Nou, nog nooit van maniertje gehoord. Wel van manier(en) natuurlijk. Het lijkt gewoon fout, het klinkt raar, maar blijkbaar bestaat dat woordje wel.quote:Op maandag 10 september 2012 14:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik bedoelde een kinderachtig maniertje.
Verkleinwoorden zijn jou vreemd?quote:Op maandag 10 september 2012 14:34 schreef Kloonhommel het volgende:
Nou, nog nooit van maniertje gehoord. Wel van manier(en) natuurlijk. Het lijkt gewoon fout, het klinkt raar, maar blijkbaar bestaat dat woordje wel.
Bij manier wel ja. Smoesje, lampje, kadootje enz enz niet.quote:Op maandag 10 september 2012 14:37 schreef Copycat het volgende:
[..]
Verkleinwoorden zijn jou vreemd?
quote:Op dinsdag 11 september 2012 08:34 schreef GrassofGod het volgende:
[..]
[..]
Ik ben een pareltje van de maatschappij, en mijn posts zijn correct gefor en gebalanceerd.
Dus ja!
quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:13 schreef iemand het volgende:
Aangezien ik echt niks van cijfers en afkortingen snap, plaats ik het hier..
Ik heb de belastingtelefoon betaald, maar zij konden me niet vertellen hoe dit zat.
knip
Betaald, ipv gebeld in een topic over geld?quote:
Ohja. Ik moet maar 's gaan slapen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Betaald, ipv gebeld in een topic over geld?
Dacht het toch wel.
Mooi dromen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:39 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ohja. Ik moet maar 's gaan slapen.
Een vorm als: "Ik bedenk mij dat we het volgende kunnen doen:" is helaasquote:Op dinsdag 11 september 2012 14:57 schreef MightyMightyM het volgende:
[..]
Klopt, de PVV is een janboel. Maar de PVDA is de enige partij die ik mij kan bedenken die een eigen minister heeft gewipt.
Spellingfout?quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:28 schreef Staal het volgende:
Kees22
Behoorlijke spellingsfout wat mij betreft.
Als je een woord probeert te verbeteren, doe het dan goed.quote:
Waarom is spelling(s)fout fout?quote:Op woensdag 12 september 2012 11:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als je een woord probeert te verbeteren, doe het dan goed.
Zowel spellingsfout als spellingfout zijn fout. Het moet namelijk spelfout zijn.
Omdat die woorden niet bestaan.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom is spelling(s)fout fout?
Tuurlijk bestaan ze wel. Het is een prima samenstelling van 'spelling' en 'fout'. De tussen-s is optioneel.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Omdat die woorden niet bestaan.
quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:42 schreef iemand het volgende:
[..]
Dat komt meestal wel goed. Alleen als je oudere katten hebt zou ik hem afdekken of zo. Want die kunnen minder hoog springen en soms is het warmtegevoel in de pootjes wat minder waardoor ze te laat in de gaten hebben dat het eigenlijk te heet is.
Ik heb hier bij voorbeeld een poes die vaak heerlijk ligt te grillen op een loeiende verwarming.
Dat je het kan samenstellen, wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk iets betekend.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tuurlijk bestaan ze wel. Het is een prima samenstelling van 'spelling' en 'fout'. De tussen-s is optioneel.
Niet origineel maar ja...quote:Op woensdag 12 september 2012 11:25 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat je het kan samenstellen, wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk iets betekend.
Maar als je wilt aangeven dat iemand iets fout heeft gedaan in het spellen van een woord, dan is het een spelfout. Een spelling(s)fout impliceert dat hoe je iets moet spellen fout zou zijn, en dat kan per definitie niet. Het woordje 'mij' kan maar op 1 manier gespelt worden.
quote:
Sorry hoor, maar ben jij nou serieus de betweter aan het uithangen hier, terwijl je "betweter(s)post" verre van brandschoon is qua spelling?? Echt lachwekkend.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:25 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat je het kan samenstellen, wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk iets betekend.
Maar als je wilt aangeven dat iemand iets fout heeft gedaan in het spellen van een woord, dan is het een spelfout. Een spelling(s)fout impliceert dat hoe je iets moet spellen fout zou zijn, en dat kan per definitie niet. Het woordje 'mij' kan maar op 1 manier gespelt worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |