abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83467507
Het is weer tijd voor deel 62.

De geschiedenis:

'Huizenprijzen dalen 20%'
'Huizenprijzen dalen 20%' #2
'Huizenprijzen dalen 20%' #3
Huizenprijzen dalen 20% deel 3
'Huizenprijzen dalen 20%' #4
'Huizenprijzen dalen 20%' #5: De daling is begonnen
Huizenmarkt #6: kopers staken, verkopers geven niet toe.
Huizenmarkt #7: waar de markt muurvast zit
Huizenmarkt # 8: Woningmarkt totaal ingestort
De huizenmarkt #9: *pop* goes the bubble.
Huizenmarkt #10 waar nog steeds een stijging waarneembaar is
Huizenmarkt #11 Woningen in de ramsj?
Huizenmarkt #12 Stevige fundering of door en door rot?
Huizenmarkt #13 Ongeluksgetal? Of blijft het nog stabiel?
Huizenmarkt #14 Waar de meningen verdeeld zijn...
Huizenmarkt #15 Is 't al tijd voor stimuleringsmaatregelen?
Huizenmarkt #16: Waar makelaars hun aanbod photoshoppen
Huizenmarkt 17. Is er verschil in Koop en Huur?
De Huizenmarkt #18: Waar de tophypotheken worden afgeschaft
De Huizenmarkt #19: Waar de tophypotheken toch nog mogen
De Huizenmarkt #20: Waar de bubble in stand moet blijven
De Huizenmarkt #21 Over sukkels en fundimentalisten
De Huizenmarkt #22: waar het CDA de de HRA wil beperken
De Huizenmarkt #23: Waar het er heet aan toe gaat
De Huizenmarkt #24
Huizenmarkt deeltje 25
De Huizenmarkt #26: De discussie gaat door
De Huizenmarkt #27: Fundamenteel discusiëren
Huizenmarkt #28: Stilte voor de storm?
Huizenmarkt #29: Stilstand is achteruitgang!
Huizenmarkt #30: Waar er nog steeds mensen in fase 2 zitten
De Huizenmarkt #31 - Waar de koopjes worden gevonden
De Huizenmarkt 32: Waar 6% in 18 maanden een bubble is
Huizenmarkt #33: Waar de boerderijen in Brabant nog verkopen
Huizenmarkt# 34: De woningmarkt vrij maken of niet?
Huizenmarkt #35: Speculeer hier over wijzigingen HRA
Huizenmarkt #36: Vol verwachting klopt ons hart
Huizenmarkt #37: Waar we ingesneeuwd raken
Huizenmarkt #38 Waar we bullshit verkopen, en anderen dissen
Huizenmarkt #39: Waar aflossen weer de norm wordt?
Huizenmarkt #40: Vals plat
Huizenmarkt #41: Waar heen leidt de weg...
Huizenmarkt #42: 'Geen verdere prijsdaling woningen'
Huizenmarkt #43: Wat doet de lokale politiek aan de crisis?
Huizenmarkt #44: We waar we vrolijk van baan wisselen
Huizenmarkt #45: Bevinden we ons in het oog van de storm?
Huizenmarkt #46: Waar de hippies het nog niet kunnen
Huizenmarkt deeltje 47: Waar de prijzen 50% dalen
Huizenmarkt #48: Waar de HRA-beperking in zicht is
Huizenmarkt #49: Afschaffen HRA? Huizenprijs -13%!
huizenmarkt #50: Jubileum uitgave
Huizenmarkt deeltje 51: -51% wordt gehaald. Let maar op!!!!
Huizenmarkt # 52: Waar de politieke strijd losbarst?
Huizenmarkt #53: Het word in ieder geval een mooie zomer
huizenmarkt #54: Groene blaadjes aan de bomen
Huizenmarkt deel 55: EU wil de sociale huursector beperken
Huizenmarkt #56: Rabo ziet ´t helemaal zitten.
Huizenmarkt #57: waar de prijs harder daalt dan de euro
Huizenmarkt #58: Duizenden gaan in de problemen komen
Huizenmarkt #59: De huizenprijzen blijven nog jaren dalen
Huizenmarkt #60: Waar de bouwproductie is gehalveerd.
Huizenmarkt #61: Troll country
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_83469195
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 21:04 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Als je een baan en dus een green card hebt wel.
Met een baan krijg je nog niet direct een green card natuurlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 29 juni 2010 @ 23:16:18 #3
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_83469645
ow gezellig
pi_83469901
Waarom kijken naar huizen in amerika als je ze ook voor die prijs in oost-duitsland hebt? Kun je nog met de auto naartoe rijden en de duitse economie staat er veel beter voor dan die van amerika.
pi_83471948
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:20 schreef machtpen het volgende:
Waarom kijken naar huizen in amerika als je ze ook voor die prijs in oost-duitsland hebt? Kun je nog met de auto naartoe rijden en de duitse economie staat er veel beter voor dan die van amerika.
Goed plan

Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_83473416
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:58 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Goed plan

[ afbeelding ]
Daar kun je ook nog betaalbaar een gezinnetje mee stichten, voor anderhalve ton heb je daar een huis waar je een tomtom in nodig bent. Daar heb je hier in nederland een appartementje in een achterstandswijk voor. Dat is ook de reden waarom het in oost groningen zo goedkoop is de huizen daar hebben het duitse prijspeil.
  woensdag 30 juni 2010 @ 01:31:22 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_83474802
Ik wil snel wat onzekerheid.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_83476656
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:33 schreef machtpen het volgende:

[..]

Daar kun je ook nog betaalbaar een gezinnetje mee stichten, voor anderhalve ton heb je daar een huis waar je een tomtom in nodig bent. Daar heb je hier in nederland een appartementje in een achterstandswijk voor. Dat is ook de reden waarom het in oost groningen zo goedkoop is de huizen daar hebben het duitse prijspeil.
Wil je een gezin stichten met haar?

Goeiemorgen..
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:22:30 #9
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83479984
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:20 schreef machtpen het volgende:
Ik vind vliegen leuker dan autorijden
pi_83483156
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 07:55 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Wil je een gezin stichten met haar?

Goeiemorgen..
In duitsland zijn de huisvestingskosten voor gezinnen nog betaalbaar. Hier in nederland staat financieel bij veel gezinnen het water tot aan de lippen. In de vinexlocaties is de grootste patientengroep van huisartsen die van gezinnen die het net niet redden. Dit wordt dan opgelost door ze vol te stouwen met antidepressiva. Ons recente cultuurverschijnsel van het familiedrama heeft ook bijna altijd een financiele oorzaak.
pi_83483175
Ander probeer je toch gewoon België. Voor veel Nederlanders nog geen 50 km rijden. Heb je ook nog veel van je eigen cultuur (taal etc...) je bent eveneens direct in Nederland als je nog spullen daar wil kopen die ze in België niet hebben.

Hier heb je nog gewoon kwalitatief goede nieuwbouw.

App 1 slaapkamer 60 mē => all-in prjis 120.000 euro
App 2 slaapkamer 85 mē + terras 12 mē => all-in prijs 165.000 euro
App 3 slaapkamer 100-110 mē + terras 12 mē => all-in prijs 190.000 euro

Autostaanplaats kost 10.000 euro, carport 12.500 euro, een steen gemetselde garage 20.000 euro.

Huis volledig afgewerkt door bouwfirma van 180mē op 450 mē grond => all-in prijs 275.000 euro komt dan nog wel voor eigen rekening, de aanleg van de tuin

Of wil je voor oude bouw gaan (veel jaren '70 stuff hier). Daar heb je dan wel wat opfriswerk aan. Je vind er ook nog wel goedkopere, maar daar is dan al eerder renovatiewerk aan.

App 1 slaapkamer 60 mē => all-in prjis 80.000 euro
App 2 slaapkamer 85-90 mē + terras 12 mē => all-in prijs 120.000 euro
App 3 slaapkamer 100-120 mē + terras 12 mē => all-in prijs 140.000 euro
Gem. Huis '60 op 1100 mē grond te renoveren => all-in prijs 190.000 euro
Gem. Huis '70 op 1100 mē grond licht te renoveren => all-in prijs 220.000 euro

Als ja naar achtergesteld gebied gaat (Limburg en West-Vlaanderen). Dan kan er van de prijs oude woningen nog wel 20% af.
pi_83486024
quote:
60 procent potentiële huizenkopers: nú slag slaan

60 procent van de potentiële huizenkopers vindt het nu een goed moment om een woning te kopen. Dat blijkt uit een onderzoek van NVB-Bouw, 'Huizenkopers in profiel 2010'.

De afgelopen jaren schommelde het percentage rond de 20 ā 30 procent. De score van 60 procent is de hoogste die de NVB sinds het begin van haar onderzoeken in 1995 heeft gemeten.

Volgens de vereniging voor ontwikkelaars en bouwondernemers beseffen veel kopers dat de betaalbaarheid op de markt is verbeterd. NVB-Directeur Nico Rietdijk: "Rationeel weten mensen dat dit een goed moment is om een huis te kopen. De prijzen zijn gedaald en de rente is laag." De onderzoeksresultaten bevestigen dit: het aantal respondenten dat woningen voor hen te duur vindt, is gedaald tot iets meer dan 40 procent, terwijl dat voorheen 60 procent of meer was.

Onzekerheden
Dat het nog altijd maar matig gaat op de woningmarkt komt volgens de onderzoekers niet omdat sprake is van een kopersstaking, maar door uitstelgedrag. Vergeleken met 2008 zijn 300.000 geïnteresseerde huizenkopers afgehaakt, maar nog altijd zijn 1,3 miljoen mensen op zoek naar een woning. Nico Rietdijk: "Door zorgen over de economie, de eigen baan en de politiek durven veel mensen toch de knoop niet door te hakken, terwijl ze weten dat dit een goed moment is." Belangrijk zijn zorgen over de economie (70 procent), de eigen baan (64 procent), een slechte verkoop van de eigen woning (62 procent), een eventueel toekomstige waardedaling (45 procent) en de toekomst van de hypotheekrenteaftrek (51 procent).

Twintiger valt weg
Opvallend is dat de rol van de jongere op de woningmarkt zienderogen afneemt. Twintigers vormden van oudsher een belangrijke groep omdat zij vaak verhuizen, maar volgens NVB-Bouw is hun belang op de woningmarkt gehalveerd ten opzichte van 1995. Dit komt onder andere omdat het aantal jongeren de afgelopen jaren is gedaald
.

Bron: NVM
Ja.... mensen begrijpen dat de huizen gedaald zijn in prijs, wat de 'scherpe' analyse van deze belangengroep vergeet te vermelden is dat naast de onzekerheid over de economische situatie ook he sentiment op de markt gekeerd is, als huizenprijzen kunnen dalen, hoeveel kunnen ze dan dalen
Ik denk dat de meeste mensen die nu geen huis kopen er op speculeren dat de daling nog jaren door zal gaan. Als je dan een dak boven je hoofd hebt dat bevalt dan is de noodzaak om te kopen ineens eens een stuk minder. 50% vanaf de top, here we come
I'll sing you a lullaby.
pi_83490124
Zou het lukken om tot 300 postings te komen met steeds onrelastischere postings?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83490368
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zou het lukken om tot 300 postings te komen met steeds onrelastischere postings?
Moet gaan lukken, hier mijn eerste 'onrealistische bijdrage'

I'll sing you a lullaby.
pi_83490571
Ik vraag me alleen af, waar vind je vrouwen die een gezin willen stichten in oost-duitsland?

Volgens mij doet de zin, "hoi schoonheid, wil je mijn studio aan de prinsengracht zien?" het een stuk beter.
pi_83491227
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:35 schreef lutser.com het volgende:
Ik vraag me alleen af, waar vind je vrouwen die een gezin willen stichten in oost-duitsland?

Volgens mij doet de zin, "hoi schoonheid, wil je mijn studio aan de prinsengracht zien?" het een stuk beter.
Gold diggers
quote:
Vrouwen willen het liefst een man met een iPhone

“Als een man een iPhone heeft, dan moet hij wel intelligent zijn en geld hebben”. Dat is één van de opvallende reacties uit een onderzoek van phones4u. Deze telecomwinkel ondervroeg 1.500 vrouwen naar hun voorkeuren en kwam erachter dat de vrouwen het liefst een man met een iPhone hebben. Maar liefst 54% van de vrouwen vindt een man aantrekkelijker als hij bij een afspraakje een iPhone uit z’n broekzak haalt.

“Het heeft iets als een man goed met computers omgaat, het maakt hem betrouwbaarder”, zei een 23-jarige respondente. “Als hij geld heeft voor een iPhone, dan moet hij ook wel erg goed in z’n werk zijn”. Bij vrouwen gaat het kennelijk niet om uiterlijk of karakter, maar op de vraag of hij een goede baan heeft en genoeg geld om een iPhone te kopen.

Bij 35% van de vrouwen is het belangrijk wat een man voor de kost doet. Slechts 7% maakt zich daar niet druk over. Ook als een man zich goed verzorgt, makkelijk communiceert en humoristisch is scoort dat beter bij vrouwen. Bij 37% van de vrouwen kom je betrouwbaarder over als je een iPhone hebt. De kans op een tweede afspraakje wordt daardoor een stuk groter.

Toch blijken eerste indrukken niet altijd te kloppen: uit een ander onderzoek bleek namelijk dat mannen die een iPhone hebben zo’n Ģ3,750 minder aan besteedbaar inkomen per jaar hebben, dan mannen die geen iPhone bezitten.
De volgende keer als je iemand met een Iphone ziet lopen, werp hem dan een aalmoes toe, waarschijnlijk heeft hij een vriendin/vrouw die de voering uit zijn portemonnee zuigt
I'll sing you a lullaby.
pi_83491638
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:35 schreef lutser.com het volgende:

Het gaat niet alleen over oostduitsland maar over heel duitsland. Het is zorgelijk dat hier in nederland met name jonge gezinnen veel te veel geld kwijt zijn aan huisvesting. Een situatie die op de lange termijn niet houdbaar is.

Een studio is natuurlijk maar een luxe woord voor een kamer en amsterdam stelt ook niet zoveel voor.
pi_83491701
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 15:00 schreef machtpen het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen over oostduitsland maar over heel duitsland. Het is zorgelijk dat hier in nederland met name jonge gezinnen veel te veel geld kwijt zijn aan huisvesting. Een situatie die op de lange termijn niet houdbaar is.

Een studio is natuurlijk maar een luxe woord voor een kamer en amsterdam stelt ook niet zoveel voor.
Geef eens een grafiekje van het % van het percentage dat Nederlanders kwijt zijn aan wonen en Duitsers?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83492000
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 15:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Geef eens een grafiekje van het % van het percentage dat Nederlanders kwijt zijn aan wonen en Duitsers?
Check de prijzen en oordeel zelf.

Een stuk minder dan de gemiddelde Nederlanders
I'll sing you a lullaby.
pi_83492106
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 15:10 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Check de prijzen en oordeel zelf.

Een stuk minder dan de gemiddelde Nederlanders
Ik vroeg niet hoe het prijsniveau is
pi_83492161
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 15:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ik vroeg niet hoe het prijsniveau is
Tja.... de gemiddelde Nederlander verdient dik meer dan de gemiddelde Duitser
I'll sing you a lullaby.
pi_83492226
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 15:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Tja.... de gemiddelde Nederlander verdient dik meer dan de gemiddelde Duitser
Laat maar hangen. Je hebt helemaal gelijk, over 3 jaar is er 50% vanaf

Veel succes nog met je vriendjes verder te discussieren
pi_83492324
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 15:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Laat maar hangen. Je hebt helemaal gelijk, over 3 jaar is er 50% vanaf

Veel succes nog met je vriendjes verder te discussieren
Weet jij waar ik de door jouw gewenste gegevens kan googlen?
I'll sing you a lullaby.
pi_83492518
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 15:18 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Weet jij waar ik de door jouw gewenste gegevens kan googlen?
Nee, maar die andere knakker weet het vast, hij beweert het immers
pi_83492710
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 15:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Nee, maar die andere knakker weet het vast, hij beweert het immers
Ik denk dat gegevens over de gemiddelde uitgaven aan woonlasten voor jonge mensen moeilijk te vinden is. Maar het lijkt mij dat deze groep mensen meer geld uitgeeft dan de generaties boven hen, of anders net zoveel voor veel minder woongenot. Dat zul je toch met mij eens zijn?
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')