Oftewel :quote:Please allow up to 14 days for delivery. Issue 1 comes for the special price of £1.99, Issue 2 is £4.99 and each issue thereafter costs £7.99.
The series is complete in 85 issues.
Het blijft plastic met heel weinig metaal en een productie-waarde van onder de 20 euro.quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:25 schreef vosss het volgende:
Toch niet heel duur voor die schaal zegmaar.
Ik bedoel 1 op 8 is best groot
Ze rijden dit jaar met oud materiaal?quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:36 schreef sasquatsch het volgende:
Sebastian Vettel noemt RB7 'Kinky Kylie'
Om hier ff op terug te komen, dit was de wagen van 2009, dit is ook nogal een nadeel voor Button aangezien hij nog evengoed niet in die wagen heeft gereden gehad. Tel dat op bij een baan die die niet kent, en zo vreemd vind ik zijn tijd niet.quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:42 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Best ernstig dat Lowndes maar 1sec langzamer was dan Button, en dat in slechts één ronde met de F1..
1:48 voor Button,
1:49 voor Lowndes.
V8 tijden:
2:11 voor Lowndes
2:17 voor Button
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
wtf, ik ben het een keer met die seniele oude gek eensquote:Ecclestone haalt flink uit naar FIA en Todt
24 maart 2011
Formule 1-baas Bernie Ecclestone heeft verrassend hard uitgehaald naar de FIA en de president van die internationale autosportbond, Jean Todt. De 80-jarige Brit vindt dat de FIA zich niet meer moet bemoeien met het maken van de Formule 1-regels.
"Todt reist de hele wereld over om wat handen te schudden en baby's te zoenen", vertelde Ecclestone in The Daily Express. "Dat is misschien goed voor de FIA, maar de Formule 1 heeft dat niet nodig." Ecclestone ziet ook niets in de milieuvriendelijke koers die de FIA wil varen. Zo noemt hij het Kinetic Energy Recovery System een duur en nutteloos ding en vindt hij de nieuwe 1.6 liter turbomotor die in 2013 moet worden ingevoerd, ook helemaal niks. "Eigenlijk zouden wij de regels moeten schrijven met de teams. Wij zijn degenen die veel geld in deze sport steken. Wij moeten de regels maken, ze aan de FIA geven en zij moeten ervoor zorgen dat ze worden nageleefd. Net als de politie, die maakt ook geen wetten. De FIA is nu een grote grap."
Ik nietquote:Op donderdag 24 maart 2011 18:58 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
wtf, ik ben het een keer met die seniele oude gek eens
Helemaal mee eens. Hij leidt aan Alzheimer. 30 jaar geleden klaagde hij in ieder geval niet over 1.5 liter turbomotoren in zijn Brabhams.quote:Op donderdag 24 maart 2011 19:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik nietBernie is één van de oorzaken dat F1 zo duur is voor de teams. Dat z'n kip met gouden eieren daardoor gekortwiekt wordt heeft hij voornamelijk aan zichzelf te danken.
Bovendien was het gekke ouwe Bernie die altijd als eerste bij maat Max liep te huilen als 'ie iets voor elkaar wilde krijgen, met z'n uitspraken (uit eenzelfde interview) als There are only two important things in F1 : One is Ferrari and second is the noise.
Kleinere turbo-motoren kunnen helemaal geen kwaad. KERS is zeker niet nutteloos.
En Bernie regels laten schrijven (met of zonder de teams) is al HELEMAAL geen goed idee.
Hij komt wel met een vergelijk als "net als de politie" maar F1 is een sport en in een sport maken de spelers niet de regels ... en de televisiebazen zouden helemaal hun bek moeten houden als het gaat om sport.
Ik denk dat er wel eentje komt. WEST deed dat toch altijd?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 00:35 schreef Radegast het volgende:
Is er nog geen topic voor de Grand Prix van komend weekend?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | Pos Driver Team Time Laps 1. Webber Red Bull-Renault 1m26.831s 20 2. Vettel Red Bull-Renault 1m27.158s + 0.327 19 3. Alonso Ferrari 1m27.749s + 0.918 20 4. Rosberg Mercedes 1m28.152s + 1.321 16 5. Barrichello Williams-Cosworth 1m28.430s + 1.599 24 6. Button McLaren-Mercedes 1m28.440s + 1.609 29 7. Hamilton McLaren-Mercedes 1m28.483s + 1.652 26 8. Schumacher Mercedes 1m28.690s + 1.859 14 9. Kobayashi Sauber-Ferrari 1m28.725s + 1.894 13 10. Petrov Renault 1m28.765s + 1.930 15 11. Massa Ferrari 1m28.842s + 2.011 20 12. Heidfeld Renault 1m28.928s + 2.097 14 13. Sutil Force India-Mercedes 1m29.314s + 2.483 19 14. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m29.328s + 2.497 21 15. Maldonado Williams-Cosworth 1m29.403s + 2.572 24 16. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m29.468s + 2.637 23 17. Perez Sauber-Ferrari 1m29.643s + 2.812 18 18. Hulkenberg Force India-Mercedes 1m31.002s + 4.171 20 19. Kovalainen Lotus-Renault 1m32.428s + 5.597 13 20. d'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m35.282s + 8.451 17 21. Glock Virgin-Cosworth 1m35.289s + 8.458 15 22. Chandhok Lotus-Renault no time 1 23. Liuzzi HRT-Cosworth no time 24. Karthikeyan HRT-Cosworth no time All Timing Unofficial |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | Pos Driver Team Time Laps 1. Button McLaren-Mercedes 1m25.854s 32 2. Hamilton McLaren-Mercedes 1m25.986s + 0.132 31 3. Alonso Ferrari 1m26.001s + 0.147 28 4. Vettel Red Bull-Renault 1m26.014s + 0.160 35 5. Webber Red Bull-Renault 1m26.283s + 0.429 33 6. Schumacher Mercedes 1m26.590s + 0.736 31 7. Massa Ferrari 1m26.789s + 0.935 34 8. Perez Sauber-Ferrari 1m27.101s + 1.247 39 9. Barrichello Williams-Cosworth 1m27.280s + 1.426 34 10. Rosberg Mercedes 1m27.448s + 1.594 23 11. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m27.525s + 1.671 31 12. Petrov Renault 1m27.528s + 1.674 29 13. Heidfeld Renault 1m27.536s + 1.682 22 14. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m27.697s + 1.843 30 15. Kobayashi Sauber-Ferrari 1m28.095s + 2.241 35 16. di Resta Force India-Mercedes 1m28.376s + 2.522 33 17. Sutil Force India-Mercedes 1m28.583s + 2.729 31 18. Maldonado Williams-Cosworth 1m29.386s + 3.532 29 19. Kovalainen Lotus-Renault 1m30.829s + 4.975 22 20. Trulli Lotus-Renault 1m30.912s + 5.058 23 21. D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m32.106s + 6.252 36 22. Glock Virgin-Cosworth 1m32.135s + 6.281 30 23. Liuzzi HRT-Cosworth No time 1 All Timing Unofficial |
quote:HRT expects 'normal' day on Saturday
Hispania boss Colin Kolles is expecting a "normal" day on Saturday after the team failed to do any significant running on Friday.
Italian Tonio Liuzzi managed just an installation lap today, after finally hitting the track with two minutes left in the afternoon session. He didn't set a time.
Team-mate Narain Karthikeyan was unable to do any running as his car was not ready in time.
Kolles, however, says both cars will be able to run normally ahead of qualifying.
"The team made a great effort today," said Kolles. "Tomorrow we can have a normal day, with both cars running on the track. Tomorrow will be another day of hard work and hopefully more progress.
"As for today, I must thank the whole team for their effort and hard work, they did a great job. I am very proud of them."
The team, which did not do any testing with the new car, will be forced to use last year's front wing, however, as the new one has not yet passed the mandatory FIA crash tests.
Liuzzi said it was positive he had at least managed to get the car running.
"Even though we only did one lap today, it is very important for us to have put the F111 into action," he said. "It's been a big effort from everybody, the mechanics and engineers have worked day and night to get the car ready.
"It's very positive to have the car on the ground and we now have some numbers to work on for tomorrow. We are looking forward to tomorrow as it is our first chance to put in some laps together and get some information on the car."
Ik wel. De teams hebben het Concorde Agreement getekend, dus kun je ze niet zomaar buitenspel zetten. Daarnaast is de FIA gebaat bij een goed gevuld startveld, zodat als er teams wegvallen, zoals in het recente verleden met Super Aguri, Honda, Toyota en BMW, ze nog steeds 20+ wagens aan de start kunnen brengen (iets wat ze blijkbaar contractueel verplicht zijn). Honda en BMW zijn overgenomen door respectievelijk Brawn en Sauber (die zich ook opnieuw moest inschrijven, omdat BMW het Concorde Agreement niet getekend had).quote:Op vrijdag 25 maart 2011 11:37 schreef JohnB52 het volgende:
"The team, which did not do any testing with the new car, will be forced to use last year's front wing, however, as the new one has not yet passed the mandatory FIA crash tests"
Ik begrijp niet waarom de FIA dit dan nog toelaat (het hele team bedoel ik dan)
Het voegt, behalve wat gelach, toch niets toe aan het startveld voor de Formule 1?
En dan nogmaals de vraag: is er ergens een livestream te vinden?
edit: schumacher zit er in VT2 er wel lekker bij, nog voor Massa...
Dat is wel heel kort door de bocht. Alleen de onderzoekskosten al om de auto 1 op 1 na te kunnen maken is al erg duur. Maar goed, ik zoek nog een mooie Ferrari 512 S. Ik bied je 25 euroquote:Op donderdag 24 maart 2011 17:27 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Het blijft plastic met heel weinig metaal en een productie-waarde van onder de 20 euro.
Made in China ... not in Woking.
Haha die is goedquote:Op vrijdag 25 maart 2011 21:58 schreef _Administr8or_ het volgende:
Ik zag deze reclame hier net op TV voorbij komen.
Vond hem wel leuk
Whehehequote:Op vrijdag 25 maart 2011 21:58 schreef _Administr8or_ het volgende:
Ik zag deze reclame hier net op TV voorbij komen.
Vond hem wel leuk
quote:Op vrijdag 25 maart 2011 21:58 schreef _Administr8or_ het volgende:
Ik zag deze reclame hier net op TV voorbij komen.
Vond hem wel leuk
Dit was vorig jaar ook al zo en zolang Red Bull door de testen heen komt is er niets tegen te doen. Of ze moeten de testen aanpassen.quote:Den Stein des Anstosses bringt mit Lewis Hamilton ein anderer Weltmeister ins Rollen. Der 25-Jährige McLaren-Pilot sagte gemäss «Bild» nach dem Rennen: «Habt ihr Vettels Frontflügel gesehen? Er verbiegt sich an den Enden bis zum Boden, das bringt ihm mindestens eine halbe Sekunde.» Hat Vettels «Kinky Kylie» etwa «Gummi-Flügel»?
«Gummi-Flügel» hat Kontrolle bestanden
Allzu viele Sorgen macht man sich bei Red Bull nicht. Denn der Frontflügel schaffte es durch die Kontrolle des technischen Delegierten Jo Bauer. Jener Mann, der die Sauber-Schlamperei auffliegen liess, belastete den Frontflügel wie üblich links und rechts mit 100-kg-Gewichten. Das Reglement besagt, dass sich der Flügel unter dieser Last lediglich 20 Millimeter nach unten biegen darf. Und das Wunderauto des Dosen-Teams bestand den Test.
Der Trick: Erst bei höheren Geschwindigkeiten (bei voller Fahrt wirken rund 300 Kilo Gewicht auf die Frontflügel ein) biegt sich das Kohlefaser-Teil nach unten und berührt teilweise fast die Piste. Der Vorteil für Red Bull ist klar. Über dem tiefer liegenden Flügel entsteht mehr Anpressdruck, der den Boliden stärker auf die Strasse drückt.
Echt beschuldigen is het ook niet. Hamilton vraagt zich alleen af of het wel legaal is en vindt dat de 'loophole', die er nu is, gedicht moet worden. Dit kan door de meetmethode aan te passen (300 kg ipv 100 kg) zodat het niet meer kan voorkomen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:34 schreef Burnie88 het volgende:
Red Bull loopt gewoon 2 stappen voor op een McLaren en Ferrari. Nanotechnologie zou hierin een rol kunnen spelen. Ik vind het persoonlijk erg gaaf hoe Red Bull dit voor elkaar krijgt binnen de grenzen van de regelgeving. Laat dit juist een uitdaging zijn voor McLaren en Ferrari om ook innovatief te zijn. Meteen beschuldigen gaat mij wat ver.
Right, en hoe zou dat hierin een rol spelen?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:34 schreef Burnie88 het volgende:
Nanotechnologie zou hierin een rol kunnen spelen.
Een houten kernquote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk het eerste. Het principe is al bekend uit de bimetalen en het lijkt er op dat ze ook met de koolstof voorvleugels eenzelfde truc toepassen. Alleen vraag ik me af hoe, want het materiaal dat ze gebruiken staat nu niet bepaald bekend om de flexibiliteit op de schaal waarop Red Bull het toepast.
Laat ik voorop stellen dat ik weinig technische kennis heb. Ik las laatst een stuk over die nanotechnologie die Red Bull zou toepassen. Bij bepaalde snelheden zou het materiaal gaan vervormen (in vormen die naar mijn inschatting gevormd worden door de rijwind) en bij het afremmen weer terugvormen in de oude/harde toestand. Vraag me niet hoe het verder werkt, maar ik kon me er wel een voorstelling bij maken.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:45 schreef Bolter het volgende:
[..]
Right, en hoe zou dat hierin een rol spelen?
En wat is hier eigenlijk verschillend aan dat wat Ferrari eerst deed? Testen zijn misschien zwaarder; maar daar valt wel omheen te ontwerpen, de expertise mbt composieten is alleen maar aan het toenemen.
Precies, dat lijkt mij aannemelijker. Dat het door de rijwind / druk die erop komt te staan iets vervormd en niet door wrijvingshitte.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:49 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Laat ik voorop stellen dat ik weinig technische kennis heb. Ik las laatst een stuk over die nanotechnologie die Red Bull zou toepassen. Bij bepaalde snelheden zou het materiaal gaan vervormen (in vormen die naar mijn inschatting gevormd worden door de rijwind) en bij het afremmen weer terugvormen in de oude/harde toestand. Vraag me niet hoe het verder werkt, maar ik kon me er wel een voorstelling bij maken.
Is het ook; temperatuur valt namelijk niet te controleren. Wat denk je als ze op een good ol' race op Spa door een bak water gaan rijden?quote:[..]
Precies, dat lijkt mij aannemelijker. Dat het door de rijwind / druk die erop komt te staan iets vervormd en niet door wrijvingshitte.
Houten plank vergeten, die onder elke F1 auto zit?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dat zou mooi zijn ja, dat in de snelste F1 auto gewoon hout zit
Da's allang geen hout meer, hoor.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:27 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Houten plank vergeten, die onder elke F1 auto zit?
Oh, dat ben ik nergens tegengekomen, hoorquote:
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:46 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Oh, dat ben ik nergens tegengekomen, hoorOp de F1 sites verwijzen ze altijd nog naar hout, zoals hier http://www.formula1.com/news/technical/2010/837/786.html ...
quote:Like I promised here are the regs for the skid block!
I'd like to correct something from my first post....the resin used is a termo-phenolic resin and not benzo-phenolic resin!
Like I mention the skid block has to be heavier then water...article 3.13.1 line b) .....to give you an idea water has a specific gravity of 1 (one)!
3.13 Skid block :
3.13.1 Beneath the surface formed by all parts lying on the
reference plane, a rectangular skid block, with a 50mm
radius (+/-2mm) on each front corner, must be fitted.
This skid block may comprise more than one piece but
must :
a) extend longitudinally from a point lying 330mm
behind the front wheel centre line to the centre line
of the rear wheels.
b) be made from an homogeneous material with a
specific gravity between 1.3 and 1.45.
c) have a width of 300mm with a tolerance of +/-
2mm.
d) have a thickness of 10mm with a tolerance of +/-
1mm.
e) have a uniform thickness when new.
f) have no holes or cut outs other than those
necessary to fit the fasteners permitted by 3.13.2
or those holes specifically mentioned in g) below.
g) have seven precisely placed holes the positions of
which are detailed in Drawing 1. In order to
establish the conformity of the skid block after use,
it's thickness will only be measured in the four
50mm diameter holes and the two forward 80mm
diameter holes.
Four further 10 mm diameter holes are
permitted provided their sole purpose is to
allow access to the bolts which secure the
Accident Data Recorder to the survival cell.
h) be fixed symmetrically about the centre line of the
car in such a way that no air may pass between it
and the surface formed by the parts lying on the
reference plane.
3.13.2 Fasteners used to attach the skid block to the car must :
a) have a total area no greater than 40000mm² when
viewed from directly beneath the car ;
b) be no greater than 2000mm² in area individually
when viewed from directly beneath the car ;
c) be fitted in order that their entire lower surfaces
are visible from directly beneath the car.
When the skid block is new, ten of the fasteners
may be flush with its lower surface but the
remainder may be no more than 8mm below the
reference plane.
3.13.3 The lower edge of the periphery of the skid block may be
chamfered at an angle of 30° to a depth of 8mm, the
trailing edge however may be chamfered over a distance
of 200mm to a depth of 8mm.
Bij Red Bull schijnt het niet alleen de vleugel te zijn die doorbuigt, maar ook de neus, die naar beneden zakt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:00 schreef Bolter het volgende:
[..]
Is het ook; temperatuur valt namelijk niet te controleren. Wat denk je als ze op een good ol' race op Spa door een bak water gaan rijden?
Daarom; wat Ferrari deed (althans dacht ik) was een vleugel zo ontwerpen dat het enkel onder hogere druk ging buigen. Dit is niet bepaald iets wat extreem moeilijk is, dit bedoelde ik ook met 'ervaring met composieten is alleen maar aan het toenemen'. Er wordt zo enorm veel onderzoek naar gedaan (alleen al bij mij op de faculteit bv.) dat dit soort toepassing niet echt lastig zijn. Daarom denk ik ook niet het niet anders is dan bij de Ferrari. Daarbij lijkt me dat dit soort oplossing bij bv. een vloer misschien nog wel meer winst opleveren dan bij een voorvleugen (daarbij veel lastiger te detecteren).
quote:Former Formula 1 world champion Kimi Raikkonen will make a surprising move to NASCAR this year, the Finn joining the series with a new team.
According to the Turun Sanomat newspaper, Raikkonen - the 2007 world champion - will be racing with the new ICE1 Racing team in the Truck series before moving on to the Nationwide and Sprint Cup series.
He is expected to join the championship from this summer, although no dates are yet confirmed.
Raikkonen will be joining forces with Foster Gillett, who will be a major partner of the team, having worked with Richard Petty Motorsport in NASCAR last year.
Lastig te zien, maar klopt idd, zijn er ergens apex snelheden te vinden voor snelle doordraaiers?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Bij Red Bull schijnt het niet alleen de vleugel te zijn die doorbuigt, maar ook de neus, die naar beneden zakt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Skid_blockquote:
heel lastig te zien ik heb mn nagel op eenzelfde plek gezet op de neus maar er zit vrij weinig speling in... iig. geen (of ik hield m op de verkeerde plek hahaha)quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:13 schreef Bolter het volgende:
[..]
Lastig te zien, maar klopt idd, zijn er ergens apex snelheden te vinden voor snelle doordraaiers?
Als het maar (1.3 tot 1.45 keer) zwaarder is dan water, in tegenstelling tot het meeste 'hout'.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:25 schreef Atreidez het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Skid_block
Hier staat dat ze voor dat materiaal meestal jabroc gebruiken, een composiet van hout met chemicalien wat samengeperst het materiaal maakt
Ook de column van Henk Wagenaar Hummelinck gelezen in Formule1.nl magazine in een van de laatste edities van afgelopen seizoenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:34 schreef Burnie88 het volgende:
Red Bull loopt gewoon 2 stappen voor op een McLaren en Ferrari. Nanotechnologie zou hierin een rol kunnen spelen. Ik vind het persoonlijk erg gaaf hoe Red Bull dit voor elkaar krijgt binnen de grenzen van de regelgeving. Laat dit juist een uitdaging zijn voor McLaren en Ferrari om ook innovatief te zijn. Meteen beschuldigen gaat mij wat ver.
Heb het met m'n muiscursor gedaan, maar je moet eigen net iets rechtsboven van die neuscamera kijken.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
heel lastig te zien ik heb mn nagel op eenzelfde plek gezet op de neus maar er zit vrij weinig speling in... iig. geen (of ik hield m op de verkeerde plek hahaha)
Ja, want de autos van Newey gaan nooit stuk.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:32 schreef nils7 het volgende:
blijkt toch dat Newey toch wel een super ontwerper is... als die een straat auto zou ontwerpen zou ik dat ding blind kunnen kopen!
Het is ook niet illegaal, er staat namelijk niks over in de regels. Ik vind het alleen maar mooi als ze auto's bouwen die tussen de regels door niet illegaal zijn. Om te winnen moet je een betere auto bouwen dan de concurrent en dat is de manier. Kijk maar naar Brawn F1 met Button....quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:20 schreef kepler het volgende:
Even inhaken op de flexibele vleugel:
Het is heel makkelijk om een vleugel met niet-constante stijfheid te maken in composiet. Hier is al veel ervaring mee, en ik ben ervan overtuigd dat dit ook al jaren wordt toegepast in de F1. Het is niet moeilijk om een vleugel pas bij bepaalde druk te laten bewegen, of nog mooier bij bepaalde kracht neemt hij een plattere vorm aan (helemaal moeilijk te controleren). Het is gewoon een kwestie van het goed interpreteren van de regels en dit zo toepassen dat je vleugel minder weerstand heeft bij hoge snelheden
Er zijn ook wat truucjes om dit actief te controleren, maar zover ik weet wordt dat niet niet toegepast in de praktijk.
Beweegbare vleugels is toch in zijn algemeenheid illegaal?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:24 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Het is ook niet illegaal, er staat namelijk niks over in de regels. Ik vind het alleen maar mooi als ze auto's bouwen die tussen de regels door niet illegaal zijn. Om te winnen moet je een betere auto bouwen dan de concurrent en dat is de manier. Kijk maar naar Brawn F1 met Button....
quote:3.15 Aerodynamic influence :
With the exception of the driver adjustable bodywork described in Article 3.18 (in addition to minimal parts
solely associated with its actuation) and the ducts described in Article 11.4, any specific part of the car
influencing its aerodynamic performance :
- must comply with the rules relating to bodywork ;
- must be rigidly secured to the entirely sprung part of the car (rigidly secured means not having any degree of freedom) ;
- must remain immobile in relation to the sprung part of the car.
Any device or construction that is designed to bridge the gap between the sprung part of the car and the ground is prohibited under all circumstances.
No part having an aerodynamic influence and no part of the bodywork, with the exception of the skid block in 3.13 above, may under any circumstances be located below the reference plane.
Ze moeten beweging in principe wel toestaan, want oneindig stijve vleugels zijn niet mogelijkquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:07 schreef Sinister-D- het volgende:
In het onderstaande stukje, wat uit het technisch regelement van de FIA komt die gelinkt is in de OP, staat letterlijk dat earodynamische onderdelen niet los mogen zitten ten opzichte van het afgeveerde deel van de auto. En dat er geen enkele toestellen of constructies mogen zijn die het gat onder het afgeveerde deel van de wagen mogen of kunnen verkleinen. Dus ja flex onderdelen mogen niet op de wagen zitten. En toch heeft Newey er iets op kunnen vinden wat de FIA toch toe staat of tot op heden niet heeft kunnen meten. Hoe raar het ook klinkt, zijn flex onderdelen zijn dus wel legaal.
[..]
ZOMGOMGOMGOMG!!!!!quote:Verrassende overstap voor Kimi Raikkonen: "Ik hou van hun manier van racen"
Uitgegeven door Casper Bekking 29 maart 2011 17:46
Voormalig F1-wereldkampioen Kimi Raikkonen heeft vriend en vijand verrast met een overstap naar de NASCAR Series. De Fin gaat uitkomen voor een nieuw team. Volgens het Finse Turun Sanomat gaat de talentvolle coureur met ICE1 Racing uitkomen in de Truck Series, om later door te stromen naar de Nationwide en Sprint Cup Series. De verwachting is dat Raikkonen vanaf de zomer in Amerika zal gaan racen, al zijn exacte data nog niet bekend.
"Ik kijk enorm uit naar mijn intrede in de wereld van de NASCAR", zei Raikkonen in de krant. "Ik volg het al lange tijd. Ik weet dat het een zeer zwaar en open kampioenschap is. Ik hou gewoon van de Amerikaanse manier van racen. Het voelt geweldig om daar bij betrokken te zijn. Het zal een grote uitdaging worden waaraan ik veel plezier ga beleven."
De Fin zal daarnaast voor Citroen blijven rijden in het WRC, waar hij een contract voor acht evenementen heeft.
Evenals de rest van het perspectief.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:54 schreef nils7 het volgende:
In die gif zie je idd wel die neuscamera van de red bull veranderen
Met een ijsje na iedere wedstrijd zeker?quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:55 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nu nog een stappie terug naar kinder-karts en hij zit op z'n plek.
Niet voor hem ... een rum-colaatje of 20 en gevonden worden in de kelder van de press-room met twee opblaaspoppen klinkt meer als Kimi.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met een ijsje na iedere wedstrijd zeker?
Idd, ook de neus van de Mclaren zie je wat omlaag gaanquote:Op woensdag 30 maart 2011 12:54 schreef nils7 het volgende:
In die gif zie je idd wel die neuscamera van de red bull veranderen
Ja das redelijk logisch. Als iets niet zou kunnen bewegen dan zou de hele boel ook uit elkaar trillen door de resonantie, of zelfs breken door druk. Maar het moet natuurlijk zo doende stevig gemaakt worden dat het niet de bedoeling is dat het opzettelijk kan doorbuigen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:19 schreef kepler het volgende:
[..]
Ze moeten beweging in principe wel toestaan, want oneindig stijve vleugels zijn niet mogelijk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:30 maart breidt UPC het digitale zenderaanbod uit. U kijkt dan ook naar CCTV en TV5 Monde. Heeft u HDTV, dan kijkt u ook naar Fashion TV en BBC HD.
Grappig, zat net mythbusters te kijken waar ze met dit principe een device van Tesla probeerde na te maken waarmee hij beweerde aardbevingen te kunnen creeeren. Als de trilling op de zelfde freq als de buigzaamheid gaat krijg je een soort kettingreactie, al kregen ze er niks mee kapot. Niet echt F1, maar wel interessante materie.quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:33 schreef Sinister-D- het volgende:
Als iets niet zou kunnen bewegen dan zou de hele boel ook uit elkaar trillen door de resonantie, of zelfs breken door druk.
Eigenfrequentie heet dat, oftwel resonantie. En ja, zo krijg je veel dingen kapot. Bekendste voorbeeld:quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:03 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Grappig, zat net mythbusters te kijken waar ze met dit principe een device van Tesla probeerde na te maken waarmee hij beweerde aardbevingen te kunnen creeeren. Als de trilling op de zelfde freq als de buigzaamheid gaat krijg je een soort kettingreactie, al kregen ze er niks mee kapot. Niet echt F1, maar wel interessante materie.
Zijn toffe filmpjes, maar het is ook een kwestie van referentie. De linkervelg lijkt te vervormen, maar dat komt door het inveren van de schokdempersquote:Op woensdag 30 maart 2011 17:33 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ja das redelijk logisch. Als iets niet zou kunnen bewegen dan zou de hele boel ook uit elkaar trillen door de resonantie, of zelfs breken door druk. Maar het moet natuurlijk zo doende stevig gemaakt worden dat het niet de bedoeling is dat het opzettelijk kan doorbuigen.
Toffe gifs trouwens, je ziet zelfs de linkervelg iets vervormen op de RBR
Ik weet dat actieve vering verboden is, maar in theorie zou het kunnen dat Red Bull er toch iets op gevonden heeft en dat bij hogere snelheden de auto iets naar voren leuntquote:Op woensdag 30 maart 2011 19:52 schreef kepler het volgende:
[..]
Zijn toffe filmpjes, maar het is ook een kwestie van referentie. De linkervelg lijkt te vervormen, maar dat komt door het inveren van de schokdempers
Daar heb je toch geen actieve vering voor nodig? Gewoon je achtervering iets stijver instellen?quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik weet dat actieve vering verboden is, maar in theorie zou het kunnen dat Red Bull er toch iets op gevonden heeft en dat bij hogere snelheden de auto iets naar voren leunt
Die McLaren was toen echt een vage kutbak ja. Retesnel, maar om de haverklap kapotquote:Op woensdag 30 maart 2011 15:57 schreef Burnie88 het volgende:
Ik heb Kimi nog geen moment gemist in de F1. Wat een karakterloos persoon zeg.. Toegegeven; hij kon wel sturen. Wat heeft die jongen een pech gehad bij McLaren! Hij had makkelijk 3x kampioen geweest kunnen zijn.
Toch een hoop goed.quote:Op donderdag 31 maart 2011 00:39 schreef Atreidez het volgende:
Een jankbal = Alonso
Een neger = Hamilton
Iemand die het liefst 1 groot vierkant plein heeft waar een circuit op afgetekend wordt = Ecclestone?
Dan hebben we nog een homo die het allemaal wel best vind = Rosberg
Een ouwe zak die nog steeds coulthardacties uithaalt = Rubens
Iemand die beter conducteur kan worden = Heidfeld
Iemand met een raar hoofd = Liuzzi?
Een paar kansloze gasten die geen stoeltje verdienen = Glock, Alguersuarien
(Glock verdient een beter stoeltje wmb
)
Een ouwe lul die alleen nog voor de lol mee doet = Schumi
Iemand die een slag van de molen gehad heeft = Massa
En een zooi jonge honden die nog te kort mee doen om ook maar iets van zich te laten horen = Perez, Ambrosio, di Resta
Een paar kansloze gasten die geen stoeltje verdienen = Heel HRT, Virgin Lotus maar vooral ook Trulliquote:Op donderdag 31 maart 2011 08:42 schreef Salatrel het volgende:
Trulli is natuurlijk diegene die beter conducteur kan worden met zn trulli train
Dat was idd Trulli jaquote:Op donderdag 31 maart 2011 08:42 schreef Salatrel het volgende:
Trulli is natuurlijk diegene die beter conducteur kan worden met zn trulli train
Ik was t vergeten, maar hij heeft gewoon gelijk natuurlijkquote:Op donderdag 31 maart 2011 12:16 schreef k_man het volgende:
Tja, als je je grapjes moet gaan uitleggen, weet je al dat ze niet zo geslaagd waren.
Formule 1 is meer dan alleen maar instappen en hard rijden. En dat is het enige wat Kimi kon. En imho ook de reden waarom hij maar 1 keer wereldkampioen is geworden.quote:Op donderdag 31 maart 2011 00:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Die McLaren was toen echt een vage kutbak ja. Retesnel, maar om de haverklap kapot
Als die auto het nooit begeven had, of slechts een paar keer dan had hij inderdaad zeker 3 titels kunnen pakken
En karakterloos? Ik vond het juist een geweldig karakter. Iemand die hard wil rijden en compleet schijt heeft aan het hele circus eromheen en dat ook duidelijk laat blijken.
Laten we eerlijk zijn, welke karakters hebben we nu nog in de F1?
Dat zijn er toch niet veel meer. Een jankbal, een neger, iemand die het liefst 1 groot vierkant plein heeft waar een circuit op afgetekend wordt en mocht je uit die uitloop strook rijden dat er dan ook nog uitloopstroken zijn en zijwieltjes op de wagen zodat je niet om kan vallen, dan hebben we nog een homo die het allemaal wel best vind, een ouwe zak die nog steeds coulthardacties uithaalt, iemand die beter conducteur kan worden, iemand met een raar hoofd, een paar kansloze gasten die geen stoeltje verdienen, een ouwe lul die alleen nog voor de lol mee doet, iemand die een slag van de molen gehad heeft en een zooi jonge honden die nog te kort mee doen om ook maar iets van zich te laten horen.
En dan blijft er al niet meer veel over qua karakter. Vettel en Kamui zijn wel mooie karakters en van die eerste mogen ze zn vingertje amputeren wat mij betreft
ps: 10 punten voor degene die weet welke ik bedoelde
Niet dit jaar. Volgens mij gaat Kimi dit jaar Truck races doen. Danica rijdt dit jaar Nationwide en vanaf volgend jaar waarschijnlijk Sprint Cup. Dus misschien dat ze elkaar daar over 1 of 2 jaar tegenkomenquote:Op donderdag 31 maart 2011 14:49 schreef Glijdt_licht het volgende:
Dan moet Kimi hiertegen..
[ afbeelding ]
kies de ergste van de 2 maarquote:Op donderdag 31 maart 2011 12:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik moest aan Trulli denken toen die van die staartjes had.., ik kan er zo snel geen foto van vinden. Maar dat zag er ook best gay uit
Als we Karthikeyan mogen geloven gaat het allemaal goed komen met HRT in Maleisië.quote:Karthikeyan confident for Sepang
Narain Karthikeyan is confident his Hispania team will be able to qualify in the Malaysian Grand Prix next week.
The Indian and team-mate Tonio Liuzzi failed to make the grid in the season-opening Australian Grand Prix after they were unable to run within 107 per cent of the fastest time in Q1.
But with more time to drive and this year's front wing - which the team was unable to use in Melbourne - Karthikeyan believes Hispania should make the cut in Sepang.
"If we get the new front wing. Not if, we are going to get it," Karthikeyan told Reuters.
"We are reasonably confident that we will qualify and if all these things happen then we don't have any excuse not to qualify for Malaysia."
Karthikeyan said he accepted the stewards' decision to not allow the team to race in Australia, but made it clear his squad was serious a competitor.
He also reckons the Spanish team will surprise people once it gets its car sorted.
"Basically, they don't want jokers to come in. We respect the 107 percent rule. We are a serious team," he added:
"When it all gets kicking off, I think we are going to surprise a few people. I'm pretty sure I can adapt pretty quickly. I know the Malaysia circuit really well, I like it."
He added: "The majority of the work is done, but the fine details just go on and on and on. You needed a complete car or it doesn't make any sense to go out.
"We know it is a really bad situation but there's no point in complaining about it."
Feitelijk 0,0 meter gereden ook gedurende de VT's, terwijl Virgin en Lotus gewoon aan enkele wintertests hebben meegedaan, en 'slechts' 3 seconden langzamer? Ja, ik zie wel een reële mogelijkheid om minstens in de buurt te komen en ik vermoed dat Liuzzi er zo eens voorbij kan gaan..quote:
Ja maar als je een F1-auto bouwt is er denk ik wel een minimum wat betreft tijden die je kunt rijden, ook al is er niet mee getest. Wat HRT nu laat zien is gewoon de bodem van hetgeen wat een F1-auto kan.quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:38 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Feitelijk 0,0 meter gereden ook gedurende de VT's, terwijl Virgin en Lotus gewoon aan enkele wintertests hebben meegedaan, en 'slechts' 3 seconden langzamer? Ja, ik zie wel een reële mogelijkheid om minstens in de buurt te komen en ik vermoed dat Liuzzi er zo eens voorbij kan gaan..
Alleen Narain.. had Klien daar neergezet ofzo..
![]()
Simona di Silvestro misschien?quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:12 schreef Karstman het volgende:
Niks mis met Danica Patrick, wanneer krijgen we nou weer eens een vrouw in de F1?
Ik heb er weinig problemen meequote:Op vrijdag 1 april 2011 15:15 schreef Burnie88 het volgende:
Zo te zien is dat gewoon een vent met lang haar. Ik kan er niet aan wennen, vrouwen met een overall aan..
quote:F1: Engines Will Still Sound Good In 2013 Says Renault Technical Boss
Renault technical boss Rob White says the new turbo engines coming in 2013 will make enough noise...
Rob White has moved to allay fears about F1's current engine roar becoming a GP3-style buzz when the regulations change dramatically in 2013.
Some purists laugh at the noise of the four-cylinder Renault engines mounted in the GP3 single seaters, but in 2013 Formula One cars are set to be powered by turbo four-cylinder power plants in line with a 'greener' image for the sport.
Bernie Ecclestone has already expressed his opposition to the new rules on the basis of the engine note, but Renault's White insists the F1 cars of 2013 will still make noise.
"Motorcycle engines are also at 12,000rpm and sound good," F1 engine supplier Renault's technical boss told Auto Motor und Sport.
He said there is no going back on the plans for the new engine rules anyway.
"We are already working on the (2013) engine," White revealed. "There will only be new manufacturers come into Formula One with a new engine format," he insisted.
Renault may also be pleased to see the end of the current development 'freeze' of the 2.4-liter V8 era, with customers Red Bull constantly complaining they are down on power.
"We do not have the most powerful engine," admitted White, "but there are other things with the engine that play a role in the laptime.
"For example, the driveability. We have worked hard to perfect the engine characteristics for the drivers," he added.
D'r staat nergens MotoGPquote:Op zondag 3 april 2011 15:03 schreef Beach het volgende:
Bullshit niks 12.000 rpm die in de motogp halen gewoon 18.000
quote:The other day, by nefarious means, I had the opportunity to hear a computer simulation of the sound of the 2013 Formula 1 engines. This sounded pretty good to me and I heard it in comparison to a recording of the current engines and one of the old turbos from the 1980s. It was not hard to hear the difference, but the noise for the 2013 engine sounded decent and, in some respects, was better than the old turbos of the 1980s, providing less whistle and a little more buzz. The current engines scream rather more than the next generation, but the noise was actually rather easier on the ears. If the simulation is correct and the man with the computer in question was clearly someone qualified to know what he was talking about then I think the 2013 engines will be fine. There is no question that noise is an important element in the sport, but the actual pitch of the noise is not the key point. Formula 1 must be noisy, in order to fit in with the violence of the cars (controlled though that may be). In my experience people who see F1 up close and personal for the first time talk about the noise but are more impressed by the speed of the acceleration, the machine-gun-like gearchange and the stunning power of the brakes.
Zal dus allemaal best meevallen met het geluid. En ach, er zijn al weer een aantal fabrikanten die interesse hebben getoond, dus het heeft in die zin ook voordelen.quote:Op maandag 4 april 2011 10:45 schreef sasquatsch het volgende:
Joe Saward heeft het geluid van de nieuwe F1 motoren gehoord:
[..]
1300+ pk (kwalificatietrim) zoals de BMW 1.5 liter 4 cylinder turbomotor uit de Brabham BT-55 / Benetton B186.quote:Op maandag 4 april 2011 11:50 schreef Ermanon het volgende:
Ach, ik zelf ook liever een 3 liter V12 zonder turbo's, maar het is gewoon onvermijdelijk dat het kleiner, zuiniger en efficenter moet. En dan is 4 cilinders met turbo's the way to go. Heeft de straat auto ook misschien ook nog iets aan, want daar moet men ook allemaal downsizen, dus hebben we straks misschien "snelle" 1.6 liter motoren met turbo's onder de motorkap.
Zoals de 1.4 TSI van VW. 1.4 liter, maar wel bruut 160PK EN een goed verbruik. Wat zou je dan kunnen met wat F1 tech erachter en 1.6 Liter tot je beschikking? +200 PK
? Ook lekker goedkoop in de verzekering
.
Das wel een goed ideequote:Op maandag 4 april 2011 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
Of je legt vanuit de brandstofkant beperkingen op. Voor een race krijgt een team een x aantal liter brandstof en daarmee moet de race voltooid worden. Dan ziet het team maar welke motor er in de bolides gelepeld wordt.
Ach, economie krabbelt weer op. F1 wil duurzamer worden, en een voorbeeld blijven voor straatauto's. Ontwikkelen kost geld, dus een benzine-beperking is een goede drijfveerquote:Op maandag 4 april 2011 19:24 schreef nils7 het volgende:
Zal niet gebeuren zolang ze naar een budgetcap willen!
tis wachten op de eerste TDI in het formule 1 circusquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:51 schreef Googolplexian het volgende:
En waarschijnlijk wel wat auto-fabrikanten die (terug) de F1 in willen wanneer de 1.6 turbo blokjes komen.
In 2001 was het geluk dat de race al gestart was.. Dat buitje van 2001 voor de start resulteerd ws. gewoon weer in een uitstel of talloze rondes achter de SCquote:Op dinsdag 5 april 2011 11:05 schreef Burnie88 het volgende:
Het gebeurt ieder jaar weer, maar toch het vermelden waard; het gehele weekend onweersbuien voorspeld voor Sepang. Hopelijk niet zo heftig als 2 jaar geleden, een halve race of 30 ronden achter de safety car is geen zak aan. Laat het maar een buitje zijn zoals in 2001.
Over 3 jaar stellen ze gewoon 22 Tesla's op.........quote:Op dinsdag 5 april 2011 12:20 schreef Salatrel het volgende:
[..]
tis wachten op de eerste TDI in het formule 1 circus
Tot nog toe zijn (bijna) alle initiatieven om elektrisch te gaan racen geflopt, waaronder het Nederlandse Formula Zero.quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:32 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Over 3 jaar stellen ze gewoon 22 Tesla's op.........
kijken of het beeld op BBC HD scherp genoeg is om de druppeltjes te tellen terwijl ze vallenquote:Op dinsdag 5 april 2011 16:23 schreef Atreidez het volgende:
[..]
In 2001 was het geluk dat de race al gestart was.. Dat buitje van 2001 voor de start resulteerd ws. gewoon weer in een uitstel of talloze rondes achter de SC
Hey is dat Formula Zero gestopt? Ik heb daar een 2 jaar geleden ook nog aan meegewerkt.quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Tot nog toe zijn (bijna) alle initiatieven om elektrisch te gaan racen geflopt, waaronder het Nederlandse Formula Zero.
Al zijn er wel weer plannen om een soort elektrische Formule 3 klasse op te zetten.
En over 3 jaar is te vroeg. De nieuwe Concorde Agreement die ingaat in 2013 loopt 5 jaar, dus de F1 zal op zijn vroegst in 2018 elektrisch kunnen worden, als dat al gebeurt.
Toen ik er was (twee jaar geledenquote:Op dinsdag 5 april 2011 11:05 schreef Burnie88 het volgende:
Het gebeurt ieder jaar weer, maar toch het vermelden waard; het gehele weekend onweersbuien voorspeld voor Sepang. Hopelijk niet zo heftig als 2 jaar geleden, een halve race of 30 ronden achter de safety car is geen zak aan. Laat het maar een buitje zijn zoals in 2001.
http://www.autoblog.nl/ar(...)f1-klasse#post-42275quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Tot nog toe zijn (bijna) alle initiatieven om elektrisch te gaan racen geflopt, waaronder het Nederlandse Formula Zero.
Al zijn er wel weer plannen om een soort elektrische Formule 3 klasse op te zetten.
En over 3 jaar is te vroeg. De nieuwe Concorde Agreement die ingaat in 2013 loopt 5 jaar, dus de F1 zal op zijn vroegst in 2018 elektrisch kunnen worden, als dat al gebeurt.
Wat zou er dan op de achterkant van dat stuur zitten wat zo speciaal is dat we het niet mogen zien? Geheime knoppen voor flexibele voorvleugels, superspecial flappy padels...quote:
Of misschien wel een paar schakel-pads + een heleboel speculatie & afleiding ?quote:Op woensdag 6 april 2011 12:21 schreef Karstman het volgende:
[..]
Wat zou er dan op de achterkant van dat stuur zitten wat zo speciaal is dat we het niet mogen zien? Geheime knoppen voor flexibele voorvleugels, superspecial flappy padels...
Ik hoop het niet, ik zie die auto's al over het circuit zoemen, lijkt me helemaal niks, verder begrijp ik het ook niet helemaal, electrisch rijden is alleen maar schoner op de plek waar gereden wordt, de energie wordt toch in de meeste gevallen "vuil"opgewekt dus blijft het verplaatsen van een probleemquote:Op dinsdag 5 april 2011 16:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Tot nog toe zijn (bijna) alle initiatieven om elektrisch te gaan racen geflopt, waaronder het Nederlandse Formula Zero.
Al zijn er wel weer plannen om een soort elektrische Formule 3 klasse op te zetten.
En over 3 jaar is te vroeg. De nieuwe Concorde Agreement die ingaat in 2013 loopt 5 jaar, dus de F1 zal op zijn vroegst in 2018 elektrisch kunnen worden, als dat al gebeurt.
Ze kunnen nog laaaang niet zoveel kW uit een kilo accu halen als wat ze uit een kilo benzine halen. Ik denk ook niet dat ze in 2018 elektrisch zullen rijden.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, ik zie die auto's al over het circuit zoemen, lijkt me helemaal niks, verder begrijp ik het ook niet helemaal, electrisch rijden is alleen maar schoner op de plek waar gereden wordt, de energie wordt toch in de meeste gevallen "vuil"opgewekt dus blijft het verplaatsen van een probleem
En onder ''goed'' versta je:quote:Op woensdag 6 april 2011 19:19 schreef MaGNeT het volgende:
Weersverwachting in Sepang ziet er goed uit voor het weekend
Iedere dag 60% kans op regen/onweer verwacht. Maar dat is ieder jaar zo, dus reken je nog maar niet rijk.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En onder ''goed'' versta je:
1: goed voor de kijker, oftewel buien waardoor spektakel,
2: of goed als in >25 °C zonnig terras weer?
MikeGascoyne: 4pm here at it has just started pouring with rain. Race due to start at this time on Sunday, would make it interestingquote:Op woensdag 6 april 2011 20:56 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Iedere dag 60% kans op regen/onweer verwacht. Maar dat is ieder jaar zo, dus reken je nog maar niet rijk.
Met andere woorden; we beginnen de race achter de SC en rijden eerst 30 rondes achter de SC tot de baan droog isquote:Op donderdag 7 april 2011 10:16 schreef Swindler het volgende:
[..]
MikeGascoyne: 4pm here at it has just started pouring with rain. Race due to start at this time on Sunday, would make it interesting
quote:A Korean consortium is reportedly interested in buying into the struggling Hispania team.
Italiaracing.net said the talks with owner Jose Ramon Carabante recently began although the amount requested by the Spanish businessman is apparently quite high.
Carabante recently told Cadena Ser radio that he is not ruling out selling some of his HRT stake.
Die hebben we alquote:
Ja als sponsor dat weet ik. Maar niet als motorenbouwer.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Die hebben we al![]()
[ afbeelding ]
Ik zie het alweer helemaal gebeuren: McLaren Kia, Red Bull Racing Hyundai, Lotus Dacia, Williams GP Isuzu
Het was toch wit en zilver of ben ik nou aan het dementeren?quote:Pirelli past bandenmarkering aan
07 april 2011 — Pirelli heeft besloten om vanaf de GP van Maleisië de bandenmarkeringen aan te passen.
De Italiaanse bandenfabrikant heeft besloten om een ‘gouden’ streep aan de zijkant van de zachte bandencompound toe te voegen. Dit moet ervoor zorgen dat de bandencompound beter te onderscheiden is van de harde bandencompound die zilverkleurig is.
De aanpassing komt er naar aanleiding van klachten van fans. Tijdens de openingsrace in Australië was het naar verluidt moeilijk om de zilvere en gele markeringen van elkaar te onderscheiden.
De ‘gouden’ streep is echter maar een tijdelijke oplossing tot een beter alternatief wordt gevonden.
“We kregen enkele opmerkingen dat de mensen de bandencompounds slecht konden herkennen, ook de streep is geen ideale oplossing,” aldus Paul Hembery.
“Tegen Turkije zullen we een betere markering aanbrengen. We zullen Pirelli en P-Zero met elkaar verbinden door meer kleur. Dat zal ervoor zorgen dat wanneer de banden draaien, het zwart niet meer zal domineren. Het zal eruit zien als een gele cirkel die draait.”
“We zullen dezelfde markering vervolgens ook gebruiken voor de andere bandencompounds. De resultaten van de eerste tests die we deden zijn alvast goed.”
De banden zullen er de komende races dus anders uitzien, al is het misschien eerder de vraag of de teams in Maleisië de regenbanden zullen moeten gebruiken.
quote:Op donderdag 7 april 2011 22:15 schreef Peterselieman het volgende:
2011 Formula 1 Petronas Malaysia Grand Prix #1
Gratis tip voor als iemand in Nederland nog wat geld in een ouwe sok heeft liggenquote:Ferrari verkoopt duurste gids ter wereld
Ferrari gaat het duurste gids ter wereld aan de man brengen. Voor ruim 176.000 euro koop je de Official Ferrari Opus Enzo Diamante, keurig afgezet met diamanten.
De gids is net iets duurder dan het goedkoopste model van de Italiaanse sportwagenfabrikant. In elk land wordt slechts één exemplaar verkocht.
Een rijke Australiër kocht zijn gids tijdens de Grand Prix van Melbourne. Het boekwerk bevat informatie over elke auto die Ferrari heeft geproduceerd. Daarbij krijg je de handtekening van elke nog in leven zijnde Ferrari F1-kampioen cadeau.
400 euro dus en dan heb je 80 schaalmodelletjes van 1:43.quote:Uit hoeveel delen bestaat de collectie?
Er zijn in totaal 80 delen gepland.
Eerste Truck race voor Raikkonen is 20 mei in Charlotte.quote:Kimi Raikkonen is testing well in NASCAR. So good, in fact, that he is already matching lap times with Kyle Busch, the owner of the truck the Formula 1 world champion will race.
Raikkonen did more testing Thursday in Rockingham, N.C., after two days earlier this week at Gresham Motorsports Park in Georgia attended by Busch.
All this comes less than a week after Raikkonen signed with Kyle Busch Motorsports to make his NASCAR debut next month in a Trucks Series race at Charlotte Motor Speedway.
"The test went really well at Gresham. Kimi is a race car driver, so he does know how to drive race cars and drive them well," Busch said Thursday. "I got to see it firsthand, and then got to get in the truck myself and run some laps just to kind of see where I compared to where he was at on tires and stuff, and we ran identical lap times. So he's right there, he knows what he's doing."
ik heb het nummer ook gekocht, voor die 5 euro is het een leuk modelletjequote:Op vrijdag 8 april 2011 11:45 schreef Waffle het volgende:
Iemand trouwens bekend met het magazine "Ferrari Collection"? Elke editie zit er een model van Ferrari bij. Van straatauto's tot F1 modellen. Het eerste deel ligt nu in de winkels voor maar 5 euro en daar zit een F2002 model bij. Het zijn geen minichamps modellen, maar voor 5 euro mag je hem eigenlijk niet laten liggen.
Wij verkopen hem gewoon in de supermarkt, maar de bruna of iets dergelijks zullen ze ook wel verkopen. Volgens mij was deze serie er een paar jaar terug ook, maar is het toen een beetje geflopt. Normaal kost het magazine namelijk 13 euro per keer. Ik kan er op internet niet echt iets over vinden, behalve deze website.
http://www.modelsportauto.eu/homepage.asp
Dus voor de mensen die nog op zoek zijn naar een 1:43 F2002 zou ik er snel bij zijn.
Hoezo? heb de F12002 als 1:18 (meest succesvolle F1 auto als je het mij zegt) en Schumi reed natuurlijk met startnummer 1 eropquote:Op vrijdag 8 april 2011 18:09 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik heb het nummer ook gekocht, voor die 5 euro is het een leuk modelletje
boekje zelf stelt weinig voor..
mocht er nog een boekje met een sharknose model komen, dan koop ik die ook nog, de rest hoef ik niet
alleen een beetje jammer dat startnummer 1 erop staat![]()
had liever nr 2 of een neutrale gehad![]()
ja daaromquote:Op vrijdag 8 april 2011 18:33 schreef nils7 het volgende:
en Schumi reed natuurlijk met startnummer 1 erop
weet iemand waarom olie op de baan een voordeel is?quote:dat jaar haalt het team een opmerkelijke truc uit tijdens de trainingen: omdat voorwielaandrijvers baat hebben bij olie op de baan in de bochten, hebben de novi's aan het eind van hun voorbumper sproeiers zitten waarmee de rijderss zelf wat olie kunnen leggen waar ze dat nodig hadden
Silly season komt elk jaar sneller op gangquote:Red Bull: Hamilton ein Thema
McLaren-Pilot Lewis Hamilton wird für die kommende Saison als Teamkollege von Sebastian Vettel bei Red Bull gehandelt.
Het was inderdaad een onverslaanbare bak, maar de McLaren MP4/4 is mijns inziens de meest succesvolle F1-wagenquote:Op vrijdag 8 april 2011 18:33 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hoezo? heb de F12002 als 1:18 (meest succesvolle F1 auto als je het mij zegt) en Schumi reed natuurlijk met startnummer 1 erop
Het inhalen misschien wel, maar de gevechten erom niet. En dat zijn juist de leuke facetten van de F1. Het moet niet te makkelijk gemaakt worden (zoals met soms met DRS het geval is).quote:Op maandag 11 april 2011 09:44 schreef Atreidez het volgende:
Wat dit betreft is de indycar dan weer doorgeslagen op het punt dat je niet mag verdedigen als iemand je inhaalt, maar soms gaat t in F1 ook wel extreem van "je komt er niet voorbij".. Dat heeft Hamilton eerder ook al laten zien met slalommen op rechte stukken, maar zo ook verdiende Vettel geen schoonheidsprijs bij de start.
De straf van Hamilton zou inhalen overigens bevorderen toch?
Na een inspectie door de FIA werden deze velgen met wielmoer legaal verklaard.quote:I was walking the pitlane this morning while MercedesGP was conducting pitstop practice, and a photographer pointed something out to me that I had not seen before.
The tyres waiting to be changed onto the car already had what looked to be the wheel nuts attached to the wheel rims. Similarly, those that were taken off the car still appeared to have the nuts attached. The guns did not appear to pull a nut off nor put one on, merely to unscrew the existing one and then tighten the replacement.
This kind of technology is nothing new to fans of NASCAR. In that series, each wheel rim features five wheel nuts (or lug nuts as they are termed Stateside), which are attached to the rim with an adhesive. When a car comes into the box, those five nuts are loosened and the wheel removed with the nuts still attached, before the new wheel is placed on the car and the five attached nuts tightened.
The importance of this is that it speeds up the pitstop process and eliminates the chances of a wheel nut falling onto the floor or the thread becoming crossed.
ik had vorig jaar voor 35 euro een abonnement afgesloten waar ik twee Superbike-kaartjes op Assen bij kreeg ter waarde van 80 euro.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:37 schreef vosss het volgende:
Ik heb er een deel los van liggen hier over de laatste paar jaar.
Ik zie dat het 35 euro kost voor 1 jaar, 6 nummers.
Geen idee wat ze los kosten
Doen ze zeker in samenwerking met het magazine van RTL GP.quote:Op maandag 11 april 2011 15:25 schreef Slein83 het volgende:
Die officiële iPhone app F1 2011 spoort ook niet, krijg 2 berichten dat de quali nu start. LoL
De gevechten zijn gewoon leuker als er wordt gevochtenquote:Op maandag 11 april 2011 09:44 schreef Atreidez het volgende:
Wat dit betreft is de indycar dan weer doorgeslagen op het punt dat je niet mag verdedigen als iemand je inhaalt, maar soms gaat t in F1 ook wel extreem van "je komt er niet voorbij".. Dat heeft Hamilton eerder ook al laten zien met slalommen op rechte stukken, maar zo ook verdiende Vettel geen schoonheidsprijs bij de start.
De straf van Hamilton zou inhalen overigens bevorderen toch?
quote:Ferrari maakt zich zorgen om de matige prestaties bij de eerste twee races in de Formule 1. De bazen van de Italiaanse renstal zijn maandag naar thuisbasis Maranello gereisd om onderzoek te verrichten naar de wagens.
Normaal gesproken zou de teamleiding van Ferrari vanuit Maleisië rechtstreeks naar China gaan voor de volgende Grand Prix van komend weekeinde in Shanghai.
''Prioriteit is onderzoeken hoe het kan dat de aerodynamica van de auto's in de windtunnel beter is dan op de circuits'', aldus een verklaring op de website van Ferrari.
Teambaas Stefano Domenicali, technisch directeur Aldo Costa en zijn assistent Pat Fry hopen veranderingen aan de wagens sneller door te voeren.
Coureurs Felipe Massa en Fernando Alonso staan slechts vijfde en zesde in de WK-stand. Alonso was tijdens de Grand Prix van Brazilië in 2010 de laatste Ferrari-coureur die naar het podium mocht.
Zou me verbazen als ze voor vrijdag as het lek al boven hebbenquote:Op dinsdag 12 april 2011 09:36 schreef sasquatsch het volgende:
Leiding Ferrari bijeen voor crisisberaad
[..]
Dat zijn dus pas 3 GP's waar geen Ferrari op het podium is geweest.quote:Alonso was tijdens de Grand Prix van Brazilië in 2010 de laatste Ferrari-coureur die naar het podium mocht.
1980, 0 keer op het podium en 8 puntenquote:Op dinsdag 12 april 2011 14:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zijn dus pas 3 GP's waar geen Ferrari op het podium is geweest.
Dat is in het verleden wel meer dan 3 geweest.
Goed gebaar, mocht alleen wat minder gayquote:Nick is writing an open letter to injured Robert Kubica via BILD.
Dear Robert,
have you seen that? I printed your logo on the front of my helmet, and the Polish flag on the side. I wanted you to see that and to let you know that I'm thinking of you. I wanted to show your fans that you are a part of Formula 1 and of this team. This 3rd place is also yours! During the race I had often been thinking of you. Crossing the finish line, happiness totally flooded my head. I know what you are thinking right now: "Lotus-Renault has built such a wonderful car this year. I want to get back as soon as possible and drive it!" You can do it, I wish you all the best for your rehabilitation. Get well soon!
Yours
Nick
Onzin natuurlijk. Tijdens een race ben je 110% gefocussed op het racen en heb je helemaal geen tijd om aan iets anders dan dat te denken.quote:During the race I had often been thinking of you.
erg comfortabel rijden lijkt het me niet, met een overall vol zaadquote:Op dinsdag 12 april 2011 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
Of hij zegt juist dat hij nog harder had gekund en eigenlijk had moeten winnen
Ach, tijdens de rechte stukken kunnen je gedachten wel eens afdwalen natuurlijk!quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Tijdens een race ben je 110% gefocussed op het racen en heb je helemaal geen tijd om aan iets anders dan dat te denken.
Gaylord
Dat is dus duidelijkquote:
Echt belachelijk dat Hamilton hiervoor bestraft is. Ik had beter verwacht van Pirro.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is dus duidelijk, we wisten het al maar toch goed dat Brundle het bevestigt
volgens mij heeft Hamilton straf gekregen voor het teveel verdedigen/andere lijnen op het rechte stuk toch?quote:Op woensdag 13 april 2011 16:57 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Echt belachelijk dat Hamilton hiervoor bestraft is. Ik had beter verwacht van Pirro.
Oke, weet ik niet precies. Maar daar was ook weinig mee aan de hand volgens mij.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:03 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
volgens mij heeft Hamilton straf gekregen voor het teveel verdedigen/andere lijnen op het rechte stuk toch?
Kloptquote:Op woensdag 13 april 2011 17:03 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
volgens mij heeft Hamilton straf gekregen voor het teveel verdedigen/andere lijnen op het rechte stuk toch?
Maar dat gebeurde dus voor dat het bovenstaande fragment begint?quote:
Jaquote:Op woensdag 13 april 2011 17:30 schreef Bolter het volgende:
[..]
Maar dat gebeurde dus voor dat het bovenstaande fragment begint?
Een beste dreun was dat, grappig om te zien hoe de stuurstang losschiet maar best gevaarlijk ook.quote:
Versnelde opnamequote:Op woensdag 13 april 2011 17:30 schreef Bolter het volgende:
[..]
Maar dat gebeurde dus voor dat het bovenstaande fragment begint?
Zijn er nog ergens high-res foto's van te vinden?quote:Op woensdag 13 april 2011 18:15 schreef Karstman het volgende:
[..]
Een beste dreun was dat, grappig om te zien hoe de stuurstang losschiet maar best gevaarlijk ook.
Jezus, hier krijg je straf voor?quote:
Ik vind het ook niet strafwaardig. Ik heb een hekel aan hamilton maar m.i. deed hij hier niets fout. Hij reed lang een defensieve lijn en daarna ging hij terug naar binnen. Ik heb vettel het bonter zien maken zonder straf te krijgen.....quote:Op woensdag 13 april 2011 20:11 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Jezus, hier krijg je straf voor?
Mooi man dat moderne racen.
quote:AMSTERDAM - In de eerste twee Formule 1-races van het seizoen heeft Red Bull een waanzinnig sterke indruk op mij gemaakt. Ondanks de problemen met KERS hebben ze de beste allroundauto.
Bovendien is iedereen binnen het team goed op elkaar ingespeeld. Bij de coureurs steekt regerend wereldkampioen Sebastian Vettel er momenteel met kop en schouders boven uit. Net als vorig jaar laat hij zien een goede rijder te zijn. En ook tussen de oren zit het goed bij hem.
Hij is absoluut favoriet voor de wereldtitel. De overmacht van Vettel in Australië en Maleisië moet zijn teamgenoot Mark Webber zorgen baren, ook met het oog op volgend seizoen. Webber had in de afgelopen twee wedstrijden misschien wat technische problemen, maar hij heeft wel de beschikking over dezelfde auto als Vettel. Dat geeft aan dat de Duitser gewoon een betere coureur is.
Ik gun Vettel het succes van harte, maar vind het wel jammer dat hij na elke zege dat vingertje zo arrogant de lucht insteekt. Dat komt heel vervelend over en stoort me een beetje. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik in mijn Formule 1-tijd graag in de positie had gezeten dat ik hetzelfde kon doen.
Mijn verwachting is dat Red Bull de rest van het jaar op vergelijkbare wijze blijft presteren. Het valt te bezien of het gat met de andere renstallen even groot blijft, want er zullen in de loop van het seizoen veel nieuwe ontwikkelingen komen. Vooralsnog loopt de rest achter Red Bull aan. Het verbaast me wel hoe goed McLaren het doet na alle problemen in de aanloop naar het seizoen.
De wintertests beloofden weinig goeds, maar McLaren zal dit jaar echt wel een Grand Prix-zege boeken.Tot nu toe valt Mercedes GP heel erg tegen. Het zit Michael Schumacher niet mee. Zowel in Australië en Maleisië sneuvelde hij tijdens de kwalificatie in Q2. Ik heb geen verklaring voor zijn falen, maar het ziet er allemaal niet sterk uit. Mercedes heeft duidelijk problemen.
Bovendien is zijn stalgenoot Nico Rosberg veel sneller. Vorige maand verwachtte ik dat Mercedes zich naast McLaren en Ferrari zou kunnen nestelen, maar dat is dus niet het geval. Opvallend is de sterke start van Lotus Renault GP, dat al twee keer het podium heeft gehaald.
Vorig jaar heb ik op deze plaats Vitaly Petrov bekritiseerd, omdat hij veel fouten maakte. In Australië deed hij het onlangs bijzonder goed, met een derde plek als beloning. In Maleisië viel hij vlak voor het einde uit, maar daar kon hij niet heel veel aan doen. Hij kwam net buiten de ideale lijn, raakte van de baan en werd vervolgens door een bult in het gras gelanceerd. Daarbij brak zijn stuur af.
Zoiets zie je niet vaak en mag ook niet gebeuren. Renault zal daar ongetwijfeld goed naar kijken. Van de debutanten doet Paul di Resta van Force India het heel goed. Hij vormt een bedreiging voor zijn teamgenoot Adrian Sutil. De verstelbare achtervleugels, die dit jaar zijn geïntroduceerd, bevallen me wel.
Wat mij betreft, wordt het gebruik van DRS niet alleen op de aangegeven inhaalzone toegestaan, maar overal op de baan waar een coureur een seconde achter zijn voorganger ligt.Dat Fernando Alonso, net als Lewis Hamilton, na afloop van de Grand Prix van Maleisië een tijdstraf van twintig seconden kreeg, vond ik niet nodig.
Alonso vocht een geweldig duel uit met de Engelsman. Als hij dan door een kleine inschattingsfout met zijn voorvleugeltje tegen de band van Hamilton aankomt, is zon straf erg zwaar. Het mag natuurlijk niet te gevaarlijk worden, maar willen we nou meer actie zien of niet?
Wat een bullshit dat hij daar een straf voor krijgt. Beter verbieden ze inhalen gewoonquote:
Omdat er niet over geklaagd werd. Alonso heeft na de race een protest ingediend tegen dat moment van Hamilton. Na bestudering van de beelden door de stewards is er 20 seconde tijdstraf toegekend.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:19 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet strafwaardig. Ik heb een hekel aan hamilton maar m.i. deed hij hier niets fout. Hij reed lang een defensieve lijn en daarna ging hij terug naar binnen. Ik heb vettel het bonter zien maken zonder straf te krijgen.....
Als Alonso nou door dat 'weaven' zijn vleugel stuk had gereden, dan kan ik me het voorstellen.quote:Op donderdag 14 april 2011 12:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat er niet over geklaagd werd. Alonso heeft na de race een protest ingediend tegen dat moment van Hamilton. Na bestudering van de beelden door de stewards is er 20 seconde tijdstraf toegekend.
Volgens de regels is het misschien terecht (net zoals de straf van Alonso), maar die regels deugen niet. Als je jezelf niet mag verdedigen zijn er geen echte gevechten meer op de baan. Die gevechten heb ik liever dan dat er makkelijk ingehaald kan worden.
Jezus, wat voor een Jankerd is Alonso dan wel niet zegquote:Op donderdag 14 april 2011 12:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat er niet over geklaagd werd. Alonso heeft na de race een protest ingediend tegen dat moment van Hamilton. Na bestudering van de beelden door de stewards is er 20 seconde tijdstraf toegekend.
Volgens de regels is het misschien terecht (net zoals de straf van Alonso), maar die regels deugen niet. Als je jezelf niet mag verdedigen zijn er geen echte gevechten meer op de baan. Die gevechten heb ik liever dan dat er makkelijk ingehaald kan worden.
quote:BBC commentators Martin Brundle and David Coulthard believe Fernando Alonso was the one who complained to race stewards about Lewis Hamiltons weaving at the Malaysian Grand Prix.
The two were battling it out for the final podium spot when Alonso mistimed an overtaking move and his Ferrari made contact with the back of the MP4-26.
Everyone dismissed the collision as a racing incident as stewards made no comment about it during the closing stages of the race. However, the duo were summoned at the completion of the race and Alonso was punished for causing the accident while Hamilton was slapped with a 20-second penalty for making more than one move to defend his position.
Writing in his Telegraph column, Coulthard says he didnt see anything untoward about Hamiltons defending and believes Alonso and Ferrari raised alarm about the incident.
I had not seen any weaving myself, but that is not to say it did not happen, he wrote. "In the commentary box we rely on the international feed and unless the director or a cameraman sees an incident, it is not broadcast.
The race director, Charlie Whiting, obviously did not spot it at the time, or did not deem it worthy of investigation. So clearly Ferrari and Fernando raised the issue when he went to see the stewards about the collision.
He added: "It seems a fair assumption that Fernando only reported Lewiss weaving since he was already in trouble himself.
But that does not make his complaint any less valid. And once reported, the stewards have an obligation to uphold the rules.
Brundle echoed Coulthards point and called for consistency from the stewards.
We did not see anything in the commentary box that raised alarms but the stewards have access to far more footage and data than we do and I suspect they want to set a precedent in this new style of F1 racing, he wrote in his BBC Sport blog.
The problem is that there will be four different stewards this weekend in China and there needs to be consistency in any decision-making.
For example, there will be comparisons between what Hamilton did in Sepang and the tactics Felipe Massa adopted in Australia, as well as Vettels defensive manouevres going into the first corner.
We did not hear about Hamiltons potential penalty during the race because the issue was only raised by Alonso and Ferrari afterwards.
Alonso was also penalised 20 seconds after running into the back of Hamilton but, given he did not damage the Britons race at that point, I would have thought having to pit for a new nose was penalty enough.
.
stelletje jankerts bij de BBC, die roepen maar wat, of Hamilton moet buiten beeld heel erg geslingerd hebben , trouwens Hamilton heeft al 100 van die waarschuwingen gehad..quote:Op donderdag 14 april 2011 14:04 schreef Tarado het volgende:
Het is een gerucht dat de klacht van Alonso/Ferrari kwam of zijn er inmiddels feiten?
Alonso raised Hamilton weaving issue
Tuesday 12th April 2011
[..]
heb het ff aangepast met een nieuwe upload. Pic zal wel in m'n cash hebben gestaan, want hier had ik geen problemen.quote:
Waarom haal je dan steeds z'n 'ras' aan? Als het er toch niets mee te maken heeft en je toch niets tegen negers hebt ...quote:Op donderdag 14 april 2011 22:53 schreef vosss het volgende:
Die kutbritten wordt ik ook helemaal debiel van als je hoort hoe die over hamilton praten
Alsof die kutneger niks fout kan doen in hun ogen
ps: ik heb niks tegen negers in het algemeen.
Blijkbaar komt het van de stewards / Charlie Whiting zelf. En wil men door de gevaren van het gebruik van DRS en KERS de regels strenger hanteren.quote:Op donderdag 14 april 2011 14:04 schreef Tarado het volgende:
Het is een gerucht dat de klacht van Alonso/Ferrari kwam of zijn er inmiddels feiten?
Alonso raised Hamilton weaving issue
Tuesday 12th April 2011
[..]
Nadeel is dat we misschien wel meer inhaalacties gaan zien, maar minder echte gevechten op de baan.quote:The good news was that I have been able to make some discreet inquiries about the penalties given at the Malaysian Grand Prix and I think that I now understand what happened. The first point was that the FIA is not being inconsistent, but rather trying to establish limits that will create consistency in the new world of DRS and KERS. This is important to avoid dangerous wheel-over-wheel accidents. The drivers and teams are very keen to know the limits and both teams strongly urged the FIA to create clear guidelines during the hearings after the race in Kuala Lumpur.
However there are a couple of other things that need to be borne in mind about the processes involved. There was no complaint from any team. The decision to look at the incidents came from Race Director Charlie Whiting. The fact that one decision was listed as following a report from the Race Director and the other was not seems to have been a clerical error. The question of Lewis Hamiltons penalty for weaving was due to two factors: the first was that Lewis was warned about weaving a year ago when he got away with zig-zagging in front of Vitaly Petrov. That was deemed to be a question of trying to break a tow, but this year he was reckoned to be blocking. The difference was that in this day and age of KERS and DRS there is going to be more speed differential between the cars and so blocking may become more of an issue. The stewards seem to have concluded that it was necessary to punish Hamilton so that no-one in the future could complain that they had been punished when Hamilton was not A line was being drawn in the sand.
In the case of Fernando Alonso running into Hamilton from behind, it was much the same story. With DRS and KERS in action there is more danger this year of wheel-over-wheel incidents and the FIA wanted to make sure that drivers know exactly where they stand. There is no question that Alonso caused an accident while trying to pass Hamilton. The fact that only he suffered from the accident is not the issue in question. He was behind and ran into Hamilton and could have taken the McLaren driver out. It was not a racing incident because Hamilton did not move, nor did he lift off or brake. In road accidents the driver behind is deemed to be responsible because he or she ought to have allowed space for whatever is happening ahead. Alonso did not do that. The fact that Ferrari argued strongly for proper guidelines in relation to Hamilton meant that the team ended up being hoist on its own petard when the spotlight switched from one driver to the other.
quote:So, Alonso misjudged the situation, which seems rather odd given his level of skill. On this matter there is no explanation, although one might hypothesize that he was caught out when Hamiltons car ran out of KERS. The FIA would know this, but the federation is not allowed to divulge details of data from one team to another and so would not be in a position to explain the accident, without rival teams learning something about the McLaren
It is just a theory, but it might explain why Alonso was caught out.
Voel ik nou een griepje bij je opkomen?quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:47 schreef vosss het volgende:
Nou dit weekend dus de eerste race die ik niet live kan zien.
Ben zondag pas om half 4 thuis van werken, dus dat wordt weer nieuws ontwijken en downloaden
Ik mis meestal 8 live races per jaar, dus ik ben erg goed geworden in het ontwijken van het nieuwsquote:Op vrijdag 15 april 2011 16:26 schreef vosss het volgende:
Ja nou dat kan ik dus niet maken.
Ik baal er wel stevig van. Ik bedoel door de ploegentoeslag verdien ik een hele nette cent nu, maar dit is toch wel het grootste nadeel.
Sinds midden 90 heb ik slechts 1 race live gemist en dit jaar ga ik er een stuk of 8 missen!
''a possibility''. Ja, een mogelijk is er natuurlijk altijd, en we hebben het nu ook over een Mercedes protegé. Maar Brawn dumpt Schumacher niet zomaarquote:If Schumachers nightmare F1 return continues any longer there is a possibility that he or Mercedes could decide to terminate their arrangement at the end of the season.
Precies, begrijpend lezen blijft natuurlijk een kunst apartquote:Op zondag 17 april 2011 16:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
''a possibility''. Ja, een mogelijk is er natuurlijk altijd, en we hebben het nu ook over een Mercedes protegé. Maar Brawn dumpt Schumacher niet zomaar
quote:Het aantal inhaalacties ligt na drie Grands Prix in 2011 al op 148, zo berekende de Finse krant Turun Sanomat. Met dank aan de beweegbare achtervleugel, KERS en de nieuwe Pirelli-banden is de hoeveelheid actie op de baan danig toegenomen, zo wijzen de cijfers uit.
De Grand Prix van China vormde het hoogtepunt met 63 inhaalacties, het hoogste aantal in een droge race in meer dan twintig jaar. In Maleisië waren er 56 inhaalcties te noteren, tegenover 24 inhaalacties in Sepang in 2010. Australië viel met slechts 29 inhaalacties een beetje uit de toon, maar zelfs in Melbourne was sprake van een toename ten opzichte van het vorige jaar.
Zelfs vorig jaar waren er al meer inhaalacties (in het hele seizoen) dan in de 20 jaar ervoor (dankzij de ban op refuelling). Dus die Pirelli-banden, DRS en KERS waren niet nodig om goede races te krijgen. Ze zorgen imho voor teveel makkelijke inhaalacties en te weinig echte gevechten op de baan.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:31 schreef LWD-Godius het volgende:
Inhalen in 2011 flink toegenomen met al bijna 150 inhaalacties
[..]
quote:In light of recent comments from those who are against the move away from V8s towards a greener engine, including Bernie Ecclestone and Luca di Montezemolo, Parr says that there is no going back on the direction of travel.
He also makes a point Ive not heard before that with the 2013 engines, when the car is in the pit lane, it will be running on pure electric only, a very interesting step and quite a message, if you think about it.
Criticism of the 2013 plans centres around the lack of noise, but also the notion that it is an empty gesture, paying lip service to sustainability a greenwash in other words. Running on electric only when the car is in the pit lane, would be a big step for the sport.
Parr said the new engine would be turbocharged and turbo-compounded. The KERS (kinetic energy recovery system) will be four times as powerful.
It will have one fan generating electricity to super-charge the engine, another fan to recover energy from the exhausts which will recharge a battery and then be usable, he said.
You are going to have a powertrain generating well over 800hp from four cylinders. I think its going to sound fantastic. Its going to run on pure electric in the pitlane, said Parr.
Youve got cutting edge technology, I mean really the future of road cars, youre going to have a very powerful message about environmental performance and what technology can do. And the racing will be just as exciting, if not more.
Formula One is ultimately defined by its technology and Formula Ones constant reinvention of itself, whether its on the chassis side or the engine side, is fundamental to the nature of the sport, he said.
The people who dont want things to change are the people who for whatever reason feel they have an incumbent advantage by not changing things.
Dat is wel slimquote:Op woensdag 20 april 2011 14:34 schreef sasquatsch het volgende:
Er is meer bekend over de motor reglementen van 2013.
Het idee is dat naast de 1.6 liter turbo, er ook KERS gebruikt gaat worden, waarbij zowel de energie bij het remmen als de energie van de uitlaat wordt hergebruikt. De motoren zouden 800+ pk moeten gaan leveren en het idee is om in de pitstraat alleen op elektriciteit te rijden.
[..]
Kan ik mee levenquote:
hier mogen ze wmb best wat investeren, en het zijn al bestaande techniekenquote:Op woensdag 20 april 2011 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
Het klinkt wel goed, alleen moeten ze er wel voor zorgen dat de ontwikkelingskosten echt binnen de perken blijven.
'k Weet niet of dit veilig is.quote:Op woensdag 20 april 2011 14:34 schreef sasquatsch het volgende:
.... en het idee is om in de pitstraat alleen op elektriciteit te rijden.
Dan moeten de mensen maar oplettenquote:Op woensdag 20 april 2011 23:46 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
'k Weet niet of dit veilig is.
Ik lees in het bericht dat Team Lotus Caterham overneemt, niet andersom.quote:Op donderdag 21 april 2011 19:00 schreef JohnB52 het volgende:
Waar toveren die het geld dan vandaan? Of is Caterham onderdeel van een grotere fabrikant?
Ander idee, net zoals Spyker: aandelen naar de beurs, dat kan welllicht ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |