Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik kan geen enkele Gibson film meer zien zonder aan zijn zéér foute ideeën te denken en aan de manier waarop hij liep te schelden tegen zijn vriendin. Alle Gibson films gaan hier de deur uit.quote:Op donderdag 9 december 2010 17:36 schreef Dagoduck het volgende:
Edge of Darkness.
[ afbeelding ]
Leuke film, eigenlijk precies wat ik ervan verwachtte, iig. boeiend tot het eind ook al weet je hoe het waarschijnlijk afloopt.
8/10
Ik ook niet in de jaren 60 en 70, maar heb als filmliefhebber natuurlijk wel alle classics gezien.quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:50 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Toen was ik nog niet eens geboren
Is het ook een leuke film voor de wat ouderen onder ons?quote:Op zaterdag 11 december 2010 00:35 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
De film is gebaseerd op een prentenboek met slechts 10 regels tekst (!).![]()
En het resultaat is verrassend genoeg zéér geslaagd.
Er zit een erg goede verhaallijn in... één die eigenlijk nog best diepzinnig is, zeker als je bedenkt dat het op een kinderboek gebaseerd is. De 'monsters' met hun overduidelijke (en sterke) karaktertrekken en emoties figureren als een soort van metafoor voor de 'grote-mensen-wereld'.
Er zitten een aantal heerlijke 'feel-good' momenten in de film, maar het sterkste zijn juist de momenten waar de emoties hoog oplopen en de wat 'droevige' momenten. Dat wat de film zo sterk maakt is dat je in de loop van de film ziet dat Max leert van die momenten, en zich begint te realiseren dat hij het met zijn eigen gedrag niet alleen voor zijn omgeving, maar ook voor zichzelf alleen maar moeilijk maakt.
Absoluut een dikke aanrader.
Cijfer: 8.3
Ja, absoluut. Alhoewel gebaseerd op een kinderboek is het geen typische kinderfilm geworden; juist niet geschikt voor kleine kinderen; eerder voor tieners (vooral omdat ze zich mogelijk herkennen in zowel Max als de 'monsters' en hun karaktertrekken / emoties) en alles wat daarboven zit.quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:05 schreef casper019 het volgende:
[..]
Is het ook een leuke film voor de wat ouderen onder ons?
Ja. Maar door al je reviews hier ken ik jouw smaak een beetje, daarom denk ik niet dat jij heel veel plezier aan de film zal beleven. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:05 schreef casper019 het volgende:
[..]
Is het ook een leuke film voor de wat ouderen onder ons?
Thnx Lonewolf voor je recensie van The Kids are all right in het vorige topic. Ik keek er zo tegenop om hem te gaan kijken, maar ik heb na je post toch een poging gewaagd. En de film bleek gewoon hartstikke goed te zijn. Fris, grappig, sterk. Eén van de beste films van 2010.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ja. Maar door al je reviews hier ken ik jouw smaak een beetje, daarom denk ik niet dat jij heel veel plezier aan de film zal beleven. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Geen dank.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:10 schreef Toad het volgende:
[..]
Thnx Lonewolf voor je recensie van The Kids are all right in het vorige topic. Ik keek er zo tegenop om hem te gaan kijken, maar ik heb na je post toch een poging gewaagd. En de film bleek gewoon hartstikke goed te zijn. Fris, grappig, sterk. Eén van de beste films van 2010.
Wat voor "zeer foute ideeen"?quote:Op zaterdag 11 december 2010 03:17 schreef Voerman het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik kan geen enkele Gibson film meer zien zonder aan zijn zéér foute ideeën te denken en aan de manier waarop hij liep te schelden tegen zijn vriendin. Alle Gibson films gaan hier de deur uit.
Ik gebruik het toch ook niet als argument?quote:Op zaterdag 11 december 2010 03:18 schreef Voerman het volgende:
[..]
Ik ook niet in de jaren 60 en 70, maar heb als filmliefhebber natuurlijk wel alle classics gezien.
'Nog niet geboren' is nooit een argument.
Daar weet ik verder niets van af, en who cares, als het een goede acteur is..quote:Op zaterdag 11 december 2010 03:17 schreef Voerman het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik kan geen enkele Gibson film meer zien zonder aan zijn zéér foute ideeën te denken en aan de manier waarop hij liep te schelden tegen zijn vriendin. Alle Gibson films gaan hier de deur uit.
ok dan ga ik em binennkort ook maaris kijken!quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:11 schreef 8108139dpths het volgende:
[..]
Ja, absoluut. Alhoewel gebaseerd op een kinderboek is het geen typische kinderfilm geworden; juist niet geschikt voor kleine kinderen; eerder voor tieners (vooral omdat ze zich mogelijk herkennen in zowel Max als de 'monsters' en hun karaktertrekken / emoties) en alles wat daarboven zit.
Alien een 5 geven...quote:Op zaterdag 11 december 2010 19:42 schreef Roces18 het volgende:
Ik had eergisteren voor het eerst deel 1 van de Alien Anthology gekeken. Ik dacht van tevoren al dat is vast niks maar iedereen vind het een leuke film dus ik probeer het maar eens. Nou wat een baggerfilm was het dus. Ik begrijp best dat het een oude film is maar het verhaal slaat ook nergens op en de acteurs zijn ook drie keer niks.
Dikke vette 5
Alien een 5quote:Op zaterdag 11 december 2010 19:42 schreef Roces18 het volgende:
Ik had eergisteren voor het eerst deel 1 van de Alien Anthology gekeken. Ik dacht van tevoren al dat is vast niks maar iedereen vind het een leuke film dus ik probeer het maar eens. Nou wat een baggerfilm was het dus. Ik begrijp best dat het een oude film is maar het verhaal slaat ook nergens op en de acteurs zijn ook drie keer niks.
Dikke vette 5
Ik heb 'em halverwege afgezet. Wat een vreselijke film.quote:ik vind het een ondergewaardeerde film, tis een hele relaxte film om te kijken en heb een paar keer echt kunnen lachen. Tis gewoon een lekker relax kijkweg film.. zeker waard een keer te zien! een 7 +
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |