SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zet het even in een spoilertag omdat dat het lijkt alsof ik de hele plot verklap, maar dit doen ze zelf al in de trailer en daarna ook in het eerste half uur van de film, wat de spanning er wel uit haalt. Toch zitten er wat leuke dialogen in en Sebastian is echt een geinig jochie. Ik vind het ook een aardig origineel concept voor een romantische comedy, hoewel het de film wel een beetje naar de dramakant toe trekt (hier hielp de soundtrack ook aan mee, gedeeltelijk van Eels).
Al met al best leuk, maar niet herkijkwaardig.
6,5 (IMDB: 5,9)
Scott Pilgrim vs. the World
Ik vond de trailer erg hak op de tak en chaotisch, maar wel heel leuk, en dat bleek de film ook te zijn. De intro is fantaaaastisch, dus dat was een heel goed begin!
(Wil je hem vast zien? Hij staat in de spoiler)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het verhaal is eigenlijk heel simpel. Scott ontmoet een fantastisch meisje, maar moet haar zeven exen zien te verslaan wil hij met haar blijven daten. Dit klinkt raar, en dat is het ook. De film is namelijk gebaseerd om een comic-serie, iets dat ik niet van tevoren wist, maar dat heel snel duidelijk wordt. Er worden veel comic- en gametrucjes uitgehaald maar ze zijn eigenlijk nooit vervelend. Op deze manier kan ook heel snel tussen de scenes geschakeld worden, wat een lekkere vaart in de film brengt.
Wat de film nog meer leuk maakt zijn de leuke personages, zoals de huisgenoot van Scott die enorm gay is (Kieran Culkin, heeft me positief verrast) en Gideon de gelikte producer (Jason Schwartzman). Maar wie ik het meest onweerstaanbaar vind is de drummer van de band, gespeeld door Alison Pill.
Al met al een originele en grappige film, zeker het kijken waard!
8 (IMDB: 7,9)
Je hebt duidelijk iets gemist. Tenminste met de eerste twee delen.quote:Op donderdag 9 december 2010 21:13 schreef Dagoduck het volgende:
Terminator Salvation.
Ik moet die andere 3 Terminator films ook maar eens kijken..
Toen was ik nog niet eens geborenquote:Op vrijdag 10 december 2010 11:30 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk iets gemist. Tenminste met de eerste twee delen.
"Aim for the bushes!"quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:42 schreef Karina het volgende:
The Other Guys
Komische politiefilm
Twee agenten die altijd achter hun bureau zitten komen in actie om een fraudeur te ontmaskeren. Ze achtervolgen wat boeven, etc.
Niet leuk, heel af en toe moest ik glimlachen, maar daar bleef het wel bij. De grapjes waren ook steeds hetzelfde, over de vrouw van een van de agenten, over de Prius. Flauw.
Dit weekend wat Asylum films kijken, ook slecht, maar dan wel leuk
De film is gebaseerd op een prentenboek met slechts 10 regels tekst (!).quote:An adolescent named Max has an active imagination, and he will throw fits if others don't go along with what he wants. Max - following an incident with Claire (his sister) and her friends, and following a tantrum which he throws as a result of his Mother paying more attention to her boyfriend than to him - runs away from home. Wearing his wolf costume at the time, Max not only runs away physically, but runs toward a world in his imagination. This world, an ocean away, is inhabited by large wild beasts, including one named Carol who is much like Max himself in temperament. Instead of eating Max like they normally would with creatures of his type, the wild things befriend Max after he proclaims himself a king who can magically solve all their problems.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik kan geen enkele Gibson film meer zien zonder aan zijn zéér foute ideeën te denken en aan de manier waarop hij liep te schelden tegen zijn vriendin. Alle Gibson films gaan hier de deur uit.quote:Op donderdag 9 december 2010 17:36 schreef Dagoduck het volgende:
Edge of Darkness.
[ afbeelding ]
Leuke film, eigenlijk precies wat ik ervan verwachtte, iig. boeiend tot het eind ook al weet je hoe het waarschijnlijk afloopt.
8/10
Ik ook niet in de jaren 60 en 70, maar heb als filmliefhebber natuurlijk wel alle classics gezien.quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:50 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Toen was ik nog niet eens geboren
Is het ook een leuke film voor de wat ouderen onder ons?quote:Op zaterdag 11 december 2010 00:35 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
De film is gebaseerd op een prentenboek met slechts 10 regels tekst (!).![]()
En het resultaat is verrassend genoeg zéér geslaagd.
Er zit een erg goede verhaallijn in... één die eigenlijk nog best diepzinnig is, zeker als je bedenkt dat het op een kinderboek gebaseerd is. De 'monsters' met hun overduidelijke (en sterke) karaktertrekken en emoties figureren als een soort van metafoor voor de 'grote-mensen-wereld'.
Er zitten een aantal heerlijke 'feel-good' momenten in de film, maar het sterkste zijn juist de momenten waar de emoties hoog oplopen en de wat 'droevige' momenten. Dat wat de film zo sterk maakt is dat je in de loop van de film ziet dat Max leert van die momenten, en zich begint te realiseren dat hij het met zijn eigen gedrag niet alleen voor zijn omgeving, maar ook voor zichzelf alleen maar moeilijk maakt.
Absoluut een dikke aanrader.
Cijfer: 8.3
Ja, absoluut. Alhoewel gebaseerd op een kinderboek is het geen typische kinderfilm geworden; juist niet geschikt voor kleine kinderen; eerder voor tieners (vooral omdat ze zich mogelijk herkennen in zowel Max als de 'monsters' en hun karaktertrekken / emoties) en alles wat daarboven zit.quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:05 schreef casper019 het volgende:
[..]
Is het ook een leuke film voor de wat ouderen onder ons?
Ja. Maar door al je reviews hier ken ik jouw smaak een beetje, daarom denk ik niet dat jij heel veel plezier aan de film zal beleven. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:05 schreef casper019 het volgende:
[..]
Is het ook een leuke film voor de wat ouderen onder ons?
Thnx Lonewolf voor je recensie van The Kids are all right in het vorige topic. Ik keek er zo tegenop om hem te gaan kijken, maar ik heb na je post toch een poging gewaagd. En de film bleek gewoon hartstikke goed te zijn. Fris, grappig, sterk. Eén van de beste films van 2010.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ja. Maar door al je reviews hier ken ik jouw smaak een beetje, daarom denk ik niet dat jij heel veel plezier aan de film zal beleven. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Geen dank.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:10 schreef Toad het volgende:
[..]
Thnx Lonewolf voor je recensie van The Kids are all right in het vorige topic. Ik keek er zo tegenop om hem te gaan kijken, maar ik heb na je post toch een poging gewaagd. En de film bleek gewoon hartstikke goed te zijn. Fris, grappig, sterk. Eén van de beste films van 2010.
Wat voor "zeer foute ideeen"?quote:Op zaterdag 11 december 2010 03:17 schreef Voerman het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik kan geen enkele Gibson film meer zien zonder aan zijn zéér foute ideeën te denken en aan de manier waarop hij liep te schelden tegen zijn vriendin. Alle Gibson films gaan hier de deur uit.
Ik gebruik het toch ook niet als argument?quote:Op zaterdag 11 december 2010 03:18 schreef Voerman het volgende:
[..]
Ik ook niet in de jaren 60 en 70, maar heb als filmliefhebber natuurlijk wel alle classics gezien.
'Nog niet geboren' is nooit een argument.
Daar weet ik verder niets van af, en who cares, als het een goede acteur is..quote:Op zaterdag 11 december 2010 03:17 schreef Voerman het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik kan geen enkele Gibson film meer zien zonder aan zijn zéér foute ideeën te denken en aan de manier waarop hij liep te schelden tegen zijn vriendin. Alle Gibson films gaan hier de deur uit.
ok dan ga ik em binennkort ook maaris kijken!quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:11 schreef 8108139dpths het volgende:
[..]
Ja, absoluut. Alhoewel gebaseerd op een kinderboek is het geen typische kinderfilm geworden; juist niet geschikt voor kleine kinderen; eerder voor tieners (vooral omdat ze zich mogelijk herkennen in zowel Max als de 'monsters' en hun karaktertrekken / emoties) en alles wat daarboven zit.
Alien een 5 geven...quote:Op zaterdag 11 december 2010 19:42 schreef Roces18 het volgende:
Ik had eergisteren voor het eerst deel 1 van de Alien Anthology gekeken. Ik dacht van tevoren al dat is vast niks maar iedereen vind het een leuke film dus ik probeer het maar eens. Nou wat een baggerfilm was het dus. Ik begrijp best dat het een oude film is maar het verhaal slaat ook nergens op en de acteurs zijn ook drie keer niks.
Dikke vette 5
Alien een 5quote:Op zaterdag 11 december 2010 19:42 schreef Roces18 het volgende:
Ik had eergisteren voor het eerst deel 1 van de Alien Anthology gekeken. Ik dacht van tevoren al dat is vast niks maar iedereen vind het een leuke film dus ik probeer het maar eens. Nou wat een baggerfilm was het dus. Ik begrijp best dat het een oude film is maar het verhaal slaat ook nergens op en de acteurs zijn ook drie keer niks.
Dikke vette 5
Ik heb 'em halverwege afgezet. Wat een vreselijke film.quote:ik vind het een ondergewaardeerde film, tis een hele relaxte film om te kijken en heb een paar keer echt kunnen lachen. Tis gewoon een lekker relax kijkweg film.. zeker waard een keer te zien! een 7 +
Ik weet niet wat voor cijfer jij Alien geeft, maar dan baseer je het waarschijnlijk ergens anders op. Als ik kijk naar de acteurs, story, plot e.d. Dan krijg hij maar een mager vijfje, maar misschien was het toentertijd een dikke hit waardoor hij voor jou een hoger cijfer krijgt?quote:
Ik ben het met 8108139dpths eens... De eerste film van de Alien reeks is uit 1979 oid en ik was destijds te jong (0 jaar oudquote:Op zondag 12 december 2010 11:01 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor cijfer jij Alien geeft, maar dan baseer je het waarschijnlijk ergens anders op. Als ik kijk naar de acteurs, story, plot e.d. Dan krijg hij maar een mager vijfje, maar misschien was het toentertijd een dikke hit waardoor hij voor jou een hoger cijfer krijgt?
Ik heb Alien volgens mij niet gezien, maar over smaak valt te twisten, en al helemaal bij oudere films. Films die in die tijd baanbrekend waren, maar nu totaal over de top of achterhaald. Ik vind dat je films best mag beoordelen op het heden, je kijkt ze tenslotte in het heden.quote:Op zondag 12 december 2010 14:49 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Ik ben het met 8108139dpths eens... De eerste film van de Alien reeks is uit 1979 oid en ik was destijds te jong (0 jaar oud) om dat bewust mee te maken. Dus dat Alien een 9 verdient heeft niets te maken dat het destijds een hit was. Het is de sfeer die in de film wordt opgebouwd, het claustrofobische, de spanning: dat zie je tegenwoordig nauwelijks meer. En daarom is het een 9...
Ok, ik vond het gewoon simpel wegkijken, zonder spanning en dergelijke. Maar oke.quote:Op zondag 12 december 2010 14:49 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Ik ben het met 8108139dpths eens... De eerste film van de Alien reeks is uit 1979 oid en ik was destijds te jong (0 jaar oud) om dat bewust mee te maken. Dus dat Alien een 9 verdient heeft niets te maken dat het destijds een hit was. Het is de sfeer die in de film wordt opgebouwd, het claustrofobische, de spanning: dat zie je tegenwoordig nauwelijks meer. En daarom is het een 9...
die film is echt lachwekkendquote:Op zondag 12 december 2010 22:30 schreef YellowBlacks het volgende:
Hackers
[ afbeelding ]
Een jongen krijgt van de rechter een verbod om tot zijn 18de ook maar in de buurt van een computer te komen. Op zijn elfde heeft de jongen namelijk 1507 Wall Street-computers laten crashen waardoor de New Yorkse index 7 punten was gezakt. Als de jongen volwassen is, houdt hij zich toch weer bezig met computers, en ontdekt samen met zijn vrienden dat het beveiligingshoofd van een multinational een gevaarlijk virus aan het bouwen is.
IMDB: 5.8
Mijn cijfer: 6.8
Heb deze wat oudere film maar uit de kast gehaald, nu er een ware cyberoorlog aan de gang is.
Daar dacht ik ook al aan, alhoewel ik meer aan swordfish ofzo dacht, maar vaak in films zegt 1 iemand, als je mij pakt, pakken 10.000 hackers over de hele wereld je terug, dat is nu een beetje realiteit.quote:Op zondag 12 december 2010 22:30 schreef YellowBlacks het volgende:
Hackers
[ afbeelding ]
Een jongen krijgt van de rechter een verbod om tot zijn 18de ook maar in de buurt van een computer te komen. Op zijn elfde heeft de jongen namelijk 1507 Wall Street-computers laten crashen waardoor de New Yorkse index 7 punten was gezakt. Als de jongen volwassen is, houdt hij zich toch weer bezig met computers, en ontdekt samen met zijn vrienden dat het beveiligingshoofd van een multinational een gevaarlijk virus aan het bouwen is.
Heb deze wat oudere film maar uit de kast gehaald, nu er een ware cyberoorlog aan de gang is.
Cult Classic! Een van mijn favoriete films.quote:Op zondag 12 december 2010 22:30 schreef YellowBlacks het volgende:
Hackers
[ afbeelding ]
daar snapte ik ook geen zak vanquote:Op zaterdag 11 december 2010 03:07 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Lost highway.
WTF heb ik gekeken? Ik heb een paar explanations gelezen maar die verschillen allemaal als nacht en dag. Ik denk dat ik hier nog een tijdje over na moet denken voordat ik een cijfer kan geven maar momenteel denk ik aan een 6,5.
Dat doet niemand, dat maakt hem juist zo geniaal!quote:
nog niet gezien maar stukje die ik heb gezien lijkt t me echt een kut filmquote:Op maandag 13 december 2010 22:43 schreef 2cv het volgende:
Sint
Geweldig film, heerlijk onsubtiel. Sommige special effects nogal simpel uitgevoerd, een paar onmogelijkheden (het plot zelf reken ik dan uiteraard niet mee, dat zou flauw zijn) en wat inconsequente dingen in de film, maar het is dan ook geen wetenschappelijke documentaire. Een film gemaakt voor vermaak !
8,5
Ik vind hem beter dan verwacht, maar dat komt ook omdat er wel wat fantasie is (horrorSint) maar niet compleet uit de duim gezogen (dus ook gewone mensen). Wat dat betreft een beetje a-la Harry Potter.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:09 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
nog niet gezien maar stukje die ik heb gezien lijkt t me echt een kut film![]()
maargoed moet m nog zien
Al een tijd geleden dat ik deze gezien heb, maar ik grijp deze kans toch even aan om nog een keer te zeggen dat dit echt een geweldige film is. Prachtig, grappig, ontroerend, origineel. En daarom ook nog een keer de link naar de trailer:quote:
Van een niveau dat zelfs het oh zo aanbeden Pixar heel zelden haalt.quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:06 schreef Guppi het volgende:
[..]
Al een tijd geleden dat ik deze gezien heb, maar ik grijp deze kans toch even aan om nog een keer te zeggen dat dit echt een geweldige film is. Prachtig, grappig, ontroerend, origineel. En daarom ook nog een keer de link naar de trailer:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. is één van de mooiste die ik heb gezien.
Trouwens ik dacht steeds dat Bryan Brown de vader was van Jake Gyllenhaal, zo veel lijken ze op elkaar imho.
cijfer: 7.5
Re-Animator (1985, VS, Stuart Gordon)
Zo'n lekkere typische jaren '80 cult horror B-film die past in het rijtje Evil Dead, Braindead en Bad Taste. Een klein voorbeeld van hoe goed slecht de film is dat het goedje (dat ze gebruiken voor de re-animatie) chemisch groen is en straalt. Zoals te zien is op het plaatje.De film onderscheid zich doordat het een keer de gestoorde geleerde als held neemt.
cijfer: 7
Nothing Personal (2009, Nl, Urszula Antoniak)
Anne, voortreffelijk gespeeld door Lotte Verbeek, reist alleen door Ierland. Na een tijd komt ze langs een afgelegen boerderij. De man, die daar woont, biedt haar een brood en onderdak aan in ruil voor als ze wat klusjes doet. In het begin is Lotte heel erg onbeleefd. Die onbeschoftheid van haar komt duidelijk voort uit een trauma, waarom ze alleen reist en niemand dichtbij haar wil laten komen emotioneel. De man zelf heeft ook duidelijk zo z'n problemen en aanvaard haar wangedrag om zo z'n eigen eenzaamheid dragelijker te maken. Want de twee groeien natuurlijk naar elkaar toe gedurende de film. Juist doordat zij in het begin de man zo op afstand houdt met haar gedrag is de emotionele uitbetaling als ze naar elkaar groeien des te groten. De impact van bijvoorbeeld de eerste glimlach naar elkaar is hierdoor groter dan als ze vanaf het begin naar elkaar zouden glimlachen.
De film zit vol met prachtige shots van het Ierse landschap.
cijfer: 7.5
Big Trouble in Little China (1986, VS, John Carpenter)
John Carpenter is zo'n regisseur die iets wat in andere handen een onwijs slechte B-film zou worden kan transformeren in een top film. Het is allemaal erg over the top, maar daarom juist zo gaaf. Bovendien ook nog heel grappig met Kurt Russel als stoere held, die eigenlijk heel de film niks doet. Behalve danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer: 8.5
je plaatje is stukquote:Op dinsdag 14 december 2010 19:31 schreef cypox het volgende:
gister Deja Vu geweldige film
[ afbeelding ]
Verenigde Staten
Thriller / Science-Fiction
128 minuten
geregisseerd door Tony Scott
met Denzel Washington, James Caviezel en Val Kilmer
De meeste mensen hebben het wel eens meegemaakt: het vreemde gevoel wanneer je ergens bent, iemand ziet of een situatie beleeft en denkt het eerder meegemaakt of gezien te hebben. Maar wat als deze gevoelens in werkelijkheid waarschuwingen zijn uit het verleden of puzzelstukjes voor de toekomst? Inspecteur Doug Carlin wordt ingeschakeld om bewijsmateriaal te verzamelen wanneer er een bom is ontploft op een boot in New Orleans. Hij ontdekt tijdens zijn onderzoek dat het déjà vu-gevoel, waarvan men over het algemeen denkt dat het slechts in je hoofd bestaat, in werkelijkheid een krachtig hulpmiddel kan zijn.
je plaatje is stukquote:Op dinsdag 14 december 2010 19:31 schreef cypox het volgende:
[ afbeelding ]
Verenigde Staten
128 minuten
De meeste mensen hebben het wel eens meegemaakt: het vreemde gevoel wanneer je ergens bent, iemand ziet of een situatie beleeft en denkt het eerder meegemaakt of gezien te hebben. Maar wat als deze gevoelens in werkelijkheid waarschuwingen zijn uit het verleden of puzzelstukjes voor de toekomst? Inspecteur Doug Carlin wordt ingeschakeld om bewijsmateriaal te verzamelen wanneer er een bom is ontploft op een boot in New Orleans. Hij ontdekt tijdens zijn onderzoek dat het déjà vu-gevoel, waarvan men over het algemeen denkt dat het slechts in je hoofd bestaat, in werkelijkheid een krachtig hulpmiddel kan zijn.
[ afbeelding ]
Verenigde Staten
128 minuten
Ik vond die films zo ontiegelijk slecht dat ze goed warenquote:Op dinsdag 14 december 2010 16:26 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Re-Animator (1985, VS, Stuart Gordon)
[ afbeelding ]
Zo'n lekkere typische jaren '80 cult horror B-film die past in het rijtje Evil Dead, Braindead en Bad Taste. Een klein voorbeeld van hoe goed slecht de film is dat het goedje (dat ze gebruiken voor de re-animatie) chemisch groen is en straalt. Zoals te zien is op het plaatje.De film onderscheid zich doordat het een keer de gestoorde geleerde als held neemt.
cijfer: 7
ah, je hebt 'm gekeken!quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:58 schreef casper019 het volgende:
Where the Wild Things Are
Verenigde Staten
Avontuur / Fantasy
101 minuten
geregisseerd door Spike Jonze
met Max Records, Catherine Keener en de stem van James Gandolfini
Max (Max Records) is een klein jongetje vol kattenkwaad. Maar achter zijn schijnbare stoere verschijning gaat een heuse wereld schuil. Deze wereld, die alleen voor Max is, bestaat uit een bos bewoond door fabelachtige wilde beesten, die Max tot hun koning gekroond hebben. Gebaseerd op het kinderboek van Maurice Sendak.
beetje vage film, snapte het hele verhaal en de lol er niet echt van...
een 4
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ach... ieder zijn ding.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |