abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116385074
Beste fokkers,

Sinds 3 september is mijn hbo(hogere juridische opleiding) begonnen, en ik heb nu 2 dagen achter de rug. Nu heb ik na die 2 dagen achter de rug een zwaar probleem gekregen, ik weet namelijk niet of deze studie wel iets is voor mij.

Ik was van plan de opleiding HJO gewoon 1 jaar te gaan doen, m'n p te halen en over te stappen naar de uni.

Op 't eerste gezicht dacht ik dat dit gewoon hbo-rechten was, maar gewoon met een andere naam, nu blijkt dat dit helemaal niet het geval is en dat dit een mix is van hbo-rechten met hbo-sociaal juridische dienstverlening.

Nu heb ik een andere opleiding in gedachte:

Hbo-commercieel management

Zouden studenten die deze opleiding doen/hebben gedaan mij a.u.b. kunnen informeren? Wat houdt de opleiding in, wat kan ik verwachten?

Natuurlijk zoek ik zelf ook genoeg op internet, maar ik wil 't graag ook eens van studenten zelf horen ipv van sites van hogescholen die vaak niet al te objectief zijn.

Mvg,

Een dringende hulpzoekende.

[ Bericht 2% gewijzigd door mylamboisblack op 05-09-2012 16:36:42 ]
pi_116385119
Juist ja. Eerst een opleiding kiezen die al na 2 dagen (!!!!!) niet bij je blijkt te passen en vervolgens een tweede keuze maken op basis van wat een stel zolderkamerautisten je aanraden.

Jij komt er wel.

Faalhaas.

:')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_116385184
quote:
13s.gif Op dinsdag 4 september 2012 15:40 schreef vosss het volgende:
Juist ja. Eerst een opleiding kiezen die al na 2 dagen (!!!!!) niet bij je blijkt te passen en vervolgens een tweede keuze maken op basis van wat een stel zolderkamerautisten je aanraden.

Jij komt er wel.

Faalhaas.

dinsdag 4 september 2012 @ 15:42:20 #4
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_116385198
Wel goed dat je je serieus hebt verdiept in de opleiding die je bent gaan doen. Ook goed van je dat je er zo snel achter komt dat dit misschien niet de juiste keuze is.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_116385213
Wel heeft voss gelijk, behalve dat hij het niet echt netjes brengt.
pi_116385235
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 september 2012 15:42 schreef Jellereppe het volgende:
Wel heeft vosss gelijk, behalve dat hij het niet echt netjes brengt.
Zoals immer.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_116385239
Jongens, we zijn hier niet voor preken. Ik weet dat ik heel erg dom ben geweest, maar iedereen maakt fouten in het leven. Ik ben hier om geholpen te worden.
  dinsdag 4 september 2012 @ 15:43:50 #8
202348 Susi
Temple of Love
pi_116385245
Ik hoop dat je ouders niets hebben betaald. Je hebt gewoon geen idee waar je aan begon.
pi_116385290
Hbo-bedrijfseconomie dat is echt een aanrader _O_
pi_116385304
Lachwekkend topic. Succes op de universiteit nog :')
  dinsdag 4 september 2012 @ 15:47:54 #11
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_116385411
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 september 2012 15:43 schreef Susi het volgende:
Ik hoop dat je ouders niets hebben betaald. Je hebt gewoon geen idee waar je aan begon.
Nee, de hardwerkende belastingbetaler heeft zijn zuurverdiende centjes in de opleiding van TS mogen steken. En wat krijgt die als dank? Nou....?!
pi_116385476
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 september 2012 15:47 schreef dr.Bellows het volgende:

[..]

Nee, de hardwerkende belastingbetaler heeft zijn zuurverdiende centjes in de opleiding van TS mogen steken. En wat krijgt die als dank? Nou....?!
Oprotten, ja.
  dinsdag 4 september 2012 @ 15:51:33 #13
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_116385545
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 15:49 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Oprotten, ja.
Dat is duidelijk commercieel management dus.
pi_116385588
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2012 15:51 schreef dr.Bellows het volgende:

[..]

Dat is duidelijk commercieel management dus.
Oke, hou nou maar je mond en rot op. Ik ben hier voor hulp, niet voor een wijsneus. Ik weet dat ik fout zit/zat, je hoeft het niet 100x te hameren. In plaats van stoer gedrag te vertonen kan je me ook gewoon helpen.
pi_116385614
Je kan nog makkelijk overstappen binnen iets anders binnen je fakkelteit

En als je hierna toch wilde overstappen waarom kies je dan niet iets makkelijkers, iets wat elke mongul haald

Jij bent echt uni onwaardig
  dinsdag 4 september 2012 @ 15:55:21 #16
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_116385669
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 15:52 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Oke, hou nou maar je mond en rot op. Ik ben hier voor hulp, niet voor een wijsneus. Ik weet dat ik fout zit/zat, je hoeft het niet 100x te hameren. In plaats van stoer gedrag te vertonen kan je me ook gewoon helpen.
Los van dat geintje eerder, is de laatste zeker als serieus advies bedoeld.
pi_116385724
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 15:53 schreef zyntex het volgende:
Je kan nog makkelijk overstappen binnen iets anders binnen je fakkelteit

En als je hierna toch wilde overstappen waarom kies je dan niet iets makkelijkers, iets wat elke mongul haald

Jij bent echt uni onwaardig
Het gaat mij helemaal niet om de moeilijkheidsgraad, want dan zat ik juist goed hier (aangezien de sociale kant makkelijk is). Het gaat mij erom of het nuttig en boeiend(voor mij) is.
  dinsdag 4 september 2012 @ 16:52:30 #18
165633 eriksd
The grand facade...
pi_116387456
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 september 2012 15:42 schreef Jellereppe het volgende:
Wel heeft voss gelijk, behalve dat hij het niet echt netjes brengt.
Dat vat het wel redelijk samen. Maar het kan natuurlijk ook een tandje minder.

Verder vraag ik mij af waarom je hier niet eerder achter bent gekomen?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_116389217
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2012 16:52 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat vat het wel redelijk samen. Maar het kan natuurlijk ook een tandje minder.

Verder vraag ik mij af waarom je hier niet eerder achter bent gekomen?
Omdat, toen ik mij had aangemeld voor deze opleiding, een totaal ander beeld had van de opleiding. Voor meeloopdagen en opendagen had ik geen tijd meer omdat ik toen nog dacht aan het overstappen op 't vwo, maar dat was blijkbaar niks geworden.
pi_116389426
Doe gewoon lekker waar je zin in hebt joh. Al dat armoedige gezeik over een belastingbetaler komt me een beetje de keel uit. Al zou ik vandaag of morgen gelijk contact opnemen met mijn studieadviseur en overleggen of een switch mogelijk is. Je zit nog in je 1e week dus het zou gewoon nog moeten kunnen.
One day the poor will have nothing left to eat but the rich..
pi_116389518
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:55 schreef Mooiejongon1989 het volgende:
Doe gewoon lekker waar je zin in hebt joh. Al dat armoedige gezeik over een belastingbetaler komt me een beetje de keel uit. Al zou ik vandaag of morgen gelijk contact opnemen met mijn studieadviseur en overleggen of een switch mogelijk is. Je zit nog in je 1e week dus het zou gewoon nog moeten kunnen.
Bedankt, het kan ook nog zei mijn decaan.
pi_116393647
Ik heb me toch ingestemd voor Commercieel management, iemand hier ervaring mee?
pi_116398744
Een oproep aan alle Moderators, kan er misschien direct een slotje op deze patatgeneratie posts.

"Boehoe ik ben net 2 dagen bezig maar weet niet of dit wel de studie is die ik wil, ook al wil ik alleen maar een P halen, boehoehoe. Kunnen de rest van de fokkers misschien als studieadviseur fungeren en mij misschien zeggen wat andere studie precies inhouden zodat ik geen studiegids open hoef te slaan."

Lutser
pi_116415110
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 21:35 schreef dude1960 het volgende:
Een oproep aan alle Moderators, kan er misschien direct een slotje op deze patatgeneratie posts.

"Boehoe ik ben net 2 dagen bezig maar weet niet of dit wel de studie is die ik wil, ook al wil ik alleen maar een P halen, boehoehoe. Kunnen de rest van de fokkers misschien als studieadviseur fungeren en mij misschien zeggen wat andere studie precies inhouden zodat ik geen studiegids open hoef te slaan."

Lutser
:') :') :') :') :') :')

quote:
Natuurlijk zoek ik zelf ook genoeg op internet, maar ik wil 't graag ook eens van studenten zelf horen ipv van sites van hogescholen die vaak niet al te objectief zijn.
pi_116415129
Kan iemand mij vertellen of je in de opleiding Commercieel Management ook een vreemde(frans/spaans/duits) krijgt?
pi_116415421
quote:
13s.gif Op dinsdag 4 september 2012 15:40 schreef vosss het volgende:
Juist ja. Eerst een opleiding kiezen die al na 2 dagen (!!!!!) niet bij je blijkt te passen
Jij komt er wel.

Faalhaas.

Het kan erger :') Bij ons was er iemand die na de introductie gelijk heeft uitgeschreven.
pi_116415498
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:45 schreef mylamboisblack het volgende:
Kan iemand mij vertellen of je in de opleiding Commercieel Management ook een vreemde(frans/spaans/duits) krijgt?
Hoe de neuk kom je van de opleiding die je nu doet tot deze opleiding?

Son, you have a condition.
pi_116415738
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoe de neuk kom je van de opleiding die je nu doet tot deze opleiding?

Son, you have a condition.
Hou aub op met zulke vragen, ik zoek hulp, geen interview.
pi_116415777
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:03 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Hou aub op met zulke vragen, ik zoek hulp, geen interview.
Leg dan eens uit waarom je uberhaupt naar die opleiding zit te kijken als alternatief. Je bent namelijk nu bezig als een kip zonder kop rond te rennen en voor je het weet maak je een nog slechtere keuze dan die je nu gemaakt hebt.
pi_116415984
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Leg dan eens uit waarom je uberhaupt naar die opleiding zit te kijken als alternatief. Je bent namelijk nu bezig als een kip zonder kop rond te rennen en voor je het weet maak je een nog slechtere keuze dan die je nu gemaakt hebt.
De reden dat ik niet uitleg waarom ik nu voor commercieel management kies is omdat ik dan weer commentaar krijg dat ik niet de juiste keuze etc. maak. Ik wil gewoon graag inhoud over de opleiding, niet over waarom ik de opleiding heb gekozen en waarom ik dom ben geweest enz.

Ik vraag: Wat houdt commercieel management in

Niet: Dit is mijn keuze, wat vinden jullie hiervan?
pi_116416091
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:12 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

De reden dat ik niet uitleg waarom ik nu voor commercieel management kies is omdat ik dan weer commentaar krijg dat ik niet de juiste keuze etc. maak. Ik wil gewoon graag inhoud over de opleiding, niet over waarom ik de opleiding heb gekozen en waarom ik dom ben geweest enz.

Ik vraag: Wat houdt commercieel management in

Niet: Dit is mijn keuze, wat vinden jullie hiervan?
Misschien moet je juist wel die vraag stellen, gezien het feit dat je huidige keuze een zeer ongelukkige keuze blijkt te zijn.
pi_116417231
quote:
5s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Misschien moet je juist wel die vraag stellen, gezien het feit dat je huidige keuze een zeer ongelukkige keuze blijkt te zijn.
Nee, luister nou even. Ik ga geen discussie uitlokken, ik ben hier voor informatie.
pi_116417266
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:54 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Nee, luister nou even. Ik ga geen discussie uitlokken, ik ben hier voor informatie.
Je kunt dit zo vaak roepen als je wil maar als je zoiets op een forum posts zijn reacties onvermijdelijk. Je kunt niet selectief negeren wat je niet wil horen, dan moet je niet op een forum posten.
pi_116417707
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:54 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Je komt hier voor de verkeerde informatie als je het mij vraagt. Tip; ga met je decaan praten.
pi_116421524
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je komt hier voor de verkeerde informatie als je het mij vraagt. Tip; ga met je decaan praten.
Heb ik al gedaan, maar het lijkt alsof jij over mijn op heen leest, want ik zeg dat ik het van STUDENTEN wil horen.
pi_116421534
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je kunt dit zo vaak roepen als je wil maar als je zoiets op een forum posts zijn reacties onvermijdelijk. Je kunt niet selectief negeren wat je niet wil horen, dan moet je niet op een forum posten.
Dat kan ik wel, want een forum is er net zo goed om je te helpen, in plaats van je te interviewen. Volgens mij begrijp jij de werking van een forum niet goed.
pi_116421624
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:01 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Dat kan ik wel, want een forum is er net zo goed om je te helpen, in plaats van je te interviewen. Volgens mij begrijp jij de werking van een forum niet goed.
En moet je eens kijken hoeveel mensen je tegemoet komen gerend om je te helpen......ahum.
pi_116422112
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:01 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Net zo goed. Je zegt het zelf al. Niet het één meer dan het ander, of dat nou in jouw voor- of nadeel is.
pi_116422399
Oke, laat ik het maar zo zeggen: Tchock en Scorpie bedankt voor jullie bijdrage, maar ik hoef jullie niet in dit topic. Ga maar iemand anders ''helpen''.
  woensdag 5 september 2012 @ 15:27:46 #40
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_116422402
Bedrijfseconomie en commerciele economie is wel heel wat anders dan rechten, weet je zeker dat je één van die twee wilt gaan doen?

Voor commerciele economie: heb je een goede babbel?

De eerste hit op google:
http://www.carrieretijger(...)commerciele-economie
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 5 september 2012 @ 15:32:43 #41
206580 Luxuria
pi_116422628
Waar woon je trouwens ergens?
In Nijmegen en Arnhem kun je op de HAN een eerste gemeenschappelijk jaar doen en daarna kun je kiezen uit 12 opleidingen waaronder bedrijfseconomie en commerciele economie.
pi_116422723
Ik woon in 't Zuiden(Limburg), dus dat gaat niet (helaas).

Ja, ik heb een goede babbel. Een hele goede zelfs(al zeg ik het zelf).

Bedankt, kijk dit bedoel ik nou met een reactie waar ik iets aan heb.
  woensdag 5 september 2012 @ 15:47:22 #43
206580 Luxuria
pi_116423309
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:34 schreef mylamboisblack het volgende:
Ik woon in 't Zuiden(Limburg), dus dat gaat niet (helaas).

Ja, ik heb een goede babbel. Een hele goede zelfs(al zeg ik het zelf).

Bedankt, kijk dit bedoel ik nou met een reactie waar ik iets aan heb.
Misschien heb je hier ook nog wat aan: http://www.hbostart.nl/economie/ce/
Daar staat denk ik wel goed beschreven waar het inhoudelijk over gaat.

En hier staan wat ervaringen, maar of het echt nuttig is..:
http://forum.ellegirl.nl/(...)mmerci%EBle-Economie
pi_116424402
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:47 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Misschien heb je hier ook nog wat aan: http://www.hbostart.nl/economie/ce/
Daar staat denk ik wel goed beschreven waar het inhoudelijk over gaat.

En hier staan wat ervaringen, maar of het echt nuttig is..:
http://forum.ellegirl.nl/(...)mmerci%EBle-Economie
Die van ellegirl had ik idd al gelezen, echt bedankt! Gelukkig kan helpen ook nog op de juiste manier.
pi_116424712
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:14 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Die van ellegirl had ik idd al gelezen, echt bedankt! Gelukkig kan helpen ook nog op de juiste manier.
:') Veel succes in je falende studentenleven verder. Niet komen janken als deze studie ook niks voor je blijkt te zijn na 2(!!!) dagen, oke? Dan zijn we namelijk even klaar met jou.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2012 16:21:41 ]
pi_116424841
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

:') Veel succes in je falende studentenleven verder. Niet komen janken als deze studie ook niks voor je blijkt te zijn na 2(!!!) dagen, oke? Dan zijn we namelijk even klaar met jou.
'we'? :') Je doet wel alsof je heel belangrijk bent, knul. En nee, mij hoor je niet meer zeiken. Nu jij nog.
pi_116424977
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:24 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

'we'? :') Je doet wel alsof je heel belangrijk bent, knul. En nee, mij hoor je niet meer zeiken. Nu jij nog.
Dat doe ik alleen als je straks mijn hamburgers niet goed geflipt hebt bij de lokale McDonalds. En terecht overigens.
pi_116424979
Tsja, hij is niet degene die na 2 (!!!!!!!!!!!) dagen z'n studie wegschopt en als een malle naar vervanging gaat zoeken, wederom zonder open dagen en blijkbaar échte onderzoekskills om te zien of de nieuwe opleiding wel écht iets voor hem is. Je weet dat je dit soort reacties hier kunt verwachten.

Waarom nu meteen weer ergens in duiken? Zoek een baantje, desnoods als paprikaplukker, ga je écht oriënteren en probeer desnoods pas in februari in te stromen, maar ga geen haastige beslissingen nemen.
Ja doei.
pi_116424994
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:27 schreef motorbloempje het volgende:
Tsja, hij is niet degene die na 2 (!!!!!!!!!!!) dagen z'n studie wegschopt en als een malle naar vervanging gaat zoeken, wederom zonder open dagen en blijkbaar échte onderzoekskills om te zien of de nieuwe opleiding wel écht iets voor hem is. Je weet dat je dit soort reacties hier kunt verwachten.

Waarom nu meteen weer ergens in duiken? Zoek een baantje, desnoods als paprikaplukker, ga je écht oriënteren en probeer desnoods pas in februari in te stromen, maar ga geen haastige beslissingen nemen.
Dit is niet waar dit forum voor dient ja, advies wat meneer niet wil horen ga je maar ergen anders spuien ofzo.
pi_116425099
Informeer je op je school naar die ene opleiding waar je nu interesse in hebt ontwikkeld.

En verder eens met motorbloempje.

Juridische richting op studeren met strafblad?, lol. :').

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2012 16:31:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')