abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83560549
quote:
NHG moet veel vaker uitkeren

Het aantal mensen met een NHG-hypotheek dat hun huis gedwongen moest verkopen met verlies is in de eerste zes maanden van 2010 verdubbeld tot zeshonderd, vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder.

Dat meldde de Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen (WEW), die de Nationale Hypotheek Garantie (NHG) uitvoert, vrijdag 2 juli.

Werkloosheid
Volgens het WEW wordt bijna de helft van de gedwongen verkopen waar verlies op wordt geleden veroorzaakt door echtscheiding. "In ongeveer 10 procent van de gevallen is werkloosheid de oorzaak." Algemeen directeur Karel Schiffer van de NHG vindt deze stijging "tegen de achtergrond van de kredietcrisis" meevallen.

Het aantal mensen dat in de eerste zes maanden van het jaar een garantiehypotheek aanvroeg, nam fors toe van 37.000 vorig jaar tot ongeveer 60.000 dit jaar.
Een stijging van 100% valt blijkbaar dus mee
pi_83560581
600, the sky is falling
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83560729
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:25 schreef DRidder het volgende:

[..]

Een stijging van 100% valt blijkbaar dus mee
Ik denk dat hij bedoeld dat het aantal verkopen met verlies dat wordt veroorzaakt door werkloosheid wel meevalt. Het grootste deel komt door een echtscheiding.
pi_83561479
http://www.rtl.nl/(/finan(...)risch_dieptepunt.xml
quote:
Koopintenties huizenmarkt naar historisch dieptepunt
Nederlanders waren in de afgelopen 25 jaar niet zo terughoudend met het kopen van een huis.

Dat blijkt uit het maandelijkse Consumenten Conjunctuuronderzoek van het CBS. In het tweede halfjaar van 2009 was er nog sprake van een opleving, maar nu is er weer sprake van een daling. In juni daalden voor de vijfde achtereenvolgende maand de koopintenties. De index bevindt zich nu op het laagse niveau sinds in 1985 werd begonnen met meten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Terrorizer op 02-07-2010 10:13:10 ]
pi_83561588
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 00:15 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Ja dat kost weer belasting he
Wees niet bang, dat halen ze echt wel weer ergens anders op. Linksom of rechtsom, de overheid plukt zijn burgers heus wel.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_83561958
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 00:15 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Ja dat kost weer belasting he
De BTW met 13% verlagen niet toch?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 2 juli 2010 @ 10:34:46 #257
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_83562315
Ik voorspel tegen 2013 is het NHG potje leeg:

http://www.z24.nl/z24geld(...)_vaker_uitkeren.html
quote:
Het aantal mensen met een NHG-hypotheek dat hun huis gedwongen moest verkopen met verlies is in de eerste zes maanden van 2010 verdubbeld tot zeshonderd, vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder.

Dat meldde de Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen (WEW), die de Nationale Hypotheek Garantie (NHG) uitvoert, vrijdag 2 juli.

Werkloosheid
Volgens het WEW wordt bijna de helft van de gedwongen verkopen waar verlies op wordt geleden veroorzaakt door echtscheiding. "In ongeveer 10 procent van de gevallen is werkloosheid de oorzaak." Algemeen directeur Karel Schiffer van de NHG vindt deze stijging "tegen de achtergrond van de kredietcrisis" meevallen.

Het aantal mensen dat in de eerste zes maanden van het jaar een garantiehypotheek aanvroeg, nam fors toe van 37.000 vorig jaar tot ongeveer 60.000 dit jaar.
pi_83562989
En wat is de onderbouwing waarom je dat voorspeld?
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:11:27 #259
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_83563453
Ga ik niet zeggen omdat je zelf ook geen antwoord geeft op gestelde vragen..
pi_83563627
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:11 schreef luckyb1rd het volgende:
Ga ik niet zeggen omdat je zelf ook geen antwoord geeft op gestelde vragen..
Uitgeluld dus, maar omdat ik wel fatsoen heb

Welke vragen?
pi_83564119
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:34 schreef luckyb1rd het volgende:
Ik voorspel tegen 2013 is het NHG potje leeg:

http://www.z24.nl/z24geld(...)_vaker_uitkeren.html
[..]

Jeetje .... wordt er nog meer geld in die bodemloze put gegooid. Ben benieuwd bij wie we het geld vandaan gaan halen ....
pi_83564207
Volgens mij weet je nog niet helemaal hoe het werkt
pi_83564343
Zeg Diego, vertel ons nou gewoon eens eerlijk: hoe hoog is jouw hypotheek en wat is de waarde van je huis?

Ik beloof je dat we je niet zullen uitlachen. Erewoord.
pi_83564703
Zolang hij er goed woont, de maandlasten kan betalen is er geen vuiltje aan de lucht joh.

pi_83564994
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volgens mij weet je nog niet helemaal hoe het werkt
dat als de overheid een euro uitgeeft ook een euro aan inkomsten nodig heeft

Nee dat heb ik nooit begrepen. Jij ook niet toch?
pi_83565031
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:53 schreef Snackbar het volgende:

[..]

dat als de overheid een euro uitgeeft ook een euro aan inkomsten nodig heeft

Nee dat heb ik nooit begrepen. Jij ook niet toch?
Ik wel
pi_83565488
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik wel
Hoe werkt dat mechanisme dan? Ik snap er echt helemaal niets van
  vrijdag 2 juli 2010 @ 12:46:12 #268
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_83566852
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Uitgeluld dus, maar omdat ik wel fatsoen heb

Welke vragen?
haha jij bent al jaren uit gelult en zie straks hoe de markt compleet instort niet te hard janken dan he

btw meer positief vastgoed nieuws:

http://www.rtl.nl/(/finan(...)ig_met_nieuwbouw.xml
pi_83566931
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 12:46 schreef luckyb1rd het volgende:

[..]

haha jij bent al jaren uit gelult en zie straks hoe de markt compleet instort niet te hard janken dan he

btw meer positief vastgoed nieuws:

http://www.rtl.nl/(/finan(...)ig_met_nieuwbouw.xml
Dat ze stoppen met nieuwbouw is voor huizenbezitters wel positief natuurlijk. Dat zet enigszins een rem op het aanbod en dus op de daling van de prijzen. Al vrees ik toch dat er geen redden meer aan is, omdat starters de huidige prijzen simpelweg niet meer kunnen betalen.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 12:57:01 #270
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_83567205
ik denk eerder niet willen betalen dan niet kunnen betalen
pi_83567416
Voor de investeerders onder jullie, maar dat zullen er niet veel zijn.

25 Netherlands, Amsterdam Gross Rental Yield 6.63% For a 120 sq. m. property, usually an apartment.

GOOD:
Moderate Yields
Moderate transaction costs
Strong & stable Economy
Moderate rental income taxes

BAD:
Pro-tenant rantal market

31 Belgium, Brussels Gros Rental Yield 5.78% For a 120 sq. m. property, usually an apartment.

GOOD:
Strong demand for rental units

BAD:
Modarate to high transaction costs
Tiresome tenancy lenght limits
Moderate to high taxes

Blijkbaar is een appartementje in Amsterdam dus toch nog wel een interessante aankoop/investering.
pi_83567521
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 12:57 schreef luckyb1rd het volgende:
ik denk eerder niet willen betalen dan niet kunnen betalen
Ik denk van allebei een beetje.
pi_83568482
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:03 schreef Emu het volgende:

25 Netherlands, Amsterdam Gross Rental Yield 6.63% For a 120 sq. m. property, usually an apartment.

GOOD:
Moderate Yields
Strong & stable Economy

BAD:
Pro-tenant rantal market

31 Belgium, Brussels Gros Rental Yield 5.78% For a 120 sq. m. property, usually an apartment.

GOOD:

BAD:
Moderate to high taxes

Blijkbaar is een appartementje in Amsterdam dus toch nog wel een interessante aankoop/investering.
Van wie komt die info?

Alle huurwoningen zouden die yield overigens moeten hebben, dan zou er wel flink gebouwd worden en geinvesteerd
pi_83569413
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:03 schreef Emu het volgende:

GOOD:
Moderate Yields
Strong & stable Economy

BAD:
Pro-tenant rantal market

GOOD:

BAD:
Moderate to high taxes

Niet echt. Het nadeel dat ze noemen is namelijk een mega-nadeel. In Nederland kan je gewoon niet van je huurder afkomen. Dat betekent dat als je het huis ooit wilt verkopen, je daar flink in waarde op toe moet leggen. Een paar collega's hier mijden Nederland daarom, maar hebben verspreid over Europe toch redelijk rent-portfolio's opgebouwd voor hun pensioen.

In Engeland is de verhuurder aan de macht. Je mag ee huurder er altijd uitgooien, het is tenslotte jouw eigendom.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_83569619
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:56 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Niet echt. Het nadeel dat ze noemen is namelijk een mega-nadeel. In Nederland kan je gewoon niet van je huurder afkomen. Dat betekent dat als je het huis ooit wilt verkopen, je daar flink in waarde op toe moet leggen. Een paar collega's hier mijden Nederland daarom, maar hebben verspreid over Europe toch redelijk rent-portfolio's opgebouwd voor hun pensioen.

In Engeland is de verhuurder aan de macht. Je mag ee huurder er altijd uitgooien, het is tenslotte jouw eigendom.
Niet als je een getekend contract hebt lijkt me.

Met een in stappen opbouwen van een liberale markt(steeds de maximum prijs opschuiven) los je het probleem ook op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')