Ik snap dat ik met een moersleutel de automatische spanner poelie-moer moet draaien, maar waarom? Schiet de automatische spanner dan wat terug waardoor er speling in de riem komt of wat?
luchtspleet.quote:Op maandag 3 september 2012 12:42 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
De garage zei dat ik er mee door kon rijden hoor. En al knapt ie, dat is natuurlijk balen, maar dan kan ik nog wel naar een parkeerplaats rijden. (hopelijk...)
[..]
Afstellen van de lucht?
Liever niet, in een aircosysteem zitten giftige gassen.quote:Op maandag 3 september 2012 10:34 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
En eventueel de aircopomp eruit halen, als die in de weg zit.
Ja hoor, is echt makkelijk.quote:Op maandag 3 september 2012 19:43 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Dus een nieuwe V-snaar erop leggen moet goed te doen zijn voor iemand zonder al te veel verstand ervan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |