bodylotion | maandag 14 maart 2011 @ 14:39 |
![]() Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2011: 1. Bahrein (13 maart) 2. Australië (27 maart) 3. Maleisië (10 april) 4. China (17 april) 5. Turkije (8 mei) 6. Spanje (22 mei) 7. Monaco (29 mei) 8. Canada (12 juni) 9. Europa (Valencia, Spanje) (26 juni) 10. Groot-Brittannië (10 juli) 11. Duitsland (24 juli) 12. Hongarije (31 juli) 13. België (28 augustus) 14. Italië (11 september) 15. Singapore (25 september) 16. Japan (9 oktober) 17. Zuid-Korea (24 oktober) 18. India (30 oktober) 19. Abu Dhabi (13 november) 20. Brazilië (27 november) Openingsposts van de Grands Prix van afgelopen seizoen 2010: 1. Bahrein 2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix 2. Australië 2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1 3. Maleisië 2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1 4. China 2010 Formula 1 Chinese Grand Prix #1 5. Spanje 2010 Formula 1 Gran Premio de España Telefónica #1 6. Monaco Formula 1 Grand Prix de Monaco 2010 #1 7. Turkije 2010 Formula 1 Turkish Grand Prix #1 8. Canada Formula 1 Grand Prix du Canada 2010 9. Europa (Valencia, Spanje) 2010 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe #1 10. Groot-Brittannië 2010 Formula 1 Santander British Grand Prix #1 11. Duitsland Formula 1 Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 #1 12. Hongarije 2010 Formula 1 Hungarian Grand Prix #1 13. België 2010 Formula 1 Belgian Grand Prix #1 14. Italië Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia 2010 #1 15. Singapore 2010 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix #1 16. Japan 2010 Formula 1 Japanese Grand Prix #1 17. Zuid-Korea Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1 18. Brazilië Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1 19. Abu Dhabi 2010 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix #1 Eindstanden 2010 Uitslag GP van Abu Dhabi 2010 met eindstanden Coureurs en Constructeurs Teams: - Ferrari - Force India - Hispania Racing Team - Lotus Renault GP - McLaren - Mercedes GP - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Team Lotus - Virgin Racing - Williams Wie staan er in 2011 aan de start: Red Bull Racing WCC 2010 01. Sebastian Vettel WDC 2010 02. Mark Webber McLaren 03. Jenson Button WDC 2009 04. Lewis Hamilton WDC 2008 Ferrari 05. Fernando Alonso WDC 2005/06 06. Felipe Massa Mercedes GP 07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04 08. Nico Rosberg Lotus Renault GP 09. Nick Heidfeld (vervanger Robert Kubica) 10. Vitaly Petrov Williams 11. Rubens Barrichello 12. Pastor Maldonado Force India 14. Adrian Sutil 15. Paul Di Resta Sauber 16. Kamui Kobayashi 17. Sergio Perez Scuderia Toro Rosso 18. Sébastien Buemi 19. Jaime Alguersuari Team Lotus Naam kan eventueel nog veranderen 20. Jarno Trulli 21. Heikki Kovalainen HRT F1 Team 22. Narain Karthikeyan 23. Vitantonio Liuzzi Virgin Racing 24. Timo Glock 25. Jerome D'Ambrosio Voor meer info zie het [F1] Silly season 2011-topic en de voorlopige entry list 2011 van de FIA (2-12-2010). F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Race Freaks - Autosport.com Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief): - Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2) - Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series) - Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009)) Zie verder het topic over Nederlandse Talenten Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting Regulations Sporting Regulations 2011 Technical Regulations Technical Regulations 2011 Gerelateerde reguleringen O.a. apendices, zie Regulations pagina van FIA Testschema 2011 ![]() De kalender voor 2011 met 20 races ![]() Uitzendingen van BBC Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland! ![]() FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2010 De OP is hier te vinden DeOP is hier te vinden! [ Bericht 39% gewijzigd door bodylotion op 14-03-2011 15:57:30 ] | |
bodylotion | maandag 14 maart 2011 @ 14:43 |
hier verder ![]() ![]() | |
Googolplexian | maandag 14 maart 2011 @ 15:23 |
Ligt het aan mij of laden heel veel afbeelding uit de OP niet? | |
vosss | maandag 14 maart 2011 @ 15:28 |
Geen idee ik heb er niet naar gekeken en dit is alleen maar een TVP zodat ik het topic snel weer kan terugvinden straks ![]() | |
sasquatsch | maandag 14 maart 2011 @ 15:39 |
De OP bevat ook delen die er niet thuishoren. Volgens mij hoort alles vanaf ============== Weggehaalde links: ================ er niet in thuis. | |
IkWilbert | maandag 14 maart 2011 @ 15:43 |
We hadden zo'n mooi weekend kunnen hebben... nu nog twee weken wachten ![]() | |
sasquatsch | maandag 14 maart 2011 @ 15:44 |
Het gaat niet alleen om snelle kwalificatierondjes, maar vooral over de gemiddelde tijd gedurende lange runs. Dat geeft meer een indicatie over de racesnelheid. En die lijkt wel goed te zitten (al lees ik verschillende berichten hierover). Volgens Gazetto de la Sports was Mercedes gedurende de lange stints het tweede team, achter Ferrari en voor Red Bull. Volgens anderen analyses is Mercedes het vierde team na Red Bull, Ferrari en Renault. | |
bodylotion | maandag 14 maart 2011 @ 15:56 |
Ik zie Renault zonder Kubica niet de nummer vier zijn ![]() | |
bodylotion | maandag 14 maart 2011 @ 16:00 |
aangepast. thanks ![]() The latest online F1 preview BBC | |
caspervc | maandag 14 maart 2011 @ 16:14 |
Ben benieuwd naar het nieuwe seizoen... kan eigenlijk niet wachten.... | |
0634 | maandag 14 maart 2011 @ 18:00 |
Nog maar twee weekjes... | |
vosss | maandag 14 maart 2011 @ 18:01 |
Dat dus en ik heb de 27ste maar mooi vrijgepakt. Hoewel ik dit seizoen niet alles live kan zien wilde ik de opener toch ECHT niet live missen ![]() | |
Karstman | maandag 14 maart 2011 @ 18:48 |
Ik moet nog een nieuwe tv kopen... | |
Schunckelstar | maandag 14 maart 2011 @ 18:49 |
maar dan beginnen we wel op een topcircuit ![]() | |
Sinister-D- | maandag 14 maart 2011 @ 18:51 |
Ik nog een nieuwe HDD-recorder ![]() | |
kepler | maandag 14 maart 2011 @ 19:23 |
Ik ga twee dagen zonder media door het leven ![]() ![]() | |
SjaakVilleneuve | maandag 14 maart 2011 @ 19:38 |
idd ![]() Ohjah , Vettel ![]() | |
ElmarO | maandag 14 maart 2011 @ 19:44 |
Heb een subleague aangemaakt voor de vaste F1-volgers hier. http://managers.fok.nl/f1/f1-2011/subleagues/index/id/364 Het wachtwoord kan je krijgen via een PM. ![]() | |
SjaakVilleneuve | maandag 14 maart 2011 @ 20:02 |
Check ![]() | |
Walter_Sobchak | maandag 14 maart 2011 @ 20:04 |
Ik vond mijn TT beter ![]() | |
Schunckelstar | maandag 14 maart 2011 @ 20:09 |
![]() zou kut zijn ![]() | |
SjaakVilleneuve | maandag 14 maart 2011 @ 20:13 |
ja idd dat zou kut zijn, ik heb jaren geleden Olav Mol afgezworen ![]() Dan maar weer terug naar den duitser ![]() | |
kepler | maandag 14 maart 2011 @ 20:14 |
Wimbledon en F1 ![]() Zijn toch wel twee van de grootste sporten in de UK? | |
Schunckelstar | maandag 14 maart 2011 @ 20:17 |
op zich heb ik niks tegen mol, dat vind ik wel leuk achtergrondgebabbel, maar die 37 reclames tijdens de race vind ik echt kut ![]() de duitser kijk ik niet ![]() ![]() | |
Karstman | maandag 14 maart 2011 @ 20:39 |
We hebben ook nog de belg. | |
Schunckelstar | maandag 14 maart 2011 @ 20:41 |
dan word het ollie en tijdens de reclames de belg ![]() | |
Sinister-D- | maandag 14 maart 2011 @ 21:04 |
Nee, want de commerciële zender VT4 gaat de F1 verzorgen dit jaar ![]() Ow wacht, die heb ik hier in België wel ![]() | |
Karstman | maandag 14 maart 2011 @ 21:10 |
Oh dat had ik dan weer even gemist. Tja dan echt Olaf Mol want ik weiger toch echt om naar duitsers te gaan zitten luisteren. | |
roelofjan | maandag 14 maart 2011 @ 22:15 |
Simon Fuller to manage Hamilton Lewis Hamilton will now be managed by Simon Fuller's famous XIX Management team, the Briton has announced. http://www.autosport.com/news/report.php/id/89913 Simon Fuller, da's de oprichter van de Spice Girls. ![]() | |
SjaakVilleneuve | maandag 14 maart 2011 @ 22:19 |
'Ja, sicher!' ![]() ![]() und ![]() TV star Florian König und Experte Niki Lauda … ![]() | |
SjaakVilleneuve | maandag 14 maart 2011 @ 22:24 |
[ Bericht 100% gewijzigd door SjaakVilleneuve op 14-03-2011 22:25:37 (nevermind) ] | |
Trystar | dinsdag 15 maart 2011 @ 10:54 |
Bijna ![]() | |
vosss | dinsdag 15 maart 2011 @ 11:00 |
![]() Om alvast in de stemming te komen: http://www.binsearch.info(...)font=small&postdate= Jaaroverzicht van 2010 nog maar een keertje ![]() Ik ben aant kijken ![]() | |
dekkered | dinsdag 15 maart 2011 @ 15:15 |
Ik heb hem nog steeds staan als ik hem wil kijken, zelfs nog meerdere races van 2010 | |
Atreidez | dinsdag 15 maart 2011 @ 22:51 |
Dat werd toch ook een succes. | |
Atreidez | dinsdag 15 maart 2011 @ 22:51 |
Als ie maar niet gaat zingen. | |
Waffle | woensdag 16 maart 2011 @ 00:30 |
Ik lees nu dingen dat Hamilton weg wil bij Mclaren. Ja right.. Dat gaat de eerste jaren echt niet gebeuren. Mclaren is om hem heen nu gebouwd en ik geloof nooit dat hij daar weg gaat. | |
0634 | woensdag 16 maart 2011 @ 06:45 |
Waar lees jij dat dan? Ik heb nergens gelezen dat hij weg wil. Ik lees alleen dat anderen daarover speculeren. | |
Googolplexian | woensdag 16 maart 2011 @ 07:48 |
Is alleen Horner die weet dat hij Webber na dit jaar kwijt is / moet. Met Ham's nieuwe manager en de (waarschijnlijk) slechte start voor McLaren dit jaar is het makkelijk voor Horner wat steken onder water te doen.
| |
Ermanon | woensdag 16 maart 2011 @ 09:59 |
Check | |
Burnie88 | woensdag 16 maart 2011 @ 10:35 |
Weet iemand of er ergens een app beschikbaar is met een F1-kalender zodat ik alle tijden in mijn mob kan importeren in de agenda? | |
Swindler | woensdag 16 maart 2011 @ 10:36 |
Heb je een iphone ? Zoja , dan heb ik wel een ical agenda met ingevulde data en tijden voor je hier! | |
Swindler | woensdag 16 maart 2011 @ 10:39 |
| |
bodylotion | woensdag 16 maart 2011 @ 15:27 |
Hier ben ik het wel mee eens. Het voor ons doorgewinterde fans niet zo'n probleem om een coureur te herkennen (Helm, T-cam). Ze kunnen een voorbeeld nemen aan de MotoGP en Superbikes waar de startnummers heel prominent zichtbaar zijn. Schumacher en Rosberg doen het nu al een beetje zoals Rossi en Lorenzo vorig jaar in de MotoGP, met hun rode en gele helmen en handschoenen. | |
Kill_em_all | woensdag 16 maart 2011 @ 18:16 |
Die F1 preview van de bcc die op de vorige pagina werd gepost is zeker weer alleen te kijken als je in de UK zit? Ding wil hier niet laden. | |
vosss | woensdag 16 maart 2011 @ 18:20 |
Die kon ik hier prima kijken. Tenminste als je dat stukje met Jake en consorten bedoelde? | |
kepler | woensdag 16 maart 2011 @ 18:33 |
Ik heb er zelfs nog regelmatig moeite mee, vooral omdat ze nog wel eens tijdelijk van helmdesign wisselen ![]() | |
sasquatsch | woensdag 16 maart 2011 @ 20:48 |
Ze moeten gewoon terug naar de oude situatie, waar ieder team zijn eigen nummers had en alleen de kampioen met zijn team nummer 1 en 2 zijn. Dan blijven de andere nummers jaren gelijk, behalve van het oude en nieuwe kampioensteam. Vergelijk maar met de nummers 11 en 12 en later 27 en 28 waar Ferrari jaren mee rond reed. Duidelijk herkenbaar. | |
#ANONIEM | woensdag 16 maart 2011 @ 20:59 |
Red number five. | |
WEST | woensdag 16 maart 2011 @ 21:01 |
* WESTkomt langzaam uit zijn winterslaap ![]() | |
sanger | woensdag 16 maart 2011 @ 21:33 |
Ik vind de livery van de nieuwe HRT wel mooi eigenlijk. | |
Sinister-D- | woensdag 16 maart 2011 @ 21:39 |
Denk dat dat ook het enige positie gaat zijn van van HRT dit jaar ![]() Goedemorgen West, koffie? ![]() | |
Kill_em_all | woensdag 16 maart 2011 @ 22:04 |
1 jaar ervaring, de williams achterkant en een ontwikkelingsbudget. Slechter dan vorig jaar kan niet lijkt mij ![]() | |
0634 | woensdag 16 maart 2011 @ 22:34 |
Mijn held ![]() | |
sasquatsch | woensdag 16 maart 2011 @ 22:40 |
Red Five is going in. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 17 maart 2011 @ 00:12 |
![]() | |
Burnie88 | donderdag 17 maart 2011 @ 00:29 |
Nee heb een Samsung Omnia 2, zal dus wel niet werken. Toch bedankt ![]() | |
LWD-Godius | donderdag 17 maart 2011 @ 00:37 |
HRT gaat minstens q2 kwalificeren dit jaar. Punten gaan ze sowieso pakken. | |
dekkered | donderdag 17 maart 2011 @ 00:54 |
Kan je je google kalender op je telefoon laten zien? Ifso dan kan je die link in het (vorige topic?) gebruiken om het in je agenda te zetten | |
Waffle | donderdag 17 maart 2011 @ 00:57 |
Er is ook zo'n officiele app voor F1, maar ik meen me te herinneren uit een vorig topic dat die nogal prijzig was. Weet eerlijk gezegd ook niet of die wel werkt op een Omnia 2. | |
Googolplexian | donderdag 17 maart 2011 @ 07:56 |
Android : https://market.android.com/search?q=f1+calendar&c=apps windows mobile : http://www.freewarepocketpc.net/ppc-tag-formula_1.html | |
Walter_Sobchak | donderdag 17 maart 2011 @ 08:15 |
Ik vind het op zich heel makkelijk om een aantal coureurs te herkennen. - Hamilton knalgele helm: die andere McLaren is dus van Button. - Trulli heeft volgens mij nog steeds die spiegelhelm, net als Alesi destijds. Dus die andere Lotus is van Heiki. - Bij Renault was degene die voorop reed Kubica. - Degene die vooraan rijdt, is Schumacher - Als er een auto ploft, zit in de auto die daarachter rijdt Alonso. Heb je toch al het halve veld te pakken. | |
Swindler | donderdag 17 maart 2011 @ 08:22 |
![]() ![]() | |
sasquatsch | donderdag 17 maart 2011 @ 09:32 |
Ik heb Schumacher vorig jaar niet veel vooraan zien rijden. ![]() | |
Burnie88 | donderdag 17 maart 2011 @ 11:08 |
Thanks. Snap er alleen geen zak van hoe dat weer geïnstalleerd moet worden op een mob, maargoed, dat zoeken we nog wel even uit. | |
Burnie88 | donderdag 17 maart 2011 @ 11:09 |
Ik denk het niet. Middelmatige coureurs, een auto die geen kilometer getest heeft, geen geld, geen ontwikkelingsmogelijkheden.. Ik geef eerder Lotus en Virgin kansen. De concurrentie is in ieder geval moordend. | |
WEST | donderdag 17 maart 2011 @ 11:20 |
Goedemorgen lekker. Ik heb de wintertesten met een schuin oog gevolgd. Ben blij dat we weer gaan beginnen | |
Atreidez | donderdag 17 maart 2011 @ 11:37 |
Nog 10 dagen toch ![]() | |
Waffle | donderdag 17 maart 2011 @ 13:08 |
Ik kan ook echt niet wachten. De race zal wel weer lekker vroeg beginnen of niet? De enige keren in het jaar dat ik op zondag vroeg mijn nest uit kan komen. GP van Melbourne, Maleisië en Japan. | |
Burnie88 | donderdag 17 maart 2011 @ 13:33 |
Valt mee hoor. Kwali is om 7 uur en de race om 8 uur. Dus we gaan na de race weer heel veel jankerds horen over het slechte licht etc. | |
#ANONIEM | donderdag 17 maart 2011 @ 13:46 |
Hoe bedoel je dit? Nederlandse of plaatselijke tijden? | |
WEST | donderdag 17 maart 2011 @ 13:49 |
nederlandse tijden. Zuid korea is ook vroeg. | |
WEST | donderdag 17 maart 2011 @ 13:50 |
voormij als 3 dagen. Ik heb genoeg te doen door de weeks :-p | |
Waffle | donderdag 17 maart 2011 @ 14:15 |
8 uur op zondag is wel vroeg ![]() | |
Burnie88 | donderdag 17 maart 2011 @ 16:08 |
Kannen koffie en veel eten doet dan wonderen ![]() | |
vosss | donderdag 17 maart 2011 @ 16:08 |
![]() ![]() | |
vosss | donderdag 17 maart 2011 @ 16:10 |
LUL! ![]() | |
vosss | donderdag 17 maart 2011 @ 16:12 |
Mooi zo. Grote sponsor voor een van de mooiste races van het jaar ![]() | |
vosss | donderdag 17 maart 2011 @ 16:16 |
Ik lees overigens net dat F1 2010 een BAFTA gewonnen heeft voor beste sportgame ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 17 maart 2011 @ 16:47 |
Zeker als je vanwege de zomertijd toch al een uur minder hebt. | |
SjaakVilleneuve | donderdag 17 maart 2011 @ 19:56 |
Mijn nieuws "fiets" ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 18 maart 2011 @ 15:35 |
| |
svenistheman | vrijdag 18 maart 2011 @ 15:43 |
Volgens mij weet Button iets wat wij niet weten, hij denkt echt dat hij kans heeft op de overwinning: Jenson Button hoopt dit jaar voor het derde jaar op rij de Australische Grand Prix te kunnen winnen. In 2009 won hij er verrassend met het Brawn GP-team, vorig jaar boekte hij er zijn eerste overwinning voor het team van McLaren. Tijdens de wintertests maakte de nieuwe McLaren echter niet een geweldige indruk. "Ik doe het altijd wel goed op het circuit van Albert Park. De afgelopen twee seizoenen wist ik daar de race te winnen", zei Button. "Het is een geweldig circuit om over te rijden. De races zijn er alijd onvoorspelbaar en het feit dat nog niet precies duidelijk is hoe de onderlinge krachtsverhoudingen liggen, zorgt vaak voor nog meer spanning. Nu we door de nieuwe banden ook nog eens vaker naar de pits moeten, wordt het nog waarschijnlijk nog spannender en nog onvoorspelbaarder." "Er wordt mij vaak gevraagd of ik de Australische Grand Prix dit jaar voor de derde keer kan winnen. We lijken er misschien niet zo goed voor te staan, maar wie weet wat er volgende week mogelijk is? Ik sluit een zege zeker niet uit." Bron: GpUpdate.nl Ik zet voorlopig al mijn geld op Vettel | |
M.Melandri | vrijdag 18 maart 2011 @ 15:53 |
Button kan alleen met geluk een race winnen Het zal vermoedelijk weer Newey vs de rest worden | |
vosss | vrijdag 18 maart 2011 @ 16:08 |
Aangepast. Het duurde een beetje lang voordat Walter reageerde, dus dat doe ik maar even dan ![]() | |
Walter_Sobchak | vrijdag 18 maart 2011 @ 16:18 |
Dank, Vosss! GMTA. | |
sasquatsch | vrijdag 18 maart 2011 @ 16:56 |
Zelf zeggen ze dat de snelheid tijdens de testen het probleem niet was, maar vooral de betrouwbaarheid. McLaren heeft het minste getest van allemaal (op HRT na dan). Dus wie weet? | |
Sharpdressedman | vrijdag 18 maart 2011 @ 16:58 |
![]() | |
Atreidez | vrijdag 18 maart 2011 @ 17:09 |
Theoretisch heeft iedereen die kans natuurlijk ![]() | |
0634 | vrijdag 18 maart 2011 @ 17:56 |
Dat denkt hij niet hoor, hij sluit het alleen niet uit. Gelijk heeft ie. Kijk dit is het Engelse gesprekje: Ik vind niet dat hij rare en overdreven verwachtingen heeft. [ Bericht 32% gewijzigd door 0634 op 18-03-2011 18:03:23 ] | |
vosss | vrijdag 18 maart 2011 @ 17:58 |
| |
caspervc | vrijdag 18 maart 2011 @ 17:59 |
Wat lelijk, dat dat Pirelli niet met de band meegebogen is.. Gaat er gek uitzien bij 300km/u... | |
vosss | vrijdag 18 maart 2011 @ 18:00 |
Ik vraag me af of je het verschil tussen wit (medium) en zilver (hard) een beetje makkelijk kan zien op tv. Lijkt me toch niet heel erg handig gekozen zo wel? =edit= Alhoewel, er zat minimaal 1 compound tussen voor de voor die race geldende "harde" en "zachte" compound of vergis ik me? We zullen dus niet wit en zilver tegelijk in 1 race zien; correct? ![]() | |
M.Melandri | vrijdag 18 maart 2011 @ 18:24 |
Dit is voor de kijker veel beter, dan is het gelijk duidelijk welk compound ze gebruiken. | |
vosss | vrijdag 18 maart 2011 @ 18:37 |
Ik mis overigens The King of Spa ( ![]() ![]() | |
0634 | vrijdag 18 maart 2011 @ 19:31 |
Welke king of Spa? Raikkonen? Die zou Alonso in gelijk materiaal om de oren hebben gereden? Hij kon Massa niet eens de baas en die was toch wel lichtjaren trager dan Alonso vorig jaar... | |
vosss | vrijdag 18 maart 2011 @ 19:36 |
Ik denk dat ja ![]() | |
0634 | vrijdag 18 maart 2011 @ 19:44 |
Apart. | |
LWD-Godius | vrijdag 18 maart 2011 @ 19:47 |
De harde band had een meer specifiekere kleur moeten krijgen inderdaad. | |
vosss | vrijdag 18 maart 2011 @ 19:52 |
Jamaar er zat 1 compound altijd minimaal tussen meen ik gelezen te hebben toch? Dus dan zouden we rood en wit of geel en zilver in een race zien. Ja of dan ook nog oranje en blauw. Toch? Ik weet het namelijk niet meer zeker maar wit en zilver in 1 race kan geloof ik niet ![]() | |
LWD-Godius | vrijdag 18 maart 2011 @ 20:00 |
Je hebt gelijk volgens mij.
| |
Atreidez | zaterdag 19 maart 2011 @ 13:04 |
http://www.gpupdate.net/e(...)d-f1-car-on-display/Groot: http://www.ausmotive.com/F1/2011/MercedesGP-suspended-01.jpg Grappig ![]() | |
vosss | zaterdag 19 maart 2011 @ 13:06 |
Wow vet! ![]() | |
vosss | zaterdag 19 maart 2011 @ 13:11 |
Overigens even een TV tip:Ik moet om 1400 naar mn werk helaas dus ik kan dat niet zien ![]() | |
Atreidez | zaterdag 19 maart 2011 @ 13:16 |
Milaan San Remo gaat vandaag voor ![]() | |
Trystar | zaterdag 19 maart 2011 @ 13:21 |
Mijn nieuwe wallpaper ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 19 maart 2011 @ 13:24 |
Vlot naar m'n ouders toe crossen dan ![]() ![]() | |
Schunckelstar | zaterdag 19 maart 2011 @ 13:33 |
ah, tof ![]() | |
vosss | zaterdag 19 maart 2011 @ 13:34 |
Ik denk trouwens dat het die samenvatting is die ik eergisteren van usenet heb getrokken. Die was ook van RTL en ook van 2010. Van elke race een korte samenvatting met het laatste nieuws, de kwalificaties en de race en de tussenstand. Was wel leuk om weer te kijken en een hoop ow ja momenten die langs kwamen ![]() | |
gvde84 | zaterdag 19 maart 2011 @ 21:24 |
op F1journaal zijn ze al enige tijd bezig met het aftellen naar het nieuwe F1-seizoen. sinds een dikke weej geleden worden er dagelijks minstens 1 of 2 video's gepost die met de Formule 1 te maken hebben. telkens met een bepaald thema. bijvoorbeeld: http://www.f1journaal.be/(...)-momenten-van-geluk/ wie meer video's wil zien moet maar even door het nieuws van de voorbije dagen kijken ... | |
0634 | zaterdag 19 maart 2011 @ 22:25 |
Laat me raden: jij werkt voor die site zeker? Iedereen hier kent de bekendere F1 sites wel. Die hoef je echt niet te pluggen. Alleen maar irritant. | |
Trystar | zondag 20 maart 2011 @ 00:43 |
Ik zit de f1 preview van SPEED tv te kijken, nu kan ik helemaal niet meer wachten tot volgende week! | |
vosss | zondag 20 maart 2011 @ 01:40 |
Heb je een lin kje toevallig? Want alles wat ik probeer te kijken op speedtv.com krijg ik de melding dat dat niet kan in deze lokatie?! ![]() | |
nils7 | zondag 20 maart 2011 @ 04:47 |
Matig ik zit ten tijden van de eerste race in India.. iemand enig idee of dat daar te volgen is? | |
0634 | zondag 20 maart 2011 @ 08:20 |
Geen idee, maar met Karthikyan in de HRT en vorig jaar Chandhok heb je daar best kans van natuurlijk. | |
SjaakVilleneuve | zondag 20 maart 2011 @ 09:34 |
over een weekje ![]() [ Bericht 71% gewijzigd door SjaakVilleneuve op 20-03-2011 09:47:57 ] | |
vosss | zondag 20 maart 2011 @ 10:33 |
En Force India natuurlijk ![]() Ik weet op zeker dat het daar wel érgens te volgen is ![]() | |
vosss | zondag 20 maart 2011 @ 10:34 |
Michael pakt de titel, en volgend jaar rijdt hij voor Ferrari ![]() | |
SjaakVilleneuve | zondag 20 maart 2011 @ 10:47 |
Dat zou wel epic zijn ![]() Als vriendendienst regelt ie Jos, het 2de zitje ![]() | |
vosss | zondag 20 maart 2011 @ 10:49 |
Hahahaha ik ben alvast voor ![]() | |
vosss | zondag 20 maart 2011 @ 10:51 |
TV tip alweer:Gister de terugblik, vandaag de preview voor 2011. En ik kan weer niet kijken want om 1400 moet ik weer naar mn werk ![]() Gelukkig kreeg ik gister te horen dat ik de 27ste vrij heb (verlofaanvraag was eerder nog niet goed gekeurd) ![]() | |
SjaakVilleneuve | zondag 20 maart 2011 @ 11:05 |
thanks! | |
LeaderRoel | zondag 20 maart 2011 @ 14:25 |
Kick-off op RTL 7 begint ![]() | |
PierreTT | zondag 20 maart 2011 @ 14:27 |
Straks kijken ![]() | |
Atreidez | zondag 20 maart 2011 @ 14:39 |
Is het een herhaling ofzo ![]() | |
Atreidez | zondag 20 maart 2011 @ 14:41 |
Oh, ik was te vroeg, ze hebben er nog een stuk tussen geedit ![]() | |
LWD-Godius | zondag 20 maart 2011 @ 14:48 |
De live races blijven toch gewoon bij bbc dit jaar? | |
LeaderRoel | zondag 20 maart 2011 @ 15:09 |
Leuk stukje net met die mooie dames in Monaco, Valencia en Singapore ![]() | |
Atreidez | zondag 20 maart 2011 @ 15:24 |
Dit jaar wel, maar er gaan geruchten dat bbc F1 moet droppen voor het eind van het contract (2014) ivm budgettaire problemen. | |
LeaderRoel | zondag 20 maart 2011 @ 15:25 |
Huh wat stond er net boveinin het beeld met Libië? | |
SjaakVilleneuve | zondag 20 maart 2011 @ 15:31 |
Di Resta Prachtig, zo'n Schots accent! ![]() | |
Trystar | zondag 20 maart 2011 @ 15:35 |
Om 16:00 uur extra nieuws uitzending op RTL4 | |
Tarabass | zondag 20 maart 2011 @ 19:19 |
Had hem gemist, en moest op rtl-gemist ¤0,99 betalen. Hengel hem wel binnen via een ander kanaal ![]() | |
LWD-Godius | zondag 20 maart 2011 @ 19:41 |
Grand Prix van Libië. | |
Dos37 | zondag 20 maart 2011 @ 21:02 |
Heb hem opgenomen ben hem nu aan het kijken. Niet echt heel geniaal. | |
Dos37 | zondag 20 maart 2011 @ 21:24 |
Van al die nieuwen ken ik ook bijna niets of niemand hoor nu voor het eerst dat er een belg mee gaat doen. | |
0634 | zondag 20 maart 2011 @ 21:41 |
Dan heb je best een tijdje niet opgelet ![]() | |
SjaakVilleneuve | zondag 20 maart 2011 @ 22:56 |
Di Resta volg ik al jaren ![]() Daar krijgt Sutil een hele kluif aan | |
vosss | zondag 20 maart 2011 @ 23:43 |
Dat denk ik ook. Aan de andere kant denk ik wel dat Sutil ook wel iemand kan gebruiken naast hem die op zn minst net zo snel zo niet sneller is om zelf ook sneller te worden. | |
vosss | zondag 20 maart 2011 @ 23:57 |
GODMILJAAR ACHTERLIJKE KLOOTVIOOL WANNEER GA JE DOOD KENKERHOMO!!!!!! ![]() | |
vosss | zondag 20 maart 2011 @ 23:58 |
Sorry, ik liet me even gaan. Ik bedoelde te zeggen dat ik het niet met Bernie eens ben ![]() | |
0634 | maandag 21 maart 2011 @ 06:53 |
Ik dacht al zoiets. | |
Dos37 | maandag 21 maart 2011 @ 08:59 |
Eens Australië staat garant voor spektakel. ![]() | |
sasquatsch | maandag 21 maart 2011 @ 09:23 |
Ligt niet aan Ecclestone, maar aan de organisatie zelf. Verder ben ik het wel eens dat Australië moet blijven. Maar Valencia en een van de andere Tilke-banen mogen wel weg om ruimte te maken voor andere (en hopelijk betere) circuits. | |
Atreidez | maandag 21 maart 2011 @ 09:48 |
Als Melbourne van de kalender gaat is dat ws. evenveel te danken aan de politiek aldaar dan aan Bernie. Overigens is er een contract tot en met 2014, dus ik vat niet helemaal hoe ze hem volgend jaar al kunnen laten verdwijnen ![]() Als ze dan toch circuits moeten skippen, haal Barcelona een keer weg.. En een van die nieuwe stratenbaantjes van Tilke. Opgelost ![]() | |
Walter_Sobchak | maandag 21 maart 2011 @ 10:27 |
Nou, ik vind het stuk na de brug tot aan start-finish in Valencia toch echt wel een erg mooi stukje F1 circuit. | |
Meike26 | maandag 21 maart 2011 @ 10:36 |
Eehm, even nadenken: Welke GP was nu ook alweer gecancelled ? Bahrein En ik heb begrepen dat de onrust in Midden Oosten/Abu Dhai ook die GP wel eens niet door kan gaan ? Laat ze eens ophouden om in de zandbak te spelen en behoudt Australië alsjeblieft ![]() | |
