Tot nog toe zijn (bijna) alle initiatieven om elektrisch te gaan racen geflopt, waaronder het Nederlandse Formula Zero.quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:32 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Over 3 jaar stellen ze gewoon 22 Tesla's op.........
kijken of het beeld op BBC HD scherp genoeg is om de druppeltjes te tellen terwijl ze vallenquote:Op dinsdag 5 april 2011 16:23 schreef Atreidez het volgende:
[..]
In 2001 was het geluk dat de race al gestart was.. Dat buitje van 2001 voor de start resulteerd ws. gewoon weer in een uitstel of talloze rondes achter de SC
Hey is dat Formula Zero gestopt? Ik heb daar een 2 jaar geleden ook nog aan meegewerkt.quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Tot nog toe zijn (bijna) alle initiatieven om elektrisch te gaan racen geflopt, waaronder het Nederlandse Formula Zero.
Al zijn er wel weer plannen om een soort elektrische Formule 3 klasse op te zetten.
En over 3 jaar is te vroeg. De nieuwe Concorde Agreement die ingaat in 2013 loopt 5 jaar, dus de F1 zal op zijn vroegst in 2018 elektrisch kunnen worden, als dat al gebeurt.
Toen ik er was (twee jaar geledenquote:Op dinsdag 5 april 2011 11:05 schreef Burnie88 het volgende:
Het gebeurt ieder jaar weer, maar toch het vermelden waard; het gehele weekend onweersbuien voorspeld voor Sepang. Hopelijk niet zo heftig als 2 jaar geleden, een halve race of 30 ronden achter de safety car is geen zak aan. Laat het maar een buitje zijn zoals in 2001.
http://www.autoblog.nl/ar(...)f1-klasse#post-42275quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Tot nog toe zijn (bijna) alle initiatieven om elektrisch te gaan racen geflopt, waaronder het Nederlandse Formula Zero.
Al zijn er wel weer plannen om een soort elektrische Formule 3 klasse op te zetten.
En over 3 jaar is te vroeg. De nieuwe Concorde Agreement die ingaat in 2013 loopt 5 jaar, dus de F1 zal op zijn vroegst in 2018 elektrisch kunnen worden, als dat al gebeurt.
Wat zou er dan op de achterkant van dat stuur zitten wat zo speciaal is dat we het niet mogen zien? Geheime knoppen voor flexibele voorvleugels, superspecial flappy padels...quote:
Of misschien wel een paar schakel-pads + een heleboel speculatie & afleiding ?quote:Op woensdag 6 april 2011 12:21 schreef Karstman het volgende:
[..]
Wat zou er dan op de achterkant van dat stuur zitten wat zo speciaal is dat we het niet mogen zien? Geheime knoppen voor flexibele voorvleugels, superspecial flappy padels...
Ik hoop het niet, ik zie die auto's al over het circuit zoemen, lijkt me helemaal niks, verder begrijp ik het ook niet helemaal, electrisch rijden is alleen maar schoner op de plek waar gereden wordt, de energie wordt toch in de meeste gevallen "vuil"opgewekt dus blijft het verplaatsen van een probleemquote:Op dinsdag 5 april 2011 16:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze kunnen nog laaaang niet zoveel kW uit een kilo accu halen als wat ze uit een kilo benzine halen. Ik denk ook niet dat ze in 2018 elektrisch zullen rijden.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, ik zie die auto's al over het circuit zoemen, lijkt me helemaal niks, verder begrijp ik het ook niet helemaal, electrisch rijden is alleen maar schoner op de plek waar gereden wordt, de energie wordt toch in de meeste gevallen "vuil"opgewekt dus blijft het verplaatsen van een probleem
En onder ''goed'' versta je:quote:Op woensdag 6 april 2011 19:19 schreef MaGNeT het volgende:
Weersverwachting in Sepang ziet er goed uit voor het weekend
Iedere dag 60% kans op regen/onweer verwacht. Maar dat is ieder jaar zo, dus reken je nog maar niet rijk.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En onder ''goed'' versta je:
1: goed voor de kijker, oftewel buien waardoor spektakel,
2: of goed als in >25 °C zonnig terras weer?
MikeGascoyne: 4pm here at it has just started pouring with rain. Race due to start at this time on Sunday, would make it interestingquote:Op woensdag 6 april 2011 20:56 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Iedere dag 60% kans op regen/onweer verwacht. Maar dat is ieder jaar zo, dus reken je nog maar niet rijk.
Met andere woorden; we beginnen de race achter de SC en rijden eerst 30 rondes achter de SC tot de baan droog isquote:Op donderdag 7 april 2011 10:16 schreef Swindler het volgende:
[..]
MikeGascoyne: 4pm here at it has just started pouring with rain. Race due to start at this time on Sunday, would make it interesting
quote:A Korean consortium is reportedly interested in buying into the struggling Hispania team.
Italiaracing.net said the talks with owner Jose Ramon Carabante recently began although the amount requested by the Spanish businessman is apparently quite high.
Carabante recently told Cadena Ser radio that he is not ruling out selling some of his HRT stake.
Die hebben we alquote:
Ja als sponsor dat weet ik. Maar niet als motorenbouwer.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Die hebben we al![]()
[ afbeelding ]
Ik zie het alweer helemaal gebeuren: McLaren Kia, Red Bull Racing Hyundai, Lotus Dacia, Williams GP Isuzu
Het was toch wit en zilver of ben ik nou aan het dementeren?quote:Pirelli past bandenmarkering aan
07 april 2011 — Pirelli heeft besloten om vanaf de GP van Maleisië de bandenmarkeringen aan te passen.
De Italiaanse bandenfabrikant heeft besloten om een ‘gouden’ streep aan de zijkant van de zachte bandencompound toe te voegen. Dit moet ervoor zorgen dat de bandencompound beter te onderscheiden is van de harde bandencompound die zilverkleurig is.
De aanpassing komt er naar aanleiding van klachten van fans. Tijdens de openingsrace in Australië was het naar verluidt moeilijk om de zilvere en gele markeringen van elkaar te onderscheiden.
De ‘gouden’ streep is echter maar een tijdelijke oplossing tot een beter alternatief wordt gevonden.
“We kregen enkele opmerkingen dat de mensen de bandencompounds slecht konden herkennen, ook de streep is geen ideale oplossing,” aldus Paul Hembery.
“Tegen Turkije zullen we een betere markering aanbrengen. We zullen Pirelli en P-Zero met elkaar verbinden door meer kleur. Dat zal ervoor zorgen dat wanneer de banden draaien, het zwart niet meer zal domineren. Het zal eruit zien als een gele cirkel die draait.”
“We zullen dezelfde markering vervolgens ook gebruiken voor de andere bandencompounds. De resultaten van de eerste tests die we deden zijn alvast goed.”
De banden zullen er de komende races dus anders uitzien, al is het misschien eerder de vraag of de teams in Maleisië de regenbanden zullen moeten gebruiken.
quote:Op donderdag 7 april 2011 22:15 schreef Peterselieman het volgende:
2011 Formula 1 Petronas Malaysia Grand Prix #1
Gratis tip voor als iemand in Nederland nog wat geld in een ouwe sok heeft liggenquote:Ferrari verkoopt duurste gids ter wereld
Ferrari gaat het duurste gids ter wereld aan de man brengen. Voor ruim 176.000 euro koop je de Official Ferrari Opus Enzo Diamante, keurig afgezet met diamanten.
De gids is net iets duurder dan het goedkoopste model van de Italiaanse sportwagenfabrikant. In elk land wordt slechts één exemplaar verkocht.
Een rijke Australiër kocht zijn gids tijdens de Grand Prix van Melbourne. Het boekwerk bevat informatie over elke auto die Ferrari heeft geproduceerd. Daarbij krijg je de handtekening van elke nog in leven zijnde Ferrari F1-kampioen cadeau.
400 euro dus en dan heb je 80 schaalmodelletjes van 1:43.quote:Uit hoeveel delen bestaat de collectie?
Er zijn in totaal 80 delen gepland.
Eerste Truck race voor Raikkonen is 20 mei in Charlotte.quote:Kimi Raikkonen is testing well in NASCAR. So good, in fact, that he is already matching lap times with Kyle Busch, the owner of the truck the Formula 1 world champion will race.
Raikkonen did more testing Thursday in Rockingham, N.C., after two days earlier this week at Gresham Motorsports Park in Georgia attended by Busch.
All this comes less than a week after Raikkonen signed with Kyle Busch Motorsports to make his NASCAR debut next month in a Trucks Series race at Charlotte Motor Speedway.
"The test went really well at Gresham. Kimi is a race car driver, so he does know how to drive race cars and drive them well," Busch said Thursday. "I got to see it firsthand, and then got to get in the truck myself and run some laps just to kind of see where I compared to where he was at on tires and stuff, and we ran identical lap times. So he's right there, he knows what he's doing."
ik heb het nummer ook gekocht, voor die 5 euro is het een leuk modelletjequote:Op vrijdag 8 april 2011 11:45 schreef Waffle het volgende:
Iemand trouwens bekend met het magazine "Ferrari Collection"? Elke editie zit er een model van Ferrari bij. Van straatauto's tot F1 modellen. Het eerste deel ligt nu in de winkels voor maar 5 euro en daar zit een F2002 model bij. Het zijn geen minichamps modellen, maar voor 5 euro mag je hem eigenlijk niet laten liggen.
Wij verkopen hem gewoon in de supermarkt, maar de bruna of iets dergelijks zullen ze ook wel verkopen. Volgens mij was deze serie er een paar jaar terug ook, maar is het toen een beetje geflopt. Normaal kost het magazine namelijk 13 euro per keer. Ik kan er op internet niet echt iets over vinden, behalve deze website.
http://www.modelsportauto.eu/homepage.asp
Dus voor de mensen die nog op zoek zijn naar een 1:43 F2002 zou ik er snel bij zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |