Bron: http://www.bild.de/news/i(...)g-26175584.bild.htmlquote:'Verkracht meisje (15) heeft zich niet genoeg verweerd'
ESSEN - Grote ophef over een vonnis in een rechtszaak wegens verkrachting. De aangeklaagde (31) verliet de rechtbank als vrij man, omdat het meisje dat hij verkrachtte (destijds 15), zich volgens de rechter niet genoeg had verweerd.
Dat melden verschillende Duitse kranten. Volgens de aanklacht heeft de man in juli 2009 het meisje tot seks gedwongen. Naar eigen zeggen dronk de man destijds dagelijks anderhalve fles Jägermeister, een krat bier en gebruikte hij drie tot vier gram marihuana.
Het meisje bevond zich in de woning van de man, samen met diens twee levensgezellinnen. Er werd veel geblowd en gedronken. Op een bepaald moment ging iedereen slapen in de woonkamer: de vrouwen en het meisje op een matras op de vloer, de man op de bank.
Plotseling stuurde hij de twee vrouwen de kamer uit. Ze moesten naar de kelder gaan. De vrouwen gehoorzaamden, omdat ze wisten dat de man vaak agressief reageert.
Hij ging vervolgens naast het meisje liggen en begon haar uit te kleden. De scholiere zou hebben gezegd: "Laat dat!", maar de man is verder gegaan. Volgens de aangeklaagde is alles met instemming gebeurd. Hij heeft haar niet bedreigd en ook geen geweld gebruikt.
Het nu 18-jarige meisje gaf een verklaring waarom ze niet heeft geschreeuwd: ze wilde niet dat de buren het zouden horen.
De vrouwelijke rechter zag geen andere mogelijkheid dan de man op vrije voeten te stellen. Het meisje heeft niet duidelijk genoeg laten blijken dat ze geen seks wilde. "Wanneer je iets niet wilt, moet je dat duidelijker kenbaar maken. Hij wist niet dat het meisje dit niet wilde", zei de rechter.
Het meisje zou zich niet in een weerloze positie hebben bevonden. "Ze had kunnen weglopen of om hulp kunnen roepen. Maar ze heeft alles over zich heen laten komen. Dat is niet genoeg om iemand te straffen."
Wie is we?quote:
Verkrachting gebeurt niet per se met bruut (fysiek) geweld.quote:Op donderdag 13 september 2012 15:49 schreef leeell het volgende:
waar is het bewijs dat ze niet wilde ?
Verweer-sporen?
kunnen ze toch ook aan de vagina zien ofzo, of het met bruut geweld is gebeurd.
Ik denk niet dat hij charteerde met ontfrutselen van bedrijfsinformatiequote:Op donderdag 13 september 2012 15:53 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Verkrachting gebeurt niet per se met bruut (fysiek) geweld.
Ik vind het ook smerig, maar zie het niet als verkrachting nee. Wat wil je dan, hem jaren vastzetten hiervoor?quote:Op donderdag 13 september 2012 15:47 schreef Elfletterig het volgende:
Voor de cursus "Redeneren voor Gevorderden" gaan we vandaag naar de stad Essen in de Duitse deelstaat Nordrhein-Westfalen:
[..]
Bron: http://www.bild.de/news/i(...)g-26175584.bild.html
Oké, dan noemen we het geen verkrachting. Maar een volwassen man kan gewoon ongestraft seks hebben met een meisje van 15? Ja dus.
Dit dus. Wat doet zo'n meid daar? Drinken en blowen op kosten van die vent, daar op een gezamelijke matras gaan slapen en dan zeggen: ja maar ik wilde geen seks!quote:Op donderdag 13 september 2012 16:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik vind het ook smerig, maar zie het niet als verkrachting nee. Wat wil je dan, hem jaren vastzetten hiervoor?
En wat moet een 15-jarige bij zo'n kerel in huis? Ze kan toch ook best zelf nadenken, of niet soms? Niet dat ik het goedkeur, maar hiervoor straffen gaat wat ver. Anders kan iedere vijftienjarige meid wel zeggen dat ze verkracht is na vrijwillige seks met een meerderjarige man.
Lezen moeilijk?quote:Op donderdag 13 september 2012 16:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit dus. Wat doet zo'n meid daar? Drinken en blowen op kosten van die vent, daar op een gezamelijke matras gaan slapen en dan zeggen: ja maar ik wilde geen seks!
En dan drie jaar later aangifte doen? Waarom? Wilde ze soms meer met die man, maar hij niet met haar?
Raar verhaal in elk geval.
Dan nog is zij daar vrijwillig aanwezig en blijven slapen. Da's op zich toch al raar.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:12 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Lezen moeilijk?
Dames op een matras, die idioot op de bank.
Daarbij stond hij blijkbaar als agressief bekent, dus voor het zelfde geldt had hij haar goed te grazen genomen als zij heel erg had tegengestribbeld.
Je zou bijna iets wensen............
Dus als iemand ergens vrijwillig blijft slapen mag ze van jou verkracht worden?quote:Op donderdag 13 september 2012 16:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan nog is zij daar vrijwillig aanwezig en blijven slapen. Da's op zich toch al raar.
Tenzij het een dochter is van een van de twee vrouwen...
schetst wel een beeldquote:Op donderdag 13 september 2012 16:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus als iemand ergens vrijwillig blijft slapen mag ze van jou verkracht worden?
En dat tenzij slaat natuurlijk nergens op.
Nergens is uit te halen dat het meisje wist dat hij agressief zou kunnen zijn.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:12 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Lezen moeilijk?
Daarbij stond hij blijkbaar als agressief bekent, dus voor het zelfde geldt had hij haar goed te grazen genomen als zij heel erg had tegengestribbeld.
Natuurlijk niet. Maar feit is dat we niet weten of het meisje verkracht is. Dat ze dat zegt, betekent nog niet dat dit als een feit moet worden aangenomen.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus als iemand ergens vrijwillig blijft slapen mag ze van jou verkracht worden?
En dat tenzij slaat natuurlijk nergens op.
Uit het artikel:quote:Op donderdag 13 september 2012 16:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nergens is uit te halen dat het meisje wist dat hij agressief zou kunnen zijn.
www.pearle.nlquote:De vrouwen gehoorzaamden, omdat ze wisten dat de man vaak agressief reageert.
nog dommer om er te blijven slapen.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:18 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Uit het artikel:
[..]
www.pearle.nl
Is dat niet juist waarom we het niet goedkeuren dat 15jarigen drinken, blowen en seks hebben met volwassenen, omdat ze niet volwassen genoeg zijn om die keuzes te maken?quote:Op donderdag 13 september 2012 16:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit dus. Wat doet zo'n meid daar? Drinken en blowen op kosten van die vent, daar op een gezamelijke matras gaan slapen en dan zeggen: ja maar ik wilde geen seks!
En dan drie jaar later aangifte doen? Waarom? Wilde ze soms meer met die man, maar hij niet met haar?
Raar verhaal in elk geval.
De vrouwen ja, maar of het meisje dat wist is nogmaals niet uit te tekst te halen.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:18 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Uit het artikel:
[..]
www.pearle.nl
Inderdaad, ja. In Duitsland mag je ongestraft seks hebben vanaf 14 jaar, ook met een opa, zolang er maar geen sprake is van dwang.quote:Op donderdag 13 september 2012 15:47 schreef Elfletterig het volgende:
Voor de cursus "Redeneren voor Gevorderden" gaan we vandaag naar de stad Essen in de Duitse deelstaat Nordrhein-Westfalen:
[..]
Bron: http://www.bild.de/news/i(...)g-26175584.bild.html
Oké, dan noemen we het geen verkrachting. Maar een volwassen man kan gewoon ongestraft seks hebben met een meisje van 15? Ja dus.
meezuipen en meeblowen.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:24 schreef moussie het volgende:
[..]
Overigens, wat doet een meisje van 15 daar, slapen in een huishouden van een zuipschuit met twee vrouwen?
Dat kan ook nog vrijwillig zijn geweest hoorquote:Op donderdag 13 september 2012 15:49 schreef leeell het volgende:
waar is het bewijs dat ze niet wilde ?
Verweer-sporen?
kunnen ze toch ook aan de vagina zien ofzo, of het met bruut geweld is gebeurd.
Maar daar was het meisje niet bang voor. De enige reden dat ze niet luider verweer voerde is dat ze bang was dat de buren het zouden horen. Niet dat ze slaag zou krijgen.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:12 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Lezen moeilijk?
Die vrouwen wisten het, die woonde met hem samen. Dat maakt nog niet automatisch dat het meisje dat (toen) wistquote:Op donderdag 13 september 2012 16:18 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Uit het artikel:
[..]
www.pearle.nl
Origineel hoor.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dus Netsplitter, misschien zelf maar even contact opnemen met pearle.
Misschien wist ze het wel maar durfde ze niks te ondernemen tegen hem.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Die vrouwen wisten het, die woonde met hem samen. Dat maakt nog niet automatisch dat het meisje dat (toen) wist
Volgens de rechtbank is er dus juist geen sprake van verkrachting, omdat het meisje niet voldoende had aangegeven het niet te willen.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Origineel hoor.
En nee, mijn ogen zijn goed.
Maar blijkbaar vinden een aantal mensen het normaal dat een meisje wordt verkracht als ze ergens blijft slapen.
Ik hoop ergens dat diegene die daar zo over denkt dat eens meemaakt.
Eens kijken of ze dan nog steeds een grote bek hebben vanachter hun toetsenbordje.
Ik denk van niet namelijk.
Daarbij gingen die vrouwen niet voor niks al weg, die wisten dondersgoed wat er ging gebeuren.
Zij mogen van mij ook keihard vervolgd worden.
Wat wens je andere mensen nou vanalles toe?quote:Op donderdag 13 september 2012 16:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Origineel hoor.
Maar blijkbaar vinden een aantal mensen het normaal dat een meisje wordt verkracht als ze ergens blijft slapen.
Eens kijken of ze dan nog steeds een grote bek hebben vanachter hun toetsenbordje.
Daarbij gingen die vrouwen niet voor niks al weg, die wisten dondersgoed wat er ging gebeuren.
Dan had ze dat waarschijnlijk tegenover de rechtbank wel verklaardquote:Op donderdag 13 september 2012 16:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Misschien wist ze het wel maar durfde ze niks te ondernemen tegen hem.
Zolang niemand er van ons bij was kunnen we er iets zinnigs over zeggen.
Dus als je een meisje genoeg intimideert zodat ze niks meer durft te zeggen is het geen verkrachting meer?quote:Op donderdag 13 september 2012 16:38 schreef sanger het volgende:
[..]
Volgens de rechtbank is er dus juist geen sprake van verkrachting, omdat het meisje niet voldoende had aangegeven het niet te willen.
Je moest eens weten hoeveel van die jonge grietjes ineens verkracht zijn als ze gedumpt worden... Het kan best zijn dat ze wel wilde, maar achteraf niet meer. Maar wij kennen de feiten niet, dus kunnen er geen oordeel over geven
Dus nee is geen nee meer tegenwoordig?quote:Op donderdag 13 september 2012 16:38 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Wat wens je andere mensen nou vanalles toe?
Ik vind dit ook niet klinken als een verkrachting. Een keer nee zeggen en je vervolgens laten neuken IS wat mij betreft ook geen verkrachting.
Begrijp je ook dat als we jouw lijn volgen, werkelijk elke vrouw kan beweren verkracht te zijn?
Inderdaad. Dit gebeurt in iedere relatie toch wel een keer? De vrouw zegt nee, de man streelt nog wat door en vervolgens gaan de benen alsnog wijd. Is dat dan ook verkrachting?quote:Op donderdag 13 september 2012 16:38 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Ik vind dit ook niet klinken als een verkrachting. Een keer nee zeggen en je vervolgens laten neuken IS wat mij betreft ook geen verkrachting.
Dat is nu al niet eens moeilijkquote:Begrijp je ook dat als we jouw lijn volgen, werkelijk elke vrouw kan beweren verkracht te zijn?
Knappe vent als ie 'm dan nog omhoog krijgtquote:Naar eigen zeggen dronk de man destijds dagelijks anderhalve fles Jägermeister, een krat bier en gebruikte hij drie tot vier gram marihuana
Voor zover ik het artikel begreep is er niet geintimideerd, althans dat heeft het meisje niet naar voren gebracht. Als ze echt verkracht zou zijn zou ze dat toch juist hebben vermeld?quote:Op donderdag 13 september 2012 16:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus als je een meisje genoeg intimideert zodat ze niks meer durft te zeggen is het geen verkrachting meer?
Dat ligt eraan in welk tijdsbestek je het drinkt. Als je "gewoon" 's ochtends vroeg begint : Dquote:Op donderdag 13 september 2012 16:41 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Knappe vent als ie 'm dan nog omhoog krijgtDan lig je toch ergens brakend op de vloer na zo'n hoeveelheid.
Die softdrugs erbij weet ik niet wat voor invloed het heeft (harddrugs ook niet trouwens).quote:Op donderdag 13 september 2012 16:46 schreef An_awesome_wave het volgende:
Meer dan anderhalve liter sterke drank a 40% en een liter of 7 bier? Dat lijkt me sterk... meneer in kwestie had er ook nog eens 4 gram softdrugs bij gebruikt. Volgens mij heb je dan echt The mother of all katers in de ochtend.
Mij zou het niet meer lukken iig.
Volgens mij heb jij de beginnerscursus nog niet af.quote:Op donderdag 13 september 2012 15:47 schreef Elfletterig het volgende:
quote:Op donderdag 13 september 2012 16:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij de beginnerscursus nog niet af.
Wie zegt dat ze niet wilde? Alleen zij zelf, verder duidt alles op dat ze wel wilde. Dat ze achteraf spijt heeft gekregen maakt het geen verkrachting natuurlijk.quote:Op donderdag 13 september 2012 17:18 schreef nikk het volgende:
Hoe had de dader moeten weten dat zij niet wilde? Zo te zien vond de rechter het ook jammer, maar ze kon niet anders.
juist alleen dat dacht ik al toen een vrouwelijke rechter dit vonnis had uitgesprokenquote:Op donderdag 13 september 2012 17:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze niet wilde? Alleen zij zelf, verder duidt alles op dat ze wel wilde. Dat ze achteraf spijt heeft gekregen maakt het geen verkrachting natuurlijk.
Nee, je ogen zijn niet goed.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:34 schreef Netsplitter het volgende:
Origineel hoor.
Er staat duidelijk dat ze laat dat had gezegd.quote:Op donderdag 13 september 2012 17:43 schreef tsijben het volgende:
[..]
Nee, je ogen zijn niet goed.
Beetje mensen gaan beschuldigen van het goedvinden van verkrachting.
Want de rechter had juist besloten dat het geen verkrachting was.
Als "Laat dat!" het enige is wat er gezegd was, hoe moet die man dan aanvoelen dat ze geen seks wilde? Want dat was het enige dat er gebeurde.
Ze heeft blijkbaar geen enkele weerstand geboden totdat ze drie jaar later opeens "VERKRACHTING!" roept.
Zou de rechter de man schuldig bevonden, dan zou het voor alle mannen in Duitsland verstandig zijn om een brief bij zich te hebben
"Verklaring van toestemming voor seksuele gemeenschap."
Dus als je vrouw zegt "Ik heb hoofdpijn." en later toch met je naar bed gaat, dan kan ze je daarna aanklagen voor verkrachting?quote:Op donderdag 13 september 2012 17:44 schreef Netsplitter het volgende:
Er staat duidelijk dat ze laat dat had gezegd.
Maar blijkbaar is iets niet meer willen niet meer geldig meer tegenwoordig, dus mag je gewoon doordouwen.
Niks dom gezeik.quote:Op donderdag 13 september 2012 17:45 schreef tsijben het volgende:
[..]
Dus als je vrouw zegt "Ik heb hoofdpijn." en later toch met je naar bed gaat, dan kan ze je daarna aanklagen voor verkrachting?
Dom gezeik.
Een klap geven is altijd tegen de wet.quote:Op donderdag 13 september 2012 17:46 schreef Netsplitter het volgende:
Niks dom gezeik.
Als ik jou een klap wil verkopen en jij zegt laat dat dan mag ik dus gewoon uithalen.
Goed dat ik dat weet mocht ik je eens tegenkomen.
Als iemand zegt laat dat, dan heeft diegene daar naar te luisteren.
Iemand tegen haar wil in verkrachten ook, want dat betekend laat dat namelijk.quote:Op donderdag 13 september 2012 17:49 schreef tsijben het volgende:
[..]
Een klap geven is altijd tegen de wet.
Als jij mijn huis binnen wilt lopen en ik zeg dat je weg moet en daarna samen met jou koffie ga drinken in mijn woonkamer, dan ga ik je achteraf niet aanklagen wegens inbraak.
Oftewel: Je moet in drievoud toestemming hebben voordat je seks mag hebbenquote:Op donderdag 13 september 2012 17:50 schreef Netsplitter het volgende:
Iemand tegen haar wil in verkrachten ook, want dat betekend laat dat namelijk.
Dat je iets niet wil.
Vreemd concept misschien hoor.
Maar blijkbaar dus niet, dus jou half dood slaan op straat ook niet, ondanks dat je zegt laat dat.
quote:Op donderdag 13 september 2012 17:25 schreef RAVW het volgende:
[..]
juist alleen dat dacht ik al toen een vrouwelijke rechter dit vonnis had uitgesproken
Vind alleen heel raar dat er geen tegen klacht of aan klacht is gekomen van smaad en laster .. want als hij dus niets gedaan heb dan heeft ze nu wel even zijn naam naar de haaien gegooid en dit doelbewust nog eens
Hij komt me op het eerste gezicht niet over als iemand heel zwaar tilt aan zijn reputatie van brave burger of het als het type burger dat onmiddellijk naar de juridische mogelijkheden kijkt wanneer hij in conflict is. Daarnaast vind hij het misschien ook wel heel vervelend dat het meisje wat nog vrij jong is het als een vervelende seksuele ervaring ziet.quote:Naar eigen zeggen dronk de man destijds dagelijks anderhalve fles Jägermeister, een krat bier en gebruikte hij drie tot vier gram marihuana.
Het meisje bevond zich in de woning van de man, samen met diens twee levensgezellinnen.
Nooit geleerd dat je moet luisteren naar je bedgenote?quote:Op donderdag 13 september 2012 17:53 schreef tsijben het volgende:
[..]
Oftewel: Je moet in drievoud toestemming hebben voordat je seks mag hebben
En 't is niet verkrachting, want éénmaal "Laat dat." en dan compleet meegaan met de seks is geen verkrachting.
En nu gedraag je je weer achterlijk, aangezien iemand half doodslaan altijd onwettelijk is.
Ach, een werkloze alcoholicus zal zich daar niet heel druk om maken vermoed ik.quote:Op donderdag 13 september 2012 17:25 schreef RAVW het volgende:
[..]
juist alleen dat dacht ik al toen een vrouwelijke rechter dit vonnis had uitgesproken
Vind alleen heel raar dat er geen tegen klacht of aan klacht is gekomen van smaad en laster .. want als hij dus niets gedaan heb dan heeft ze nu wel even zijn naam naar de haaien gegooid en dit doelbewust nog eens
Verkrachting is geen handeling. Seks hebben is de handeling, en die is niet onwettelijk.quote:Op donderdag 13 september 2012 17:56 schreef Netsplitter het volgende:
Nooit geleerd dat je moet luisteren naar je bedgenote?
Blijkbaar is het volgende die rechter niet onwettig omdat laat dat niet geldt als je iets niet wil.
Dus mag ik alsnog je halfdood slaan omdat ik je bv niet hoorde.
Daarbij is verkrachting ook altijd onwettelijk.
En de rechter heeft geoordeeld dat dit eenmaal zeggen niet voldoende is om duidelijk te maken dat ze echt niet wilt. Buiten dat kun je het op verschillende manieren zeggen. Als ik mijn vrouw begin te kietelen zegt ze ook laat dat, maar dan op een lacherige toon. Dat interpreteer ik niet direct als een afwijzing.quote:Op donderdag 13 september 2012 17:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar blijkbaar is iets niet meer willen niet meer geldig meer tegenwoordig, dus mag je gewoon doordouwen.
Scheve vergelijking; een klap geven is moedwillig iemand pijn doen en/of letsel toebrengen (en dus bij wet verboden). Seks hebben niet.quote:Op donderdag 13 september 2012 17:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niks dom gezeik.
Als ik jou een klap wil verkopen en jij zegt laat dat dan mag ik dus gewoon uithalen.
Ik hoop voor je dat je vrouw je niet aanklaagtquote:Op donderdag 13 september 2012 18:01 schreef sanger het volgende:
En de rechter heeft geoordeeld dat dit eenmaal zeggen niet voldoende is om duidelijk te maken dat ze echt niet wilt. Buiten dat kun je het op verschillende manieren zeggen. Als ik mijn vrouw begin te kietelen zegt ze ook laat dat, maar dan op een lacherige toon. Dat interpreteer ik niet direct als een afwijzing.
Hoe wil je verkrachting dan noemen als het geen handeling is?quote:Op donderdag 13 september 2012 18:00 schreef tsijben het volgende:
[..]
Verkrachting is geen handeling. Seks hebben is de handeling, en die is niet onwettelijk.
Maar dat is blijkbaar nogal moeilijk om te begrijpen, zie ik.
Is er geen intelligentie-test voordat je Forum Admin kan worden? Zou wel zo handig zijn..
"Laat dat", geldt wel.
Maar je moet niet tóch seks hebben met diegene en achteraf lopen zeiken als je niet gedwongen bent.
Onvrijwillige seks hebben wel.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Scheve vergelijking; een klap geven is moedwillig iemand pijn doen en/of letsel toebrengen (en dus bij wet verboden). Seks hebben niet.
Maar in dit geval is er volgens de rechtbank (een vrouwelijke rechter nota bene) geen sprake van verkrachting.quote:Op donderdag 13 september 2012 17:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nooit geleerd dat je moet luisteren naar je bedgenote?
Blijkbaar is het volgende die rechter niet onwettig omdat laat dat niet geldt als je iets niet wil.
Dus mag ik alsnog je halfdood slaan omdat ik je bv niet hoorde.
Daarbij is verkrachting ook altijd onwettelijk.
Een verkrachting is niets anders dan ongewenste seks.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:03 schreef Netsplitter het volgende:
Hoe wil je verkrachting dan noemen als het geen handeling is?
Blijkbaar geldt laat dat dus niet, staat letterlijk in de OP.
Denk het niet, als jij al aan die norm voldoetquote:Misschien moeten ze een IQ check gaan invoeren voor users welke zich willen reggen.
Dan was jij buiten de boot gevallen.
Bullshit, want dit meisje is niet verkracht.quote:En met die laatste zin bagatelliseer je dus alle meiden en jongens welke op veel latere leeftijd naar buiten durven te komen omdat ze op een vroege leeftijd zijn verkracht.
Top gedaan jongen.
Zoals ik al een paar keer eerder heb gezegd kan je iets op meerdere manieren zeggen. De toon, de lichaamstaal etc. En als man kun je dat prima een keer verkeerd beoordelen. In dit geval had het meisje moeten herhalen dat ze niet wilde, zodat er geen sprake meer kon zijn van een misverstand. En als hij daarna toch doorgaat probeer je toch juist de buren te wekken? Terwijl ze hier juist zo zachtjes mogelijk probeerde te doen; hallo je wordt verkracht en bent bang dat je de buren wekt?quote:Op donderdag 13 september 2012 18:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Onvrijwillige seks hebben wel.
Als iemand laat dat zegt is het onvrijwillig.
Het valt mij ernstig van je mee dat je daar mee akkoord gaat. Ik heb het daar zelf op basis van het bericht nl. moeilijk mee, ook al lijkt mij dat kennelijk het bewijs ontbrak en dan houdt het op.quote:Op donderdag 13 september 2012 15:47 schreef Elfletterig het volgende:
Oké, dan noemen we het geen verkrachting.
In Duitsland is de leeftijd 14 waar deze in NL 16 is. Ik vind dat overigens meer recht doen aan de feitelijke situatie, dus daar heb ik dan weer geen probleem mee.quote:Maar een volwassen man kan gewoon ongestraft seks hebben met een meisje van 15? Ja dus.
Dan is het op voorhand al een twijfelgeval wat mij betreft.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus als je een meisje genoeg intimideert zodat ze niks meer durft te zeggen is het geen verkrachting meer?
Verkrachting is iets anders dan seks hebben terwijl je geen zin hebt.quote:Op donderdag 13 september 2012 17:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar het maakt van de seks die erop volgt nog geen verkrachting.quote:Op donderdag 13 september 2012 17:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niks dom gezeik.
Ik ben dan ook geen meisje van 15.quote:Op donderdag 13 september 2012 19:02 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Maar het maakt van de seks die erop volgt nog geen verkrachting.
Zou jij je anaal laten neuken door Danny als ie met "laat dat" geen genoegen neemt?
Age of consent in Duitsland is 14, toch?quote:Op donderdag 13 september 2012 17:51 schreef Sneezeechu het volgende:
Houd er even rekening mee dat in Duitsland de wet wat anders ligt vanaf 13 jaar mogen ze zelf bepalen of ze vrijwillig in bed duiken met wie dan ook. In hoeverre de rechter dat heeft meegenomen? Dat is vraag natuurlijk... Verder ram debiel uiteraard.
Dit dus...quote:Op vrijdag 14 september 2012 05:25 schreef heloef het volgende:
Welke ouder laat zijn dochter slapen bij een blowende alcoholist?
Als iemand dronken en stoned een meisje van 15 doet en als ze 'laat dat' heeft geroepen, lijkt mij het wel onder dat laatste vallen, right?quote:The age of consent in Germany is 14, as long as a person over the age of 21 does not exploit a 1415 year-old person's lack of capacity for sexual self-determination, in which case a conviction of an individual over the age of 21 requires a complaint from the younger individual; being over 21 and engaging in sexual relations with a minor of that age does not constitute an offense in and of itself. Otherwise the age of consent is 14, although provisions protecting minors against coercion apply until the age of 18 (under section Section 182(1) it is illegal to engage in sexual activity with a person under 18 "by taking advantage of an exploitative situation"
Ze is kennelijk niet te jong om bij twee vrouwen en een kerel te slapen. Ik vind het ook altijd een beetje vaag, je hebt ook vrouwen die bij een kerel in bed kruipen en dan gaan klagen dat hij wat probeert. Ga dan niet bij hem in bed liggen zou ik zeggen. Dat wil niet zeggen dat alles dan maar mag, maar als je niet openstaat voor fysieke toenadering dan mijdt je die situatie.quote:Op vrijdag 14 september 2012 06:38 schreef _Loki het volgende:
Verweren of niet, verkrachting of niet, iemand van 31 hoort beter te weten dan dit. Iemand van 15 kan nog niet voor zichzelf zeggen of zoiets een verstandige keuze is. Hij was de enige volwassenen en hij had ook kunnen zeggen 'nee, 15 is veel te jong' maar dat heeft hij niet gedaan.
Wrong.quote:Stukje Duitse wet:
[..]
Als iemand dronken en stoned een meisje van 15 doet en als ze 'laat dat' heeft geroepen, lijkt mij het wel onder dat laatste vallen, right?
Kan ook anyways je hoeft niet gelijk te gaan te scheldenquote:Op vrijdag 14 september 2012 04:49 schreef zarGon het volgende:
[..]
Age of consent in Duitsland is 14, toch?
Randdebiel.
Dat is wel een goede vraag maar dat lijkt mij nog geen excuus om verkrachting te rechtvaardigen.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:24 schreef moussie het volgende:
Overigens, wat doet een meisje van 15 daar, slapen in een huishouden van een zuipschuit met twee vrouwen?
Jep. Dat je je als verkrachtingsslachtoffer ook nog inelkaar moet laten slaan, want anders komt de dader er gewoon mee wegquote:
Welke verkrachting?quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:05 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat is wel een goede vraag maar dat lijkt mij nog geen excuus om verkrachting te rechtvaardigen.
Inderdaad, ik zou zeggen 2 weken geen zakgeld voor de stoute meid.quote:Daarnaast vind ik dat een man van 31 geen sex hoort te hebben met een kind van 15. Op zoiets zou wel degelijk een zware straf horen te staan.
Waarschijnlijk heeft ze gewoon een volgroeid lichaam dat al enige jaren geslachtsrijpheid uitstraalt. Ze is vruchtbaar dus is het heel natuurlijk.quote:Seks tussen volwassenen en kinderen vind ik per definitie pervers
Het ongewenst binnendringen van haar lichaam misschien?quote:
Ik zat eerder te denken aan 2 jaar celstraf voor dat menselijk stuk afval dat kinderen aan stukken trekt.quote:Inderdaad, ik zou zeggen 2 weken geen zakgeld voor de stoute meid.
Het lichaam is een stuk eerder vruchtbaar dan dat de hersenen volgroeid zijn, we weten dat de hersenen van een 15 jarige nog lang niet af zijn. Je kan je dus afvragen of ze wel bekwaamd genoeg was om te beslissen zich bij de 3 volwassenen te voegen.quote:Waarschijnlijk heeft ze gewoon een volgroeid lichaam dat al enige jaren geslachtsrijpheid uitstraalt. Ze is vruchtbaar dus is het heel natuurlijk.
Spijt krijgen maakt het niet ongewenst.quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het ongewenst binnendringen van haar lichaam misschien?
Ik weet niet waar je het over hebt maar het lijkt me offtopic.quote:Ik zat eerder te denken aan 2 jaar celstraf voor dat menselijk stuk afval dat kinderen aan stukken trekt.
Hersenen van jongens zijn op hun 27e nog niet af. Pubers zijn nou eenmaal nieuwsgierig en experimenteel, en doen dingen waar ze spijt van krijgen. Je moet de ontwikkeling die je zelf hebt doorgemaakt niet aan hun opdringen, maar ze hun eigen ontwikkeling laten doormaken.quote:Het lichaam is een stuk eerder vruchtbaar dan dat de hersenen volgroeid zijn, we weten dat de hersenen van een 15 jarige nog lang niet af zijn. Je kan je dus afvragen of ze wel bekwaamd genoeg was om te beslissen zich bij de 3 volwassenen te voegen.
Neuh, maar het gaat er hier niet om of die zich zo gedragen hebben zoals je dat van je vrienden verwacht en hoe hoog je ze acht, maar of er iets is gebeurd waar de staat met al zijn macht vergelding voor moet zoeken.quote:Ik vind dat de volwassenen in dit geval het meest verstandige horen te handelen en dus de grootste verantwoordelijkheid hebben. Geen onredelijke eis toch?
Ergens denk ik dat die man de afgelopen jaren ook in leeftijd toegenomen is, dus het zal 28 om 15 zijn. En dat is een aardig leeftijdsverschil, maar de gemiddelde 15 jarige verblijft nu eenmaal niet in dit soort situaties, dus het zal allemaal wel iets genuanceerder liggen dan jij het nu brengt.quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:05 schreef ComplexConjugate het volgende:
Daarnaast vind ik dat een man van 31 geen sex hoort te hebben met een kind van 15. Op zoiets zou wel degelijk een zware straf horen te staan.
Of iets pervers is of niet is niet zo heel relevant. Ik doe vaak zat perverse dingen (in de ogen van fatsoensrakkers), maar ik kom daar keer op keer mee weg omdat het niet strafbaar is.quote:Seks tussen volwassenen en kinderen vind ik per definitie pervers
Ja hoor... je gaat iemand voor de lol even aangeven voor verkrachting, vooral omdat je dan even lekker met je bek in de schijnwerpers staat.quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Spijt krijgen maakt het niet ongewenst.
Waar het om gaat is dat je als volwassene geen misbruik hoort te maken van de eventuele experimenteerlust van jongeren. Ik neem aan dat je zelf ook wel begrijpt dat zoiets moreel verwerpelijk is.quote:Hersenen van jongens zijn op hun 27e nog niet af. Pubers zijn nou eenmaal nieuwsgierig en experimenteel, en doen dingen waar ze spijt van krijgen. Je moet de ontwikkeling die je zelf hebt doorgemaakt niet aan hun opdringen, maar ze hun eigen ontwikkeling laten doormaken.
Tja... ik neem aan dat wij als samenleving verkrachting niet accepteren toch? Indien zoiets plaats vind dan moeten wij als samenleving daar vergelding voor zoeken.quote:Neuh, maar het gaat er hier niet om of die zich zo gedragen hebben zoals je dat van je vrienden verwacht en hoe hoog je ze acht, maar of er iets is gebeurd waar de staat met al zijn macht vergelding voor moet zoeken.
Je suggereert dus gewoon dat het meisje het opgezocht heeft?quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:32 schreef DS4 het volgende:
Ergens denk ik dat die man de afgelopen jaren ook in leeftijd toegenomen is, dus het zal 28 om 15 zijn. En dat is een aardig leeftijdsverschil, maar de gemiddelde 15 jarige verblijft nu eenmaal niet in dit soort situaties, dus het zal allemaal wel iets genuanceerder liggen dan jij het nu brengt.
Het zal wel meevallen met jouw perverse activiteiten, tenzij je bankier bent of een loopjongen voor de vastgoedmaffiaquote:Of iets pervers is of niet is niet zo heel relevant. Ik doe vaak zat perverse dingen (in de ogen van fatsoensrakkers), maar ik kom daar keer op keer mee weg omdat het niet strafbaar is.
Nee, ik stel vast dat het meer waarschijnlijk is dat ze in gedrag verder was dan de gemiddelde 15 jarige.quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
Je suggereert dus gewoon dat het meisje het opgezocht heeft?
Ik vind het ook meevallen, maar het is dus een beetje afhankelijk van je denkraam.quote:Het zal wel meevallen met jouw perverse activiteiten, tenzij je bankier bent of een loopjongen voor de vastgoedmaffia
Ik ken haar motieven niet maar het gebeurt wel eens dat mensen spijt hebben van seks en het gebeurt ook wel eens dat vrouwen daar dan achteraf verkrachting van maken.quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ja hoor... je gaat iemand voor de lol even aangeven voor verkrachting, vooral omdat je dan even lekker met je bek in de schijnwerpers staat.
Ik zou het zelf niet doen, maar ik zou zelf op mijn 15e ook niet logeren bij 20plussers met een hoog genotmiddelenverbruik.quote:Waar het om gaat is dat je als volwassene geen misbruik hoort te maken van de eventuele experimenteerlust van jongeren. Ik neem aan dat je zelf ook wel begrijpt dat zoiets moreel verwerpelijk is.
En in die zoektocht bleek van verkrachting geen sprake.quote:Tja... ik neem aan dat wij als samenleving verkrachting niet accepteren toch? Indien zoiets plaats vind dan moeten wij als samenleving daar vergelding voor zoeken.
Dat deed ik niet. Ik verbeterde jouw "ram debiel".quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:41 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Kan ook anyways je hoeft niet gelijk te gaan te schelden
Ah okeyquote:Op vrijdag 14 september 2012 12:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat deed ik niet. Ik verbeterde jouw "ram debiel".
Ik verkracht altijd met toestemming.quote:Op donderdag 13 september 2012 17:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Iemand tegen haar wil in verkrachten ook, want dat betekend laat dat namelijk.
Dat je iets niet wil.
Vreemd concept misschien hoor.
Maar blijkbaar dus niet, dus jou half dood slaan op straat ook niet, ondanks dat je zegt laat dat.
Nou uit je toon blijkt niet dat je mening gestut is met enige redelijkheid, als je het mij vraagtquote:Op vrijdag 14 september 2012 10:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
[..]
Ik zat eerder te denken aan 2 jaar celstraf voor dat menselijk stuk afval dat kinderen aan stukken trekt.
[..]
Het lichaam is een stuk eerder vruchtbaar dan dat de hersenen volgroeid zijn, we weten dat de hersenen van een 15 jarige nog lang niet af zijn. Je kan je dus afvragen of ze wel bekwaamd genoeg was om te beslissen zich bij de 3 volwassenen te voegen.
Ik vind dat de volwassenen in dit geval het meest verstandige horen te handelen en dus de grootste verantwoordelijkheid hebben. Geen onredelijke eis toch?
Alcohol wen je snel aan.quote:Op zaterdag 15 september 2012 08:52 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Is gewoon een hoax, na 1,5 fles jagermeister, een krat bier en al wat je nog meer gebruikt krijg je em echt niet meer omhoog.... :p
Ongewenst maakt geen verkrachting.quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
quote:Op zaterdag 15 september 2012 09:52 schreef matthijst het volgende:
Neu, maar weinig medelijden mee met zulke sletjes.
Nogmaals:quote:Op zaterdag 15 september 2012 09:59 schreef matthijst het volgende:
Dat zou ze geen mindere sletjes maken.
15 jaar. Drinken, blowen, neuken, bij een 30-plusser in huis. Tsja. Je kan er mooie verhalen over ophangen, maar uiteindelijk.... is het gewoon een Duitse variant van de breezerslet. Een Warsteinerhoertje.
Het meisje deed volgens mij vrijwillig mee aan dit tokkiefeestje met een man die zeer agressief kan reageren.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik vind het ook smerig, maar zie het niet als verkrachting nee. Wat wil je dan, hem jaren vastzetten hiervoor?
En wat moet een 15-jarige bij zo'n kerel in huis? Ze kan toch ook best zelf nadenken, of niet soms? Niet dat ik het goedkeur, maar hiervoor straffen gaat wat ver. Anders kan iedere vijftienjarige meid wel zeggen dat ze verkracht is na vrijwillige seks met een meerderjarige man.
Zou inderdaad de eerste keer zijn!quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ja hoor... je gaat iemand voor de lol even aangeven voor verkrachting, vooral omdat je dan even lekker met je bek in de schijnwerpers staat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |