Gewoon even 30min rijden en je hebt mquote:Op donderdag 9 september 2010 16:14 schreef Metalfrost het volgende:
Vandaag hopelijk laatste les, morgen afrijden voor de tweede keer.
Ik heb altijd last van zenuwen als er iets belangrijks gaat gebeuren, dus ik zal vannacht ook wel niet weer kunnen slapen denk ikquote:Op donderdag 9 september 2010 16:21 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Gewoon even 30min rijden en je hebt m
Ach ja, het is ook niks. Even 30 minuten de weg op, twee vingers in je neus, armpje uit het raamquote:Op donderdag 9 september 2010 16:21 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Gewoon even 30min rijden en je hebt m
Nou, er is niet een speciaal iemand die over de wiki gaatquote:Op donderdag 9 september 2010 17:53 schreef 08gnoT. het volgende:
Succes MF!
@MelR; ik weet niet hoe ik je in de wiki moet zetten, ik heb gewoon de vorige OP gekopieerd en jouw eronder getypt. De topics zijn ook niet up-to-date, ik weet niet wie over de wiki gaat?
Haha ja heb mn rijbewijsquote:Op donderdag 9 september 2010 18:22 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ach ja, het is ook niks. Even 30 minuten de weg op, twee vingers in je neus, armpje uit het raam
Heb jij al examen gedaan?
Hahah ik las het net ergens andersquote:Op donderdag 9 september 2010 18:50 schreef BasementDweller het volgende:
Lesauto ingenomen tijdens examen:
http://www.destentor.nl/a(...)n-tijdens-examen.ece
"ja maar dan heb ik mijn bijzondere verrichtingen alvast gehaald en dan hoef ik die niet meer op het examen te doen"quote:Op donderdag 9 september 2010 22:06 schreef twiFight het volgende:
@ TTT:
Heel veel mensen zeggen dan "ja maar dan heb ik mijn bijzondere verrichtingen alvast gehaald en dan hoef ik die niet meer op het examen te doen". Klopt, 1 keer ja. Als je zakt heb je daarna die vrijstellingen niet meer. Ik vind het wel een erg hoge prijs voor een redelijk kleine zekerheid. Ik zou inderdaad 2 keer normaal examen doen liever.
Probeer te bekijken of ze het echt menen of dat het een figuur is die hierdoor simpel een verhoogde bron van inkomsten zietquote:Op donderdag 9 september 2010 23:43 schreef Jappe90 het volgende:
Hm ik sta nu ook voor de keuze om een TTT te doen of niet. Ik zelf vind het niet nodig, maar mijn rijschool zegt dat het juist weer voordelen met zich meebrengt.
Ik heb nu 17 lessen a 90 minuten gehad, en de rijschool wil weten welke dagen ik komende 4 weken absoluut NIET kan, zodat ze een toets kunnen plannen. Ik denk toch dat ik mijn twijfels nog een keer kenbaar maak en dan hoor ik wel wat hij er tegenin te brengen heeft.quote:Op donderdag 9 september 2010 23:49 schreef 08gnoT. het volgende:
Hoelang moet je nog tot het examen, Jappe? Als dat al over 2 of 3 weken is, zou ik het sowieso niet doen. maar aan de andere kant heb je er nog minder aan als het verder van tevoren is.
Hetzelfde als bij een echt examenquote:Op vrijdag 10 september 2010 11:59 schreef Jappe90 het volgende:
[..]
Ik heb nu 17 lessen a 90 minuten gehad, en de rijschool wil weten welke dagen ik komende 4 weken absoluut NIET kan, zodat ze een toets kunnen plannen. Ik denk toch dat ik mijn twijfels nog een keer kenbaar maak en dan hoor ik wel wat hij er tegenin te brengen heeft.
Wat moet je precies bij de TTT doen? Stopopdracht, hellingproef, achteruit inparkeren etc?
Dat bijvoorbeeld op een rotonde je terug moet schakelen in de twee, om je heen kijken en als het kan doorrijden, dan wel op tijd. Nou ja dat doe ik wel goed, maar op andere punten niet. Ach ik weet het ook niet, het is en blijft een vaag punt en ik zou niet weten hoe ik het anders op moest lossen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:02 schreef MelR het volgende:
ooh wat kut!!!, zeker vaag argument; het verkeer te letterlijk nemen? heb je niet gevraagd wat hij daarmee bedoelde?
Nee nog geen nieuwe datum. Ik heb eerst vier weken rijles-af, de instructeur heeft over een week, drie weken vakantie en ik heb nu nog geen zin om volgende week alweer te beginnen met lessen. Een andere aanpak is vereist om mij te doen slagen, dwz meer voorbeelden geven oidquote:..weet je al een nieuwe datum?
Hij vond het jammer dat ik niet geslaagd was. Er waren maar twee van de zes geslaagd deze week. Een feitje waar ik niks mee heb eigenlijkquote:en wat zei je instructeur erover?
Nee, tweede. Er werd wel gezegd dat ik misschien in aanmerking zou kunnen komen voor een faalangsexamen of een BNOR, dat tweede is dan een examen met meer tijd en meer uitleg.quote:..dit was je 3e keer toch?...
Hoezo jammer?quote:Ik vond het best goed gaan, alleen jammer dat de examinator in de tussentijd (dus tijdens het traject) geen situatiebevragingen deed, dat deed die vorige wel.
Dan wist die beste kerel hoe ik bepaalde dingen zag en mijn beredenering zou misschien aan kunnen tonen waarom ik een bepaalde beslissing had gemaaktquote:Op vrijdag 10 september 2010 14:15 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Hoezo jammer?
Mijn 2 examen vroeg ze helemaal niks, tenminste geen dingen over het auto/rijden....![]()
Beter toch ?
volgens mij kan je dat altijd wel naar voren brengen, hoe jij dingen ziet, als hij je de uitslag geeft bijvoorbeeld?..maarja..soms zijn ze ook totaal onredelijk die eximinatorenquote:Op vrijdag 10 september 2010 14:17 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Dan wist die beste kerel hoe ik bepaalde dingen zag en mijn beredenering zou misschien aan kunnen tonen waarom ik een bepaalde beslissing had gemaakt
Er zitten twee instructeurs bij de rijschool, een man en een vrouw. Degene die ik de hele tijd heb gehad (zeg maar ong. een jaar nu) was de man en die legt het allemaal goed uit. Doet het ook voor als het nodig is. Het enige klote eraan is dat je niet weet van tevoren wie de examinator is en wat voor persoontje daarachter schuil gaat. Tot nu toe zeggen ze allemaal hetzelfde en ik zal er op de een of andere manier aan moeten werken om het volledige plaatje aan hun duidelijk te kunnen maken, om het roze pasje binnen te kunnen halen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:32 schreef MelR het volgende:
BNOR kan pas na 4x zakken, en faalangst examen is erg duurder, en heeft toen voor mij niks uitgemaakt, terwijl ik met autorij examen duidelijk wel last had van faalangst. En ben je niet bang dat als je nu niets meer doet een maand, je er helemaal uit bent en dan weer 1 les nodig hebt om er weer helemaal in te komen?..ipv naar het examen toe streven? hebben ze geen andere instructeurs bij die rijschool?, dta kan ook soms helpen, andere instructeur, andere ogen, andere ideeën. Zo zei mijn 1e instructeur bijna helemaal niets (ik moest alles zelf ervaren en zelf de fouten onder ogen zien) en de 2e instructeur irriteerde me bijna met zn commentaar maar daar heb ik wel meer aan gehad vind ik!. Maarja eerst even de klap van het zakken te boven komen
Bij een gelijkwaardig kruispunt bijvoorbeeld en ik moet naar rechts: achter me kijken, afremmen,15-20 meter voor het kruispunt terugschakelen naar de tweede versnelling, naar links kijken en rechts kijken, komt er wat aan van links: naar de eerste versnelling, stilstaan. Wat ze dan van mij verwachten is misschien dat ik gebruik maak van het rollend vermogen van de auto, dat ik gelijk na de kruisende auto op de kruisende weg achter de voorbijgaande auto aan kan rijden. Dat vind ik gewoon gevaarlijk, maar het is wel wat ze wellicht van mij verwachten. Zulke kleine puntjes, het is niet van 'o shit nu heb ik een probleem' maar sommige maken wel het verschil.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:33 schreef MelR het volgende:
[..]
volgens mij kan je dat altijd wel naar voren brengen, hoe jij dingen ziet, als hij je de uitslag geeft bijvoorbeeld?..maarja..soms zijn ze ook totaal onredelijk die eximinatoren
Misschien zit hier het probleemquote:Op vrijdag 10 september 2010 14:50 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Bij een gelijkwaardig kruispunt bijvoorbeeld en ik moet naar rechts: achter me kijken, afremmen,15-20 meter voor het kruispunt terugschakelen naar de tweede versnelling, naar links kijken en rechts kijken, komt er wat aan van links: naar de eerste versnelling, stilstaan. Wat ze dan van mij verwachten is misschien dat ik gebruik maak van het rollend vermogen van de auto, dat ik gelijk na de kruisende auto op de kruisende weg achter de voorbijgaande auto aan kan rijden. Dat vind ik gewoon gevaarlijk, maar het is wel wat ze wellicht van mij verwachten. Zulke kleine puntjes, het is niet van 'o shit nu heb ik een probleem' maar sommige maken wel het verschil.
Meer dus de doorstroming van het verkeer.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:50 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Bij een gelijkwaardig kruispunt bijvoorbeeld en ik moet naar rechts: achter me kijken, afremmen,15-20 meter voor het kruispunt terugschakelen naar de tweede versnelling, naar links kijken en rechts kijken, komt er wat aan van links: naar de eerste versnelling, stilstaan. Wat ze dan van mij verwachten is misschien dat ik gebruik maak van het rollend vermogen van de auto, dat ik gelijk na de kruisende auto op de kruisende weg achter de voorbijgaande auto aan kan rijden. Dat vind ik gewoon gevaarlijk, maar het is wel wat ze wellicht van mij verwachten. Zulke kleine puntjes, het is niet van 'o shit nu heb ik een probleem' maar sommige maken wel het verschil.
Hahah nu je het zegt, gelijkwaardig kruispuntquote:Op vrijdag 10 september 2010 14:54 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Misschien zit hier het probleem
Ik zeg ook niet dat ik stop, ik neem nu een verplichte pauze. Gelijk maandag weer rijlessen lijkt me van de stomme, omdat de drie weken daaropvolgend de instructeur vakantie heeft. Nu eerst nog twee lessen volgende week of gelijk vier weken wachten, dat maakt weinig verschil lijkt me. En ik kan wel autorijden, alleen bij sommige punten laat het de wensen over. In die tijd kan ik zoeken naar oorzaken en misschien wat procedures in mijn kop stampen; aanrijden van rotondes, kruispunten (gelijkwaardige- en voorrangskruispunten), parkeren, fileparkeren, besluitvaardigheid kunnen zijn, etcetera. Dingen waar ik te horen kreeg dat ik daar mogelijk aan zou moeten werken.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:53 schreef DeRakker. het volgende:
Gewoon even vandaag niet verder over nadenken, morgen weer een nieuwe dag.
Op de dag zelf dat je zakt, is gewoon klote... nachtje slapen en weer fris over nadenken hoe nu verder.
Maar als ik advies mag geven, zou ik doorgaan... je raakt het anders toch weer beetje kwijt en dat is zonde van je geld.
quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:55 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Hahah nu je het zegt, gelijkwaardig kruispunt
En uiteraard voor je kijken en ook spiegelen zoals geleerd.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:50 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Bij een gelijkwaardig kruispunt bijvoorbeeld en ik moet naar rechts: achter me kijken, afremmen,15-20 meter voor het kruispunt terugschakelen naar de tweede versnelling, naar links kijken en rechts kijken, komt er wat aan van links: naar de eerste versnelling, stilstaan.
Zou kunnen, het komt de doorstroming wel ten goede iig.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:50 schreef Metalfrost het volgende:
Wat ze dan van mij verwachten is misschien dat ik gebruik maak van het rollend vermogen van de auto, dat ik gelijk na de kruisende auto op de kruisende weg achter de voorbijgaande auto aan kan rijden. Dat vind ik gewoon gevaarlijk, maar het is wel wat ze wellicht van mij verwachten. Zulke kleine puntjes, het is niet van 'o shit nu heb ik een probleem' maar sommige maken wel het verschil.
Ja klopt, dat was ook een punt, de snelheid goed inschatten. Dat hoorde dan weer bij besluitvaardigheid. Zien hoe hard het verkeer gaat en je rijgedrag daarop afstemmen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:02 schreef vannelle het volgende:
Zou kunnen, het komt de doorstroming wel ten goede iig.
Misschien is dit ook wel het puntje besluitvaardigheid waar ze het over hebben. Als de weg vrij is, waarom niet doorrijden?
De kruisende auto heeft meer snelheid dan jou, je komt er écht niet vlak achter te zitten al draai je vlak achter hem de weg op.
Dat snap ik niet?quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:13 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ja klopt, dat was ook een punt, de snelheid goed inschatten. Dat hoorde dan weer bij besluitvaardigheid. Zien hoe hard het verkeer gaat en je rijgedrag daarop afstemmen.
Misschien is dit een smoes, maar ik ben hoogte gewend. Alles doen op de fiets en dan heb je overzicht. De auto is laag en ik zie vrij weinig. Als ik recht naar voren kijk, kijk ik recht naar de rand van de achteruitkijkspiegel. Mijn gezichtsveld is niet meer dan een vierkant ipv de gehele voorruit. Allicht speelt dat ook een rol bij de besluitvaardigheid, alsook het 'gevaar' van doorrijden wat zich afspeelt bij het naderen van kruispunten.
Ter info: ik ben 2.04m en de lesauto is een Audi A3 sportline
Stoel zit al op z'n verst en als ik de leuning nog verder achterover doe, kan ik niet meer bij het stuur.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:19 schreef vannelle het volgende:
Kan die stoel niet iets omlaag of je rugleuning iets verder achterover? Wel zodanig dat je nog steeds bij je stuur kan natuurlijk......
Sowieso is het zicht anders dan op de fiets maar ik snap je punt.
Weet het, snapt het, maar kan er vrij weinig aan doen. De auto is niet groter.quote:Weet je instructeur hier ook van en zo ja: wat zegt hij er over?
Kijk, zulke dingen mis ik. Zulke simpele kleine dingetjes waarvan je later denkt van 'oh ja' en dan een dikke facepalm nadat je weer een examen verprutst hebt.quote:Buiten dat, kruisend verkeer zie je door je zijruit dus daarvoor gaat dit verhaal niet op.
Tegen de tijd dat jij em door je voorruit zou moeten kunnen zien kun je er gewoon achteraan.
Ik zei zelf ook al dat het een smoes kon zijn, een auto is nou eenmaal laag en daar kan je vrij weinig aan doen. Hoogte ben ik gewend en dat zal altijd ook zo blijven, in een auto is het natuurlijk aanpassen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:24 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Dat snap ik niet?
Ik ben zelf 1.95 en heb gewoon goed zicht, wel minder natuurlijk dan op de fiets maar dat kan niet anders.
Ik had les in een toyota auris, toyota corolla en opel astra dus ook geen grote auto's.
Sta je lekker de hele tijd te wachten voor stoplichten enzoquote:Op vrijdag 10 september 2010 16:48 schreef Kekaa het volgende:
Planning binnen van mn laatste lessen plus examen.
Vrijdag 1 okt om 15.45 uur.
Wel lekker dat het niet supervroeg is... maarja.. spits op vrijdagmiddag :S
Dat moet niet zo moeilijk zijn haha.quote:Op vrijdag 10 september 2010 16:50 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Sta je lekker de hele tijd te wachten voor stoplichten enzo
Wat je nog zou kunnen proberen is de stoel iets naar voren als je niet met je knieën in de knoop komt en dan de rugleuning iets naar achteren.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:25 schreef Metalfrost het volgende:
Stoel zit al op z'n verst en als ik de leuning nog verder achterover doe, kan ik niet meer bij het stuur.
Als bovengenoemde niet kan dan is het idd aanpassen aan de situatie.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:25 schreef Metalfrost het volgende:
Weet het, snapt het, maar kan er vrij weinig aan doen. De auto is niet groter.
Ben zelf jaren instructeur geweest en mag het nog steeds dus mijn opmerkingen zijn niet uit de lucht gegrepen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:25 schreef Metalfrost het volgende:
Kijk, zulke dingen mis ik. Zulke simpele kleine dingetjes waarvan je later denkt van 'oh ja' en dan een dikke facepalm nadat je weer een examen verprutst hebt.
Op tijd beginnen met kijken en beslissen waar je terecht wil komen, oftewel: tussen welke auto's?quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:30 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Dat moet niet zo moeilijk zijn haha.
Enige waar ik dan tegenop zie is in/uitvoegen op de snelweg. Dat dus maar even goed oefenen in de komende 9 uur les.
Zal ik je eens wat geks vertellen?quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:59 schreef Kekaa het volgende:
Thanx.
En Ja... dat weet ik allemaal ook wel. Nu alleen nog doen
Stoel staat op z'n laagst.quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:30 schreef vannelle het volgende:
[..]
Wat je nog zou kunnen proberen is de stoel iets naar voren als je niet met je knieën in de knoop komt en dan de rugleuning iets naar achteren.
Of is de stoel misschien in hoogte verstelbaar? Staat ie op z'n laagst?
Ik heb ong. 60 lessen gehad nu, ben er sinds 13 oktober mee bezig. Had in het begin niet zoveel vertrouwen in mezelf en in het verkeer, en vind sommige stukken nog steeds gevaarlijk.quote:[..]
Als bovengenoemde niet kan dan is het idd aanpassen aan de situatie.
Én zoals je zelf al zegt, wellicht is het psychisch en is het gewoon een kwestie van wennen.
kloptquote:Maar dat weet ik dus niet, ik kan niet zien wat jij ziet en dat geldt ook voor je instructeur natuurlijk.
Ik kan, net zoals iedere andere automobilist-in-wording, ver genoeg kijken om naderend verkeer aan te zien komen. Met een recht stuk heb kijk ik ongeveer 250-300m vooruit de weg op, voor zover dat mogelijk is.quote:Als je onder de binnenspiegel doorkijkt zonder te bukken, hoeveel meter kun je vooruit kijken?
kloptquote:Niet dat dat trouwens heel belangrijk is want als je wilt weten wat er voor je gebeurt moet je vóór je kijken en daar hangt niet zo'n spiegel.
Beetje vage zinsopbouw dit en snap er vrij weinig van.quote:Als de spiegel in je gezichtsveld zit dan kijk je naar rechtsvoor en probeer je dat over een behoorlijke afstand ook. Niet nodig.
Als het kruispunt vooraf overzichtelijk is, dan wel ja, dan kijk ik ruimschoots voor de tijd naar links en rechts of er wat aankomt, nee, komt er niks aan, in de tweede versnelling het kruispunt over, achter me kijken of er naderend verkeerd van achteren aan komt, versnellen (dus niet gelijk in de 2000 toeren schakelen, maar in de 3000 toeren).quote:Als je een kruising nadert en je wilt weten wat er van rechts komt kijk je toch door de zijruit of rechts van de spiegel door de voorruit?
Ik heb, ergens in het begin, wel eens te horen gekregen dat ik staar naar voren totdat ik het kruispunt naderde. In de loop der tijd is dat wel beter geworden, maar er zijn nog steeds van die kleine dingetjes die om 'fine te tunen'.quote:Mocht je echt in de baan van de spiegel willen kijken om een kruising over te steken dan kijk je echt veel te laat.
nopequote:En nogmaals, als je tegemoetkomend verkeer in de gaten wilt houden, daar hangt toch geen spiegel voor?
Zal 'm eens vragen.quote:Vraag je instructeur eens om je kijkgedrag te evalueren, ik heb sterk het idee dat je niet ver genoeg vooruit kijkt en/of denkt.
Ik krijg zat tips, maar ik vind dat gedeelte van 'alles te letterlijk nemen' wel heel vaag en zou niet weten wat ik daarmee moest.quote:[..]
Ben zelf jaren instructeur geweest en mag het nog steeds dus mijn opmerkingen zijn niet uit de lucht gegrepen.
Als ik je via internet van tips kan voorzien doe ik het graag al vind ik eigenlijk dat het de taak van je eigen instructeur is.
Heb 'm al vaak genoeg verteld hoe het zit, ik zie verder ook geen problemen in mijn rijgedrag. Verder is het, zoals eerder gezegd, een kwestie van 'fine tuning'.quote:Tip: Leg heel uitgebreid aan hem je "probleem" uit, net als dat je hier doet.
Wellicht moet hij het met minder informatie doen dan dat wij van je krijgen en dan is het voor zo'n man ook lastig om adequaat te handelen.
Bedankt in ieder geval.quote:Mocht je verder nog vragen of opmerkingen hebben dan wil ik altijd wel even kijken of ik een antwoord voor je heb, mensen helpen vind ik namelijk leuk om te doen.
Als er weer een situatie voordoet zal ik zeker overwegen om een beroep op jouw kennis doenquote:PM mag ook als je jouw situatie niet compleet op het forum wil bespreken.
Het zou inderdaad niet best wezen als het niet zo was.quote:Hoe dan ook: Er komt een dag dat jij zelfstandig in je eigen auto rijdt!
Het is dat hij zo aandrong héquote:Op zondag 12 september 2010 12:17 schreef _Loki het volgende:
Financieel is ook alemaal geregeld, een oudoom die een soort 3e opa was, heeft veel geld nagelaten toen hij overleed, en dat moesten we maar aan ons rijbewijs uitgeven vond ie. Dus dan doe ik dat maar.
In elk geval parkeren en omkeren.quote:Op maandag 13 september 2010 14:14 schreef Heichler het volgende:
Hoeveel bijzondere verrichtingen krijg je op de TT?
Toch niet allemaal?
Nou wat een vertrouwen..quote:Op maandag 13 september 2010 15:39 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik had gedroomd dat ik geslaagd was, nu hopen dat ik het donderdag eindelijk waarmaak(Al is hier in huis wel iedereen al strontverkouden en grieperig en bij mij begint het nu ook, lekker getimed weer
![]()
) M'n ouders en vriendinnen willen geen van allen nog met me meerijden als ik slaag, als ik 2x gezakt ben ben ik vast een hopeloos geval en een gevaar op de weg vinden ze. Terwijl niemand van m'n vriendinnen een rijbewijs heeft en m'n ouders 5x gezakt zijn of zo![]()
Op je TTT krijg je er inderdaad minstens 2 die 'tellen', parkeren en omdraaien, verder kun je natuurlijk een stopopdracht en hellingproef tegenkomen maar dat telt niet voor je vrijstellingen afaik.
Bij het eerste examen heeft iedereen examenniveau, anders ga je niet op examen lijkt me. Het is maar net de situatie en geluk waardoor je slaagt of zakt.quote:Op maandag 13 september 2010 15:44 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Nou wat een vertrouwen..
Ik ben ook 2x gezakt maar krijg allemaal complimenten van mn ouders en vrienden over mn rijden.
Iedereen zit op het eind ongeveer op hetzelfde niveau, alleen de weg er naar toe verschilt.
Zeggen dat je het niet nodig hebt, jij bent de klant.quote:Op maandag 13 september 2010 19:29 schreef BasementDweller het volgende:
Mijn instructeur probeert me overhalen om een TTT te nemen. Hij zegt omdat je dan beter voorbereid bent op je examen... je weet wat je te wachten staat en zo. Maar daar ben ik ook niet zo bang voor... er gaat gewoon iemand naast je zitten die zegt wat je moet doen.... Ik heb geen faalangst of zo. Bijzondere verrichtingen vind ik ook geen probleem, dat doe ik gewoon even op het examen als het me 135¤ aan de TTT scheelt.
Maar hij zegt dat ik maar moet vertrouwen op zijn ervaring en hij zegt dat dat het beste is, en dat je daardoor misschien wel 3 lessen minder nodig hebt. Hmm....... dan ga ik toch weer twijfelen. Het is ook niet zo dat hij er meer aan verdient dan aan een gewone les.
Ik zou nog een paar lesjes doen en dan nóg eens vragen hoeveel lessen hij nog denkt dat jij nodig hebt.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:35 schreef Rijstbal het volgende:
Ben net weer begonnen met rijlessen na een halfjaar.
Heb al 30+ uren erop zitten. Gister mn theorie behaald.
Ik wist nog hoe alles werkte. Koppeling, schakelen, voorrang verlenen enz.
Alleen ik heb nog moeite met afstand houden en mn gasdosering. Ik rij ook te wild.
Ik vroeg aan mn instructeur hoelang het nog duurde/hoeveel lessen ik ong nog moest nemen. Hij zei wrs nog rond de 40/50![]()
Toen vroeg ik me echt af of het echt aan mij lag of is hij nou gewoon een geldwolf.
Nu heb ik echt geen zin om nog een jaar over mn rijbewijs te doen.
Zal ik naar een andere rijschool gaan? ANWB misschien?
Pff, dikke geldwolf. Als je er al 30 uur op hebt zitten zou je normaal gesproken binnen 20 lessen wel op niveau moeten zitten. Misschien dat je wat trager bent en het er nog 30 zijn, maar 40-50 is wel erg veel hoor.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:35 schreef Rijstbal het volgende:
Ben net weer begonnen met rijlessen na een halfjaar.
Heb al 30+ uren erop zitten. Gister mn theorie behaald.
Ik wist nog hoe alles werkte. Koppeling, schakelen, voorrang verlenen enz.
Alleen ik heb nog moeite met afstand houden en mn gasdosering. Ik rij ook te wild.
Ik vroeg aan mn instructeur hoelang het nog duurde/hoeveel lessen ik ong nog moest nemen. Hij zei wrs nog rond de 40/50![]()
Toen vroeg ik me echt af of het echt aan mij lag of is hij nou gewoon een geldwolf.
Nu heb ik echt geen zin om nog een jaar over mn rijbewijs te doen.
Zal ik naar een andere rijschool gaan? ANWB misschien?
Ik heb een TTT gedaan. Het enige pluspunt van een TTT is dat je weet hoe een examen in elkaar steekt. Maar een klasgenoot die al rijexamen gedaan heeft kan je exact hetzelfde vertellen en met een beetje verbeelding zou je het voor je kunnen zien. Een TTT is niets meer dan een half uur zelfstandig een rondje rijden en bijzondere manoeuvres uitvoeren, waarbij je, indien goede afloop, een vrijstelling krijgt om mee te nemen naar je eerstvolgende rijexamen. Zak je hiervoor, dan is de TTT ook niet meer geldig.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:22 schreef Blistering het volgende:
Hebben er mensen hier trouwens wel een TTT gedaan? Kan me niet herinneren dat ik dat gevraagd had, maar kan het ook fout hebben. Ik zit echt zwaaaaaaar in dubio of ik het wel moet doen. Er werd mij min of meer een formulier opgedrongen, en of ik ''ff'' 150 euro mee wou nemen a.s. les (Donderdag). Maar op school raden ze het me allemaal af, en zelf twijfel ik ook nog hard.
Opzich is die vrijstelling wel fijn, maarja.. Moet je ze wel halen. Argh, zo irritant. Ik kan het geld wel missen, maar het blijft toch wel een flink bedrag hoor voor een 'proefexamen'.
Ik had ook 2 of 3 maanden niet gelest en de eerste les was het weer wennen maar daarna zat ik er zo weer in. Je hebt wrs wel een paar lessen meer nodig dan wanneer je in 1 keer was doorgegaan, maar 40 of 50 is wel erg veel hoor.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:35 schreef Rijstbal het volgende:
Ben net weer begonnen met rijlessen na een halfjaar.
Heb al 30+ uren erop zitten. Gister mn theorie behaald.
Ik wist nog hoe alles werkte. Koppeling, schakelen, voorrang verlenen enz.
Alleen ik heb nog moeite met afstand houden en mn gasdosering. Ik rij ook te wild.
Ik vroeg aan mn instructeur hoelang het nog duurde/hoeveel lessen ik ong nog moest nemen. Hij zei wrs nog rond de 40/50![]()
Toen vroeg ik me echt af of het echt aan mij lag of is hij nou gewoon een geldwolf.
Nu heb ik echt geen zin om nog een jaar over mn rijbewijs te doen.
Zal ik naar een andere rijschool gaan? ANWB misschien?
Bang?quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:30 schreef zuivelyoghurt het volgende:
Ik begin binnenkort ook met rijlessen, maar iedereen (hier dan) is bang voor in en uitvoegen op de snelweg.. Is dat dan zo moeilijk?
Ik heb dus precies hetzelfdequote:Op dinsdag 14 september 2010 20:22 schreef Blistering het volgende:
Hebben er mensen hier trouwens wel een TTT gedaan? Kan me niet herinneren dat ik dat gevraagd had, maar kan het ook fout hebben. Ik zit echt zwaaaaaaar in dubio of ik het wel moet doen. Er werd mij min of meer een formulier opgedrongen, en of ik ''ff'' 150 euro mee wou nemen a.s. les (Donderdag). Maar op school raden ze het me allemaal af, en zelf twijfel ik ook nog hard.
Opzich is die vrijstelling wel fijn, maarja.. Moet je ze wel halen. Argh, zo irritant. Ik kan het geld wel missen, maar het blijft toch wel een flink bedrag hoor voor een 'proefexamen'.
Ik zou geen tussentijdse toets doen. Vraag gewoon tijdens een rijles aan de instructeur of hij even examinator wil spelen. Hij weet waarschijnlijk wel het er tijdens het echte examen aan toe gaat.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:22 schreef Blistering het volgende:
Hebben er mensen hier trouwens wel een TTT gedaan? Kan me niet herinneren dat ik dat gevraagd had, maar kan het ook fout hebben. Ik zit echt zwaaaaaaar in dubio of ik het wel moet doen. Er werd mij min of meer een formulier opgedrongen, en of ik ''ff'' 150 euro mee wou nemen a.s. les (Donderdag). Maar op school raden ze het me allemaal af, en zelf twijfel ik ook nog hard.
Opzich is die vrijstelling wel fijn, maarja.. Moet je ze wel halen. Argh, zo irritant. Ik kan het geld wel missen, maar het blijft toch wel een flink bedrag hoor voor een 'proefexamen'.
Ik heb het wel gedaan. Gewoon voor mezelf, omdat ik het fijn vond. Van mijn instructrice hoefde het niet eens perse. En toen de bijzondere verrichtingen wel gehaald. Helaas het examen daarna niet gehaald... dus tellen ze niet meer.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:22 schreef Blistering het volgende:
Hebben er mensen hier trouwens wel een TTT gedaan? Kan me niet herinneren dat ik dat gevraagd had, maar kan het ook fout hebben. Ik zit echt zwaaaaaaar in dubio of ik het wel moet doen. Er werd mij min of meer een formulier opgedrongen, en of ik ''ff'' 150 euro mee wou nemen a.s. les (Donderdag). Maar op school raden ze het me allemaal af, en zelf twijfel ik ook nog hard.
Opzich is die vrijstelling wel fijn, maarja.. Moet je ze wel halen. Argh, zo irritant. Ik kan het geld wel missen, maar het blijft toch wel een flink bedrag hoor voor een 'proefexamen'.
Dat zei ik ook tegen m'n instructeur, maar dat was toch anders ofzoquote:Op woensdag 15 september 2010 00:38 schreef Zuunigerd het volgende:
[..]
Ik zou geen tussentijdse toets doen. Vraag gewoon tijdens een rijles aan de instructeur of hij even examinator wil spelen. Hij weet waarschijnlijk wel het er tijdens het echte examen aan toe gaat.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 15 september 2010 00:16 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Vandaag theorie behaald(4de keer)
Tuurlijk is dat anders, je instructeur is immers een bekende van je?quote:Op woensdag 15 september 2010 09:50 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Dat zei ik ook tegen m'n instructeur, maar dat was toch anders ofzo.
Dat vind ik dus ook. En je gaat niet officieel naar het CBR, papieren inleveren etc etc...quote:Op woensdag 15 september 2010 14:08 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat anders, je instructeur is immers een bekende van je?
Zelfs al zou je een andere instructeur kunnen regelen dan is het nog steeds anders want er hangt niks van af, er valt niks te "verdienen" (vrijstelling) dus de spanning zal er ook niet zijn of in ieder geval minder.
Als jij met een "handicap" een goede rit neerzet zijn dat alleen maar pluspuntjes.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:20 schreef 08gnoT. het volgende:
Kur, m'n ouders hebben me aangestoken met hun verkoudheidZit aan 1 ruk door te niezen en te proesten, en heel m'n kop is wazig
Leuk morgen met het examen, dat is bij voorbaat al verloren als ik half stikkend van de nies en hoest de weg op moet
Jammer.quote:
Ja hij zei dat ik meer lessen moest om ervaring op te doen terwijl ik er al 35 heb gehadquote:Op woensdag 15 september 2010 16:55 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jammer.
Maar geen man overboord!
Je hebt ongetwijfeld goede adviezen gehad waar je mee kan werken.
Heb een andere rijschool gevonden. Waarvan ik binnen 10 dagen al examen mag doen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:43 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik zou nog een paar lesjes doen en dan nóg eens vragen hoeveel lessen hij nog denkt dat jij nodig hebt.
Nu was het voor jou vooral weer wennen.
Of neem eens een intake bij een andere rijschool en kijk eens wat daar de schatting is....
Troost je, 35 is nog onder het gemiddelde.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:00 schreef Heichler het volgende:
[..]
Ja hij zei dat ik meer lessen moest om ervaring op te doen terwijl ik er al 35 heb gehad
Ja ik.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:08 schreef Rijstbal het volgende:
[..]
Heb een andere rijschool gevonden. Waarvan ik binnen 10 dagen al examen mag doen.
Moet alleen morgen er heen gaan om een toets te doen met een simulator om in te schatten hoeveel lessen ik nodig heb.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb over twee weken ook mijn echte examen en geen lessen meer overquote:Op woensdag 15 september 2010 17:15 schreef vannelle het volgende:
[..]
Troost je, 35 is nog onder het gemiddelde.
Bang? Nee.quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:30 schreef zuivelyoghurt het volgende:
Ik begin binnenkort ook met rijlessen, maar iedereen (hier dan) is bang voor in en uitvoegen op de snelweg.. Is dat dan zo moeilijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |