Waar ik me aan erger, is dat de mens steeds luier wordt. Moet je >2 kilometer fietsen naar je school? Dan wordt er van je verwacht dat je elke de bus of eventueel de tram neemt en als je die al hebt de scooter

Als men 10 kilometer van school gaat wonen, kijkt men je raar aan als je zegt "ik blijf gewoon naar school fietsen". Er wordt op zijn minst van je verwacht dat je met het OV gaat, maar bij voorkeur je inschrijft op een andere school. En je hebt bijvoorbeeld Wassenaar, daar is geen school met vmbo basis of kader. Dus die kids moeten naar Den Haag, Katwijk of eventueel Leiden toe. En dan hoor je weer van die verhaaltjes van "echt zielig zij moeten elke dag een half uur fietsen". (In bijvoorbeeld Voorschoten hebben ze geen enkele middelbare school, die kinderen hebben hebben het nog zwaarder

! )
Nu is het natuurlijk wel zo dat fietsen steeds gevaarlijker wordt en de paarden bevuild zijn met zwerfafval en paardenstront. Maar ik denk dat het juist goed is als men toch gaat fietsen, want dat is goed voor de conditie, goed voor de natuur en goed voor inschattingsvermogens en nog veel meer. De nadelen wegens niet op tegen de voordelen.
En ook vandaag hoorde ik dit: "je kk moerr ik ga niet elke dag naar ID College fietsen ga gewoon elke dag met de bus totdat ik mijn scooter heb." Die gast woont er misschien 4 kilometer vandaag en is 16, ik ken 12-jarigen die 15 kilometer van school wonen en ook fietsen

Daarnaast heb ik het idee dat naar het werk ook mensen te snel het OV of de scooter nemen terwijl fietsen of soms zelfs lopen makkelijk kan.
Tevens, dit geldt vooral voor stedelingen

Dorpelingen zijn doorgaans iets minder lui, al wordt dat ook steeds erger, vooral op een niet nader te noemen onderwijssoort.