Don't give up your day jobquote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:00 schreef vosss het volgende:
Downforce misschien niet aan de voorkant, maar misschien wel extra downforce op de achterkant doordat de hoger omhoog geslagen lucht harder terug valt op de achtervleugel? Ik zou het niet weten?
[ afbeelding ]
Zie hier mijn paintskillz
Zoiets bedoel ik, maar ik heb geen enkel idee of dat wel kan/klopt/uberhaupt mogelijk is
ben jij bob ross??quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:00 schreef vosss het volgende:
Downforce misschien niet aan de voorkant, maar misschien wel extra downforce op de achterkant doordat de hoger omhoog geslagen lucht harder terug valt op de achtervleugel? Ik zou het niet weten?
[ afbeelding ]
Zie hier mijn paintskillz
Zoiets bedoel ik, maar ik heb geen enkel idee of dat wel kan/klopt/uberhaupt mogelijk is
quote:
Jouw CFD is in ieder geval meer geavanceerd dan die van HRTquote:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/89789quote:Bahrain Grand Prix organisers have been given until May 1 to decide if they want their race to be put on again later this year.
Following the cancellation of this year's opening round of the Formula 1 season, there has been intense speculation about whether or not the event could be slotted in later this year.
The most likely scenario was for the Bahrain GP to be twinned with the nearby Abu Dhabi GP towards the end of the campaign - perhaps with the Brazilian season finale being moved.
The matter was discussed at Tuesday's FIA World Motor Sport Council meeting in Paris, but no decision was made on what will happen.
However, the FIA has given race organisers another seven weeks to inform them on whether it will be possible for the Bahrain GP to take place.
A statement issued by the governing body said: "The World Motor Sport Council asked the Bahrain Motor Federation to communicate by May 1st at the latest if the Bahrain Grand Prix can be organised in 2011."
Bahrain would need to guarantee that there was no chance of further political trouble in the Gulf state before it could put on the race something which may not be possible in the short timeframe available.
Enige verschil lijkt me dat McLaren m netjes in een speciaal geprepareerde neus heeft zitten en Red Bull het er met secondelijm bovenop heeft geplaktquote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:41 schreef vosss het volgende:
Ik kom net een plaatje tegen van een RBR met een vergelijkbaar iets:
[ afbeelding ]
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | S.Perez Sauber 1.21.176 --- 90 M.Webber Red Bull 1.22.544 +1.368 97 J.Button McLaren 1.22.910 +1.734 74 V.Petrov Lotus Renault 1.22.937 +1.761 27 N.Heidfeld Lotus Renault 1.24.735 +3.559 20 P.Di Resta Force India 1.25.039 +3.863 38 D.Valsecchi Team Lotus 1.25.406 +4.230 50 S.Buemi Toro Rosso 1.26.004 +4.828 48 N.Hulkenberg Force India 1.26.030 +4.854 31 L.Razia Team Lotus 1.26.723 +5.547 29 J.d'Ambrosio Virgin 1.32.060 +10.884 57 |
Dat rondje van Perez is waarschijnlijk geschrapt want nu staat Webber weer bovenaan met 1:22.544 en Perez 4e met 1:24.117quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:22 schreef sasquatsch het volgende:
Testtijden van vandaag:
[ code verwijderd ]
Haha, nee dat is niet heel realistisch volgens mij. Lucht zal turbulent worden na de bobbel, en niet in een boog weer op de achtervleugel komenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:00 schreef vosss het volgende:
Downforce misschien niet aan de voorkant, maar misschien wel extra downforce op de achterkant doordat de hoger omhoog geslagen lucht harder terug valt op de achtervleugel? Ik zou het niet weten?
[ afbeelding ]
Zie hier mijn paintskillz
Zoiets bedoel ik, maar ik heb geen enkel idee of dat wel kan/klopt/uberhaupt mogelijk is
moeders mooistequote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:19 schreef Atreidez het volgende:
Jaja, er is ook nog echt nieuws... Roept u maar, de bolhoedneus ofzo?
http://www.gpupdate.net/n(...)allende-nieuwe-neus/
[ afbeelding ]
Ik zei toch dat ik het niet wistquote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:01 schreef kepler het volgende:
[..]
Haha, nee dat is niet heel realistisch volgens mij. Lucht zal turbulent worden na de bobbel, en niet in een boog weer op de achtervleugel komen(gebaseerd op 1 jaar aerodynamica college 6 jaar geleden
)
Thanks, tof filmpje! Ze zeggen wat over de achterkant van de Williams, dat is voor mij eigenlijk de eerste keer dat ik hoor dat er iets speciaals mee is? Weet iemand wat er zo nieuw aan is?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:12 schreef ElmarO het volgende:
F1 season preview - How testing has gone (BBC): http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/9418556.stm
http://www.f1pits.net/nieuws/williams_over_haar_versnellingsbak/quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:34 schreef Bolter het volgende:
[..]
Thanks, tof filmpje! Ze zeggen wat over de achterkant van de Williams, dat is voor mij eigenlijk de eerste keer dat ik hoor dat er iets speciaals mee is? Weet iemand wat er zo nieuw aan is?
Williams heeft geen achterkantquote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:34 schreef Bolter het volgende:
[..]
Thanks, tof filmpje! Ze zeggen wat over de achterkant van de Williams, dat is voor mij eigenlijk de eerste keer dat ik hoor dat er iets speciaals mee is? Weet iemand wat er zo nieuw aan is?
Als in Melbourne de Mercedes maar gaat ben ik happyquote:Op woensdag 9 maart 2011 11:01 schreef Swindler het volgende:
Martin Brundle:' De Mclaren is een puinhoop; hij gaat niet, hij remt niet en hij stuurt niet. Hamilton en Button hebben een probleem
Dat is knap balen. Als dat waar is dan hebben ze het probleem niet even snel opgelost en lopen ze weer het hele jaar achter de feiten aan ...quote:Op woensdag 9 maart 2011 11:01 schreef Swindler het volgende:
Martin Brundle:' De Mclaren is een puinhoop; hij gaat niet, hij remt niet en hij stuurt niet. Hamilton en Button hebben een probleem
Ja , en hoeveel seizoenen achter elkaar is dit nou al gebeurt? Ik snap dat echt niet , in het begin lopen ze achter de feiten aan , en tegen het midden van het seizoen staat er weer een snelle auto , met een te grote puntenachterstand door gekloot in het begin.quote:Op woensdag 9 maart 2011 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is knap balen. Als dat waar is dan hebben ze het probleem niet even snel opgelost en lopen ze weer het hele jaar achter de feiten aan ...
Wat Red Bull ook doet inderdaadquote:Op woensdag 9 maart 2011 11:09 schreef Peterselieman het volgende:
Of zoals Ferrari heeft gedaan een heel erg basic auto ontwerpen en vandaar uit gaan tweaken. Kun je ook een heel eind mee komen.
Inderdaadquote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat rondje van Perez is waarschijnlijk geschrapt want nu staat Webber weer bovenaan met 1:22.544 en Perez 4e met 1:24.117
quote:But the Mexican's 1m21.176s included a suspect final sector time two seconds quicker than the opposition and was subsequently deleted.
quote:Het team van Williams heeft de oorzaak voor de KERS-problemen achterhaald. De mankementen waren van elektronische aard. De Britse renstal verwijdert het systeem uit de FW33 in een poging om vanmiddag wel nuttige data te kunnen verzamelen.
Die rode vlag is voor den Belg die zn auto aan de binnenkant voor bocht 7 geparkeerd heeft.quote:Lewis Hamilton staat opnieuw binnen - en niet alleen vanwege de rode vlag - met een probleem. Nadat eerder de hydraulica kuren vertoonde zorgen nu de uitlaten van de MP4-26 voor hoofdbrekens bij McLaren.
Inderdaad het blijft natuurlijk koffiedik kijken die tests maar dat commentaar van Brundle over de McLaren zegt toch wel watquote:Op woensdag 9 maart 2011 12:26 schreef vosss het volgende:
Het zegt natuurlijk geen klap met dat testen, maar Lewis heeft 30 ronden gereden en staat op 9 seconden als laatste op dit moment (op Pastor na dan want die heeft met 5 ronden nog geen tijd gezet (problemen met het KERS)).
Nu je toch bezig bent ik ben 47quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:42 schreef vosss het volgende:
Uhuh. Zeg even wat anders jongens (en meisjes); wisten jullie dat Tarado 40 is
autosport.comquote:Mercedes GP has elected to take a step-by-step approach to delivering its Melbourne Grand Prix upgrade package at this week's Barcelona test.
With the new W02 featuring a revised exhaust layout and other bodywork tweaks during Wednesday's running, the team has confirmed that further updates are scheduled for the next three days.
Although the team has not confirmed exactly what these updates will be, they are believed to include revised sidepods, front wing and perhaps further tweaks to the exhaust configuration. The team is testing from today until Saturday.
Mercedes-Benz motorsport boss Norbert Haug said on Wednesday that the team was not going to rush through the upgrades simply to chase times on the first day - and that it was comfortable with its plan for the final week of pre-season running.
"We are taking a step-by-step approach," he told AUTOSPORT. "We have a different exhaust treatment and some revised bodywork today - and there will be more changes to come."
Mercedes GP is not the only team introducing a revised exhaust layout configuration at Barcelona, with Ferrari also featuring an exhaust channel at the rear of its car to flow air into the outer edges of the diffuser as Red Bull Racing has done with its new RB7.
Nee joh, je bent nog maar een jonkie.quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:07 schreef vosss het volgende:
Godsklere, en ik maar denken dat ik een ouwe lul was op FOK! met mn 34 jaar!
quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:30 schreef Tarado het volgende:
Het is wel opvallend dat de mensen die verstand hebben van F1 allemaal 40+ zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:46 schreef Trystar het volgende:
Ik voel me jong als ik de leeftijden zo zie hier+1SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Please, make yourself uncomfortable.
Dat viel me ook op, Renault springt er wel uit.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:20 schreef k_man het volgende:
Ik snap überhaupt niet waarom teams nog testrijders hebben als er een testverbod is, maar ik snap helemáál niet wat je moet met vijf (!) testrijders.
Meer kans om Alonso te raken?quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:20 schreef k_man het volgende:
Ik snap überhaupt niet waarom teams nog testrijders hebben als er een testverbod is, maar ik snap helemáál niet wat je moet met vijf (!) testrijders.
Wellicht een leuke bijdrage van de coureurs die op de lijst staan. Daarbij staat het leuk op je cv.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:20 schreef k_man het volgende:
Ik snap überhaupt niet waarom teams nog testrijders hebben als er een testverbod is, maar ik snap helemáál niet wat je moet met vijf (!) testrijders.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/89820quote:The Grand Prix Drivers' Association (GPDA) is to meet with the FIA in Barcelona on Wednesday evening, AUTOSPORT has learned, to talk through any concerns they have about Formula 1's latest rules - including moveable rear wings.
With only a few weeks left until the first race of the season in Australia, F1's drivers have been keen to clear up outstanding issues that have come to light during testing.
In a bid to make sure that those concerns are settled before the opening round of the campaign, the FIA has agreed to meet all the drivers - plus technical representatives from the teams for open discussions about it in the Barcelona paddock after the conclusion of testing today.
It is understood that one of the main subjects that is scheduled to be talked through between GPDA representatives and FIA race director Charlie Whiting is the implementation of the moveable rear wing rules in terms of both how the regulations will work and concerns about safety.
Sources suggest that some drivers are worried that use of the wing, plus KERS, could contribute to a repeat of the collision that Mark Webber and Heikki Kovalainen suffered in Valencia last year thanks to the high closing speeds that will be possible in 2011.
A source told AUTOSPORT: "It's just about having an open and frank discussion about any worries that the drivers have, before we get to Australia. Everyone is keen to make the new rules work as best they can."
The FIA has already successfully tested the software that will be used to manage the wing rules at the races with the devices activated if a driver gets within one second of the car ahead of him at the corner preceding a designated straight.
The current plan is for an overtaking zone where the moveable rear wing can be used to be set up on this straight 600 metres before the braking zone.
The FIA is ready to tweak the length of that zone so that the distance makes an overtaking move possible, but without it becoming too easy.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Pos Driver Team/Car Time Gap Laps 1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m21.865s 112 2. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m22.396s + 0.531s 120 3. Vitaly Petrov Renault 1m22.670s + 0.805s 116 4. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m22.888s + 1.023s 57 5. Felipe Massa Ferrari 1m23.324s + 1.459s 101 6. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m24.334s + 2.469s 118 7. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m24.436s + 2.571s 107 8. Nico Rosberg Mercedes 1m25.807s + 3.942s 100 9. Jarno Trulli Lotus-Renault 1m26.090s + 4.225s 98 10. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m26.989s + 5.124s 29 11. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m28.982s + 7.117s 64 All timing unofficial |
quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:48 schreef bodylotion het volgende:
[..]
+1+2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanksquote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:12 schreef ElmarO het volgende:
F1 season preview - How testing has gone (BBC): http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/9418556.stm
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Hamilton: Car not ready for title fight
"...Speaking to reporters after today's test at Barcelona, Hamilton said: "Do I believe I have a car to win the world championship at the moment? I don't. No.
"As long as we pick up a good few points in the first few races, then we won't be miles behind.
"Say for example we were able to be in the top five for the first three or four races, get those points, and then if we happen to have a car capable of winning, then it would still be possible."
pfff 26 jaar, Volg het grut sinds '95quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:30 schreef Tarado het volgende:
Het is wel opvallend dat de mensen die verstand hebben van F1 allemaal 40+ zijn
Damn, ik ben nog een maandlang onder de 40...quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:30 schreef Tarado het volgende:
Het is wel opvallend dat de mensen die verstand hebben van F1 allemaal 40+ zijn
Het ziet er niet naar uit dat ze hun problemen snel zullen oplossen. Ook vandaag weer bar weinig kilometers.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:38 schreef Ermanon het volgende:
Jammer, had gehoopt dat Mclaren voorin mee zou doen met die gave auto, dus niet :<
Morgen rijden ze helemaal niet ivm inbouwen upgrades, maar ze rijden allemaal maar 4 van de 5 dagenquote:Op woensdag 9 maart 2011 23:12 schreef 0634 het volgende:
[..]
Het ziet er niet naar uit dat ze hun problemen snel zullen oplossen. Ook vandaag weer bar weinig kilometers.
Bandenmerk....Aantal racesquote:Coureur Jarno Trulli verwelkomt het extra setje banden dat voor de vrijdagen beschikbaar is en benadrukt dat de rijders ondanks alle kritiek juist met Pirelli samen willen werken om tot een oplossing te komen. "We zijn niet teleurgesteld, maar we willen alleen duidelijk maken dat de bandenslijtage te hoog is. Ik ben van mening, en samen met mij vele anderen in de paddock, dat Pirelli wat Formule 1-ervaring mist."
Dan moet Trulli dát zeggen en niet zeggen dat ze teweinig ervaring hebben in de F1 en dat andere coureurs dat ook vinden want dat is gewoon gelul. Ze hebben net zo veel ervaring als Michelin (die paar races wat Michelin meer heeft is verwaarloosbaar, dat is een half seizoen meer ofzo)quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:23 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, ze missen wel degelijk recente Formule 1-ervaring. Pirelli heeft de afgelopen jaren weinig banden voor Formule-auto's geleverd namelijk
De laatste keer dat Pirelli meedeed aan F1 was 20 jaar geleden. Zeggen dat zij zoveel ervaring hebben is zeggen dat Feyenoord zoveel ervaring heeft in de CL.quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan moet Trulli dát zeggen en niet zeggen dat ze teweinig ervaring hebben in de F1 en dat andere coureurs dat ook vinden want dat is gewoon gelul. Ze hebben net zo veel ervaring als Michelin (die paar races wat Michelin meer heeft is verwaarloosbaar, dat is een half seizoen meer ofzo)
Het is ook allemaal wat flauw. Er is afgesproken dat er meer gepit moet worden en dus minder standvastige banden. Dan doen ze dat, komt er kritiek op Pirelli omdat de banden te snel slijten. Tja, beetje raar.quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:51 schreef rooneyelst het volgende:
ach je moet niet teveel aantrekken van wat de mensen nu over de veranderingen zeggen hoor. Zo gaat het namelijk altijd..eerst willen ze verandering en als dat er eenmaal komt gaan ze zeuren over het nieuwe..
over 2 weken zullen we het zien!
de kritiek dat ze hierdoor op vrijdag minder zullen/kunnen rijden vind ik wel terecht, verder moeten ze niet zeuren.quote:Op donderdag 10 maart 2011 06:38 schreef 0634 het volgende:
[..]
Het is ook allemaal wat flauw. Er is afgesproken dat er meer gepit moet worden en dus minder standvastige banden. Dan doen ze dat, komt er kritiek op Pirelli omdat de banden te snel slijten. Tja, beetje raar.
Bovendien zal die band gedurende het jaar steeds beter worden. Zij moeten ook leren. Uiteindelijk kunnnen zij ongetwijfeld net zullke goede banden leveren als Bridgestone, waar overigens ook het nodige commentaar op was. Pirelli verdiend enerzijds tijd, anderzijds houden ze zich aan de afspraken. De kritiek is ook hier en daar wat flauwig.
En daar gaat het fout. Ik wil meer actie op de baan, dan erbuiten (in de pits), dus het liefst heb ik de slijtage van de Bridgestones van vorig jaar, dan hebben we hetzelfde aantal pitstops.quote:Op donderdag 10 maart 2011 06:38 schreef 0634 het volgende:
[..]
Het is ook allemaal wat flauw. Er is afgesproken dat er meer gepit moet worden en dus minder standvastige banden. Dan doen ze dat, komt er kritiek op Pirelli omdat de banden te snel slijten. Tja, beetje raar.
Bovendien zal die band gedurende het jaar steeds beter worden. Zij moeten ook leren. Uiteindelijk kunnnen zij ongetwijfeld net zullke goede banden leveren als Bridgestone, waar overigens ook het nodige commentaar op was. Pirelli verdiend enerzijds tijd, anderzijds houden ze zich aan de afspraken. De kritiek is ook hier en daar wat flauwig.
We krijgen ook meer actie op de baan, door deze banden. Meer stops dus sowieso komen de koplopers vaker in druk verkeer terecht. Plus niet iedereen zal op hetzelfde moment even goede banden hebben. Veel verschil in grip dus en dus actie.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En daar gaat het fout. Ik wil meer actie op de baan, dan erbuiten (in de pits), dus het liefst heb ik de slijtage van de Bridgestones van vorig jaar, dan hebben we hetzelfde aantal pitstops.
Anders ben ik bang dat we weer terugvallen naar twee jaar terug, terwijl de actie op de baan vorig jaar door het verbod op bijtanken juist beter is geworden
Het liefst heb ik zelfs dat ze die verplichte pitstop ongedaan maken, dan kunnen de coureurs zelf kiezen of ze op de harde band racen en minder stoppen (of helemaal niet) of de zachtere band nemen (die sneller is) en vaker stoppen. Krijgen we een verschil in strategie zoals we vorig jaar ook gezien hebben met coureurs die startten op de harde band en eindigden op de zachte band en aan het eind van de race nog mensen inhaalden (zoals Kobayashi en Kubica).
Moet Sauber weer sponsoren hebben of wat?quote:Perez scherpt beste Barcelona-tijd aan
Sergio Perez is de snelste man van deze winter op het Circuit de Catalunya. Er resteren nog tweeënhalve testdag op de baan nabij Barcelona, maar de Mexicaanse debutant geeft alvast zijn visitekaartje af en heeft voorlopig de beste testtijd op dit circuit tot nu toe in handen.
Hamilton die achterin het veld start is leuk voor de race.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:38 schreef Ermanon het volgende:
Jammer, had gehoopt dat Mclaren voorin mee zou doen met die gave auto, dus niet :<
Ik hoop het, maar ben bang van niet. Ook toen men nog mocht bijtanken kwam men in verkeer terecht en bleef men vaak hangen tot de voorganger naar binnen ging om dan het verschil te maken (inhalen in de pits, niet op de baan). Daarbij zorgt de snelle slijtage voor meer marbles op de baan, waardoor het buiten de ideale lijn veel gladder is wat het inhalen alleen maar bemoeilijkt (je moet eerder remmen), ondanks de verstelbare achtervleugel en KERS.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:42 schreef 0634 het volgende:
[..]
We krijgen ook meer actie op de baan, door deze banden. Meer stops dus sowieso komen de koplopers vaker in druk verkeer terecht. Plus niet iedereen zal op hetzelfde moment even goede banden hebben. Veel verschil in grip dus en dus actie.
Misschien weer een chicane afgestoken?quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Moet Sauber weer sponsoren hebben of wat?
Die ontwikkeling is niet eens nodig omdat ze toch de enige leverancier zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2011 06:38 schreef 0634 het volgende:
[..]
Het is ook allemaal wat flauw. Er is afgesproken dat er meer gepit moet worden en dus minder standvastige banden. Dan doen ze dat, komt er kritiek op Pirelli omdat de banden te snel slijten. Tja, beetje raar.
Bovendien zal die band gedurende het jaar steeds beter worden. Zij moeten ook leren. Uiteindelijk kunnnen zij ongetwijfeld net zullke goede banden leveren als Bridgestone, waar overigens ook het nodige commentaar op was. Pirelli verdiend enerzijds tijd, anderzijds houden ze zich aan de afspraken. De kritiek is ook hier en daar wat flauwig.
Dit is voor mij het enige punt van zorg.. Die marbles. Op circuits die al zwaar waren voor de banden kwam dat ook altijd weer naar voren, zoals Montreal. Het klopt dat je eerder moet remmen als je er doorheen rijdt, maar vaak kiezen ze er toch maar voor dat niet te doen, omdat je er vervolgens 2 rondes last van hebt dat je banden onder de marbles zitten..quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:13 schreef sasquatsch het volgende:
Ik hoop het, maar ben bang van niet. Ook toen men nog mocht bijtanken kwam men in verkeer terecht en bleef men vaak hangen tot de voorganger naar binnen ging om dan het verschil te maken (inhalen in de pits, niet op de baan). Daarbij zorgt de snelle slijtage voor meer marbles op de baan, waardoor het buiten de ideale lijn veel gladder is wat het inhalen alleen maar bemoeilijkt (je moet eerder remmen), ondanks de verstelbare achtervleugel en KERS.
Ik zie hier toch echt heel duidelijk een prachtige inhaalactie van Schumacher op Alonso in.quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:17 schreef nils7 het volgende:
Di's een mooie foto (van vandaag):
[ afbeelding ]
Op de vrijdagen mogen ze nu ook experimentele banden testen. Dus dat argument heeft wat dat betreft al wat aan kracht ingeboet.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
de kritiek dat ze hierdoor op vrijdag minder zullen/kunnen rijden vind ik wel terecht, verder moeten ze niet zeuren.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | Pos Driver Team/Car Time Gap Laps 1. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m21.761s 95 2. Felipe Massa Ferrari 1m22.092s + 0.331s 132 3. Mark Webber Red Bull-Renault 1m22.466s + 0.705s 97 4. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m22.637s + 0.876s 105 5. Michael Schumacher Mercedes 1m22.892s + 1.131s 89 6. Nick Heidfeld Renault 1m23.541s + 1.780s 32 7. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m23.990s + 2.229s 40 8. Vitaly Petrov Renault 1m24.233s + 2.472s 24 9. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m24.334s + 2.573s 108 10. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m24.779s + 3.018s 107 11. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m27.336s + 5.575s 96 12. Jarno Trulli Lotus-Renault 1m34.485s + 12.724s 6 All timing unofficial |
Dat is een Lotus mafkeesquote:Op donderdag 10 maart 2011 17:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik zie hier toch echt heel duidelijk een prachtige inhaalactie van Schumacher op Alonso in.
Toch wel bijzonder dat de baas van een energydrankje meer vermogen heeft dan de eigenaar van de F1 en de eigenaar van al die Virgin bedrijven als je het zo bekijkt.quote:Sauber-sponsor Carlos Slim de rijkste persoon ter wereld
Sauber-sponsor Carlos Slim de rijkste persoon ter wereld Carlos Slim is vandaag tot het businessblad Forbes uitgeroepen tot de rijkste persoon op aarde. De 71-jarige Mexicaan sponsort dit jaar met zijn bedrijf Telmex het Sauber-team en voorziet Sergio Perez van erg veel sponsorgeld.
Slim heeft momenteel een kapitaal opgebouwd van 74 miljard dollar. Zijn fortuin is alleen al in 2010 met 20 miljard dollar gegroeid. Bernie Ecclestone staat in de lijst van Forbes op de 254e plaats met een geschat vermogen van 4,2 miljard dollar. Virgin's Richard Branson zou deze positie delen met de Brit.
Red Bull-baas Dietrich Mateschitz zou 5 miljard dollar in bezit hebben, terwijl Force India-eigenaar Vijay Mallya op de 879e plaats staat met een geschat vermogen van 1,4 miljard dollar.
Schumacher heeft een groot hart en test zelfs een beetje voor andere teamsquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |