Je bedoelt: "... kan ik mijn kind vertellen dat de wereld niet zo mooi is als ik denk " (of je moet met 'we' doelen op de mensen die dit ook geloven).quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:21 schreef mousy31 het volgende:
Vanaf welke leeftijd kan je, je kind vertellen over dat de wereld niet zo mooi is als wij denken.
Of vertel je gewoon helemaal niks en laat je het je kind zelf uitzoeken...
Nee onterecht, hij lijkt me afgaand op deze informatie gewoon een normale 15-jarige jongen.quote:Mijn zoon (15) kan soms zo opgaan in die rottige muziek die ze tegenwoordig hebben op tv, met die vreselijke blote clips en illuminati symbolen. En de schietspelletjes op internet.
Maak ik me terrecht zorgen om hem dat hij naar zulke troep kijkt en zulke spellen graag speelt?
Dat dus (bold door mij)quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:29 schreef The_stranger het volgende:
Zadel een kind niet zomaar op met jouw wereldbeeld, hij komt dan zelf wel met vragen .
... ouderschap uit een blikje?quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:29 schreef The_stranger het volgende:
Net zoals met elk ander geloof, ben ik van mening dat een kind dat zelf moet ontdekken. En als hij nu 15 is, is hij absoluut het een of ander wel tegengekomen op het net en zijn mening hierover gevormd.
Zadel een kind niet zomaar op met jouw wereldbeeld, hij komt dan zelf wel met vragen .
Wat is daar anders aan dan als het kind jouw mening als waarheid gaat zien? Als ie zelf op een gegeven moment uit nieuwsgierigheid op zoek gaat dan leert ie ook gelijk om kritisch na te denken, hij ziet dan immers vele meningen langskomen.quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:36 schreef R3M1NL het volgende:
[..]
Je moet absoluut vertellen wat jou visie als ouder is over het leven -- immers jij als ouder bent vaak het ijkpunt voor een mening of stelling t.o.v. het kind. Door te zeggen zoek maar op bereik je niets anders dat het kind meningen van anderen als 'waarheid' gaat zien ...
ik mag hopen dat TS praat met de kinderen en dan komen de vragen vanzelf wel. En natuurlijk kan TS dan vertellen hoe TS denkt over de wereld. Dat is echter wat anders dan het kind op een avond "de waarheid over de wereld" vertellen.quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:36 schreef R3M1NL het volgende:
[..]
... ouderschap uit een blikje?
Je moet absoluut vertellen wat jou visie als ouder is over het leven -- immers jij als ouder bent vaak het ijkpunt voor een mening of stelling t.o.v. het kind. Door te zeggen zoek maar op bereik je niets anders dat het kind meningen van anderen als 'waarheid' gaat zien ...
Als mijn kind mij zou vragen wat de rol van de Nederlanders waren tijdens de tweede wereld oorlog met mbt tot de jodenvervolging dan vertel ik het hele verhaal, de goede en slechte dingen. Net zoals met Irak.
Erg makkelijk om je als ouder te verbergen achter de mening van een ander --- wees een ouder en vertel je kind over de goede en slechte dingen in het leven.
Waarom ben jij dan ouder? --- had je net zo goed een pension kunnen runnen. Ouder zijn is meer dan eten, drinken en schone kleren aan je kinderen geven -- het is ook levenslessen bijbrengen, ik word zo moe van dat vrijblijvende ouderschap wat je tegenwoordig ziet.quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat is daar anders aan dan als het kind jouw mening als waarheid gaat zien? Als ie zelf op een gegeven moment uit nieuwsgierigheid op zoek gaat dan leert ie ook gelijk om kritisch na te denken, hij ziet dan immers vele meningen langskomen.
Had ik al gezegd dat ik het zielig vond voor het kindquote:Op zaterdag 8 september 2012 09:21 schreef mousy31 het volgende:
Mijn zoon (15) kan soms zo opgaan in die rottige muziek die ze tegenwoordig hebben op tv, met die vreselijke blote clips en illuminati symbolen. En de schietspelletjes op internet.
Maak ik me terrecht zorgen om hem dat hij naar zulke troep kijkt en zulke spellen graag speelt?
Maar hem vertellen hoe alles inelkaar zit lijkt me ook niet erg fijn voor zn gemoedsrust.
Ja, en het was de eerste keer ook al onnodig gemeen.quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:42 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Had ik al gezegd dat ik het zielig vond voor het kind
Het is onnodig gemeen om je kind van 15 te behandelen als een 7 jarige en dingen te verbieden die normaal zijn in die leeftijd.quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:44 schreef Gray het volgende:
[..]
Ja, en het was de eerste keer ook al onnodig gemeen.
Doe de wereld een lol en neem geen kinderen.
Jij hebt geen kinderen he?quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:45 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Het is onnodig gemeen om je kind van 15 te behandelen als een 7 jarige en dingen te verbieden die normaal zijn in die leeftijd.
Ja wat is je antwoord dan? Ik zie niet in waarom een schietspel slecht moet zijn, en die clips op tv ook niet. Hij is 15 en het is 2012, zolang hij zich goed gedraagt is er niks aan de hand.quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:46 schreef mousy31 het volgende:
Ok bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik twijfelde dus daarom vraag ik het ook hoe zou jij dat doen met je kind.
Ik ben het er wel mee eens dat hij zelf achter dingen moet komen, maar vraag me wel af in hoeverre is het schadelijk die schietspellen en al die clips.
Echt sommige video clips zien er echt heel raar uit en vind ze totaal niet geschikt voor kinderen ook niet van 15 jaar oud.
En die schietspellen dus ook niet, verbieden heeft geen zin hij heeft bij zn vader zn eigen pc. Dus doet waar hij zin in heeft.
Ik maak me dus zorgen om de invloed die zulke dingen op hem hebben.
Ben wel sceptisch k geloof heus zomaar niet alles en zeitgeist is om teIk ben niet iemand die zomaar even over 1 nacht ijs gaat , maar al jaren en jaren info aan het lezen en onderzoeken is.
En heb mn eigen beeld gemaakt ja dat klopt, en ik wil ook niet dat aan mn kind opdringen.
Maar wat vertel je, je kind wel en wat niet?
Als ik hem zeg dat hij niet zolang die schietspellen moet spelen doet hij t toch, verbieden heeft geen zin en als hij vraagt waarom het slecht is, wat antwoord je dan als ouder?
Nee nog geen kinderen en wel opvoeding gehad ja.quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:47 schreef Gray het volgende:
[..]
Jij hebt geen kinderen he?
Of opvoeding gehad?
Jij bent zeker zo een die nooit heeft hoeven werken voor een scooter maar m zo spiksplinternieuw van je ouders kreeg, met andere woorden verwend dus.quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:45 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Het is onnodig gemeen om je kind van 15 te behandelen als een 7 jarige en dingen te verbieden die normaal zijn in die leeftijd.
Nee ik begon op een vrij vroege leeftijd met werken (kranten en later ook pizza's bezorgen). Ik had een compromis gemaakt met mijn ouders over blijven werken geen slechte dingen doen en dan kreeg ik de helft betaald. En verotte jeugd heeft dus niks te maken met muzieksmaak of schietspelletjes. Verotte jeugd heeft te maken met domme ouders.quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:49 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo een die nooit heeft hoeven werken voor een scooter maar m zo spiksplinternieuw van je ouders kreeg, met andere woorden verwend dus.
Een kind heeft grenzen nodig en idd dat doen veel ouders niet en daarom is er tegenwoordig ook zo'n verotte jeugd! k Ben dat gezeik hier op fok een beetje zat , zulke personen als jij ook.
Ik kom met een serieuze vraag je moet eens beter lezen k had in de OP gevraagd om serieuze reacties en niet 1 oneliner zonder inhoud
Levenslessen bijbrengen is niet hetzelfde als jouw ideeën opdringen. Wat ik niet snap is waarom sommige mensen er zo tegen zijn dat kinderen zelf dingen uitvinden? Is dat uit angst dat het kind een andere mening dan jou vormt?quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:42 schreef R3M1NL het volgende:
[..]
Waarom ben jij dan ouder? --- had je net zo goed een pension kunnen runnen. Ouder zijn is meer dan eten, drinken en schone kleren aan je kinderen geven -- het is ook levenslessen bijbrengen, ik word zo moe van dat vrijblijvende ouderschap wat je tegenwoordig ziet.
M'n broertje en z'n vrienden deden vroeger ook niet anders dan schietspellen, en spellen waarin je mensen dood moest rijden etc. en dat zijn nu allemaal hartstikke nette slimme mannen, dus zo schadelijk lijkt het me niet.quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:46 schreef mousy31 het volgende:
Ik ben het er wel mee eens dat hij zelf achter dingen moet komen, maar vraag me wel af in hoeverre is het schadelijk die schietspellen en al die clips.
Negeer ze gewoonquote:Op zaterdag 8 september 2012 09:54 schreef mousy31 het volgende:
Dit was echt de laatste keer dat ik nog een topic heb geopend hier, afzeik medium is dit forum geworden en als vliegen komen ze op de stront af,
Sorry voor de mensen die wel normaal kunnen reageren maar van mij mag het topic wel weer dicht!
Als mamma zich zorgen maakt om haar kind, dan is heel heel goed dat zij het in bescherming neemt. Leeftijd heeft daar niets mee te maken.quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:48 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Nee nog geen kinderen en wel opvoeding gehad ja.
Ik snap de zorgen van je ouders. Zo mocht ik als kleine man nog geen GTA1 spelen toen ik te jong was. Maar als je 15 bent en je mag niet naar mtv kijken of je eigen muziek luisteren ja dan ontneem je toch wel een groot deel van de puberteit. Maar het zal sowieso wel een laatbloeiertje worden zo te horen. Hij mag zeker pas ook pas naar de plaatselijke disco als die 18 is?
Heel naief dit. Hoe een mens opgroeit hangt van meer af dan alleen de opvoeding van de ouders.quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:50 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
En verotte jeugd heeft dus niks te maken met muzieksmaak of schietspelletjes. Verotte jeugd heeft te maken met domme ouders.
Dat leert een kind vanzelf wanneer je hem met liefde behandelt, niet door het op te dringen.quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:36 schreef R3M1NL het volgende:
[..]
... ouderschap uit een blikje?
Als mijn kind mij zou vragen wat de rol van de Nederlanders waren tijdens de tweede wereld oorlog met mbt tot de jodenvervolging dan vertel ik het hele verhaal, de goede en slechte dingen. Net zoals met Irak.
Erg makkelijk om je als ouder te verbergen achter de mening van een ander --- wees een ouder en vertel je kind over de goede en slechte dingen in het leven.
Misschien heb je het niet door hoor, maar dit is nog steeds een normale discussie. Dat de dingen die gezegd worden niet overeenkomen met jouw wereldbeeld is niet echt relevant toch ?quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:54 schreef mousy31 het volgende:
Dit was echt de laatste keer dat ik nog een topic heb geopend hier, afzeik medium is dit forum geworden en als vliegen komen ze op de stront af,
Sorry voor de mensen die wel normaal kunnen reageren maar van mij mag het topic wel weer dicht!
Het is ook normaal om je zorgen te maken en ik bedoelde het niet zo 'aanvallend' als jullie denken.quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:56 schreef Gray het volgende:
[..]
Als mamma zich zorgen maakt om haar kind, dan is heel heel goed dat zij het in bescherming neemt. Leeftijd heeft daar niets mee te maken.
[..]
Heel naief dit. Hoe een mens opgroeit hangt van meer af dan alleen de opvoeding van de ouders.
Ik speelde vroeger soldaatje... Toen hadden we nog geen computers.quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:56 schreef kwiwi het volgende:
[..]
M'n broertje en z'n vrienden deden vroeger ook niet anders dan schietspellen, en spellen waarin je mensen dood moest rijden etc. en dat zijn nu allemaal hartstikke nette slimme mannen, dus zo schadelijk lijkt het me niet.
Waarom is dit naïef? Hij zegt dat muzieksmaak en schietspellen er niks mee te maken hebben, niet dat alleen de opvoeding van de ouders bepaalt hoe een mens opgroeit.quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:56 schreef Gray het volgende:
[..]
Heel naief dit. Hoe een mens opgroeit hangt van meer af dan alleen de opvoeding van de ouders.
Dat blijkt. Zij spreekt helemaal niet over religie, maar sommige achterlijken halen het uit zichzelf aan.quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:56 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Dat leert een kind vanzelf wanneer je hem met liefde behandelt, niet door het op te dringen.
Die indoctrinatie waar je het over hebt is grondslag geweest voor 2000 jaar achterlijkheid. En we zijn er nog steeds niet vanaf.
Als jij als ouder niet laat zien dat je een mening hebt, dat je ergens voor staat of dat je ergens in gelooft dan heb je volgens mij een kans gemist om je kind te laten zien dat jij als persoon ook door een proces bent gegaan door eerst te horen wat jou ouders van bepaalde zaken en vinden en uiteindelijk een eigen mening hebt gevormd gebaseerd op alle invloeden die je hebt ondergaan.quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Levenslessen bijbrengen is niet hetzelfde als jouw ideeën opdringen. Wat ik niet snap is waarom sommige mensen er zo tegen zijn dat kinderen zelf dingen uitvinden? Is dat uit angst dat het kind een andere mening dan jou vormt?
Wie heeft het hier over indoctrinatie? Als een kind van jou een mening vraagt wees dan als 'ouder' man of 'vrouw' genoeg om die mening te geven --- jou kind vormt die mening toch wel. Opvoeden is geen politieke campagne waar je elke woord op een weegschaal zet en elk feit moet onderbouwen, kinderen hebben hun ouders nodig voor meer dan brood, kleren en onderdak.quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:56 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Dat leert een kind vanzelf wanneer je hem met liefde behandelt, niet door het op te dringen.
Die indoctrinatie waar je het over hebt is grondslag geweest voor 2000 jaar achterlijkheid. En we zijn er nog steeds niet vanaf.
Wellicht is het voor dit kind helemaal niet zo. TS maakt zich blijkbaar zorgen om haar kind en diens plek in de wereld en vraagt hier om andermans mening daarover. Ze vroeg echter niet om aanvallen van een paar trollen die zich in ONZ vervelen.quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:58 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Het is ook normaal om je zorgen te maken en ik bedoelde het niet zo 'aanvallend' als jullie denken.
Maar dat kind is over 3 jaar meerderjarig. Moet dan zelf rekeningen betalen. Zelfstandig werken. Eventueel rijbewijs, huisje zoeken. Etc. Is het dan niet nu ongeveer tijd dat die zelf wel mag bepalen wat voor muziek die luistert en wat voor spelletjes die speelt? Over 1 jaar is het normaal om uit te gaan. En ik heb gewoon het idee dat die heel veel dingen die normaal zijn op die leeftijd niet kan doen. Dus ja daarom geef ik deze bijdrage.
Alles waar je kind aan blootgesteld wordt heeft invloed op zijn bewustzijn, ook muziek of spelletjes. Denken dat jij, of je kind, daarvoor immuun zijn... dát is naief.quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:59 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Waarom is dit naïef? Hij zegt dat muzieksmaak en schietspellen er niks mee te maken hebben, niet dat alleen de opvoeding van de ouders bepaalt hoe een mens opgroeit.
Als een kind dat vraagt is wat anders dan als je er als ouder zelf over begint. Als een kind het vraagt betekent dat namelijk dat hij zelf al op onderzoek uit geweest is en gewoon benieuwd is wat zijn moeder ervan vindt.quote:Op zaterdag 8 september 2012 10:05 schreef R3M1NL het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over indoctrinatie? Als een kind van jou een mening vraagt wees dan als 'ouder' man of 'vrouw' genoeg om die mening te geven
Triest eigenlijk.quote:Op zaterdag 8 september 2012 10:04 schreef Copycat het volgende:
Op die leeftijd zijn gewelddadige spelletjes een heel normale uitlaatklep en een manier om meer weerbaarheid te vergaren.
Kijk, als mijn kleine op mij afkomt en vraagt 'zijn homos slecht?' dan kan ik in discussie gaan met dat kind. Het is iets anders om 's avonds aan het eten te beginnen met 'Hey, <insert name>, ik wil het toch eens hebben over <insert subject>'.quote:Op zaterdag 8 september 2012 10:05 schreef R3M1NL het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over indoctrinatie? Als een kind van jou een mening vraagt wees dan als 'ouder' man of 'vrouw' genoeg om die mening te geven --- jou kind vormt die mening toch wel. Opvoeden is geen politieke campagne waar je elke woord op een weegschaal zet en elk feit moet onderbouwen, kinderen hebben hun ouders nodig voor meer dan brood, kleren en onderdak.
Waarom? Ook dat hoort bij de wereld. Altijd al zo geweest.quote:
Vrij natuurlijk.quote:
Alles zal invloed hebben, maar wel in verschillende mate. Spelletjes of muziek zullen geen oorzaak zijn van een slecht opgevoed kind, behalve in extreme gevallen.quote:Op zaterdag 8 september 2012 10:08 schreef Gray het volgende:
[..]
Wellicht is het voor dit kind helemaal niet zo. TS maakt zich blijkbaar zorgen om haar kind en diens plek in de wereld en vraagt hier om andermans mening daarover. Ze vroeg echter niet om aanvallen van een paar trollen die zich in ONZ vervelen.
[..]
Alles waar je kind aan blootgesteld wordt heeft invloed op zijn bewustzijn, ook muziek of spelletjes. Denken dat jij, of je kind, daarvoor immuun zijn... dát is naief.
Ik heb als kind ook 'oorlogje' gespeeldquote:Op zaterdag 8 september 2012 10:09 schreef Copycat het volgende:
Waarom? Ook dat hoort bij de wereld. Altijd al zo geweest.
Nu geef je dus weer een kutreactie naar mij terwijl ik net heb uitgelegd dat ik het niet 'aanvallend' bedoelde. Zij heeft een moeders kijk op de wereld (met een vleugje geloof in de illuminatie) en ik geef daar mijn mening over. Ik ben enkele jaren geleden namelijk ook een 15 jarige jongen geweest dus ja ik kan eerlijk zeggen dat schietspelletjes of muziek (ik neem aan dubstep of zo dat is populair nu onder de jeugd) geen flikker uitmaakt. Ik zou me eerder zorgen maken als die naar rap zo gaat luisteren en in parkjes gaat rondhangen. Dan wordt die wel verpest. Dus ja kap met verwijten van trollen en zo.quote:Op zaterdag 8 september 2012 10:08 schreef Gray het volgende:
[..]
Wellicht is het voor dit kind helemaal niet zo. TS maakt zich blijkbaar zorgen om haar kind en diens plek in de wereld en vraagt hier om andermans mening daarover. Ze vroeg echter niet om aanvallen van een paar trollen die zich in ONZ vervelen.
[..]
Ik heb zelf wel kinderen en ik ben het met Sinep eens, het kind van TS is betreurenswaardig...quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:47 schreef Gray het volgende:
[..]
Jij hebt geen kinderen he?
Of opvoeding gehad?
Die twee zijn ook echt te vergelijken.quote:Op zaterdag 8 september 2012 10:12 schreef DeDooieVent het volgende:
Dit is nog erger dan ouders die hun kind een religie of een oorbel opdringen...
En waarom zou je een kind geen ongevraagde mening mogen geven?quote:Op zaterdag 8 september 2012 10:09 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
Kijk, als mijn kleine op mij afkomt en vraagt 'zijn homos slecht?' dan kan ik in discussie gaan met dat kind. Het is iets anders om 's avonds aan het eten te beginnen met 'Hey, <insert name>, ik wil het toch eens hebben over <insert subject>'.
En over dat 2e heeft TS het.
Is dat altijd zo geweest, ja?quote:Op zaterdag 8 september 2012 10:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Waarom? Ook dat hoort bij de wereld. Altijd al zo geweest.
We zijn mensen, geen dieren. Al zijn er zat die dit als excuus gebruiken voor hun onmenselijke gedrag.quote:
Kutreactie? Maar zo bedoelde ik het niet! Wel natuurlijk, maar je ziet de ironie toch? Je post kwam heel anders over dan dat je later aangaf te bedoelen.quote:Op zaterdag 8 september 2012 10:11 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Nu geef je dus weer een kutreactie naar mij terwijl ik net heb uitgelegd dat ik het niet 'aanvallend' bedoelde. Zij heeft een moeders kijk op de wereld (met een vleugje geloof in de illuminatie) en ik geef daar mijn mening over. Ik ben enkele jaren geleden namelijk ook een 15 jarige jongen geweest dus ja ik kan eerlijk zeggen dat schietspelletjes of muziek (ik neem aan dubstep of zo dat is populair nu onder de jeugd) geen flikker uitmaakt. Ik zou me eerder zorgen maken als die naar rap zo gaat luisteren en in parkjes gaat rondhangen. Dan wordt die wel verpest. Dus ja kap met verwijten van trollen en zo.
Heb je al gevraagd welke context Illuminati wordt genoemd? Nee he? Voed jij je kinderen ook op om mensen te beoordelen, uit te lachen en belachelijk te maken zonder dat je begrijpt waar ze over praten? Doe je dat ook bij je kinderen? Het zal je vader maar zijn, hemellief.quote:Op zaterdag 8 september 2012 10:12 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]
Ik heb zelf wel kinderen en ik ben het met Sinep eens, het kind van TS is betreurenswaardig...
geloven in Illuminatie ... en dan ook nog een kind hebben... hemellief
En dat kind dan willen vertellen over de "beerput"![]()
open je ogen
Dit is nog erger dan ouders die hun kind een religie of een oorbel opdringen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |