Een stijging van 100% valt blijkbaar dus meequote:NHG moet veel vaker uitkeren
Het aantal mensen met een NHG-hypotheek dat hun huis gedwongen moest verkopen met verlies is in de eerste zes maanden van 2010 verdubbeld tot zeshonderd, vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder.
Dat meldde de Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen (WEW), die de Nationale Hypotheek Garantie (NHG) uitvoert, vrijdag 2 juli.
Werkloosheid
Volgens het WEW wordt bijna de helft van de gedwongen verkopen waar verlies op wordt geleden veroorzaakt door echtscheiding. "In ongeveer 10 procent van de gevallen is werkloosheid de oorzaak." Algemeen directeur Karel Schiffer van de NHG vindt deze stijging "tegen de achtergrond van de kredietcrisis" meevallen.
Het aantal mensen dat in de eerste zes maanden van het jaar een garantiehypotheek aanvroeg, nam fors toe van 37.000 vorig jaar tot ongeveer 60.000 dit jaar.
Ik denk dat hij bedoeld dat het aantal verkopen met verlies dat wordt veroorzaakt door werkloosheid wel meevalt. Het grootste deel komt door een echtscheiding.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:25 schreef DRidder het volgende:
[..]
Een stijging van 100% valt blijkbaar dus mee
quote:Koopintenties huizenmarkt naar historisch dieptepunt
Nederlanders waren in de afgelopen 25 jaar niet zo terughoudend met het kopen van een huis.
Dat blijkt uit het maandelijkse Consumenten Conjunctuuronderzoek van het CBS. In het tweede halfjaar van 2009 was er nog sprake van een opleving, maar nu is er weer sprake van een daling. In juni daalden voor de vijfde achtereenvolgende maand de koopintenties. De index bevindt zich nu op het laagse niveau sinds in 1985 werd begonnen met meten.
Wees niet bang, dat halen ze echt wel weer ergens anders op. Linksom of rechtsom, de overheid plukt zijn burgers heus wel.quote:
De BTW met 13% verlagen niet toch?quote:
quote:Het aantal mensen met een NHG-hypotheek dat hun huis gedwongen moest verkopen met verlies is in de eerste zes maanden van 2010 verdubbeld tot zeshonderd, vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder.
Dat meldde de Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen (WEW), die de Nationale Hypotheek Garantie (NHG) uitvoert, vrijdag 2 juli.
Werkloosheid
Volgens het WEW wordt bijna de helft van de gedwongen verkopen waar verlies op wordt geleden veroorzaakt door echtscheiding. "In ongeveer 10 procent van de gevallen is werkloosheid de oorzaak." Algemeen directeur Karel Schiffer van de NHG vindt deze stijging "tegen de achtergrond van de kredietcrisis" meevallen.
Het aantal mensen dat in de eerste zes maanden van het jaar een garantiehypotheek aanvroeg, nam fors toe van 37.000 vorig jaar tot ongeveer 60.000 dit jaar.
Uitgeluld dus, maar omdat ik wel fatsoen hebquote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:11 schreef luckyb1rd het volgende:
Ga ik niet zeggen omdat je zelf ook geen antwoord geeft op gestelde vragen..
Jeetje .... wordt er nog meer geld in die bodemloze put gegooid. Ben benieuwd bij wie we het geld vandaan gaan halen ....quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:34 schreef luckyb1rd het volgende:
Ik voorspel tegen 2013 is het NHG potje leeg:
http://www.z24.nl/z24geld(...)_vaker_uitkeren.html
[..]
dat als de overheid een euro uitgeeft ook een euro aan inkomsten nodig heeftquote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volgens mij weet je nog niet helemaal hoe het werkt
Ik welquote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:53 schreef Snackbar het volgende:
[..]
dat als de overheid een euro uitgeeft ook een euro aan inkomsten nodig heeft
Nee dat heb ik nooit begrepen. Jij ook niet toch?
hahaquote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Uitgeluld dus, maar omdat ik wel fatsoen heb
Welke vragen?
Dat ze stoppen met nieuwbouw is voor huizenbezitters wel positief natuurlijk. Dat zet enigszins een rem op het aanbod en dus op de daling van de prijzen. Al vrees ik toch dat er geen redden meer aan is, omdat starters de huidige prijzen simpelweg niet meer kunnen betalen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:46 schreef luckyb1rd het volgende:
[..]
hahajij bent al jaren uit gelult en zie straks hoe de markt compleet instort niet te hard janken dan he
btw meer positief vastgoed nieuws:
http://www.rtl.nl/(/finan(...)ig_met_nieuwbouw.xml
Ik denk van allebei een beetje.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:57 schreef luckyb1rd het volgende:
ik denk eerder niet willen betalen dan niet kunnen betalen
Van wie komt die info?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:03 schreef Emu het volgende:
Voor de investeerders onder jullie, maar dat zullen er niet veel zijn.
25 Netherlands, Amsterdam Gross Rental Yield 6.63% For a 120 sq. m. property, usually an apartment.
GOOD:
Moderate Yields
Moderate transaction costs
Strong & stable Economy
Moderate rental income taxes
BAD:
Pro-tenant rantal market
31 Belgium, Brussels Gros Rental Yield 5.78% For a 120 sq. m. property, usually an apartment.
GOOD:
Strong demand for rental units
BAD:
Modarate to high transaction costs
Tiresome tenancy lenght limits
Moderate to high taxes
Blijkbaar is een appartementje in Amsterdam dus toch nog wel een interessante aankoop/investering.
Niet echt. Het nadeel dat ze noemen is namelijk een mega-nadeel. In Nederland kan je gewoon niet van je huurder afkomen. Dat betekent dat als je het huis ooit wilt verkopen, je daar flink in waarde op toe moet leggen. Een paar collega's hier mijden Nederland daarom, maar hebben verspreid over Europe toch redelijk rent-portfolio's opgebouwd voor hun pensioen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:03 schreef Emu het volgende:
Voor de investeerders onder jullie, maar dat zullen er niet veel zijn.
25 Netherlands, Amsterdam Gross Rental Yield 6.63% For a 120 sq. m. property, usually an apartment.
GOOD:
Moderate Yields
Moderate transaction costs
Strong & stable Economy
Moderate rental income taxes
BAD:
Pro-tenant rantal market
31 Belgium, Brussels Gros Rental Yield 5.78% For a 120 sq. m. property, usually an apartment.
GOOD:
Strong demand for rental units
BAD:
Modarate to high transaction costs
Tiresome tenancy lenght limits
Moderate to high taxes
Blijkbaar is een appartementje in Amsterdam dus toch nog wel een interessante aankoop/investering.
Niet als je een getekend contract hebt lijkt me.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:56 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Niet echt. Het nadeel dat ze noemen is namelijk een mega-nadeel. In Nederland kan je gewoon niet van je huurder afkomen. Dat betekent dat als je het huis ooit wilt verkopen, je daar flink in waarde op toe moet leggen. Een paar collega's hier mijden Nederland daarom, maar hebben verspreid over Europe toch redelijk rent-portfolio's opgebouwd voor hun pensioen.
In Engeland is de verhuurder aan de macht. Je mag ee huurder er altijd uitgooien, het is tenslotte jouw eigendom.
Contract is niks waard. Huisbaas mag altijd tussentijds opzeggen. Enorm irritant als huurder trouwens, en ik heb helemaal geen zin hier iets te kopen...quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Niet als je een getekend contract hebt lijkt me.
Met een in stappen opbouwen van een liberale markt(steeds de maximum prijs opschuiven) los je het probleem ook op
Hoeveel maanden opzegtermijn?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:04 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Contract is niks waard. Huisbaas mag altijd tussentijds opzeggen. Enorm irritant als huurder trouwens, en ik heb helemaal geen zin hier iets te kopen...
vergeet de huurbescherming niet!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoeveel maanden opzegtermijn?
In Nederland kan je er huurders wel uitkrijgen overigens als ze niet voldoen aan het contract
Zou je eerst inlezenquote:
ik heb zo'n gevalletje ooit bij de hand gehad. Kon de huurder alleen er uit krijgen als de woning weer voor eigen gebruik was en ik moest voor vervangende woonruimte zorgen.quote:
Is een veronderstelling, eerst inlezen !quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Niet als je een getekend contract hebt lijkt me.
Met een in stappen opbouwen van een liberale markt(steeds de maximum prijs opschuiven) los je het probleem ook op
Er zijn 2 kanten aan het verhaal. Dat de prijzen te hoog waren, ok daar is iedereen het wel over eens. Terecht dat die prijzen nu al een tijdje een dalende trend vertonen. Lijkt me ook heel gezond voor de markt.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:12 schreef BeffJeck het volgende:
We kunnen lang of kort erover lullen maar de markt is totaal verziekt.
Het aanbod voor starters is al een aantal jaren slecht. De heren projectontwikkelaars hebben lang geld kunnen verdienen aan te duren huizen. Mensen met overwaarde gingen steeds groter wonen. Weinig gebouwd voor starters. En nu valt de doorstroom ook stil
De tweede kamer wil de bouw en woningbezit stimuleren met maatregel. pffff.pffff.pfffff er komt weer een beetje lucht in de bel.
Heel kort door de bocht: "de bouw hangt van subsidies aan elkaar". Eigenlijk zijn bouwvakkers net ambtenaren. Het rijk betaalt wel! Overigens vrije markt bestaat niet.
Nu nog de scheefhuurders aanpakken en pfff.pffff,pfffff weer een beetje lucht in de bel totdat hun beursje ook leeg is en 30 jaar tegen een hypotheek kunnen aankijken die zij nooit van hun leven kunnen aflossen. Want de verzekeraar of bank had wel een leuk product zodat zij hun droomhuisje konden kopen.
De HRA is misbruikt door verzekeraars en banken! En nu komt de tijd van het geleende geld terug betalen.
En dat gaat Jan met de Pet doen.
Maandje. In Nederland heb je zelf geen macht, als de huurder zich gewoon gedraagt, krijg je hem er nooit uit. Mooi kut dus als je het ooit wilt verkopen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoeveel maanden opzegtermijn?
In Nederland kan je er huurders wel uitkrijgen overigens als ze niet voldoen aan het contract
En als de huurder nu de huur niet meer betaald?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:17 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
ik heb zo'n gevalletje ooit bij de hand gehad. Kon de huurder alleen er uit krijgen als de woning weer voor eigen gebruik was en ik moest voor vervangende woonruimte zorgen.
Maximumprijs afschaffen, dan is iedereen er uit te krijgenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:32 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Maandje. In Nederland heb je zelf geen macht, als de huurder zich gewoon gedraagt, krijg je hem er nooit uit. Mooi kut dus als je het ooit wilt verkopen.
Een hypotheek voor een starter is ook een crime geworden. De banken zijn niet meer zo makkelijk. Henk is automonteur en Ingrid werkt bij de C1000, vergeet het maar. Maar Henk en Ingrid konden tot 2007 makkelijk een hypotheek krijgen. Deze " doelgroep" valt dus al af!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:22 schreef Homey het volgende:
[..]
Er zijn 2 kanten aan het verhaal. Dat de prijzen te hoog waren, ok daar is iedereen het wel over eens. Terecht dat die prijzen nu al een tijdje een dalende trend vertonen. Lijkt me ook heel gezond voor de markt.
Aan de andere kant zie je nu echt talloze huizen te koop die starters makkelijk kunnen betalen, en dan heb ik het over huizen tot 150K. Zie Almere. Rotterdam, Den Haag, allemaal Randstad.
De “catch”? Men wil daar niet wonen. Kijk dan praat je over eisenpakket. Daar kun je nooit de markt de schuld van geven, daar kun je de overheid de schuld niet van ge geven. Dat is enkel iets van jezelf. Check eens funda op Almere tot 150K. Zie je nieuwe huizen, mooi ingericht van 100m2, wat een absolute weelde is voor een single starter.
Nee, vind je het gek?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:22 schreef Homey het volgende:
De “catch”? Men wil daar niet wonen.
Er staan ruim 200.000 huizen te koopquote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:12 schreef BeffJeck het volgende:
We kunnen lang of kort erover lullen maar de markt is totaal verziekt.
Het aanbod voor starters is al een aantal jaren slecht. De heren projectontwikkelaars hebben lang geld kunnen verdienen aan te duren huizen. Mensen met overwaarde gingen steeds groter wonen. Weinig gebouwd voor starters. En nu valt de doorstroom ook stil
De tweede kamer wil de bouw en woningbezit stimuleren met maatregel. pffff.pffff.pfffff er komt weer een beetje lucht in de bel.
Heel kort door de bocht: "de bouw hangt van subsidies aan elkaar". Eigenlijk zijn bouwvakkers net ambtenaren. Het rijk betaalt wel! Overigens vrije markt bestaat niet.
Nu nog de scheefhuurders aanpakken en pfff.pffff,pfffff weer een beetje lucht in de bel totdat hun beursje ook leeg is en 30 jaar tegen een hypotheek kunnen aankijken die zij nooit van hun leven kunnen aflossen. Want de verzekeraar of bank had wel een leuk product zodat zij hun droomhuisje konden kopen.
De HRA is misbruikt door verzekeraars en banken! En nu komt de tijd van het geleende geld terug betalen.
En dat gaat Jan met de Pet doen.
Dan krijg je het hele traject met sociale raadslieden, prodeo advocaten deurwaarders e.d.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En als de huurder nu de huur niet meer betaald?
En dat moet jou tot nadenken zetten!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Er staan ruim 200.000 huizen te koop
Nee, toont alleen maar aan dat jij blaatquote:
En wat is je punt nu?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:36 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Dan krijg je het hele traject met sociale raadslieden, prodeo advocaten deurwaarders e.d.
Eerst meer bouwgrond! Laten we in Nederland 5% meer bouwgrond vrijgeven. En dan pas de maximumprijs afschaffen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Maximumprijs afschaffen, dan is iedereen er uit te krijgen
Nee, Nederland is een mooi land zoquote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:39 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Eerst meer bouwgrond! Laten we in Nederland 5% meer bouwgrond vrijgeven. En dan pas de maximumprijs afschaffen.
Leg eens uit?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, toont alleen maar aan dat jij blaat
Waarom worden deze dan niet verkocht?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Er staan ruim 200.000 huizen te koop
http://www.globalpropertyguide.com/quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Van wie komt die info?
Alle huurwoningen zouden die yield overigens moeten hebben, dan zou er wel flink gebouwd worden en geinvesteerd
Volgens hem waarschijnlijk omdat de huren te laag zijn. Dus verhoog overal de huren, dan gaan mensen die 200.000 huizen kopen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:42 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Waarom worden deze dan niet verkocht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |