abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89698493
Welke film heb jij pas nog gezien?

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics:
CLXIV | CLXIII | CLXII | CLXI
CLX | CLIX | CLVIII | CLVII | CLVI | CLV | CLIV | CLIII | CLII | CLI
CL | CXLIX | CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
Categorie: OP
pi_89698716
Loser

Verenigde Staten
Komedie
95 minuten

geregisseerd door Amy Heckerling
met Jason Biggs, Mena Suvari en Greg Kinnear

De loser Paul verhuist van het platteland naar New York om daar te studeren. De overgang valt niet mee: hij heeft geen vrienden, en z'n kamergenoten maken 'm constant belachelijk. Dan ontmoet hij Dora, die een verhouding heeft met een professor aan de universiteit. Hij wordt verliefd.

na het lezen van wat recensies en reacties op deze film had ik niet veel verwachtingen toen ik deze film ging kijken.. maar het tegendeel was waar.. het is juist een hele leuke relaxte ontspannen film om te kijken. Geen heel bijzonder verhaal ofzo, maar het kijkt gewoon lekker weg en heb me er erg mee vermaakt. Zou hem een dikke 6.5 tot 7 geven! zeker een aanrader om een keer gezien te hebben
pi_89701866
Sorry had niet door dat ik de LaPo maakte...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 8 december 2010 @ 23:51:53 #5
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_89703338
Black Rain (1989, VS, Ridley Scott)
Amerikaanse agenten moeten een gevangene naar Tokyo transporteren, maar bij de overdracht gaat iets mis. Dus moeten ze samenwerken met hun Japanse collega's om de slechterik te pakken te krijgen.
De film heeft één fundamenteel probleem, dat de hele film nekt; de complete miscasting van Michael Douglas. Douglas is een prima acteur in sommige rollen, maar als stoere harde agent, die steeds op het lijntje van het toegestane loopt, is hij totaal niet geloofwaardig.
Wat de film wel goed doet is laten zien hoe Douglas's karakter totale vreemde is in de Japanse cultuur en ermee botst. Door de manier waarop hij zelf het heft in handen neemt, terwijl z'n Japanse collega het aanzien van het collectief belangrijker vindt. Deze botsing tussen de directe manier van zaken doen uit het Westen en de subtielere van de Japanners geeft de film nog een beetje inhoud mee.
cijfer: 6
pi_89706651
Vandaag The American en Cyrus gekeken. Beide films die je niet met de verkeerde verwachtingen moet kijken.
De eerste een verrassend spannende thriller. Het lage tempo paste perfect bij de film. De paranoia bij George Clooney was erg knap geacteerd. 8.
Bij de tweede moet je vooral geen pure komedie verwachten, kan nogal snel gebeuren als je naar de cast kijkt. Het is een oprechte film geworden met grappige elementen. Fijn filmpje. 7.5.
  † In Memoriam † donderdag 9 december 2010 @ 12:07:35 #7
264940 8108139dpths
pi_89713447

Nooit een fan geweest van de eerste 2 Toy Story films, maar deze was geweldig, ik heb hardop zitten lachen. :D _O-

Cijfer: 7.5
pi_89716209
Hmmm...die moet ik ook nog kijken, Toy Story 3.... (verkapte tvp)
pi_89721343
The Switch

"From the people who brought you Juno and Little Miss Sunshine".
Dit was voor mij de reden om de film te kijken, maar het blijkt om de producers te gaan en ik zag dan ook weinig overeenkomsten behalve Jason Bateman. Neemt niet weg dat het een aardige film is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zet het even in een spoilertag omdat dat het lijkt alsof ik de hele plot verklap, maar dit doen ze zelf al in de trailer en daarna ook in het eerste half uur van de film, wat de spanning er wel uit haalt. Toch zitten er wat leuke dialogen in en Sebastian is echt een geinig jochie. Ik vind het ook een aardig origineel concept voor een romantische comedy, hoewel het de film wel een beetje naar de dramakant toe trekt (hier hielp de soundtrack ook aan mee, gedeeltelijk van Eels).

Al met al best leuk, maar niet herkijkwaardig.

6,5 (IMDB: 5,9)

Scott Pilgrim vs. the World

Ik vond de trailer erg hak op de tak en chaotisch, maar wel heel leuk, en dat bleek de film ook te zijn. De intro is fantaaaastisch, dus dat was een heel goed begin!

(Wil je hem vast zien? Hij staat in de spoiler)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het verhaal is eigenlijk heel simpel. Scott ontmoet een fantastisch meisje, maar moet haar zeven exen zien te verslaan wil hij met haar blijven daten. Dit klinkt raar, en dat is het ook. De film is namelijk gebaseerd om een comic-serie, iets dat ik niet van tevoren wist, maar dat heel snel duidelijk wordt. Er worden veel comic- en gametrucjes uitgehaald maar ze zijn eigenlijk nooit vervelend. Op deze manier kan ook heel snel tussen de scenes geschakeld worden, wat een lekkere vaart in de film brengt.

Wat de film nog meer leuk maakt zijn de leuke personages, zoals de huisgenoot van Scott die enorm gay is (Kieran Culkin, heeft me positief verrast) en Gideon de gelikte producer (Jason Schwartzman). Maar wie ik het meest onweerstaanbaar vind is de drummer van de band, gespeeld door Alison Pill.

Al met al een originele en grappige film, zeker het kijken waard!

8 (IMDB: 7,9)
  donderdag 9 december 2010 @ 17:36:02 #10
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_89727131
Edge of Darkness.

Leuke film, eigenlijk precies wat ik ervan verwachtte, iig. boeiend tot het eind ook al weet je hoe het waarschijnlijk afloopt.

8/10
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 9 december 2010 @ 21:13:35 #11
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_89736750
Terminator Salvation.

Ik moet die andere 3 Terminator films ook maar eens kijken..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_89739976
Easy A

Verenigde Staten
Komedie / Romantiek
93 minuten

geregisseerd door Will Gluck
met Emma Stone, Amanda Bynes en Stanley Tucci

De middelbare scholiere Olive Penderghast (Emma Stone) ziet haar reputatie verwoest worden als er een valse roddel wordt verspreid dat ze losbandig is. Ze besluit uiteindelijk gebruik te maken van dit imago om het één en ander te veranderen op school.

Vanaf 3 februari 2011 in de bioscoop
» alle verwachte bioscoopfilms

Leuke film om te zien, kijkt gewoon lekker weg en heeft inderdaad nog een kleine boodschap erin ook. Gewoon leuk een keer gezien te hebben
een 7!
  donderdag 9 december 2010 @ 22:22:00 #13
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_89740427
Escape from Sobibor (1987, VK, Jack Gold)
Met zo'n aangrijpend waargebeurd verhaal over vreselijke gruwelijkheden en tragedies en de daartegenover getoonde weerstandsvermogen, veerkracht en moed kan het haast niet mis gaan als film. En dat gaat het ook niet. Het behoort niet tot de beste holocaust-films, maar zeker een aanrader voor een keertje.
cijfer: 7.5
pi_89756126
quote:
14s.gif Op donderdag 9 december 2010 21:13 schreef Dagoduck het volgende:
Terminator Salvation.

Ik moet die andere 3 Terminator films ook maar eens kijken..
Je hebt duidelijk iets gemist. Tenminste met de eerste twee delen.
  vrijdag 10 december 2010 @ 11:50:33 #15
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_89756976
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 11:30 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk iets gemist. Tenminste met de eerste twee delen.
Toen was ik nog niet eens geboren :P
  Moderator vrijdag 10 december 2010 @ 15:42:28 #16
9859 crew  Karina
Woman
pi_89766245
The Other Guys
Komische politiefilm

Twee agenten die altijd achter hun bureau zitten komen in actie om een fraudeur te ontmaskeren. Ze achtervolgen wat boeven, etc.

Niet leuk, heel af en toe moest ik glimlachen, maar daar bleef het wel bij. De grapjes waren ook steeds hetzelfde, over de vrouw van een van de agenten, over de Prius. Flauw.

Dit weekend wat Asylum films kijken, ook slecht, maar dan wel leuk
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_89767295
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:42 schreef Karina het volgende:
The Other Guys
Komische politiefilm

Twee agenten die altijd achter hun bureau zitten komen in actie om een fraudeur te ontmaskeren. Ze achtervolgen wat boeven, etc.

Niet leuk, heel af en toe moest ik glimlachen, maar daar bleef het wel bij. De grapjes waren ook steeds hetzelfde, over de vrouw van een van de agenten, over de Prius. Flauw.

Dit weekend wat Asylum films kijken, ook slecht, maar dan wel leuk
"Aim for the bushes!"

Die film was hilarisch.
pi_89768143
Ik vond de eerste helft van The Other Guys erg leuk, maar niveau dropt wel als een gek helaas..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 10 december 2010 @ 16:54:23 #19
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_89769330
Chaos

http://www.imdb.com/title/tt0402910/

Leuke film, zit goed in elkaar 7,5/10
pi_89769801
Clash Of The Titans

Verhaal:

De Griekse goden hebben genoeg van het gedrag van de mensen. De mensen eren hen niet meer en komen in opstand. Daarom sturen ze het monster Kraken op hen af als straf. Gelukkig is daar halfgod Perseus, die de mens zal helpen. Om dat te doen heeft hij echter het hoofd van Medusa nodig, die iedereen met haar blik in steen kan veranderen. Hij reist met een paar mensen mee omdat voor elkaar te krijgen.
Beoordeling:
Zoals mijn leraar al treffend zei: ''Het is alsof ze de hele Griekse mythologie in een grabbelton hebben gegooid en daar af en toe een mythe uit hebben gehaald'' en hij heeft gelijk. Zelfs de Arabische mythologie komt er nog in voor, in de vorm van reuzenschorpioenen en mannen van luciferhoutjes.
Het verhaal slaat dus nergens op (ook een kuteinde), maar het zijn mooie beelden, mits je ze in 3d ziet, wat ik niet heb gedaan omdat het in de klas was.
Conclusie: als je hem wil kijken, doe dat in 3d, maar doe dat niet met hoge verwachtingen.
Cijfer: 6
IMDB: 5,9
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:05:55 #21
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_89774030
Up in the Air
George Clooney, de ideale schoonzoon, speelt weer zijn typische goedaardige rol, ondanks dat ie een verachtelijke baan heeft. Hij laat zich door bedrijven inhuren om werknemers te vertellen dat hun positie niet meer 'beschikbaar' is. Een grotere tegenstelling bestaat haast niet! Hij wordt omringd door twee vrouwen, de ene zit op dezelfde golflengte als hem, de andere is een jonge naïeve truttebol. Ik was niet echt gecharmeerd van deze twee types. Ze zijn redelijk onuitstaanbaar en de aandacht tussen hun twee is ook onevenwichtig verdeeld. Op het laatst zwalkt de film opeens ook nog naar een andere richting.

Blijft over dat de film nog best goed te doen is. Het heeft een paar aardige sterke scenes en je kunt zeggen wat je wil, maar ook hier is Clooney weer perfect bezig. Ik snap waarom sommigen met hem weglopen. Het komische gehalte (net als Reitmans Juno of Thank you for Smoking) vind ik overigens meevallen. Af en toe een licht glimlachje, maar meer zeker niet. Cijfer: 6,5

The Book of Eli
De grauwe grijze post-apocalyptische wereld ziet er top uit. Het is een stuk rauwer dan een I am Legend om maar eens een andere uit dit genre te pakken. Samen met de stijlvolle moves die onze grote vriend Denzel Washington laat zien, krijg je een gave film, die helaas op het eind problematisch wordt. Tijdens zijn trip fronste ik al menigmaal mijn wenkbrauwen over hoe Washington telkens de dans ontspringt, maar ach toe maar, dacht ik! De laatste tien minuten vond ik echter te hoogdravend. Jammer hoor, want een hogere score zat er zeker in. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_89786415
The Switch
An unmarried 40-year-old woman turns to a turkey baster in order to become pregnant. Seven years later, she reunites with her best friend, who has been living with a secret: he replaced her preferred sperm sample with his own.

Een oké en typische Jennifer Aniston film. Voorspelbaar? Sure, maar dat weet je voordat je de film gaat kijken. Leuk voor tussendoor.

IMDb: 5,9
Mijn cijfer: 6,3
pi_89788044
Dinner for Schmucks

Verenigde Staten
Komedie
114 minuten

geregisseerd door Jay Roach
met Steve Carell, Paul Rudd en Zach Galifianakis

Tim (Paul Rudd) heeft een functie als directielid en zijn baas is erg tevreden over hem. Er staat hem zelfs een promotie te wachten. Maar Tim moet eerst wel de perfecte gast vinden voor het maandelijkse etentje, ''het diner voor idioten'', georganiseerd door zijn baas. En dat lukt hem. Wanneer hij echter in IRS-medewerker Barry (Steve Carell) de grootste onnozele idioot ooit gevonden blijkt te hebben lijkt het etentje iets anders te verlopen dan voorheen. Barry lijkt het te presteren om het leven te ruïneren van iedereen die ook maar een paar minuten in zijn gezelschap verkeert.

ik vind het een ondergewaardeerde film, tis een hele relaxte film om te kijken en heb een paar keer echt kunnen lachen. Tis gewoon een lekker relax kijkweg film.. zeker waard een keer te zien! een 7 +
  † In Memoriam † zaterdag 11 december 2010 @ 00:35:10 #24
264940 8108139dpths
pi_89790423

quote:
An adolescent named Max has an active imagination, and he will throw fits if others don't go along with what he wants. Max - following an incident with Claire (his sister) and her friends, and following a tantrum which he throws as a result of his Mother paying more attention to her boyfriend than to him - runs away from home. Wearing his wolf costume at the time, Max not only runs away physically, but runs toward a world in his imagination. This world, an ocean away, is inhabited by large wild beasts, including one named Carol who is much like Max himself in temperament. Instead of eating Max like they normally would with creatures of his type, the wild things befriend Max after he proclaims himself a king who can magically solve all their problems.
De film is gebaseerd op een prentenboek met slechts 10 regels tekst (!). :o
En het resultaat is verrassend genoeg zéér geslaagd.

Er zit een erg goede verhaallijn in... één die eigenlijk nog best diepzinnig is, zeker als je bedenkt dat het op een kinderboek gebaseerd is. De 'monsters' met hun overduidelijke (en sterke) karaktertrekken en emoties figureren als een soort van metafoor voor de 'grote-mensen-wereld'.
Er zitten een aantal heerlijke 'feel-good' momenten in de film, maar het sterkste zijn juist de momenten waar de emoties hoog oplopen en de wat 'droevige' momenten. Dat wat de film zo sterk maakt is dat je in de loop van de film ziet dat Max leert van die momenten, en zich begint te realiseren dat hij het met zijn eigen gedrag niet alleen voor zijn omgeving, maar ook voor zichzelf alleen maar moeilijk maakt.

Absoluut een dikke aanrader. :Y

Cijfer: 8.3

[ Bericht 0% gewijzigd door 8108139dpths op 11-12-2010 00:46:26 ]
pi_89793597
Lost highway.

WTF heb ik gekeken? Ik heb een paar explanations gelezen maar die verschillen allemaal als nacht en dag. Ik denk dat ik hier nog een tijdje over na moet denken voordat ik een cijfer kan geven maar momenteel denk ik aan een 6,5.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_89793723
quote:
14s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:36 schreef Dagoduck het volgende:
Edge of Darkness.

[ afbeelding ]

Leuke film, eigenlijk precies wat ik ervan verwachtte, iig. boeiend tot het eind ook al weet je hoe het waarschijnlijk afloopt.

8/10
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik kan geen enkele Gibson film meer zien zonder aan zijn zéér foute ideeën te denken en aan de manier waarop hij liep te schelden tegen zijn vriendin. Alle Gibson films gaan hier de deur uit.
pi_89793744
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 december 2010 11:50 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Toen was ik nog niet eens geboren :P
Ik ook niet in de jaren 60 en 70, maar heb als filmliefhebber natuurlijk wel alle classics gezien.
'Nog niet geboren' is nooit een argument.

[ Bericht 0% gewijzigd door Voerman op 11-12-2010 12:55:52 ]
pi_89796170
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 00:35 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

De film is gebaseerd op een prentenboek met slechts 10 regels tekst (!). :o
En het resultaat is verrassend genoeg zéér geslaagd.

Er zit een erg goede verhaallijn in... één die eigenlijk nog best diepzinnig is, zeker als je bedenkt dat het op een kinderboek gebaseerd is. De 'monsters' met hun overduidelijke (en sterke) karaktertrekken en emoties figureren als een soort van metafoor voor de 'grote-mensen-wereld'.
Er zitten een aantal heerlijke 'feel-good' momenten in de film, maar het sterkste zijn juist de momenten waar de emoties hoog oplopen en de wat 'droevige' momenten. Dat wat de film zo sterk maakt is dat je in de loop van de film ziet dat Max leert van die momenten, en zich begint te realiseren dat hij het met zijn eigen gedrag niet alleen voor zijn omgeving, maar ook voor zichzelf alleen maar moeilijk maakt.

Absoluut een dikke aanrader. :Y

Cijfer: 8.3
Is het ook een leuke film voor de wat ouderen onder ons?
  † In Memoriam † zaterdag 11 december 2010 @ 11:11:43 #29
264940 8108139dpths
pi_89796292
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 11:05 schreef casper019 het volgende:

[..]

Ja, absoluut. Alhoewel gebaseerd op een kinderboek is het geen typische kinderfilm geworden; juist niet geschikt voor kleine kinderen; eerder voor tieners (vooral omdat ze zich mogelijk herkennen in zowel Max als de 'monsters' en hun karaktertrekken / emoties) en alles wat daarboven zit.
  zaterdag 11 december 2010 @ 12:37:28 #30
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_89798597

Unthinkable (2010)

Een tot de Islam bekeerde man heeft 3 nucleaire bommen in 3 verschillende steden in de VS geplaatst. Hij heeft een video gemaakt van de 3 locaties en deze wordt door alle nieuwszenders uitgezonden. Deze man laat zich een dag later gevangen nemen en hij lijkt zich maar al te goed te beseffen dat dit o.a. marteling tot gevolge zal hebben.

Interessante thriller waarbij de kijker zichzelf af moet vragen in welke gevallen het doel de middelen nog heiligt.

Imdb: 7,2
Mijn cijfer: 7,5
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
  zaterdag 11 december 2010 @ 13:01:59 #31
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_89799441
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 11:05 schreef casper019 het volgende:

[..]

Ja. Maar door al je reviews hier ken ik jouw smaak een beetje, daarom denk ik niet dat jij heel veel plezier aan de film zal beleven. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
  zaterdag 11 december 2010 @ 13:03:47 #32
299272 Oneself
Computer says 'nooo'
pi_89799497
Casablanca, vannacht om 04.30 uur.

Ik kon niet slapen. ;)
pi_89799716
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 december 2010 13:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ja. Maar door al je reviews hier ken ik jouw smaak een beetje, daarom denk ik niet dat jij heel veel plezier aan de film zal beleven. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Thnx Lonewolf voor je recensie van The Kids are all right in het vorige topic. Ik keek er zo tegenop om hem te gaan kijken, maar ik heb na je post toch een poging gewaagd. En de film bleek gewoon hartstikke goed te zijn. Fris, grappig, sterk. Eén van de beste films van 2010.
  zaterdag 11 december 2010 @ 13:12:42 #34
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_89799787
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 december 2010 13:10 schreef Toad het volgende:

[..]

Thnx Lonewolf voor je recensie van The Kids are all right in het vorige topic. Ik keek er zo tegenop om hem te gaan kijken, maar ik heb na je post toch een poging gewaagd. En de film bleek gewoon hartstikke goed te zijn. Fris, grappig, sterk. Eén van de beste films van 2010.
Geen dank.
Dat is het zeker. Staat bij mij op nr. 3 op dit moment.
pi_89800422
New Kids Turbo

De grote vraag was of de korte sketches ook in een bioscoopfilm vertaald konden worden. Het antwoord is volmondig: ja! Het is héél lang geleden dat ik in de bios met zo een smile een film bekeken heb. De jongens acteren weer zoals vertrouwd, de bijrolletjes zijn geinig, het verhaal zoals je dat van een biosversie van een serie mag verwachten en het ziet er ook nogeens de hele film door goed uit. Het moet natuurlijk wel je humor zijn maar Dick Maas heeft hier toch het nakijken. Alleen het stukje met Arnie in het midden was op papier vast heel grappig maar het miste zijn uitwerking. Een 8.5 aan pure fun

Four Lions

Vermakelijke Engelse komedie over 4 domme moslims die dolgraag een aanslag willen plegen. Alleen hoe of wat is ze nog niet helemaal duidelijk. Knap hoe ze van dit thema een komedie met een licht dramatisch randje gemaakt hebben en hoe ze figuren die écht zo denken anderhalf uur te kakken zetten. Niet constant hilarisch maar gewoon af en toe grappig en lekker weg te kijken.7.2

Orphan

Een koppel besluit om de 9-jarige Esther te adopteren maar al snel blijkt dat er iets ernstigs mis is met de nieuwe aanwinst. Al snel staat het complete gezin op zijn kop en weet alleen Esther waar ze mee bezig is. Wat volgt is een redelijke thriller/horror die een aantal spannende momenten kent. Heel origineel wordt het niet maar zeker ook niet vervelend. 7.0

The Town

Prima actiefilm in de stijl van Heat over een bankovervaller (Affleck) die er genoeg van heeft maar er niet onderuit komt. Het achterliggende verhaal is niet altijd overtuigend maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de verschillende indrukwekkende overvallen. Affleck lijkt als acteur gegroeid en als regisseur is er weinig op hem aan te merken, Jeremy Renner was geknipt voor deze rol en die zullen we in nog veel actiefilms gaan zien en het was geinig om 'Don Draper'(Mad Men) eens in een andere rol te zien maar ik kon hem toch niet los zien van de reclameman. Al met al een van de betere actiefilms van het jaar. 8.1
pi_89800470
Soylent Green
Goeie film over een bizarre distopie in 2022 (film is uit 1973). Gruwelijk lekkere hippiemeisjes in die film, die "meubilair" genoemd worden. :9

7.8/10
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_89801939
Donni Darko

Wat een film en voordat geld (5 mil). Echt een must see.
pi_89802142
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 03:17 schreef Voerman het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik kan geen enkele Gibson film meer zien zonder aan zijn zéér foute ideeën te denken en aan de manier waarop hij liep te schelden tegen zijn vriendin. Alle Gibson films gaan hier de deur uit.
Wat voor "zeer foute ideeen"? :?

Apocalypto was werkelijk een juweeltje. WAT een gave film (#9 in mijn favolijst).

En zou je iemand niet beter beoordelen op zijn werk dan zijn karakter? :')
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zaterdag 11 december 2010 @ 14:22:50 #39
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_89802233
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 03:18 schreef Voerman het volgende:

[..]

Ik ook niet in de jaren 60 en 70, maar heb als filmliefhebber natuurlijk wel alle classics gezien.
'Nog niet geboren' is nooit een argument.
Ik gebruik het toch ook niet als argument?
  zaterdag 11 december 2010 @ 14:23:20 #40
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_89802246
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 03:17 schreef Voerman het volgende:

[..]

Daar weet ik verder niets van af, en who cares, als het een goede acteur is..
pi_89805013

Mary and Max

Een daverende verrassing toen ik hem gisteravond keek. Schitterend geanimeerd en kleurengebruik, heerlijk donkere humor en eindelijk weer eens stemacteurs gehoord die geen afbreuk aan de film doen.

Mary and Max gaat over het mollige Australische meisje Mary die in een buitenwijk van Melbourne woont. Vrienden heeft ze niet en ze maakt al haar speelgoed zelf omdat haar moeder al het geld opzuipt aan Sherry. Omdat ze wil weten hoe het leven in Amerika is en omdat ze eenzaam is besluit ze een brief te schrijven aan een willekeurig persoon in New York.
Max is een man van middelbare leeftijd en heeft Asperger syndroom. Hij snapt niets van de mensen om hem heen en deelt zijn leven het liefst volgens regels en schema's op. Zijn leven verloopt routineus totdat hij een brief krijgt van een klein meisje uit Australie....

Deze film verdient een dikke 9,5/10. Misschien wel de beste animatiefilm die ik ooit heb gezien en de film weet te ontroeren zonder melodramatisch te worden. De ontelbare details en kleine grapjes zorgen ervoor dat je de hele film met een glimlach zit te bekijken.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
  zaterdag 11 december 2010 @ 19:42:41 #42
286575 Roces18
Chef de party
pi_89811483
Ik had eergisteren voor het eerst deel 1 van de Alien Anthology gekeken. Ik dacht van tevoren al dat is vast niks maar iedereen vind het een leuke film dus ik probeer het maar eens. Nou wat een baggerfilm was het dus. Ik begrijp best dat het een oude film is maar het verhaal slaat ook nergens op en de acteurs zijn ook drie keer niks.

Dikke vette 5
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_89811880
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 11:11 schreef 8108139dpths het volgende:

[..]

Ja, absoluut. Alhoewel gebaseerd op een kinderboek is het geen typische kinderfilm geworden; juist niet geschikt voor kleine kinderen; eerder voor tieners (vooral omdat ze zich mogelijk herkennen in zowel Max als de 'monsters' en hun karaktertrekken / emoties) en alles wat daarboven zit.
ok dan ga ik em binennkort ook maaris kijken!
  † In Memoriam † zaterdag 11 december 2010 @ 20:07:54 #44
264940 8108139dpths
pi_89812466
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 19:42 schreef Roces18 het volgende:
Ik had eergisteren voor het eerst deel 1 van de Alien Anthology gekeken. Ik dacht van tevoren al dat is vast niks maar iedereen vind het een leuke film dus ik probeer het maar eens. Nou wat een baggerfilm was het dus. Ik begrijp best dat het een oude film is maar het verhaal slaat ook nergens op en de acteurs zijn ook drie keer niks.

Dikke vette 5
Alien een 5 geven... :|W
pi_89813634
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 19:42 schreef Roces18 het volgende:

Dikke vette 5
Alien een 5 _O- :')
pi_89815090

Salt (6,5 IMDB)

Het verhaal begint veelbelovend maar blijkt een dunner plot te hebben dan ik gehoopt had. Had naar mijn mening veel beter uitgewerkt kunnen worden. Desalniettemin een prima film met toffe actie.

Ik vind Jolie goed gecast als Salt.

7
  zaterdag 11 december 2010 @ 21:46:40 #47
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_89815854
Ook Scott Pilgrim vs the World gezien. Zeer zeer vernieuwend en verfrissend. Leuk. Een 8.1
pi_89816139
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1
As Harry races against time and evil to destroy the Horcruxes, he uncovers the existence of three most powerful objects in the wizarding world: the Deathly Hallows.

Beste Harry Potter film tot nu toe wat mij betreft. Alles zat erin, spanning, humor, drama, en mooie beelden van prachtige landschappen. Het is echt een volwassen film geworden.

IMDb: 8,0
Mijn cijfer: 8,0
  zaterdag 11 december 2010 @ 22:38:56 #49
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_89817706
quote:
ik vind het een ondergewaardeerde film, tis een hele relaxte film om te kijken en heb een paar keer echt kunnen lachen. Tis gewoon een lekker relax kijkweg film.. zeker waard een keer te zien! een 7 +
Ik heb 'em halverwege afgezet. Wat een vreselijke film. :')
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
pi_89820258
klopka

Servië / Duitsland / Hongarije
Misdaad / Drama
106 minuten

geregisseerd door Sran Golubovi
met Nebojsa Glogovac, Natasa Ninkovic en Miki Manojlovic

Mladen en Marija, zijn een gelukkig, heel gewoon paar uit Belgrado. Hun grootse geluk ervaren ze door hun tien-jarige zoon Nemanja. Marija is lerares, en Mladen bouwkundig ingenieur in een Staats-Bouwbedrijf. Ze gaan er vanuit dat betere tijden er aan zitten te komen. Hun wereld stort in elkaar, als na een onverwachte hartaanval, blijkt dat Nemanja aan een zeldzame ziekte lijdt. De operatie in een buitenlands ziekenhuis en verdere doktersbehandelingen zullen 30.000 euro bedragen. Ze zullen dit bedrag snel moeten vergaren, want elke volgende aanval zal de gezondheid van Nemanja in gevaar brengen. Ze krijgen het geld niet bij elkaar. De banken weigeren ze een een lening te verstrekken en hun vrienden hebben niet voldoende. Ze zetten een advertentie in de kranten, waarin ze een financiële bijdrage vragen voor de operatie. Een mysterieuze man reageert op de advertentie. Hij doet Mladen een markant voorstel; hij krijgt het benodigde bedrag van hem, maar als tegenprestatie moet Mladen een zakenman van een crimineel kaliber, uit het veld ruimen. De mysterieuze aanbieder probeert het Mladen simpel uit te leggen: Het gaat om het leven van een barbaarse, egoïstische man in ruil voor het leven van een onschuldig kind.

de film scoort erg hoog op vele sites en recensies en ook op imbd, ik vind deze film echt wat overrated. Het is gewoon een middelmatige drama film die nergens echt in uitblinkt. Gewoon leuk een keer gezien te hebben maar meer niet
een 6
pi_89826611
The Prestige
Een magistrale film met een geweldige cast; Hugh Jackman (The Fountain O+ ), Christian Bale (American Psycho, The Machinist), Scarlett Johannson en Michael Caine. Geregisseerd door Christopher Nolan (Memento, Insomnia, Inception).

Kijken, dit pareltje! :Y ^O^

9.0/10

zondag 12 december 2010 @ 11:01:50 #52
286575 Roces18
Chef de party
pi_89826670
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:07 schreef 8108139dpths het volgende:

[..]

Alien een 5 geven... :|W
Ik weet niet wat voor cijfer jij Alien geeft, maar dan baseer je het waarschijnlijk ergens anders op. Als ik kijk naar de acteurs, story, plot e.d. Dan krijg hij maar een mager vijfje, maar misschien was het toentertijd een dikke hit waardoor hij voor jou een hoger cijfer krijgt?
pi_89833478
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 11:01 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor cijfer jij Alien geeft, maar dan baseer je het waarschijnlijk ergens anders op. Als ik kijk naar de acteurs, story, plot e.d. Dan krijg hij maar een mager vijfje, maar misschien was het toentertijd een dikke hit waardoor hij voor jou een hoger cijfer krijgt?
Ik ben het met 8108139dpths eens... De eerste film van de Alien reeks is uit 1979 oid en ik was destijds te jong (0 jaar oud :+ ) om dat bewust mee te maken. Dus dat Alien een 9 verdient heeft niets te maken dat het destijds een hit was. Het is de sfeer die in de film wordt opgebouwd, het claustrofobische, de spanning: dat zie je tegenwoordig nauwelijks meer. En daarom is het een 9...
pi_89833641
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 14:49 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Ik ben het met 8108139dpths eens... De eerste film van de Alien reeks is uit 1979 oid en ik was destijds te jong (0 jaar oud :+ ) om dat bewust mee te maken. Dus dat Alien een 9 verdient heeft niets te maken dat het destijds een hit was. Het is de sfeer die in de film wordt opgebouwd, het claustrofobische, de spanning: dat zie je tegenwoordig nauwelijks meer. En daarom is het een 9...
Ik heb Alien volgens mij niet gezien, maar over smaak valt te twisten, en al helemaal bij oudere films. Films die in die tijd baanbrekend waren, maar nu totaal over de top of achterhaald. Ik vind dat je films best mag beoordelen op het heden, je kijkt ze tenslotte in het heden.

Films van die strekking vond ik Psycho en 2001 A Space Odyssey. Vooral die laatste was een bizar trage saaie nietszeggende overgehypte film vind ik. Maar er zijn ook velen die hem fantastisch vinden.

Iemand die onderbouwd een 5 aan Alien geeft, heeft dus net zoveel recht van spreken als iemand die onderbouwd een 9 toebedeelt. :)

pi_89834028
Bruce Almighty

Verhaal:
Bruce (Jim Carrey) heeft weer eens pech op zijn werk. Een minder getalenteerd iemand krijgt een baan die hij graag wil hebben (en nog een hoop andere akkefietjes). Daarom geeft hij God (Morgan Freeman) de schuld, die hem een voorstel doet: ''Als jij alles beter kunt, ga ik op vakantie en mag jij mijn werk overnemen'' In het begin lijkt het heel wat, totdat hij geteisterd wordt door gebeden.
Beoordeling:
Jim Carrey speelt weer eens de super onsympathieke zak (waar die goed in is), met mislukte humor. Leuke film om weg te kijken al ergerde ik me de hele tijd aan zijn humor. Goede rol van Morgan Freeman trouwens, die wél leuke grapjes maakt.
Cijfer: 7,2
Imdb: 6,6
  zondag 12 december 2010 @ 15:08:48 #56
286575 Roces18
Chef de party
pi_89834214
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 14:49 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Ok, ik vond het gewoon simpel wegkijken, zonder spanning en dergelijke. Maar oke.

Zomenteen beginnen aan Scott Pilgrim versus the World. Ben wel een fan van Micheal Cera dus ik hoop dat het een toppertje is.
pi_89835140
Devil

Was best een leuke film, geen horror inderdaad, maar een thriller, je wil toch steeds weten wie het is enzo. Net even anders dan de standaard duivel films.

Een 7.

Wall Street: Money Never Sleeps

Ik vond ergens eind jaren 90 (toen ik hem zag) deel 1 uit 1987(?) echt een prachtige film, gaf me dromen om slim te worden, veel geld te gaan verdienen en een boost om mn best te doen op school.

Helaas zitten we tegenwoordig in de crisis en is er van al die dromen nog weinig waar geworden, daar gaat deze film ook een beetje over, bubbles die knappen. Ik heb momenten gehad dat ik dacht, wow ja, dit is het gevoel van toen, maar het geheel was toch een beetje slap.

Een 7.
  zondag 12 december 2010 @ 18:28:05 #58
286575 Roces18
Chef de party
pi_89841327
Scott pilgrim versus the world gekeken, en het is echt een toffe film! Verhaal is toch wel cliché maar op een retro manier gebracht wat het weer vernieuwend maakt. En die Ramona is ook wel een lekkertje :D :P Ook de grappen tussendoor van die homo's zijn erg geslaagd.

8!
  zondag 12 december 2010 @ 20:55:39 #59
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89847610
Shrek 4

verhaal: Shrek is zijn gezinsleven beu en voelt zich geen echte Oger meer. In een dronken bui tekent hij een contract met repelsteeltje. Waarin hij per ongeluk de dag dat hij geboren werd, ruilt om 1 dag weer de gevreesde Oger te mogen zijn.

oordeel:
Ik hou niet zo van animatie-films waar alles zo plastisch is, en toch weten veel animatiefilms me te boeien. Shrek 4 vond ik een stuk beter dan een van de vorige delen (2 of 3). En de grappen zijn ook een stuk beter neergezet.

cijfer: 8

Machete

oordeel: Ik sliep half en heb nu en dan wat machete-werk gezien. verhaal wel gevolgd, iets met ex-agent wordt erin geluisd en veroorzaakt een opstand tegen lokale politici met handwapens (vs machete's). Veel bloed veel bloot en een naakte lindsay lohan. Daaang! zij komt zo uit een sexy jaren 80 porno gelopen, nooit geweten wie zij was tot nu. en jessica alba waardeer ik nu ook beter ze is gewoon hot in dr heels!. mja machete dus. slasher movie..

cijfer: 8

[ Bericht 8% gewijzigd door Schenkstroop op 12-12-2010 21:00:47 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 12 december 2010 @ 21:18:22 #60
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_89849074
Gran Torino (2008)
8.4/10

Disgruntled Korean War vet Walt Kowalski sets out to reform his neighbor, a young Hmong teenager, who tried to steal Kowalski's prized possession: his 1972 Gran Torino.

Niet de beste acteer prestaties maar heb me doodgelachen om eastwoord :D _O-
pi_89849971
Fucking Amal
Redelijke Zweedse film, verhaal nogal dunnetjes en voorspelbaar.
7.2/10

pi_89852711
Meet the robinsons

Verenigde Staten
Animatie / Familie
95 minuten

geregisseerd door Stephen J. Anderson
met de stemmen van Jordan Fry, Ethan Sandler en Wesley Singerman

Een wonderkind ontwerpt een machine die vergeten herinneringen weer kan opwekken. Wanneer hij per toeval de toekomst in reist, ontmoet hij een familie wiens bestaan afhangt van zijn uitvinding.

vond het een leuke film om te zien, kijkt erg lekker weg.. en er zit een goed verhaal in.. leuk hoe alle losse puntne op het eind aan elkaar geknopen worden. K heb een tijd lang disney films als troep beschouwd, maar disney begint toch zeker wat leuke films te maken. Ook voor de wat ouderen (ben zelf 22) onder ons!
een mooie 7
pi_89853420
Hackers

Een jongen krijgt van de rechter een verbod om tot zijn 18de ook maar in de buurt van een computer te komen. Op zijn elfde heeft de jongen namelijk 1507 Wall Street-computers laten crashen waardoor de New Yorkse index 7 punten was gezakt. Als de jongen volwassen is, houdt hij zich toch weer bezig met computers, en ontdekt samen met zijn vrienden dat het beveiligingshoofd van een multinational een gevaarlijk virus aan het bouwen is.

IMDB: 5.8
Mijn cijfer: 6.8

Heb deze wat oudere film maar uit de kast gehaald, nu er een ware cyberoorlog aan de gang is.
  zondag 12 december 2010 @ 22:35:02 #64
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_89853703
Vanmiddag in de bioscoop:

New Kids Turbo
Ook in Maaskantje slaat de economische crisis keihard toe: onze vrienden worden ontslagen en hun uitkeringen stop gezet. Nu ze geen geld meer hebben besluiten ze om gewoon nergens meer voor te betalen. Dat kan de politie natuurlijk niet laten gebeuren...
De eerste vraag die zich voordoet is: zijn de korte sketches die eerst op internet en later op Comedy Central werden uitgezonden wel uit te werken tot een speelfilm die 90 minuten weet te boeien? Verrassend genoeg is het antwoord "ja". Uiteraard is grove humor ook in de film terug te vinden en draait het daar allemaal, en niet om het verhaal. Het is dan ook de humor die de film overeind houdt.
Toch had over het algemeen het tempo wel iets hoger gekund. Soms wordt het iets te langdradig.
Voor wie 90 minuten lang botte en grove humor wilt zien zit hier echt geramd.

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_89854645
The Next Three Days
Of was het The Next Three Days? Anyway.
Bijzonder boeiende film. Een getrouwd stel hebben een goed huwelijk met een zoontje van jaar of 5 á 6. Meteen aan het begin van de film wordt zij gearresteerd voor moord. Ze beland in de cel, waar ze naar alle waarschijnlijkheid de komende 20 jaar niet meer uit komt. Haar man (Russel Crowe) gaat hieraan kapot, en verzint een plan om haar uit de gevangenis te laten ontsnappen. En dat alles zonder de blueprints op zijn bovenlijf te tatoeëren.

Vervolgens laat de film een tamelijk briljant schouwspel zien van aaneenschakeling van gebeurtenissen die uiteindelijk allemaal samenvallen. Ik heb de hele film op het puntje van mijn stoel gekeken, het voelde een half uur maar volgens mij duurt hij ruim 2 uur.

Of zijn vrouw daadwerkelijk de moord heeft begaan, blijft ook spannend tot het einde van de film.

Aanrader voor mensen die van thrillers houden! Een dikke 8+ wat mij betreft.

Unstoppable
Denzel Washington film, what could possibly go wrong? De film verteld het verhaal van een onbemande, op hol geslagen trein. De trein bevat natuurlijk 7 aanhangers vol zeer brandbaar en explosief gas, en is hard op weg om heel veel levens te eisen.

Een ervaren treinmachinist (Denzel) en jonge onervaren conducteur (weetzijnnaamniet) voelen zich geroepen deze trein tot stilstand te brengen. Met ondertussen een hoop andere pogingen bleef ook deze film mij door de hele film boeien. Hoewel onrealistisch, en een paar gemiste schoten voor open doel wat betreft oplossingen om te trein te stoppen, was het zeer vermakelijk.

Had wellicht een iets dynamischer filmgebied mogen hebben, met wellicht wat meer visuele achtergrondinformatie over de hoofdrolspelers. En ja, dat zeg ik als man.

Al met al ook een hele aangename film. Een 7,5.
pi_89855672
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 22:30 schreef YellowBlacks het volgende:
Hackers

[ afbeelding ]

Een jongen krijgt van de rechter een verbod om tot zijn 18de ook maar in de buurt van een computer te komen. Op zijn elfde heeft de jongen namelijk 1507 Wall Street-computers laten crashen waardoor de New Yorkse index 7 punten was gezakt. Als de jongen volwassen is, houdt hij zich toch weer bezig met computers, en ontdekt samen met zijn vrienden dat het beveiligingshoofd van een multinational een gevaarlijk virus aan het bouwen is.

Heb deze wat oudere film maar uit de kast gehaald, nu er een ware cyberoorlog aan de gang is.
die film is echt lachwekkend
pi_89856478
quote:
Hackers

[ afbeelding ]

Daar dacht ik ook al aan, alhoewel ik meer aan swordfish ofzo dacht, maar vaak in films zegt 1 iemand, als je mij pakt, pakken 10.000 hackers over de hele wereld je terug, dat is nu een beetje realiteit.

Ik heb Chocolat (2000) gezien, leuk filmpje, 7,5.
  zondag 12 december 2010 @ 23:43:06 #68
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_89857768
Mamma Mia!
Oeeffff, wat een aanmatigende ongecoördineerde bende is dit zeg. Dat verhaal en de uitwerking daarvan, dat kan toch niet! Een jongedame is alleen opgegroeid met haar moeder op een Grieks eilandje. Ze gaat trouwen en wil haar vader drbij. Probleempje echter is dat ze niet weet wie hij is. Er kunnen drie gegadigden daarvoor doorgaan. In plaats van dat ze een DNA-test laat uitvoeren (dit zou logisch wezen, ja toch!) nodigt ze hen alle drie uit op haar bruiloft en ziet ze verder wel wat er gaat gebeuren. Het einde laat zich natuurlijk raden, het slaat allemaal nergens en het maakt allemaal geen zier uit :').

Dit alles wordt omlijst met liedjes van ABBA, die voor het overgrote deel met de haren erbij getrokken zijn. De muziek van hen is wel aardig, maar heeft eigenlijk geen toegevoegde waarde voor de film. Het plot en sommige bijkarakters zijn zo storend debiel. Het deed me vooral pijn om te zien hoe The Winner Takes it All, een van ABBA's sterkste nummers, door Meryl Streep werd gebracht. Ze maakt dr een domme krijsshow van en Pierce Brosnan staat haar continu als een lamme aardappelenzak toe te kijken. Bah, echt weer zo'n vervelende musical die in de al zo lange rij braak-musicals plaats kan nemen ;(. Cijfer: 4

The Color People
Mweh, de hand van Spielberg is weer overduidelijk zichtbaar. Het krijgt een magere voldoende, want het is heel adequaat gemaakt an sich. Maar het oversentimentele hing me flink de strot uit. En tussendoor word je als kijker ook nog getrakteerd op wat slapstickachtige scenes. Hoogst merkwaardig allemaal. Oprah Winfrey als actrice was overigens wel tof om bezig te zien. Cijfer: 5,5

Staroye i novoye (Old and New)

Ik had alles van Eisenstein gezien behalve deze film/docu. Dus dit moest er nog eens aan geloven he. Echt heel opzienbarend is het niet. Staroye i Novoye duurt vooral lang. In het begin worden een stel verweerde gezichten in beeld genomen, die jammeren over hun miezerige bestaan op het platteland. Maar de Sovjet-autoriteiten beiden uiteraard oplossing.

Afijn, op de helft van de film floreert er een boerengemeenschap, dat alleen nog een traktor nodig heeft. De tweede helft gaat voornamelijk daarover. Een jongedame wordt in deze queeste gevolgd en tsja dat is het dan... De film had dus wel wat korter in lengte mogen zijn. Voor de rest toch nog behoorlijk wat kunstzinnige shots en vette montage gezien, zoals je gewend mag zijn van Eisenstein. Op de opzichtige en matig vertelde propaganda na, was het dus nog wel door te komen. Cijfer: 6,5

How to Train Your Dragon
Erg mooi geanimeerd en pluspunt is dat het verhaal ook niet teveel stoort ondanks wat corny gedoe op het eind. De setting in een Vikingenwereld vol met draken is tof, vooral als de held van het verhaal, Hiccup, op zijn draak Toothless springt en halsbrekende toeren uithaalt :Y. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 13 december 2010 @ 00:58:32 #69
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_89860673
quote:
Hackers

[ afbeelding ]

Cult Classic! Een van mijn favoriete films. ^O^

Heb vanavond Monsters (2010) gezien.

Verenigd Koninkrijk
Drama / Science-Fiction
94 minuten

geregisseerd door Gareth Edwards
met Whitney Able en Scoot McNairy

Zes Jaar geleden ontdekte de NASA mogelijk buitenaards leven in ons zonnestelsel. Een sonde werd de ruimte ingestuurd om monsters te verzamelen, maar bij terugkomst op aarde stort deze neer in Centraal Amerika. Wanneer er nieuw leven blijkt te ontstaan wordt half Mexico in quarantaine genomen en bestempeld als geïnfecteerde zone. Vandaag de dag zijn de Mexicaanse en Amerikaanse militairen nog steeds bezig om de wezens te beheersen. Een Amerikaanse journalist stemt er mee in om een bange toerist te begeleiden door de geïnfecteerde zone in Mexico, naar de veilige grens van Amerika.

Was zeer aangenaam verrast door deze low-budget indie film. Hoewel de titel meer sci-fi en horror doet verwachten, is dit eigenlijk nauwelijks aan de orde. Vooral de relatie tussen de twee hoofdpersonen en de reis die ze maken staat centraal. De film komt heel authentiek over, aangezien alle acteurs (op de twee hoofdpersonen na) echte mensen zijn die op locatie gevonden zijn.
Monsters is een mix van road movie, drama en romantiek in een sausje van post-apocalyptische sci-fi. De special effects zijn zonder meer goed te noemen, vooral gezien het budget van de film (minder dan 500.000 dollar).

Laat je niet misleiden door de titel, als je actie verwacht moet je Alien vs Predator gaan kijken. Maar voor alle mensen die eens wat anders willen zien dan je standaard Hollywood blockbuster zou ik de film zeker aanraden (zonder de film te hypen want dan creëer je al teveel verwachting).

Mijn score: Een dikke 8,5
  maandag 13 december 2010 @ 09:58:05 #70
286575 Roces18
Chef de party
pi_89864976
Ik heb Restrepo dus gekeken maar ik vond het wel meevallen eigenlijk. Ik begrijp best dat ze het leven van een soldaat , dus dagen wachten , en schieten op lange afstanden willen laten zien maar ze konden er wel wat meer actie in proppen (dus de docu korter maken en er alleen de betere stukjes uitknippen). Dat stuk waar die sergeant doodgaat en waar die soldaat flipt vond ik erg goed?(ja goed is niet het juiste woord voor een documentaire maar anders weet ik het ook niet) Hij blijft wel lang boeien en de tussenstukjes van de personen zelf zijn ook tof.

7
pi_89865269
Inception 2010

Tsja moeilijk, vond m wel aardig, maar toen de endcredits begonnen te rollen had ik het idee dat ik de helft heb gemist ofzo. Er gebeurt zoveel dat je m waarschijnlijk pas echt kunt waarderen na meerdere views.

7/10

Devil 2010

Redelijke thriller over een groep mensen die vast komen te zitten in een lift, vergezeld door de duivel.

6.5/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_89879977
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 03:07 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Lost highway.

WTF heb ik gekeken? Ik heb een paar explanations gelezen maar die verschillen allemaal als nacht en dag. Ik denk dat ik hier nog een tijdje over na moet denken voordat ik een cijfer kan geven maar momenteel denk ik aan een 6,5.
daar snapte ik ook geen zak van :)
pi_89880345
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 17:03 schreef resque het volgende:

[..]

daar snapte ik ook geen zak van :)
Dat doet niemand, dat maakt hem juist zo geniaal!

Heb hem nu 15 keer gezien en zie telkens nieuwe verbanden. Maar het echte verhaal is er nog steeds niet. Het is zo'n vette film. De acteurs, de muziek, de sfeer, de scene met de enge man en de telefoon... geweldig gewoon! :Y

pi_89895433
Babylon A.D.

Verenigde Staten / Frankrijk / Verenigd Koninkrijk
Science-Fiction / Thriller
90 minuten

geregisseerd door Mathieu Kassovitz
met Vin Diesel, Gérard Depardieu en Michelle Yeoh

Het is 2019 en de wereld is verwoest door oorlog en ten prooi gevallen aan anarchie. Huurling Hugo Cornelius Toorop krijgt de opdracht om de jongedame Aurora te escorteren van Rusland naar Amerika. Hij komt er achter dat zij een virus draagt dat het uitsterven van het menselijk ras kan betekenen.

ik vond het opzich een gave film om te zien, de actie was erg lekker.. en hij kijkt erg lekker weg.
Alleen jammer dat het verhaal totaal niet te snappen valt, nu ik de film gezien heb heb ik geen flauw idee wat het verhaal nu was en wat er nu eigenlijk gebeurd is. Jammer want de film had zeker de potentie wat te hebben.
Toch heb ik me ermee vermaakt maar dat kwam vooral dankzij de lekkere vaart en actie die de film had, daarom een 5+
pi_89897262
The Town was toch leuker dan ik had verwacht, 7,5!
  maandag 13 december 2010 @ 22:37:18 #76
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_89897564
How To Train Your Dragon
Een erg vermakelijke film met prachtige animaties en goede humor maar zo af en toe vond ik `m wel net iets te moralistisch.
Ook dat Schotse/Ierse accent bij de Vikingen vond ik nogal vreemd en uit de boot vallen.
Maar goed, als dat alles is dat er mis mee mis dan mogen ze van mij nog veel meer van dit soort animatie films maken.

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
  † In Memoriam † maandag 13 december 2010 @ 22:43:02 #77
25682 2cv
Niet subtiel
pi_89897878
Sint

Geweldig film, heerlijk onsubtiel. Sommige special effects nogal simpel uitgevoerd, een paar onmogelijkheden (het plot zelf reken ik dan uiteraard niet mee, dat zou flauw zijn) en wat inconsequente dingen in de film, maar het is dan ook geen wetenschappelijke documentaire. Een film gemaakt voor vermaak !

8,5
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_89901072
Gone Baby Gone
Goeie film, maar met erg ongeloofwaardige stukjes. Dat haalt de film nogal onderuit. En ik vind Casey Affleck (het broertje van de regisseur Ben) niet bepaald een sterke acteur. Verhaal, actie en beelden waren wel prima in orde. Beetje dubbel gevoel dus.

7.8/10

pi_89902105
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:43 schreef 2cv het volgende:
Sint

Geweldig film, heerlijk onsubtiel. Sommige special effects nogal simpel uitgevoerd, een paar onmogelijkheden (het plot zelf reken ik dan uiteraard niet mee, dat zou flauw zijn) en wat inconsequente dingen in de film, maar het is dan ook geen wetenschappelijke documentaire. Een film gemaakt voor vermaak !

8,5
nog niet gezien maar stukje die ik heb gezien lijkt t me echt een kut film :P
maargoed moet m nog zien :D
  † In Memoriam † dinsdag 14 december 2010 @ 00:13:02 #80
25682 2cv
Niet subtiel
pi_89902259
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 00:09 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

nog niet gezien maar stukje die ik heb gezien lijkt t me echt een kut film :P
maargoed moet m nog zien :D
Ik vind hem beter dan verwacht, maar dat komt ook omdat er wel wat fantasie is (horrorSint) maar niet compleet uit de duim gezogen (dus ook gewone mensen). Wat dat betreft een beetje a-la Harry Potter.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_89919137
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 16:02 schreef ValHallen het volgende:
Mary and Max
Al een tijd geleden dat ik deze gezien heb, maar ik grijp deze kans toch even aan om nog een keer te zeggen dat dit echt een geweldige film is. Prachtig, grappig, ontroerend, origineel. En daarom ook nog een keer de link naar de trailer:

dinsdag 14 december 2010 @ 15:12:54 #82
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_89919377
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:06 schreef Guppi het volgende:

[..]

Al een tijd geleden dat ik deze gezien heb, maar ik grijp deze kans toch even aan om nog een keer te zeggen dat dit echt een geweldige film is. Prachtig, grappig, ontroerend, origineel. En daarom ook nog een keer de link naar de trailer:

Van een niveau dat zelfs het oh zo aanbeden Pixar heel zelden haalt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  † In Memoriam † dinsdag 14 december 2010 @ 15:15:46 #83
264940 8108139dpths
pi_89919500

Deze viel me nogal tegen, mede door het erg overdreven verhaal en de nodige (soms overduidelijke) fouten. Ik wil er overigens wel bij zeggen dat Gibson het wel erg goed doet in deze film. ^O^

Cijfer: 6.3
  dinsdag 14 december 2010 @ 16:26:41 #84
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_89922312
Atlantic City (1980, Can, Louis Malle)
De Amerika minnende Franse regisseur Louis Malle maakte een paar films in Amerika zelf. Jammer genoeg haalt deze film het bij lange na niet bij zijn Franse films. Die echte spontane nouvelle vague sfeer ontbreekt hier. Wat de film wel heel goed doet is het gevoel van de vergane glorie van Atlantic City overbrengen. Zeker voor de volgers zoals mezelf van de hit serie Boardwalk Empire is het interessant om te zien wat er van de stad is geworden decennia later.
De andere grote reden om de film te kijken is Burt Lancaster op z'n allerbest als de oude dief Lou, die op zijn oude dag nog steeds hoopt het eindelijk te gaan maken.
cijfer: 6.5

'Breaker' Morant (1980, Australië, Bruce Beresford)
Een rechtzaak laten afwisselen met flashbacks naar de gebeurtenissen van de zaak is altijd een goed werkende verhaalstructuur. Het houdt de film spannend. Dit keer niet zo zeer naar de uitkomst, want die staat voor de kijker evenzeer vast als voor de aangeklaagden, maar wel naar wat de ware gebeurtenissen waren. Ook is het een goed middel om bij de kijker vragen op te roepen over wat verantwoord is in oorlog.
De film heeft prachtige beelden. Vooral
SPOILER
is één van de mooiste die ik heb gezien.
Trouwens ik dacht steeds dat Bryan Brown de vader was van Jake Gyllenhaal, zo veel lijken ze op elkaar imho.

Re-Animator (1985, VS, Stuart Gordon)

Zo'n lekkere typische jaren '80 cult horror B-film die past in het rijtje Evil Dead, Braindead en Bad Taste. Een klein voorbeeld van hoe goed slecht de film is dat het goedje (dat ze gebruiken voor de re-animatie) chemisch groen is en straalt. Zoals te zien is op het plaatje. ;) De film onderscheid zich doordat het een keer de gestoorde geleerde als held neemt.
cijfer: 7

Nothing Personal (2009, Nl, Urszula Antoniak)
Anne, voortreffelijk gespeeld door Lotte Verbeek, reist alleen door Ierland. Na een tijd komt ze langs een afgelegen boerderij. De man, die daar woont, biedt haar een brood en onderdak aan in ruil voor als ze wat klusjes doet. In het begin is Lotte heel erg onbeleefd. Die onbeschoftheid van haar komt duidelijk voort uit een trauma, waarom ze alleen reist en niemand dichtbij haar wil laten komen emotioneel. De man zelf heeft ook duidelijk zo z'n problemen en aanvaard haar wangedrag om zo z'n eigen eenzaamheid dragelijker te maken. Want de twee groeien natuurlijk naar elkaar toe gedurende de film. Juist doordat zij in het begin de man zo op afstand houdt met haar gedrag is de emotionele uitbetaling als ze naar elkaar groeien des te groten. De impact van bijvoorbeeld de eerste glimlach naar elkaar is hierdoor groter dan als ze vanaf het begin naar elkaar zouden glimlachen.
De film zit vol met prachtige shots van het Ierse landschap.

Big Trouble in Little China (1986, VS, John Carpenter)
John Carpenter is zo'n regisseur die iets wat in andere handen een onwijs slechte B-film zou worden kan transformeren in een top film. Het is allemaal erg over the top, maar daarom juist zo gaaf. Bovendien ook nog heel grappig met Kurt Russel als stoere held, die eigenlijk heel de film niks doet. Behalve dan
SPOILER
cijfer: 8.5
pi_89922726
Gran Torino (nogmaals)
Blijft een toppertje :Y
  dinsdag 14 december 2010 @ 17:12:11 #86
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_89924045
Shrek Forever After
Opmerkelijke comeback in de Shrek-reeks. Deel 2 en 3 waren niet zo briljant, maar dit vierde deel is best oke :Y. Het is een leuk geworden met de welbekende Shrek-familie en mijn favo-karakter Donkey. De jolige ezel komt gelukkig genoeg aan bod. Daarnaast is het personage Repelsteeltje ook bijzonder grappig. Cijfer: 7

Naked Gun 1
Met een overdosis aan grappen, zijn er altijd wel een paar geslaagd. Een paar keer glimlachen zat dr dus wel in :P. Maar zo heel best vind ik deze flauwige komedie niet. De hilariteiten Leslie Nielsen heb ik ook nooit begrepen, maar goed, voor je het weet is de film zo weer voorbij. Cijfer: 5,5

After Hours
Okeeje Scorsese die me aan The Game deed denken. De hoofdpersoon wordt in een omgeving gegooid waar iedereen met hem solt. Het wordt alsmaar bizarder en bizarder. Soms een beetje voorspelbaar, maar over het algemeen wel oke. In 1985 was New York een ongure stad, dus de creepy sfeer werkt wel lekker mee. Cijfer: 7,5
pi_89929550
gister Deja Vu geweldige film

Verenigde Staten
Thriller / Science-Fiction
128 minuten

geregisseerd door Tony Scott
met Denzel Washington, James Caviezel en Val Kilmer

De meeste mensen hebben het wel eens meegemaakt: het vreemde gevoel wanneer je ergens bent, iemand ziet of een situatie beleeft en denkt het eerder meegemaakt of gezien te hebben. Maar wat als deze gevoelens in werkelijkheid waarschuwingen zijn uit het verleden of puzzelstukjes voor de toekomst? Inspecteur Doug Carlin wordt ingeschakeld om bewijsmateriaal te verzamelen wanneer er een bom is ontploft op een boot in New Orleans. Hij ontdekt tijdens zijn onderzoek dat het déjà vu-gevoel, waarvan men over het algemeen denkt dat het slechts in je hoofd bestaat, in werkelijkheid een krachtig hulpmiddel kan zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door SaintOfKillers op 14-12-2010 20:52:19 ]
  † In Memoriam † dinsdag 14 december 2010 @ 19:40:07 #88
264940 8108139dpths
pi_89929996
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:31 schreef cypox het volgende:

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
128 minuten

De meeste mensen hebben het wel eens meegemaakt: het vreemde gevoel wanneer je ergens bent, iemand ziet of een situatie beleeft en denkt het eerder meegemaakt of gezien te hebben. Maar wat als deze gevoelens in werkelijkheid waarschuwingen zijn uit het verleden of puzzelstukjes voor de toekomst? Inspecteur Doug Carlin wordt ingeschakeld om bewijsmateriaal te verzamelen wanneer er een bom is ontploft op een boot in New Orleans. Hij ontdekt tijdens zijn onderzoek dat het déjà vu-gevoel, waarvan men over het algemeen denkt dat het slechts in je hoofd bestaat, in werkelijkheid een krachtig hulpmiddel kan zijn.
je plaatje is stuk ;(
pi_89931860
quote:

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
128 minuten

je plaatje is stuk ;(
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:50:23 #90
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_89933412
quote:

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
128 minuten

je plaatje is stuk ;(
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:53:22 #91
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_89933568
Zo, even de hilariteit in de kiem gesmoord.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:28:38 #92
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89935357
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:26 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Re-Animator (1985, VS, Stuart Gordon)
[ afbeelding ]
Zo'n lekkere typische jaren '80 cult horror B-film die past in het rijtje Evil Dead, Braindead en Bad Taste. Een klein voorbeeld van hoe goed slecht de film is dat het goedje (dat ze gebruiken voor de re-animatie) chemisch groen is en straalt. Zoals te zien is op het plaatje. ;) De film onderscheid zich doordat het een keer de gestoorde geleerde als held neemt.
cijfer: 7
Ik vond die films zo ontiegelijk slecht dat ze goed waren _O_
Die balkenende, hij doet me altijd denken aan Balkenende :X

[ Bericht 4% gewijzigd door Schenkstroop op 14-12-2010 21:34:01 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_89937075
Where the Wild Things Are

Verenigde Staten
Avontuur / Fantasy
101 minuten

geregisseerd door Spike Jonze
met Max Records, Catherine Keener en de stem van James Gandolfini

Max (Max Records) is een klein jongetje vol kattenkwaad. Maar achter zijn schijnbare stoere verschijning gaat een heuse wereld schuil. Deze wereld, die alleen voor Max is, bestaat uit een bos bewoond door fabelachtige wilde beesten, die Max tot hun koning gekroond hebben. Gebaseerd op het kinderboek van Maurice Sendak.

beetje vage film, snapte het hele verhaal en de lol er niet echt van...
een 4
  dinsdag 14 december 2010 @ 23:00:41 #94
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_89940531
keb net Devil gekeken
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_89941013
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 23:00 schreef Waaghals het volgende:
keb net Devil gekeken
Ik ook! Leuk filmpje. :)
Nieuw is niet altijd beter.
  † In Memoriam † dinsdag 14 december 2010 @ 23:54:09 #96
264940 8108139dpths
pi_89943383
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:58 schreef casper019 het volgende:
Where the Wild Things Are

Verenigde Staten
Avontuur / Fantasy
101 minuten

geregisseerd door Spike Jonze
met Max Records, Catherine Keener en de stem van James Gandolfini

Max (Max Records) is een klein jongetje vol kattenkwaad. Maar achter zijn schijnbare stoere verschijning gaat een heuse wereld schuil. Deze wereld, die alleen voor Max is, bestaat uit een bos bewoond door fabelachtige wilde beesten, die Max tot hun koning gekroond hebben. Gebaseerd op het kinderboek van Maurice Sendak.

beetje vage film, snapte het hele verhaal en de lol er niet echt van...
een 4
ah, je hebt 'm gekeken! ^O^

Je snapt het verhaal niet zeg je... wat valt er niet te snappen? Het draait in de de film om pure emotie, wat naar mijn idee zeer duidelijk in beeld wordt gebracht.
De lol er niet van in kunnen zien... de film is ook helemaal niet 'lollig' bedoeld, die paar 'feel-good' momenten uitgezonderd. Het draait juist om het feit dat Max leert dat zijn eigen gedrag voor zowel zijn omgeving als hemzelf nadelig werkt.
SPOILER
Maar ach... ieder zijn ding. :Y
pi_89943729
Idiocracy

Een kleine kritische kijk in de mogelijke toekomst van de mensheid. Het lijkt een ver van m'n bed show maar bedenk eens waar we naar toe gaan als Henk en Ingrid maar blijven doorfokken terwijl de intelligentsia het te druk hebben met hun linkse hobby's om te reproduceren... Dus, heb je een IQ van boven de honderd? Achter die PC vandaan en neuken! Doe het niet voor jezelf maar doe het voor je ongeboren kinderen!

Tip: spoel even door tot het einde van de aftiteling voor leuk grapje.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_89947520
720p versie met NL ondertiteling gekeken? Die heb ik ooit gemaakt :D

Zit trouwens best wel een kern van waarheid in die film, als ik om me heen kijk, alle oud klasgenoten (vwo) hebben bijna nog geen kids, maar ken ook veel meiden zonder opleiding die thuis zitten in de bijstand met een kind en zonder vent :P
  woensdag 15 december 2010 @ 09:32:03 #99
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_89948267
Ik heb Inglourious Basterds weer eens gezien (blijft een meesterwerk!) en Nothing Personal met onze eigen Lotte Verbeek. Nothing Personal laat goed zien hoe je ook met een klein budget een fantastische film kunt maken (de film wordt gedragen door slechts twee acteurs).

Ook The kids are all right met Anette Bening, Julianne Moore en Mark Rufallo gezien, maar ondanks alle goeie recensies vond ik het niets. De tweede helft vond ik het wel beter worden, maar toen had de eerste helft al teveel verpest :').
Niet meer actief op Fok!
  Moderator woensdag 15 december 2010 @ 12:12:28 #100
9859 crew  Karina
Woman
pi_89952899
Moby Dick 2010
Avontuur?

Weer zo een geweldige Asylum film. Dit keer geen piranha's, haaien of inktvissen, maar een walvis, zo groot als een flatgebouw.

Ahab (ja ja zelfs de originele naam hebben ze aangehouden) wordt in zijn jonge jaren (varende in een onderzeeër) aangevallen door een heule grote walvis, zijn been gaat eraf en bijna al zijn mede-bemanningsleden gaan dood. Hij zweert wraak!

Jaren later, kapitein op een andere onderzeeër inmiddels, gaat hij de wraak zoeken.

Fantastische film weer, de graphics :') , het acteerwerk :') goed voor anderhalf uur lachen. En waarom is die ene vent zo raar vermomd met bril en pruik?

Muziek was wel spannend, dat dan weer wel.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')