abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116291054
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Meid zeur niet zo.. Ik zei slechts dat IK haar niet zo zag en toen werd je pissig...
Pissig? _O-

Hoe jij het visualiseert: 'Starla gooit met katten en schilderijen want zij is het niet met mij eens!!!! Stoom komt uit haar oren!!! Dood en verderf!!!!' ~O>

Hoe starla erbij zit: 'Neemt nog een slokje wijn, luistert naar Val Emmich en typt lekker vandan :) '
I feel kinda Locrian today
  zondag 2 september 2012 @ 00:06:00 #52
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116291090
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 00:02 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Die reactie heb ik gemist.
Ik praat over de persoon.. niet over de partij.
Job Cohen vond ik bijv. echt bar slecht... dus hele grote verbetering.
Ok, helder.
Ik vond Cohen een uitgesproken type voor een mp-functie...
Verbindend.. Al doet doet Samsom het op dat punt vooralsnog ook heel goed..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 2 september 2012 @ 00:07:18 #53
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116291142
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 00:04 schreef starla het volgende:

[..]

Pissig? _O-

Hoe jij het visualiseert: 'Starla gooit met katten en schilderijen want zij is het niet met mij eens!!!! Stoom komt uit haar oren!!! Dood en verderf!!!!' ~O>

Hoe starla erbij zit: 'Neemt nog een slokje wijn, luistert naar Val Emmich en typt lekker vandan :) '
Meid hou op, ik zie alleen JHP niet als mp-kandidaat. PUNT
pi_116291201
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ok, helder.
Ik vond Cohen een uitgesproken type voor een mp-functie...
Verbindend.. Al doet doet Samsom het op dat punt vooralsnog ook heel goed..
Een stotterende premier? Lekker is dat.

'Ob-b-b-b-b-ama, how are y-y-y-y-you d-d-d-d-doing?'
pi_116291264
Leuke jongen, intelligente kerel, soms iets te opportunistisch, een leider.
Ik denk dat hij een veel betere leider van het kabinet zou zijn dan dat Rutte is. Mocht Samson deze keer niet de eerste minister worden dan geef ik hem een goede kans voor de eerstvolgende parlementsverkiezing.

Inderdaad, Cohen zou ook een prima eerste minister zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 2 september 2012 @ 00:10:43 #56
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116291284
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 00:08 schreef starla het volgende:

[..]

Een stotterende premier? Lekker is dat.

'Ob-b-b-b-b-ama, how are y-y-y-y-you d-d-d-d-doing?'
Het lijkt me voor de sfeer verstandiger om niet meer op je in te gaan. Fijn weekend, starla.
  zondag 2 september 2012 @ 00:12:48 #57
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116291357
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 00:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Leuke jongen, intelligente kerel, soms iets te opportunistisch, een leider.
Ik denk dat hij een veel betere leider van het kabinet zou zijn dan dat Rutte is. Mocht Samson deze keer niet de eerste minister worden dan geef ik hem een goede kans voor de eerstvolgende parlementsverkiezing.
Ik ben absoluut partijdig, maar ik zie en zag in hem het meest mp-waardige optreden iedere keer... Verbinden, samen oplossingen willen zoeken, en toch voor je eigen visie staan.. Deed hij héél goed :Y
pi_116291551
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het lijkt me voor de sfeer verstandiger om niet meer op je in te gaan. Fijn weekend, starla.
Nou ja, ik ben bloedserieus. Die man kan geen fatsoenlijke zin uitspreken zonder te stotteren. Dat is toch geen geschikte spokesman voor je land?
  zondag 2 september 2012 @ 00:18:32 #59
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_116291572
HIj is wel ok, maar van de verkeerde kant
Feyenoord!!! * Barça
  zondag 2 september 2012 @ 00:18:56 #60
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116291587
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 00:18 schreef starla het volgende:

[..]

Nou ja, ik ben bloedserieus. Die man kan geen fatsoenlijke zin uitspreken zonder te stotteren. Dat is toch geen geschikte spokesman voor je land?
Starla, ik zei nee.
pi_116291602
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 00:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Starla ik zei nee.
_O-
pi_116292129
quote:
Ik ben absoluut partijdig, maar ik zie en zag in hem het meest mp-waardige optreden iedere keer... Verbinden, samen oplossingen willen zoeken, en toch voor je eigen visie staan.. Deed hij héél goed :Y
Hopelijk wordt de PvdA de grootste partij. Een paar jaar geleden gaf ik geen cent voor die partij maar er is duidelijk het een en ander in positieve zin veranderd, al voordat Samson de leider werd maar ook sindsdien.
#NoDAPL
  zondag 2 september 2012 @ 00:37:25 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116292163
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 00:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hopelijk wordt de PvdA de grootste partij. Een paar jaar geleden gaf ik geen cent voor die partij maar er is duidelijk het een en ander in positieve zin veranderd, al voordat Samson de leider werd maar ook sindsdien.
Ik hoop met je mee
  zondag 2 september 2012 @ 00:51:41 #64
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_116292543
Na Pechtold mijn favoriet.
pi_116292605
mbt de samenwerking van ziekenhuizen:

NOS: 'heeft u gelogen?'
Samson: 'Nee'
NOS: 'had u dan een foutje gemaakt?'
Samson: 'Nee, ik was gewoon te enthousiast'

Are you shitting me? Die gast heeft het over constructies die helemaal niet bestaan! _O-
Zijn inderdaad geen leugens meer, dat noemen we confabuleren. Easy on the alcohol Samson :D
pi_116292854
Het was een vergissing, niet een grotere vergissing dan die Rutte een paar keer maakte.
#NoDAPL
pi_116293155
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 01:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het was een vergissing, niet een grotere vergissing dan die Rutte een paar keer maakte.
Dit topic ging toch over Samson?
  zondag 2 september 2012 @ 01:24:42 #68
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_116293495
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 00:54 schreef starla het volgende:
mbt de samenwerking van ziekenhuizen:

NOS: 'heeft u gelogen?'
Samson: 'Nee'
NOS: 'had u dan een foutje gemaakt?'
Samson: 'Nee, ik was gewoon te enthousiast'

Are you shitting me? Die gast heeft het over constructies die helemaal niet bestaan! _O-
Zijn inderdaad geen leugens meer, dat noemen we confabuleren. Easy on the alcohol Samson :D
Er is wel een verschil tussen een belangrijk punt als de staatsschuld waar iemand over liegt en een samenwerking tussen 3 ziekenhuizen waar iemand zich in vergist. (liegen is expres iets onwaars zeggen, vergissen is per ongeluk iets onwaars zeggen.)
Rutte loog expres over de staatsschuld, enkel en alleen om de PvdA zwart te maken. Om een beeld te creëren dat de PvdA alleen maar geld uitgeeft en niet verdiend.
Wat Samsom verkeerd zei is dat er 3 ziekenhuizen met elkaar samenwerkten, dit klopt niet maar dat zijn ze wel van plan om te doen maar op dit moment is dat nog niet zo.
  zondag 2 september 2012 @ 01:34:55 #69
293353 Stofzuigerzak
To be or toedoeledoki....
pi_116293814
Hij hakkelt minder dan die vorige :')
pi_116293826
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 01:34 schreef Stofzuigerzak het volgende:
Hij hakkelt minder dan die vorige :')
:D
  zondag 2 september 2012 @ 01:37:33 #71
293353 Stofzuigerzak
To be or toedoeledoki....
pi_116293906
Ben geen Pvda fan maar ik denk dat ze er goed aan doen... duidelijk meer media training, ervaring en leiderschap dan Cohen.
pi_116294627
Voorlopig dikke kans dat hij mijn stem gaat krijgen.

edit:

Maar het hele kabinet is 1 pot nat dus eigenlijk maakt het weinig uit :P
Forcefield City Bewoner
pi_116295211
een onbetrouwbare gluiperd, links lullen en rechts vullen zullen we maar zeggen.
pi_116295536
Hij doet me denken aan Jan Klaassen
  zondag 2 september 2012 @ 02:53:06 #75
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_116295570
quote:
een onbetrouwbare gluiperd, links lullen en rechts vullen zullen we maar zeggen.
Waarom nu weer zo'n onderbuikgedachte?

Mensen lijken soms te vergeten dat de meeste politici echt wel vanuit bepaalde idealen in de politiek zitten (of ze nu van rechter- of linkerzijde komen). De nodige van hen kunnen beter verdienen in het bedrijfsleven, maar ze kiezen ervoor om in de kamer te gaan zitten.

Wat betreft dat 'links lullen, rechts vullen' wil ik zeggen: veel linkse politici lijken er tenminste nog de moeite voor te doen om bepaalde linkse idealen na streven, hoewel sommigen van hen in de val vallen van gemakzuchtigheid: ergens bestuurslid worden voor veel geld etc.
Maar de nodige rechtse politici doen niet eens de moeite om te verbergen dat ze blijven hangen in hun eigen 'plaat': als je een uitkering hebt, werk je gewoon niet hard genoeg... en arm en ziek zijn is blijkbaar een keuze voor sommige van hen. Tja, als je niet beter weet vanuit je eigen Wassenaarse en Aerdenhoutse opvoeding...

Kortom: daarom geef ik de voorkeur aan mensen die links lullen, en soms rechts vullen in plaats van mensen die simpelweg rechts lullen en rechts vullen.
Ook zonder tanden kan je best een mooi liedje zingen.
pi_116295715
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 02:53 schreef Poolhond39 het volgende:

[..]

Waarom nu weer zo'n onderbuikgedachte?

Mensen lijken soms te vergeten dat de meeste politici echt wel vanuit bepaalde idealen in de politiek zitten (of ze nu van rechter- of linkerzijde komen). De nodige van hen kunnen beter verdienen in het bedrijfsleven, maar ze kiezen ervoor om in de kamer te gaan zitten.

Wat betreft dat 'links lullen, rechts vullen' wil ik zeggen: veel linkse politici lijken er tenminste nog de moeite voor te doen om bepaalde linkse idealen na streven, hoewel sommigen van hen in de val vallen van gemakzuchtigheid: ergens bestuurslid worden voor veel geld etc.
Maar de nodige rechtse politici doen niet eens de moeite om te verbergen dat ze blijven hangen in hun eigen 'plaat': als je een uitkering hebt, werk je gewoon niet hard genoeg... en arm en ziek zijn is blijkbaar een keuze voor sommige van hen. Tja, als je niet beter weet vanuit je eigen Wassenaarse en Aerdenhoutse opvoeding...

Kortom: daarom geef ik de voorkeur aan mensen die links lullen, en soms rechts vullen in plaats van mensen die simpelweg rechts lullen en rechts vullen.
Geloof je hier nu echt in??? Man die knakker lacht zich dood als hij als twee of derde uit de bus komt. Even lekker flirten met de VVD en voor je het weet herken je de PVDA niet meer. Ik spreek uit ervaring, want elke keer is het weer het zelfde ritueel na de verkiezingen. Grootspraak tijdens de campagne maar oh wee als de kaarten eenmaal verdeeld zijn, dan gaan we regelrecht met zijn allen de afgrond in. En Samsom zit al grijnzend toe te kijken, arm in arm samen met Minister President Rutte.
  zondag 2 september 2012 @ 03:11:15 #77
158641 Babbelegoegje
geen babbelegoegjes
pi_116295725
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 00:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 00:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Na Pechtold mijn favoriet.
Zie je Bram, als Samsom al een favoriet is van een favoriet van Pechtold. Als Samsom Rutte al verdedigt... weet wat je doet. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Babbelegoegje op 02-09-2012 03:35:33 ]
Liefde vind je niet als je het zoekt, liefde overkomt je, tegen wil en dank.
Liefde kan je maken en breken.
pi_116298652
Ik vind hem een amateur, komt over als ik wil wel maar ik kan niet.
pi_116298848
Het is jammer dat de PvdA zo'n goede stemmentrekker heeft gekozen als lijsttrekker, met de SP wist je iets zekerder dat het beleid echt wat linkser zou worden bij de PvdA moet je altijd maar weer afwachten welk compromis er uit de bus rolt. Naast Samsom krijg je er heel wat andere hotematoten bij die heel wat minder sociaal en meer liberaal zijn. Ik heb niet de indruk dat Samsom bij CDA, D'66, PVV of VVD stemmen wegtrekt dus per saldo schiet de linkse kant er niets mee op.

Als PvdA leider doet hij het natuurlijk gewoon erg goed.
pi_116299249
Een verademing ten opzichte van Cohen.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_116300761
'Samsom moet keuze maken'

DEN HAAG - PvdA-lijsttrekker Diederik Samsom moet een keuze maken of hij voor een linkse coalitie gaat na de verkiezingen op 12 september.

Foto: ANP

Dat heeft SP-leider Emile Roemer gezegd in het tv-programma Eva Jinek op Zondag.

Roemer herhaalde dat hij een rechts blok niet aan een meerderheid gaat helpen en rekent erop dat andere linkse partijen dat ook niet zullen doen.

Ook gaf hij aan geen vicepremier te willen worden onder Mark Rutte en dat hij niet tevreden zou zijn als hij geen premier wordt. ''Dan zijn we niet groot genoeg geworden'', aldus Roemer

http://www.nu.nl/nieuws/2(...)ampaign=nunl_twitter
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_116300772
Een slimme kerel, die zich niet met politiek zou moeten bemoeien.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_116300994
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 13:07 schreef raptorix het volgende:
Een slimme kerel, die zich niet met politiek zou moeten bemoeien.
Eens.
Vooral nu hij in zijn vakantie mediatraining heeft gehad waardoor de authentieke kantjes er nu helemaal af zijn en hij zelfs strak in het pak+stropdas van Oger zit.
Ja, want dat is belangrijker dan inhoud.
pi_116301120
Hij is slim inderdaad, een kernfysicus zelfs, die nota bene tegen kernenergie is.
  zondag 2 september 2012 @ 13:27:56 #85
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116301397
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 13:06 schreef kaatje50 het volgende:

DEN HAAG - PvdA-lijsttrekker Diederik Samsom moet een keuze maken of hij voor een linkse coalitie gaat na de verkiezingen op 12 september.

Dat heeft SP-leider Emile Roemer gezegd in het tv-programma Eva Jinek op Zondag.

Roemer herhaalde dat hij een rechts blok niet aan een meerderheid gaat helpen en rekent erop dat andere linkse partijen dat ook niet zullen doen.

Ook gaf hij aan geen vicepremier te willen worden onder Mark Rutte en dat hij niet tevreden zou zijn als hij geen premier wordt. ''Dan zijn we niet groot genoeg geworden'', aldus Roemer

Samsom/de PvdA moet helemaal niks, behalve rustig de verkiezingsuitslag afwachten.. Dan bezien wat de mogelijkheden zijn en dan pas bepalen waar de voorkeur van de PvdA ligt (gebaseerd op die mogelijkheden dus).

Verder vind ik de opstelling van Roemer nogal hypocriet:

"Roemer wilde niet zeggen of hij minister wil worden in een kabinet met PvdA-leider Samsom als premier. "Laat eerst de kiezer spreken", zei hij." ( http://nos.nl/artikel/413659-roemer-gaat-voor-premierschap.html )

Tegelijkertijd wil hij wel dat Samsom keuzes maakt vóór de kiezer gesproken heeft.. Lekker consequent Emiel. NOT...
pi_116301443
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 13:19 schreef starla het volgende:
Hij is slim inderdaad, een kernfysicus zelfs, die nota bene tegen kernenergie is.
Juist omdat hij tegen was ging hij kernfysica studeren ;)
Overigens vind ik hem slim, een stuk rustiger dan voorheen (wat hem goed doet) en goed overkomen.
pi_116301940
Hij is net zo slecht als Rutte en Roemer, ietsje beter ivg dan met Wilders
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_116301999
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 13:45 schreef sitting_elfling het volgende:
Hij is net zo slecht als Rutte en Roemer, ietsje beter ivg dan met Wilders
In welke zin dan slecht? Hij weet wel een hoop kiezers van de SP weg te halen. In dat opzicht doet hij het dus gewoon goed (los van je politiek kleur of hoe je Samsom als persoon vindt)
pi_116303612
Ik vind Diederik Samson erg goed overkomen en het lijkt mij ook een echte eerlijke vent die met beide benen op de grond staat en echt breekt met al zijn voormalige PvdA partijgenoten. In het interview op RTL4 met vd Vorst kreeg je een goed beeld van hem als persoon en daarom ben ik nu in duplo of ik niet toch mijn stem aan hem en de PvdA ga geven op 12 september.
  zondag 2 september 2012 @ 14:24:56 #90
225540 Pugg
Friends forever
pi_116303745
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 11:48 schreef Manco299 het volgende:
Mag jij zeggen hoor met zo'n avatar _O- _O- _O-
  zondag 2 september 2012 @ 14:25:57 #91
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116303787
quote:
6s.gif Op zondag 2 september 2012 14:22 schreef Iwanius het volgende:
Ik vind Diederik Samson erg goed overkomen en het lijkt mij ook een echte eerlijke vent die met beide benen op de grond staat en echt breekt met al zijn voormalige PvdA partijgenoten. In het interview op RTL4 met vd Vorst kreeg je een goed beeld van hem als persoon en daarom ben ik nu in duplo of ik niet toch mijn stem aan hem en de PvdA ga geven op 12 september.
Dubio bedoel je denk ik ;)
  zondag 2 september 2012 @ 14:27:11 #92
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116303840
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 11:48 schreef Manco299 het volgende:
Ha, ha, hij is zo amateuristisch dat hij alle debatten (tot nu toe) wint en als een speer stijgt in de peilingen.. Heeeel amateuristisch dus, LOL _O-
pi_116306336
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 01:24 schreef MrBaas het volgende:
Rutte loog expres over de staatsschuld, enkel en alleen om de PvdA zwart te maken. Om een beeld te creëren dat de PvdA alleen maar geld uitgeeft en niet verdiend.
Dat terwijl keer op keer blijkt dat de PvdA gewoon solide financieel beleid voert. De begrotingstekorten in regeringen met PvdA-deelname zijn zelfs lager dan gemiddeld.

En Rutte hamert zo op de staatsschuld (62% bbp) om het vooral maar niet te hoeven hebben over de torenhoge hypotheekschuld van 104% bbp; de hoogste ter wereld. Want de VVD doet helemaal niets om die schuld aan te pakken. Sterker nog: de VVD gaat liever door met het belonen van schuldvorming via de hypotheekrenteaftrek.

Hopelijk komt dit punt de komende anderhalve week nog prominenter naar voren, want tot dusver sneeuwt het onder.
pi_116306478
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 13:06 schreef kaatje50 het volgende:

Dit berichtje is tekenend voor de verhoudingen. De SP is weer als vanouds bezig om de PvdA te zeggen wat ze moeten doen. En waarom? Omdat de SP nu wegzakt in de peilingen en straks weer buitenspel komt te staan. SP en VVD kunnen niet samenwerken, PvdA en VVD kunnen dat wel; dat hebben ze al bewezen.
  zondag 2 september 2012 @ 16:11:10 #95
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_116308127
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat terwijl keer op keer blijkt dat de PvdA gewoon solide financieel beleid voert. De begrotingstekorten in regeringen met PvdA-deelname zijn zelfs lager dan gemiddeld.

En Rutte hamert zo op de staatsschuld (62% bbp) om het vooral maar niet te hoeven hebben over de torenhoge hypotheekschuld van 104% bbp; de hoogste ter wereld. Want de VVD doet helemaal niets om die schuld aan te pakken. Sterker nog: de VVD gaat liever door met het belonen van schuldvorming via de hypotheekrenteaftrek.

Hopelijk komt dit punt de komende anderhalve week nog prominenter naar voren, want tot dusver sneeuwt het onder.
Heeft er niemand een lijstje met hoe snel de staatsschuld gestegen is en welk kabinet er zat?
pi_116309964
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 03:11 schreef Babbelegoegje het volgende:

[..]

[..]

Zie je Bram, als Samsom al een favoriet is van een favoriet van Pechtold. Als Samsom Rutte al verdedigt... weet wat je doet. O+
Maak je geen zorgen, ik weet heel erg goed wat ik doe. Als ik een van de twee partijen aan het eersteministerschap kan helpen dan doe ik dat, als het een gelopen race is dan stem ik op de SP. De machtsstrijd is nu even belangrijker dan je principes. Helaas, maar linkse mensen moeten dat nu wel onder ogen zien. Zet voor 1 keer je principes opzij en kies voor de partij die van deze twee partijen de verkiezingen lijkt te gaan winnen. Op die manier kan je Rutte het torentje uitschoppen en dat willen alle linkse mensen graag, nietwaar?

Ik vertrouw er op dat de PvdA nu voldoende sociaal is om er in ieder geval voor te zorgen dat de belangrijke collectieve voorzieningen (zorg, onderwijs, sociaal vangnet) niet nog verder worden afgebroken. Wat ik erg vervelend vind van de PvdA is dat de PvdA nooit het WO en het onderzoek steunt, deze partij kiest er helaas liever voor om veel geld te verspillen aan het VMBO en het MBO.
Op dit moment zullen sommigen hun wenkbrauwen fronsen en deze opmerking verkeerd duiden dus laat ik dit maar even nader toelichten. Iedereen heeft recht op goed onderwijs op zijn niveau. Het VMBO en het MBO hebben dan ook net zoveel recht op een goede financiering als de overige vormen van onderwijs (let wel: een universiteit heeft daarnaast veel geld nodig voor onderzoek). De PvdA heeft echter in het verleden flink extra geïnvesteerd in het VMBO en het MBO en deze onderwijsvormen steeds ontzien bij bezuinigingen. Ze heeft er veel geld in geïnvesteerd in de hoop dat iets minder leerlingen uitvallen. Tja, zo werk het niet hè. Het is niet dat hoe meer geld je investeert hoe lager de uitval is, een zekere uitval moet je accepteren. En ach, zo'n ramp is dat nu ook weer niet. Het is niet dat je kansloos bent op de arbeidsmarkt en in het leven wanneer je niet een VMBO- en een MBO-diploma haalt. Ik ben voorstander van solidariteit en het helpen van zwakkeren maar de investering moet wel enig effect geven en de zwakkere moet willen worden geholpen.

Pechtold komt erg sympathiek over en eerlijk is eerlijk, D66 heeft het de afgelopen twee jaar opgenomen voor studenten en zorgbehoevenden, ik kan me best voorstellen dat gematigd linkse mensen die het programma van D66 onvoldoende kennen een stem op D66 overwegen omdat ze dat wel hebben meegekregen.
#NoDAPL
pi_116310095
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 01:24 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Er is wel een verschil tussen een belangrijk punt als de staatsschuld waar iemand over liegt en een samenwerking tussen 3 ziekenhuizen waar iemand zich in vergist. (liegen is expres iets onwaars zeggen, vergissen is per ongeluk iets onwaars zeggen.)
Wat Samsom verkeerd zei is dat er 3 ziekenhuizen met elkaar samenwerkten, dit klopt niet maar dat zijn ze wel van plan om te doen maar op dit moment is dat nog niet zo.
Inderdaad.
#NoDAPL
pi_116310258
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:59 schreef klaaskippegaas het volgende:
Samsom is een marketingproduct.
Ineens een net pak met stropdas en een ingestudeerde quote van Reagan.
Hij doet het goed maar het is te gemaakt en zo kun je geen land leiden.

Ik hou het toch maar bij Roemer.
Kijk eens naar foto's van 2003, behalve zijn haar en een stropdasje is er niet veel veranderd.
  zondag 2 september 2012 @ 18:40:16 #99
158641 Babbelegoegje
geen babbelegoegjes
pi_116314761
Ik denk, dat mensen dit voor de verkiezingen weer even goed moeten beseffen, Zowel VVD, die met plezier de strijd tussen de linkse- en links midden partijen aanziet en er het liefst nog even met een pookje in zou porren, als PVDA, die met haar nieuwe, van de SP overgenomen, punten nu denkt te scoren, nadat ze de SP kort daarvoor op die punten juist hard had aangevallen, wat niet getuigd van de wil, om Nederland samen wat menselijker en socialer te maken, maar meer duidt op een concurrentiestrijd van hun kant, hetgeen niet wijst op de oprechte sociale bedoelingen van de PVDA. Even doordenken en terugkijken is dus wel gewenst voor je weer 'terugstapt' naar de PVDA, misschien was je nu op SP overgestapt, omdat je vorige keer op het mooie kontje van Bos was gevallen en je daaraan flink hebt bezeerd. Maar nu dreig je te vallen op de mooie lippen van Samsom. En dat maakt misschien straks wel weer meer kapot dan je lief is.
,
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]

Dit berichtje is tekenend voor de verhoudingen. De SP is weer als vanouds bezig om de PvdA te zeggen wat ze moeten doen. En waarom? Omdat de SP nu wegzakt in de peilingen en straks weer buitenspel komt te staan. SP en VVD kunnen niet samenwerken, PvdA en VVD kunnen dat wel; dat hebben ze al bewezen.
En elflettterig bevestigt het hiermee zelf ook al, PVDA zal weer naar rechts draaien.En hij geeft hiermee zelf al aan, hoe onbetrouwbaar Samsom eigenlijk is met zijn mooie sociale plannen.
Liefde vind je niet als je het zoekt, liefde overkomt je, tegen wil en dank.
Liefde kan je maken en breken.
  zondag 2 september 2012 @ 18:48:25 #100
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116315159
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:40 schreef Babbelegoegje het volgende:
Ik denk, dat mensen dit voor de verkiezingen weer even goed moeten beseffen, Zowel VVD, die met plezier de strijd tussen de linkse- en links midden partijen aanziet en er het liefst nog even met een pookje in zou porren, als PVDA, die met haar nieuwe, van de SP overgenomen, punten nu denkt te scoren, nadat ze de SP kort daarvoor op die punten juist hard had aangevallen, wat niet getuigd van de wil, om Nederland samen wat menselijker en socialer te maken, maar meer duidt op een concurrentiestrijd van hun kant, hetgeen niet wijst op de oprechte sociale bedoelingen van de PVDA. Even doordenken en terugkijken is dus wel gewenst voor je weer 'terugstapt' naar de PVDA, misschien was je nu op SP overgestapt, omdat je vorige keer op het mooie kontje van Bos was gevallen en je daaraan flink hebt bezeerd. Maar nu dreig je te vallen op de mooie lippen van Samsom. En dat maakt misschien straks wel weer meer kapot dan je lief is.
,

[..]

En elflettterig bevestigt het hiermee zelf ook al, PVDA zal weer naar rechts draaien.En hij geeft hiermee zelf al aan, hoe onbetrouwbaar Samsom eigenlijk is met zijn mooie sociale plannen.
De vraag was wat je van Samsom vindt, niet om een pro-SP babbel te gaan houden ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')