Atreidez | maandag 21 maart 2011 @ 11:10 |
Valencia is alsof je 2 uur lang naar een blok beton zit te kijken.. Mooi stukje weg, maar totaal sfeerloos. Als je zelf in Valencia zit en daarna lekker tapa's kan gaan eten in de stad is t ws. een stuk beter te versmaden ![]() | |
vosss | maandag 21 maart 2011 @ 11:22 |
Ik vind eik van al die nieuwe banen alleen Yeongam een vet circuit. Dat mag wmb wel een blijvertje worden ![]() Ook een tof baantje om zelf te rijden met F1 2010 ![]() Iemand toevallig al info over wanneer F1 2011 uit gaat komen? Die wilde toch elk jaar een nieuwe game uitbrengen en dan ook eerder tijdens het seizoen al? Ik heb er daarna niks meer van vernomen ![]() | |
Karstman | maandag 21 maart 2011 @ 12:09 |
Van de RTLGP twittert: Ecclstone wil permanent circuit in Melbourne: Bernie Ecclestone vindt dat de Australische Grand Prix vanaf 2015 ... http://bit.ly/igEjMk | |
Peterselieman | maandag 21 maart 2011 @ 12:27 |
Hij weet soms niet meer wat hij wil | |
Karstman | maandag 21 maart 2011 @ 12:30 |
Ouderdomsverschijnsel... | |
vosss | maandag 21 maart 2011 @ 12:33 |
![]() | |
svenistheman | maandag 21 maart 2011 @ 12:56 |
McLaren team principal Martin Whitmarsh says the team have made “dramatic changes” to their MP4-26 following problems in testing. Speaking in a Vodafone McLaren Mercedes phone-in, Whitmarsh said the team aim to be one second per lap quicker in the first race at Melbourne. Whitmarsh said: “I’m not satisfied with where the car was on reliability or performance in the tests. We have made some dramatic changes to the car and those changes we’ll see in Australia. “So there’s some risk in that but I think it was the right thing to do and we’re hoping that risk comes off and the car is a lot more competitive in Australia.” He said the main changes were “a completely new floor and new exhaust system. There are a lot of other bits and pieces but they are the obvious ones.” He said the exhaust is a simpler design than we’ve had before in my view. “I think the exhausts systems have become a lot more extreme on quite a lot of the cars. I think we in particular had a very extreme solution but they were not delivering, in my opinion, sufficient benefit for their complexity.” He added: “I believe we need to unlock the exhaust-blowing potential and we have some very creative ideas, some of which could have worked spectacularly well, but in order to work spectacularly well, they have to be sufficiently durable to be race-able. And, frankly, some of our solutions weren’t and that’s why I think we had to go back a little bit. “But I think in doing so we found some interesting performance. So we’ll see. I think it will still be a challenging weekend.” He said the team expected to be a second per lap quicker: “I want us to be significantly quicker and I believe we’ve implemented some changes which are aimed are making the car over a second quicker than it was in the tests. “The target, certainly, is to deliver more than a second in performance with the round of modifications we have for the Australian Grand Prix.” bron: f1fanatic Hoogspraak van McLaren? | |
Walter_Sobchak | maandag 21 maart 2011 @ 12:58 |
Ik las ergens dat het Alonso-luck algortime aan het verbeteren zijn. Er vielen in F1 2010 nl. teveel auto's achter Alonso uit ipv voor Alonso. | |
vosss | maandag 21 maart 2011 @ 13:02 |
Hahaha het zit diep he Walter. Net zo diep als HHF bij mij denk ik ![]() | |
Atreidez | maandag 21 maart 2011 @ 13:06 |
Heb je Race07 vosss? Gratis addon is wel leuk om mee te rijden nl ; http://www.raceroom.net/games/race-07-formula-raceroom/ Het is overigens ook als complete losse gratis game te krijgen, maar dan alleen met circuit hockenheim. Soort van F1 vervanger, zelfde soort specs maar geen merken. Voornl. bedoelt voor leagues ws, maar desalniettemin erg leuk om even de baan mee op te sturen ![]() | |
vosss | maandag 21 maart 2011 @ 13:26 |
Jazeker heb ik race07 (wel illegaal gedownload ![]() Werkt het dan ook? ![]() | |
vosss | maandag 21 maart 2011 @ 14:03 |
Godsklere arrogante zak ![]() ![]() Ik kan nu al op voorhand stellen dat dat totaal onrealistische doelen zijn. Jezelf doelen stellen is niets mis mee, maar ze moeten wél haalbaar zijn. Als je dan toch zo nodig hoog van de toren wilt blazen roep dan dat je doelen zijn om de komende 5 seizoenen voor 3 titels te gaan. Dat is nog steeds hoog gegrepen, me dunkt (te hoog als je het mij vraagt), maar wel al realistischer. Zelf hoop ik dat Alonso voor Spa al uitgerangeerd is voor de titel van 2011 (en dat Schumacher de rest van het veld op 5 ronden zet!! ![]() | |
ArcticBlizzard | maandag 21 maart 2011 @ 14:27 |
Ik niet, ik hoop dat hij in de laatste race 1 punt tekort komt ![]() Schumacher of Kobayashi dan WK ![]() | |
SjaakVilleneuve | maandag 21 maart 2011 @ 17:31 |
De week duurt gewoon te lang, ![]() Altijd matig zo'n weekje voor de eerste grand prix ![]() | |
0634 | maandag 21 maart 2011 @ 17:33 |
Wat is er niet haalbaar aan dan? Hij wil ieder jaar kampioen worden. Dat hij dat kan, weten we al. Dat hij bij een topteam rijdt weten we ook. Ieder jaar wordt hem gevraagd wat zijn doel is en dan zegt hij 'kampioen worden.' Nu geeft hij alvast antwoord voor de komende jaren. Ik zie niet wat daar arrogant of irreeel aan is. Het is zijn doel. Het is haalbaar. Hij doet geen een keer neerbuigend over anderen. Een man met ambitie. Prima. | |
franklop | maandag 21 maart 2011 @ 17:33 |
Hoezo arrogante zak? Hij gaat alleen voor het allerhoogste, wat ook begrijpelijk is. | |
Sinister-D- | maandag 21 maart 2011 @ 17:43 |
Vind ik een lastige, de eerste race die afgelopen jaar werd gereden was natuurlijk spectaculair door de regen die er naar onderen kwam gedendert. Maar hoe tof gaat het zijn als er met droog weer wordt gereden. Ik wacht dit jaar maar eens af om daar over te oordelen. Dit is dus idd een van de meest smaakloze circuits/races geweest waar een mens ooit naar kan kijken. Vind het echt om te kotsen ![]() ![]() Zelf wil ik Abi Dhabi even nomineren voor de ''opsodemieteren prijs''. Was 2 jaar terug enkel leuk omdat Button geen druk meer op zijn schouders had, en daardoor wél volluit wou/kon gaan. Afgelopen seizoen enkel spannend omdat het WK er beslist ging worden. Enige positieve is het uitzicht en de schemering. Voor de rest ook niet echt een toevoeging op de kalender omdat het ook geen race is waar de normale boerenzoon naartoe kan gaan (wat trouwens ook geldt voor Bahrein) Dus daag ![]() En ik ben nog steeds van mening dat een zestal circuits als historisch erfgoed door de FIA beschermd moet gaan worden. Denk dat de meeste dit rijtje wel voor zichzelf kan opstellen. | |
Atreidez | maandag 21 maart 2011 @ 17:48 |
Nee. | |
Sinister-D- | maandag 21 maart 2011 @ 17:57 |
Kijk, dat snap ik dan weer niet. Je moet F1 coureur willen worden voor ooit WK (of zelfs meervoudig) te kunnen worden. En niet enkel en alleen voor het meedoen. Als een GP2 coureur zou zeggen dat zijn enige doel is om F1 te kunnen rijden, maar dat daar winnen hem niet zou boeien zou je zelf zeggen dat ie F1 onwaardig is en maar beter kan wegblijven. Alonso heeft idd hoge doelen, maar dat is de juiste mentaliteit als je coureur bent in wat voor een klasse dan ook. | |
0634 | maandag 21 maart 2011 @ 18:03 |
Inderdaad. Helemaal mee eens. En als je Fernando Alonso heet en in een Ferrari rijdt is er ook nog eens niets onrealistisch aan. DC riep dat destijds ieder jaar. Dat was wel een beetje onrealistisch want die was van een iets mindere orde ![]() | |
0634 | maandag 21 maart 2011 @ 18:06 |
Strak plan. Jammer overigens dat het voor het echte Hockenheim te laat is. Monza, Monaco, Silverstone, Spa, Montreal, Suzuka, Interlagos en Melbourne. Mogen het er ook 8 zijn? ![]() | |
Sinister-D- | maandag 21 maart 2011 @ 18:08 |
Ik had eigenlijk de eerste 6 in gedachte, maar deze 8 klinken misschien nog beter. ![]() | |
Peterselieman | maandag 21 maart 2011 @ 18:08 |
Daar ieder jaar rijden en dan de rest afwisselen met sowieso een race in Duitsland en eentje in Spanje. | |
0634 | maandag 21 maart 2011 @ 18:11 |
Moeten ze in Spanje wel eerst met een spannende baan komen. Barcelona is matig, en Valencia is een afgang. | |
Sinister-D- | maandag 21 maart 2011 @ 18:25 |
Een race in DE is idd ook een must door de historiek die Duitsland heeft in racerij. Al zou ik het dan niet afwisselend doen met Spanje maar gewoon permanent, oude Hockenheim bv. Nog ff en we hebben het ideale seizoen bijeengesprokkeld ![]() | |
Sinister-D- | maandag 21 maart 2011 @ 18:25 |
crap, dat was de quote en niet de edit ![]() | |
vosss | maandag 21 maart 2011 @ 18:51 |
Is er overigens ooit nog iets vernomen van dat plan waar ik jaren geleden over las om het circuit van Zandvoort ergens in de polder in de middle of fucking nowhere exact na te bouwen en de F1 die kant op te halen? Zal wel gestrand zijn denk ik, of heeft ooit iemand daar nog iets van gehoord? ![]() | |
Atreidez | maandag 21 maart 2011 @ 19:30 |
Duinen in de polder? ![]() ![]() Goeie banden ![]() | |
vosss | maandag 21 maart 2011 @ 19:30 |
![]() | |
Glijdt_licht | maandag 21 maart 2011 @ 21:25 |
Omg.. race07 kost wel 5 euro ![]() Nieuwe prijzen op hun website..: http://www.raceroom.net/shop/ | |
vosss | maandag 21 maart 2011 @ 21:32 |
07 ja. Dat is 4 jaar geleden man. Ik trek hem wel een keer uit de grabbelbak ofzo ![]() | |
Glijdt_licht | maandag 21 maart 2011 @ 21:33 |
Ik vind melbourne nou niet per se F1 erfgoed. het huidige Silverstone ook niet. Zorg aub voor het terugkeren van de oude Maggots/Becketts/Chapel, dat was een inhaalmogelijkheid!!! Maak Abbey weer de snelle bocht die het bocht, net als Vale naar Club, en Bridge niet te vergeten. Interlagos f1 historie? Meh, vroeger had je Jacarepagua, wisselen tussen die twee mag wel. Suzuka prima, Montreal prima.. Spa prima, Monza en Monaco ook. En godverdomme Imola zuruck, net als österreichring.. | |
vosss | maandag 21 maart 2011 @ 21:42 |
![]() | |
0634 | maandag 21 maart 2011 @ 22:37 |
Ben wel met je eens hoor, dat Silverstone niet meer zoals vroeger is. Maar laat hem nou maar vast op de kalender staan, want wat er voor terugkomt is sowieso slechter. Bovendien moet F1 in Engeland blijven, uiteraard. Al die historie alleen al op Silverstone. Is een echte klassieke baan. Interlagos is inmiddels wel historisch ja. Zoveel titelbeslissingen hier, altijd strakke races. heel wat illustere races gezien. Karakteristieke baan. Niks mis mee. Jacarepagua vond ik een stuk minder. Maar als je Silverstone aanpakt op de recente verbouwingen moet je ook niet meer over Imola beginnen. Dat is allang niet meer de baan van vroeger. Osterreichring is al helemaal niks meer. Of Hockenheim trouwens. Dat is nu echt een triest baantje. | |
Glijdt_licht | maandag 21 maart 2011 @ 22:42 |
Imola vind ik juist mooi dat ze de Variante bassa weg hebben gehaald, waardoor het vanaf Rivazza één recht stuk is. En tsja, Imola kan niet meer de oude Imola worden. Tamburello was te gevaarlijk en is niet aan te passen helaas, al vind ik dat de chicane tussen Tamburello en Tosa wel weg mag... Maar op sommige plekken is Imola wel degelijk beter geworden sinds 1994. Zoals ik al noemde de verwijdering van Variante Bassa, maar vergeet de verwijdering van de chicane bij Acque Minerale niet. En tsja, österreichring is verneukt, maar ik vond die verbouwing van Tilke daar naar de A1-ring niet eens zo slecht, hij heeft daar de vorm proberen te behouden. Hockenheim is vernacheld | |
Meike26 | dinsdag 22 maart 2011 @ 00:06 |
Silverstone mag in zijn huidige gedaante gelijk verdwijnen van de kalender. Dan zie ik veel liever races op Brands Hatch. Die eerste bocht is zooo leuk om naar te kijken. Nog nooit een race gezien dat het daar (welke klasse dan ook) feilloos ging. Bovendien ook een race die qua accomodoatie en infrastructuur het best aan gepakt kan worden, in tegenstelling tot Silverstone en Donnington Park. Hockenheim is helaas te laat. Hopelijk komen ze ooit terug op de beslissing en kan het oude circuit toch weer, ook als we straks Electrische F1 wagens gaan zien. Dat plan van F1 historisch erfgoed zal ik ook gelijk gaan steunen. Net zoals dat er een lijst moet komen aan Tilke banen... De Tilke-baan waar het minst ingehaald word, verdwijnt het jaar erop van de kalender ! ![]() | |
Glijdt_licht | dinsdag 22 maart 2011 @ 00:26 |
Och Tilke heeft wel een paar goede banen gebouwd opzich, Maleisië is zeker niet slecht, best uitdagend, interessante bochten en best goede races.. Oostenrijk was best een goed gelukte verbouwing (imo), Immers, Bosch en Rindtkurve konden gewoon niet meer.. Alleen is het zo dat de meeste van zijn creaties gewoon niet werken in de F1, terwijl het bij andere klassen waar wel gebruik gemaakt kan worden van slipstreamen en later remmen etc zijn banen prima werken. Bv de V8 Supercars op bahrain was vorig jaar gewoon heerlijk om naar te kijken, en een week later de F1 was zo saai als de tyfus. Dat ligt niet aan de baan, maar gewoon aan hoe een F1-auto werkt.. hedendaagse F1-auto's zijn zó ver ontwikkeld dat inhalen haast onmogelijk is. remwegen zijn zo kort, je kan er niet meer naast komen. Carbonremmen hebben geen fading meer.. etc | |
0634 | dinsdag 22 maart 2011 @ 06:40 |
Op veel Tilke banen kan je maar één racelijn nemen. Heb je zo'n lang recht stuk, met aan het eind een chicane. Ideaal om uit te remmen, maar dat gaat niet omdat je maar op een lijn die chicane in kan. Dus mag je weer aansluiten. Plus, wat Jackie Stewart laatst zei: Je kan fouten maken en eraf schieten, maar je kan dan gewoon doorrijden zonder veel snelheid te verliezen. Alonso schoot eraf achter Petrov, maar Webber kon er nog niet langs. Dat is dodelijk voor een race natuurlijk. Gewoon, ouderwetse grintbakken. | |
Glijdt_licht | dinsdag 22 maart 2011 @ 07:01 |
@ 0634 In de F1 ja. Met andere racewagens zijn meerdere racelijnen wel mogelijk. | |
Automatic_Rock | dinsdag 22 maart 2011 @ 07:43 |
Hoeveel racelijnen zijn er dan op Spa? | |
vosss | dinsdag 22 maart 2011 @ 08:13 |
Ik heb ook nooit gesnapt waarom die ooit weggehaald zijn. Ik bedoel een foutje en met heel veel geluk kwam je niet vast te staan. Ik vond dat wel mooi. Nu maakt iemand op P1 een foutje en blijft vaak gewoon P1, toen was het foutje maken en uithuilen. Dat had wat zegmaar. Soms hoopte je dan dat iemand in de laatste ronde nog een foutje maakte. Of juist niet. En dat kon beslissend zijn. Tegenwoordig zijn fouten bijna nooit meer beslissend en dat is jammer ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 22 maart 2011 @ 09:14 |
Glijdt_licht | dinsdag 22 maart 2011 @ 09:41 |
1 (met F1 wagens).. Het probleem is echt niet de circuits, maar de wagens.. Maar als je de WTCC pakt =bv zijn er meerdere. Sowieso al het verschil FWD vs RWD. Daarnaast door minder power kun je bochten op een andere manier gaan aansnijden.. veel langere remweg,k waardoor iets later remmen dan je tegenstander je nog wel een plekje op kan leveren etc.. [ Bericht 22% gewijzigd door Glijdt_licht op 22-03-2011 09:47:00 ] | |
Glijdt_licht | dinsdag 22 maart 2011 @ 09:45 |
Asfaltstroken zijn veiliger. Een F1 wagen die met 300kmh op een asfaltstrook komt kan op tijd remmen voor de muur, of er iig niet te hard invliegen. Een F1 wagen die met 300kmh in de grindbak komt remt veel minder af.. verder waren de asfaltstroken bedoeld om inhalen te bevorderen, zodat mensen eerder durfden in te halen, en het niet meteen een bestraffing werd.. Echt een succes werd het niet, doordat de F1 wagens een echte strijd gewoon niet meer toestaan. Daarvoor moeten veel aerodynamische dingen gewoon weg, en de remmen veel slechter.. Maar als je dat doet zijn er mensen die zeggen dat de F1 het beste van het beste moet zijn.. Prima, maar wees dan wel blij met grotendeels optochten. | |
Atreidez | dinsdag 22 maart 2011 @ 09:45 |
Ja, maar nu is er de beweegbare achtervleugel, dus t hele probleem is opgelost.![]() | |
Weltschmerz | dinsdag 22 maart 2011 @ 10:26 |
Inhaalacties zijn juist zo mooi omdat ze zo moeilijk zijn. Als het de hele tijd stuivertje wisselen is dan stelt een inhaalactie niets meer voor. Het is niet beslissend en het is geen bijzondere prestatie. Bij motorraces gaan ze elkaar ook om de haverklap voorbij, maar wie kan zich een legendarische inhaalactie op een motor herinneren? | |
Kill_em_all | dinsdag 22 maart 2011 @ 10:34 |
Rossi (1 of 2 jaar terug) op laguna seca waar die ik dacht stoner inhaalde terwijl die echt zo'n beetje door het grind moest vond ik wel vet. En ik kijk zelfden motogp. Dat er niet constant word ingehaald vind ik niet zo'n probleem, maar je moet wel kunnen inhalen en dat gaat nu gewoon bijna niet. Zelfs niet als je duidelijk sneller bent dan zit je klem achter anderen. | |
Peterselieman | dinsdag 22 maart 2011 @ 10:37 |
Voor het inhalen moet je dichter achter je voorligger kunnen rijden. Dat kan nu niet door de vuile lucht die dit verstoort. Ik meende dat in 2013 het grondeffect terugkeert. Misschien dat dit zal gaan helpen. | |
sasquatsch | dinsdag 22 maart 2011 @ 11:12 |
Niet met de nieuwe Pirelli banden. De marbles schijnen ervoor te zorgen dat het buiten de ideale lijn veel te glad is, waardoor men eerder op de rem moet om de bocht te kunnen halen. Daar helpt ook de achtervleugel en KERS niet tegen. | |
Weltschmerz | dinsdag 22 maart 2011 @ 12:11 |
Volgens mij valt het allemaal nog wel mee. We hebben toch meerdere keren coureurs van achteren naar voren door het veld zien snijden, alle records van het aantal inhaalacties in een race van een coureur zijn de laatste jaren wel eens gebroken of benaderd (komt natuurlijk ook door het kwalificatieformat), de snellere auto kan echt wel inhalen. Ook hebben we de laatste jaren relatief veel duels gezien. Op sommige banen weinig, maar aan het feit dat het op bijvoorbeeld Imola zo moeilijk inhalen is hebben we de prachtige gevechten tussen Schumacher en Button en Schumacher en Alonso te danken. Ook het gevecht om gridposities op de zaterdag stelt niet veel meer voor wanneer inhalen een fluitje van een cent is. Ik zie het probleem van de vuile lucht wel, maar de feiten wijzen niet uit dat het een heel groot probleem is. Formule1 is nou eenmaal een spelletje waarbij het erom gaat de raceafstand sneller af te leggen dan anderen. Inhalen hoort daar niet altijd bij. De ene race is een suffe optocht, tot er iets fout gaat althans, de andere race is er eentje waarin van alles gebeurt en het niet bij te houden is wie wie alweer voorbij is. Mensen die een race alleen leuk vinden als er om de haverklap een inhaalactie te bewonderen is houden niet van Formule 1. | |
Burnie88 | dinsdag 22 maart 2011 @ 12:21 |
Schumi blijft echt een koning. Ik hoop echt dat hij mee gaat doen dit jaar. | |
Googolplexian | dinsdag 22 maart 2011 @ 12:24 |
Hou' rekening met de zomerklok dit weekend, he mensen ![]() | |
nils7 | dinsdag 22 maart 2011 @ 12:29 |
Zou wellicht schelen... sinds 1998 proberen ze de downforce terug te dringen maar dat werkt ook niet echt... maar de andere kant op proberen ze niet ![]() | |
Burnie88 | dinsdag 22 maart 2011 @ 12:42 |
Goed punt. Zou dat al verwerkt zijn in de tijden op formula1.com? | |
sasquatsch | dinsdag 22 maart 2011 @ 13:51 |
Button verbreekt ronderecord op Bathurst met 18 seconden.
| |
Karstman | dinsdag 22 maart 2011 @ 13:55 |
Geen Eccelstone in de paddock dit weekend. http://www.rtl.nl/(/sport(...)22_ecclestone_ny.xml | |
vosss | dinsdag 22 maart 2011 @ 15:25 |
fuck ik vind dat altijd zo een gekloot dat ik op zaterdagavond ineens met mn bezopen kop heel hard moet nadenken hoelaat ik die kutwekker moet zetten ![]() Kan iemand misschien nu al vertellen hoelaat ik op moet staan in deze tijd, wintertijd dus, als ik de voorbeschouwing wil zien? Is dat om 6 uur? Om 7 uur? Om 8 uur? Fuck, als je de verkeerde kant op telt dan mis je de halve race ![]() Iemand? ![]() | |
Glijdt_licht | dinsdag 22 maart 2011 @ 15:32 |
In het voorjaar zet je de klok 1 uur vooruit. | |
bodylotion | dinsdag 22 maart 2011 @ 15:42 |
Grote kans dat een auto gaat rollen in een grindbak. Zou een strook grind, met daarachter een enorme uitloopstrook niet cool zijn? | |
Peterselieman | dinsdag 22 maart 2011 @ 15:42 |
De race begint om 07:00 uur wintertijd (08:00 uur zomertijd) | |
Googolplexian | dinsdag 22 maart 2011 @ 15:47 |
Zodat je eerst gaat rollen en dan keihard met je bakkes op het asfalt terecht komt? Wel cool om te zien, ja ... denk alleen niet dat het veiliger is ![]() | |
vosss | dinsdag 22 maart 2011 @ 15:55 |
Ok dus ik moet om 6 uur op toch? Ouwe tijd dan? ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 22 maart 2011 @ 16:01 |
Volgens mij houdt de 'convert to my local time' knop op F1.com wel rekening met de zomertijd. | |
vosss | dinsdag 22 maart 2011 @ 16:18 |
Jamaar ik wil de voorbeschouwing zien. Moet ik dan om 6 uur opstaan/voor de tv zitten in de wintertijd? ![]() | |
Karstman | dinsdag 22 maart 2011 @ 16:19 |
6 uur, 7 uur, 8 uur, allemaal te vroeg voor een zondag, toch maar minder drinken zaterdag dan ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 maart 2011 @ 16:25 |
Ja ![]() | |
vosss | dinsdag 22 maart 2011 @ 16:26 |
Of een nachtje doorhalen ![]() Dat m oet ik dit jaar sowieso een paar keer doen dat de race net begint of binnen een paar uurtjes begint als ik uit de nachtdienst kom. ![]() | |
vosss | dinsdag 22 maart 2011 @ 16:26 |
OK top, bedankt ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 22 maart 2011 @ 16:28 |
Ik moet hoe dan ook een nachtje door =_= Eerst uit eten bij favo restaurant met een maat die ik al 20 jaar niet gezien heb (lang leve FaceBook!) Aansluitend verjaardagspartijtje bij eigenaar van restaurant (die er boven woont) ... deze feestjes van hem zijn befaamd en duren meestal tot in de ochtend Aansluitend (waarschijnlijk goed gedrogeerd en met een redelijk promilage) F1 Feestweekend! | |
vosss | dinsdag 22 maart 2011 @ 16:32 |
Klinkt als een gezellige opener voor het seizoen van 2011 ![]() Overigens lees ik net het volgende bericht: Zou het echt zo slecht gesteld zijn met dat rubber? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 maart 2011 @ 16:38 |
Het zal imo niet optimaal zijn, maar die voormalig engineers van Bridgestone zullen ook wel iets overdrijven. Ze komen per slot van rekening uit een situatie waarin ze banden maakten die een hele race mee konden gaan. | |
sasquatsch | dinsdag 22 maart 2011 @ 16:47 |
Ze kunnen vrijdag die banden meteen testen. Er schijnt regen voorspeld te worden . | |
vosss | dinsdag 22 maart 2011 @ 18:04 |
Regen? ![]() ![]() | |
vosss | dinsdag 22 maart 2011 @ 18:08 |
Even wat anders ik zat eens terug te denken in de tijd. Was Di Resta destijds in de F3 niet sneller dan Vettel? ![]() | |
ElmarO | dinsdag 22 maart 2011 @ 19:01 |
Yup. ![]()
| |
Sinister-D- | dinsdag 22 maart 2011 @ 19:09 |
Heb net de voorbeschouwing van het seizoen gekeken van RTL7. Die compilatie op het einde liet me toch goed lachen om Webber: ''the spirit of Red Bull is - I think- the best of the whole pitlane''. Vervolgens zie je fragmenten dat ie tijdens een persconferentie zo hard met een glas water op tafel slaat dat het water eruit spat, zie je 'm een por geven aan Vettel in de pitlane met een gezicht wat op onweer stond. En natuurlijk het gevloek over de radio. Zal eens zien of ik dat stuk van de HDD-recorder kan trekken, heb die vandaag pas voor de eerste keer aanstaan ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 22-03-2011 19:47:55 ] | |
Walter_Sobchak | dinsdag 22 maart 2011 @ 19:17 |
Rossi vs Stoner. Weet nog precies waar ik was toen ik dit zag. Geniaal dit. | |
0634 | dinsdag 22 maart 2011 @ 21:41 |
Ik ook. Ik zat toen net een motorrace te kijken. | |
0634 | dinsdag 22 maart 2011 @ 21:43 |
Ik heb ook wel veel vertrouwen in die jongen. Goed talent. Alweer de volgende Britse wereldkampioen. Ze hebben er ook nog niet zoveel ![]() | |
vosss | dinsdag 22 maart 2011 @ 21:43 |
![]() | |
vosss | dinsdag 22 maart 2011 @ 21:44 |
Uhuh, hopen dattie niet al te lang blijft hangen bij FI net als Sutil ![]() | |
0634 | dinsdag 22 maart 2011 @ 22:44 |
Aja, ik loop graag ff vooruit op de zaken. Wordt gewoon kampioen, die gast ![]() Zit trouwens in die familie. | |
Meike26 | dinsdag 22 maart 2011 @ 23:39 |
Bijna naar bed, maar ik maak mij een beetje zorgen ![]() Ik ben een grote fan van Olav, waar velen hem niet kunnen luchten, vind ik zijn commentaar onmisbaar bij een lekkere zondag F1 kijken. Maar ik ben helaas ook aan het twitteren geraakt en Olav heeft nog niets laten weten dat hij naar Australië gaat, al vertrokken is of andere RTLGP-verwante zaken. Ik ben heel erg bang dat we een zelfde seizoen krijgen als vorig jaar, met Olav in een donker studiotje in Hilversum... AJB, wie zegt mij dat ik het mis heb ? ![]() | |
Karstman | dinsdag 22 maart 2011 @ 23:42 |
Niemand ben ik bang. | |
Waffle | dinsdag 22 maart 2011 @ 23:54 |
RTL heeft het geld er helaas niet voor over. | |
Meike26 | woensdag 23 maart 2011 @ 00:27 |
Ik las net de blog van Olav, en het is inderdaad waar: Bron : F1 Today En weer het zelfde verhaal als vorig jaar : http://www.radiofreak.nl/(...)-miljoen-euro-winst/ 110 miljoen euro winst voor dat kanaal dat zich een mannenzender noemt ? Ja, reclamezendtijd verkopen kan ik zo ook wel, maar je kijkers jaag je intussen weg !! En er zullen ook niet echt veel mensen kijken naar filmpjes met daarin Jean Claude van Fucking Damme ? Echt een dieptriest beleid !!
| |
0634 | woensdag 23 maart 2011 @ 05:37 |
Sja, is jammer inderdaad. Persoonlijk mag ik Mol ook wel, enthousiaste racefanaat. Maar tegen de BBC kan hij gewoon niet op. Zoveel deskundigheid. Zoveel extra's. Geen reclame's. Ook al zou Mol wel op locatie zijn, dan nog ga ik voor de BBC. | |
vosss | woensdag 23 maart 2011 @ 07:57 |
Ik kijk alleen tijdens de reclame BBC en de voor- en nabeschouwing. De rest kijk ik ook gezellig naar Olav ![]() | |
vosss | woensdag 23 maart 2011 @ 07:59 |
![]() | |
Weltschmerz | woensdag 23 maart 2011 @ 08:38 |
Zelfs ik heb daar nog wat van meegekregen. Maar dan hebben we het over een rondenlang gevecht en een bijan eraf gaan. Maar er zijn natuurlijk tig inhaalacties waarbij je echt niet op het puntje van je stoel zit, omdat een ronde later er al weer 3 keer van stuivertje gewisseld kan zijn. Het inhalen op zich is niet beslissend. | |
Googolplexian | woensdag 23 maart 2011 @ 08:58 |
Ehhh? | |
Bolter | woensdag 23 maart 2011 @ 09:24 |
Nja, in de F1 is het (tegenwoordig) wel voorbij is voorbij. Bij MotoGP zie je inderdaad wel vaker dat het dichter bij elkaar (kan blijven) zitten. | |
sanger | woensdag 23 maart 2011 @ 15:15 |
Weet je wie dit seizoen overigens ontzettend in het voordeel zou moeten zijn!? Button, die heeft het talent om heel zuinig met banden te zijn, wat met de Pirelli's weleens een pitstop per race zou kunnen schelen. | |
Weltschmerz | woensdag 23 maart 2011 @ 15:23 |
Zeker, jammer dat hij er nog steeds niks van snapt. | |
bodylotion | woensdag 23 maart 2011 @ 15:34 |
Inderdaad. Die FI is dit jaar tot nu toe ook niet vooruit te branden ![]() | |
Bolter | woensdag 23 maart 2011 @ 15:44 |
Volgens mij snapt ie het wel; maar moet hij het kunstmatig spannend houden van de baas. | |
Meike26 | woensdag 23 maart 2011 @ 16:25 |
Dat idee heb ik dus ook ! Zoals wel eens gezegd, Button danst met die wagens, vloeiend, geen driften en geen ruwe bewegingen... Enige nadeel daarvan is, is dat mensen zijn stijl gaan proberen te kopieeren en dat het algemeen bekend word dat een ruwe rijstijl funest is voor de kansen in het WK. Dat zal dan weer een stuk saaier kunnen worden als iedereen zo vloeiend gaat rijden. Voordeel daarvan is weer dat er meer fouten gemaakt worden ![]() Edit: Schumacher rijdt eigenlijk ook best wel vloeiend als ik er zo over nadenk...en Heidfeld ! | |
sasquatsch | woensdag 23 maart 2011 @ 16:44 |
Saai wordt het toch wel. Vloeiende rijstijl of niet. De hoge slijtage van banden zorgt voor spiegelgladde banen buiten de ideale lijn waardoor gedurende de race niemand meer van de ideale lijn wil afwijken om een inhaalpoging te wagen. Dit was afgelopen weekend al te zien in de GP2, waar ze dezelfde bandencompounds gebruiken. | |
Meike26 | woensdag 23 maart 2011 @ 18:17 |
Serieus probleem dus, die poreuze Pirelli bandjes ![]() Ben benieuwd wat we zondag te zien krijgen ! | |
Waffle | woensdag 23 maart 2011 @ 18:42 |
Aan de andere kant de bridgestones vielen ook uit elkaar in Canada afgelopen jaar en dat was wel een toffe race. | |
Burnie88 | woensdag 23 maart 2011 @ 19:01 |
Mannen. Wie doet er allemaal mee met de F1 manager op GPUpdate.net? Kunnen we misschien nog een leuke FOK! subpoule aanmaken? | |
0634 | woensdag 23 maart 2011 @ 20:31 |
Schumacher heeft een heel andere rijstijl als Button. Veel meer overstuur ipv het onderstuur waar Button van houdt. Dus ik denk ook iets minder prettig voor de banden. Overigens moet dat bandenvoordeel van Button niet overdreven worden. Scheelt allemaal niet zo heel veel. | |
0634 | woensdag 23 maart 2011 @ 20:32 |
Er zijn er zooooveel. Ik doe mee met teamboss.com. En eentje vind ik genoeg. ![]() | |
sanger | woensdag 23 maart 2011 @ 20:47 |
Dat zeg je wel, maar vorig seizoen bewees Button toch echt dat hij veel langer op dezelfde banden als Hamilton kon blijven rijden. Helemaal met de slijtage van de Pirelli's zou het zomaar kunnen zijn dat Button aan 2 stops genoeg heeft waar Hamilton (met een veel aggressievere rijstijl) 3 stops nodig heeft. | |
ElmarO | woensdag 23 maart 2011 @ 21:06 |
Goed om te zien dat deze topper ook nog een plekje in de F1 heeft weten te vinden. ![]() | |
0634 | woensdag 23 maart 2011 @ 21:35 |
Dat kan ook zeker wel, maar dat zal echt niet altijd maar zo zijn. Bovendien moet je dan maar afwachten hoeveel het voordeel in tijd zal zijn omdat Button dan aan het eind de minste banden heeft. Het kan zeker met regelmaat in zijn voordeel werken, maar dat moet niet overdreven worden. | |
sanger | woensdag 23 maart 2011 @ 21:53 |
Dat wordt rekenwerk en zal per GP verschillen. Maar de algemene concensus is dat Button de banden langer goed houdt,m dus ook langer van de goede eigenschappen kan profiteren. En laat de prestatiecurve van de Pirelli's nu heel snel afnemen. Al met al kan alleen dit soort zaken het al spannend maken. Zie het al voor me, Button in de laatste bocht ingehaald op opgereden banden door iemand met half opgereden banden. Allebei half glibberend en glijdend etc. | |
Atreidez | woensdag 23 maart 2011 @ 22:14 |
Er waren wel vaker pre season zorgen over banden, maar tis nou nooit echt chaotisch geweest. Als Button en Hamilton kort van elkaar die banden om krijgen zal t verschil tussen die sets nooit zo groot worden dat dat in secondes is terug te zien volgens mij. | |
Fir3fly | woensdag 23 maart 2011 @ 22:26 |
Tof? Het leek wel een regenrace, dat was gewoon een loterij. Heeft niets met racen te maken. | |
vosss | woensdag 23 maart 2011 @ 23:26 |
Godverdomme is het nog geen vrijdag ![]() ![]() Weet overigens iemand of de vrijdagtraining EINDELIJK gewoon eens live op tv te volgen is dit jaar? Ik bedoel we leven in 2011. F1 had 4 jaar geleden al gewoon in FullHD uitgezonden moeten worden als je het m ij vraagt, maargoed, die ouwe seniele zak ziet daar onterecht kennelijk geen geld in. ![]() | |
vosss | woensdag 23 maart 2011 @ 23:27 |
Of desnoods een live stream in HD ofzo, daar kan ik ook nog mee leven ![]() | |
vosss | woensdag 23 maart 2011 @ 23:30 |
Ow geen F1, maar ik lees net dat Ken Block zn rallyauto finaal aan gort heeft gereden en samen met zn co-piloot naar het ziekenhuis zijn vervoerd voor een check. Ze schijnen niks ernstigs te hebben. Ken Block is best wel een baas. Ik denk dat ie Chuck Norris in elkaar zou slaan met zn handen in zn zakken ![]() | |
Peterselieman | woensdag 23 maart 2011 @ 23:32 |
Ik gok er op dat de VT's wel weer bij SpeedTV te volgen zijn | |
vosss | woensdag 23 maart 2011 @ 23:33 |
Laatst hoorde ik ook iemand over speedtv maar ik vind die website werkelijk wel zo ongelofelijk grof kut qua duidelijkheid enzo dat ik er geen wijs uit kom. Dat ging toen over de preview van 2011. Ik heb hem niet kunnen vinden op die site ![]() | |
Stiggie | woensdag 23 maart 2011 @ 23:38 |
Glijdt_licht | woensdag 23 maart 2011 @ 23:42 |
Best ernstig dat Lowndes maar 1sec langzamer was dan Button, en dat in slechts één ronde met de F1.. 1:48 voor Button, 1:49 voor Lowndes. V8 tijden: 2:11 voor Lowndes 2:17 voor Button | |
LWD-Godius | donderdag 24 maart 2011 @ 00:50 |
Wow, dat s een hele mooie circuit moet ik zeggen. Zulke geweldige circuits moeten het helaas ontgelden tegen het grote geld uit het midden-oosten | |
vosss | donderdag 24 maart 2011 @ 01:53 |
Button kende dat circuit niet voor zover ik weet en voor Lowndes is het een walk in the park. Of die gast ooit eerder in een F1 auto gezeten heeft weet ik niet, maar ik ga er voor het gemak van uit dat Button het rustig aan deed ![]() | |
vosss | donderdag 24 maart 2011 @ 01:59 |
Je gaat toch niet zeggen dat je Bathurst niet kende?? ![]() Dat is toch wel 1 van de toffere circuits ter wereld hoor ![]() Overigens zijn die V8's helemaal geen misselijke auto's; die klokken daar ook rond de 300km/u op top ![]() | |
0634 | donderdag 24 maart 2011 @ 06:42 |
Klopt Button reed er nog nooit en mocht ook nu, zover ik begreep, maar 5 rondjes doen... | |
sanger | donderdag 24 maart 2011 @ 09:42 |
Maar wat nu als Button 4 ronden langer doorkan en dan de nieuwe banden krijgt. En daarmee ook 4 ronden langer doorkan. Das al 8 ronden en de verhalen gaan dat de banden maar 8 ronden echt competitief zijn. Dan scheelt het op den duur wel aanzienlijk. We zullen zondag wel zien ![]() | |
Googolplexian | donderdag 24 maart 2011 @ 09:51 |
Sterker nog .... Button is wereldkampioen geworden dankzij de manier waarop hij met banden omgaat, imo.![]() | |
Peterselieman | donderdag 24 maart 2011 @ 10:06 |
Ik zie hem nu nog slingeren op het rechte stuk omdat de banden te koud waren ![]() | |
Atreidez | donderdag 24 maart 2011 @ 10:22 |
Wat dat betreft kan een niet agressieve rijstijl er idd ook voor zorgen dat je banden niet op de juiste temp komen ![]() | |
Meike26 | donderdag 24 maart 2011 @ 10:33 |
Waren de bandenwarmers dit jaar nu eigenlijk ook verboden ? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 24 maart 2011 @ 10:34 |
Ik geloof dat ze die maatregel enkele jaren geleden wilden invoeren maar dat dit op het laatste moment teruggedraaid is | |
Party_P | donderdag 24 maart 2011 @ 10:40 |
Oh Vosss, ik geniet altijd van jouw mooie reacties hier, haha ![]() ![]() En Bathurst is tof, vanavond maar eens proberen met rFactor. | |
Meike26 | donderdag 24 maart 2011 @ 10:58 |
Bathurst zou ook in GT5 gezet moeten worden. Enige spel waarmee ik Bathurst ken, is Toca Touringcar 2. Enorm ingewikkeld circuit om goede lijnen te rijden. Alleen werd die rijrichting nog wel eens omgedraaid in het spelletje, dus ik dacht in dat filmpje met Button even dat ze de verkeerde richting op reden ![]() Heerlijek Arcade racegame trouwens ![]() | |
Glijdt_licht | donderdag 24 maart 2011 @ 11:02 |
Bathurst is ook wel als mod te krijgen voor GTR2 en Race07, Voor beide games is ook een V8 Supercar mod. In Forza1 zit een fictioneel circuit dat erg op Bathurst lijkt. | |
Meike26 | donderdag 24 maart 2011 @ 11:07 |
M'n laptop is te traag voor dat soort spellen... bovendien... voor dat soort spellen heb je een desktop computer nodig en nog wat andere hardware ![]() | |
sanger | donderdag 24 maart 2011 @ 11:23 |
Tov van barrichello bedoel je dan? Want de Brawn was gewoon een betere auto dan de RBR in het begin van dat seizoen. | |
Glijdt_licht | donderdag 24 maart 2011 @ 11:25 |
Hmm? GTR2 en Race07 draaien prima op mijn laptopje. Misschien geen hoge settings, maar het ding heeft slechts een Intel integrated GPU aan boord en stelt dus niks voor.. | |
vosss | donderdag 24 maart 2011 @ 11:26 |
Jij moet echt eens een keer een beetje fatsoenlijke computer kopen en een tweedehands G25 stuurtje ofzo. Dat heb je voor een paar honderd euro denk ik wel. Er gaat een wereld voor je open ![]() ![]() | |
Meike26 | donderdag 24 maart 2011 @ 11:32 |
@Vosss, Ik heb andere prioriteiten wat betreft geld besteding... ![]() Maar er komt een dag... ![]() | |
vosss | donderdag 24 maart 2011 @ 11:50 |
Jamaar een paar honderd euro kan je toch wel ergens vrijmaken? Ik bedoel ik neem aan dat het een soort van hobby is voor je, want je hebt het er vaker over. Elke hobby mag geld kosten toch? ![]() En zo gek duur hoeft het allemaal niet te zijn hoor. Tweedehands schermpje van 24 inch ofzo, tweedehands G25 kost ook niet veel lijkt me en dan een nieuwe computer. Ik denk dat je voor 1000 euro MAKKELIJK klaar bent. Misschien kan je dan niet alle settings op het hoogst spelen bij de wat nieuwere games, maar het is allicht VEEL beter en toffer en leuker dan op een laptop van tig jaar oud die het eik allemaal net niet trekt. Plus dat een stuurtje gewoon veel gaver is dan toetsenbord ![]() | |
Meike26 | donderdag 24 maart 2011 @ 12:14 |
Korte situatieschets van mijn kant: Fulltime baan > Parttime baan = minder uren Koophuis > hypotheek = Dat gaat pijn doen Spaargeld > Gaat op Werk (bijbaan) zoeken > Zo snel mogelijk Dat zit niet mee > Vervelend ![]() | |
Glijdt_licht | donderdag 24 maart 2011 @ 12:30 |
Mijn pc kostte 2jaar geleden 480 euro en draait F1 2010 gewoon op 1920*1080 op high.. Een goede samenstelling hoeft niet duur te zijn.. Voor +/- 800 kun je tegenwooordig wel klaar zijn inclk monitor en stuur.. | |
vosss | donderdag 24 maart 2011 @ 12:32 |
Daarom zei ik ook makkelijk ![]() Mijn pc is ook alweer een oudje, een E8400 met 4GB ram en een ATi 5770 vapor-X Die trekt ook nagenoeg alles nog op 1920x1200 op full detail. Destijds wassie 1000 euro zonder scherm en ipv die 5770 een ATi 4870 1GB videokaart. @Meike: gewoon elke maand een klein bedrag aan de kant leggen wat je niet of nauwelijks mist en binnen een jaar ben je good to go! ![]() | |
Glijdt_licht | donderdag 24 maart 2011 @ 12:40 |
Nou voorbeeldje dan maar? http://azerty.nl/winkelma(...)roduct%5B267503%5D=1 Fanatec 911 Carrera erbij = totaal ~800 ![]() | |
vosss | donderdag 24 maart 2011 @ 12:48 |
Kijk eens aan. voor 800 euro ben je de man Meike26. Of vrouw in dit geval ![]() | |
Atreidez | donderdag 24 maart 2011 @ 13:01 |
Voor realisme is zithouding alles, dus tel er nog ff 250 bij op voor een playseat ![]() | |
vosss | donderdag 24 maart 2011 @ 13:01 |
Jij hebt een playseat? ![]() Ik heb daar nondeju geen plek voor ![]() | |
sasquatsch | donderdag 24 maart 2011 @ 13:03 |
Als ik Meike26''s situatie zo inschat snap ik best dat ze nu geen 800+ euro overheeft om spelletjes te kunnen spelen. Heb ik er sowieso niet voor over om spelletjes te kunnen spelen | |
vosss | donderdag 24 maart 2011 @ 13:05 |
Je kan ook een console kopen tweedehands die omgebouwd is en een tweedehands playseat met stuur. Dan ben je goedkoper uit en kun je de spellen gratis downloaden jeweets ![]() | |
Glijdt_licht | donderdag 24 maart 2011 @ 13:06 |
Heb ik zelf gemaakt met een stoel uit een Ford Escort voor 20euro.. | |
vosss | donderdag 24 maart 2011 @ 13:06 |
Tof waarom je je kleuren van je site zo hebt ![]() | |
Atreidez | donderdag 24 maart 2011 @ 13:11 |
Spelletjes? Tis meer sport, gewoon dikke competitie ![]() | |
bodylotion | donderdag 24 maart 2011 @ 14:51 |
check dit maar eens ![]() | |
Googolplexian | donderdag 24 maart 2011 @ 15:45 |
Kan wel een heel verhaal ophangen hier maar het is al eens samengevat ![]() http://www.f1fanatic.co.u(...)rivers-championship/ De Brawn was inderdaad de betere auto in de eerste helft van het seizoen (hoofdzakelijk door de diffuser) maar had Button dezelfde rijstijl als -laten we zeggen- Hamilton of Schumacher, dan had 'ie die titel denk ik niet gepakt. | |
vosss | donderdag 24 maart 2011 @ 16:15 |
http://www.f1today.nl/fotos/12426.html Een deel foto's van de testsessie in Barcelona. Met een warmtecamera gemaakt. Leuk om te kijken ![]() | |
sasquatsch | donderdag 24 maart 2011 @ 16:24 |
Voor sommige races geldt dat inderdaad, maar voor andere races (waar hij moeite had om de banden op temperatuiur te krijgen (zoals Silverstone) had hij juist een nadeel van zijn rijstijl, daar waar bijvoorbeeld een Hamilton of Schumacher minder problemen mee zouden hebben. Over het algemeen denk ik dat het ene het andere opheft. Maar dit is een van de redenen waarom ik tegen die verplichte bandenkeuze ben. Je wordt gedwongen om met een mindere band te gaan rijden, terwijl als je een compound de hele race kan rijden je misschien wel kan winnen. Het gaat niet meer om de beste auto met beste coureur, maar om de juiste strategie. En dat wordt nu met de Pirelli's alleen maar erger, omdat het inhalen er (denk ik) ook niet beter op gaat worden. Halverwege de race is de baan zo glad dat niemand meer van de ideale lijn wil afwijken en we dus een optocht krijgen en er alleen veranderingen plaats vinden als er een pitstop wordt gemaakt. Ik hoopte juist dat we daar van af waren door het verbod op bijtanken. | |
sasquatsch | donderdag 24 maart 2011 @ 16:36 |
Sebastian Vettel noemt RB7 'Kinky Kylie' | |
Walter_Sobchak | donderdag 24 maart 2011 @ 16:49 |
Kylie is dan ook gewoon een lekker wijf. | |
Walter_Sobchak | donderdag 24 maart 2011 @ 16:49 |
Vol dan maar? | |
Peterselieman | donderdag 24 maart 2011 @ 16:49 |
Beter dan Randy Mandy |