Ik heb zelf een (auto) rechtsbijstandverzekering, maar de auto had ik geleend van mijn broer... en hij heeft dat niet.quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:28 schreef Ridocar het volgende:
Je hebt toch een proces verbaal? daarmee wapperen zou voldoende moeten zijn. Als de kruising niet afhankelijk was van verkeerslichten, wie zou dan voorrang hebben?
Je kunt bij je eigen rechtsbijstand toch zeker advies vragen over wat je nu het beste kunt doen? Ongeacht in wiens auto je reed?quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:31 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Ik heb zelf een (auto) rechtsbijstandverzekering, maar de auto had ik geleend van mijn broer... en hij heeft dat niet.
Zonder verkeerslichten zou hij voorrang hebben gehad.
Ik zou zeggen: Stuur Unive een proces verbaal van je aangifte en meld daarbij dat het doen van een valse aangifte strafbaar is, de politie niet voor niets gebeld is en dat je ook nog eens geen reden ziet waarom de tegenpartij akkoord zou zijn met de eigen schade als JIJ zoals hij beweert schuldig is omdat jij zogenaamd door rood hebt gereden.quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:13 schreef Cucumissativus het volgende:
Een tijd geleden heb ik een aanrijding gehad met mijn auto, doordat er een andere auto door het rode licht was gereden.
Na de aanrijding is hij gevlucht, en ben ik al bellend met de politie achter hem aangereden. De meldkamer heeft een auto erop afgestuurd en ook het korps ingelicht van de stad waarheen hij vluchtte. Helaas is hij ontkomen.
Op het politiebureau heb ik aangifte gedaan, en heeft de politie zijn gegevens (via het kenteken) aan mijn verzekering gegeven.
Nu is de verklaring van de tegenpartij dat ik door rood ben gereden, en dat wij samen op de plaats van het ongeval akkoord zijn gegaan om onze eigen schade voor onze eigen rekening te nemen.
Er zijn geen getuigen bekend, ik moest achter hem aan om het kenteken door te geven dus daar was geen tijd voor. Maar Univé (verzekering tegenpartij) heeft met de verklaring van haar klant genoeg reden om mijn schade niet te betalen.
Iemand een idee hoe ik dit verder kan afhandelen?
Unive zal dit allemaal wel weten, maar het komt ze natuurlijk goed uit dat die kloothommel deze verklaring af heeft gelegd dus of ze er wat mee doen vraag ik me af..quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:34 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: Stuur Unive een proces verbaal van je aantekening en meld daarbij dat het doen van een valse aangifte strafbaar is, de politie niet voor niets gebeld is en dat je ook nog eens geen reden ziet waarom de tegenpartij akkoord zou zijn met de eigen schade als JIJ zoals hij beweert schuldig is omdat jij zogenaamd door rood hebt gereden.
Dat stond in KLB, maar een schopje en verplaatsing was wellicht handiger geweest ja.quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:36 schreef Gravedigger het volgende:
Waarom nog een topic?
Doorrijden na een ongeluk
Ik heb zo'n vermoeden dat ze dat al wel weten..quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:37 schreef Inlognaam het volgende:
Geen idee, maar ik denk dat een verstandig medewerker wel inziet dat haar client dan degene is die liegt.
Alleen klagen helpt niet, advies van anderen krijgen misschien wel.quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:36 schreef Gravedigger het volgende:
Waarom nog een topic?
Doorrijden na een ongeluk
De auto moet op mijn naam staan, om daar aanspraak op te kunnen maken.quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:38 schreef Ridocar het volgende:
Bij mijn weten kijken verzekeraars niet naar de verkeerslichten, maar naar de onderliggende situatie. Klinkt alsof je behoorlijk genaaid wordt en dat de dader ermee wegkomt. wat zeggen de polisvoorwaarden van je rbv over autogebruik?
Dat is niet waar, dat is de verzekering op de auto.quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:41 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
De auto moet op mijn naam staan, om daar aanspraak op te kunnen maken.
Ik heb toen met DAS gebeld en daar kreeg ik dat te horen, maar ik ga het nu nog eens controleren! (Het is geen normale rechtsbijstand, maar een rechtsbijstand alleen voor de auto.)quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:50 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Dat is niet waar, dat is de verzekering op de auto.
Die geld dus. Jij hebt, met toestemming, de auto mogen lenen dus gelden die voorwaarden.
Simpel.
Jouw verzekering kan er idd niets mee, dat is aan jou broer zijn verzekering.
En anders heeft je broer zich een oor laten aan wippen aangezien hij ook rechtsbijstand erbij had kunnen nemen. Zijn keuze dat niet te doen maakt jou niet schuldig.
Dan is het verder, hoe lullig ook, zijn probleem.
Risico van het uitlenen. Been there done that.
Gewoon jouw verhaal staven is het enige wat je kunt doen.
Zeker niet akkoord gaan met de lezing van de tegenpartij.
Tja, dat geld natuurlijk voor alletwee de kanten.quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:38 schreef Paxcon het volgende:
Is ''wie eist bewijst'' hierop niet van toepassing?
Jouw broer moet die dan bellen, het is immers zijn wagen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:08 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Ik heb toen met DAS gebeld en daar kreeg ik dat te horen, maar ik ga het nu nog eens controleren! (Het is geen normale rechtsbijstand, maar een rechtsbijstand alleen voor de auto.)
Niet waar, wegsituatie bepaald. (rechts heeft voorrang te aller tijde bijv., Voorrangsweg etc.)quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:10 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Tja, dat geld natuurlijk voor alletwee de kanten.
Bij ongelukken met door-rood-rijders zonder getuigen is er eigenlijk geen manier om uit te zoeken wie er door rood reed.
Het is alweer een paar maanden gesproken dat ik mijn DAS auto rechtsbijstand heb gebeld.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:17 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Jouw broer moet die dan bellen, het is immers zijn wagen.
Jij bent alleen bestuurder, verder niets.
Wedden dat ze dan wel wat kunnen ? En dan kan het ineens allemaal wel.
Welkom in nederland waar sommige zaken nogal schimmig worden afgewikkeld.
Want betalen zal je, maar wij uitkeren ? Als het even kan liever niet.
Wij hebben ook bonussen. Weet men gelijk wat je eraan hebt.
Ik wens je veel suc6 en bij vragen gewoon PM.
Als ik je kan helpen zal ik het zeker doen, dit gedrag brengt iets heel veel naar boven. En daar hou ik niet van.
Dus als ik door groen rijd, maar iemand anders rijdt op de voorrangsweg door rood, en hij zegt dat ik diegene was die door rood reed, dan ben ik verzekeringstechnisch schuldigquote:Op zaterdag 1 september 2012 20:18 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Niet waar, wegsituatie bepaald. (rechts heeft voorrang te aller tijde bijv., Voorrangsweg etc.)
En die moet kloppen. Daarbij stelt de tegen iets wat hij zegt maar niet kan bewijzen.
Laar maar komen dan, verzekering kan ook rapport politie opvragen he.....
Blijkbaar kan je met liegen overal onderuit komen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:23 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dus als ik door groen rijd, maar iemand anders rijdt op de voorrangsweg door rood, en hij zegt dat ik diegene was die door rood reed, dan ben ik verzekeringstechnisch schuldig
Yups, helaas wel.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:23 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dus als ik door groen rijd, maar iemand anders rijdt op de voorrangsweg door rood, en hij zegt dat ik diegene was die door rood reed, dan ben ik verzekeringstechnisch schuldig
Zoiets, ja. De tegenpartij kan hooguit een verbaal krijgen voor het negeren van een rood verkeerslicht. Ook een stom geval is de afhandeling bij een kop-staartbotsing. Ook al is de ravage door een enkele automobilist veroorzaakt, dan kijkt men alleen wie tegen wie is gereden. ook dan is het niet eerlijk enzo, maar dat hebben verzekeraars destijds afgesproken. Neemt niet weg dat de situatie van TS behoorlijk zuur is, gezien de lage asoactie en liegerij van tegenpartij. Ik zou er laaiend van worden...quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:23 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Doet elke maatschappij helaas. Als ze maar een kleine kans zien eronderuit te komen, grijpen ze die.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:35 schreef Cucumissativus het volgende:
Maanden na de aanrijding, heeft te tegenpartij dit op het aanrijdingsformulier geschreven.
Verder was het half ingevuld, en ontbrak een situatietekening.
[ afbeelding ]
Univé mag trots op haar leden zijn, en houdt ze de hand boven het hoofd zolang het maar in hun eigen voordeel is.
Hoi.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:18 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Niet waar, wegsituatie bepaald. (rechts heeft voorrang te aller tijde bijv., Voorrangsweg etc.)
En die moet kloppen. Daarbij stelt de tegen iets wat hij zegt maar niet kan bewijzen.
Laar maar komen dan, verzekering kan ook rapport politie opvragen he.....
Lees even je eigen polis door, vaak is de rechtsbijstand bij auto polissen voor deelname aan het verkeer en niet per sé in je eigen auto.quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:31 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Ik heb zelf een (auto) rechtsbijstandverzekering, maar de auto had ik geleend van mijn broer... en hij heeft dat niet.
Tuurlijk. Waarom zouden ze hun eigen verzekerde niet geloven en de tegenpartij wel?quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:35 schreef Cucumissativus het volgende:
Maanden na de aanrijding, heeft de tegenpartij dit op het aanrijdingsformulier geschreven.
Verder was het half ingevuld, en ontbrak een situatietekening.
[ afbeelding ]
Univé mag trots op haar leden zijn, en houdt ze de hand boven het hoofd zolang het maar in hun eigen voordeel is.
Niet waar, heb papieren liggen die dat ondersteunen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:55 schreef Argento het volgende:
[..]
Hoi.
dit is onzin.
Verkeerslichten en verkeerstekens gaan voor verkeersregels. Als vaststaat dat de kruising werd beveiligd door verkeerslichten en die verkeerslichten ook in werking waren (en dat is hier het geval) dan geldt uitsluitend de stand van de verkeerslichten.
Voorzover beide partijen niet kunnen bewijzen dat de ander aansprakelijk is, draagt ieder zijn eigen schade.
Ik zou als ik een procesverbaal onder ogen kreeg, waarin staat de je eigen klant zich schuldig heeft gemaakt aan een misdrijf (doorrijden na aanrijding) de verklaring zeer kritisch bekijken en niet door 4 regels het verhaal meteen geloven.quote:
quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:03 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Ik zou als ik een procesverbaal onder ogen kreeg, waarin staat de je eigen klant zich schuldig heeft gemaakt aan een misdrijf (doorrijden na aanrijding) de verklaring zeer kritisch bekijken en niet door 4 regels het verhaal meteen geloven.
Een verzekering wil ook niet graag je als klant hebben als je in het verleden met veel drank op gepakt bent, of als ooit je rijbewijs is ingenomen door roekeloos te rijden, waarom hebben ze dan geen bezwaar met klanten die een vluchtmisdrijf plegen in het verkeer?
Alleen omdat het ze nu goed uitkomt?
Blijkbaar!
Ik ken de wet. Het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV1990) om precies te zijn.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:01 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Niet waar, heb papieren liggen die dat ondersteunen.
Lees gewoon even de wet na, het staat er namelijk duidelijk in.
Regels gaan voor hulpmiddelen. En daar is op rechtspraak zat over te vinden.
Zoek daar eens wat jou stelling bewijst.
Probleem is denk ik dat het nooit objectief is vastgesteld dat hij is doorgereden, het is jouw woord tegen het zijne.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:03 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Ik zou als ik een procesverbaal onder ogen kreeg, waarin staat de je eigen klant zich schuldig heeft gemaakt aan een misdrijf (doorrijden na aanrijding) de verklaring zeer kritisch bekijken en niet door 4 regels het verhaal meteen geloven.
Een verzekering wil ook niet graag je als klant hebben als je in het verleden met veel drank op gepakt bent, of als ooit je rijbewijs is ingenomen door te roekeloos rijden, waarom hebben ze dan geen bezwaar met klanten die een vluchtmisdrijf plegen in het verkeer?
Blijkbaar!
Een verzekeraar hoort uit te gaan van de lezing van haar verzekerde. En uitgaande van die lezing is er contact tussen jullie beide geweest en is afgesproken om ieder de eigen schade te dragen. Dan is er niet zoveel op tegen om je weg vervolgens voort te zetten. Daarnaast zegt het verlaten van de aanrijding inderdaad niets over de toedracht ervan. Natuurlijk heeft degene die het misdrijf pleegt de schijn tegen zich, maar enkel de schijn is niet voldoende om aansprakelijkheid aan te nemen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:03 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Een verzekering wil ook niet graag je als klant hebben als je in het verleden met veel drank op gepakt bent, of als ooit je rijbewijs is ingenomen door te roekeloos rijden, waarom hebben ze dan geen bezwaar met klanten die een vluchtmisdrijf plegen in het verkeer?
Blijkbaar!
Het klopt wat je zegt. Het is een sluwe zet geweest van hem, en ik kan tot nu toe niets bedenken om iets tegen zijn verzonnen verklaring in te brengen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:07 schreef Argento het volgende:
[..]
Een verzekeraar hoort uit te gaan van de lezing van haar verzekerde. En uitgaande van die lezing is er contact tussen jullie beide geweest en is afgesproken om ieder de eigen schade te dragen. Dan is er niet zoveel op tegen om je weg vervolgens voort te zetten. Daarnaast zegt het verlaten van de aanrijding inderdaad niets over de toedracht ervan. Natuurlijk heeft degene die het misdrijf pleegt de schijn tegen zich, maar enkel de schijn is niet voldoende om aansprakelijkheid aan te nemen.
en ondertussen lijd niet jij de schade, maar je broer. Gaat hij nog iets proberen?quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:15 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Het klopt wat je zegt. Het is een sluwe zet geweest van hem, en ik kan tot nu toe niets bedenken om iets tegen zijn verzonnen verklaring in te brengen.
Ik los de schade wel op voor hem.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:16 schreef Argento het volgende:
[..]
en ondertussen lijd niet jij de schade, maar je broer. Gaat hij nog iets proberen?
In het procesverbaal staat niet dat de klant van Univé zich schuldig heeft gemaakt aan het doorrijden na een aanrijding, er staat dat jij beweert dat hun klant dat heeft gedaan.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:03 schreef Cucumissativus het volgende:
Het gaat er ook niet om wat jij zegt, ergo het zijn woord tegen die van de ander.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:05 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik ken de wet. Het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV1990) om precies te zijn.
Artikel 63:
Verkeerstekens gaan boven verkeersregels, voor zover deze regels onverenigbaar zijn met deze tekens.
en
Artikel 64:
Verkeerslichten gaan boven verkeerstekens die de voorrang regelen.
Ergo, als er sprake is van in werking zijnde verkeerslichten, dan zijn noch de verkeerstekens (haaientanden bijvoorbeeld), noch de verkeersregels (van rechtskomend verkeer, artikel 15 RVV bijvoorbeeld) van toepassing. Het is niet zo dat we doen alsof die toch van toepassing zijn als we niet meer kunnen achterhalen wat de stand van de verkeerslichten op het moment van de aanrijding was. Pas als de verkeerslichten niet in werking waren (en dat vaststaat, maar dat is eenvoudig na te gaan), gelden de verkeerstekens. En als er geen verkeerstekens zijn, gelden de verkeersregels.
Natuurlijk was ie de lul. Hij reed toch door rood?quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:36 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om wat jij zegt, ergo het zijn woord tegen die van de ander.
Preciese situatie hebben wij niet voorgelegd gekregen, daarbij ik heb praktijkvoorbeelden gegeven.
Ik reed voorrangsweg en de tegenpartij, bij mij, kwam door rood van rechts. Hij wilde mij een rechtszaak aandoen maar koos het hazenpad toen bleek dat ik voorrangsweg reed.(stoplichten werkte wel) Die was dus de lul. Kost wel een halve auto en 2 gewonden maar ook die zijn helemaal in orde nu na jaren.
Mijn motorblok lag 20 meter verderop en ik zat met een blik cola op de vangrail kou te vatten. (- 10)
Nog gepoogd de weg vrij vrij te maken, maar toen ik de schakelpook voelde was het duidelijk. Had niet eens meer door dat het zo'n klap was.
Niet voor herhaling vatbaar, en voor niemand.....
Is dat aan mij gericht? Ik werk niet bij de politie hoor.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:48 schreef beware_reageerd het volgende:
Wat dat betreft ben ik voor meer blauw op de weg en straat, dus support jullie. Jullie doen ook maar jullie werk. En gewaardeerd. Bij het overlijden van mij moeder moesten ook 2 van jou collega's (wagens dus 4 personen) opdraven... Diep respect.
MAAR, mijn vrouw is ex collega van je en daarvan zeg ik even niets. Want heilige boontjes zijn jullie ook geen van allen. En dat is keerzijde. Helaas zeg ik als ex defensie medewerker.
...dus krijg je dat welles-nietes, zoals TS en tegenpartij nu hebben.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:38 schreef Argento het volgende:
[..]
Natuurlijk was ie de lul. Hij reed toch door rood?
Bij een door verkeerslichten beveiligde kruising maakt het gezien artikel 63 en 64 van het RVV1990 geen hol uit wie op de voorrangsweg rijdt. En ook niet wie van rechts kwam.
Waarom zijn er dan stoplichten? Als regels toch voor gaan.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:01 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Niet waar, heb papieren liggen die dat ondersteunen.
Lees gewoon even de wet na, het staat er namelijk duidelijk in.
Regels gaan voor hulpmiddelen. En daar is op rechtspraak zat over te vinden.
Zoek daar eens wat jou stelling bewijst.
Wat ik terugvind in jurisprudentie is dat bij tegenstrijdige verklaringen er vanuit gegaan moet dat het licht van de gedaagde groen was, waarna er wordt gekeken of de beklaagde zich op anere manier roekeloos heeft gedragen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:27 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Yups, helaas wel.
Tenzij je, net als ik toen, kon aantonen dat de situatie anders is.
Ik had mazzel.
BV. Gelijke kruising, rechts gaat voor. Is gedrags regel en die staat boven de hulpmiddelen (stoplicht). Rijd die van rechts door rood krijg hij daar een bekeuring voor, en jij mag dokken voor zijn schade.
En ga zo door, gedragsregels staan boven hulpmiddelen.
Helaas maar zo is het nu eenmaal.
Wat zou jij dan doen in dit geval?quote:Op zondag 2 september 2012 11:11 schreef Rio het volgende:
Dude, dit laat je toch niet gebeuren? En waarom is de aangifte eenzijdig ingetrokken?
Sue the bastard.
Bezwaar aantekenen en eventueel naar de rechter. Ik zou zo'n grap niet accepteren.quote:Op zondag 2 september 2012 11:25 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Wat zou jij dan doen in dit geval?
Ik wacht nog op antwoord van de korpsleiding waarom ze het hebben afgesloten. Dit kan wel weer een tijdje duren, want de politie heeft het erg druk!
Ik vermoed dat ze dachten dat het netjes tussen de verzekering zou worden opgelost nadat ze zijn gegevens hadden gegeven.
Persoonlijk langs gaan bij meneer een optie. En zn auto even onder handen nemen?quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:29 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Ik los de schade wel op voor hem.
En dan? Ook bij die rechter is het woord tegen woord.quote:Op zondag 2 september 2012 12:24 schreef Rio het volgende:
[..]
Bezwaar aantekenen en eventueel naar de rechter. Ik zou zo'n grap niet accepteren.
Maar die rechter zal jouw verhaal eerder geloven als je dat kan ondersteunen met een proces verbaal en de doorrijder zelf niet in persoon voor de rechter verschijnt. Want reken maar dat meneer als ie eenmaal gedaagd wordt niet zal verschijnen. Dan zal ie terplekke voor de rechter door de mand vallen.quote:Op zondag 2 september 2012 12:52 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
En dan? Ook bij die rechter is het woord tegen woord.
In alle jurisprudentie die ik heb gevonden, en heb er ook eentje gepost, acht de rechtbank het door rood rijden niet bewezen.quote:Op zondag 2 september 2012 12:55 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Maar die rechter zal jouw verhaal eerder geloven als je dat kan ondersteunen met een proces verbaal en de doorrijder zelf niet in persoon voor de rechter verschijnt. Want reken maar dat meneer als ie eenmaal gedaagd wordt niet zal verschijnen. Dan zal ie terplekke voor de rechter door de mand vallen.
Tenzij het een geweldig leugenaar en acteur is.
Maar ik mag hopen dat die rechter niet over een nacht ijs gaat en het redelijk aannemelijk is dat tegenpartij liegt.
Jurisprudentie gaat door tot de Hoge Raad over het algemeen. Maar het hoeft niet bewezen te worden, het moet voor de rechter aannemelijk geacht worden.quote:Op zondag 2 september 2012 12:59 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
In alle jurisprudentie die ik heb gevonden, en heb er ook eentje gepost, acht de rechtbank het door rood rijden niet bewezen.
Gelukkig ben jij geen rechter, doorrijden na een ongeval zegt namelijk niets over de schuldvraag.quote:Op zondag 2 september 2012 13:01 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Jurisprudentie gaat door tot de Hoge Raad over het algemeen. Maar het hoeft niet bewezen te worden, het moet voor de rechter aannemelijk geacht worden.
Elke zaak is verschillend, Jurisprudentie is allemaal leuk en aardig, maar niet altijd noodzakelijk om je gelijk te halen.
Maar zodra TS met een aangifte kan ondersteunen, kan de rechter heel makkelijk oordelen of meneer wel of niet doorgereden is en verder geloofwaardig in zn verhaal. Dan is het door rood rijden weliswaar niet bewezen, maar wel aannemelijker gemaakt dat TS de waarheid spreekt.
quote:Op zondag 2 september 2012 14:41 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij geen rechter, doorrijden na een ongeval zegt namelijk niets over de schuldvraag.
Maar als ik een leugenachtig persoon voor me hebt met hele mooie verhaaltjes, maar aan de andere kant een zeer plausibel verhaal dat door enige vorm van bewijs ondersteund wordt... Namelijk het doorrijden na een ongeval... waarvan aangifte van gedaan, is welke aangifte niet ingetrokken is.quote:Op zondag 2 september 2012 14:41 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij geen rechter, doorrijden na een ongeval zegt namelijk niets over de schuldvraag.
Hij kiest geen kant, hij beoordeelt beide claims als zijnde dat de gedaagde steeds door groen reed, zoals ik al eerder aanmerkte en uit eerdere uitspraken blijkt. Jij claimt schade doordat de ander door rood reed, dan moet dat wel aangetoond zijn. En dat geldt voor beide bestuurders.quote:Op zondag 2 september 2012 16:42 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
[..]
Maar als ik een leugenachtig persoon voor me hebt met hele mooie verhaaltjes, maar aan de andere kant een zeer plausibel verhaal dat door enige vorm van bewijs ondersteund wordt... Namelijk het doorrijden na een ongeval... waarvan aangifte van gedaan, is welke aangifte niet ingetrokken is.
Wiens kant zal de rechter dan kiezen? De kant die plausibel is en klopt met de feiten, of de kant van de tegenpartij die allerlei smoesjes en mooie verhalen heeft zonder kloppende feiten?
Waarom zou een rechter wel geloven dat Pietje door oranje reed, maar niet dat Jantje gelijktijdig door rood reed in geval van een ongeval?
Dan heb je in ieder geval gedaan wat je kon doen. Als dat mislukt kun je hem daarna altijd nog een keer met een panty over je kop 's nachts een lesje lerenquote:Op zondag 2 september 2012 12:52 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
En dan? Ook bij die rechter is het woord tegen woord.
Zo las zijn verzekering het ook, hij heeft het eerst over mij en komt dan meteen met een bewering zonder eerst zichzelf aan te wijzen. Als we het toch op een sluwe manier gaan spelen, dan kan ik het ook!quote:Op zondag 2 september 2012 19:08 schreef Jill-RMC het volgende:
Nee geloof dat ie bedoelt: ik reed door oranje, maar hij zei dat ik door rood reed.
Logisch ook dat als jij zegt dat ie door rood (en het dus zijn schuld is) dat je dan overeenkomt dat het zo goed was.
Klopt!quote:Op zondag 2 september 2012 19:29 schreef kingtoppie het volgende:
Ehm, jullie hebben nooit gepraat.... oid...
Wie weet kent hij jouw gezicht ook niet? Dan heb je bewijs dat het gesprek nooit heeft plaatsgevonden naar mijn mening.
Er zijn twee mogelijkheden:quote:Op zondag 2 september 2012 19:13 schreef Cucumissativus het volgende:
Zo las zijn verzekering het ook, hij heeft het eerst over mij en komt dan meteen met een bewering zonder eerst zichzelf aan te wijzen. Als we het toch op een sluwe manier gaan spelen, dan kan ik het ook!
En ben je een paar honderd euro aan gerechtelijke kosten armer. Beetje duur om te kunnen zeggen dat je er alles aan gedaan hebtquote:Op zondag 2 september 2012 17:48 schreef Rio het volgende:
Dan heb je in ieder geval gedaan wat je kon doen.
Waar bestaat dat bewijs dan uit? Het is heel goed mogelijk dat je gezichten vergeet, ik doe het vaak al na 5 minuten laat staan na x maanden.quote:Op zondag 2 september 2012 19:29 schreef kingtoppie het volgende:
Ehm, jullie hebben nooit gepraat.... oid...
Wie weet kent hij jouw gezicht ook niet? Dan heb je bewijs dat het gesprek nooit heeft plaatsgevonden naar mijn mening.
Laat staan na een frontale botsing waarbij je doodleuk met elkaar hebt afgesproken dat je er niks van zegt tegen de verzekering.quote:Op zondag 2 september 2012 22:41 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Waar bestaat dat bewijs dan uit? Het is heel goed mogelijk dat je gezichten vergeet, ik doe het vaak al na 5 minuten laat staan na x maanden.
Zonder hard bewijs of een getuige sta je gewoon nergens.quote:Op zondag 2 september 2012 22:43 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Laat staan na een frontale botsing waarbij je doodleuk met elkaar hebt afgesproken dat je er niks van zegt tegen de verzekering.
Nee dat gezicht vergeet je inderdaad.... Heel logisch.
Ik zeg dus dat een gezond persoon niet iemand vergeet in die situatie, dat kan gewoon niet.quote:Op zondag 2 september 2012 23:07 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Zonder hard bewijs of een getuige sta je gewoon nergens.
Bewijs dat de ander is doorgereden na het ongeval: is er niet.
Bewijs dat de ander door rood reed: is er niet.
Bewijs dat TS het ware verhaal vertelt: is er niet.
Bewijs dat ze elkaar gesproken hebben: is er niet.
Zijn woord tegen het woord van TS.
Nou succes dan maar bij de rechter, ook gezonde mensen vergeten gezichten. Bij een botsing kan je sowieso in de war zijn en de aandacht op andere dingen leggen dan iemands gezicht (mijn auto, wat doe je?).quote:Op zondag 2 september 2012 23:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik zeg dus dat een gezond persoon niet iemand vergeet in die situatie, dat kan gewoon niet.
Dus dat is te bewijzen.
Ach... Als hij het niet kan maakt het alles wel een stukje duidelijker dat hij aant liegen is.quote:Op zondag 2 september 2012 23:21 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Nou succes dan maar bij de rechter, ook gezonde mensen vergeten gezichten. Bij een botsing kan je sowieso in de war zijn en de aandacht op andere dingen leggen dan iemands gezicht (mijn auto, wat doe je?).
Vermoedelijk heeft de doorrijder trouwens wel iets in zijn blikveld opgevangen aangezien hij weet dat TS een man is.
En hoe stel je je dat bewijs voor dan? Moet er een line-up komen? Jij kijkt iets te veel films...quote:Op zondag 2 september 2012 23:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik zeg dus dat een gezond persoon niet iemand vergeet in die situatie, dat kan gewoon niet.
Dus dat is te bewijzen.
Ik mis even wat de relevantie is van het buitenlander zijn. Wellicht kun je dat verhelderen.quote:Op zondag 2 september 2012 15:20 schreef Cucumissativus het volgende:
Want hoe geloofwaardig is dat een buitenlander gaat zeggen "laat de schade maar zitten" als ik schuldig aan de aanrijdig zou zijn.
Ja inderdaad, 4 van die fotoots of de dadert er tussen zitquote:Op zondag 2 september 2012 23:53 schreef k_man het volgende:
[..]
En hoe stel je je dat bewijs voor dan? Moet er een line-up komen? Jij kijkt iets te veel films...
Zo simpel lijkt het, maar is het niet...quote:Op zondag 2 september 2012 23:58 schreef maickeltje het volgende:
Het is heel simpel span een rechtzaak aan. Laat 5 mensen op een rij staan en vraag aan de "dader" met wie heb jij een gesprek gehad?
quote:Op zondag 2 september 2012 23:58 schreef maickeltje het volgende:
Het is heel simpel span een rechtzaak aan. Laat 5 mensen op een rij staan en vraag aan de "dader" met wie heb jij een gesprek gehad?
kort door de bocht , erg sneu allemaal voor jou.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:03 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Blijkbaar!
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:10 schreef Cucumissativus het volgende:
Goed nieuws![]()
Na de laatste weken met enige regelmaat het klachtenformulier te hebben ingevuld op de site van de verzekering van de tegenpartij ben ik gebeld door de directie.
Ik had de directie gevraagd om het dossier te lezen, en mij binnen twee weken te bellen anders zou ik het doorzetten naar het Kifid.
Met een verhaal van een half uur, was de uitkomst dat ze geen verantwoordelijkheid erkennen voor hun klant maar mijn verhaal zo aannemelijk vinden ze zelf het bedrag aan mij uitkeren.
Gewoon volhouden dus!
Gefeliciteerd. Kan je niet toevallig het adres van die dude krijgen? Misschien nog even een baksteen door de ruit werpen. En dan later zeggen dat je gezamelijk hebt afgesproken de schade te delen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:10 schreef Cucumissativus het volgende:
Goed nieuws![]()
Na de laatste weken met enige regelmaat het klachtenformulier te hebben ingevuld op de site van de verzekering van de tegenpartij ben ik gebeld door de directie.
Ik had de directie gevraagd om het dossier te lezen, en mij binnen twee weken te bellen anders zou ik het doorzetten naar het Kifid.
Met een verhaal van een half uur, was de uitkomst dat ze geen verantwoordelijkheid erkennen voor hun klant maar mijn verhaal zo aannemelijk vinden ze zelf het bedrag aan mij uitkeren.
Gewoon volhouden dus!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |