Met een baan krijg je nog niet direct een green card natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:04 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Als je een baan en dus een green card hebt wel.
Goed planquote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:20 schreef machtpen het volgende:
Waarom kijken naar huizen in amerika als je ze ook voor die prijs in oost-duitsland hebt? Kun je nog met de auto naartoe rijden en de duitse economie staat er veel beter voor dan die van amerika.
Daar kun je ook nog betaalbaar een gezinnetje mee stichten, voor anderhalve ton heb je daar een huis waar je een tomtom in nodig bent. Daar heb je hier in nederland een appartementje in een achterstandswijk voor. Dat is ook de reden waarom het in oost groningen zo goedkoop is de huizen daar hebben het duitse prijspeil.quote:
Wil je een gezin stichten met haar?quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:33 schreef machtpen het volgende:
[..]
Daar kun je ook nog betaalbaar een gezinnetje mee stichten, voor anderhalve ton heb je daar een huis waar je een tomtom in nodig bent. Daar heb je hier in nederland een appartementje in een achterstandswijk voor. Dat is ook de reden waarom het in oost groningen zo goedkoop is de huizen daar hebben het duitse prijspeil.
Ik vind vliegen leuker dan autorijdenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:20 schreef machtpen het volgende:
Waarom kijken naar huizen in amerika als je ze ook voor die prijs in oost-duitsland hebt? Kun je nog met de auto naartoe rijden en de duitse economie staat er veel beter voor dan die van amerika.
In duitsland zijn de huisvestingskosten voor gezinnen nog betaalbaar. Hier in nederland staat financieel bij veel gezinnen het water tot aan de lippen. In de vinexlocaties is de grootste patientengroep van huisartsen die van gezinnen die het net niet redden. Dit wordt dan opgelost door ze vol te stouwen met antidepressiva. Ons recente cultuurverschijnsel van het familiedrama heeft ook bijna altijd een financiele oorzaak.quote:Op woensdag 30 juni 2010 07:55 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Wil je een gezin stichten met haar?![]()
Goeiemorgen..
Ja.... mensen begrijpen dat de huizen gedaald zijn in prijs, wat de 'scherpe' analyse van deze belangengroep vergeet te vermelden is dat naast de onzekerheid over de economische situatie ook he sentiment op de markt gekeerd is, als huizenprijzen kunnen dalen, hoeveel kunnen ze dan dalenquote:60 procent potentiële huizenkopers: nú slag slaan
60 procent van de potentiële huizenkopers vindt het nu een goed moment om een woning te kopen. Dat blijkt uit een onderzoek van NVB-Bouw, 'Huizenkopers in profiel 2010'.
De afgelopen jaren schommelde het percentage rond de 20 ā 30 procent. De score van 60 procent is de hoogste die de NVB sinds het begin van haar onderzoeken in 1995 heeft gemeten.
Volgens de vereniging voor ontwikkelaars en bouwondernemers beseffen veel kopers dat de betaalbaarheid op de markt is verbeterd. NVB-Directeur Nico Rietdijk: "Rationeel weten mensen dat dit een goed moment is om een huis te kopen. De prijzen zijn gedaald en de rente is laag." De onderzoeksresultaten bevestigen dit: het aantal respondenten dat woningen voor hen te duur vindt, is gedaald tot iets meer dan 40 procent, terwijl dat voorheen 60 procent of meer was.
Onzekerheden
Dat het nog altijd maar matig gaat op de woningmarkt komt volgens de onderzoekers niet omdat sprake is van een kopersstaking, maar door uitstelgedrag. Vergeleken met 2008 zijn 300.000 geïnteresseerde huizenkopers afgehaakt, maar nog altijd zijn 1,3 miljoen mensen op zoek naar een woning. Nico Rietdijk: "Door zorgen over de economie, de eigen baan en de politiek durven veel mensen toch de knoop niet door te hakken, terwijl ze weten dat dit een goed moment is." Belangrijk zijn zorgen over de economie (70 procent), de eigen baan (64 procent), een slechte verkoop van de eigen woning (62 procent), een eventueel toekomstige waardedaling (45 procent) en de toekomst van de hypotheekrenteaftrek (51 procent).
Twintiger valt weg
Opvallend is dat de rol van de jongere op de woningmarkt zienderogen afneemt. Twintigers vormden van oudsher een belangrijke groep omdat zij vaak verhuizen, maar volgens NVB-Bouw is hun belang op de woningmarkt gehalveerd ten opzichte van 1995. Dit komt onder andere omdat het aantal jongeren de afgelopen jaren is gedaald.
Bron: NVM
Moet gaan lukken, hier mijn eerste 'onrealistische bijdrage'quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zou het lukken om tot 300 postings te komen met steeds onrelastischere postings?
Gold diggersquote:Op woensdag 30 juni 2010 14:35 schreef lutser.com het volgende:
Ik vraag me alleen af, waar vind je vrouwen die een gezin willen stichten in oost-duitsland?
Volgens mij doet de zin, "hoi schoonheid, wil je mijn studio aan de prinsengracht zien?" het een stuk beter.
De volgende keer als je iemand met een Iphone ziet lopen, werp hem dan een aalmoes toe, waarschijnlijk heeft hij een vriendin/vrouw die de voering uit zijn portemonnee zuigtquote:Vrouwen willen het liefst een man met een iPhone
“Als een man een iPhone heeft, dan moet hij wel intelligent zijn en geld hebben”. Dat is één van de opvallende reacties uit een onderzoek van phones4u. Deze telecomwinkel ondervroeg 1.500 vrouwen naar hun voorkeuren en kwam erachter dat de vrouwen het liefst een man met een iPhone hebben. Maar liefst 54% van de vrouwen vindt een man aantrekkelijker als hij bij een afspraakje een iPhone uit z’n broekzak haalt.
“Het heeft iets als een man goed met computers omgaat, het maakt hem betrouwbaarder”, zei een 23-jarige respondente. “Als hij geld heeft voor een iPhone, dan moet hij ook wel erg goed in z’n werk zijn”. Bij vrouwen gaat het kennelijk niet om uiterlijk of karakter, maar op de vraag of hij een goede baan heeft en genoeg geld om een iPhone te kopen.
Bij 35% van de vrouwen is het belangrijk wat een man voor de kost doet. Slechts 7% maakt zich daar niet druk over. Ook als een man zich goed verzorgt, makkelijk communiceert en humoristisch is scoort dat beter bij vrouwen. Bij 37% van de vrouwen kom je betrouwbaarder over als je een iPhone hebt. De kans op een tweede afspraakje wordt daardoor een stuk groter.
Toch blijken eerste indrukken niet altijd te kloppen: uit een ander onderzoek bleek namelijk dat mannen die een iPhone hebben zo’n Ģ3,750 minder aan besteedbaar inkomen per jaar hebben, dan mannen die geen iPhone bezitten.
Het gaat niet alleen over oostduitsland maar over heel duitsland. Het is zorgelijk dat hier in nederland met name jonge gezinnen veel te veel geld kwijt zijn aan huisvesting. Een situatie die op de lange termijn niet houdbaar is.quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:35 schreef lutser.com het volgende:
Ik vraag me alleen af, waar vind je vrouwen die een gezin willen stichten in oost-duitsland?
Volgens mij doet de zin, "hoi schoonheid, wil je mijn studio aan de prinsengracht zien?" het een stuk beter.
Geef eens een grafiekje van het % van het percentage dat Nederlanders kwijt zijn aan wonen en Duitsers?quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:00 schreef machtpen het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen over oostduitsland maar over heel duitsland. Het is zorgelijk dat hier in nederland met name jonge gezinnen veel te veel geld kwijt zijn aan huisvesting. Een situatie die op de lange termijn niet houdbaar is.
Een studio is natuurlijk maar een luxe woord voor een kamer en amsterdam stelt ook niet zoveel voor.
Check de prijzen en oordeel zelf.quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geef eens een grafiekje van het % van het percentage dat Nederlanders kwijt zijn aan wonen en Duitsers?
Ik vroeg niet hoe het prijsniveau isquote:Op woensdag 30 juni 2010 15:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Check de prijzen en oordeel zelf.
Een stuk minder dan de gemiddelde Nederlanders
Tja.... de gemiddelde Nederlander verdient dik meer dan de gemiddelde Duitserquote:Op woensdag 30 juni 2010 15:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vroeg niet hoe het prijsniveau is
Laat maar hangen. Je hebt helemaal gelijk, over 3 jaar is er 50% vanafquote:Op woensdag 30 juni 2010 15:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Tja.... de gemiddelde Nederlander verdient dik meer dan de gemiddelde Duitser
Weet jij waar ik de door jouw gewenste gegevens kan googlen?quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Laat maar hangen. Je hebt helemaal gelijk, over 3 jaar is er 50% vanaf
Veel succes nog met je vriendjes verder te discussieren
Nee, maar die andere knakker weet het vast, hij beweert het immersquote:Op woensdag 30 juni 2010 15:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Weet jij waar ik de door jouw gewenste gegevens kan googlen?
Ik denk dat gegevens over de gemiddelde uitgaven aan woonlasten voor jonge mensen moeilijk te vinden is. Maar het lijkt mij dat deze groep mensen meer geld uitgeeft dan de generaties boven hen, of anders net zoveel voor veel minder woongenot. Dat zul je toch met mij eens zijn?quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, maar die andere knakker weet het vast, hij beweert het immers
Neequote:Op woensdag 30 juni 2010 15:27 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik denk dat gegevens over de gemiddelde uitgaven aan woonlasten voor jonge mensen moeilijk te vinden is. Maar het lijkt mij dat deze groep mensen meer geld uitgeeft dan de generaties boven hen, of anders net zoveel voor veel minder woongenot. Dat zul je toch met mij eens zijn?
Het viel te proberen, nou... ik vind wel dat jonge gezinnen zich teveel in de schulden steken voor een woning. NL schijnt wereldkampioen lenen te zijn, nou dan zijn we tenminste nog ergens wereldkampioen inquote:
Ach, zolang je de vragen niet beantwoord blijft het dom geblaatquote:Op woensdag 30 juni 2010 15:47 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het viel te proberen, nou... ik vind wel dat jonge gezinnen zich teveel in de schulden steken voor een woning. NL schijnt wereldkampioen lenen te zijn, nou dan zijn we tenminste nog ergens wereldkampioen in
Ik was een paar weken terug in de buurt van Cloppenburg en heb daar eens gekeken wat de huizen daar kostten bij een lokale makelaar. Het topsegment kostte daar anderhalf ton een hele mooie natuur daar en gruwelijk grote huizen. Het goedkoopste vrijstaand huis wat alleen van binnen moest worden opgeknapt was 60.000. Die regio ligt dan wat verder van de grens maar het illustreert wel hoe waanzinnig hoog hier in nederland de prijzen liggen. De prijzen op die website zijn trouwens ook veel te hoog en niet representatief.quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Check de prijzen en oordeel zelf.
Een stuk minder dan de gemiddelde Nederlanders
Maar hoeveel betaald de gemiddelde Nederlander en de gemiddelde Duitser nu van het inkomen aan wonen?quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:24 schreef machtpen het volgende:
[..]
Ik was een paar weken terug in de buurt van Cloppenburg en heb daar eens gekeken wat de huizen daar kostten bij een lokale makelaar. Het topsegment kostte daar anderhalf ton een hele mooie natuur daar en gruwelijk grote huizen. Het goedkoopste vrijstaand huis wat alleen van binnen moest worden opgeknapt was 60.000. Die regio ligt dan wat verder van de grens maar het illustreert wel hoe waanzinnig hoog hier in nederland de prijzen liggen. De prijzen op die website zijn trouwens ook veel te hoog en niet representatief.
Als je die vraag zo boeiend vindt dan zoek je het toch even op?quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar hoeveel betaald betaalt de gemiddelde Nederlander en de gemiddelde Duitser nu van het inkomen aan wonen?
En hoeveel procent van de gezinnen woont in een koopwoning in beide landen?
Ik vind het niet boeiend, kan er alleen niet zo goed tegen als een of andere knakker onzin loopt te verkondigen en omdat als hij uitgeluld is vervolgens gaat scheldenquote:Op woensdag 30 juni 2010 16:40 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Als je die vraag zo boeiend vindt dan zoek je het toch even op?
Blijkbaar vind je hem erg boeiend want je blijft je vraag herhalen.
Neem dat naar PM en houd op de discussie te vervuilen met onzin vragen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik vind het niet boeiend, kan er alleen niet zo goed tegen als een of andere knakker onzin loopt te verkondigen en omdat als hij uitgeluld is vervolgens gaat schelden
Nee, geen interesse inquote:Op woensdag 30 juni 2010 16:43 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Neem dat naar PM en houd op de discussie te vervuilen met onzin vragen.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
Lonen in Duitsland liggen netto iets hoger een stuk lager gemiddeld.
Wel is de werkeloosheid een stuk veel hoger vooral onder jongeren.
Zonder eigen geld is het onmogelijk om in Duitsland een huis te kopen en moet je ieder jaar aflossen
Lonen in vergelijkbare beroepen liggen hoger.quote:
Dat boeit natuurlijk geen donder in deze discussie. Als er veel meer kut-banen zijn dan in Nederland, zorgt het verschil in mix nog steeds voor een gemiddeld lager besteedbaar inkomen...quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Lonen in vergelijkbare beroepen liggen hoger.
Heb jarenlang voor Duits bedrijf gewerkt en collega's daar hadden zo'n 100 Euro in de maand meer over.
Ach in Duitsland hebben ze en geen minimumloon en een werkeloosheid die veel hoger isquote:Op woensdag 30 juni 2010 16:59 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat boeit natuurlijk geen donder in deze discussie. Als er veel meer kut-banen zijn dan in Nederland, zorgt het verschil in mix nog steeds voor een gemiddeld lager besteedbaar inkomen...
quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ach in Duitsland hebben ze en geen minimumloon en een werkeloosheid die veel hoger is
Maar de lonen liggen wel hoger hoor, Echt waar!!!!!!!!
Oke, ik ga wel even 15-20 jaar wachtenquote:Op woensdag 30 juni 2010 17:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Over een jaar of 15-20 is daar werk genoeg, alleen nu nog niet
Daarom zijn de prijzen ook zo laag slimpiequote:Op woensdag 30 juni 2010 17:47 schreef antfukker het volgende:
[..]
Oke, ik ga wel even 15-20 jaar wachten
En jij hebt dus ook een glazen bolletje geef je nu toequote:Op woensdag 30 juni 2010 17:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Daarom zijn de prijzen ook zo laag slimpie
Moeilijk om te begrijpen he?
Nee, ik heb kennis en visiequote:Op woensdag 30 juni 2010 18:01 schreef antfukker het volgende:
[..]
En jij hebt dus ook een glazen bolletje geef je nu toe. Alleen dan om te zien waar de huizenmarkt wel omhoog gaat binnen nu en 20 jaar.
Slimpie
Je hebt waarschijnlijk gelijk wat betreft je kennis over de Duitse economie (hoewel ik wel een bronvermelding en tabellen mis)quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, ik heb kennis en visie
Geen punt, gewoon even mijn gedachten met je delenquote:
Produkten die overal in de wereld blijven verkopen, ze zijn net iets beter en er wordt meer voor betaald. Kijk maar naar de grote duitse merken. De industrie die echt de fysieke produkten maakt heeft de sterkste positie in de weg naar de klant.quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In Duitsland wordt het grote geld vooral verdient door de grote bedrijven terwijl er in Nederland nauwelijks grootschalige industrie is maar veel meer MKB.
De lonen liggen helemaal niet lager, alleen in oostduitsland is dat het geval en zeker niet in NRW. Het sobere sociale vangnet is in praktijk hetzelfde als dat hier in nederland. Het werkt alleen anders er wordt bv gekeken naar het vrij besteedbaar inkomen. De hogere werkloosheid is exclusief een gedeelte zzp'ers en aow'ers.quote:Lonen in NRW liggen bij benadering ongeveer 25 á 30% lager en als je dan de hogere werkeloosheid, het veel lagere woningbezit, het ontbreken van een minimumloon, het sobere sociale vangnet, andere hypotheekregels en de lagere bevolkingsdichtheid meeneemt weet je meteen waar de verschillen zitten
Voor zover we vanaf Fok kunnen beoordelen voor veel eigen visie en weinig kennis. Wellicht heb je de kennis wel, je deelt hem alleen nauwelijks en hebt een hekel aan data en bronnen. En een visie heb je, maar die deel ik niet altijdquote:Op woensdag 30 juni 2010 18:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, ik heb kennis en visie
Japan is ons voorlandquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:51 schreef eleusis het volgende:
Grafiekje uit een post van Donald Marron vandaag, misschien leuk voor in de OP.
[ afbeelding ]
Dit soort grafiekjes zeggen zo ontzettend weinig. Het is maar net wat je als referentiejaar neemt. Als je 10 jaar eerder neemt, ziet de grafiek er echt héél anders uit.quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:51 schreef eleusis het volgende:
Grafiekje uit een post van Donald Marron vandaag, misschien leuk voor in de OP.
[ afbeelding ]
De beste manier om te checken op huizen goed geprijsd zijn is nog de vergelijking met het inkomen. Helaas ben ik een aardig stuk daarover kwijt geraakt. Als je gaat vergelijken hoe huizenprijzen en gemiddelde netto inkomens zich verhouden, kun je een beetje gaan begrijpen hoeveel duurder huizen in verschillende landen zijn.quote:Op donderdag 1 juli 2010 08:00 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
Dit soort grafiekjes zeggen zo ontzettend weinig. Het is maar net wat je als referentiejaar neemt. Als je 10 jaar eerder neemt, ziet de grafiek er echt héél anders uit.
Ik las laatst één of ander rapport van het CPB waarin ook zo'n grafiek stond (vergelijking NL met andere landen). Daaruit zou dan zogenaamd blijken dat de Nederlandse huizenprijzen niet overgewaardeerd zijn. Maar het was hetzelfde verhaal: door het referentiejaar gunstig te kiezen, kun je elke conclusie aannemelijk maken.
Dat lijkt mij inderdaad ook de beste manier.quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:14 schreef Drive-r het volgende:
[..]
De beste manier om te checken op huizen goed geprijsd zijn is nog de vergelijking met het inkomen. Helaas ben ik een aardig stuk daarover kwijt geraakt. Als je gaat vergelijken hoe huizenprijzen en gemiddelde netto inkomens zich verhouden, kun je een beetje gaan begrijpen hoeveel duurder huizen in verschillende landen zijn.
Dit klopt niet, zie bijvoorbeeld Spanje, Argentinie of Dubai of in London Belgraviaquote:Op donderdag 1 juli 2010 09:14 schreef Drive-r het volgende:
[..]
De beste manier om te checken op huizen goed geprijsd zijn is nog de vergelijking met het inkomen. Helaas ben ik een aardig stuk daarover kwijt geraakt. Als je gaat vergelijken hoe huizenprijzen en gemiddelde netto inkomens zich verhouden, kun je een beetje gaan begrijpen hoeveel duurder huizen in verschillende landen zijn.
Ik zeg niet dat het in elk land klopt, maar het is voor mij de meeste inzichtelijk manier om even snel te checken waar huizen nu relatief duur zijn en waar niet. Als ik er vervolgens achter komt dat ze in Dubai relatief veel te duur zijn, dan kan ik vervolgens bekijken of daar een goede reden voor is. Het is enkel een ratio die je kunt gebruiken om dingen te vergelijken, voor zover deze uberhaupt vergelijkbaar zijn.quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dit klopt niet, zie bijvoorbeeld Spanje, Argentinie of Dubai of in London Belgravia
Natuurlijk, maar daar ging het hier niet om. Maar goed, je wilt er niet op ingaan, dus houdt het wederom op.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een huis kopen waar je graag wil wonen zou ik zeggen
Jij wil iets berekenen wat niet uit te rekenen isquote:Op donderdag 1 juli 2010 10:01 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar daar ging het hier niet om. Maar goed, je wilt er niet op ingaan, dus houdt het wederom op.
Waarom zou het daar niet voor gelden?quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dit klopt niet, zie bijvoorbeeld Spanje, Argentinie of Dubai of in London Belgravia
Weinig vertrouwen in banken, grote zwarte economie, pensionado's, etc, etcquote:Op donderdag 1 juli 2010 10:03 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
Waarom zou het daar niet voor gelden?
Ik wil niks berekenen. Ik wil iets vergelijken dat nauwelijk te vergelijken is. Maar goed, absolute prijzen per vierkant meter zeggen nog minder. Als je die prijs in verhouding neemt toch het beschikbaar inkomen van de bewoner, haal je in ieder geval al de factoren van inkomen en belasting eruit.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Jij wil iets berekenen wat niet uit te rekenen is
Alleen heb je zo weinig aan die verschillenquote:Op donderdag 1 juli 2010 10:05 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik wil niks berekenen. Ik wil iets vergelijken dat nauwelijk te vergelijken is. Maar goed, absolute prijzen per vierkant meter zeggen nog minder. Als je die prijs in verhouding neemt toch het beschikbaar inkomen van de bewoner, haal je in ieder geval al de factoren van inkomen en belasting eruit.
Dat is het hele punt met benchmarking. Mensen die denken dat je daarmee iets uit kan rekenen of de waarheid kunt vinden, zijn dom. Er is geen waarheid. Er zijn wel verschillen die je kunt constateren, da's al interessant genoeg.
Onderbouw eens waarom huizen niet betaalbaar zijn in Nederland?quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:06 schreef inXs het volgende:
Volgens mij kan je best stellen dat de huizen te duur zijn wanneer het in de meeste gevallen onmogelijk wordt om met een redelijk salaris een appartement te financieren. En dat wanneer het eindelijk lukt je niet meer de financiële middelen hebt om af te lossen. Dit zorgt er namelijk logischerwijs voor dat mensen niet meer kunnen en durven doorstromen, wat nu dus het geval is in NL. Eigenlijk zoals in elke markt, als blijkt dat men geen geld meer heeft of wil uitgeven aan een bepaald product dan past de leverancier zoals het hoort zijn prijs en productieproces aan op de vraag vanuit de markt.
Dit moet tzt op de huizenmarkt ook gebeuren, alleen het probleem is dat degene die verkopen geen bedrijf is, maar mensen zijn en mensen nemen nou eenmaal niet graag verlies, ook al is deze virtueel. Ik denk niet perse dat de prijzen 50% gaan dalen, maar ik denk wel dat er een soort van verevening plaats moet gaan vinden om de boel weer betaalbaar te krijgen. Dit kan gebeuren door een jarenlange stagnatie van de huizenprijs icm. stijgende salarissen, waardoor een huis relatief goedkoper wordt, of gewoon een daling van de prijzen, alleen de daling van deze prijs moet van de verkoper zelf komen. Alleen verkopers die echt graag weg willen of weg moeten zullen hier in eerste instantie aan meewerken, op een dag worden de 'nieuwe' prijzen normaal waardoor de rest volgt. Dit proces kan denk ik ook in gang worden gezet als nieuwbouwwoningen goedkoper worden (wat nu al gebeurd) waardoor een bestaand huis (uitgewoond) niet meer qua prijs kan concurreren met nieuwbouw, tenzij de ligging perfect is waardoor de plek de waarde bepaald.
Onzin. Jouw probleem is dat je moet accepteren dat je nu eenmaal geen huis hoort te kunnen kopen als je geen spaargeld hebt. Iedereen kan sparen en vervolgens op termijn een huis kopen. Verdien je weinig, dan wordt het kleiner, heel normaal. In Nederland denkt iedereen dat ie met een modaal salaris op dag 1 in een villa hoort te wonenquote:Op donderdag 1 juli 2010 10:06 schreef inXs het volgende:
Volgens mij kan je best stellen dat de huizen te duur zijn wanneer het in de meeste gevallen onmogelijk wordt om met een redelijk salaris een appartement te financieren. En dat wanneer het eindelijk lukt je niet meer de financiële middelen hebt om af te lossen. Dit zorgt er namelijk logischerwijs voor dat mensen niet meer kunnen en durven doorstromen, wat nu dus het geval is in NL. Eigenlijk zoals in elke markt, als blijkt dat men geen geld meer heeft of wil uitgeven aan een bepaald product dan past de leverancier zoals het hoort zijn prijs en productieproces aan op de vraag vanuit de markt.
Dit moet tzt op de huizenmarkt ook gebeuren, alleen het probleem is dat degene die verkopen geen bedrijf is, maar mensen zijn en mensen nemen nou eenmaal niet graag verlies, ook al is deze virtueel. Ik denk niet perse dat de prijzen 50% gaan dalen, maar ik denk wel dat er een soort van verevening plaats moet gaan vinden om de boel weer betaalbaar te krijgen. Dit kan gebeuren door een jarenlange stagnatie van de huizenprijs icm. stijgende salarissen, waardoor een huis relatief goedkoper wordt, of gewoon een daling van de prijzen, alleen de daling van deze prijs moet van de verkoper zelf komen. Alleen verkopers die echt graag weg willen of weg moeten zullen hier in eerste instantie aan meewerken, op een dag worden de 'nieuwe' prijzen normaal waardoor de rest volgt. Dit proces kan denk ik ook in gang worden gezet als nieuwbouwwoningen goedkoper worden (wat nu al gebeurd) waardoor een bestaand huis (uitgewoond) niet meer qua prijs kan concurreren met nieuwbouw, tenzij de ligging perfect is waardoor de plek de waarde bepaald.
Da's geen benchmark. Ik ben het niet mee je eens. Je praat zelf topics lang over de vergelijking met Duitsland en hoe lonen en werkloosheid daar de huizenprijs verklaart. Dit komt in een dergelijke benchmark terug, dan zul je zien dat huizen in Duitsland helemaal niet "goedkoper" zijn, maar dat inkomens daar gewoon lager liggen en de prijzen relatief op een redelijk niveau liggen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Alleen heb je zo weinig aan die verschillen
De enige benchmark die er is dat een huis waar je wil wonen nooit te duur en een huis waar je kut woont altijd te duur is
Dan gaat nog steeds het gegeven op dat een huis waar je in graag woont nooit te duur kan zijnquote:Op donderdag 1 juli 2010 10:10 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Da's geen benchmark. Ik ben het niet mee je eens. Je praat zelf topics lang over de vergelijking met Duitsland en hoe lonen en werkloosheid daar de huizenprijs verklaart. Dit komt in een dergelijke benchmark terug, dan zul je zien dat huizen in Duitsland helemaal niet "goedkoper" zijn, maar dat inkomens daar gewoon lager liggen en de prijzen relatief op een redelijk niveau liggen.
Knap dat je een probleem voor mij weet te formuleren, maar dat geeft niet. Je hoort namelijk helemaal niets, jij vindt iets, ik vind iets. Zoals ik in mijn verhaal stel, is het met een modaal salaris al lastig een appartement te kopen en goed te kunnen aflossen, het begrip villa plaats je er voor het gemak maar even bij zodat je betoog wellicht wat sterker lijkt. Ik vind namelijk dat wanneer je een huis koopt je de verplichting moet hebben tot aflossen. Eigen geld meenemen vind ik dan niet eens zo belangrijk, je kan dan wel stellen dat je eerst moet gaan huren alvorens je koopt, maar dan moeten de huurprijzen ook eerst eens fatsoenlijk worden. En dan moet je niet gaan roepen dat je zo goedkoop huurt, aangezien niet iedereen goedkoop kan huren.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:08 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Onzin. Jouw probleem is dat je moet accepteren dat je nu eenmaal geen huis hoort te kunnen kopen als je geen spaargeld hebt. Iedereen kan sparen en vervolgens op termijn een huis kopen. Verdien je weinig, dan wordt het kleiner, heel normaal. In Nederland denkt iedereen dat ie met een modaal salaris op dag 1 in een villa hoort te wonen
Waarom mag ik dat niet zelf bepalen? Dat is iets tussen mij en mijn geldverstrekker.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:27 schreef inXs het volgende:
[..]
Knap dat je een probleem voor mij weet te formuleren, maar dat geeft niet. Je hoort namelijk helemaal niets, jij vindt iets, ik vind iets. Zoals ik in mijn verhaal stel, is het met een modaal salaris al lastig een appartement te kopen en goed te kunnen aflossen, het begrip villa plaats je er voor het gemak maar even bij zodat je betoog wellicht wat sterker lijkt. Ik vind namelijk dat wanneer je een huis koopt je de verplichting moet hebben tot aflossen. Eigen geld meenemen vind ik dan niet eens zo belangrijk, je kan dan wel stellen dat je eerst moet gaan huren alvorens je koopt, maar dan moeten de huurprijzen ook eerst eens fatsoenlijk worden. En dan moet je niet gaan roepen dat je zo goedkoop huurt, aangezien niet iedereen goedkoop kan huren.
Ohja, dat zijn wel zaken die kunnen meespelen inderdaad. Maar zo heeft elk land wel z'n eigenaardigheden waarvoor gecorrigeerd dient te worden.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Weinig vertrouwen in banken, grote zwarte economie, pensionado's, etc, etc
Correct.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan gaat nog steeds het gegeven op dat een huis waar je in graag woont nooit te duur kan zijn
En die eigenaardigheden kan je weer niet in een benchmark opnemenquote:Op donderdag 1 juli 2010 10:33 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
Ohja, dat zijn wel zaken die kunnen meespelen inderdaad. Maar zo heeft elk land wel z'n eigenaardigheden waarvoor gecorrigeerd dient te worden.
Omdat mensen blijkbaar niet met die verantwoordelijkheid om kunnen gaan en banken er graag misbruik van maken en het uiteindelijk ook ons probleem wordt, daarom vind ik dat.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:30 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Waarom mag ik dat niet zelf bepalen? Dat is iets tussen mij en mijn geldverstrekker.
Oh en een paar tips voor een appartement wat je met een modaal salaris kunt bepalen: http://www.funda.nl/koop/purmerend/100000-125000/
Inzichtvol.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:05 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik wil niks berekenen. Ik wil iets vergelijken dat nauwelijk te vergelijken is. Maar goed, absolute prijzen per vierkant meter zeggen nog minder. Als je die prijs in verhouding neemt toch het beschikbaar inkomen van de bewoner, haal je in ieder geval al de factoren van inkomen en belasting eruit.
Dat is het hele punt met benchmarking. Mensen die denken dat je daarmee iets uit kan rekenen of de waarheid kunt vinden, zijn dom. Er is geen waarheid. Er zijn wel verschillen die je kunt constateren, da's al interessant genoeg.
Alles valt te kwantiseren imhoquote:Op donderdag 1 juli 2010 10:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jij wil iets berekenen wat niet uit te rekenen is
Mits de prijs goed is, uiteraard. Of neem je dat al mee in dat "er willen wonen"?quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En die eigenaardigheden kan je weer niet in een benchmark opnemen
Het is gewoon heel makkelijk een huis waar mensen willen wonen kan je verkopen en een huis waar mensen niet in willen wonen niet
En wat maakt dat uit als je er naar je zin woont?quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:37 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
Inzichtvol.
Maarja, je moet ergens beginnen. Het laatste wat je wil is instappen in een overspannen markt die op uiteenspatten staat.
Je kunt proberen om alle, of in elk geval zoveel mogelijk neveneffecten mee te nemen. Ik denk dat je dan een heel eind kunt komen en steeds dichter naar "de waarheid" gaat. Zo werkt het in de natuurkunde ook.quote:
Een huis waar niemand wil wonen kan je niet interessanter maken door de prijs te verlagenquote:Op donderdag 1 juli 2010 10:37 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
Mits de prijs goed is, uiteraard. Of neem je dat al mee in dat "er willen wonen"?
Je loopt dan een veel groter risico een hoop geld kwijt te raken als het tegenzit. Ik vind dat uitmaken. Ik loop zo'n risico liever niet, of in elk geval zo min mogelijk.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En wat maakt dat uit als je er naar je zin woont?
Ok, natuurlijk zet ik het sterker aan om het argument duidelijk te maken. Jij vindt het normaal dat de bank je het geld leent om zomaar even een huis de kopen, ik vind dat niet normaal en in veel landen is het ook gewoon niet mogelijk. Met een modaal salaris van 32,500 in Nederland kun je ongeveer 160,000 lenen tegenwoordig. Da's al vrij veel en daar moet je blij mee zijn. Als je dan ook nog eens een beetje spaart (wat gewoon een kwestie is van een tijdje zuinig leven, zoals men dat vroeger ook deed), kun je met een beetje mazzel na een jaar of 5 ook nog 10% eigen geld inleggen (oftewel tenminste KK voor je eigen rekening nemen). Dat betekent dus dat je een huis kunt kopen van 160,000 en KK zelf betaalt. Voor dat geld koop je gewoon een 70m2 flat in een kleinere gemeente in de randstad.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:27 schreef inXs het volgende:
[..]
Knap dat je een probleem voor mij weet te formuleren, maar dat geeft niet. Je hoort namelijk helemaal niets, jij vindt iets, ik vind iets. Zoals ik in mijn verhaal stel, is het met een modaal salaris al lastig een appartement te kopen en goed te kunnen aflossen, het begrip villa plaats je er voor het gemak maar even bij zodat je betoog wellicht wat sterker lijkt. Ik vind namelijk dat wanneer je een huis koopt je de verplichting moet hebben tot aflossen. Eigen geld meenemen vind ik dan niet eens zo belangrijk, je kan dan wel stellen dat je eerst moet gaan huren alvorens je koopt, maar dan moeten de huurprijzen ook eerst eens fatsoenlijk worden. En dan moet je niet gaan roepen dat je zo goedkoop huurt, aangezien niet iedereen goedkoop kan huren.
Jawel hoor. Desnoods geef je geld toe.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Een huis waar niemand wil wonen kan je niet interessanter maken door de prijs te verlagen
Je wil het geld meenemen in je graf?quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:40 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
Je loopt dan een veel groter risico een hoop geld kwijt te raken als het tegenzit. Ik vind dat uitmaken. Ik loop zo'n risico liever niet, of in elk geval zo min mogelijk.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je wil het geld meenemen in je graf?
Dan zou je de eerste zijn. Alles valt te analyseren, maar niet te kwantificeren. Zeker niet in benchmarking exercises, daar zijn die ook niet voor bedoeld.quote:
Nee dat is niet zo, of je moet zo laag gaan als in Oost Duitsland dat juist weer mensen aantrekt die locatie-onafhankelijk kunnen werken of financieel onafhankelijk zijn.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:40 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
Jawel hoor. Desnoods geef je geld toe.
Wat wil je dan doen met het geld dat je verliest?quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:42 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
Omdat ik geen geld wil verliezen aan een slechte huizengok, wil ik het meenemen in m'n graf?
Ik denk niet dat hij dat bedoelt, stel je koopt een te duur huis waar je wel graag wilt wonen, maar later in je leven wil je misschien wel ergens anders wonen, als je dan met een grote restschuld blijft zitten omdat je je huis met verlies moet verkopen dan is dat een potentieel risico. Uiteraard zal jij dat risico laag inschatten, maar neem het een ander niet kwalijk als deze dat risico hoger inschatquote:Op donderdag 1 juli 2010 10:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je wil het geld meenemen in je graf?
Zorgen dat je niet met een restschuld blijft zitten en/of voldoende spaartquote:Op donderdag 1 juli 2010 10:44 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij dat bedoelt, stel je koopt een te duur huis waar je wel graag wilt wonen, maar later in je leven wil je misschien wel ergens anders wonen, als je dan met een grote restschuld blijft zitten omdat je je huis met verlies moet verkopen dan is dat een potentieel risico. Uiteraard zal jij dat risico laag inschatten, maar neem het een ander niet kwalijk als deze dat risico hoger inschat
Dat is ongeveer dus wat ik zeg, wanneer je een aflossing verplicht bij het aangaan van een hypotheek wordt het maximale leenbedrag vanzelf minder en verantwoorder, je kan dus nu gewoon teveel lenen vind ik voor een hypotheek.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:40 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ok, natuurlijk zet ik het sterker aan om het argument duidelijk te maken. Jij vindt het normaal dat de bank je het geld leent om zomaar even een huis de kopen, ik vind dat niet normaal en in veel landen is het ook gewoon niet mogelijk. Met een modaal salaris van 32,500 in Nederland kun je ongeveer 160,000 lenen tegenwoordig. Da's al vrij veel en daar moet je blij mee zijn. Als je dan ook nog eens een beetje spaart (wat gewoon een kwestie is van een tijdje zuinig leven, zoals men dat vroeger ook deed), kun je met een beetje mazzel na een jaar of 5 ook nog 10% eigen geld inleggen (oftewel tenminste KK voor je eigen rekening nemen). Dat betekent dus dat je een huis kunt kopen van 160,000 en KK zelf betaalt. Voor dat geld koop je gewoon een 70m2 flat in een kleinere gemeente in de randstad.
Is dat dan zo'n ramp? Met modaal moet je gewoon niet meer verwachten.
Maar je zegt ook dat het nauwelijks mogelijk is om met een modaal salaris een apartement te kopen. Ik zeg dat dat onzin is. Je eisen zijn gewoon te hoog.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:47 schreef inXs het volgende:
[..]
Dat is ongeveer dus wat ik zeg, wanneer je een aflossing verplicht bij het aangaan van een hypotheek wordt het maximale leenbedrag vanzelf minder en verantwoorder, je kan dus nu gewoon teveel lenen vind ik voor een hypotheek.
Ok, er zijn zaken die niet universeel te kwantificeren zijn, maar ieder mens heeft natuurlijk ook zijn eigen persoonlijke waarde toekenningquote:Op donderdag 1 juli 2010 10:42 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dan zou je de eerste zijn. Alles valt te analyseren, maar niet te kwantificeren. Zeker niet in benchmarking exercises, daar zijn die ook niet voor bedoeld.
Zorgen dat je miljonair wordquote:Op donderdag 1 juli 2010 10:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zorgen dat je niet met een restschuld blijft zitten en/of voldoende spaart
Huizen zijn zelfs nergens zo betaalbaar voor de lokale bevolking als in Nederlandquote:Op donderdag 1 juli 2010 10:48 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Maar je zegt ook dat het nauwelijks mogelijk is om met een modaal salaris een apartement te kopen. Ik zeg dat dat onzin is. Je eisen zijn gewoon te hoog.
Stel ik koop een huis van 4 ton (met 4 ton hypotheek) op het hoogtepunt van de markt. 8 jaar later word ik ernstig ziek, afgekeurd voor werk en ga ik er dusdanig in inkomen op achteruit dat ik mijn huidige woning niet meer kan betalen en dus moet verkopen. Helaas ligt de huizenmarkt op dat moment compleet op z'n gat en krijg ik nog maar 250k voor. Weliswaar had ik zelf al 50k afgelost, maar dan blijf ik dus wel met 100k restschuld zitten.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat wil je dan doen met het geld dat je verliest?
Waar ga je overigens wonen in de tussentijd ?
Ik vind Zweden nog wel een goeie. Veel hogere prijzen, maar ook dikke hypotheken tegen lage rentes en belastingvrije voeten. Ik ben daar nu ook aan het kijken met de vriendin, vrij makkelijk om in het centrum van de stad iets te kopen van 70m2 in top staat met balkon of terras.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Huizen zijn zelfs nergens zo betaalbaar voor de lokale bevolking als in Nederland
Over wat voor bedragen heb je het dan?quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:52 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik vind Zweden nog wel een goeie. Veel hogere prijzen, maar ook dikke hypotheken tegen lage rentes en belastingvrije voeten. Ik ben daar nu ook aan het kijken met de vriendin, vrij makkelijk om in het centrum van de stad iets te kopen van 70m2 in top staat met balkon of terras.
Dat het toch handig is om te weten of je je huis koopt op een relatief hoge of lage prijs. Niets biedt garanties, maar het is deel van je risico. En natuurlijk kun je nooit teveel betalen voor het huis waar je woont, maar dat houdt op als je gedwongen wordt het te verkopen.quote:
4-5 ton euro.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Over wat voor bedragen heb je het dan?
En wat voor rentevrije voeten, hypotheekrentes en wat voor hypotheek groote?quote:
Als je gewoon spaart hoef je in Nederland bij ziekte nooit je huis uitquote:Op donderdag 1 juli 2010 10:54 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat het toch handig is om te weten of je je huis koopt op een relatief hoge of lage prijs. Niets biedt garanties, maar het is deel van je risico. En natuurlijk kun je nooit teveel betalen voor het huis waar je woont, maar dat houdt op als je gedwongen wordt het te verkopen.
Hypotheek tot 90% van de waarde, rentes momenteel van 2-2.5%, waarvan 1/3 aftrekbaar is op de hoogste schijf (60%). Dus effectieve rente van 1.6-2.0%. Het grote voordeel zit hem meer in de vrije hoge hypotheken die je kunt krijgen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En wat voor rentevrije voeten, hypotheekrentes en wat voor hypotheek groote?
DAM vergeet dat er een hoop mensen zijn die na koop van een woning geen geld meer hebben om te sparen, dom? Ja natuurlijk, maar door de hoge huizenprijzen hebben veel mensen geen alternatief, wonen in een caravan of recreatiewoning is nl. niet toegestaan. Dan maar onder de brug?quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:57 schreef Irian.Jaya het volgende:
Heb je m'n voorbeeld überhaupt wel gelezen?
True.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je gewoon spaart hoef je in Nederland bij ziekte nooit je huis uit
In hoeveel landen is dat zo?quote:
Ja.... vooral omdat jij vind dat iedereen MOET kopen, dat zijn toch tegenstrijdige gedachten?quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je geeft het zelf al aan DOM
Goede stimuleringsmaatregel voor het woningbezitquote:Op donderdag 1 juli 2010 10:59 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hypotheek tot 90% van de waarde, rentes momenteel van 2-2.5%, waarvan 1/3 aftrekbaar is op de hoogste schijf (60%). Dus effectieve rente van 1.6-2.0%. Het grote voordeel zit hem meer in de vrije hoge hypotheken die je kunt krijgen.
Aardig wat, ik zie Nederland als een uitzondering.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
In hoeveel landen is dat zo?
Waar zei ik dat?quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja.... vooral omdat jij vind dat iedereen MOET kopen, dat zijn toch tegenstrijdige gedachten?
Ik ben uitgeluld. Je hebt gelijk. Als je gewoon spaart, dan kun je nooit je huis uitgezet worden.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Maak het je eigen makkelijk en zeg gewoon dat je uitgeluld bent
Je bedoelt maximum?quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als ze nu ook nog geen minimum huurprijzen hebben is het een gidsland
Geef eens een voorbeeld?quote:
Het is de normaalste zaak van de wereld dat je in 8 jaar 1,5 ton bij elkaar spaart hoor. Als je dat niet eens kunt...quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
DAM vergeet dat er een hoop mensen zijn die na koop van een woning geen geld meer hebben om te sparen, dom? Ja natuurlijk, maar door de hoge huizenprijzen hebben veel mensen geen alternatief, wonen in een caravan of recreatiewoning is nl. niet toegestaan. Dan maar onder de brug?
Ik weet niet eens hoe de huurmarkt echt werkt. Er is weinig commerciele huur, veel sociale. En dus weinig kans op een minimum prijs, eerder een maximum. Maar huizenbezit in Sweden is er "fluide", waarmee ik bedoel dat mensen gerust een huis kopen voor slechts een jaar ofzo. Alles wordt bijna verkocht via internet-veilingen en bijgaande open dagen. De makelaar zet je huis op een website en organiseert de eerstvolgende zondag een open dag. De week erna zijn biedingen op internet en aan het einde van de week heb je een koper.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Goede stimuleringsmaatregel voor het woningbezit
Als ze nu ook nog geen minimum huurprijzen hebben is het een gidsland
Hebben ze daar ook overdrachtsbelasting?quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:05 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik weet niet eens hoe de huurmarkt echt werkt. Er is weinig commerciele huur, veel sociale. En dus weinig kans op een minimum prijs, eerder een maximum. Maar huizenbezit in Sweden is er "fluide", waarmee ik bedoel dat mensen gerust een huis kopen voor slechts een jaar ofzo. Alles wordt bijna verkocht via internet-veilingen en bijgaande open dagen. De makelaar zet je huis op een website en organiseert de eerstvolgende zondag een open dag. De week erna zijn biedingen op internet en aan het einde van de week heb je een koper.
Ik moest er even aan wennen, maar het is wel lekker vlot en efficient.
Volgens mij enkel 1% "stamp duty". Makelaars kosten tot 3.5%. Scheelt dus behoorlijk met NL.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:06 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
Hebben ze daar ook overdrachtsbelasting?
Dat maakt het inderdaad wel een stuk aantrekkelijker om vaker te verhuizen. Maar als ik die prijzen hoor krijg ik al bijna een beroerte. Is leuk als je het cash kunt afrekenen, maar een stuk minder leuk als je hoofd daarvoor in de strop van een 100% hypotheek moet.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:07 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Volgens mij enkel 1% "stamp duty". Makelaars kosten tot 3.5%. Scheelt dus behoorlijk met NL.
Ik heb werkelijk geen idee. PM me anders het antwoord even.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als ik antwoord geeft is dat tegen de FAQ. Raad eens
Dank voor je antwoord per PM. Jammer dat je inbox vol zit en ik je niet terug kan antwoorden.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als ik antwoord geeft is dat tegen de FAQ. Raad eens
quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:50 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
Stel ik koop een huis van 4 ton (met 4 ton hypotheek) op het hoogtepunt van de markt. 8 jaar later word ik ernstig ziek, afgekeurd voor werk en ga ik er dusdanig in inkomen op achteruit dat ik mijn huidige woning niet meer kan betalen en dus moet verkopen. Helaas ligt de huizenmarkt op dat moment compleet op z'n gat en krijg ik nog maar 250k voor. Weliswaar had ik zelf al 50k afgelost, maar dan blijf ik dus wel met 100k restschuld zitten.
Ziek en 100k restschuld. Jippie!!!
Wederom onzin. In mijn voorbeeld leent Jantje 160k. Jantje verdient modaal 32,500 en da's netto iets van 16,500. Nu is de rente (als je hem vast zet) momenteel volgens mij iets van 5%. Tegen een belastingtarief van gemiddle 40% kost het je dus 4,800 per jaar of 400 euro per maand. Dan heeft Jantje dus nog 1,000 euro per maand om mee te doen wat hij wil. Daarvan kan hij best een beetje sparen. Niet veel, maar wel een paar duizend per jaar. Zeker als ie zijn vakantie geld nog mee neemt, etc...quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
DAM vergeet dat er een hoop mensen zijn die na koop van een woning geen geld meer hebben om te sparen, dom? Ja natuurlijk, maar door de hoge huizenprijzen hebben veel mensen geen alternatief, wonen in een caravan of recreatiewoning is nl. niet toegestaan. Dan maar onder de brug?
Je krijgt geen 100% hypotheek, het is niet zo achterlijk als in Nederland. De max is 90%.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:11 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
Dat maakt het inderdaad wel een stuk aantrekkelijker om vaker te verhuizen. Maar als ik die prijzen hoor krijg ik al bijna een beroerte. Is leuk als je het cash kunt afrekenen, maar een stuk minder leuk als je hoofd daarvoor in de strop van een 100% hypotheek moet.
10% is best haalbaar en aangezien je van de staat 70-75% van de staat krijgt bij arbeidsongeschiktheid kan je zelf ook wel uitrekenen dat je gewoon kan blijven wonen in je huisquote:Op donderdag 1 juli 2010 11:18 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Wederom onzin. In mijn voorbeeld leent Jantje 160k. Jantje verdient modaal 32,500 en da's netto iets van 16,500. Nu is de rente (als je hem vast zet) momenteel volgens mij iets van 5%. Tegen een belastingtarief van gemiddle 40% kost het je dus 4,800 per jaar of 400 euro per maand. Dan heeft Jantje dus nog 1,000 euro per maand om mee te doen wat hij wil. Daarvan kan hij best een beetje sparen. Niet veel, maar wel een paar duizend per jaar. Zeker als ie zijn vakantie geld nog mee neemt, etc...
Als ie 5 jaar lang 300 euro per maand weg legt zijn de lasten alweer gezakt tot 4,200 per jaar. Tegen die tijd verdient Jantje dankzij inflatie 18,000 netto per jaar. Dan houdt hij dus 1,150 over per maand, etc, etc....
Exact. En als je slim bent, spaar je deels door hypotheek aflossingen en deels via een spaarrekening. Dat zorgt ervoor dat je de rente nog behoorlijk lang kunt betalen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
10% is best haalbaar en aangezien je van de staat 70-75% van de staat krijgt bij arbeidsongeschiktheid kan je zelf ook wel uitrekenen dat je gewoon kan blijven wonen in je huis
De helft aflossingsvrij, dat komt ongeveer overeen met de situatie die ik hier schets. Dan heb je bij een hypotheek van 4 ton en een geleidelijke opbouw van je spaardeel na 8 jaar ongeveer 50k gespaard.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:17 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Daarom heb ik de helft aflossingsvrij"en niet volledig. Dat gedeelte spaar ik zelf via een spaarrekening.
Bij langdurige ziekte kan ik dit "potje" aanspreken om het nog heel lang uit te zingen.
Dat zou best kunnen hoor. Maar dan heb je vast geen hypotheek van 4 ton. Ik zou het met 7k per jaar ook kunnen uitzingen.quote:Als ik werkloos raak dan heb ik 7000 euro nodig per jaar nodig om rond te komen dan ga ik er worst case vannuit dat ik GEEN uitkering van de overheid krijg.
Nee, nou goed, een 90% hypotheek dan. 90% van 4-5 ton is nog steeds een boel geld om aan de bank schuldig te zijn.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:19 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Je krijgt geen 100% hypotheek, het is niet zo achterlijk als in Nederland. De max is 90%.
Als je 8 jaar lang(voorbeeld) 300 euro in de maand spaart kan je 10 jaar lang 300 euro in de maand gebruiken voor de aflossing van je hypotheek als je ziek wordt en nooit meer andere inkomsten hebt(en niet je inkomsten aanpast)quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:23 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Exact. En als je slim bent, spaar je deels door hypotheek aflossingen en deels via een spaarrekening. Dat zorgt ervoor dat je de rente nog behoorlijk lang kunt betalen.
Da's waar. Maar goed, voor een jong stel met twee banen is het natuurlijk prima.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:26 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
Nee, nou goed, een 90% hypotheek dan. 90% van 4-5 ton is nog steeds een boel geld om aan de bank schuldig te zijn.
Voor mensen die "verstandig" met geld omgaan wel, maar voor de gemiddelde consumptiezombie echt niet.quote:
Iemand die genoeg verdient om een 100% hypotheek op een woning van 4 ton te kunnen krijgen, krijgt bij arbeidsongeschiktheid geen 70-75% van de staat. Je moet dan eerder denken aan 40%. Het dagloon aan de hand waarvan de uitkering berekend wordt, is namelijk gemaximeerd.quote:en aangezien je van de staat 70-75% van de staat krijgt bij arbeidsongeschiktheid
Dat kan weleens vies tegenvallen. Alles hangt er vanaf hoelang je al in het huis woont en hoelang je dus al hebt kunnen sparen. Daarnaast worden de vaste lasten (OZB en andere heffingen, gas/water/licht) ook niet minder omdat je ziek bent.quote:kan je zelf ook wel uitrekenen dat je gewoon kan blijven wonen in je huis
Dat is het hele punt: mensen die niet verstandig met geld om kunnen gaan, moeten geen huis kopen. Klaar.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:38 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
Voor mensen die "verstandig" met geld omgaan wel, maar voor de gemiddelde consumptiezombie echt niet.
Die persoon moet ook meer kunnen sparen en heeft dus na 3 jaar al genoeg kunnen sparen om de rente nog jaren daarna door te kunnen betalen.quote:[..]
Iemand die genoeg verdient om een 100% hypotheek op een woning van 4 ton te kunnen krijgen, krijgt bij arbeidsongeschiktheid geen 70-75% van de staat. Je moet dan eerder denken aan 40%. Het dagloon aan de hand waarvan de uitkering berekend wordt, is namelijk gemaximeerd.
Mensen met een hoog inkomen en grote hypotheek moeten sneller goed kunnen sparen. Mensen met een laag inkomen krijg genoeg hulp van de staat. Niemand hoeft zijn huis uit.quote:[..]
Dat kan weleens vies tegenvallen. Alles hangt er vanaf hoelang je al in het huis woont en hoelang je dus al hebt kunnen sparen. Daarnaast worden de vaste lasten (OZB en andere heffingen, gas/water/licht) ook niet minder omdat je ziek bent.
Natuurlijk, als je een hele dikke spaarpot hebt, zing je het ritje wel uit. Maar die dikke spaarpot hebben de meeste mensen pas na 15 jaar ofzo, en niet na 8.
In dat geval heb ik dus 1miljoen en is het huis van 4 ton allang afbetaald.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Op hoeveel is het precies afgekapt?
Voor iemand die een huis van 4 ton kan betalen is 10% pak hem beet een ton, daar kan je huis al bijna van aflossen
Je begrijpt het wederom niet, ga het nog een keer allemaal lezenquote:Op donderdag 1 juli 2010 11:44 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
In dat geval heb ik dus 1miljoen en is het huis van 4 ton allang afbetaald.
Bij arbeidsongeschiktheid hoef ik dan mijn huis iid niet uit.
Een arbeidsongeschiktheidsuitkering bedoel je? Die is afgekapt op ongeveer Ī2700 bruto per maand. Dat is de maximale uitkering die je bij arbeidsongeschiktheid kunt krijgen. Deze wordt wel jaarlijks geïndexeerd.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Op hoeveel is het precies afgekapt?
quote:Voor iemand die een huis van 4 ton kan betalen is 10% pak hem beet een ton, daar kan je huis al bijna van aflossen
In theorie kan het allemaal wel. In de praktijk komt het er vrijwel nooit van om zulke hoge bedragen opzij te zetten. Niemand doet dat. Men koopt liever een leuke nieuwe auto of een boot.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:42 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat is het hele punt: mensen die niet verstandig met geld om kunnen gaan, moeten geen huis kopen. Klaar.
[..]
Die persoon moet ook meer kunnen sparen en heeft dus na 3 jaar al genoeg kunnen sparen om de rente nog jaren daarna door te kunnen betalen.
[..]
Mensen met een hoog inkomen en grote hypotheek moeten sneller goed kunnen sparen. Mensen met een laag inkomen krijg genoeg hulp van de staat. Niemand hoeft zijn huis uit.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:08 schreef Irian.Jaya het volgende:
Stel iemand verdient 100k en koopt een huis van 4,5 ton met een 100% hypotheek. Dat betekent dus per jaar ongeveer Ī22.500 rente (5%) betalen aan de bank. Rekening houdend met het eigenwoningforfait levert dit een aftrekpost op van Ī20.000. Het belastbaar inkomen van deze persoon wordt hierdoor 80k. Hiervan houd je netto per jaar ongeveer 45k over als besteedbaar inkomen.
Stel dat deze persoon redelijk zuing leeft en hier elk jaar de helft van spaart. Dat is dus weer die Ī22.500 per jaar. Daar kan hij precies één jaar de hypotheekrente aan de bank van betalen, als hij ziek wordt en (bijna) geen inkomsten meer heeft.
Elk jaar maximaal sparen levert hem dus ongeveer een jaar uitstel op om z'n huis uitgezet te worden. Dan hangt het er dus maar net vanaf hoeveel jaar je al gespaard hebt voordat je ziek wordt, hoe lang het duurt voordat de bank je je huis uit komt trappen.
Praat voorjezelf aub. niet iedereen maakt zich slaaf van zijn eigen consumptie drang.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:59 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
In theorie kan het allemaal wel. In de praktijk komt het er vrijwel nooit van om zulke hoge bedragen opzij te zetten. Niemand doet dat. Men koopt liever een leuke nieuwe auto of een boot.
"Bijna ieder huishouden" is een beetje overdreven in een land met ruim 2,5 miljoen alleenstaanden, ongeveer een derde van alle huishoudens.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:16 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan het feit dat tegenwoordig bijna ieder huishouden tweeverdieners zijn. Wat dus ook weer een stukje risico spreiding is.
Dat is waar. Als je een beetje financieel inzicht hebt, hoef je inderdaad niet in de problemen te komen. Dan verzeker je je gewoon tegen grote risico's die je zelf niet kunt afvangen, of je neemt een minder hoge hypotheek dan het maximale bedrag.quote:Je ziet het allemaal nogal zwart allemaal. Als je een beetje financieel inzicht hebt en daar ook naar handeld hoef je echt niet in de problemen te komen in Nederland.
Ik praat niet voor mezelf. Ik hoef geen boot.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:17 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Praat voorjezelf aub. niet iedereen maakt zich slaaf van zijn eigen consumptie drang.
Dat is inderdaad het probleem.quote:Mensen willen tegenwoordig teveel DAT is het probleem.
Ik ook niet hoor. Nouja, met die DSB-stakkers in sommige gevallen nog wel, maar niet met lieden die het geld over de balk gesmeten hebben en nu aan de grond zitten.quote:Met al die DSB stakkers en mensen die kosten wat het kost een nieuwe auto willen rijden heb ik totaal geen medelijden.
Als 10% een ton is, hoeveel is 100%?quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je begrijpt het wederom niet, ga het nog een keer allemaal lezen
Hoeveel van die 2,5 miljoen huishoudens krijgen alimentatie?quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:20 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
"Bijna ieder huishouden" is een beetje overdreven in een land met ruim 2,5 miljoen alleenstaanden, ongeveer een derde van alle huishoudens.
www.uwv.nlquote:
Doe ik ook niet. Ik lach om jou.quote:2) Lach nu niet om je zelf, zeg gewoon dat je het niet begrijpt
Jij mag dat, zou pas een probleem worden als je dat niet zou doenquote:Op donderdag 1 juli 2010 12:58 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
www.uwv.nl
[..]
Doe ik ook niet. Ik lach om jou.
Daar staat het nietquote:
http://www.fd.nl/artikel/(...)urft-geen-huis-kopenquote:De index die de koopintentie weergeeft, staat op het laagste niveau sinds het begin van de meting in 1985. Dat blijkt uit een persbericht van ING. In de tweede helft van 2009 steeg de index nog, maar dat was slechts een tijdelijke opleving.
Een aangetast koopsentiment kan wijzen op een nieuwe terugval in het aantal woning transacties. Dit kan leiden tot een groter woningaanbod en een langere verkooptijd, waardoor de prijzen op de huizenmarkt verder kunnen dalen.
In mei is er al een duidelijke daling te zien in het aantal transacties op de woningmarkt, maar volgens ING hoeft dit niet te wijzen op een trend. De bank voorspelt dat de huizenprijzen dit jaar een bodem bereiken en in 2011 zullen opkrabbelen met 1%.
Hypotheekrenteaftrek
Volgens ING is de sombere stemming op de huizenmarkt te wijten aan een daling van het consumentenvertrouwen en de verhitte discussie over de hypotheekrenteaftrek.
Toen jij nog gebanned was..quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wanneer kwam de ING met onzin?
Nee dat vroeg ik niet, nog een keer dan voor de wat minder snuggere onder onsquote:Op donderdag 1 juli 2010 13:10 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Toen jij nog gebanned was..![]()
Je vraag moest eigenlijk meer zijn: Wanner kwam de ING niet met onzin?
edit
laat maar.. had me verward met een ander programma.
Jawel hoor. Even goed zoeken op die website naar hoe de hoogte van de WGA en de IVA bepaald wordt. Daar wordt melding gemaakt van een "maximum dagloon". De hoogte van dat maximum dagloon leidt weer tot de eerder door mij genoemde bruto uitkering van Ī2700.quote:
Ze komen bijna dagelijks met onzin:quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee dat vroeg ik niet, nog een keer dan voor de wat minder snuggere onder ons
Wanneer kwam de ING dan met onzin?
P.S. Personelijke aanvallen laat alleen zien dat jij de verstandelijke vermogens en de opvoeding mist om een discussie aan te gaan
En waarom is het onzin?quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:20 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Ze komen bijna dagelijks met onzin:
http://www.ing.nl/particu(...)rsbericht/index.aspx
En nee het was geen persoonlijk aanval. Dat je gebanned was, is een feit.
En alsof jij lekker kan discussieren met je one liners..
Je moet gewoon even zoeken op die website naar hoe de hoogte van de WGA en de IVA bepaald wordt. Daar wordt melding gemaakt van een "maximum dagloon". De hoogte van dat maximum dagloon leidt weer tot de eerder door mij genoemde bruto uitkering van Ī2700.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat moet jij dus doen, jij bent immers diegene die onzin in de wereld gooit
Dan verkoop je huis, had je maar niet ziek moeten wordenquote:Op donderdag 1 juli 2010 13:22 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
Je moet gewoon even zoeken op die website naar hoe de hoogte van de WGA en de IVA bepaald wordt. Daar wordt melding gemaakt van een "maximum dagloon". De hoogte van dat maximum dagloon leidt weer tot de eerder door mij genoemde bruto uitkering van Ī2700.
Ik wist dit al, omdat m'n pa ook zo'n uitkering kreeg toen hij ziek werd. Die ging er ook fors op achteruit, maar had gelukkig nog wel wat achter de hand. Maar als je eenmaal in gaat teren gaat het sneller dan je denkt.
Ja precies. Je hebt gelijk. Had je maar niet ziek moeten worden.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan verkoop je huis, had je maar niet ziek moeten worden
Dus een ziekte geeft je het recht om een meer dan 'basic' levensstijl te hebben op de kosten van de werkende belastingbetaler?quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:26 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
Ja precies. Je hebt gelijk. Had je maar niet ziek moeten worden.
Wel vervelend om je huis te moeten verkopen precies op het moment dat de huizenmarkt langdurig op z'n gat ligt. Gelukkig is dit voor mijn pa niet meer van toepassing, want die is inmiddels toch al dood.
Wie zegt dat?quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus een ziekte geeft je het recht om een meer dan 'basic' levensstijl te hebben op de kosten van de werkende belastingbetaler?
Jij gaat hier uit van een AFHquote:Op donderdag 1 juli 2010 11:18 schreef Drive-r het volgende:
Wederom onzin. In mijn voorbeeld leent Jantje 160k. Jantje verdient modaal 32,500 en da's netto iets van 16,500. Nu is de rente (als je hem vast zet) momenteel volgens mij iets van 5%. Tegen een belastingtarief van gemiddle 40% kost het je dus 4,800 per jaar of 400 euro per maand. Dan heeft Jantje dus nog 1,000 euro per maand om mee te doen wat hij wil. Daarvan kan hij best een beetje sparen. Niet veel, maar wel een paar duizend per jaar. Zeker als ie zijn vakantie geld nog mee neemt, etc...
Als ie 5 jaar lang 300 euro per maand weg legt zijn de lasten alweer gezakt tot 4,200 per jaar. Tegen die tijd verdient Jantje dankzij inflatie 18,000 netto per jaar. Dan houdt hij dus 1,150 over per maand, etc, etc....
quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:16 schreef Revolution-NL het volgende:
Je gaat voorbij aan het feit dat tegenwoordig bijna ieder huishouden tweeverdieners zijn. Wat dus ook weer een stukje risico spreiding is.
Nee hoor een groot deel van die stakkers hebben een huis gekocht dankzij alle marketing. Nu gaan ze beiden samenwonen, kopen een grotere gezamenlijke woning en raken beiden hun kleine veel te dure appartementje aan de straatstenen niet meer kwijtquote:
Bron or it didnt happenquote:Op donderdag 1 juli 2010 14:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee hoor een groot deel van die stakkers hebben een huis gekocht dankzij alle marketing. Nu gaan ze beiden samenwonen, kopen een grotere gezamenlijke woning en raken beiden hun kleine veel te dure appartementje aan de straatstenen niet meer kwijt
En hoeveel hebben er een koophuis, hebben geen alimentatie en blijven altijd alleenstaand?quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
![]()
Er waren nog nooit zoveel 1 persoon huishoudens in NL als nu.
It happensquote:
Hoe moet ik dat wetenquote:Op donderdag 1 juli 2010 14:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En hoeveel hebben er een koophuis, hebben geen alimentatie en blijven altijd alleenstaand?
www.uwv.nlquote:Op donderdag 1 juli 2010 14:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Bron or it didnt happen
Waarom post je dan meteen met eenquote:
quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:10 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Waarom post je dan meteen met eenop mijn reactie. We hebben het hier over huiseigenaren met een koophuis die geen subsidie ontvangen.
Ik durf te stellen dat het een grootdeel van de huiseigenaren tweeverdieners zijn. Zeker in de leeftijds categorie 20 - 40
Alleenstaande huren vaak of trekken allementatie
En als je een verdiener bent en niet alleenstaand schop je wijf onder de reetquote:
Bron?quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:10 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Waarom post je dan meteen met eenop mijn reactie. We hebben het hier over huiseigenaren met een koophuis die geen subsidie ontvangen.
Ik durf te stellen dat het een grootdeel van de huiseigenaren tweeverdieners zijn. Zeker in de leeftijds categorie 20 - 40
Alleenstaande huren vaak of trekken allementatie
De kans dat je promotie maakt is ook 2 keer zo grootquote:Op donderdag 1 juli 2010 14:28 schreef Terrorizer het volgende:
Als je alleen een huis kan kopen als je een tweeverdiener bent. Dan is er toch iets goeds mis..?
En nee, tweeverdiener is geen risico spreiding. Het is juist nog een groter risico, de kans is 2x zo groot dat er een inkomen verloren gaat. Om vervolgens het huis niet meer te kunnen betalen.
Wat is daar zoquote:Op donderdag 1 juli 2010 14:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De kans dat je promotie maakt is ook 2 keer zo groot
quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:28 schreef Terrorizer het volgende:
Als je alleen een huis kan kopen als je een tweeverdiener bent. Dan is er toch iets goeds mis..?
En nee, tweeverdiener is geen risico spreiding. Het is juist nog een groter risico, de kans is 2x zo groot dat er een inkomen verloren gaat. Om vervolgens het huis niet meer te kunnen betalen.
Je draait er omheen er word hierboven gesteld dat tweeverdieners altijd een volle hypotheek nemen op twee inkomens omdat je anders geen huis kan betalenquote:Op donderdag 1 juli 2010 14:46 schreef Terrorizer het volgende:
Er wordt beweerd dat eenverdieners geen huizen kunnen kopen.
Dan kom je automatish bij meerverdieners.
Max of geen max hypotheek, dat maakt niet uit.
Als je nog "een beetje wilt leven", moet je maar daarvoor kiezen en niet voor een koophuis. En dat die kneuzenhypotheken een probleem zijn, ontken ik nergens. Ik zeg enkel dat het wel te betalen is blijkbaar.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jij gaat hier uit van een AFH![]()
Zodoende zijn we in de shit gekomen, door al die leenidioten die alleen maar kijken naar de hoeveelheid rente die ze moeten betalen. Daarnaast... denk jij dat iemand die 1000 euro per maand overhoud daar 300 euro in de maand van spaart? Wat denk jij dat zo'n iemand aan verder kosten heeft naast zijn hypotheek? Dat is meer dan 700 euro voor de meesten, tenminste als je nog een beetje wilt leven.
Huurhuis is vaak duurder en zou het altijd moeten zijnquote:Op donderdag 1 juli 2010 14:54 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Als je nog "een beetje wilt leven", moet je maar daarvoor kiezen en niet voor een koophuis. En dat die kneuzenhypotheken een probleem zijn, ontken ik nergens. Ik zeg enkel dat het wel te betalen is blijkbaar.
Dat betwist ik. Beide.quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Huurhuis is vaak duurder en zou het altijd moeten zijn
Hoeft niet altijd.quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan begrijp ik niet waarom we nu in een crisis zitten.quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:54 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Als je nog "een beetje wilt leven", moet je maar daarvoor kiezen en niet voor een koophuis. En dat die kneuzenhypotheken een probleem zijn, ontken ik nergens. Ik zeg enkel dat het wel te betalen is blijkbaar.
Dat ligt eraan, dit soort lui krijgen toch social huur en dat is goedkoper.quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Losers hou je altijd. Als je de marktregulering in de huurhuizen afschaft stroomt vrijwel iedereen vanzelf door naar een koophuisquote:Op donderdag 1 juli 2010 15:19 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat ligt eraan, dit soort lui krijgen toch social huur en dat is goedkoper.
Mijn verhuurder heeft eens een voorstel gedaan om mij het huis te verkopen, met een aflossingsvrije hypotheek zou me dat 80 euro in de maand meer kosten. Uiteraard wou de corporatie dik verdienen aan de verkoop van de woningquote:Op donderdag 1 juli 2010 14:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Losers hou je altijd. Als je de marktregulering in de huurhuizen afschaft stroomt vrijwel iedereen vanzelf door naar een koophuis
Ik ook, maar het is DAM's stokpaardje om de sociale huurder uit te roeienquote:
quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:23 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik ook, maar het is DAM's stokpaardje om de sociale scheef huurder uit te roeien
En waarom deed je dat niet?quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mijn verhuurder heeft eens een voorstel gedaan om mij het huis te verkopen, met een aflossingsvrije hypotheek zou me dat 80 euro in de maand meer kosten. Uiteraard wou de corporatie dik verdienen aan de verkoop van de woning
'Winnaars' lenen als koningen een kapitaal om daarmee hun te dure kot te financierenquote:Op donderdag 1 juli 2010 15:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Losers hou je altijd. Als je de marktregulering in de huurhuizen afschaft stroomt vrijwel iedereen vanzelf door naar een koophuis
Goedquote:Op donderdag 1 juli 2010 15:25 schreef xenobinol het volgende:
[..]
'Winnaars' lenen als koningen een kapitaal om daarmee hun te dure kot te financieren![]()
Hoe voelt dat eigenlijk om een winnaar te zijn DAM
Mmmm.... meer betalen om vervolgens te huren bij de bankquote:Op donderdag 1 juli 2010 15:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En waarom deed je dat niet?
Zo gek is dat niet met jou als huurderquote:Op donderdag 1 juli 2010 15:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mmmm.... meer betalen om vervolgens te huren bij de bank![]()
Je hebt niet gezien waar ik woon kennelijk, dat huis gaat alleen maar in waarde achteruit
Natuurlijk. Dan moeten namelijk al die sociale woningsbouw lui opeens 2-3x zoveel huur betalen.quote:
We zouden blij moeten zijn met huurders als ik, ik werk voor mijn geld, vang geen subsidies, betaal het volle pond aan belastingen. En jij wilt dat mensen zoals ik mij bekeren tot het slavendom van de bankenquote:Op donderdag 1 juli 2010 15:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zo gek is dat niet met jou als huurder
Wie is er bankslaaf?quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:29 schreef xenobinol het volgende:
[..]
We zouden blij moeten zijn met huurders als ik, ik werk voor mijn geld, vang geen subsidies, betaal het volle pond aan belastingen. En jij wilt dat mensen zoals ik mij bekeren tot het slavendom van de banken![]()
Daarom vroeg ik me af hoe dat voelt om bankslaaf te zijn, volgens mij een stuk minder met de huidige recessie op de huizenmarkt
Uiteraard. En waar denk je dat ze daarna terecht komen? In een koophuis??? En wie gaat die armoedzaaiers die hypotheek verstrekken? Linke Louistje?quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:28 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Natuurlijk. Dan moeten namelijk al die sociale woningsbouw lui opeens 2-3x zoveel huur betalen.
Ik voorspel een burgeroorlog en/of een revolutie met valbijl en alquote:Op donderdag 1 juli 2010 15:28 schreef Drive-r het volgende:
Natuurlijk. Dan moeten namelijk al die sociale woningsbouw lui opeens 2-3x zoveel huur betalen.
Dat. En het zal erg druk worden onder de vele bruggen die Nederland rijk is.quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik voorspel een burgeroorlog en/of een revolutie met valbijl en al
Luister, ik zeg niet dat het realistisch is, snugger.quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:31 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
Uiteraard. En waar denk je dat ze daarna terecht komen? In een koophuis??? En wie gaat die armoedzaaiers die hypotheek verstrekken? Linke Louistje?
Mensen met een hypotheek en een 'onverkoopbaar' huis misschien?quote:
Laten we het hier gemoedelijk houden heh. Ik weet heus wel dat jij slim genoeg bent om te snappen dat dit niet gaat werken.quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:33 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Luister, ik zeg niet dat het realistisch is, snugger.
Das niemand in Nederland danquote:Op donderdag 1 juli 2010 15:33 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mensen met een hypotheek en een 'onverkoopbaar' huis misschien?
Ooit wat over gehoord ja... maar je moet bijna niets of minder verdienen om daar recht op te hebben, over het algemeen zijn dat alleen mensen die al 'gesubsidieerd' worden die daar aanspraak op kunnen maken.quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ooit van huursubsidie gehoord?
Geloof me... er zijn huizen die onverkoopbaar zijn. Is het niet dat er niemand wil wonen, dan wel omdat de huidige eigenaar de illusie heeft dat hij/zij er een bepaalde prijs voor kan krijgen en daarom zijn prijs niet wil aanpassen naar een realistisch niveau.quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Das niemand in Nederland dan
Dank je.quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:34 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
Laten we het hier gemoedelijk houden heh. Ik weet heus wel dat jij slim genoeg bent om te snappen dat dit niet gaat werken.
Er is geen keus als de huren worden geliberaliseerd.quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:36 schreef Irian.Jaya het volgende:
Als scheefhuren verboden wordt, dan ga ik wel in het tuinhuisje van m'n ma wonen. Plek zat!
Je denkt toch zeker niet dat ik meer dan 300 euro per maand over heb voor een beetje "woongenot"?
Je spreekt je eigen nu zelf tegen alleen heb je het zelf niet in de gatenquote:Op donderdag 1 juli 2010 15:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Geloof me... er zijn huizen die onverkoopbaar zijn. Is het niet dat er niemand wil wonen, dan wel omdat de huidige eigenaar de illusie heeft dat hij/zij er een bepaalde prijs voor kan krijgen en daarom zijn prijs niet wil aanpassen naar een realistisch niveau.
Ik heb nog een 6 persoons bungalowtentquote:Op donderdag 1 juli 2010 15:36 schreef Irian.Jaya het volgende:
Als scheefhuren verboden wordt, dan ga ik wel in het tuinhuisje van m'n ma wonen. Plek zat!
Je denkt toch zeker niet dat ik meer dan 300 euro per maand over heb voor een beetje "woongenot"?
Natuurlijk wel. Je hebt altijd een keus. De één vindt woongenot belangrijk, de ander vindt het belangrijk om niet hard te hoeven werken of om 5 keer per jaar op vakantie te gaan naar verre oorden.quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Er is geen keus als de huren worden geliberaliseerd.
Het tuinhuisje heh. Nu niet de boel gaan verdraaien.quote:Maar veel succes op de zolderkamer van je ouders
Thuinhuisjes mogen niet permanent bewoond worden, dus niet mogelijkquote:Op donderdag 1 juli 2010 15:41 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Je hebt altijd een keus. De één vindt woongenot belangrijk, de ander vindt het belangrijk om niet hard te hoeven werken of om 5 keer per jaar op vakantie te gaan naar verre oorden.
Sommigen kunnen het allemaal tegelijk, maar dat zijn de lucky few.
[..]
Het tuinhuisje heh. Nu niet de boel gaan verdraaien.
Veel succes overigens met de 24/365 zorg voor je ouders en met het scoren van een chickquote:Op donderdag 1 juli 2010 15:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Thuinhuisjes mogen niet permanent bewoond worden, dus niet mogelijk
Ik heb het al eens eerder gezegd onder een ander account, maar ik zit er dus echt over te denken om een stacaraven aan het strand te kopen en daar zogezegd "permanent" te gaan wonen. Momenteel verwisselen die met een behoorlijke discount van eigenaar en zo'n caravan kan ik cash afrekenen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:41 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik heb nog een 6 persoons bungalowtent
Ik zie dat niet zo snel gebeuren in NL, er zijn nu al reeds gemeenten die leenkoningen in hun veel te dure huis laten zitten met als argument dat noodopvang duurder is als de overname van de huidige woning. We zijn geen bananenrepubliek tenslotte. De huren liberaliseren is iets dat door de VVD gepropageerd word, maar deze landverraders durven niet te doen tegen de HRA. Wat een nepliberalen zijn het eigenlijk toch ookquote:Op donderdag 1 juli 2010 15:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er is geen keus als de huren worden geliberaliseerd.
Maar veel succes op de zolderkamer van je ouders
Die zorg heb ik toch wel. Voor m'n moeder tenminste, want m'n pa was al dood, remember?quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Veel succes overigens met de 24/365 zorg voor je ouders
Joh, de illusie dat ik nog eens huisje, boompje, beestje zou gaan met een Nederlandse vrouw, heb ik jaren geleden al opgegeven. Nee, ik ga dit jaar gewoon weer naar Thailand op vakantie.quote:en met het scoren van een chick
Te hard rijden mag ook niet. Toch doet iedereen het.quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gewoon met 100 man inschrijven op 1 adres en lekker in een tuinhuisje gaan wonenquote:Op donderdag 1 juli 2010 15:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als we nu allebei even een tuinhuisje regelen, dan ruilen we gewoon om de drie maanden.quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Gewoon met 100 man inschrijven op 1 adres en lekker in een tuinhuisje gaan wonen![]()
Geen gemeente die daar wat tegen doet, want je hoeft maar een paar dagen per jaar in een ander tuinhuisje te overnachten
Je hebt daar toch ook volwassen vrouwen mag ik aannemen?quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een pedo vakantie naar Thailand en wonend in een caravan
Wat ben jij cool
Je moet het ongeveer zo zien. Een huis illegaal bewonen is zoiets als 50 km te hard rijden waarna je rijbewijs kwijt bent en je auto verbeurd wordt verklaardquote:Op donderdag 1 juli 2010 15:48 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
Te hard rijden mag ook niet. Toch doet iedereen het.
Ongetwijfeld maar laten we het maar op houden dat het niet toevallig is dat oude vieze mannetjes die in Nederland niet aan de man kunnen komen in Thailand op vakantie gaanquote:Op donderdag 1 juli 2010 15:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je hebt daar toch ook volwassen vrouwen mag ik aannemen?
Ja en inschrijven doen we gewoon bij een junk die volle subsidie trekt, die geef je een kratje pils en je mag adres gebruiken om je in te schrijvenquote:Op donderdag 1 juli 2010 15:50 schreef Irian.Jaya het volgende:
Als we nu allebei even een tuinhuisje regelen, dan ruilen we gewoon om de drie maanden.
Is toch ook cool?quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:51 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Oehhh... Laat iemand zich even kennen. Had ik niet van DAM verwacht
Jaja. Lekker met twee maten meten. Jij trapt graag naar beneden als je jezelf succesvoller vindt. Maar je vindt het altijd maar moeilijk te accepteren als anderen blijkbaar succesvoller zijn dan jij.quote:
Waarom zou je je eigenlijk nog inschrijven? Is toch nergens voor nodig? Moet je weer meer belasting betalen, en dat betekent minder kratten bier en jonko's.quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja en inschrijven doen we gewoon bij een junk die volle subsidie trekt, die geef je een kratje pils en je mag adres gebruiken om je in te schrijven
Vooral dat laatste.quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat geld kunnen we veel beter besteden aan drugs, drank en dure hoeren
Words of wisdomquote:Op donderdag 1 juli 2010 16:04 schreef Irian.Jaya het volgende:
En je weet hoe het gaat heh. Als je eenmaal veel dure hoeren om je heen hebt, dan komen de gratis exemplaren vanzelf. Vrouwen trekken nu eenmaal vrouwen aan.
No place like homequote:Ik voorspel gouden tijden in onze tuinhuisjes. Of nog beter: in onze stacaravans aan het strand, van alle gemakken voorzien.
Als ik een paar keer praat over geld/succes/geluk, verwijt je mij dat ik te patserig ben, etc... Als een andere user praat over het tekort aan geld/succes/geluk, verwijt je hem dat hij een loser is.quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Jij beweert te weten wat mijn succes-rate is en hoe ik die van andere ervaar dus dat lijkt me vrij logisch
Pietje is weer bezigquote:Op donderdag 1 juli 2010 17:04 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Als ik een paar keer praat over geld/succes/geluk, verwijt je mij dat ik te patserig ben, etc... Als een andere user praat over het tekort aan geld/succes/geluk, verwijt je hem dat hij een loser is.
Dat is alles wat ik weet.
Ik heb gesprokenquote:
Eerst stond er:quote:
Waar stond dat en waarom is het grof? You lost me. Maakt niet uit.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Eerst stond er:
Moet je maar normaal doen
Das wel heel erg grof natuurlijk
Ik ben Pietje Puk ook al lang kwijtquote:Op donderdag 1 juli 2010 19:27 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Waar stond dat en waarom is het grof? You lost me. Maakt niet uit.
Doe eens lief tegen double-O-zevenquote:Op donderdag 1 juli 2010 19:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik ben Pietje Puk ook al lang kwijt
Het geeft anders prima de status van de 'markt' weerquote:Op donderdag 1 juli 2010 20:06 schreef Revolution-NL het volgende:
Wat een bagger topic is dit toch geworden. Zonde.
Eens, net een economische conjuctuur. Het gaat op en neer, soms is het een lange tijd erg interessant daarna is het een lange tijd bagger, zoals nu...quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:06 schreef Revolution-NL het volgende:
Wat een bagger topic is dit toch geworden. Zonde.
quote:do 01 jul 2010, 23:24
Kamer wil bouwsector en woningmarkt helpen
DEN HAAG - Een ruime meerderheid in de Tweede Kamer wil dat het kabinet maatregelen neemt om de bouwsector te steunen en de woningmarkt te stimuleren. De Kamer pleitte daar donderdag voor op de laatste dag voor het zomerreces.
Zo wil de Kamer de verhoging van nationalehypotheekgarantie met een jaar verlengen. Ook moet het btw-tarief voor renovatie van de eigen woning zo snel mogelijk omlaag van 19 naar 6 procent. Verder wil de Kamer de periode verlengen waarin een beroep kan worden gedaan op de vrijstelling voor de overdrachtsbelasting bij doorverkoop van een woning. Die is nu zes maanden en moet wat de Kamer betreft naar achttien maanden.
Ja dat kost weer belasting hequote:Op donderdag 1 juli 2010 23:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kun je toch net zo goed de overdrachtsbelasting afschaffen?
Een stijging van 100% valt blijkbaar dus meequote:NHG moet veel vaker uitkeren
Het aantal mensen met een NHG-hypotheek dat hun huis gedwongen moest verkopen met verlies is in de eerste zes maanden van 2010 verdubbeld tot zeshonderd, vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder.
Dat meldde de Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen (WEW), die de Nationale Hypotheek Garantie (NHG) uitvoert, vrijdag 2 juli.
Werkloosheid
Volgens het WEW wordt bijna de helft van de gedwongen verkopen waar verlies op wordt geleden veroorzaakt door echtscheiding. "In ongeveer 10 procent van de gevallen is werkloosheid de oorzaak." Algemeen directeur Karel Schiffer van de NHG vindt deze stijging "tegen de achtergrond van de kredietcrisis" meevallen.
Het aantal mensen dat in de eerste zes maanden van het jaar een garantiehypotheek aanvroeg, nam fors toe van 37.000 vorig jaar tot ongeveer 60.000 dit jaar.
Ik denk dat hij bedoeld dat het aantal verkopen met verlies dat wordt veroorzaakt door werkloosheid wel meevalt. Het grootste deel komt door een echtscheiding.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:25 schreef DRidder het volgende:
[..]
Een stijging van 100% valt blijkbaar dus mee
quote:Koopintenties huizenmarkt naar historisch dieptepunt
Nederlanders waren in de afgelopen 25 jaar niet zo terughoudend met het kopen van een huis.
Dat blijkt uit het maandelijkse Consumenten Conjunctuuronderzoek van het CBS. In het tweede halfjaar van 2009 was er nog sprake van een opleving, maar nu is er weer sprake van een daling. In juni daalden voor de vijfde achtereenvolgende maand de koopintenties. De index bevindt zich nu op het laagse niveau sinds in 1985 werd begonnen met meten.
Wees niet bang, dat halen ze echt wel weer ergens anders op. Linksom of rechtsom, de overheid plukt zijn burgers heus wel.quote:
De BTW met 13% verlagen niet toch?quote:
quote:Het aantal mensen met een NHG-hypotheek dat hun huis gedwongen moest verkopen met verlies is in de eerste zes maanden van 2010 verdubbeld tot zeshonderd, vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder.
Dat meldde de Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen (WEW), die de Nationale Hypotheek Garantie (NHG) uitvoert, vrijdag 2 juli.
Werkloosheid
Volgens het WEW wordt bijna de helft van de gedwongen verkopen waar verlies op wordt geleden veroorzaakt door echtscheiding. "In ongeveer 10 procent van de gevallen is werkloosheid de oorzaak." Algemeen directeur Karel Schiffer van de NHG vindt deze stijging "tegen de achtergrond van de kredietcrisis" meevallen.
Het aantal mensen dat in de eerste zes maanden van het jaar een garantiehypotheek aanvroeg, nam fors toe van 37.000 vorig jaar tot ongeveer 60.000 dit jaar.
Uitgeluld dus, maar omdat ik wel fatsoen hebquote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:11 schreef luckyb1rd het volgende:
Ga ik niet zeggen omdat je zelf ook geen antwoord geeft op gestelde vragen..
Jeetje .... wordt er nog meer geld in die bodemloze put gegooid. Ben benieuwd bij wie we het geld vandaan gaan halen ....quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:34 schreef luckyb1rd het volgende:
Ik voorspel tegen 2013 is het NHG potje leeg:
http://www.z24.nl/z24geld(...)_vaker_uitkeren.html
[..]
dat als de overheid een euro uitgeeft ook een euro aan inkomsten nodig heeftquote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volgens mij weet je nog niet helemaal hoe het werkt
Ik welquote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:53 schreef Snackbar het volgende:
[..]
dat als de overheid een euro uitgeeft ook een euro aan inkomsten nodig heeft
Nee dat heb ik nooit begrepen. Jij ook niet toch?
hahaquote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Uitgeluld dus, maar omdat ik wel fatsoen heb
Welke vragen?
Dat ze stoppen met nieuwbouw is voor huizenbezitters wel positief natuurlijk. Dat zet enigszins een rem op het aanbod en dus op de daling van de prijzen. Al vrees ik toch dat er geen redden meer aan is, omdat starters de huidige prijzen simpelweg niet meer kunnen betalen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:46 schreef luckyb1rd het volgende:
[..]
hahajij bent al jaren uit gelult en zie straks hoe de markt compleet instort niet te hard janken dan he
btw meer positief vastgoed nieuws:
http://www.rtl.nl/(/finan(...)ig_met_nieuwbouw.xml
Ik denk van allebei een beetje.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:57 schreef luckyb1rd het volgende:
ik denk eerder niet willen betalen dan niet kunnen betalen
Van wie komt die info?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:03 schreef Emu het volgende:
Voor de investeerders onder jullie, maar dat zullen er niet veel zijn.
25 Netherlands, Amsterdam Gross Rental Yield 6.63% For a 120 sq. m. property, usually an apartment.
GOOD:
Moderate Yields
Moderate transaction costs
Strong & stable Economy
Moderate rental income taxes
BAD:
Pro-tenant rantal market
31 Belgium, Brussels Gros Rental Yield 5.78% For a 120 sq. m. property, usually an apartment.
GOOD:
Strong demand for rental units
BAD:
Modarate to high transaction costs
Tiresome tenancy lenght limits
Moderate to high taxes
Blijkbaar is een appartementje in Amsterdam dus toch nog wel een interessante aankoop/investering.
Niet echt. Het nadeel dat ze noemen is namelijk een mega-nadeel. In Nederland kan je gewoon niet van je huurder afkomen. Dat betekent dat als je het huis ooit wilt verkopen, je daar flink in waarde op toe moet leggen. Een paar collega's hier mijden Nederland daarom, maar hebben verspreid over Europe toch redelijk rent-portfolio's opgebouwd voor hun pensioen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:03 schreef Emu het volgende:
Voor de investeerders onder jullie, maar dat zullen er niet veel zijn.
25 Netherlands, Amsterdam Gross Rental Yield 6.63% For a 120 sq. m. property, usually an apartment.
GOOD:
Moderate Yields
Moderate transaction costs
Strong & stable Economy
Moderate rental income taxes
BAD:
Pro-tenant rantal market
31 Belgium, Brussels Gros Rental Yield 5.78% For a 120 sq. m. property, usually an apartment.
GOOD:
Strong demand for rental units
BAD:
Modarate to high transaction costs
Tiresome tenancy lenght limits
Moderate to high taxes
Blijkbaar is een appartementje in Amsterdam dus toch nog wel een interessante aankoop/investering.
Niet als je een getekend contract hebt lijkt me.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:56 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Niet echt. Het nadeel dat ze noemen is namelijk een mega-nadeel. In Nederland kan je gewoon niet van je huurder afkomen. Dat betekent dat als je het huis ooit wilt verkopen, je daar flink in waarde op toe moet leggen. Een paar collega's hier mijden Nederland daarom, maar hebben verspreid over Europe toch redelijk rent-portfolio's opgebouwd voor hun pensioen.
In Engeland is de verhuurder aan de macht. Je mag ee huurder er altijd uitgooien, het is tenslotte jouw eigendom.
Contract is niks waard. Huisbaas mag altijd tussentijds opzeggen. Enorm irritant als huurder trouwens, en ik heb helemaal geen zin hier iets te kopen...quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Niet als je een getekend contract hebt lijkt me.
Met een in stappen opbouwen van een liberale markt(steeds de maximum prijs opschuiven) los je het probleem ook op
Hoeveel maanden opzegtermijn?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:04 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Contract is niks waard. Huisbaas mag altijd tussentijds opzeggen. Enorm irritant als huurder trouwens, en ik heb helemaal geen zin hier iets te kopen...
vergeet de huurbescherming niet!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoeveel maanden opzegtermijn?
In Nederland kan je er huurders wel uitkrijgen overigens als ze niet voldoen aan het contract
Zou je eerst inlezenquote:
ik heb zo'n gevalletje ooit bij de hand gehad. Kon de huurder alleen er uit krijgen als de woning weer voor eigen gebruik was en ik moest voor vervangende woonruimte zorgen.quote:
Is een veronderstelling, eerst inlezen !quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Niet als je een getekend contract hebt lijkt me.
Met een in stappen opbouwen van een liberale markt(steeds de maximum prijs opschuiven) los je het probleem ook op
Er zijn 2 kanten aan het verhaal. Dat de prijzen te hoog waren, ok daar is iedereen het wel over eens. Terecht dat die prijzen nu al een tijdje een dalende trend vertonen. Lijkt me ook heel gezond voor de markt.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:12 schreef BeffJeck het volgende:
We kunnen lang of kort erover lullen maar de markt is totaal verziekt.
Het aanbod voor starters is al een aantal jaren slecht. De heren projectontwikkelaars hebben lang geld kunnen verdienen aan te duren huizen. Mensen met overwaarde gingen steeds groter wonen. Weinig gebouwd voor starters. En nu valt de doorstroom ook stil
De tweede kamer wil de bouw en woningbezit stimuleren met maatregel. pffff.pffff.pfffff er komt weer een beetje lucht in de bel.
Heel kort door de bocht: "de bouw hangt van subsidies aan elkaar". Eigenlijk zijn bouwvakkers net ambtenaren. Het rijk betaalt wel! Overigens vrije markt bestaat niet.
Nu nog de scheefhuurders aanpakken en pfff.pffff,pfffff weer een beetje lucht in de bel totdat hun beursje ook leeg is en 30 jaar tegen een hypotheek kunnen aankijken die zij nooit van hun leven kunnen aflossen. Want de verzekeraar of bank had wel een leuk product zodat zij hun droomhuisje konden kopen.
De HRA is misbruikt door verzekeraars en banken! En nu komt de tijd van het geleende geld terug betalen.
En dat gaat Jan met de Pet doen.
Maandje. In Nederland heb je zelf geen macht, als de huurder zich gewoon gedraagt, krijg je hem er nooit uit. Mooi kut dus als je het ooit wilt verkopen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoeveel maanden opzegtermijn?
In Nederland kan je er huurders wel uitkrijgen overigens als ze niet voldoen aan het contract
En als de huurder nu de huur niet meer betaald?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:17 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
ik heb zo'n gevalletje ooit bij de hand gehad. Kon de huurder alleen er uit krijgen als de woning weer voor eigen gebruik was en ik moest voor vervangende woonruimte zorgen.
Maximumprijs afschaffen, dan is iedereen er uit te krijgenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:32 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Maandje. In Nederland heb je zelf geen macht, als de huurder zich gewoon gedraagt, krijg je hem er nooit uit. Mooi kut dus als je het ooit wilt verkopen.
Een hypotheek voor een starter is ook een crime geworden. De banken zijn niet meer zo makkelijk. Henk is automonteur en Ingrid werkt bij de C1000, vergeet het maar. Maar Henk en Ingrid konden tot 2007 makkelijk een hypotheek krijgen. Deze " doelgroep" valt dus al af!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:22 schreef Homey het volgende:
[..]
Er zijn 2 kanten aan het verhaal. Dat de prijzen te hoog waren, ok daar is iedereen het wel over eens. Terecht dat die prijzen nu al een tijdje een dalende trend vertonen. Lijkt me ook heel gezond voor de markt.
Aan de andere kant zie je nu echt talloze huizen te koop die starters makkelijk kunnen betalen, en dan heb ik het over huizen tot 150K. Zie Almere. Rotterdam, Den Haag, allemaal Randstad.
De “catch”? Men wil daar niet wonen. Kijk dan praat je over eisenpakket. Daar kun je nooit de markt de schuld van geven, daar kun je de overheid de schuld niet van ge geven. Dat is enkel iets van jezelf. Check eens funda op Almere tot 150K. Zie je nieuwe huizen, mooi ingericht van 100m2, wat een absolute weelde is voor een single starter.
Nee, vind je het gek?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:22 schreef Homey het volgende:
De “catch”? Men wil daar niet wonen.
Er staan ruim 200.000 huizen te koopquote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:12 schreef BeffJeck het volgende:
We kunnen lang of kort erover lullen maar de markt is totaal verziekt.
Het aanbod voor starters is al een aantal jaren slecht. De heren projectontwikkelaars hebben lang geld kunnen verdienen aan te duren huizen. Mensen met overwaarde gingen steeds groter wonen. Weinig gebouwd voor starters. En nu valt de doorstroom ook stil
De tweede kamer wil de bouw en woningbezit stimuleren met maatregel. pffff.pffff.pfffff er komt weer een beetje lucht in de bel.
Heel kort door de bocht: "de bouw hangt van subsidies aan elkaar". Eigenlijk zijn bouwvakkers net ambtenaren. Het rijk betaalt wel! Overigens vrije markt bestaat niet.
Nu nog de scheefhuurders aanpakken en pfff.pffff,pfffff weer een beetje lucht in de bel totdat hun beursje ook leeg is en 30 jaar tegen een hypotheek kunnen aankijken die zij nooit van hun leven kunnen aflossen. Want de verzekeraar of bank had wel een leuk product zodat zij hun droomhuisje konden kopen.
De HRA is misbruikt door verzekeraars en banken! En nu komt de tijd van het geleende geld terug betalen.
En dat gaat Jan met de Pet doen.
Dan krijg je het hele traject met sociale raadslieden, prodeo advocaten deurwaarders e.d.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En als de huurder nu de huur niet meer betaald?
En dat moet jou tot nadenken zetten!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Er staan ruim 200.000 huizen te koop
Nee, toont alleen maar aan dat jij blaatquote:
En wat is je punt nu?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:36 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Dan krijg je het hele traject met sociale raadslieden, prodeo advocaten deurwaarders e.d.
Eerst meer bouwgrond! Laten we in Nederland 5% meer bouwgrond vrijgeven. En dan pas de maximumprijs afschaffen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Maximumprijs afschaffen, dan is iedereen er uit te krijgen
Nee, Nederland is een mooi land zoquote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:39 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Eerst meer bouwgrond! Laten we in Nederland 5% meer bouwgrond vrijgeven. En dan pas de maximumprijs afschaffen.
Leg eens uit?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, toont alleen maar aan dat jij blaat
Waarom worden deze dan niet verkocht?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Er staan ruim 200.000 huizen te koop
http://www.globalpropertyguide.com/quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Van wie komt die info?
Alle huurwoningen zouden die yield overigens moeten hebben, dan zou er wel flink gebouwd worden en geinvesteerd
Volgens hem waarschijnlijk omdat de huren te laag zijn. Dus verhoog overal de huren, dan gaan mensen die 200.000 huizen kopen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:42 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Waarom worden deze dan niet verkocht?
Dat is op zicht momenteel geen slechte zaak, maar als ze teveel tegenhouden, zal dat binnen 5-10 jaar de prijzen doen verhogen, want dan is er weer een mogelijk tekort aan de aanbodzijde als de vraag weer aantrekt.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:46 schreef luckyb1rd het volgende:
[..]
hahajij bent al jaren uit gelult en zie straks hoe de markt compleet instort niet te hard janken dan he
btw meer positief vastgoed nieuws:
http://www.rtl.nl/(/finan(...)ig_met_nieuwbouw.xml
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |