abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 september 2012 @ 16:42:27 #76
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_116309452
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 14:41 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij geen rechter, doorrijden na een ongeval zegt namelijk niets over de schuldvraag.
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 14:41 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij geen rechter, doorrijden na een ongeval zegt namelijk niets over de schuldvraag.
Maar als ik een leugenachtig persoon voor me hebt met hele mooie verhaaltjes, maar aan de andere kant een zeer plausibel verhaal dat door enige vorm van bewijs ondersteund wordt... Namelijk het doorrijden na een ongeval... waarvan aangifte van gedaan, is welke aangifte niet ingetrokken is.

Wiens kant zal de rechter dan kiezen? De kant die plausibel is en klopt met de feiten, of de kant van de tegenpartij die allerlei smoesjes en mooie verhalen heeft zonder kloppende feiten?

Waarom zou een rechter wel geloven dat Pietje door oranje reed, maar niet dat Jantje gelijktijdig door rood reed in geval van een ongeval?
Ook hoi !
pi_116311949
Is het niet mogelijk om zijn verhaal proberen onderuit te halen? Hij geeft aan jou te hebben gesproken, laat hem maar je uiterlijk beschrijven.

Wat een ratte bij Univé. Die vent is overigens echt een misselijk figuur, doorrijden na een ongeval :r
pi_116312085
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:42 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

[..]

Maar als ik een leugenachtig persoon voor me hebt met hele mooie verhaaltjes, maar aan de andere kant een zeer plausibel verhaal dat door enige vorm van bewijs ondersteund wordt... Namelijk het doorrijden na een ongeval... waarvan aangifte van gedaan, is welke aangifte niet ingetrokken is.

Wiens kant zal de rechter dan kiezen? De kant die plausibel is en klopt met de feiten, of de kant van de tegenpartij die allerlei smoesjes en mooie verhalen heeft zonder kloppende feiten?

Waarom zou een rechter wel geloven dat Pietje door oranje reed, maar niet dat Jantje gelijktijdig door rood reed in geval van een ongeval?
Hij kiest geen kant, hij beoordeelt beide claims als zijnde dat de gedaagde steeds door groen reed, zoals ik al eerder aanmerkte en uit eerdere uitspraken blijkt. Jij claimt schade doordat de ander door rood reed, dan moet dat wel aangetoond zijn. En dat geldt voor beide bestuurders.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 2 september 2012 @ 17:48:23 #79
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_116312396
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2012 12:52 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

En dan? Ook bij die rechter is het woord tegen woord.
Dan heb je in ieder geval gedaan wat je kon doen. Als dat mislukt kun je hem daarna altijd nog een keer met een panty over je kop 's nachts een lesje leren ;)
Ik heb al een boek.
  zondag 2 september 2012 @ 18:44:45 #80
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_116314975
Ik denk dat ik het heb doorprikt.

In de brief van Univé stond dat hun verzekerde verklaarde dat hun verzekerde door oranje gereden was en daarom ze de aansprakelijkheid niet erkende.
Maar nu zie ik pas dat dit niet overeenkomt met de verklaring van het schadeformulier:

Als hij zegt dat ik door oranje ben gereden, dan kan hij nooit groen hebben gehad. En is hij in zijn eigen (verzonnen) verklaring ook (alsnog) schuldig voor het rijden door rood.

Ik vond het best wel knap van mezelf :Y
pi_116316008
Nee geloof dat ie bedoelt: ik reed door oranje, maar hij zei dat ik door rood reed.
Logisch ook dat als jij zegt dat ie door rood (en het dus zijn schuld is) dat je dan overeenkomt dat het zo goed was.
  zondag 2 september 2012 @ 19:13:12 #82
321874 Cucumissativus
pi_116316180
Nee
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 19:08 schreef Jill-RMC het volgende:
Nee geloof dat ie bedoelt: ik reed door oranje, maar hij zei dat ik door rood reed.
Logisch ook dat als jij zegt dat ie door rood (en het dus zijn schuld is) dat je dan overeenkomt dat het zo goed was.
Zo las zijn verzekering het ook, hij heeft het eerst over mij en komt dan meteen met een bewering zonder eerst zichzelf aan te wijzen. Als we het toch op een sluwe manier gaan spelen, dan kan ik het ook!
pi_116316386
Ja, okay zo kan je het idd ook zien.

Misschien is het zinvol om in het lokale suffertje nog een getuigen oproep te plaatsen. Misschien dat er toevallig nog iemand zich het voorval kan herinneren en een verklaring kan geven. Zo'n advertentie is trouwens ook handig voor de verzekering, dat je kan aantonen dat je iig probeert de waarheid boven water halen.

Doe je de correspondentie met Unive zelf of doet je verzekering dat? In geval van zelf, zou ik gewoon flink bluffen en hoog van de toren blazen, dat hij toch echt schuldig is, dat dit kan in NL etc en dan hun dan maar moeten aantonen dmv getuigen dat hij niet fout is geweest en dat je anders het schadebedrag binnen 14 dagen op je rekening wenst te hebben.
Heb ik toen ook een keer gedaan na een probleempje met de Eneco en dat werkte best goed ;)
pi_116316825
Ehm, jullie hebben nooit gepraat.... oid...

Wie weet kent hij jouw gezicht ook niet? Dan heb je bewijs dat het gesprek nooit heeft plaatsgevonden naar mijn mening.
Rustig aan.
  zondag 2 september 2012 @ 19:37:02 #85
321874 Cucumissativus
pi_116317142
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 19:29 schreef kingtoppie het volgende:

Wie weet kent hij jouw gezicht ook niet? Dan heb je bewijs dat het gesprek nooit heeft plaatsgevonden naar mijn mening.
Klopt!
Ik hoef daarom niet bang te zijn dat ik onverhoopt overhoop gestoken wordt als ik in de stad loop.
  zondag 2 september 2012 @ 21:42:57 #86
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_116325134
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 19:13 schreef Cucumissativus het volgende:
Zo las zijn verzekering het ook, hij heeft het eerst over mij en komt dan meteen met een bewering zonder eerst zichzelf aan te wijzen. Als we het toch op een sluwe manier gaan spelen, dan kan ik het ook!
Er zijn twee mogelijkheden:
1. Hij zegt: "Hijzelf [is aansprakelijk], want [ik] reed door oranje, hij zei [dat ik] door rood [reed]."
2. Hij zegt: "Hijzelf [is aansprakelijk], want [hij] reed door oranje, hij zei [dat hij] door rood [reed]."

Oftewel in de ene uitleg beweert hij door oranje gereden te zijn en moet jij maar bewijzen dat hij daadwerkelijk door rood reed. Als je de andere uitleg wilt pushen, geef je toe dat je gezegd hebt dat je door rood gereden bent. Dat lijkt me niet heel sluw.
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2012 17:48 schreef Rio het volgende:
Dan heb je in ieder geval gedaan wat je kon doen.
En ben je een paar honderd euro aan gerechtelijke kosten armer. Beetje duur om te kunnen zeggen dat je er alles aan gedaan hebt ;)

Het is een vervelende situatie, maar er is weinig dat TS kan doen tenzij hij getuigen weet op te trommelen die kunnen verklaren dat TS door groen reed, of de tegenpartij door rood.
pi_116328815
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 19:29 schreef kingtoppie het volgende:

Waar bestaat dat bewijs dan uit? Het is heel goed mogelijk dat je gezichten vergeet, ik doe het vaak al na 5 minuten laat staan na x maanden.
pi_116328937
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 22:41 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Waar bestaat dat bewijs dan uit? Het is heel goed mogelijk dat je gezichten vergeet, ik doe het vaak al na 5 minuten laat staan na x maanden.
Laat staan na een frontale botsing waarbij je doodleuk met elkaar hebt afgesproken dat je er niks van zegt tegen de verzekering.

Nee dat gezicht vergeet je inderdaad.... Heel logisch.
Rustig aan.
pi_116330465
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 22:43 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Laat staan na een frontale botsing waarbij je doodleuk met elkaar hebt afgesproken dat je er niks van zegt tegen de verzekering.

Nee dat gezicht vergeet je inderdaad.... Heel logisch.
Zonder hard bewijs of een getuige sta je gewoon nergens.

Bewijs dat de ander is doorgereden na het ongeval: is er niet.
Bewijs dat de ander door rood reed: is er niet.
Bewijs dat TS het ware verhaal vertelt: is er niet.
Bewijs dat ze elkaar gesproken hebben: is er niet.

Zijn woord tegen het woord van TS.
pi_116330573
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 23:07 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Zonder hard bewijs of een getuige sta je gewoon nergens.

Bewijs dat de ander is doorgereden na het ongeval: is er niet.
Bewijs dat de ander door rood reed: is er niet.
Bewijs dat TS het ware verhaal vertelt: is er niet.
Bewijs dat ze elkaar gesproken hebben: is er niet.

Zijn woord tegen het woord van TS.
Ik zeg dus dat een gezond persoon niet iemand vergeet in die situatie, dat kan gewoon niet.

Dus dat is te bewijzen.
Rustig aan.
pi_116331339
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 23:09 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik zeg dus dat een gezond persoon niet iemand vergeet in die situatie, dat kan gewoon niet.

Dus dat is te bewijzen.
Nou succes dan maar bij de rechter, ook gezonde mensen vergeten gezichten. Bij een botsing kan je sowieso in de war zijn en de aandacht op andere dingen leggen dan iemands gezicht (mijn auto, wat doe je?).

Vermoedelijk heeft de doorrijder trouwens wel iets in zijn blikveld opgevangen aangezien hij weet dat TS een man is.
pi_116331558
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 23:21 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Nou succes dan maar bij de rechter, ook gezonde mensen vergeten gezichten. Bij een botsing kan je sowieso in de war zijn en de aandacht op andere dingen leggen dan iemands gezicht (mijn auto, wat doe je?).

Vermoedelijk heeft de doorrijder trouwens wel iets in zijn blikveld opgevangen aangezien hij weet dat TS een man is.
Ach... Als hij het niet kan maakt het alles wel een stukje duidelijker dat hij aant liegen is.
Rustig aan.
pi_116332801
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 23:09 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dus dat is te bewijzen.
En hoe stel je je dat bewijs voor dan? Moet er een line-up komen? Jij kijkt iets te veel films...
pi_116332860
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:20 schreef Cucumissativus het volgende:
Want hoe geloofwaardig is dat een buitenlander gaat zeggen "laat de schade maar zitten" als ik schuldig aan de aanrijdig zou zijn.
Ik mis even wat de relevantie is van het buitenlander zijn. Wellicht kun je dat verhelderen. :?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2012 23:54:46 ]
pi_116332863
quote:
6s.gif Op zondag 2 september 2012 23:53 schreef k_man het volgende:

[..]

En hoe stel je je dat bewijs voor dan? Moet er een line-up komen? Jij kijkt iets te veel films...
Ja inderdaad, 4 van die fotoots of de dadert er tussen zit :P
Rustig aan.
  zondag 2 september 2012 @ 23:58:48 #96
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_116333043
Het is heel simpel span een rechtzaak aan. Laat 5 mensen op een rij staan en vraag aan de "dader" met wie heb jij een gesprek gehad?
pi_116334208
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 23:58 schreef maickeltje het volgende:
Het is heel simpel span een rechtzaak aan. Laat 5 mensen op een rij staan en vraag aan de "dader" met wie heb jij een gesprek gehad?
Zo simpel lijkt het, maar is het niet...
Erg jammer door al dit soort incidenten/achterlijken betalen we jaarlijks zon 800 miljoen euro en dat is alleen voor de zaken waarbij er wel rechtsgeldige getuigen zijn en het waarborgfonds geld "geeft". Bij de meeste zaken van doorrijden na een aanrijding zijn vaak geen getuigen...

Erg misselijkmakend misdrijf!
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_116335890
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 23:58 schreef maickeltje het volgende:
:')

Neem dan gelijk een camera mee, zet er een spannend muziekje onder terwijl je de gedaagde ziet twijfelen, afgewisseld door close-ups van de gezichten van het OM en de verdedigende advocaat.. en je hebt zo een nieuwe episode voor law & order.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 3 september 2012 @ 08:17:50 #99
321874 Cucumissativus
pi_116336542
Dit is Nederland, waar je al blij moet zijn dat ze op het politiebureau je aangifte op willen nemen. Vaak wordt je naar hun internetsite verwezen, om op de digitale hoop terecht te komen.

De politie helpt prima als er aktie is en heeft dan ook meteen tijd. Voor de afhandeling, e-mails of brieven daarop moet je maanden wachten. En zoals ze zelf zeggen "Je moet de zaak maar warm blijven houden".
  maandag 3 september 2012 @ 08:52:20 #100
545 dop
:copyright: dop
pi_116336865
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:03 schreef Cucumissativus het volgende:

[..]

Ik zou als ik een procesverbaal onder ogen kreeg, waarin staat de je eigen klant zich schuldig heeft gemaakt aan een misdrijf (doorrijden na aanrijding) de verklaring zeer kritisch bekijken en niet door 4 regels het verhaal meteen geloven.

Een verzekering wil ook niet graag je als klant hebben als je in het verleden met veel drank op gepakt bent, of als ooit je rijbewijs is ingenomen door te roekeloos rijden, waarom hebben ze dan geen bezwaar met klanten die een vluchtmisdrijf plegen in het verkeer?

Alleen omdat het ze nu goed uitkomt?
Blijkbaar!
kort door de bocht , erg sneu allemaal voor jou.
maar bij alle feiten is het jou woord tegen het zijn woord.
ook door rijden bij aanrijding is niet hard te maken zolang er geen getuigen zijn.

noem 1 reden waar uit blijkt dat jou bewering onweerlegbaar klopt, die zie ik niet.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')