quote:Robert Kubica's manager Daniel Morelli has warned against "the indulging of fanciful assumptions" when it comes to the Pole's return to F1.
The Renault driver is still in hospital after sustaining career-threatening injuries during an accident in Ronda di Andora Rally in Italy. Doctors had to battle for hours to save his right hand and he also broke a leg and an arm.
His "state of health is good" according to the doctors and the Pole has already started "passive physiotherapy".
He is optimistic that he will return to F1 this year, but his manager says it's still too early to make any predictions.
"Robert is recovering well," Morelli told Radio Sportiva, "but at the moment it is impossible to predict if and when he returns to racing. We must distinguish between our optimism and the indulging of fanciful assumptions. At the moment, it's impossible to talk about timeframes."
Meanwhile, Kubica's close friend Fernando Alonso says the 26-year-old is bored in hospital.
"It's 16 hours (a day) in bed with nothing to do," he is quoted by German press agency dpa. "He is not in very good spirits. He's making calculations so he can return as soon as possible."
quote:bahog nawng says...Recommend (1)
im not surprised... the most overrated driver..
Het is toch geen geauthoriseerde biografie of wel?quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:50 schreef 0634 het volgende:
Slim weer van Bernie. Om de verkoopcijfers wat op te krikken kan dit wel helpen natuurlijk. Net als dat gebabbel over Dennis.
Een nieuwe tweestrijd tussen Alonso en Hamilton zou sowieso helpen. De twee beste rijders van het veld, voormalig teamgenoten, de ene nu in een McLaren, de andere in een Ferrari... Doet me aan een veel mooier tijdperk terugdenken....Zou mooi zijn.
Flink blijven stoken Bernie
We hebben de startdatum iets naar achter geschoven om meer tijd te hebben om wat zaken te testen en de instellingen te verbeteren.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:56 schreef Cryothic het volgende:
Iemand enig idee wanneer de F1 Manager weer gereset wordt, en we weer kunnen invullen?
Of is het met verplaatsen van Bahrein ook de startdatum van de manager verplaatst?
quote:'Jackie Stewart opgenomen in ziekenhuis'
2 maart 2011
Oud-wereldkampioen Jackie Stewart is in het ziekenhuis opgenomen. Zo berichten verschillende Britse media. De Schot kreeg tijdens een vlucht van Genève last van pijn in de borst en werd na de landing gelijk naar het ziekenhuis gebracht.
Snel meer.
gewoon jackiequote:
quote:Op woensdag 2 maart 2011 15:42 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
gewoon jackieik weet het, best nerdy
![]()
de andere heet jimmy (clark)
quote:Op woensdag 2 maart 2011 17:06 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik ga een parkiet kopen, noem hem Alonso en ga hem tegen de muur aan smijten.
Zo terug.
Net zo triest als deze gast dus: [Video] Uil overleeft doodschop voetballer nietquote:Op woensdag 2 maart 2011 17:06 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik ga een parkiet kopen, noem hem Alonso en ga hem tegen de muur aan smijten.
Zo terug.
Dat laatste hoeft niet hoor.quote:Op woensdag 2 maart 2011 17:06 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik ga een parkiet kopen, noem hem Alonso en ga hem tegen de muur aan smijten.
Zo terug.
Lees hem eerst zelf even. Kan je zo te zien nog wat van leren.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:19 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Niet getreurd: ik zal voor het jou boek 'Formula One For Dummies' kopen.
Stoere jongenquote:Op woensdag 2 maart 2011 17:06 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik ga een parkiet kopen, noem hem Alonso en ga hem tegen de muur aan smijten.
Zo terug.
Anders lees je de eerste pagina eens doorquote:Op woensdag 2 maart 2011 20:04 schreef 0634 het volgende:
Overigens is Jackie Stewart in het ziekenhuis opgenomen met pijn in zijn borst.
Hopelijk is hij snel weer opgeknapt.
Oepzzz, die had ik gemist...quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:06 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Anders lees je de eerste pagina eens door
Je mensenkennis faalt wellicht nog harder dan je F1 kennis.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:00 schreef 0634 het volgende:
[..]
Lees hem eerst zelf even. Kan je zo te zien nog wat van leren.
Als het simpele feit "fan zijn" iets is waar je trots op bent, dan denk ik niet dat we opmerkingen zouden moeten maken die je waarschijnlijker nog dieper in een depressie jagen dan je nu al zit.......quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:28 schreef nils7 het volgende:
Ik ben Alonso fan and I am proud of it....![]()
Okay bring 'm on![]()
Hey niet liegen he!!!quote:en ik heb ook geen mod-ambities.
quote:
quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:17 schreef vosss het volgende:
Het valt me bij het kijken van het filmpje ineens op:
[ afbeelding ]
WTF dat is helemaal niet het neefje van Ayrton!
[ afbeelding ]
Dat is het neefje van Hans van Willigenburg!!!
Prinsesquote:Op donderdag 3 maart 2011 15:23 schreef vosss het volgende:
Als 2 druppels water. Het zou zn kleine broertje kunnen zijn. Of zn zoon ofzo
Maargoed, zulke dingen vallen me soms ineens te binnen.
Net zoals in het volgende filmpje:
Daar zie ik op 34/35 seconden gewoon onze kroonprins aan de telefoon zitten
quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:17 schreef vosss het volgende:
Het valt me bij het kijken van het filmpje ineens op:
[ afbeelding ]
WTF dat is helemaal niet het neefje van Ayrton!
[ afbeelding ]
Dat is het neefje van Hans van Willigenburg!!!
Godsklere ja zeg, als die McLaren van je niet om de haverklap uit elkaar flikkerde wel jaquote:McLaren-teambaas probeerde ex-wereldkampioen te verleiden
Uitgegeven door Casper Bekking 3 maart 2011 16:46
Kimi Raikkonen is weer even een belangrijk gespreksonderwerp in de koningsklasse. De voormalig F1-coureur gaf afgelopen week aan zijn buik vol te hebben van de koningsklasse en niet meer terug te willen keren. Dat leidde direct tot veel reacties, onder meer van Formule 1-baas Bernie Ecclestone. De excentrieke Brit gaf aan het zonde te vinden dat de snelle Fin zijn sport heeft verlaten. Datzelfde geldt voor McLaren-teambaas Martin Whitmarsh, die toegaf dat hij Raikkonen heeft proberen te verleiden voor een terugkeer in 2010.
"Ik ben een Kimi-fan en daar heb ik nooit een geheim van gemaakt", zei de Brit tegenover Motor Sport. "Ik vind hem een onderschatte coureur. Onderschat in de zin dat iedereen weet hoe snel hij is, maar ik denk dat mensen zich niet realiseren hoe slim hij is en hoe goed zijn technische feedback is. Hij kan een team echt vooruit helpen. Hij heeft één wereldtitel gewonnen, maar hij had veel meer kunnen bereiken."
Whitmarsh gaf toe dat hij vorig jaar geprobeerd heeft Raikkonen terug te halen: "We hebben serieuze onderhandelingen gevoerd. Ik ben naar hen toegegaan en heb aangegeven zeer geïnteresseerd te zijn. De gesprekken waren in een zeer vergevorderd stadium. Uiteindelijk is hij niet teruggekeerd omdat ik me plotseling realiseerde dat ook Jenson beschikbaar zou komen. Ik heb hem een aanbod gedaan en Jenson heeft de uitdaging verrassenderwijs geaccepteerd. En daar ben ik nog steeds erg blij om."
Tja, ik ben nooit een superfan van hem geweest, maar het is wel zonde dat hij er niet meer bij is. Dan hadden we nu 6 actieve wereldkampioenen gehad.quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:41 schreef vosss het volgende:
Even weer serieus nu:
[..]
Godsklere ja zeg, als die McLaren van je niet om de haverklap uit elkaar flikkerde wel ja
Hij had op zn minst, maar dan ook echt op zn minst 3 titels kunnen hebben als McLaren/Mercedes een auto gebouwd hadden die heel bleef destijds!
Toen kimi naar ferrari vertrok heb ik weleens vernomen dat mclaren monteurs weleens zeiden dat ze ferrari succes wenste met het bouwen van een tank want kimi reed alles aan gort. Weet natuurlijk niet of dat waar is.quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:41 schreef vosss het volgende:
Even weer serieus nu:
[..]
Godsklere ja zeg, als die McLaren van je niet om de haverklap uit elkaar flikkerde wel ja
Hij had op zn minst, maar dan ook echt op zn minst 3 titels kunnen hebben als McLaren/Mercedes een auto gebouwd hadden die heel bleef destijds!
Zou ik ook zeggen om te verbloemen dat ze een bagger auto hadden gemaakt.quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:59 schreef rooneyelst het volgende:
[..]
Toen kimi naar ferrari vertrok heb ik weleens vernomen dat mclaren monteurs weleens zeiden dat ze ferrari succes wenste met het bouwen van een tank want kimi reed alles aan gort. Weet natuurlijk niet of dat waar is.
Coureur is daar zelf mede verantwoordelijk voor. Alleen instappen en hard rijden is niet genoeg, je moet ook het team mee helpen de auto te ontwikkelen. En als die auto te vaak problemen krijgt, kun je twee dingen doen. Je rijstijl aanpassen of zorgen dat het team een auto bouwt die er tegen kan.quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:14 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Zou ik ook zeggen om te verbloemen dat ze een bagger auto hadden gemaakt.
Bagger auto? Zo slecht was die McLaren in die jaren niet.quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:14 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Zou ik ook zeggen om te verbloemen dat ze een bagger auto hadden gemaakt.
Niet slecht, maar duidelijk niet degelijk genoeg. Het materiaal moet niet met alleen fluwelen handschoenen aangepakt moeten worden.quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:41 schreef 0634 het volgende:
[..]
Bagger auto? Zo slecht was die McLaren in die jaren niet.
http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/9413770.stmquote:Ross Brawn admits his Mercedes team are struggling for pace with the start of the new season fast approaching.
It begins in Melbourne on 27 March, with just five more days of testing in Spain (8-12 March) to come beforehand.
"We're about a second off where we want to be, which is at the front, so we've got to find a second in the upgrade which we think we can do," Brawn said.
"But you never know what others will do - we've set out our plan we'll know at Melbourne if it's right."
Speaking on BBC 5 live, Brawn admitted that having enjoyed success in his days with Benetton, Ferrari and Brawn GP, life under the Mercedes banner was proving more challenging.
His drivers - seven-time world champion Michael Schumacher and Nico Rosberg - failed to muster a win between them in 2010.
But Brawn, who recently sold his remaining shareholding in the team to parent company Mercedes, said that far from diminishing his enthusiasm, the team's problems just made him more hungry for renewed success.
"It's often these periods when you get most motivation - when you've been there, you don't want to let it go, that's what drives you the hardest, when you've got challenges to face," he said.
"We're all intensely competitive and we get more motivated when we're not achieving what we want to achieve.
"We're sticking to our winter plan and we'll know when we get to Melbourne."
F1 legend Schumacher, 42, admitted last month that it would be "difficult" for Mercedes to win races at the start of the season.
"Yes, we are slightly concerned, but then on the other hand we know where we want to go to," he told BBC Sport.
Één seconde, anno 2011...quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:02 schreef Tarado het volgende:
Mercedes need to find one more second, says Ross Brawn
[..]
http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/9413770.stm
Volgens mij is Vettel net zo'n verkrachter van z'n Red Bullquote:Op donderdag 3 maart 2011 22:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Coureur is daar zelf mede verantwoordelijk voor. Alleen instappen en hard rijden is niet genoeg, je moet ook het team mee helpen de auto te ontwikkelen. En als die auto te vaak problemen krijgt, kun je twee dingen doen. Je rijstijl aanpassen of zorgen dat het team een auto bouwt die er tegen kan.
Dat is denk ik het grote verschil tussen coureurs als Senna en Schumacher ten opzichte van een Raikkonen.
quote:Webber wil loopbaan afsluiten bij Red Bull
Uitgegeven: 4 maart 2011 08:43
Laatst gewijzigd: 4 maart 2011 08:54
AMSTERDAM - Mark Webber verwacht dat hij zijn Formule 1-loopbaan zal afsluiten bij Red Bull. De 34-jarige Australiër heeft daar een contract tot eind 2011.
Ik denk dat ik de rest van mijn carrière voor Red Bull race, meldt de nummer drie van het jongste WK aan Autosport.com.
Net als elke coureur wil ik vooraan blijven strijden. Het is heel bevredigend om voor dit team te rijden.
Net als in de voorgaande twee seizoenen is Webber ook in 2011 de teammaat van Sebastian Vettel. Vorig jaar was het niet altijd pais en vree tussen de Australiër en de Duitser die zich in de slotrace kroonde tot wereldkampioen.
Soms ging het niet van een leien dakje, maar we mogen trots zijn op wat we hebben gepresteerd. Het was uniek dat we beiden meededen om de titel.
Nieuw contract
Teambaas Christian Horner van Red Bull meldde twee weken geleden dat de kans groot is dat zijn renstal ook in 2012 gebruik zal maken van de diensten van Webber.
Als hij dezelfde prestaties blijft leveren als hij deed in 2010, waarom zouden we dan niet met elkaar doorgaan?
Webber debuteerde in 2002 in de koningsklasse van de autosport bij Minardi. Daarna reed hij achtereenvolgens voor Jaguar (2003, 2004), Williams (2005 en 2006) en sinds 2007 Red Bull.
© NUsport
http://en.espnf1.com/ferr(...)303.html?CMP=OTC-RSSquote:"I'm not racing to make friends but to achieve many titles," he told the Spanish Marca newspaper. "Let's see if I win enough to be remembered. If not, I will also retire very happy, proud of the experience."
Turning to Ferrari, where he is about to start his second season, he said he "expected a team of legend and magic and it has been a pleasant surprise, even better than I expected". Asked how long he might stay in F1 and with Ferrari, Alonso answered: "I am in no hurry to go; here, I even enjoy finishing second, eighth and 23rd."
It has been suggested in the past, however, that Alonso does not completely enjoy F1 overall because it is not a pure sport. "It's not just racing; F1 is also very much business and with other interests," he said. "It's not a competition, pure and simple. Cars are not equal, the rules are not equal for all. But we know this and accept it because this is perhaps some of the charm of Formula One.
Asked about the cars he has driven since debuting in 2001, he said the 2009 Renault was "the worst but I managed a podium in Singapore". And with the same team, he said 2004 and 2005 were the most enjoyable cars. "There was the war with the Bridgestone and Michelin tyres that made us a couple of seconds faster, already with 900bhp
"Even with the inferior aerodynamics that we had six years ago compared to today, in Cheste [Valencia] we were doing 1:08, compared to 1:14 - six seconds different. Those cars are hard to beat."
Alonso revealed that when his F1 career began with Minardi ten years ago, he also had the option of going to Ferrari-powered Prost. "The offer was to go there and then maybe be a Ferrari tester, or maybe not and I'll have to return to F3000," he explained. "It did not guarantee anything, while Renault were giving me a better opportunity."
Say what??quote:the rules are not equal for all.
Ferrari heeft altijd al een special treatment gehad hequote:
Dat is niet waar! Een paar jaar geleden was er een mooi voorbeeld van toen alle teams op tijd hoorde dat ze op fullwets moesten starten en dat men vergeten was dit door te geven aan Ferrari!!!!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:11 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ferrari heeft altijd al een special treatment gehad hedoe nu niet alsof je dat niet weet!
Maar ze werden wel 80 miljoen betaald om het Concorde Agreement te ondertekenen. De andere teams kregen er niets voor.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is niet waar! Een paar jaar geleden was er een mooi voorbeeld van toen alle teams op tijd hoorde dat ze op fullwets moesten starten en dat men vergeten was dit door te geven aan Ferrari!!!!
Of zouden ze zoiets zo nu en dan doen om de conspiracydenkers op het verkeerde been te zetten![]()
Groot fan? Godsklere seniele ouwe zak, er zit een handjevol steenrijke olieflikkers die toevallig het geluk hadden dat daar olie in de grond zit en totaal niks kunnen behalve hun hand ophouden.quote:De verschillende opties van Ecclestone: "Vergeet augustus"
LONDEN - F1-baas Bernie Ecclestone heeft toegegeven op zoek te zijn naar een datum in de slotfase van het seizoen waarop de Grand Prix van Bahrein kan worden ingehaald. Door hevige politieke onrust in de oliestaat werd de seizoensopener afgelast, en momenteel bekijkt de Brit samen met de Formule 1-teams naar een andere datum. Even werd gedacht aan een race tijdens de zomerpauze, maar door de extreem warme omstandigheden voelt Ecclestone daar weinig voor. Zijn voorkeur gaat uit naar een race in de slotfase van het jaar, mogelijk direct voor of achter de race in het nabij gelegen Abu Dhabi.
"We moeten kijken wat we kunnen doen, hoe we de zaken kunnen omgooien", zei de Brit tegenover BBC. "Misschien kunnen we wat veranderen aan de race in Brazilië. Ik weet niet hoe groot de kans is dat er op korte termijn vrede zal zijn in Bahrein. Maar als dat er is, zullen wij een manier vinden om er te racen. De mensen daar zijn groot fan van ons, en dat worden er steeds meer. We hebben nu veel meer toeschouwers dan tijdens de eerste F1-race daar, en we willen hen graag bijstaan. Maar vergeet augustus, dan is het veel te heet. Het is te warm voor het publiek om met veertig graden op de tribune te zitten. We verwachten begin volgende week een definitieve beslissing te nemen."
Ik ben het met je eens...quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Groot fan? Godsklere seniele ouwe zak, er zit een handjevol steenrijke olieflikkers die toevallig het geluk hadden dat daar olie in de grond zit en totaal niks kunnen behalve hun hand ophouden.
Dat zijn geen fans. Dat zijn mensen die bereid zijn om jouw compleet achterlijke kosten te betalen om er neer te strijken met je F1 circus.
Alle circuits draaien verlies, met het enige verschil dat die rijke zakkewassers daar het niets boeit omdat ze toch bulken van het geld.
We hebben veel fans daar, val op een hoop en krijg een hartaanval klootzak![]()
![]()
!
Wanneer gaan jullie nou eens duidelijk aan jullie woord houden?quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
We hebben de startdatum iets naar achter geschoven om meer tijd te hebben om wat zaken te testen en de instellingen te verbeteren.
Achja, ze moesten eerst natuurlijk snel een nieuwe naam hebben omdat Ford ze anders aan zou klagen. Nu hebben ze wat tijd gehad om er over na te denken en komen ze hier op uit.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ferrari past naam 2011-bolide weer aan
Goed bezig daar in Italië
Alles gelezen? Dan moeten ze gewoon zeggen dat ze niet weten wanneer het komt omdat het in hun eigen tijd en vrijwillig is. (en ja ik weet dat het vrijwillig is)quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:52 schreef rooneyelst het volgende:
ach jank niet..gasten doen het voor niets toch?
Gaat dit over de F1 manager van Fok?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:44 schreef dekkered het volgende:
[..]
Wanneer gaan jullie nou eens duidelijk aan jullie woord houden?
Want vorige week zij je dat het deze week werd en daarvoor was het die week...
Zeg dan of het komt die week uit en breng hem uit of zeg gewoon dat je het niet weet en niet elke keer zegt volgende week.
wat heeft de alonso discusie te maken met de f1 nieuwtjes? ook niks want dat was ook allemaal al oud nieuws.quote:
Daarom misschien een F1 SC? Zodat iedereen die iets teveel tijd heeft om onzin hier te spuien zich daar lekker op kan uitleven en anderen gewoon even alle nieuwtjes onder elkaar heeft?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:09 schreef dekkered het volgende:
[..]
wat heeft de alonso discusie te maken met de f1 nieuwtjes? ook niks want dat was ook allemaal al oud nieuws.
Daar heb je een punt, maar er is toch een topic voor?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:09 schreef dekkered het volgende:
[..]
wat heeft de alonso discusie te maken met de f1 nieuwtjes? ook niks want dat was ook allemaal al oud nieuws.
Gewoon nog een paar daagjes geduld. Paar dingetjes bleken iets meer tijd te kosten dan verwacht. Je zult er voor worden beloond.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 02:55 schreef dekkered het volgende:
[..]
Alles gelezen? Dan moeten ze gewoon zeggen dat ze niet weten wanneer het komt omdat het in hun eigen tijd en vrijwillig is. (en ja ik weet dat het vrijwillig is)
Van mij part komen ze er pas in de zomer mee, daar geef ik niks om maar ze moeten gewoon duidelijk zijn.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Team 8 mrt 9 mrt 10 mrt 11 mrt 12 mrt Red Bull Webber Vettel Webber Vettel McLaren Button Hamilton Button Hamilton Ferrari Massa Massa Alonso Alonso Mercedes Rosberg Schumacher Schumacher Rosberg Renault Heidfeld Petrov Petrov Heidfeld Williams Maldonado Barrichello Barrichello Maldonado Force India Hülkenberg (am) di Resta di Resta Sutil Sutil/di Resta Sauber Perez Kobayashi Perez Kobayashi Toro Rosso Buemi Buemi Alguersuari Alguersuari Lotus Valsecchi/ Trulli Trulli (am) Razia (am) Kovalainen (pm) Kovalainen Trulli (pm) HRT TBA TBA TBA TBA TBA Virgin d'Ambrosio d'Ambrosio d'Ambrosio d'Ambrosio |
inderdaad is gewoon om te meten, ze willen de vleugel zo flexibel mogelijk hebben binnen de toelaatbare norm.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:32 schreef Atreidez het volgende:
Het zal me niets verbazen als dat het een neus is om druk mee te meten die op bepaalde punten van de vleuegel komen.. Kan me niet voorstellen dat je hiermee wil gaan racen
http://scarbsf1.wordpress.com/ http://twitter.com/#!/ScarbsF1quote:McLaren Pod: stranger rumours suggest the quite strong looking struts are hydraulic and move the wing to replicate different flex, the results can then be measured in order to engineer subsequent wings to flex in a similar manner. the hydr set up is legal for testing, then as RBR proved last year a wing can flex as long as it meets the FIA test
lijkt opquote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:19 schreef Atreidez het volgende:
Jaja, er is ook nog echt nieuws... Roept u maar, de bolhoedneus ofzo?
http://www.gpupdate.net/n(...)allende-nieuwe-neus/
[ afbeelding ]
Don't give up your day jobquote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:00 schreef vosss het volgende:
Downforce misschien niet aan de voorkant, maar misschien wel extra downforce op de achterkant doordat de hoger omhoog geslagen lucht harder terug valt op de achtervleugel? Ik zou het niet weten?
[ afbeelding ]
Zie hier mijn paintskillz
Zoiets bedoel ik, maar ik heb geen enkel idee of dat wel kan/klopt/uberhaupt mogelijk is
ben jij bob ross??quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:00 schreef vosss het volgende:
Downforce misschien niet aan de voorkant, maar misschien wel extra downforce op de achterkant doordat de hoger omhoog geslagen lucht harder terug valt op de achtervleugel? Ik zou het niet weten?
[ afbeelding ]
Zie hier mijn paintskillz
Zoiets bedoel ik, maar ik heb geen enkel idee of dat wel kan/klopt/uberhaupt mogelijk is
quote:
Jouw CFD is in ieder geval meer geavanceerd dan die van HRTquote:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/89789quote:Bahrain Grand Prix organisers have been given until May 1 to decide if they want their race to be put on again later this year.
Following the cancellation of this year's opening round of the Formula 1 season, there has been intense speculation about whether or not the event could be slotted in later this year.
The most likely scenario was for the Bahrain GP to be twinned with the nearby Abu Dhabi GP towards the end of the campaign - perhaps with the Brazilian season finale being moved.
The matter was discussed at Tuesday's FIA World Motor Sport Council meeting in Paris, but no decision was made on what will happen.
However, the FIA has given race organisers another seven weeks to inform them on whether it will be possible for the Bahrain GP to take place.
A statement issued by the governing body said: "The World Motor Sport Council asked the Bahrain Motor Federation to communicate by May 1st at the latest if the Bahrain Grand Prix can be organised in 2011."
Bahrain would need to guarantee that there was no chance of further political trouble in the Gulf state before it could put on the race something which may not be possible in the short timeframe available.
Enige verschil lijkt me dat McLaren m netjes in een speciaal geprepareerde neus heeft zitten en Red Bull het er met secondelijm bovenop heeft geplaktquote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:41 schreef vosss het volgende:
Ik kom net een plaatje tegen van een RBR met een vergelijkbaar iets:
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | S.Perez Sauber 1.21.176 --- 90 M.Webber Red Bull 1.22.544 +1.368 97 J.Button McLaren 1.22.910 +1.734 74 V.Petrov Lotus Renault 1.22.937 +1.761 27 N.Heidfeld Lotus Renault 1.24.735 +3.559 20 P.Di Resta Force India 1.25.039 +3.863 38 D.Valsecchi Team Lotus 1.25.406 +4.230 50 S.Buemi Toro Rosso 1.26.004 +4.828 48 N.Hulkenberg Force India 1.26.030 +4.854 31 L.Razia Team Lotus 1.26.723 +5.547 29 J.d'Ambrosio Virgin 1.32.060 +10.884 57 |
Dat rondje van Perez is waarschijnlijk geschrapt want nu staat Webber weer bovenaan met 1:22.544 en Perez 4e met 1:24.117quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:22 schreef sasquatsch het volgende:
Testtijden van vandaag:
[ code verwijderd ]
Haha, nee dat is niet heel realistisch volgens mij. Lucht zal turbulent worden na de bobbel, en niet in een boog weer op de achtervleugel komenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:00 schreef vosss het volgende:
Downforce misschien niet aan de voorkant, maar misschien wel extra downforce op de achterkant doordat de hoger omhoog geslagen lucht harder terug valt op de achtervleugel? Ik zou het niet weten?
[ afbeelding ]
Zie hier mijn paintskillz
Zoiets bedoel ik, maar ik heb geen enkel idee of dat wel kan/klopt/uberhaupt mogelijk is
moeders mooistequote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:19 schreef Atreidez het volgende:
Jaja, er is ook nog echt nieuws... Roept u maar, de bolhoedneus ofzo?
http://www.gpupdate.net/n(...)allende-nieuwe-neus/
[ afbeelding ]
Ik zei toch dat ik het niet wistquote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:01 schreef kepler het volgende:
[..]
Haha, nee dat is niet heel realistisch volgens mij. Lucht zal turbulent worden na de bobbel, en niet in een boog weer op de achtervleugel komen(gebaseerd op 1 jaar aerodynamica college 6 jaar geleden
)
Thanks, tof filmpje! Ze zeggen wat over de achterkant van de Williams, dat is voor mij eigenlijk de eerste keer dat ik hoor dat er iets speciaals mee is? Weet iemand wat er zo nieuw aan is?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:12 schreef ElmarO het volgende:
F1 season preview - How testing has gone (BBC): http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/9418556.stm
http://www.f1pits.net/nieuws/williams_over_haar_versnellingsbak/quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:34 schreef Bolter het volgende:
[..]
Thanks, tof filmpje! Ze zeggen wat over de achterkant van de Williams, dat is voor mij eigenlijk de eerste keer dat ik hoor dat er iets speciaals mee is? Weet iemand wat er zo nieuw aan is?
Williams heeft geen achterkantquote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:34 schreef Bolter het volgende:
[..]
Thanks, tof filmpje! Ze zeggen wat over de achterkant van de Williams, dat is voor mij eigenlijk de eerste keer dat ik hoor dat er iets speciaals mee is? Weet iemand wat er zo nieuw aan is?
Als in Melbourne de Mercedes maar gaat ben ik happyquote:Op woensdag 9 maart 2011 11:01 schreef Swindler het volgende:
Martin Brundle:' De Mclaren is een puinhoop; hij gaat niet, hij remt niet en hij stuurt niet. Hamilton en Button hebben een probleem
Dat is knap balen. Als dat waar is dan hebben ze het probleem niet even snel opgelost en lopen ze weer het hele jaar achter de feiten aan ...quote:Op woensdag 9 maart 2011 11:01 schreef Swindler het volgende:
Martin Brundle:' De Mclaren is een puinhoop; hij gaat niet, hij remt niet en hij stuurt niet. Hamilton en Button hebben een probleem
Ja , en hoeveel seizoenen achter elkaar is dit nou al gebeurt? Ik snap dat echt niet , in het begin lopen ze achter de feiten aan , en tegen het midden van het seizoen staat er weer een snelle auto , met een te grote puntenachterstand door gekloot in het begin.quote:Op woensdag 9 maart 2011 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is knap balen. Als dat waar is dan hebben ze het probleem niet even snel opgelost en lopen ze weer het hele jaar achter de feiten aan ...
Wat Red Bull ook doet inderdaadquote:Op woensdag 9 maart 2011 11:09 schreef Peterselieman het volgende:
Of zoals Ferrari heeft gedaan een heel erg basic auto ontwerpen en vandaar uit gaan tweaken. Kun je ook een heel eind mee komen.
Inderdaadquote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat rondje van Perez is waarschijnlijk geschrapt want nu staat Webber weer bovenaan met 1:22.544 en Perez 4e met 1:24.117
quote:But the Mexican's 1m21.176s included a suspect final sector time two seconds quicker than the opposition and was subsequently deleted.
quote:Het team van Williams heeft de oorzaak voor de KERS-problemen achterhaald. De mankementen waren van elektronische aard. De Britse renstal verwijdert het systeem uit de FW33 in een poging om vanmiddag wel nuttige data te kunnen verzamelen.
Die rode vlag is voor den Belg die zn auto aan de binnenkant voor bocht 7 geparkeerd heeft.quote:Lewis Hamilton staat opnieuw binnen - en niet alleen vanwege de rode vlag - met een probleem. Nadat eerder de hydraulica kuren vertoonde zorgen nu de uitlaten van de MP4-26 voor hoofdbrekens bij McLaren.
Inderdaad het blijft natuurlijk koffiedik kijken die tests maar dat commentaar van Brundle over de McLaren zegt toch wel watquote:Op woensdag 9 maart 2011 12:26 schreef vosss het volgende:
Het zegt natuurlijk geen klap met dat testen, maar Lewis heeft 30 ronden gereden en staat op 9 seconden als laatste op dit moment (op Pastor na dan want die heeft met 5 ronden nog geen tijd gezet (problemen met het KERS)).
Nu je toch bezig bent ik ben 47quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:42 schreef vosss het volgende:
Uhuh. Zeg even wat anders jongens (en meisjes); wisten jullie dat Tarado 40 is
autosport.comquote:Mercedes GP has elected to take a step-by-step approach to delivering its Melbourne Grand Prix upgrade package at this week's Barcelona test.
With the new W02 featuring a revised exhaust layout and other bodywork tweaks during Wednesday's running, the team has confirmed that further updates are scheduled for the next three days.
Although the team has not confirmed exactly what these updates will be, they are believed to include revised sidepods, front wing and perhaps further tweaks to the exhaust configuration. The team is testing from today until Saturday.
Mercedes-Benz motorsport boss Norbert Haug said on Wednesday that the team was not going to rush through the upgrades simply to chase times on the first day - and that it was comfortable with its plan for the final week of pre-season running.
"We are taking a step-by-step approach," he told AUTOSPORT. "We have a different exhaust treatment and some revised bodywork today - and there will be more changes to come."
Mercedes GP is not the only team introducing a revised exhaust layout configuration at Barcelona, with Ferrari also featuring an exhaust channel at the rear of its car to flow air into the outer edges of the diffuser as Red Bull Racing has done with its new RB7.
Nee joh, je bent nog maar een jonkie.quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:07 schreef vosss het volgende:
Godsklere, en ik maar denken dat ik een ouwe lul was op FOK! met mn 34 jaar!
quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:30 schreef Tarado het volgende:
Het is wel opvallend dat de mensen die verstand hebben van F1 allemaal 40+ zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:46 schreef Trystar het volgende:
Ik voel me jong als ik de leeftijden zo zie hier+1SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Please, make yourself uncomfortable.
Dat viel me ook op, Renault springt er wel uit.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:20 schreef k_man het volgende:
Ik snap überhaupt niet waarom teams nog testrijders hebben als er een testverbod is, maar ik snap helemáál niet wat je moet met vijf (!) testrijders.
Meer kans om Alonso te raken?quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:20 schreef k_man het volgende:
Ik snap überhaupt niet waarom teams nog testrijders hebben als er een testverbod is, maar ik snap helemáál niet wat je moet met vijf (!) testrijders.
Wellicht een leuke bijdrage van de coureurs die op de lijst staan. Daarbij staat het leuk op je cv.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:20 schreef k_man het volgende:
Ik snap überhaupt niet waarom teams nog testrijders hebben als er een testverbod is, maar ik snap helemáál niet wat je moet met vijf (!) testrijders.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/89820quote:The Grand Prix Drivers' Association (GPDA) is to meet with the FIA in Barcelona on Wednesday evening, AUTOSPORT has learned, to talk through any concerns they have about Formula 1's latest rules - including moveable rear wings.
With only a few weeks left until the first race of the season in Australia, F1's drivers have been keen to clear up outstanding issues that have come to light during testing.
In a bid to make sure that those concerns are settled before the opening round of the campaign, the FIA has agreed to meet all the drivers - plus technical representatives from the teams for open discussions about it in the Barcelona paddock after the conclusion of testing today.
It is understood that one of the main subjects that is scheduled to be talked through between GPDA representatives and FIA race director Charlie Whiting is the implementation of the moveable rear wing rules in terms of both how the regulations will work and concerns about safety.
Sources suggest that some drivers are worried that use of the wing, plus KERS, could contribute to a repeat of the collision that Mark Webber and Heikki Kovalainen suffered in Valencia last year thanks to the high closing speeds that will be possible in 2011.
A source told AUTOSPORT: "It's just about having an open and frank discussion about any worries that the drivers have, before we get to Australia. Everyone is keen to make the new rules work as best they can."
The FIA has already successfully tested the software that will be used to manage the wing rules at the races with the devices activated if a driver gets within one second of the car ahead of him at the corner preceding a designated straight.
The current plan is for an overtaking zone where the moveable rear wing can be used to be set up on this straight 600 metres before the braking zone.
The FIA is ready to tweak the length of that zone so that the distance makes an overtaking move possible, but without it becoming too easy.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Pos Driver Team/Car Time Gap Laps 1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m21.865s 112 2. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m22.396s + 0.531s 120 3. Vitaly Petrov Renault 1m22.670s + 0.805s 116 4. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m22.888s + 1.023s 57 5. Felipe Massa Ferrari 1m23.324s + 1.459s 101 6. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m24.334s + 2.469s 118 7. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m24.436s + 2.571s 107 8. Nico Rosberg Mercedes 1m25.807s + 3.942s 100 9. Jarno Trulli Lotus-Renault 1m26.090s + 4.225s 98 10. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m26.989s + 5.124s 29 11. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m28.982s + 7.117s 64 All timing unofficial |
quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:48 schreef bodylotion het volgende:
[..]
+1+2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanksquote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:12 schreef ElmarO het volgende:
F1 season preview - How testing has gone (BBC): http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/9418556.stm
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Hamilton: Car not ready for title fight
"...Speaking to reporters after today's test at Barcelona, Hamilton said: "Do I believe I have a car to win the world championship at the moment? I don't. No.
"As long as we pick up a good few points in the first few races, then we won't be miles behind.
"Say for example we were able to be in the top five for the first three or four races, get those points, and then if we happen to have a car capable of winning, then it would still be possible."
pfff 26 jaar, Volg het grut sinds '95quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:30 schreef Tarado het volgende:
Het is wel opvallend dat de mensen die verstand hebben van F1 allemaal 40+ zijn
Damn, ik ben nog een maandlang onder de 40...quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:30 schreef Tarado het volgende:
Het is wel opvallend dat de mensen die verstand hebben van F1 allemaal 40+ zijn
Het ziet er niet naar uit dat ze hun problemen snel zullen oplossen. Ook vandaag weer bar weinig kilometers.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:38 schreef Ermanon het volgende:
Jammer, had gehoopt dat Mclaren voorin mee zou doen met die gave auto, dus niet :<
Morgen rijden ze helemaal niet ivm inbouwen upgrades, maar ze rijden allemaal maar 4 van de 5 dagenquote:Op woensdag 9 maart 2011 23:12 schreef 0634 het volgende:
[..]
Het ziet er niet naar uit dat ze hun problemen snel zullen oplossen. Ook vandaag weer bar weinig kilometers.
Bandenmerk....Aantal racesquote:Coureur Jarno Trulli verwelkomt het extra setje banden dat voor de vrijdagen beschikbaar is en benadrukt dat de rijders ondanks alle kritiek juist met Pirelli samen willen werken om tot een oplossing te komen. "We zijn niet teleurgesteld, maar we willen alleen duidelijk maken dat de bandenslijtage te hoog is. Ik ben van mening, en samen met mij vele anderen in de paddock, dat Pirelli wat Formule 1-ervaring mist."
Dan moet Trulli dát zeggen en niet zeggen dat ze teweinig ervaring hebben in de F1 en dat andere coureurs dat ook vinden want dat is gewoon gelul. Ze hebben net zo veel ervaring als Michelin (die paar races wat Michelin meer heeft is verwaarloosbaar, dat is een half seizoen meer ofzo)quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:23 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, ze missen wel degelijk recente Formule 1-ervaring. Pirelli heeft de afgelopen jaren weinig banden voor Formule-auto's geleverd namelijk
De laatste keer dat Pirelli meedeed aan F1 was 20 jaar geleden. Zeggen dat zij zoveel ervaring hebben is zeggen dat Feyenoord zoveel ervaring heeft in de CL.quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan moet Trulli dát zeggen en niet zeggen dat ze teweinig ervaring hebben in de F1 en dat andere coureurs dat ook vinden want dat is gewoon gelul. Ze hebben net zo veel ervaring als Michelin (die paar races wat Michelin meer heeft is verwaarloosbaar, dat is een half seizoen meer ofzo)
Het is ook allemaal wat flauw. Er is afgesproken dat er meer gepit moet worden en dus minder standvastige banden. Dan doen ze dat, komt er kritiek op Pirelli omdat de banden te snel slijten. Tja, beetje raar.quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:51 schreef rooneyelst het volgende:
ach je moet niet teveel aantrekken van wat de mensen nu over de veranderingen zeggen hoor. Zo gaat het namelijk altijd..eerst willen ze verandering en als dat er eenmaal komt gaan ze zeuren over het nieuwe..
over 2 weken zullen we het zien!
de kritiek dat ze hierdoor op vrijdag minder zullen/kunnen rijden vind ik wel terecht, verder moeten ze niet zeuren.quote:Op donderdag 10 maart 2011 06:38 schreef 0634 het volgende:
[..]
Het is ook allemaal wat flauw. Er is afgesproken dat er meer gepit moet worden en dus minder standvastige banden. Dan doen ze dat, komt er kritiek op Pirelli omdat de banden te snel slijten. Tja, beetje raar.
Bovendien zal die band gedurende het jaar steeds beter worden. Zij moeten ook leren. Uiteindelijk kunnnen zij ongetwijfeld net zullke goede banden leveren als Bridgestone, waar overigens ook het nodige commentaar op was. Pirelli verdiend enerzijds tijd, anderzijds houden ze zich aan de afspraken. De kritiek is ook hier en daar wat flauwig.
En daar gaat het fout. Ik wil meer actie op de baan, dan erbuiten (in de pits), dus het liefst heb ik de slijtage van de Bridgestones van vorig jaar, dan hebben we hetzelfde aantal pitstops.quote:Op donderdag 10 maart 2011 06:38 schreef 0634 het volgende:
[..]
Het is ook allemaal wat flauw. Er is afgesproken dat er meer gepit moet worden en dus minder standvastige banden. Dan doen ze dat, komt er kritiek op Pirelli omdat de banden te snel slijten. Tja, beetje raar.
Bovendien zal die band gedurende het jaar steeds beter worden. Zij moeten ook leren. Uiteindelijk kunnnen zij ongetwijfeld net zullke goede banden leveren als Bridgestone, waar overigens ook het nodige commentaar op was. Pirelli verdiend enerzijds tijd, anderzijds houden ze zich aan de afspraken. De kritiek is ook hier en daar wat flauwig.
We krijgen ook meer actie op de baan, door deze banden. Meer stops dus sowieso komen de koplopers vaker in druk verkeer terecht. Plus niet iedereen zal op hetzelfde moment even goede banden hebben. Veel verschil in grip dus en dus actie.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En daar gaat het fout. Ik wil meer actie op de baan, dan erbuiten (in de pits), dus het liefst heb ik de slijtage van de Bridgestones van vorig jaar, dan hebben we hetzelfde aantal pitstops.
Anders ben ik bang dat we weer terugvallen naar twee jaar terug, terwijl de actie op de baan vorig jaar door het verbod op bijtanken juist beter is geworden
Het liefst heb ik zelfs dat ze die verplichte pitstop ongedaan maken, dan kunnen de coureurs zelf kiezen of ze op de harde band racen en minder stoppen (of helemaal niet) of de zachtere band nemen (die sneller is) en vaker stoppen. Krijgen we een verschil in strategie zoals we vorig jaar ook gezien hebben met coureurs die startten op de harde band en eindigden op de zachte band en aan het eind van de race nog mensen inhaalden (zoals Kobayashi en Kubica).
Moet Sauber weer sponsoren hebben of wat?quote:Perez scherpt beste Barcelona-tijd aan
Sergio Perez is de snelste man van deze winter op het Circuit de Catalunya. Er resteren nog tweeënhalve testdag op de baan nabij Barcelona, maar de Mexicaanse debutant geeft alvast zijn visitekaartje af en heeft voorlopig de beste testtijd op dit circuit tot nu toe in handen.
Hamilton die achterin het veld start is leuk voor de race.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:38 schreef Ermanon het volgende:
Jammer, had gehoopt dat Mclaren voorin mee zou doen met die gave auto, dus niet :<
Ik hoop het, maar ben bang van niet. Ook toen men nog mocht bijtanken kwam men in verkeer terecht en bleef men vaak hangen tot de voorganger naar binnen ging om dan het verschil te maken (inhalen in de pits, niet op de baan). Daarbij zorgt de snelle slijtage voor meer marbles op de baan, waardoor het buiten de ideale lijn veel gladder is wat het inhalen alleen maar bemoeilijkt (je moet eerder remmen), ondanks de verstelbare achtervleugel en KERS.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:42 schreef 0634 het volgende:
[..]
We krijgen ook meer actie op de baan, door deze banden. Meer stops dus sowieso komen de koplopers vaker in druk verkeer terecht. Plus niet iedereen zal op hetzelfde moment even goede banden hebben. Veel verschil in grip dus en dus actie.
Misschien weer een chicane afgestoken?quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Moet Sauber weer sponsoren hebben of wat?
Die ontwikkeling is niet eens nodig omdat ze toch de enige leverancier zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2011 06:38 schreef 0634 het volgende:
[..]
Het is ook allemaal wat flauw. Er is afgesproken dat er meer gepit moet worden en dus minder standvastige banden. Dan doen ze dat, komt er kritiek op Pirelli omdat de banden te snel slijten. Tja, beetje raar.
Bovendien zal die band gedurende het jaar steeds beter worden. Zij moeten ook leren. Uiteindelijk kunnnen zij ongetwijfeld net zullke goede banden leveren als Bridgestone, waar overigens ook het nodige commentaar op was. Pirelli verdiend enerzijds tijd, anderzijds houden ze zich aan de afspraken. De kritiek is ook hier en daar wat flauwig.
Dit is voor mij het enige punt van zorg.. Die marbles. Op circuits die al zwaar waren voor de banden kwam dat ook altijd weer naar voren, zoals Montreal. Het klopt dat je eerder moet remmen als je er doorheen rijdt, maar vaak kiezen ze er toch maar voor dat niet te doen, omdat je er vervolgens 2 rondes last van hebt dat je banden onder de marbles zitten..quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:13 schreef sasquatsch het volgende:
Ik hoop het, maar ben bang van niet. Ook toen men nog mocht bijtanken kwam men in verkeer terecht en bleef men vaak hangen tot de voorganger naar binnen ging om dan het verschil te maken (inhalen in de pits, niet op de baan). Daarbij zorgt de snelle slijtage voor meer marbles op de baan, waardoor het buiten de ideale lijn veel gladder is wat het inhalen alleen maar bemoeilijkt (je moet eerder remmen), ondanks de verstelbare achtervleugel en KERS.
Ik zie hier toch echt heel duidelijk een prachtige inhaalactie van Schumacher op Alonso in.quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:17 schreef nils7 het volgende:
Di's een mooie foto (van vandaag):
[ afbeelding ]
Op de vrijdagen mogen ze nu ook experimentele banden testen. Dus dat argument heeft wat dat betreft al wat aan kracht ingeboet.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
de kritiek dat ze hierdoor op vrijdag minder zullen/kunnen rijden vind ik wel terecht, verder moeten ze niet zeuren.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | Pos Driver Team/Car Time Gap Laps 1. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m21.761s 95 2. Felipe Massa Ferrari 1m22.092s + 0.331s 132 3. Mark Webber Red Bull-Renault 1m22.466s + 0.705s 97 4. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m22.637s + 0.876s 105 5. Michael Schumacher Mercedes 1m22.892s + 1.131s 89 6. Nick Heidfeld Renault 1m23.541s + 1.780s 32 7. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m23.990s + 2.229s 40 8. Vitaly Petrov Renault 1m24.233s + 2.472s 24 9. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m24.334s + 2.573s 108 10. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m24.779s + 3.018s 107 11. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m27.336s + 5.575s 96 12. Jarno Trulli Lotus-Renault 1m34.485s + 12.724s 6 All timing unofficial |
Dat is een Lotus mafkeesquote:Op donderdag 10 maart 2011 17:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik zie hier toch echt heel duidelijk een prachtige inhaalactie van Schumacher op Alonso in.
Toch wel bijzonder dat de baas van een energydrankje meer vermogen heeft dan de eigenaar van de F1 en de eigenaar van al die Virgin bedrijven als je het zo bekijkt.quote:Sauber-sponsor Carlos Slim de rijkste persoon ter wereld
Sauber-sponsor Carlos Slim de rijkste persoon ter wereld Carlos Slim is vandaag tot het businessblad Forbes uitgeroepen tot de rijkste persoon op aarde. De 71-jarige Mexicaan sponsort dit jaar met zijn bedrijf Telmex het Sauber-team en voorziet Sergio Perez van erg veel sponsorgeld.
Slim heeft momenteel een kapitaal opgebouwd van 74 miljard dollar. Zijn fortuin is alleen al in 2010 met 20 miljard dollar gegroeid. Bernie Ecclestone staat in de lijst van Forbes op de 254e plaats met een geschat vermogen van 4,2 miljard dollar. Virgin's Richard Branson zou deze positie delen met de Brit.
Red Bull-baas Dietrich Mateschitz zou 5 miljard dollar in bezit hebben, terwijl Force India-eigenaar Vijay Mallya op de 879e plaats staat met een geschat vermogen van 1,4 miljard dollar.
Schumacher heeft een groot hart en test zelfs een beetje voor andere teamsquote:
Ben je pastoor geworden ofzo?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:05 schreef vosss het volgende:
Even de kalender naast mijn rooster gelegd.
De volgende races kan ik niet live zien:
Melbourne
Shanghai
Istanbul
Monaco
Valencia
Spa-Francorchamps
Singapore
Yeongam
Yas Marina
Dat zijn godverdomme 9 races die ik niet live kan kijken ivm werk en dat zijn er 8 meer dan wat ik de laatste 15 jaar live gemist heb
Godverdegodverdomme
Je bent het spoor echt kwijtquote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Schumacher heeft een groot hart en test zelfs een beetje voor andere teams
En ook de snelle runs. Schumacher klokte vanmorgen een 1:21.268.quote:Op donderdag 10 maart 2011 23:55 schreef M.Melandri het volgende:
Mercedes lijkt er een stuk beter bij te zitten, long runs van Schumi waren aardig goed te noemen.
Mijn Alfa heeft ook 1 uitlaatquote:Formule 1-auto's vanaf 2013 met één uitlaat
Formule 1-auto's vanaf 2013 met één uitlaat Formule 1-bolides hebben over twee jaar nog maar één uitlaat. In 2013 wordt de nieuwe motorformule met 1,6 liter viercilinder turbomotoren van kracht en dat gaat gepaard met het verlies van een uitlaat.
Mercedes GP-teambaas Ross Brawn reageerde op de nieuwe trend van voorwaartse uitlaatmondingen met: "Het is geen controversieel onderdeel. Maar vanaf 2013 rijden we toch met één uitlaat, dus dan is alles weer anders."
Wat voor gevolgen de nieuwe krachtbronnen met één uitlaat voor het karakteristieke Formule 1 geluid zullen hebben is nog niet duidelijk, maar dat het anders gaat klinken lijkt zeker.
Dat is de snelste tijd tijdens alle testen tot nu toe toch?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En ook de snelle runs. Schumacher klokte vanmorgen een 1:21.268.
Volgens de Italiaanse Gazetto de la Sports waren ze in de lange runs gemiddeld de 2de snelste na Ferrari. Red Bull kwam pas op de derde plaats, gevolgd door Renault, Toro Rosso en dan pas McLaren, op de voet gevolgd door Williams.
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is de snelste tijd tijdens alle testen tot nu toe toch?
quote:Schumacher terug gezet na afsnijden chicane
Het was de oplettende lezer vast al opgevallen, Michael Schumacher heeft een langzamere tijd achter zijn naam dan eerder vanochtend. Zijn 1:22.747 is van hem afgepakt omdat hij daarbij de chicane had afgesneden. Nu staat hij op een 1:23.948.
quote:Michael Schumacher naar beste Barcelona-tijd
De updates van Mercedes GP lijken hun uitwerking niet te missen. Michael Schumacher realiseerde zojuist de beste tijd van dit jaar op het Circuit de Catalunya. Er wordt nog navraag gedaan om te kijken of hij bij deze poging niet opnieuw de chicane gemist heeft.
Ja dusquote:Tijd van Schumacher goedgekeurd
Michael Schumacher raakt zijn huidige toptijd niet kwijt. Het circuit heeft het voor ons nagevraagd en er is niets onwettig aan de 1:21.268. De Mercedes GP-coureur heeft waarschijnlijk een run op superzachte banden gedaan.
Kut. Ik moet opnieuw mn rooster ernaast leggen, ik was er voor het gemak van uit gegaan dat alle races om 2 uur zouden zijn. Hoe ik daar bij kom weet ik niet. Net wakkerquote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:43 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Mooie Google/iCal/Outlook kalender voor de races van 2011:
http://www.f1calendar.com/
Dat is het probleem een beetje. Ik bedoel ik kan in principe alles, ik heb alleen nergens een papiertje voor (behalve een hele berg aan IT certificeringen en dat heb ik wel gezien en ben ik klaar mee).quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Er is nog tijd zat om een andere job te vinden, Vosss
Ziet er wel tof uit, raar dat er op andere en grote f1-nieuwssites er weinig fotos te vinden zijnquote:
Hier zijn er nog meer te vinden.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:09 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ziet er wel tof uit, raar dat er op andere en grote f1-nieuwssites er weinig fotos te vinden zijn
Ik wou dat ik ander werk had zodat ik gewoon alle F1 races live kon kijkenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ziet er een beetje uit als een Star Wars Stormtrooper.
Ik wou dat we dit weekend gewoon F1 hadden.
Kappen met huilen; radiostilte en de race opnemen en iets later kijken. Boeiend.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik wou dat ik ander werk had zodat ik gewoon alle F1 races live kon kijken!
Jamaar F1 is hier altijd reuze gezellig met een paar man, bittergarnituur, chips en bier en dat mis ik dan als ik in mn eentje zit te kijken met een bitterbal een zakje chips en een pilsjequote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:31 schreef Bolter het volgende:
[..]
Kappen met huilen; radiostilte en de race opnemen en iets later kijken. Boeiend.
Had er in de tussentijd ook al wat gevonden. Nieuwssites waren gewoon wat trager, net zoals HRT zelf dusquote:
meer chips en bitterballen voor jezelf.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Jamaar F1 is hier altijd reuze gezellig met een paar man, bittergarnituur, chips en bier en dat mis ik dan als ik in mn eentje zit te kijken met een bitterbal een zakje chips en een pilsje
quote:Vierde operatie Kubica noodzakelijk
Uitgegeven: 11 maart 2011 15:35
Laatst gewijzigd: 11 maart 2011 15:35
PIETRA LIGURE - De Poolse Formule 1-coureur Robert Kubica ondergaat zaterdag voor de vierde keer een operatie aan zijn zwaar gehavende lichaam. Dat maakte het ziekenhuis in de Italiaanse plaats Pietra Ligure vrijdag bekend.
© ANP
De coureur van Lotus Renault ligt in het hospitaal nabij Genua sinds zijn ernstige rally-ongeluk op 6 februari.
Hij liep daardoor gecompliceerde botbreuken aan hand, voet, arm en schouder op. Chirurgen opereerden hem al drie keer vele uren lang.
De vierde ingreep zal opnieuw aan zijn elleboog plaatshebben, meldde specialist Luigi Celli van het Santa Corona-ziekenhuis.
Donderdag meldde de teamarts van Lotus Renault dat Kubica voorspoedig herstelt, maar dat de revalidatie nog lang zal duren.
© ANP
quote:Mercedes knokt met fotografen en cameramensen
Nadat het vanochtend al enkele collega's overkwam, gebeurde het een uurtje geleden met onze eigen fotograaf. Mercedes is niet blij met de media die zich bij hun pitbox vertonen om op de gangbare en normale, openbare plekken voor fotografen, een foto te maken van de nieuwe Mercedes.
Terwijl onze fotograaf een foto wilde maken kwam er een man van Mercedes voor hem staan en op het moment van het maken van een foto, werd er tegen de lens van de camera aangeslagen. Gelukkig is er niets gebroken, maar de dreigementen worden ook verbaal geuit.
Vanochtend werd een cameraman van de nationale Spaanse tv in zijn buik geslagen door dezelfde medewerker, die als taak heeft de media op afstand te houden. Normaal gedrag is dit niet te noemen, maar de agressiviteit neemt sinds enkele jaren bij de teams steeds heftigere vormen aan.
f1todayquote:
Is Hamilton in ieder niet meer de enige bij McLaren die problemen heeft met lichten die op rood staan.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:52 schreef vosss het volgende:
Ron Dennis is zn rijbewijs voor 6 maanden kwijt wegens 3 strafpunten voor door rood licht rijden en hij er nu 12 in totaal heeft en daarom een ontzegging gekregen heeft voor 6 maanden.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Pos Driver Team/Car Time Gap Laps 1. Michael Schumacher Mercedes 1m21.249s 67 2. Fernando Alonso Ferrari 1m21.614s + 0.365s 141 3. Nico Rosberg Mercedes 1m21.788s + 0.539s 22 4. Nick Heidfeld Renault 1m22.073s + 0.824s 67 5. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m22.233s + 0.984s 89 6. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m22.315s + 1.066s 98 7. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m22.675s + 1.426s 72 8. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m22.933s + 1.684s 64 9. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m23.437s + 2.188s 138 10. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m23.653s + 2.404s 42 11. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m23.921s + 2.672s 26 12. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m24.108s + 2.859s 11 13. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m25.837s + 4.588s 57 14. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m27.375s + 6.126s 46 All timing unofficial |
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:19 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Is Hamilton in ieder niet meer de enige bij McLaren die problemen heeft met lichten die op rood staan.
Of je zet voor een paar honderd euro gewoon even een paar van die schermen neer. Ik snap in dit soort situaties best dat je bepaalde 'spionage' wil tegen gaan maar die journo's doen natuurlijk ook alleen hun werk.quote:
Ow jonge wat was ik toen kwaad dat ie Kimi eruit ramde godverdomme ik smeet bijna mijn tv uit het raamquote:
Dat doen ze ook. Heb laatst ergens gelezen (excuses, ik weet de bron niet meerquote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:47 schreef Bolter het volgende:
[..]
Of je zet voor een paar honderd euro gewoon even een paar van die schermen neer. Ik snap in dit soort situaties best dat je bepaalde 'spionage' wil tegen gaan maar die journo's doen natuurlijk ook alleen hun werk.
Was die lijst nog 's aan 't bekijken, maar waarom heeft HRT niet geredenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:19 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Tijden van 11-03-2011, Barcelona:
[ code verwijderd ]
Vanwege die ene fout een paar jaar geleden.... Nogal haatdragend ben jequote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:50 schreef vosss het volgende:
Dat is al 1 reden waarom ik een hekel heb aan Lewis!
Er werden dacht ik nog wat spullen van ze vastgehouden door de Spaanse douane.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:08 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Was die lijst nog 's aan 't bekijken, maar waarom heeft HRT niet geredenZe hadden met vandaag erbij nog 2 dagen (als ze vroeger onthult hadden dan) om de nieuwe wagen te testen. Dan komen ze al een halve dag later met die kar de box uit en dan rijden ze vervolgens niet de rest van de dag. Nog 1 dag te gaan. Hoe dom kun je dan zijn
Zul je straks zien dat ze ergens een druk probleem hebben van welke aard dan ook en kunnen ze helemaal niet rijden tot Melbourne.
Dames en heren, we hebben het nieuwe Minardi
Dat was geen fout. Dat was een bewuste keuze. Kiezen tussen iemand die niet meedoet om de titel en iemand die je directe concurrent is.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:19 schreef 0634 het volgende:
[..]
Vanwege die ene fout een paar jaar geleden.... Nogal haatdragend ben je
Ik meen het helaas wel.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:45 schreef Sinister-D- het volgende:
Dat meen je nietDan werkt de Spaanse overheid wel goed mee om hun ''nationale team'' zo goed mogelijk te helpen
Te briljant gewoon.quote:alanbaldwinf1 Alan Baldwin
The HRT may not do much running today however. Kolles says some suspension parts and dampers have yet to clear Spanish customs.
De fout was dat hij vergat tijdig te remmen. Daarna moest hij kiezen... Logische keuze.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat was geen fout. Dat was een bewuste keuze. Kiezen tussen iemand die niet meedoet om de titel en iemand die je directe concurrent is.
Fout my ass
Deze?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:37 schreef vosss het volgende:
Daar heb ik ook allemaal wat tegen. Je vergeet overigens die ene lul
diegene die dat liedje achter dat filmpje heeft gezet heeft mogen ze ook kapotmaken wat mij betreft .. tering wat irritantquote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:50 schreef vosss het volgende:
Dat is al 1 reden waarom ik een hekel heb aan Lewis!
Mansell, Hill, Vettel? Of eh... Albersquote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:37 schreef vosss het volgende:
Daar heb ik ook allemaal wat tegen. Je vergeet overigens die ene lul
misschien moet McLaren wel serieus met Toro Rosso gaan vechten...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:45 schreef svenistheman het volgende:
Denk dat de volgorde nu is qua teams qua snelheid in Melbourne:
1) Red Bull
2)Ferrari
3)Mercedes GP
4) Renault
5)McLaren
nee , Ik verwacht Mclaren ook vechtend met Torro Rosso, misschien in de kwalificatie wel beter, maar in de race verwacht ik de torro rosso wel beter , --> McLaren heeft volgens mij maar 1 keer een volledige racesimulatie gedaan (Button)quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:56 schreef 0634 het volgende:
[..]
misschien moet McLaren wel serieus met Toro Rosso gaan vechten...
Of ben ik nu te negatief over hen?
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:24 schreef King_Merc het volgende:
Als HRT morgen + 100 ronden kan rijden , hebben ze al evenveel km gereden als de nieuwe McLaren in 3 testweken![]()
Nu al weer het lachertje van de klas.quote:HRT test toch niet
Slecht nieuws voor HRT, het team maakte vanavond laat bekend dat het morgen in Barcelona toch niet in actie zal komen. Voor HRT zou morgen juist de eerste en enige testdag worden met de nieuwe bolide voor de seizoensstart in Australië.
Volgens het persbericht kan het Spaanse team niet in actie komen omdat een leverancier het team niet op tijd van dempers kan voorzien.
Teambaas Collin Kolles hierover:
"Onze leveranciers kon ons niet op tijd van dempers voorzien. Het resultaat is dat we morgen niet kunnen rijden. This is life, we komen over dit probleem heen."
HRT zal in Australië het enige team zijn dat niet met de nieuwe bolide testte.
Ja die lul ja, mag dat plaatje weg want ik word er onpasselijk vanquote:
Nou dit is de beving:quote:Op zaterdag 12 maart 2011 08:43 schreef Schunckelstar het volgende:
weet iemand of suzuka in een van de getroffen gebieden ligt?![]()
en of er schade is?
Vroeg me dat gisteren ook al af heb er toen ook ff naar gekeken. Maar het ligt >750 km van elkaar af. En het ligt meer in een inham landinwaarts, soort haven eigenlijk. Denk niet dat daar golven het land op zullen gaan.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 08:43 schreef Schunckelstar het volgende:
weet iemand of suzuka in een van de getroffen gebieden ligt?![]()
en of er schade is?
We hebben onze vervanger van Sauber gevonden.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:01 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En wat zei ik gisteren over HRT![]()
Dat is niet de grote beving, die ligt aan de andere kant... Maar het ligt veel te ver om er last van te hebbenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 08:58 schreef 0634 het volgende:
[..]
Nou dit is de beving:
[ afbeelding ]
En Suzuka ligt 50 km schuinonder Nagoya:
[ afbeelding ]
Scheelt wel wat maar je kan schade niet uitsluiten. Overigens niets gehoord over schade. Aan de andere kant, er zijn wel grotere problemen daar dan een uitgestorven racecircuit.
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:11 schreef ElmarO het volgende:
[..]
We hebben onze vervanger van Sauber gevonden.
Oh, nou nog beter dan.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:13 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat is niet de grote beving, die ligt aan de andere kant... Maar het ligt veel te ver om er last van te hebben
quote:Regen verpest laatste testdag in Barcelona
12 maart 2011
Pech voor Ferrari, McLaren, Mercedes en Williams. Het regent in Barcelona, waardoor er weinig werk verzet kan worden op de laatste testdag van deze winter. Pech ook voor de fans die op zaterdag naar het circuit zijn gekomen. Zij krijgen weinig actie te zien, al reden de coureurs in de ochtend nog wel een paar installatieronden.
Ferrari, Mercedes en Williams waren deze week een dag later begonnen aan de laatste collectieve test op het circuit van Barcelona, om ook een dag langer door te kunnen gaan. Hierdoor pakten zij nog een extra dag ontwikkeling in de fabriek mee. Om die reden besloot McLaren ook de donderdag over te slaan. Het Britse team wilde op vrijdag en zaterdag nog de allerlaatste nieuwe onderdelen uit de fabriek kunnen uitproberen. De regen schopt de plannen van deze teams dus flink in de war.
Het lijkt er vooralsnog op dat de regen ook nog wel even aanhoudt.
Als je de enige bent die een tijd zet maakt het niet uit al doe je er een half uur over; je bent dan wel de snelstequote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:15 schreef Sinister-D- het volgende:
Tja, tis wat je snel noemt want .....
[..]
1 2 3 4 5 6 | P. Rijder Team Tijd Ronden 1. Nico Rosberg Mercedes 01:43.814 35 2. Pastor Maldonado Williams 01:44.333 23 3. Lewis Hamilton McLaren 01:44.560 33 4. Michael Schumacher Mercedes 00:00.000 5 5. Fernando Alonso Ferrari 00:00.000 5 |
En met de terugkeer van de 107%-regel wordt het extra genieten geblazen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:20 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
![]()
Met een erg solide rijder die continue op de laatste plaats rijdt, want dat is natuurlijk ook erg solide rijden. En een rijder die enkel do-or-die acties doet, al is het bij hem meer enkel die-actiesEn natuurlijk een continue falende auto.
Die zoektocht heeft niet lang geduurd
quote:Hamilton: 'I'm positive, not frustrated'
Lewis Hamilton insists he is not frustrated at the prospect of McLaren having to start the season playing catch-up again.
The Woking team has lacked both pace and reliability in winter testing so far, but Hamilton says he remains optimistic that improvements will not take long.
"I'm positive. I love racing, I'm looking forward to racing," he said.
"I'm always hoping for the most optimistic improvement. I'm always hoping that all of a sudden they'll say 'okay, we've got this coming' and we'll arrive there and the day before we'll have something new.
"You never know when that could happen so let's keep our fingers crossed and try to keep an eye on what the guys are doing. I know everyone's working as hard as they can. No one's slacking or sitting back. We know we have a bit of a hill to climb, but we can do it."
He added: "I don't like to use the word 'frustrating' because I'm not frustrated. It's tough on everyone in the team because everyone puts so much work into it, and you see it come out and look so beautiful, and... it's not a disaster, it just doesn't have as much performance as we'd like at the moment. But it's a foundation that we can build on, and that's all that really matters.
"It means that we can get there. If you look at last year, we didn't have the fastest start at the beginning but we were there or thereabouts and second in the constructors' championship. It's a long, long year and I have no doubts that we can compete with these guys."
Hamilton believes McLaren's long-run pace is looking more promising that its single-lap form - though reliability also remains a concern.
"I've done some long runs on the tyres on previous days, and I think the car's feeling a lot better," he said. "So I think our race pace doesn't seem so bad.
"Whether we can finish the race is the next thing. But our race pace doesn't look so bad compared to other people's."
He admitted that he does not think McLaren can currently compete with the pace teams such as Mercedes, Ferrari and Red Bull displayed on qualifying-style runs this week.
"Yesterday I looked at the times and everyone's done a 1m21s," said Hamilton. "I couldn't get into the 1m21s the other day. I just got into the 1m22s.
"So based on my times compared to them it looks like we're two seconds off, but we're not two seconds off. Yesterday Jenson [Button] didn't do any light-fuel runs or decent tyre runs, so it's difficult to know exactly where we are.
"I'm assuming they did qualifying runs. 1m21.2s is very competitive. I would guess that we could get down to a low 1m22s maybe, but that's just a guess."
Dat gaat nog een interessante strijd worden voor HRT idd. Ze hebben wel een voordeeltje tov ''vroeger'' aangezien de topteams in Q1 met de harde band zullen rijden, scheelt toch weer 0,5s.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:22 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En met de terugkeer van de 107%-regel wordt het extra genieten geblazen.
[..]
Geen idee. Hij heeft kans inderdaad. Heeft een kruiwagen en talent. Maar ja... karten zegt natuurlijk ook weer niet zo heel veel. Giedo van der Garde is wereldkampioen karts geweest, had ook een goede opstap en goede contacten door Renault maar is heeft F1 ook nooit gehaald.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:20 schreef vosss het volgende:
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=31230
Ik heb zin dat het ineens een paar jaar later is en dat Max in de F1 rijdt!!!
Hoe groot schatten jullie die kans? Ik redelijk. Hij is in elk geval keihard aan de weg aan het timmeren en gooit continue hoge ogen in de karts
Hij is 15, maar ziet er inderdaad uit als 13quote:Op zondag 13 maart 2011 09:27 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik teken ook voor Nyck de Vries. Nooit van dat manneke gehoord, totdat ik een paar maanden geleden 's Eurosport aanzette en dat ventje prachtig zag rijden tijdens WK. En vervolgens in de laatste ronde toe te slaan. Erg volwassen gereden van een gupke van 13 jaar (of zoiets).
Vooral door pech in de GP2 de afgelopen jaren. Was een paar jaar terug in de WSR een klasse apart, maar heeft het (helaas) nog niet waar kunnen maken in de GP2, al zet hij daar af en toe wel goede resultaten neer. Hopelijk heeft hij dit seizoen wat minder pech dan de voorgaande jaren, al belooft de eerste race in de GP2 Asia niet veel goeds. Een drive-through (op de tweede plek liggend), doordat een monteur iets in de sidepod had laten liggen en het er na de opwarmronde uithaalde.quote:Op zondag 13 maart 2011 08:31 schreef 0634 het volgende:
[..]
Geen idee. Hij heeft kans inderdaad. Heeft een kruiwagen en talent. Maar ja... karten zegt natuurlijk ook weer niet zo heel veel. Giedo van der Garde is wereldkampioen karts geweest, had ook een goede opstap en goede contacten door Renault maar is heeft F1 ook nooit gehaald.
Max en Nyck schat ik beide hoog in. Max wint bijna alles en ook Nyck zet zeer goede resultaten neer.quote:Ik zou op het eerste gezicht zeggen dat Nyck de Vries onze grootste troef is. Ook wereldkampioen, zit nu bij McLaren waarvan we weten dat ze goed met eigen talenten omgaan en heeft met Anthony Hamilton een manager die, nog meer dan Jos Verstappen, overal binnen kan wandelen.
ik heb dat altijd met Brazilië, daar moeten ze in gepantserde auto's vervoerd worden,materiaal wat gejat wordt,reclameborden wat over het circuit waaien, dat alles bij elkaar kan Brazilië gewoon geschrapt worden!quote:Op zondag 13 maart 2011 23:12 schreef vosss het volgende:
Sowieso heeft F1 daar niks te zoeken in dergelijke derderangs landen, sorry no offence maar het zijn gewoon derderangs kutlanden waar je nog niet dood gevonden wilt worden.
En dan ook nog met een kutcircuit
Eik het enige nieuwe circuit wat er de laatste jaren bijgekomen is wat mij echt positief verrast heeft is Yeongam!
Het circuit zelf is fantastisch, al zal Nick Heidfeld er anders over denkenquote:Op zondag 13 maart 2011 23:32 schreef vosss het volgende:
Ow ik vind Inter Lagos juist een vet baantje
Wel echt een baas die tony fernandes..naast een f1 team runnen ook nog eigenaar zijn van air asia..quote:Op zondag 13 maart 2011 22:27 schreef vosss het volgende:
http://www.f1pits.net/nieuws/exclusief_het_motorhome_van_lotus/
Leuke kiekjes van het motorhome van Lotus
www.watbenjedan.comquote:Op zondag 13 maart 2011 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het circuit zelf is fantastisch, al zal Nick Heidfeld er anders over denken
Nouja je hebt maar een splitsecond om te kiezen en die F1 auto stond daar gewoon erg lastig.quote:
Bron: http://www.f1today.nl/201(...)eer-weg-bij-bbc.htmlquote:'Formule 1 door bezuinigingen weer weg bij BBC'
'Formule 1 door bezuinigingen weer weg bij BBC' Nederlandse Formule 1-fans die de Grands Prix volgen via de BBC krijgen mogelijk een teleurstelling te verwerken. De Britse zender moet namelijk bezuinigen en het tot 2014 doorlopende contract met FOM voor de Formule 1 staat ter discussie.
Dat melden diverse Engelse kranten. De BBC raakt voor 2014 twintig procent van haar budget kwijt. The Guardian bericht dat de zender jaarlijks veertig miljoen pond, bijna 43 miljoen euro, aan de Formule 1 spendeert. De Daily Mail stelt dat binnen de BBC verontwaardiging bestaat over die uitgaven, die exorbitant zouden zijn in een tijd van bezuinigingen. Een BBC-woordvoerder gaf als reactie: “We hebben een reeks aan ideeën en het zou verkeerd zijn om op speculatie in te gaan.”
Dan mag deze al helemaal niet ontbreken.quote:
De inkt van de krabbel is net droogquote:Op maandag 14 maart 2011 13:10 schreef vosss het volgende:
Volgens mij staat die handtekening nog niet hoor
Als Vettel aangeeft wat een ander team aan het doen is dan is dat niet meer dan een simpele aanname.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:21 schreef svenistheman het volgende:
Inmiddels heeft Vettel aangegeven dat Mercedes hun snelle ronden hebben gereden met weinig benzine. Zo snel is Mercedes dus nog niet. Ik zie Red Bull met gemak winnen
Jazeker!quote:Op maandag 14 maart 2011 13:10 schreef vosss het volgende:
Volgens mij staat die handtekening nog niet hoor
Inderdaad.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Als Vettel aangeeft wat een ander team aan het doen is dan is dat niet meer dan een simpele aanname.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |