abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 december 2010 @ 22:37:18 #76
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_89897564
How To Train Your Dragon
Een erg vermakelijke film met prachtige animaties en goede humor maar zo af en toe vond ik `m wel net iets te moralistisch.
Ook dat Schotse/Ierse accent bij de Vikingen vond ik nogal vreemd en uit de boot vallen.
Maar goed, als dat alles is dat er mis mee mis dan mogen ze van mij nog veel meer van dit soort animatie films maken.

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
  † In Memoriam † maandag 13 december 2010 @ 22:43:02 #77
25682 2cv
Niet subtiel
pi_89897878
Sint

Geweldig film, heerlijk onsubtiel. Sommige special effects nogal simpel uitgevoerd, een paar onmogelijkheden (het plot zelf reken ik dan uiteraard niet mee, dat zou flauw zijn) en wat inconsequente dingen in de film, maar het is dan ook geen wetenschappelijke documentaire. Een film gemaakt voor vermaak !

8,5
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_89901072
Gone Baby Gone
Goeie film, maar met erg ongeloofwaardige stukjes. Dat haalt de film nogal onderuit. En ik vind Casey Affleck (het broertje van de regisseur Ben) niet bepaald een sterke acteur. Verhaal, actie en beelden waren wel prima in orde. Beetje dubbel gevoel dus.

7.8/10
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_89902105
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:43 schreef 2cv het volgende:
Sint

Geweldig film, heerlijk onsubtiel. Sommige special effects nogal simpel uitgevoerd, een paar onmogelijkheden (het plot zelf reken ik dan uiteraard niet mee, dat zou flauw zijn) en wat inconsequente dingen in de film, maar het is dan ook geen wetenschappelijke documentaire. Een film gemaakt voor vermaak !

8,5
nog niet gezien maar stukje die ik heb gezien lijkt t me echt een kut film :P
maargoed moet m nog zien :D
  † In Memoriam † dinsdag 14 december 2010 @ 00:13:02 #80
25682 2cv
Niet subtiel
pi_89902259
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 00:09 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

nog niet gezien maar stukje die ik heb gezien lijkt t me echt een kut film :P
maargoed moet m nog zien :D
Ik vind hem beter dan verwacht, maar dat komt ook omdat er wel wat fantasie is (horrorSint) maar niet compleet uit de duim gezogen (dus ook gewone mensen). Wat dat betreft een beetje a-la Harry Potter.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_89919137
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 16:02 schreef ValHallen het volgende:
Mary and Max
Al een tijd geleden dat ik deze gezien heb, maar ik grijp deze kans toch even aan om nog een keer te zeggen dat dit echt een geweldige film is. Prachtig, grappig, ontroerend, origineel. En daarom ook nog een keer de link naar de trailer:

dinsdag 14 december 2010 @ 15:12:54 #82
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_89919377
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:06 schreef Guppi het volgende:

[..]

Al een tijd geleden dat ik deze gezien heb, maar ik grijp deze kans toch even aan om nog een keer te zeggen dat dit echt een geweldige film is. Prachtig, grappig, ontroerend, origineel. En daarom ook nog een keer de link naar de trailer:

Van een niveau dat zelfs het oh zo aanbeden Pixar heel zelden haalt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  † In Memoriam † dinsdag 14 december 2010 @ 15:15:46 #83
264940 8108139dpths
pi_89919500

Deze viel me nogal tegen, mede door het erg overdreven verhaal en de nodige (soms overduidelijke) fouten. Ik wil er overigens wel bij zeggen dat Gibson het wel erg goed doet in deze film. ^O^

Cijfer: 6.3
  dinsdag 14 december 2010 @ 16:26:41 #84
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_89922312
Atlantic City (1980, Can, Louis Malle)
De Amerika minnende Franse regisseur Louis Malle maakte een paar films in Amerika zelf. Jammer genoeg haalt deze film het bij lange na niet bij zijn Franse films. Die echte spontane nouvelle vague sfeer ontbreekt hier. Wat de film wel heel goed doet is het gevoel van de vergane glorie van Atlantic City overbrengen. Zeker voor de volgers zoals mezelf van de hit serie Boardwalk Empire is het interessant om te zien wat er van de stad is geworden decennia later.
De andere grote reden om de film te kijken is Burt Lancaster op z'n allerbest als de oude dief Lou, die op zijn oude dag nog steeds hoopt het eindelijk te gaan maken.
cijfer: 6.5

'Breaker' Morant (1980, Australië, Bruce Beresford)
Een rechtzaak laten afwisselen met flashbacks naar de gebeurtenissen van de zaak is altijd een goed werkende verhaalstructuur. Het houdt de film spannend. Dit keer niet zo zeer naar de uitkomst, want die staat voor de kijker evenzeer vast als voor de aangeklaagden, maar wel naar wat de ware gebeurtenissen waren. Ook is het een goed middel om bij de kijker vragen op te roepen over wat verantwoord is in oorlog.
De film heeft prachtige beelden. Vooral
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is één van de mooiste die ik heb gezien.
Trouwens ik dacht steeds dat Bryan Brown de vader was van Jake Gyllenhaal, zo veel lijken ze op elkaar imho.
cijfer: 7.5

Re-Animator (1985, VS, Stuart Gordon)

Zo'n lekkere typische jaren '80 cult horror B-film die past in het rijtje Evil Dead, Braindead en Bad Taste. Een klein voorbeeld van hoe goed slecht de film is dat het goedje (dat ze gebruiken voor de re-animatie) chemisch groen is en straalt. Zoals te zien is op het plaatje. ;) De film onderscheid zich doordat het een keer de gestoorde geleerde als held neemt.
cijfer: 7

Nothing Personal (2009, Nl, Urszula Antoniak)
Anne, voortreffelijk gespeeld door Lotte Verbeek, reist alleen door Ierland. Na een tijd komt ze langs een afgelegen boerderij. De man, die daar woont, biedt haar een brood en onderdak aan in ruil voor als ze wat klusjes doet. In het begin is Lotte heel erg onbeleefd. Die onbeschoftheid van haar komt duidelijk voort uit een trauma, waarom ze alleen reist en niemand dichtbij haar wil laten komen emotioneel. De man zelf heeft ook duidelijk zo z'n problemen en aanvaard haar wangedrag om zo z'n eigen eenzaamheid dragelijker te maken. Want de twee groeien natuurlijk naar elkaar toe gedurende de film. Juist doordat zij in het begin de man zo op afstand houdt met haar gedrag is de emotionele uitbetaling als ze naar elkaar groeien des te groten. De impact van bijvoorbeeld de eerste glimlach naar elkaar is hierdoor groter dan als ze vanaf het begin naar elkaar zouden glimlachen.
De film zit vol met prachtige shots van het Ierse landschap.
cijfer: 7.5

Big Trouble in Little China (1986, VS, John Carpenter)
John Carpenter is zo'n regisseur die iets wat in andere handen een onwijs slechte B-film zou worden kan transformeren in een top film. Het is allemaal erg over the top, maar daarom juist zo gaaf. Bovendien ook nog heel grappig met Kurt Russel als stoere held, die eigenlijk heel de film niks doet. Behalve dan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer: 8.5
pi_89922726
Gran Torino (nogmaals)
Blijft een toppertje :Y
  dinsdag 14 december 2010 @ 17:12:11 #86
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_89924045
Shrek Forever After
Opmerkelijke comeback in de Shrek-reeks. Deel 2 en 3 waren niet zo briljant, maar dit vierde deel is best oke :Y. Het is een leuk geworden met de welbekende Shrek-familie en mijn favo-karakter Donkey. De jolige ezel komt gelukkig genoeg aan bod. Daarnaast is het personage Repelsteeltje ook bijzonder grappig. Cijfer: 7

Naked Gun 1
Met een overdosis aan grappen, zijn er altijd wel een paar geslaagd. Een paar keer glimlachen zat dr dus wel in :P. Maar zo heel best vind ik deze flauwige komedie niet. De hilariteiten Leslie Nielsen heb ik ook nooit begrepen, maar goed, voor je het weet is de film zo weer voorbij. Cijfer: 5,5

After Hours
Okeeje Scorsese die me aan The Game deed denken. De hoofdpersoon wordt in een omgeving gegooid waar iedereen met hem solt. Het wordt alsmaar bizarder en bizarder. Soms een beetje voorspelbaar, maar over het algemeen wel oke. In 1985 was New York een ongure stad, dus de creepy sfeer werkt wel lekker mee. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_89929550
gister Deja Vu geweldige film

Verenigde Staten
Thriller / Science-Fiction
128 minuten

geregisseerd door Tony Scott
met Denzel Washington, James Caviezel en Val Kilmer

De meeste mensen hebben het wel eens meegemaakt: het vreemde gevoel wanneer je ergens bent, iemand ziet of een situatie beleeft en denkt het eerder meegemaakt of gezien te hebben. Maar wat als deze gevoelens in werkelijkheid waarschuwingen zijn uit het verleden of puzzelstukjes voor de toekomst? Inspecteur Doug Carlin wordt ingeschakeld om bewijsmateriaal te verzamelen wanneer er een bom is ontploft op een boot in New Orleans. Hij ontdekt tijdens zijn onderzoek dat het déjà vu-gevoel, waarvan men over het algemeen denkt dat het slechts in je hoofd bestaat, in werkelijkheid een krachtig hulpmiddel kan zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door SaintOfKillers op 14-12-2010 20:52:19 ]
  † In Memoriam † dinsdag 14 december 2010 @ 19:40:07 #88
264940 8108139dpths
pi_89929996
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:31 schreef cypox het volgende:

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
128 minuten

De meeste mensen hebben het wel eens meegemaakt: het vreemde gevoel wanneer je ergens bent, iemand ziet of een situatie beleeft en denkt het eerder meegemaakt of gezien te hebben. Maar wat als deze gevoelens in werkelijkheid waarschuwingen zijn uit het verleden of puzzelstukjes voor de toekomst? Inspecteur Doug Carlin wordt ingeschakeld om bewijsmateriaal te verzamelen wanneer er een bom is ontploft op een boot in New Orleans. Hij ontdekt tijdens zijn onderzoek dat het déjà vu-gevoel, waarvan men over het algemeen denkt dat het slechts in je hoofd bestaat, in werkelijkheid een krachtig hulpmiddel kan zijn.
je plaatje is stuk ;(
pi_89931860
quote:

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
128 minuten

je plaatje is stuk ;(
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:50:23 #90
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_89933412
quote:

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
128 minuten

je plaatje is stuk ;(
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:53:22 #91
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_89933568
Zo, even de hilariteit in de kiem gesmoord.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:28:38 #92
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89935357
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:26 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Re-Animator (1985, VS, Stuart Gordon)
[ afbeelding ]
Zo'n lekkere typische jaren '80 cult horror B-film die past in het rijtje Evil Dead, Braindead en Bad Taste. Een klein voorbeeld van hoe goed slecht de film is dat het goedje (dat ze gebruiken voor de re-animatie) chemisch groen is en straalt. Zoals te zien is op het plaatje. ;) De film onderscheid zich doordat het een keer de gestoorde geleerde als held neemt.
cijfer: 7
Ik vond die films zo ontiegelijk slecht dat ze goed waren _O_
Die balkenende, hij doet me altijd denken aan Balkenende :X

[ Bericht 4% gewijzigd door Schenkstroop op 14-12-2010 21:34:01 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_89937075
Where the Wild Things Are

Verenigde Staten
Avontuur / Fantasy
101 minuten

geregisseerd door Spike Jonze
met Max Records, Catherine Keener en de stem van James Gandolfini

Max (Max Records) is een klein jongetje vol kattenkwaad. Maar achter zijn schijnbare stoere verschijning gaat een heuse wereld schuil. Deze wereld, die alleen voor Max is, bestaat uit een bos bewoond door fabelachtige wilde beesten, die Max tot hun koning gekroond hebben. Gebaseerd op het kinderboek van Maurice Sendak.

beetje vage film, snapte het hele verhaal en de lol er niet echt van...
een 4
  dinsdag 14 december 2010 @ 23:00:41 #94
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_89940531
keb net Devil gekeken
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_89941013
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 23:00 schreef Waaghals het volgende:
keb net Devil gekeken
Ik ook! Leuk filmpje. :)
Nieuw is niet altijd beter.
  † In Memoriam † dinsdag 14 december 2010 @ 23:54:09 #96
264940 8108139dpths
pi_89943383
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:58 schreef casper019 het volgende:
Where the Wild Things Are

Verenigde Staten
Avontuur / Fantasy
101 minuten

geregisseerd door Spike Jonze
met Max Records, Catherine Keener en de stem van James Gandolfini

Max (Max Records) is een klein jongetje vol kattenkwaad. Maar achter zijn schijnbare stoere verschijning gaat een heuse wereld schuil. Deze wereld, die alleen voor Max is, bestaat uit een bos bewoond door fabelachtige wilde beesten, die Max tot hun koning gekroond hebben. Gebaseerd op het kinderboek van Maurice Sendak.

beetje vage film, snapte het hele verhaal en de lol er niet echt van...
een 4
ah, je hebt 'm gekeken! ^O^

Je snapt het verhaal niet zeg je... wat valt er niet te snappen? Het draait in de de film om pure emotie, wat naar mijn idee zeer duidelijk in beeld wordt gebracht.
De lol er niet van in kunnen zien... de film is ook helemaal niet 'lollig' bedoeld, die paar 'feel-good' momenten uitgezonderd. Het draait juist om het feit dat Max leert dat zijn eigen gedrag voor zowel zijn omgeving als hemzelf nadelig werkt.
SPOILER
Maar ach... ieder zijn ding. :Y
pi_89943729
Idiocracy

Een kleine kritische kijk in de mogelijke toekomst van de mensheid. Het lijkt een ver van m'n bed show maar bedenk eens waar we naar toe gaan als Henk en Ingrid maar blijven doorfokken terwijl de intelligentsia het te druk hebben met hun linkse hobby's om te reproduceren... Dus, heb je een IQ van boven de honderd? Achter die PC vandaan en neuken! Doe het niet voor jezelf maar doe het voor je ongeboren kinderen!

Tip: spoel even door tot het einde van de aftiteling voor leuk grapje.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_89947520
720p versie met NL ondertiteling gekeken? Die heb ik ooit gemaakt :D

Zit trouwens best wel een kern van waarheid in die film, als ik om me heen kijk, alle oud klasgenoten (vwo) hebben bijna nog geen kids, maar ken ook veel meiden zonder opleiding die thuis zitten in de bijstand met een kind en zonder vent :P
  woensdag 15 december 2010 @ 09:32:03 #99
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_89948267
Ik heb Inglourious Basterds weer eens gezien (blijft een meesterwerk!) en Nothing Personal met onze eigen Lotte Verbeek. Nothing Personal laat goed zien hoe je ook met een klein budget een fantastische film kunt maken (de film wordt gedragen door slechts twee acteurs).

Ook The kids are all right met Anette Bening, Julianne Moore en Mark Rufallo gezien, maar ondanks alle goeie recensies vond ik het niets. De tweede helft vond ik het wel beter worden, maar toen had de eerste helft al teveel verpest :').
Niet meer actief op Fok!
  Moderator woensdag 15 december 2010 @ 12:12:28 #100
9859 crew  Karina
Woman
pi_89952899
Moby Dick 2010
Avontuur?

Weer zo een geweldige Asylum film. Dit keer geen piranha's, haaien of inktvissen, maar een walvis, zo groot als een flatgebouw.

Ahab (ja ja zelfs de originele naam hebben ze aangehouden) wordt in zijn jonge jaren (varende in een onderzeeër) aangevallen door een heule grote walvis, zijn been gaat eraf en bijna al zijn mede-bemanningsleden gaan dood. Hij zweert wraak!

Jaren later, kapitein op een andere onderzeeër inmiddels, gaat hij de wraak zoeken.

Fantastische film weer, de graphics :') , het acteerwerk :') goed voor anderhalf uur lachen. En waarom is die ene vent zo raar vermomd met bril en pruik?

Muziek was wel spannend, dat dan weer wel.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')