abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116657219
Aangezien ik echt niks van cijfers en afkortingen snap, plaats ik het hier..
Ik heb de belastingtelefoon betaald, maar zij konden me niet vertellen hoe dit zat.

Voor de zorgtoeslag heb ik een aanslag gekregen over 2011.
Nu hebben ze er mooi een toetsingsinkomen bij gezet, maar ik snap niet helemaal hoe dat zit.

Zelf doe ik geen aangifte of iets dergelijks, maar volgens mijn jaaropgaaf:

Loon is bedrag X
Loon voor ZVW is bedrag Y
Ingehouden ZVW is bedrag Z

Toetsingsinkomen van de belastingdienst is X+Z opgeteld.

Hoewel ik elke maand op mijn salarisstrook zie staan dat er ZVW van mijn bruto salaris gehaald wordt, snap ik dus niet waarom ze dit bij elkaar optellen voor de zorgtoeslag.

Ik bedoel; ik draag elke maand al ZVW af, en tegelijkertijd wordt dit bij mijn loon geteld volgens hun telling.

Al jaar en dag 'bereken' ik mijn toetsingsinkomen als (bruto loon x 12 + 8% vakantiegeld), maar is dit dan sinds vorig jaar niet meer?

Kan iemand alstublief uitleggen hoe dit in elkaar steekt?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:19:32 #2
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_116657547
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:13 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Aangezien ik echt niks van cijfers en afkortingen snap, plaats ik het hier..
Ik heb de belastingtelefoon betaald, maar zij konden me niet vertellen hoe dit zat.
Daar is het misgegaan ;(

Is het je hiermee duidelijker?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:27:02 #3
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_116658029
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:13 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

Hoewel ik elke maand op mijn salarisstrook zie staan dat er ZVW van mijn bruto salaris gehaald wordt, snap ik dus niet waarom ze dit bij elkaar optellen voor de zorgtoeslag.

Ik bedoel; ik draag elke maand al ZVW af, en tegelijkertijd wordt dit bij mijn loon geteld volgens hun telling.

Het is eigenlijk net als met loonbelasting. Dat moet je ook afdragen, maar het maakt wel deel uit van je brutoloon.

quote:
Al jaar en dag 'bereken' ik mijn toetsingsinkomen als (bruto loon x 12 + 8% vakantiegeld), maar is dit dan sinds vorig jaar niet meer?
Voor het toetsingsinkomen met de ZVW er nog bij opgeteld worden. Hier kun je je toetsingsinkomen uitrekenen. Wellicht handig voor de volgende keer.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_116660186
Das waar, maar geldt dat dan ook voor ZVW, en is dat er sinds 2011 zo bij verzonnen? :P

Als ik het toetsingsinkomen uitreken op die website krijg ik mijn brutoloon x 12 + vakantiegeld.
Nergens wordt ZVW 'opgemerkt' of hoef je het in te vullen als iets wat bij je salaris hoort..

(ik vul het op de website in dmv loonstrookje. Dan per maand, en dan 12x het maandbedrag invullen, vakantiegeld wordt dan al goed geschat. Verder geen toeslagpartners of ander inkomen)

Daarom zou ik graag willen weten hoe dat met ZVW zit en waarom hun dat er ineens bijtellen.
Die aanslag moet ik toch betalen, maar dan zou ik graag wel willen weten hoe dat het zit.. Want ik snap er niet echt niks van :@
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:12:27 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116661190
De premie ZWV wordt ingehouden op je loon. Dit bedrag gaat naar de belasting. De werkgever vergoedt ditzelfde bedrag aan jou. Dat moet je ook terug kunnen vinden op je loonstrook. De belastingdienst ziet dit wel als inkomen. Voor de zorgtoeslag komt dit bedrag daarom op bij je loon.

Zo begrijp ik het.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')