abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116283053
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:15 schreef Cucumissativus het volgende:

[..]

Het klopt wat je zegt. Het is een sluwe zet geweest van hem, en ik kan tot nu toe niets bedenken om iets tegen zijn verzonnen verklaring in te brengen.
en ondertussen lijd niet jij de schade, maar je broer. Gaat hij nog iets proberen?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 1 september 2012 @ 21:29:12 #52
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_116283711
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:16 schreef Argento het volgende:

[..]

en ondertussen lijd niet jij de schade, maar je broer. Gaat hij nog iets proberen?
Ik los de schade wel op voor hem.
pi_116283975
Univé, wat een tuig...
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  zaterdag 1 september 2012 @ 21:35:41 #54
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_116284062
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:03 schreef Cucumissativus het volgende:
Ik zou als ik een procesverbaal onder ogen kreeg, waarin staat de je eigen klant zich schuldig heeft gemaakt aan een misdrijf (doorrijden na aanrijding) de verklaring zeer kritisch bekijken en niet door 4 regels het verhaal meteen geloven.
In het procesverbaal staat niet dat de klant van Univé zich schuldig heeft gemaakt aan het doorrijden na een aanrijding, er staat dat jij beweert dat hun klant dat heeft gedaan.

De mensen van Univé zijn niet bij de aanrijding geweest en weten niet wat er ter plekke is gebeurd. Het is, vanuit hun oogpunt, heel goed mogelijk dat jij degene bent geweest die fout zat, in eerste instantie akkoord ging met schulddeling en daarna toch hebt geprobeerd om middels een valse aangifte jouw schade vergoed te krijgen.

In dit geval ben jij de eisende partij, want jij probeert jouw schade te verhalen op de verzekeraar van de tegenpartij. Dat betekent dat jij moet bewijzen dat de tegenpartij door rood is gereden. De tegenpartij verklaart dat jullie ter plekke hebben gesproken en akkoord zijn gegaan met schulddeling, waarop jij beweert dat zijn verklaring een leugen is. Ook voor wat dat betreft ben jij weer de eisende partij en zul jij dus moeten bewijzen dat hij liegt.

Het is vervelend, en het is krom, maar jij zou ook niet willen dat jij morgen een brief van jouw verzekering krijgt die zegt: "We hebben de schade van de tegenpartij betaald, want we geloven jouw verhaal wat minder, ook al is er geen bewijs. Oh, en je premie gaat nu omhoog.", dus je kunt ook niet van Univé verwachten dat zij dat wel bij hun klant doen.
  zaterdag 1 september 2012 @ 21:36:50 #55
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_116284148
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:05 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik ken de wet. Het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV1990) om precies te zijn.

Artikel 63:
Verkeerstekens gaan boven verkeersregels, voor zover deze regels onverenigbaar zijn met deze tekens.

en

Artikel 64:
Verkeerslichten gaan boven verkeerstekens die de voorrang regelen.

Ergo, als er sprake is van in werking zijnde verkeerslichten, dan zijn noch de verkeerstekens (haaientanden bijvoorbeeld), noch de verkeersregels (van rechtskomend verkeer, artikel 15 RVV bijvoorbeeld) van toepassing. Het is niet zo dat we doen alsof die toch van toepassing zijn als we niet meer kunnen achterhalen wat de stand van de verkeerslichten op het moment van de aanrijding was. Pas als de verkeerslichten niet in werking waren (en dat vaststaat, maar dat is eenvoudig na te gaan), gelden de verkeerstekens. En als er geen verkeerstekens zijn, gelden de verkeersregels.
Het gaat er ook niet om wat jij zegt, ergo het zijn woord tegen die van de ander.
Preciese situatie hebben wij niet voorgelegd gekregen, daarbij ik heb praktijkvoorbeelden gegeven.
Ik reed voorrangsweg en de tegenpartij, bij mij, kwam door rood van rechts. Hij wilde mij een rechtszaak aandoen maar koos het hazenpad toen bleek dat ik voorrangsweg reed.(stoplichten werkte wel) Die was dus de lul. Kost wel een halve auto en 2 gewonden maar ook die zijn helemaal in orde nu na jaren.

Mijn motorblok lag 20 meter verderop en ik zat met een blik cola op de vangrail kou te vatten. (- 10)
Nog gepoogd de weg vrij te maken, maar toen ik de schakelpook voelde was het duidelijk. Had niet eens meer door dat het zo'n klap was.

Niet voor herhaling vatbaar, en voor niemand.....
pi_116284255
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:36 schreef beware_reageerd het volgende:

[..]

Het gaat er ook niet om wat jij zegt, ergo het zijn woord tegen die van de ander.
Preciese situatie hebben wij niet voorgelegd gekregen, daarbij ik heb praktijkvoorbeelden gegeven.
Ik reed voorrangsweg en de tegenpartij, bij mij, kwam door rood van rechts. Hij wilde mij een rechtszaak aandoen maar koos het hazenpad toen bleek dat ik voorrangsweg reed.(stoplichten werkte wel) Die was dus de lul. Kost wel een halve auto en 2 gewonden maar ook die zijn helemaal in orde nu na jaren.

Mijn motorblok lag 20 meter verderop en ik zat met een blik cola op de vangrail kou te vatten. (- 10)
Nog gepoogd de weg vrij vrij te maken, maar toen ik de schakelpook voelde was het duidelijk. Had niet eens meer door dat het zo'n klap was.

Niet voor herhaling vatbaar, en voor niemand.....
Natuurlijk was ie de lul. Hij reed toch door rood?

Bij een door verkeerslichten beveiligde kruising maakt het gezien artikel 63 en 64 van het RVV1990 geen hol uit wie op de voorrangsweg rijdt. En ook niet wie van rechts kwam.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 1 september 2012 @ 21:48:05 #57
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_116284814
En toch heb ik ook wel eens andere oordelen mogen horen na aanleiding van die klap.
(Die had impact, dat garandeer ik je, ik rij nu echt geheel volgens regels en kijk naar rechts bij stoplichten om iemand met een Kilo Utrecht Tango tel aan zijn oor voor te laten gaan omdat ik niet de lul wil zijn.)

Zelfs in de bochten van een afslag kijk ik nog of niemand mij inhaalt in die de afslag.
1x gehad op de vluchtstrook dat die mafkees reed, koste me veel moeite om niet een klap uit te delen want die eikel weet niet dat hij dan gaat driften naar buiten waar ik rij.

Wat dat betreft ben ik voor meer blauw op de weg en straat, dus support jullie. Jullie doen ook maar jullie werk. En gewaardeerd. Bij het overlijden van mij moeder moesten ook 2 van jou collega's (wagens dus 4 personen) opdraven... Diep respect.
MAAR, mijn vrouw is ex collega van je en daarvan zeg ik even niets. Want heilige boontjes zijn jullie ook geen van allen. En dat is keerzijde. Helaas zeg ik als ex defensie medewerker.
pi_116285164
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:48 schreef beware_reageerd het volgende:
Wat dat betreft ben ik voor meer blauw op de weg en straat, dus support jullie. Jullie doen ook maar jullie werk. En gewaardeerd. Bij het overlijden van mij moeder moesten ook 2 van jou collega's (wagens dus 4 personen) opdraven... Diep respect.
MAAR, mijn vrouw is ex collega van je en daarvan zeg ik even niets. Want heilige boontjes zijn jullie ook geen van allen. En dat is keerzijde. Helaas zeg ik als ex defensie medewerker.
Is dat aan mij gericht? Ik werk niet bij de politie hoor.
pi_116286916
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:38 schreef Argento het volgende:

[..]

Natuurlijk was ie de lul. Hij reed toch door rood?

Bij een door verkeerslichten beveiligde kruising maakt het gezien artikel 63 en 64 van het RVV1990 geen hol uit wie op de voorrangsweg rijdt. En ook niet wie van rechts kwam.
...dus krijg je dat welles-nietes, zoals TS en tegenpartij nu hebben.

Dus verkeerslichten hebben wčl invloed op het verzekeringsverhaal? Mij is altijd anders verteld. had te maken met dynamische verkeersregeling enzo.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 1 september 2012 @ 23:15:31 #60
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_116288967
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:01 schreef beware_reageerd het volgende:

[..]

Niet waar, heb papieren liggen die dat ondersteunen.
Lees gewoon even de wet na, het staat er namelijk duidelijk in.

Regels gaan voor hulpmiddelen. En daar is op rechtspraak zat over te vinden.
Zoek daar eens wat jou stelling bewijst.
Waarom zijn er dan stoplichten? Als regels toch voor gaan.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_116289214
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 20:27 schreef beware_reageerd het volgende:

[..]

Yups, helaas wel.
Tenzij je, net als ik toen, kon aantonen dat de situatie anders is.
Ik had mazzel.

BV. Gelijke kruising, rechts gaat voor. Is gedrags regel en die staat boven de hulpmiddelen (stoplicht). Rijd die van rechts door rood krijg hij daar een bekeuring voor, en jij mag dokken voor zijn schade.
En ga zo door, gedragsregels staan boven hulpmiddelen.
Helaas maar zo is het nu eenmaal.
Wat ik terugvind in jurisprudentie is dat bij tegenstrijdige verklaringen er vanuit gegaan moet dat het licht van de gedaagde groen was, waarna er wordt gekeken of de beklaagde zich op anere manier roekeloos heeft gedragen.

Je hebt dus niets te maken met de voorrangstekens.
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BP6996
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 2 september 2012 @ 10:01:15 #62
321874 Cucumissativus
pi_116296972
Kortom: je kan zonder getuige altijd de schuld bij een ander leggen, de eisende/gedupeerde partij trekt altijd aan het kortste eind.

Een getuigen verzinnen was voor mij niet mogelijk, omdat ik in het PV heb verklaard dat er geen getuigen bij waren.

Een dashcam is zo gek nog niet.
  zondag 2 september 2012 @ 11:11:24 #63
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_116297945
Dude, dit laat je toch niet gebeuren? En waarom is de aangifte eenzijdig ingetrokken?

Sue the bastard.
Ik heb al een boek.
  zondag 2 september 2012 @ 11:25:43 #64
321874 Cucumissativus
pi_116298147
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 11:11 schreef Rio het volgende:
Dude, dit laat je toch niet gebeuren? En waarom is de aangifte eenzijdig ingetrokken?

Sue the bastard.
Wat zou jij dan doen in dit geval?

Ik wacht nog op antwoord van de korpsleiding waarom ze het hebben afgesloten. Dit kan wel weer een tijdje duren, want de politie heeft het erg druk!

Ik vermoed dat ze dachten dat het netjes tussen de verzekering zou worden opgelost nadat ze zijn gegevens hadden gegeven.
  zondag 2 september 2012 @ 11:42:38 #65
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_116298522
Een gast die het op deze manier speelt heeft ook al zijn 'getuigen' geregeld. Dat kan ook nog gaan spelen.

Kun je niet in de plaatselijke supermarkt een briefje hangen waar je getuigen zoekt? Heb t weleens zien hangen, misschien toch iemand die het heeft gezien.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  zondag 2 september 2012 @ 12:24:57 #66
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_116299562
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 11:25 schreef Cucumissativus het volgende:

[..]

Wat zou jij dan doen in dit geval?

Ik wacht nog op antwoord van de korpsleiding waarom ze het hebben afgesloten. Dit kan wel weer een tijdje duren, want de politie heeft het erg druk!

Ik vermoed dat ze dachten dat het netjes tussen de verzekering zou worden opgelost nadat ze zijn gegevens hadden gegeven.
Bezwaar aantekenen en eventueel naar de rechter. Ik zou zo'n grap niet accepteren.
Ik heb al een boek.
  zondag 2 september 2012 @ 12:32:25 #67
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_116299775
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:29 schreef Cucumissativus het volgende:

[..]

Ik los de schade wel op voor hem.
Persoonlijk langs gaan bij meneer een optie. En zn auto even onder handen nemen?

Je weet dat je ermee weg gaat komen, want 'meneer reed net langs op het moment dat ik mijn ochtendgymnastiek deed met uitgestrekte handen met mijn sleutels daarin. We hebben afgesproken dat de krasschade die daardoor ontstaan is niet vervolgd zal worden.
Ook hoi !
pi_116300411
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2012 12:24 schreef Rio het volgende:

[..]

Bezwaar aantekenen en eventueel naar de rechter. Ik zou zo'n grap niet accepteren.
En dan? Ook bij die rechter is het woord tegen woord.
'And I called your name,
  zondag 2 september 2012 @ 12:55:37 #69
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_116300497
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2012 12:52 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

En dan? Ook bij die rechter is het woord tegen woord.
Maar die rechter zal jouw verhaal eerder geloven als je dat kan ondersteunen met een proces verbaal en de doorrijder zelf niet in persoon voor de rechter verschijnt. Want reken maar dat meneer als ie eenmaal gedaagd wordt niet zal verschijnen. Dan zal ie terplekke voor de rechter door de mand vallen.

Tenzij het een geweldig leugenaar en acteur is.

Maar ik mag hopen dat die rechter niet over een nacht ijs gaat en het redelijk aannemelijk is dat tegenpartij liegt.
Ook hoi !
pi_116300604
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:55 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Maar die rechter zal jouw verhaal eerder geloven als je dat kan ondersteunen met een proces verbaal en de doorrijder zelf niet in persoon voor de rechter verschijnt. Want reken maar dat meneer als ie eenmaal gedaagd wordt niet zal verschijnen. Dan zal ie terplekke voor de rechter door de mand vallen.

Tenzij het een geweldig leugenaar en acteur is.

Maar ik mag hopen dat die rechter niet over een nacht ijs gaat en het redelijk aannemelijk is dat tegenpartij liegt.
In alle jurisprudentie die ik heb gevonden, en heb er ook eentje gepost, acht de rechtbank het door rood rijden niet bewezen.
'And I called your name,
  zondag 2 september 2012 @ 13:01:27 #71
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_116300638
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2012 12:59 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

In alle jurisprudentie die ik heb gevonden, en heb er ook eentje gepost, acht de rechtbank het door rood rijden niet bewezen.
Jurisprudentie gaat door tot de Hoge Raad over het algemeen. Maar het hoeft niet bewezen te worden, het moet voor de rechter aannemelijk geacht worden.

Elke zaak is verschillend, Jurisprudentie is allemaal leuk en aardig, maar niet altijd noodzakelijk om je gelijk te halen.

Maar zodra TS met een aangifte kan ondersteunen, kan de rechter heel makkelijk oordelen of meneer wel of niet doorgereden is en verder geloofwaardig in zn verhaal. Dan is het door rood rijden weliswaar niet bewezen, maar wel aannemelijker gemaakt dat TS de waarheid spreekt.
Ook hoi !
  zondag 2 september 2012 @ 14:09:46 #72
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_116302990
Wat een ongelooflijke klootviool is die vent zeg. Doorrijden na een aanrijding is al een MISDRIJF, en hij doet er nog eens een schepje bovenop door met leugens en bedrog ook nog eens de schade te verhalen op het slachtoffer. Wat heb je toch voor schoften in deze wereld... zucht! :r

Ja, ik zou ook wel eens willen weten waarom de politie deze zaak heeft 'afgesloten'.
Krijg inderdaad het vermoeden dat ze dachten dat het wel een verzekeringskwestie zou worden, maar dan nog - doorrijden na een ongeval is een misdrijf (en dus niet een simpel overtredinkje!) en dat zou zeer serieus moeten worden genomen. Ik denk dat de politie hier een steekje heeft laten vallen... en wellicht is dit klachtwaardig.

Sterkte ermee, TS!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_116303519
Wellicht dat je een dezer dagen wat lichamelijke klachten kan verzinnen om de aanklacht wat kracht bij te zetten?

Rug/nek etc...

Een vage kennis (die zich natuurlijk meld nadat jij een gratis oproep plaatst op zoek naar getuigen in plaatselijke krant) die even bij de politie meld dat hij het ongeluk heeft gezien.

Poging tot doodslag en dan nog doorrijden ook....

Ik zou die man op deze wijze proberen helemaal uit te kleden na zn onfatsoenlijke move. :Y
pi_116304318
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 13:01 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Jurisprudentie gaat door tot de Hoge Raad over het algemeen. Maar het hoeft niet bewezen te worden, het moet voor de rechter aannemelijk geacht worden.

Elke zaak is verschillend, Jurisprudentie is allemaal leuk en aardig, maar niet altijd noodzakelijk om je gelijk te halen.

Maar zodra TS met een aangifte kan ondersteunen, kan de rechter heel makkelijk oordelen of meneer wel of niet doorgereden is en verder geloofwaardig in zn verhaal. Dan is het door rood rijden weliswaar niet bewezen, maar wel aannemelijker gemaakt dat TS de waarheid spreekt.

Gelukkig ben jij geen rechter, doorrijden na een ongeval zegt namelijk niets over de schuldvraag.
  zondag 2 september 2012 @ 15:20:07 #75
321874 Cucumissativus
pi_116305947
Ik ga voor een paar honderd euro schade mijn leven niet op het spel zetten, de dader is geen brave Nederlandse huisvader waar je even kwaad langs gaat om van gedachte te wisselen.

Het enige wat ik nu zelf nog zie is dat ik niet akkoord ga met een half ingevuld schadeformulier, dat van mij was dat uiteraard wel zoals het hoort.

Iedereen weet hoe het zit.
Want hoe geloofwaardig is dat een buitenlander gaat zeggen "laat de schade maar zitten" als ik schuldig aan de aanrijdig zou zijn. Hij had flinke schade aan zijn bumper wat ik toch schat op zo'n 500 euro. Iedereen kent die types die roekeloos door de stad rijden en schijt aan alles hebben, met een beetje mensenkennis weet je dat die kans nihil is.
Dan zou je blij moeten zijn als dat zo is, en dan ga je geen achtervolging inzetten om het via de verzekering te regelen.
De auto waarin ik reed, is een oud ding uit 1994 en alleen WA verzekerd. Ik had bij schuld al mijn eigen schade moeten betalen, dus waarom zou ik aangifte en doen moeite doen om mijn (broers) polis te laten kelderen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')