Hoezo? heb de F12002 als 1:18 (meest succesvolle F1 auto als je het mij zegt) en Schumi reed natuurlijk met startnummer 1 eropquote:Op vrijdag 8 april 2011 18:09 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik heb het nummer ook gekocht, voor die 5 euro is het een leuk modelletje
boekje zelf stelt weinig voor..
mocht er nog een boekje met een sharknose model komen, dan koop ik die ook nog, de rest hoef ik niet
alleen een beetje jammer dat startnummer 1 erop staat![]()
had liever nr 2 of een neutrale gehad![]()
ja daaromquote:Op vrijdag 8 april 2011 18:33 schreef nils7 het volgende:
en Schumi reed natuurlijk met startnummer 1 erop
weet iemand waarom olie op de baan een voordeel is?quote:dat jaar haalt het team een opmerkelijke truc uit tijdens de trainingen: omdat voorwielaandrijvers baat hebben bij olie op de baan in de bochten, hebben de novi's aan het eind van hun voorbumper sproeiers zitten waarmee de rijderss zelf wat olie kunnen leggen waar ze dat nodig hadden
Silly season komt elk jaar sneller op gangquote:Red Bull: Hamilton ein Thema
McLaren-Pilot Lewis Hamilton wird für die kommende Saison als Teamkollege von Sebastian Vettel bei Red Bull gehandelt.
Het was inderdaad een onverslaanbare bak, maar de McLaren MP4/4 is mijns inziens de meest succesvolle F1-wagenquote:Op vrijdag 8 april 2011 18:33 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hoezo? heb de F12002 als 1:18 (meest succesvolle F1 auto als je het mij zegt) en Schumi reed natuurlijk met startnummer 1 erop
Het inhalen misschien wel, maar de gevechten erom niet. En dat zijn juist de leuke facetten van de F1. Het moet niet te makkelijk gemaakt worden (zoals met soms met DRS het geval is).quote:Op maandag 11 april 2011 09:44 schreef Atreidez het volgende:
Wat dit betreft is de indycar dan weer doorgeslagen op het punt dat je niet mag verdedigen als iemand je inhaalt, maar soms gaat t in F1 ook wel extreem van "je komt er niet voorbij".. Dat heeft Hamilton eerder ook al laten zien met slalommen op rechte stukken, maar zo ook verdiende Vettel geen schoonheidsprijs bij de start.
De straf van Hamilton zou inhalen overigens bevorderen toch?
Na een inspectie door de FIA werden deze velgen met wielmoer legaal verklaard.quote:I was walking the pitlane this morning while MercedesGP was conducting pitstop practice, and a photographer pointed something out to me that I had not seen before.
The tyres waiting to be changed onto the car already had what looked to be the wheel nuts attached to the wheel rims. Similarly, those that were taken off the car still appeared to have the nuts attached. The guns did not appear to pull a nut off nor put one on, merely to unscrew the existing one and then tighten the replacement.
This kind of technology is nothing new to fans of NASCAR. In that series, each wheel rim features five wheel nuts (or lug nuts as they are termed Stateside), which are attached to the rim with an adhesive. When a car comes into the box, those five nuts are loosened and the wheel removed with the nuts still attached, before the new wheel is placed on the car and the five attached nuts tightened.
The importance of this is that it speeds up the pitstop process and eliminates the chances of a wheel nut falling onto the floor or the thread becoming crossed.
ik had vorig jaar voor 35 euro een abonnement afgesloten waar ik twee Superbike-kaartjes op Assen bij kreeg ter waarde van 80 euro.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:37 schreef vosss het volgende:
Ik heb er een deel los van liggen hier over de laatste paar jaar.
Ik zie dat het 35 euro kost voor 1 jaar, 6 nummers.
Geen idee wat ze los kosten
Doen ze zeker in samenwerking met het magazine van RTL GP.quote:Op maandag 11 april 2011 15:25 schreef Slein83 het volgende:
Die officiële iPhone app F1 2011 spoort ook niet, krijg 2 berichten dat de quali nu start. LoL
De gevechten zijn gewoon leuker als er wordt gevochtenquote:Op maandag 11 april 2011 09:44 schreef Atreidez het volgende:
Wat dit betreft is de indycar dan weer doorgeslagen op het punt dat je niet mag verdedigen als iemand je inhaalt, maar soms gaat t in F1 ook wel extreem van "je komt er niet voorbij".. Dat heeft Hamilton eerder ook al laten zien met slalommen op rechte stukken, maar zo ook verdiende Vettel geen schoonheidsprijs bij de start.
De straf van Hamilton zou inhalen overigens bevorderen toch?
quote:Ferrari maakt zich zorgen om de matige prestaties bij de eerste twee races in de Formule 1. De bazen van de Italiaanse renstal zijn maandag naar thuisbasis Maranello gereisd om onderzoek te verrichten naar de wagens.
Normaal gesproken zou de teamleiding van Ferrari vanuit Maleisië rechtstreeks naar China gaan voor de volgende Grand Prix van komend weekeinde in Shanghai.
''Prioriteit is onderzoeken hoe het kan dat de aerodynamica van de auto's in de windtunnel beter is dan op de circuits'', aldus een verklaring op de website van Ferrari.
Teambaas Stefano Domenicali, technisch directeur Aldo Costa en zijn assistent Pat Fry hopen veranderingen aan de wagens sneller door te voeren.
Coureurs Felipe Massa en Fernando Alonso staan slechts vijfde en zesde in de WK-stand. Alonso was tijdens de Grand Prix van Brazilië in 2010 de laatste Ferrari-coureur die naar het podium mocht.
Zou me verbazen als ze voor vrijdag as het lek al boven hebbenquote:Op dinsdag 12 april 2011 09:36 schreef sasquatsch het volgende:
Leiding Ferrari bijeen voor crisisberaad
[..]
Dat zijn dus pas 3 GP's waar geen Ferrari op het podium is geweest.quote:Alonso was tijdens de Grand Prix van Brazilië in 2010 de laatste Ferrari-coureur die naar het podium mocht.
1980, 0 keer op het podium en 8 puntenquote:Op dinsdag 12 april 2011 14:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zijn dus pas 3 GP's waar geen Ferrari op het podium is geweest.
Dat is in het verleden wel meer dan 3 geweest.
Goed gebaar, mocht alleen wat minder gayquote:Nick is writing an open letter to injured Robert Kubica via BILD.
Dear Robert,
have you seen that? I printed your logo on the front of my helmet, and the Polish flag on the side. I wanted you to see that and to let you know that I'm thinking of you. I wanted to show your fans that you are a part of Formula 1 and of this team. This 3rd place is also yours! During the race I had often been thinking of you. Crossing the finish line, happiness totally flooded my head. I know what you are thinking right now: "Lotus-Renault has built such a wonderful car this year. I want to get back as soon as possible and drive it!" You can do it, I wish you all the best for your rehabilitation. Get well soon!
Yours
Nick
Onzin natuurlijk. Tijdens een race ben je 110% gefocussed op het racen en heb je helemaal geen tijd om aan iets anders dan dat te denken.quote:During the race I had often been thinking of you.
erg comfortabel rijden lijkt het me niet, met een overall vol zaadquote:Op dinsdag 12 april 2011 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
Of hij zegt juist dat hij nog harder had gekund en eigenlijk had moeten winnen
Ach, tijdens de rechte stukken kunnen je gedachten wel eens afdwalen natuurlijk!quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Tijdens een race ben je 110% gefocussed op het racen en heb je helemaal geen tijd om aan iets anders dan dat te denken.
Gaylord
Dat is dus duidelijkquote:
Echt belachelijk dat Hamilton hiervoor bestraft is. Ik had beter verwacht van Pirro.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is dus duidelijk, we wisten het al maar toch goed dat Brundle het bevestigt
volgens mij heeft Hamilton straf gekregen voor het teveel verdedigen/andere lijnen op het rechte stuk toch?quote:Op woensdag 13 april 2011 16:57 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Echt belachelijk dat Hamilton hiervoor bestraft is. Ik had beter verwacht van Pirro.
Oke, weet ik niet precies. Maar daar was ook weinig mee aan de hand volgens mij.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:03 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
volgens mij heeft Hamilton straf gekregen voor het teveel verdedigen/andere lijnen op het rechte stuk toch?
Kloptquote:Op woensdag 13 april 2011 17:03 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
volgens mij heeft Hamilton straf gekregen voor het teveel verdedigen/andere lijnen op het rechte stuk toch?
Maar dat gebeurde dus voor dat het bovenstaande fragment begint?quote:
Jaquote:Op woensdag 13 april 2011 17:30 schreef Bolter het volgende:
[..]
Maar dat gebeurde dus voor dat het bovenstaande fragment begint?
Een beste dreun was dat, grappig om te zien hoe de stuurstang losschiet maar best gevaarlijk ook.quote:
Versnelde opnamequote:Op woensdag 13 april 2011 17:30 schreef Bolter het volgende:
[..]
Maar dat gebeurde dus voor dat het bovenstaande fragment begint?
Zijn er nog ergens high-res foto's van te vinden?quote:Op woensdag 13 april 2011 18:15 schreef Karstman het volgende:
[..]
Een beste dreun was dat, grappig om te zien hoe de stuurstang losschiet maar best gevaarlijk ook.
Jezus, hier krijg je straf voor?quote:
Ik vind het ook niet strafwaardig. Ik heb een hekel aan hamilton maar m.i. deed hij hier niets fout. Hij reed lang een defensieve lijn en daarna ging hij terug naar binnen. Ik heb vettel het bonter zien maken zonder straf te krijgen.....quote:Op woensdag 13 april 2011 20:11 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Jezus, hier krijg je straf voor?
Mooi man dat moderne racen.
quote:AMSTERDAM - In de eerste twee Formule 1-races van het seizoen heeft Red Bull een waanzinnig sterke indruk op mij gemaakt. Ondanks de problemen met KERS hebben ze de beste allroundauto.
Bovendien is iedereen binnen het team goed op elkaar ingespeeld. Bij de coureurs steekt regerend wereldkampioen Sebastian Vettel er momenteel met kop en schouders boven uit. Net als vorig jaar laat hij zien een goede rijder te zijn. En ook tussen de oren zit het goed bij hem.
Hij is absoluut favoriet voor de wereldtitel. De overmacht van Vettel in Australië en Maleisië moet zijn teamgenoot Mark Webber zorgen baren, ook met het oog op volgend seizoen. Webber had in de afgelopen twee wedstrijden misschien wat technische problemen, maar hij heeft wel de beschikking over dezelfde auto als Vettel. Dat geeft aan dat de Duitser gewoon een betere coureur is.
Ik gun Vettel het succes van harte, maar vind het wel jammer dat hij na elke zege dat vingertje zo arrogant de lucht insteekt. Dat komt heel vervelend over en stoort me een beetje. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik in mijn Formule 1-tijd graag in de positie had gezeten dat ik hetzelfde kon doen.
Mijn verwachting is dat Red Bull de rest van het jaar op vergelijkbare wijze blijft presteren. Het valt te bezien of het gat met de andere renstallen even groot blijft, want er zullen in de loop van het seizoen veel nieuwe ontwikkelingen komen. Vooralsnog loopt de rest achter Red Bull aan. Het verbaast me wel hoe goed McLaren het doet na alle problemen in de aanloop naar het seizoen.
De wintertests beloofden weinig goeds, maar McLaren zal dit jaar echt wel een Grand Prix-zege boeken.Tot nu toe valt Mercedes GP heel erg tegen. Het zit Michael Schumacher niet mee. Zowel in Australië en Maleisië sneuvelde hij tijdens de kwalificatie in Q2. Ik heb geen verklaring voor zijn falen, maar het ziet er allemaal niet sterk uit. Mercedes heeft duidelijk problemen.
Bovendien is zijn stalgenoot Nico Rosberg veel sneller. Vorige maand verwachtte ik dat Mercedes zich naast McLaren en Ferrari zou kunnen nestelen, maar dat is dus niet het geval. Opvallend is de sterke start van Lotus Renault GP, dat al twee keer het podium heeft gehaald.
Vorig jaar heb ik op deze plaats Vitaly Petrov bekritiseerd, omdat hij veel fouten maakte. In Australië deed hij het onlangs bijzonder goed, met een derde plek als beloning. In Maleisië viel hij vlak voor het einde uit, maar daar kon hij niet heel veel aan doen. Hij kwam net buiten de ideale lijn, raakte van de baan en werd vervolgens door een bult in het gras gelanceerd. Daarbij brak zijn stuur af.
Zoiets zie je niet vaak en mag ook niet gebeuren. Renault zal daar ongetwijfeld goed naar kijken. Van de debutanten doet Paul di Resta van Force India het heel goed. Hij vormt een bedreiging voor zijn teamgenoot Adrian Sutil. De verstelbare achtervleugels, die dit jaar zijn geïntroduceerd, bevallen me wel.
Wat mij betreft, wordt het gebruik van DRS niet alleen op de aangegeven inhaalzone toegestaan, maar overal op de baan waar een coureur een seconde achter zijn voorganger ligt.Dat Fernando Alonso, net als Lewis Hamilton, na afloop van de Grand Prix van Maleisië een tijdstraf van twintig seconden kreeg, vond ik niet nodig.
Alonso vocht een geweldig duel uit met de Engelsman. Als hij dan door een kleine inschattingsfout met zijn voorvleugeltje tegen de band van Hamilton aankomt, is zon straf erg zwaar. Het mag natuurlijk niet te gevaarlijk worden, maar willen we nou meer actie zien of niet?
Wat een bullshit dat hij daar een straf voor krijgt. Beter verbieden ze inhalen gewoonquote:
Omdat er niet over geklaagd werd. Alonso heeft na de race een protest ingediend tegen dat moment van Hamilton. Na bestudering van de beelden door de stewards is er 20 seconde tijdstraf toegekend.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:19 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet strafwaardig. Ik heb een hekel aan hamilton maar m.i. deed hij hier niets fout. Hij reed lang een defensieve lijn en daarna ging hij terug naar binnen. Ik heb vettel het bonter zien maken zonder straf te krijgen.....
Als Alonso nou door dat 'weaven' zijn vleugel stuk had gereden, dan kan ik me het voorstellen.quote:Op donderdag 14 april 2011 12:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat er niet over geklaagd werd. Alonso heeft na de race een protest ingediend tegen dat moment van Hamilton. Na bestudering van de beelden door de stewards is er 20 seconde tijdstraf toegekend.
Volgens de regels is het misschien terecht (net zoals de straf van Alonso), maar die regels deugen niet. Als je jezelf niet mag verdedigen zijn er geen echte gevechten meer op de baan. Die gevechten heb ik liever dan dat er makkelijk ingehaald kan worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |