Ik heb zelf een (auto) rechtsbijstandverzekering, maar de auto had ik geleend van mijn broer... en hij heeft dat niet.quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:28 schreef Ridocar het volgende:
Je hebt toch een proces verbaal? daarmee wapperen zou voldoende moeten zijn. Als de kruising niet afhankelijk was van verkeerslichten, wie zou dan voorrang hebben?
Je kunt bij je eigen rechtsbijstand toch zeker advies vragen over wat je nu het beste kunt doen? Ongeacht in wiens auto je reed?quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:31 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Ik heb zelf een (auto) rechtsbijstandverzekering, maar de auto had ik geleend van mijn broer... en hij heeft dat niet.
Zonder verkeerslichten zou hij voorrang hebben gehad.
Ik zou zeggen: Stuur Unive een proces verbaal van je aangifte en meld daarbij dat het doen van een valse aangifte strafbaar is, de politie niet voor niets gebeld is en dat je ook nog eens geen reden ziet waarom de tegenpartij akkoord zou zijn met de eigen schade als JIJ zoals hij beweert schuldig is omdat jij zogenaamd door rood hebt gereden.quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:13 schreef Cucumissativus het volgende:
Een tijd geleden heb ik een aanrijding gehad met mijn auto, doordat er een andere auto door het rode licht was gereden.
Na de aanrijding is hij gevlucht, en ben ik al bellend met de politie achter hem aangereden. De meldkamer heeft een auto erop afgestuurd en ook het korps ingelicht van de stad waarheen hij vluchtte. Helaas is hij ontkomen.
Op het politiebureau heb ik aangifte gedaan, en heeft de politie zijn gegevens (via het kenteken) aan mijn verzekering gegeven.
Nu is de verklaring van de tegenpartij dat ik door rood ben gereden, en dat wij samen op de plaats van het ongeval akkoord zijn gegaan om onze eigen schade voor onze eigen rekening te nemen.
Er zijn geen getuigen bekend, ik moest achter hem aan om het kenteken door te geven dus daar was geen tijd voor. Maar Univé (verzekering tegenpartij) heeft met de verklaring van haar klant genoeg reden om mijn schade niet te betalen.
Iemand een idee hoe ik dit verder kan afhandelen?
Unive zal dit allemaal wel weten, maar het komt ze natuurlijk goed uit dat die kloothommel deze verklaring af heeft gelegd dus of ze er wat mee doen vraag ik me af..quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:34 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: Stuur Unive een proces verbaal van je aantekening en meld daarbij dat het doen van een valse aangifte strafbaar is, de politie niet voor niets gebeld is en dat je ook nog eens geen reden ziet waarom de tegenpartij akkoord zou zijn met de eigen schade als JIJ zoals hij beweert schuldig is omdat jij zogenaamd door rood hebt gereden.
Dat stond in KLB, maar een schopje en verplaatsing was wellicht handiger geweest ja.quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:36 schreef Gravedigger het volgende:
Waarom nog een topic?
Doorrijden na een ongeluk
Ik heb zo'n vermoeden dat ze dat al wel weten..quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:37 schreef Inlognaam het volgende:
Geen idee, maar ik denk dat een verstandig medewerker wel inziet dat haar client dan degene is die liegt.
Alleen klagen helpt niet, advies van anderen krijgen misschien wel.quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:36 schreef Gravedigger het volgende:
Waarom nog een topic?
Doorrijden na een ongeluk
De auto moet op mijn naam staan, om daar aanspraak op te kunnen maken.quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:38 schreef Ridocar het volgende:
Bij mijn weten kijken verzekeraars niet naar de verkeerslichten, maar naar de onderliggende situatie. Klinkt alsof je behoorlijk genaaid wordt en dat de dader ermee wegkomt. wat zeggen de polisvoorwaarden van je rbv over autogebruik?
Dat is niet waar, dat is de verzekering op de auto.quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:41 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
De auto moet op mijn naam staan, om daar aanspraak op te kunnen maken.
Ik heb toen met DAS gebeld en daar kreeg ik dat te horen, maar ik ga het nu nog eens controleren! (Het is geen normale rechtsbijstand, maar een rechtsbijstand alleen voor de auto.)quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:50 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Dat is niet waar, dat is de verzekering op de auto.
Die geld dus. Jij hebt, met toestemming, de auto mogen lenen dus gelden die voorwaarden.
Simpel.
Jouw verzekering kan er idd niets mee, dat is aan jou broer zijn verzekering.
En anders heeft je broer zich een oor laten aan wippen aangezien hij ook rechtsbijstand erbij had kunnen nemen. Zijn keuze dat niet te doen maakt jou niet schuldig.
Dan is het verder, hoe lullig ook, zijn probleem.
Risico van het uitlenen. Been there done that.
Gewoon jouw verhaal staven is het enige wat je kunt doen.
Zeker niet akkoord gaan met de lezing van de tegenpartij.
Tja, dat geld natuurlijk voor alletwee de kanten.quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:38 schreef Paxcon het volgende:
Is ''wie eist bewijst'' hierop niet van toepassing?
Jouw broer moet die dan bellen, het is immers zijn wagen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:08 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Ik heb toen met DAS gebeld en daar kreeg ik dat te horen, maar ik ga het nu nog eens controleren! (Het is geen normale rechtsbijstand, maar een rechtsbijstand alleen voor de auto.)
Niet waar, wegsituatie bepaald. (rechts heeft voorrang te aller tijde bijv., Voorrangsweg etc.)quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:10 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Tja, dat geld natuurlijk voor alletwee de kanten.
Bij ongelukken met door-rood-rijders zonder getuigen is er eigenlijk geen manier om uit te zoeken wie er door rood reed.
Het is alweer een paar maanden gesproken dat ik mijn DAS auto rechtsbijstand heb gebeld.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:17 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Jouw broer moet die dan bellen, het is immers zijn wagen.
Jij bent alleen bestuurder, verder niets.
Wedden dat ze dan wel wat kunnen ? En dan kan het ineens allemaal wel.
Welkom in nederland waar sommige zaken nogal schimmig worden afgewikkeld.
Want betalen zal je, maar wij uitkeren ? Als het even kan liever niet.
Wij hebben ook bonussen. Weet men gelijk wat je eraan hebt.
Ik wens je veel suc6 en bij vragen gewoon PM.
Als ik je kan helpen zal ik het zeker doen, dit gedrag brengt iets heel veel naar boven. En daar hou ik niet van.
Dus als ik door groen rijd, maar iemand anders rijdt op de voorrangsweg door rood, en hij zegt dat ik diegene was die door rood reed, dan ben ik verzekeringstechnisch schuldigquote:Op zaterdag 1 september 2012 20:18 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Niet waar, wegsituatie bepaald. (rechts heeft voorrang te aller tijde bijv., Voorrangsweg etc.)
En die moet kloppen. Daarbij stelt de tegen iets wat hij zegt maar niet kan bewijzen.
Laar maar komen dan, verzekering kan ook rapport politie opvragen he.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |