ik ga em dit weekend ook kijken!!! ben erg benieuwd... lijkt me een hele gave filmquote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:09 schreef Regenbui het volgende:
Gister Youth in Revolt gezien:
[ afbeelding ]
Na de trailer online gezien te hebben kon ik niet wachten op deze film, maar de film heeft volgens mij nooit in de Nederlandse bioscoop gedraaid. Na zeer lang gewacht te hebben kwam er deze week eindelijk een scene release uit. Michael Cera zet weer een fantastische rol neer zoals hij eerder in superbad deed. De film kijkt makkelijk weg en heeft een paar komische momenten. Eerlijk gezegd had ik meer van deze film verwacht, maar desondanks blijft het een zeer vermakelijke film.
IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0403702/
Cijfer: 7,5
p.s. heerlijk zo'n foute snor.
Het blijft "grappig" om te lezen hoeveel mensen denken dat ze `m al helemaal hebben uitgevogeld na 10 minuten.quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:53 schreef JDx het volgende:
Shutter Island, goed dat ie is, heb ik misschien al teveel dit soort films gezien, ik had m na 10min al door. Jammer genoeg.
Toch slechts een 7,5.
Ik had letterlijk buikpijn, gedurende de gehele filmquote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:57 schreef JanPiraat het volgende:
[..]
Pineapple de geniaalste![]()
en bij veel Will Ferell films lachte ik ook een stuk harder dan the hangover.. stepbrothers, anchorman, old school
ik vond dat echt een saaie film the pineappel express...quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:15 schreef znarch het volgende:
[..]
Ik had letterlijk buikpijn, gedurende de gehele film![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
waarom kijk je dan naar zo'n film? Onderwerp en camera waren bekend..Sowieso achterlijk om zoiets op klaarlichte dag te kijkenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:08 schreef jorienvdherik het volgende:
Vanmiddag gekeken naar Paranormal Activity.
[ afbeelding ]
Sorry wat een rot film. Ik vind hem saai, hij is cheap. Er zit totaal geen spanning in. Ik begin de personen in de film gewoon te haten.
Snap niet dat deze film zo hoge score haalt.
Het onderwerp in de film boeide me totaal niet. De camera is ook super irritant.
Met donker zit er ook geen spanning in.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:16 schreef Tim86 het volgende:
[..]
waarom kijk je dan naar zo'n film? Onderwerp en camera waren bekend..Sowieso achterlijk om zoiets op klaarlichte dag te kijken
Dan lijkt het nog wel tof, maar saaie gasten of demonenquote:Een jong duo lijkt alles uitstekend voor elkaar te hebben. Tot op de dag dat er plotseling allerlei bizarre dingen gebeuren in het huis van het tweetal. Ze besluiten om een videocamera aan te schaffen en vast te leggen wat zich er precies in hun huis afspeelt als ze liggen te slapen.
cijfer: 8.5quote:The film's tale of a community of settlers moved to defend themselves against a roving band of marauders follows an archetypal "Western" frontier movie motif, as does Max's role as a hardened man who rediscovers his humanity when he decides to help the settlers.Noteworthy elements of the film include cinematographer Dean Semler's widescreen photography of Australia's vast desert landscapes; the sparing use of dialogue throughout the film; costume designer Norma Moriceau's punk mohawked, leather bondage gear-wearing bikers; and its fast-paced, tightly-edited, and violent battle and chase scenes. The film's comic-book post-apocalyptic/punk style popularized the genre in film and fiction writing.\
Ik wou net zeggen, enige reden dat ik die film keek was omdat mijn buurmeisje hem wilde zien, het vrijdagavond was en het was rond 10uur savonds, dus afgelopen rond 12uur.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:16 schreef Tim86 het volgende:
[..]
waarom kijk je dan naar zo'n film? Onderwerp en camera waren bekend..Sowieso achterlijk om zoiets op klaarlichte dag te kijken
Heerlijke, ouderwetse actiefilms! I love them allquote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Mad Max 2 (The Road Warrior) (1981, Aus, George Miller)
Geen zin om een review te schrijven, maar in wikipedia staat uitgelegd wat dit nog steeds een heerlijke klassieker in het genre maakt. Dus daarom een schaamteloze copy-paste:
[..]
cijfer: 8.5
helaas helemaalmee eens, deel 1 was echt super... en deel 2 viel echt tegen het werd nergens erg spannend ... het verhaal kabbelde inderdaad maar voortquote:Op zondag 23 mei 2010 10:36 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren gezien:
Millennium 2 - Flickan Som Lekte Med Elden (Millennium 2 - De Vrouw Die Met Vuur Speelde)
Na het sterke eerste deel waren mijn verwachtingen voor dit tweede deel redelijk hoog gespannen. Helaas werden die verwachtingen niet helemaal ingelost. Het grote voordeel van dit deel is dat het verhaal natuurlijk een stuk sneller op gang komt in vergelijking met het eerste deel. We kennen de personages al en dus kan gelijk worden begonnen met het eigenlijke verhaal.
Het is daarom nogal een teleurstelling dat dat verhaal nergens echt spannend wordt, het kabbelt eigenlijk maar een beetje voort. Het verhaal op zich is wel beter dan dat van het eerste deel maar het mist gewoon de spanning.
Daar kunnen Michael Nyqvist en vooral de opnieuw geweldig acterende Noomi Rapace helaas niets aan veranderen.
Daarnaast is het ook vaak te voorspelbaar.
Hopelijk wordt het slot akkoord Gerechtigheid weer wat spannender...
IMDB Cijfer: 6,6/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
ik vond zombieland HEEL cool, dikke 8!quote:Op zondag 23 mei 2010 18:32 schreef jorienvdherik het volgende:
Vandaag gekeken naar Zombieland.
[ afbeelding ]
Dacht dat die kerel ook in Superbad speelde. ( Hij lijkt er op, maar alleen die chick speelt er ook in )
Best een leuke grappige film, Superbad en The Hangover zijn wel beter. Maar was zeker wel de moeite waard
Heb hem inmiddels 2 keer gezien in Waterloo IMAX hier in Londen. Simpel verhaal. Kinderlijke humor. Geen bloed en verderf. Maar wel Gemma Arterton op groot schermquote:Op zondag 23 mei 2010 21:13 schreef DeHovenier het volgende:
Vrijdag deze gezien:
[ afbeelding ]
Leuk wegkijkertje.
Gister afgekeken en vond het zeker een 8 waard. De humor moet je begrijpen, is namelijk niet te vergelijken met humor a la American Pie.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:02 schreef casper019 het volgende:
youth in revolt
Verenigde Staten
Komedie
90 minuten
geregisseerd door Miguel Arteta
met Michael Cera, Justin Long en Portia Doubleday
Nick Twisp (Michael Cera) is een 16-jarige jongen, die thuis nogal wat te verduren heeft, omdat zijn ouders op het punt staan te scheiden. Dit is echter niet de grootste zorg van Nick. Hij is stapelverliefd op Sheeni Saunders, die hij op vakantie heeft ontmoet en het is dan ook zijn droom om door haar ontmaagd te worden. Er zijn echter wel twee struikelblokken; zijn ouders en haar ex-vriend.
ik vind het een beetje moielijk te beoordelen film, aan de ene kant vond ik het een apart en leuk verhaal en keek ie lekker weg en was het een leuk einde
aan de andere aknt misde ik een beetje meer humor erin
maar toch zeker waard te zien, middelmatige film... had meer in gezeten
een 7
dat had ik ook niet verwacht, maar gewoon een beetje romantische humor/grappige humor had wel leuk geweest....quote:Op dinsdag 25 mei 2010 07:56 schreef Stuurloos het volgende:
[..]
Gister afgekeken en vond het zeker een 8 waard. De humor moet je begrijpen, is namelijk niet te vergelijken met humor a la American Pie.
oeh klinktals een mooie filmquote:Op woensdag 26 mei 2010 03:02 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
en het cijfer is?
En nu nog het orgineel Abre los Ojos
naar mijn idee beter dan de versie met Cruisequote:Op woensdag 26 mei 2010 06:53 schreef casper019 het volgende:
[..]
oeh klinktals een mooie film
hoei s ie??
ik vond em ook wel redelijk goed!quote:Op woensdag 26 mei 2010 08:55 schreef friekin_ het volgende:
Youth in Revolt. Met mijn liefde Michael Cera die een bad boy wordt.
Ik vond hem vermakelijk, maar niet de leukste/schattigste film die ik dit jaar gezien heb.
Ik kan je Adventureland aanraden, met dezelfde hoofdrolspeler als Zombieland.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:16 schreef casper019 het volgende:
[..]
ik vond em ook wel redelijk goed!
weet iemand miss nog meer films in de style van youth in revolt??
beide al gezien, zijn inderaad beide aanradersquote:Op woensdag 26 mei 2010 12:20 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Ik kan je Adventureland aanraden, met dezelfde hoofdrolspeler als Zombieland.
ik heb toch maar even een review geschreven incl cijferquote:Op woensdag 26 mei 2010 03:02 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
en het cijfer is?
En nu nog het orgineel Abre los Ojos
quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:49 schreef Schenkstroop het volgende:
American Psyho
oordeel:
HAHAHAHAHAHHAAAAHHAAAAAA! wat een film!
Die typetjes die ik over het algemeen niet kan uitstaan zetten ze wel goed neer zeg!
verhaal:
patrick bateman leidt een rijk maar saai bestaan. hij is mooi, rijk, werkt op Wallst. en begint uit verveling met moorden.
Mijn cijfer: weetikniet 7.5
iMDB: 7.4
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Helemaal mee eens, From Paris With Love sloeg echt helemaal nergens op. Ik kan best genieten van "domme" actiefilms met een bak popcorn, maar dit ging te ver. En dat terwijl de regisseur ook Taken maakte, waar dit juist uitstekend werkte... Zonde!quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik wist dat het hersenloos vermaak was, maar dit was gewoon niet eens leuk. Luc Besson moet geen verhaaltjes meer proberen te schrijven voor filmsen geen dure uitgerangeerde Amerikaanse acteurs meer gebruiken.
10/10 is het enige correcte cijfer, nu het boek lezen !quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:49 schreef Schenkstroop het volgende:
American Psyho
oordeel:
HAHAHAHAHAHHAAAAHHAAAAAA! wat een film!
Die typetjes die ik over het algemeen niet kan uitstaan zetten ze wel goed neer zeg!
verhaal:
patrick bateman leidt een rijk maar saai bestaan. hij is mooi, rijk, werkt op Wallst. en begint uit verveling met moorden.
Mijn cijfer: weetikniet 7.5
Bad Boys 3 staat ook alweer in de planning. Ik vond beide delen zeer vermakelijk in de bioscoop.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:10 schreef Timo20 het volgende:
Bad Boys
In de jaren `80 was de buddy movie hot. Het werd gigantisch uitgemolken en de films ermee vlogen je om de oren. Nadat het er langzaam minder werden kwam het genre in 1995 terug, met dan aan uberproducer Jerry Bruckheimer.
Ik heb `m ontelbaar vaak gezien en inmiddels ken ik bijna alle dialogen en grappen uit m`n hoofd maar ik blijf `t een supertoffe film vinden, vooral door de geweldige chemie tussen Martin Lawrence (in één van z`n leukste rollen) en Will Smith. Samen zijn ze geweldig op dreef, de humor is erg sterk en wordt geniaal door beide neer gezet.
Een heerlijke komische actie film die keer op keer het kijken waard is. Eén van Bruckheimers beste en meest vermakelijke producties.
IMDB Cijfer: 6,6/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Deze film ook gezien afgelopen week. De films met Cera kijken meestal lekker weg en dat was bij deze niet anders. De film bevat idd zeker wel wat komische momenten maar over het geheel gezien voelde het absoluut niet als een komedie ofzo, daarvoor zaten er voor mij te weinig echt grappige momenten in. Vond het een leuke film om eens gezien te hebben maar ook niet meer dan dat.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:09 schreef Regenbui het volgende:
Gister Youth in Revolt gezien:
[ afbeelding ]
Na de trailer online gezien te hebben kon ik niet wachten op deze film, maar de film heeft volgens mij nooit in de Nederlandse bioscoop gedraaid. Na zeer lang gewacht te hebben kwam er deze week eindelijk een scene release uit. Michael Cera zet weer een fantastische rol neer zoals hij eerder in superbad deed. De film kijkt makkelijk weg en heeft een paar komische momenten. Eerlijk gezegd had ik meer van deze film verwacht, maar desondanks blijft het een zeer vermakelijke film.
IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0403702/
Cijfer: 7,5
p.s. heerlijk zo'n foute snor.
Ik heb de neiging om elke film af te kijken, wellicht is 'the best saved for last' ya know..quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:58 schreef JDx het volgende:
Ik heb Valentine's Day ook gezien. Inderdaad een nietszeggende zoetsappige film, maar je zegt het zelf al, toch kijkt hij lekker weg, echte zondagmiddag film en veel bekende acteurs.
Als een film het afkijken waard is, dan is het toch minstens een 6?
Ik ga 'em vanavond kijken. Ik zal er niet heen gaan met veel verwachtingen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:32 schreef Devz het volgende:
Robin Hood (2010)
Het legendarische verhaal over de ervaren boogschutter Robin Hood (Russell Crowe), die in dienst treedt bij het leger van koning Richard om tegen de Fransen te vechten. Na de dood van de koning vertrekt Robin naar Nottingham, een stad die lijdt onder de corruptie van een tirannieke schout en torenhoge belastingen. Daar valt hij voor de weduwe Lady Marian (Cate Blanchett), die de identiteit en de motieven van deze kruisridder niet volledig vertrouwt. In de hoop de hand van Lady Marian te winnen en de stedelingen te redden, brengt Robin een bende bij elkaar die uitblinkt in dodelijke vechttrucs en levenslust. Samen vallen ze de rijke bovenklasse aan om het onrecht te herstellen...
Robin Hood het verhaal vertelt over hoe de legende van Robin Hood is ontstaan en zich dus afspeelt voor Prince of Thieves. Moest in het begin wel een beetje op gang komen, maar daarna kijkt de bijna 2,5 uur durende film lekker weg.
Nadelen vond ik dat het verhaal soms wat chaotisch was en niet alle acteurs naar mijn mening even goed gecast waren. Behalve Russel Crowe natuurlijk, want die blijft uitermate geschikt voor zulke films.
Robin Hood is wat mij betreft dus zeker de moeite waard, maar niet de topfilm waar ik op hoopte.
7.8/10
Moet je London kijkenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:02 schreef ruud.nl het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren op tv. Boutfilm maar Jessica Biel compenseert dat moeiteloos met haar uiterlijk!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.is schitterend.
Rocky (1976, VS, John G. Avildsen)
Ik moet tot bekennen dat ik deze nog nooit had gezien![]()
![]()
Dit is bovenal Stallones film. Hij schreef het verhaal en schittert in de hoofdrol.
De film is natuurlijk voornamelijk een sport film met een underdog triomfeert plot. Waarin het nog steeds een van de beste aller tijden in is. Maar de film laat ook goed het leven van de blanke onderklasse van Amerika zien. Daarnaast laat de film mooi de strijd zien tussen echt hard werk en uiterlijk vertoon. Tussen iemand die de bokswedstrijd ziet als een gevecht en iemand die het ziet als een publiciteitsstunt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7/10
die staat op mn lijstje met soon to watch, hoe is de film.. is het een beetje sapnnend/goeie actie??quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:39 schreef waht het volgende:
Heb laatst Unthinkable met Samuel L. Jackson gezien. Ik wist totaal niet wat ik kon verwachten maar dit was één van die zeldzame films waar ik door geïntrigeerd was. (Niet in de minste plaats omdat zo'n goede film kennelijk niet in bioscopen heeft gedraaid.)
Hoe minder je erover leest hoe beter en m.i. weet je al te veel als je de samenvatting op IMDb gaat lezen.
Hier dus een willekeurige foto van Jackson:
[ afbeelding ]
IMDb: 7.5
Het is geen constante actie/spanning maar er wordt op hele mooie wijze opgebouwd naar de spannende momenten. En die momenten trekken dan ook je volledige aandacht.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:55 schreef casper019 het volgende:
[..]
die staat op mn lijstje met soon to watch, hoe is de film.. is het een beetje sapnnend/goeie actie??
Je hebt het hier over een van de beste films van de jaren 90.quote:Op zondag 30 mei 2010 03:38 schreef Ocelot360 het volgende:
De film begint ijzersterk met een intro naar het leventje van de hoofdrolspeler…maar vanaf dat punt gaat het nergens heen en word er niet naar een climax gewerkt. Kinda boring…
6.0/10
Nog een keer kijken.quote:Op zondag 30 mei 2010 00:45 schreef Ocelot360 het volgende:
73) Rushmore![]()
Waar de fuck gaat deze film over… powwwwfffffhmmhrrr.. Douchebag kutstudent met zijn onzinnige leventje. Zelfs Bill Murray doet er weinig aan om mij verder te krijgen. Had een goede film verwacht na wat researchwerk dat zegt dat dit de beste film van 1998 moest zijn. Zucht…
3.0/10
http://www.imdb.com/title/tt0128445/
Ow, die wilde ik zo graag in de bios kijken, en misschien heb ik hem de eerste weken gemist, maar volgens mij heeft die film maar een week of 2 gedraaid in Utrecht?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:21 schreef casper019 het volgende:
The wolfman
[ afbeelding ]
Verenigde Staten
Horror / Thriller
102 minuten / 119 minuten (Director's Cut)
geregisseerd door Joe Johnston
met Anthony Hopkins, Benicio Del Toro en Emily Blunt
Als zijn broer plotseling verdwijnt, keert Lawrence Talbot (Benicio Del Toro) terug naar het huis van zijn vader John (Anthony Hopkins), dankzij Gwen Conliffe (Emily Blunt), de verloofde van zijn broer. Lawrence besluit te helpen om zijn broer te vinden. Maar als hij oog in oog komt te staan met de verantwoordelijke, een weerwolf, wordt hij gebeten en dus ook getroffen door deze gruwelijke vloek. Daarom het duurt niet lang voor Lawrence langzaam begint te transformeren...
heb net de extended versie/directors cut gezien, vond het een hele goeie gave film!
goed gespeeld, mooie omgevingen en goeie costuums
echt een aanrader
dikke 8!
Titel is wel funquote:Op zondag 30 mei 2010 13:15 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
the 40 year old virgin who knocked up Sarah Maschall and felt Superbad about it
kut film.
Follows Andy, who needs to hook up with a hottie, pronto, because he hasn't had sex in... well, forever - and his luck isn't the only thing that's hard. His equally horny teenage roommates also need it superbad, and with the help of their nerdy pal, McAnalovin' and his fake I.D., they may tap more than just a keg
Van IMDB
[ afbeelding ]
Is een film met een verhaal lijn van alle films die in de titel staan. een slechte film, het maakte mij al die andere films willen zien en niet deze kut film...
Ik had de film ook nog niet gezien en leek me dan ook veelbelovend. Ik denk dat in die tijd deze film veel nieuwe aspecten toonde aan het publiek, maar in dit tijdperk voelt het allemaal erg voorspelbaar. De rechtzaak-climax was nou niet echt een geweldig episch mooi stuk film om nog weken over door te praten. Voorspelbaar en boring zelfs. Uiteindelijk waren het een stel sukkelige patsers die wat kleingoed stelen her en der en later compleet overbodig mensen overhoop knallen.quote:Op zondag 30 mei 2010 03:44 schreef Mike het volgende:
[..]
Je hebt het hier over een van de beste films van de jaren 90.En hoezo wordt er niet naar een climax gewerkt? Je ziet het toch langzaam helemaal fout gaan met de rechtszaak tot besluit?
dat was dus ook de reden dat ik hem leende...quote:
Hoe bedoel je een gestoorde film? Het lijkt mij een interessante film.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:33 schreef Thomas B. het volgende:
Hundstage (2001)
[ afbeelding ]
Een van de meeste gestoorde films die ik ooit heb gezien en ik weet nog steeds niet echt goed wat ik er mee aanmoet.
1 van mijn favo films.quote:Op woensdag 26 mei 2010 01:53 schreef Schenkstroop het volgende:
Vanilla Sky
verhaal:
Een mooie jonge man van 30 heeft het gemaakt. Hij heeft looks, vrouwen vallen zonder probleem voor hem, en hij is voorzitter van een goedlopende uitgeverij. Op een dag krijgt hij een slinger dat heel verkeerd afloopt. Hij overleeft het ongeluk maar één helft van zijn gezicht raakt verlamd.
oordeel:
Ik moest mezelf door de eerste helft heenworstelen met alle romantiek en non-drama. penelope cruz en tom cruise kunnen wel goed acteren en dat is vooral aan de uitdrukking in hun gezicht te zien. Op twee derde van de film werd het interessant. Want het nam alle schoonheid in die non-drama in de eerste helft op de hak. Schoonheid is toch niet te onderschatten belangrijk. Tegen het einde wisten de filmmakers ws. niet of zij een beslecht einde moesten breien mbt dit moeilijke onderwerp. En begonnen te draaien en te verdraaien zodat de kijker zelf zijn einde beslist. Mooie film en gaat op mijn bluray lijst.
Mijn cijfer: 8.0
iMDB: 6.9
Het was een zeer interessante film en ik zal 'm iedereen aanraden. Gestoord is misschien niet het goed woord. Excentriek is misschien beterquote:Op zondag 30 mei 2010 19:43 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Hoe bedoel je een gestoorde film? Het lijkt mij een interessante film.
Ik heb hem nu net gekeken.quote:Op zondag 30 mei 2010 04:41 schreef Schenkstroop het volgende:
Unthinkable
Verhaal:
Een amerikaan bekeerd tot de Islam plant drie nucleaire tijd-bommen in drie Amerikaanse staten. Hij wordt gevangen en Samuel Jackson wordt ingehuurd om de man te ondervragen. Ondertussen loopt een FBI agente (trinity uit de matrix) de martelprakijken aftekeuren.
Oordeel:
In deze film worden Amerikanen neergezet als morele mensen die verregaande martelpakijken niet tollereren. Het "morele gezeur" van mensen tegen de verregaande martelprakijken, wat uiteindelijk tijd en mensenlevens kan kosten. Wordt er dik bovenop gelegd. Ondertussen wordt het moslim-extremisme natuurlijk stevig neergezet als non-reasonable, non-negotiable. En wordt de noodzaak voor geweld goed gehyped. Oja, de Amerikanen zijn er weer wel trots op te vermelden dat deze bommenmaker een amerikaanse expert is/ "The best" zogezegd. Wit maar aan de verkeerde kant. 'Het gevaar schuilt dus overal' willen ze hiermee zeggen.
Mijn cijfer: 6.5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7.5 / imdb 7.4Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Ook gezien afgelopen weekend in de bioscoop. Vond het maar een matige film, kreeg er een beetje het gevoel bij alsof ik naar The Mummy Deel V aan het kijken was. Matig verhaal, Jake Gylenhaal als The Prince is echt een lachtertjequote:Op zaterdag 29 mei 2010 07:59 schreef mschol het volgende:
oke, een kleine beoordeling van wat films van de laatste tijd:
[ afbeelding ]
Prince Of Persia (2010)
Film gebaseerd op de game PoP: Sands of time.
Ik heb het spel niet gespeeld en weet dus het verhaal niet , maar het schijnt dat deze film in zijn geheel niet gebaseerd is op het spel, wat opzich een pluspunt is.
De film is wat mij betreft een leuke wegkijker in een mooie setting, waarvoor pluspunt). Voor de rest springt hij er niet echt tussen uit; het einde bevatte een leuke twist maar ik zat ook een beetje van
.
een welverdiende 7,5 wat mij betreft
ben ik het volledig mee eens. Gisteravond gezien met mn vriendin. Het leek haar een leuke film. Kijkt makkelijk weg en voor de vriendin erg leuk, maar om als man zijnde deze film te kijken...quote:Op maandag 31 mei 2010 17:24 schreef JDx het volgende:
When in Rome... standaard, standaard, bla bla film... en erg voorspelbaar.
5,0.
Same here. Helaas was er na de film nog zoveel van de avond over dat ze ook The Back-up Plan nog wel wou kijken. Die vond ik nog veel slechter eigenlijk op zo ongeveer alle fronten, alleen Jennifer Lopez bleef boeiend om naar te kijken. Vanavond kies ik zelf maar weer gewoon uit wat we kijkenquote:Op maandag 31 mei 2010 19:16 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
[..]
ben ik het volledig mee eens. Gisteravond gezien met mn vriendin. Het leek haar een leuke film. Kijkt makkelijk weg en voor de vriendin erg leuk, maar om als man zijnde deze film te kijken...
Even Almighty vond ik juist heel leuk!quote:Op maandag 31 mei 2010 13:25 schreef Hulkio het volgende:
Evan Almighty (Tom Shadyac, 2007)
Tja, was gister op tv en het eerste deel ging nog wel, maar dit was echt niet best…. Zeer mager verhaal en de special effect zagen er bij vlagen erg slecht uit. Snap niet dat Morgan Freeman en John Goodman hier aan meewerken. 4.5
Tering. Wat een slecht einde.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:39 schreef waht het volgende:
Heb laatst Unthinkable met Samuel L. Jackson gezien. Ik wist totaal niet wat ik kon verwachten maar dit was één van die zeldzame films waar ik door geïntrigeerd was. (Niet in de minste plaats omdat zo'n goede film kennelijk niet in bioscopen heeft gedraaid.)
Hoe minder je erover leest hoe beter en m.i. weet je al te veel als je de samenvatting op IMDb gaat lezen.
Hier dus een willekeurige foto van Jackson:
[ afbeelding ]
IMDb: 7.5
Steve Carell is hilarisch inderdaadquote:Op maandag 31 mei 2010 20:52 schreef musicfreakyme het volgende:
[..]
Even Almighty vond ik juist heel leuk!
Maar die hoofdrolspeler (ben even zijn naam kwijt) vind ik sowieso al grappig dus hij hoeft voor mij maar zn wenkbrauw op te trekken of ik moet er al om lachen
Wacht maar tot je het 2de seizoen bereikt. Dan is daar niks meer van over.quote:Op maandag 31 mei 2010 17:33 schreef Evienne het volgende:
Twin Peaks, 1990.
Speciaal agent Dale Cooper (Kyle MacLachlan, Orson Hodge in Desperate Housewives, was 20 jaar geleden niet te versmaden) wordt naar Twin Peaks gestuurd om daar, bijgestaan door het onervaren lokale politieteam, de moord op een tienermeisje te onderzoeken. Wat bij aanvang een eenvoudige zaak lijkt, wordt gecompliceerd doordat alle inwoners van het stadje wel wat geheimen lijken te hebben...
[ afbeelding ]
Dale laat een bericht achter voor Diane
Suspense, intriges, actie, drama, subtiele humor, scherpe dialogen, alle charmes die veel series van deze tijd niet meer hebben (een verfrissend gebrek aan moderne technologie als internet en mobiele telefoons), een schitterende tijdloze serie, al ben ik pas bij E01S04.
imdb 9.4 / 9.5
Hhaha boring??quote:Op zondag 30 mei 2010 03:38 schreef Ocelot360 het volgende:
74) Goodfellas![]()
Ray Liotta, Robert de Niro, 15e op de IMDB alltime lijst, een must see!
Een groep charismatische gangsters in de jaren 70 die wat streken her en der uithalen tot het misgaat. Volgens mij is 60% van de film ‘narrorated’ . Fantastisch acteerwerk, details van de set zijn subliem en je zit goed in de sfeer van de boefjes. Zoals Mr Mackey ooit eens zei; ‘Drugs are badddd..’.
De film begint ijzersterk met een intro naar het leventje van de hoofdrolspeler…maar vanaf dat punt gaat het nergens heen en word er niet naar een climax gewerkt. Kinda boring…
6.0/10
http://www.imdb.com/title/tt0099685/
[ afbeelding ]
Ik begrijp die Godfather ook niet hoor, Carlito's Way is idd wel leuk! Deel 2 weer niet trouwens.quote:Op maandag 31 mei 2010 23:26 schreef Diego22 het volgende:
[..]
Hhaha boring??
Volgens mij is Goodfellas een van de mooiste gangster klasiekers ooit!. De film zou ik alleen al voor Robert de Niro en Joe Pesci kijken. Vooral Joe Pesci is geweldig, wat een vent!. Al hoewel de Niro niet de hoofdrol heeft speelt hij ijzersterk. Daarnaast mag ook gezegd worden, dat de toen onbekende Liotta ook goed werk leverde met Goodfellas. De film sleept je mee in het gangster leven, op een mindere serieuze manier dan Godfather of Scarface maar nog wel zoo bruut. Vooral de pokerscene in het midden van de film is geweldig! Ik zal niet meer spoilers geven, kijk zelf zou ik zeggen.
Ik weet niet maar, als je deze film al saai vindt, wat vind je van Godfather? dan ben je zeker in slaap gevallen, misschien wel in coma want die is 1000x zo saai.
Misschien is Carlito's way wel een film voor jou, ook een van mijn favorieten.
quote:Op maandag 31 mei 2010 23:26 schreef Diego22 het volgende:
Ik weet niet maar, als je deze film al saai vindt, wat vind je van Godfather? dan ben je zeker in slaap gevallen, misschien wel in coma want die is 1000x zo saai.
Ik vond de CGI prima, en het verhaal, tsja, het is en blijft Alice in Wonderland he.quote:Op maandag 31 mei 2010 23:21 schreef Lambiekje het volgende:
Alice in Wonderland (2010)
Slap verhaal. Storende CGI. En een vervelende heks die constant "Off with is his head" roept.
cijfer 5.5 / imdb 6.8
Echt? 't Is altijd zo'n deceptie als series in hun tweede seizoen zo aftakelen, ik háát dat. Raad je me af na het eerste seizoen verder te kijken, nu kan het nog?quote:Op maandag 31 mei 2010 23:14 schreef Shogo het volgende:
[..]
Wacht maar tot je het 2de seizoen bereikt. Dan is daar niks meer van over.
quote:Op maandag 31 mei 2010 00:40 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik heb hem nu net gekeken.De doodstraf is duurder dan gevangenschap heb ik me laten vertellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7.5 / imdb 7.4
Reken oa. op proceskosten, cassatie, nog een hele tijd in hechtenis in afwachting van het vonnis en vervolgens hoger beroep, en dan nog eens de executie zelf.
Gewoon blijven doorkijken.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:33 schreef Evienne het volgende:
[..]
Echt? 't Is altijd zo'n deceptie als series in hun tweede seizoen zo aftakelen, ik háát dat. Raad je me af na het eerste seizoen verder te kijken, nu kan het nog?
Ik zou wel blijven doorkijken het eerste en laatste gedeelte is zeker de moeite waard, alles ertussen in is waardeloos. Even doorbijten.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:33 schreef Evienne het volgende:
[..]
Echt? 't Is altijd zo'n deceptie als series in hun tweede seizoen zo aftakelen, ik háát dat. Raad je me af na het eerste seizoen verder te kijken, nu kan het nog?
Gister Lilja 4-ever gekeken. Wat ontroerend, tragisch, het maakt me zo immens nederig, dankbaar voor mijn leven. Moet ik hier een cijfer aan hangen? Een hoog cijfer lijkt me wat ziek gezien het realisme. Het is gewoon een must-see.
Bedoel je excentriek zoals Ken Park? (deze vraag is alleen geldig als je Ken Park gezien hebt, uiteraard).quote:Op zondag 30 mei 2010 20:27 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Het was een zeer interessante film en ik zal 'm iedereen aanraden. Gestoord is misschien niet het goed woord. Excentriek is misschien beter
Ook vandaag gezien. Vond em ook een 7,5 waard. Het zelf je zelf wel even aan het denken over de normen en waarden van de mens. En het nut van iemand martelen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:03 schreef casper019 het volgende:
unthinkable
Verenigde Staten
Thriller
97 minuten
geregisseerd door Gregor Jordan
met Samuel L. Jackson, Carrie-Anne Moss en Michael Sheen
Een terrorist, die kennis heeft over nucleaire bommen die ergens in Amerika zullen afgaan, wordt ondervraagd door een FBI-agent en een 'black-ops'-ondervrager. Ze worden hierbij geconfronteerd met het dilemma welke methodes nog geoorloofd zijn en welke niet.
Vanaf 1 juli in de bioscoop (overige bioscoopreleases)
ik vond het een coole film, zeker waard om te zien
7.5!
Dat is ook evangelische pulp joh. Je kijkt toch geen films die je ook in de eo-shop kan krijgen?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:43 schreef trebremmit het volgende:
15. Left Behind (2000) 1 (Slechtste film ooit gezien.)
Heb je wel eens Pledge This, Epic Movie, Battlefield Earth, Disaster Movie, I Love Dries en De Zeemeerman gezien.?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:43 schreef trebremmit het volgende:
Vijftien films gezien in Mei, daarom een top vijftien.
15. Left Behind (2000) 1 (Slechtste film ooit gezien.)
De film zit gewoon goed in elkaar. Veel flitsen mbt de utieindelijke rampage, goed acteerwerk en gewoon een soepel lopend verhaal over een zieke geest. Een onverwachte aanrader!quote:Bill is een stadse jongeman, die gefrustreerd is door de wereld om hem heen. Om hier een einde aan te maken komt hij met het plan honderden bewoners uit het kleine stadje waar hij woont, te vermoorden. Hij kleedt zich aan met gepantserde kleding en koopt een hoop automatische geweren via het internet.
Lang geleden dat ik Ken Park heb gezien, dus ik kan het moeilijk vergelijken. Het is in ieder geval een film die nooit in de VS gemaakt zou kunnen worden. De karakters zijn vaak een beetje wereldvreemd, maar ook heel verschillend. Sadistisch, seksistisch, zwaar in de war, eenzaam of gewoonweg depressief. Maar allemaal hebben ze rare trekken waar ze onder gebukt gaan. Het is een vrij rauwe film, ontdaan van de gladde kantjes die je bij Ken Park volgens mij nog wel hebt en soms voel je je er best ongemakkelijk bij. En tijdens een romantisch avondje zou ik hem niet zo snel gaan kijken nee. Heb je Calvaire gezien toevallig?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:43 schreef Guppi het volgende:
[..]
Bedoel je excentriek zoals Ken Park? (deze vraag is alleen geldig als je Ken Park gezien hebt, uiteraard).
Het klinkt wel interessant, maar dan weet ik dat ik hem op een romantische avond niet hoef op te zetten
Ja ik weet maar dat is voor menigeen wel een goede film en had hem dan ook maar wijselijk weg gelaten.quote:
Heb ik ook zeker twee keer grondig moeten kijkenquote:Op donderdag 3 juni 2010 12:08 schreef frank010 het volgende:
Heb gister Primer gekeken. Snapte er de ballen niet van!!! Maar na ff wat nadenken, ging het wel.
Is met een budget van 7000 dollar gemaakt, desondanks vond ik hem wel boeiend. Maar je moet er wel van houden, ik kan me voorstellen dat mensen hem na een kwartier uitzetten omdat ze er niks van snappen.
Hoe bizar dat het nieuws over die schietpartij in GB zo ongeveer tegelijk binnen kwamquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:58 schreef Tim86 het volgende:
[ afbeelding ]
Rampage (2009)
Directed by Uwe Boll..waarom kijk ik zo'n film in godsnaam vroeg ik me af in de eerste paar minuten, maar na anderhalf uur kan ik zeggen dat ik zeer positief verrast ben. De meest gehate director ooit zo ongeveer stapt eindelijk eens van het verfilmen van games af en maakt gewoon een sterke film.
Het plot (schaamteloos gejat van moviemeter):
[..]
De film zit gewoon goed in elkaar. Veel flitsen mbt de utieindelijke rampage, goed acteerwerk en gewoon een soepel lopend verhaal over een zieke geest. Een onverwachte aanrader!
IMDB: 5/9 (230 votes slechts)
Zelf: 7.5
Mooiste film ooit. Ik ken m van buiten.quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:37 schreef klaasdj het volgende:
Ik ga vanavond Eternal Sunshine of the Spotless Mind kijken.![]()
In dat (http://forum.fok.nl/topic/1462670) topic heb ik gestemd op Requiem for a Dream zonder de andere film ooit gezien te hebben. Beschaamd.
Maar RfaD is een geweldige film en zonder twijfel mijn favoriet.
nee ik ond het een coole film!quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:39 schreef Koeketrommel het volgende:
Pas Wolf Man gezien, wat een slechte film
Nee, Calvaire heb ik ook nooit gezien. Ik heb net een stukje trailer gekeken maar ik vond hem doodeng! Ik houd wel van horror, daar niet van, maar ik verwachtte niet dat het echt eng was.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:01 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Lang geleden dat ik Ken Park heb gezien, dus ik kan het moeilijk vergelijken. Het is in ieder geval een film die nooit in de VS gemaakt zou kunnen worden. De karakters zijn vaak een beetje wereldvreemd, maar ook heel verschillend. Sadistisch, seksistisch, zwaar in de war, eenzaam of gewoonweg depressief. Maar allemaal hebben ze rare trekken waar ze onder gebukt gaan. Het is een vrij rauwe film, ontdaan van de gladde kantjes die je bij Ken Park volgens mij nog wel hebt en soms voel je je er best ongemakkelijk bij. En tijdens een romantisch avondje zou ik hem niet zo snel gaan kijken nee. Heb je Calvaire gezien toevallig?
Dat lijkt me sterk. Dat het een goede film is, kan ik me wel voorstellen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:38 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Mooiste film ooit. Ik ken m van buiten.
Ik vond hem ook wel gaafquote:
ik vond die film echt zo vreselijk traag, terwijl ik normaal wel van dit soort film houquote:Op donderdag 3 juni 2010 22:56 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Dat het een goede film is, kan ik me wel voorstellen.
Als je beter dan Oldboy en Requiem of a Dream bent moet je wel van heel goede huize komen. Bovendien kan ik mij moeilijk voorstellen dat de, hoewel geniale, komiek van Dumb & Dumber in de beste film ooit zou spelen.
Het trage was ook echt het minpunt van Eternal Sunshine hoor.. Misschien moet ik minder vaak in het midden van de nacht films kijken als ik eigenlijk moe ben.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:20 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ik vond die film echt zo vreselijk traag, terwijl ik normaal wel van dit soort film hou
Dat valt allemaal reuze mee, hoor.quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:56 schreef klaasdj het volgende:
Als je beter dan Oldboy en Requiem of a Dream bent moet je wel van heel goede huize komen.
Ik vond het een prachtige film en zelfs wat mensen waar ik het niet van verwachtte vonden hem goed.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 02:08 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Het trage was ook echt het minpunt van Eternal Sunshine hoor.. Misschien moet ik minder vaak in het midden van de nacht films kijken als ik eigenlijk moe ben.
Scary Movie en Epic Movie even goed of zelfs beter dan Superbad???quote:Op vrijdag 4 juni 2010 08:52 schreef SnuggLe het volgende:
...
ik heb hem na dat stukje juist uitgezet, ik heb nog nergens om kunnen lachen. heeft alles weg van een "verlegen puber die zichzelf opnieuw uitvindt en daarbij op het eind alsnog het meisje krijgt film". Er is totaal geen vaart in het verhaal. Wordt het verderop nog leuk of blijft het op dit slakkentempo doorgaan?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:11 schreef JDx het volgende:
Ik kon niet achterblijven, dus zojuist Youth in Revolt ook maar gekeken, prachtig.
Toen de film een dikke 15 minuten aan de gang was, dacht ik omg, dat ben ik gewoon, na ongeveer een uur heb ik de film 10 minuten op pauze moeten zetten omdat ik helemaal dubbel lag... "All I have is a Subway card with 4 stickers on it", ik kijk in mn eigen portomonnee en serieus, helemaal leeg, geen cent... alleen een Subway kaartje met 5 stickers.
Beetje jammer dat ze ook nog op mn ex lijkt
...oja... cijfer: 8!
Je moet hem niet gaan kijken als comedy.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:35 schreef schijffie het volgende:
[..]
ik heb hem na dat stukje juist uitgezet, ik heb nog nergens om kunnen lachen. heeft alles weg van een "verlegen puber die zichzelf opnieuw uitvindt en daarbij op het eind alsnog het meisje krijgt film". Er is totaal geen vaart in het verhaal. Wordt het verderop nog leuk of blijft het op dit slakkentempo doorgaan?
Dat blijkt, zelfde als bij the break up. Werd ook geadverteerd als comedy, maar er zat nauwelijks één grap in.quote:
ik lag plat bij die film, toch wel een actie-film maar die droge humor gewoonquote:
En hoe was dat? Ik heb de film afgelopen week ook gezien en vond het allemaal wel vrij aardig maar vond het script om te huilen. Van de hak op de tak met d-day als droevig sluitstuk van de film.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:11 schreef Quantie het volgende:
Ik heb Robin Hood ik de bios gezien.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:16 schreef Dr.Mikey het volgende:
Kick-ass
[ afbeelding ]
Een van de beste comic films die ik ooit gezien heb. En ja ik heb er veel gezien.
Kick-Ass is Grappig, Ontroerend, Sexy en Spannend tegelijk.
Tof acteer werk met onbekende acteurs in de hoofdrol en de meer bekendere in de bijrollen.
Frank Miller flikt het na Sin City gewoon weer8 !
film ziet er cool uit, moet ik ook maar is gaan '''huren''quote:Op zaterdag 5 juni 2010 20:10 schreef YellowBlacks het volgende:
Katyn (2007)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enkele maanden na de invasie van de Nazi's in Polen in 1939 werden zo'n 15.000 Poolse krijgsgevangenen vermoord door de Sovjet geheime dienst in een Westelijk gebied van de Sovjet-Unie. De Nazi's ontdekten de massagraven in 1943 tijdens hun tocht door Rusland en wezen onmiddellijk naar de Sovjets, maar die gaven de schuld weer aan de Nazi's. De Geallieerden besloten ondertussen hun ogen te sluiten voor het hele geval. Het verhaal van deze film volgt in het bijzonder de achtergebleven vrouwen en familie van de slachtoffers, die decennialang in onzekerheid bleven over wat het lot van hun geliefden is geweest.
IMDB: 7.1/10
Eigen cijfer: 7.5
Heb ik ook gisteren gekijken een eensch met commentaar ScarFace!!!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:27 schreef ScarFace- het volgende:
Remember me 2010
[ afbeelding ]
TERING wat een goede film.
Normaal ben ik erg kritisch maar deze film is top,
10
dat vond ik echt een rampzalig slechte filmquote:Op zondag 6 juni 2010 02:40 schreef schijffie het volgende:
Date Night
Het wekelijkse uitje van het gelukkig getrouwde stel Clara en Phil Foster (Tina Fey & Steve Carell), pakt deze keer anders uit. Omdat een stel criminelen Clara en Phil verwarren met een ander stel, komen ze behoorlijk in de problemen te zitten en belanden ze in de één na de andere gevaarlijke, spannende en bizarre situatie.
[ afbeelding ]
Leuke comedy, grappen en bizarre situaties volgen elkaar in rap tempo op. Zeker een aanrader als je opzoek bent naar een comedy zonder een moeilijk verhaal erachter.
Ga ik vandaag ook zien.quote:Op zondag 6 juni 2010 02:40 schreef schijffie het volgende:
Date Night
Het wekelijkse uitje van het gelukkig getrouwde stel Clara en Phil Foster (Tina Fey & Steve Carell), pakt deze keer anders uit. Omdat een stel criminelen Clara en Phil verwarren met een ander stel, komen ze behoorlijk in de problemen te zitten en belanden ze in de één na de andere gevaarlijke, spannende en bizarre situatie.
[ afbeelding ]
Leuke comedy, grappen en bizarre situaties volgen elkaar in rap tempo op. Zeker een aanrader als je opzoek bent naar een comedy zonder een moeilijk verhaal erachter.
Hoezo dat dan? Slecht acteerwerk, slecht camera werk, niet je stijl humor? Of nog iets anders?quote:Op zondag 6 juni 2010 09:58 schreef casper019 het volgende:
[..]
dat vond ik echt een rampzalig slechte film
geen humor, saai verhaal, voorsprelbaarquote:Op zondag 6 juni 2010 11:47 schreef schijffie het volgende:
[..]
Hoezo dat dan? Slecht acteerwerk, slecht camera werk, niet je stijl humor? Of nog iets anders?
Ik geloof niet dat deze film 'iets' kan zijn. Sorry.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:27 schreef ScarFace- het volgende:
Remember me 2010
[ afbeelding ]
TERING wat een goede film.
Normaal ben ik erg kritisch maar deze film is top,
10
Als je zo'n soort film (je kan het alleen al zien aan de cover) gaat kijken voor het verhaal, ben je ook niet goed bezig.quote:Op zondag 6 juni 2010 12:16 schreef casper019 het volgende:
[..]
geen humor, saai verhaal, voorsprelbaar
troep gewoon
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.is te overdreven en te langdradig.. helaas:
5,5/10
Oe dat lijkt me een coole film!! die ga ik 1van deze dagen ook maaris ''huren''quote:Op zondag 6 juni 2010 23:57 schreef alida69 het volgende:
Vanmiddag Mirror Mask gezien. Een opmerkelijke fantasie film. Het verhaal gaat over een 15 jarig meisje Helena. Helena is opgegroeid in het circus, maar wil niets liever dan een normaal leven. Ze beland in een vreemde wereld, waar ze op zoek moet naar een masker. Dit masker is het enige dat deze wereld kan redden en er voor kan zorgen dat Helena terug kan keren naar haar eigen wereld. De special effects zijn geweldig, de vreemde personages zijn gemaakt door de Jim Henson studio. Het verhaal stelt op zich niet heel veel voor, maar doordat je van de ene in de andere verbazing valt is het wel een aanrader.
[ afbeelding ]
IMDB cijfer: 7.0/10
Mijn cijfer: 8.0/10
het hele grappige aan de film is, ookal is er gedramatiseerd, dat het gebaseerd is op een echt persoon die ook van alles deed (zoals in de film getoont) om uit de gevangenis te ontsnappen..quote:Op maandag 7 juni 2010 09:36 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
I love you Philip Morris (2009)
Steven Russell is happily married to Debbie, and a member of the local police force when a car accident provokes a dramatic reassessment of his life. Steven realizes he's gay and decides to live life to the fullest - even if it means breaking the law. Steven's new, extravagant lifestyle involves cons and fraud and, eventually, a stay in the State Penitentiary where he meets sensitive, soft-spoken Phillip Morris. His devotion to freeing Phillip from jail and building the perfect life together prompts Steven to attempt and often succeed at one impossible con after another.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
IMDB: 7.0 / 10.0
Ik: 6.5 / 10.0
Vond dat ik hem toch moest zien.. Opzich wel een leuke film, wel echt weer een Jim Carrey film, alleen erg overdreven. Natuurlijk zijn al zijn films overdreven, maar toch. Verhaal lijn is wel grappig hoe hij iedere keer maar weer aan geld probeert te komen.
Ewan Mc Gregor speelt een goede rol in de film, niet zo overdreven homofiel als Jim Carrey.
Overal: Kijkt makkelijk weg, maar als je geen Jim Carrey fan bent maar wel Ewan Mc Gregor zou ik hem gewoon links laten liggen en een betere film van hem opzetten.
dat zag ik inderdaad aan het begin van de film. Dat was ook nog het grappige aan de film, hoe homofiel Jim Carrey speelde vond ik een beetje overdreven...!quote:Op maandag 7 juni 2010 10:13 schreef mschol het volgende:
[..]
het hele grappige aan de film is, ookal is er gedramatiseerd, dat het gebaseerd is op een echt persoon die ook van alles deed (zoals in de film getoont) om uit de gevangenis te ontsnappen..
ga em deze week ook kijken hoop dat ie leuk is!quote:Op maandag 7 juni 2010 09:36 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
I love you Philip Morris (2009)
Steven Russell is happily married to Debbie, and a member of the local police force when a car accident provokes a dramatic reassessment of his life. Steven realizes he's gay and decides to live life to the fullest - even if it means breaking the law. Steven's new, extravagant lifestyle involves cons and fraud and, eventually, a stay in the State Penitentiary where he meets sensitive, soft-spoken Phillip Morris. His devotion to freeing Phillip from jail and building the perfect life together prompts Steven to attempt and often succeed at one impossible con after another.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
IMDB: 7.0 / 10.0
Ik: 6.5 / 10.0
Vond dat ik hem toch moest zien.. Opzich wel een leuke film, wel echt weer een Jim Carrey film, alleen erg overdreven. Natuurlijk zijn al zijn films overdreven, maar toch. Verhaal lijn is wel grappig hoe hij iedere keer maar weer aan geld probeert te komen.
Ewan Mc Gregor speelt een goede rol in de film, niet zo overdreven homofiel als Jim Carrey.
Overal: Kijkt makkelijk weg, maar als je geen Jim Carrey fan bent maar wel Ewan Mc Gregor zou ik hem gewoon links laten liggen en een betere film van hem opzetten.
WAT ?!quote:Op maandag 7 juni 2010 10:27 schreef RuneRose het volgende:
[ afbeelding ]
Batman & Robin
Hehe, deze film heb ik toen ik 11 was in de bioscoop gezien, en toen vond ik 'm vet cool en spannend en weet ik veel wat. Nu had ik zin om hem terug te kijken, en was het gewoon de grappigste Batman film ooit. Schumacher lijkt al het serieuze los te laten en terug te keren naar de jaren 60s Batman met Adam West, alleen is hij nog grappiger en veel mooier door al die bizarre sets en knotsgekke kleuren. Ik begrijp er echt niets van dat deze overal film zo laag scoort. Nja, ik begrijp het wel, want iedereen neemt het natuurlijk veel te serieus, maar ik snap niet waarom ze dat doen, want zo is de film toch totaal niet bedoeld? Wat mij betreft stukken beter te behappen dan bijv. The Dark Knight. 8/10
Dat zou best wel eens kunnen ja, een paar maanden terug heb ik het er hier over gehad met iemand. Mooi dat hij bevallen is!quote:Op maandag 7 juni 2010 12:15 schreef trebremmit het volgende:
RuneRose, had jij mij Canyon Passage niet aangeraden? Ik heb hem gister gezien, hele mooie en originele western met goed uitgewerkte karakters en prachtige beelden, mooie openingscene ook in de stromende regen. Ik heb er van genoten!
[ afbeelding ]
Ja, dat hoor ik vaker dat dit zo'n erbarmelijk slechte film is. Dat kan iedereen mooi roepen, maar zolang ik geen steekhoudend argument voor de kiezen krijg trek ik me daar vrij weinig van aan. Vooralsnog heb ik alleen nog maar slechte kritiek gelezen van mensen die de film gewoon niet op de juiste manier kunnen bekijken.quote:Op maandag 7 juni 2010 13:13 schreef Lambiekje het volgende:
WAT ?!
Dit is toch zo'n erbarmelijk slechte film. Tuurlijk mag je het leuk vinden toen je 11 was. Maar een 8 geven
Ik vind het alleen maar mooi dat iemand toch op een eigen manier kan genieten van zo'n film. Er is ook een markt voor Epic Movie etc, iedereen heeft toch zijn eigen smaakquote:Op maandag 7 juni 2010 14:25 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Dat zou best wel eens kunnen ja, een paar maanden terug heb ik het er hier over gehad met iemand. Mooi dat hij bevallen is!
[..]
Ja, dat hoor ik vaker dat dit zo'n erbarmelijk slechte film is. Dat kan iedereen mooi roepen, maar zolang ik geen steekhoudend argument voor de kiezen krijg trek ik me daar vrij weinig van aan. Vooralsnog heb ik alleen nog maar slechte kritiek gelezen van mensen die de film gewoon niet op de juiste manier kunnen bekijken.
quote:Op maandag 7 juni 2010 14:25 schreef RuneRose het volgende:
Dat kan iedereen mooi roepen, maar zolang ik geen steekhoudend argument voor de kiezen krijg trek ik me daar vrij weinig van aan.
Haha, ja de plot slaat inderdaad nergens op. Toch vond ik het nergens echt storend en is het allemaal vrij onderhoudend. De miscasting van de personages, daar kan ik me niet zo in vinden. Hoe bedoel je dat de kitscherigheid van Batman verkeerd geïnterpreteerd is door Schumacher?quote:Op maandag 7 juni 2010 14:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Elk personage is miscast, het plot slaat nergens op en de kitscherigheid van Batman is compleet verkeerd geïnterpreteerd door Schumacher.
Al bij al eigenlijk gewoon een kinderfilm.
ik vond het hele einde de film juist verpestenquote:Op maandag 7 juni 2010 20:18 schreef banaantjeEE het volgende:
The Book Of Eli 2010
Blijkt toch weer wat een acteertalent onze vriend Denzel is. Mooie film en goed in elkaar gezet. Wat een verrassende einde.
Zeker de moeite waard. Vond hem alvast beter dan The Road!
8
ik vond het beide hele coole filmsquote:Op maandag 7 juni 2010 22:30 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik vond het hele einde de film juist verpesten
Je gaat me toch niet zeggen dat je The Road goed vond?quote:
Dus jij vindt rondwandelen fameuze actie?quote:
Dat heb ik wel bij meer films. Onlangs Wonderboys gezien. Daar gebeurde mijn inziens ook weinig. Langzame derrie. Bahquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:16 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet zeggen dat je The Road goed vond?Die film is gewoon zonde van je tijd. Er gebeurt gewoon niets in.
Dat dus.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:39 schreef Toad het volgende:
The Road is prachtig verhaal over de relatie tussen een vader en een zoon. De ramp (die niet eens bij naam wordt genoemd) en de grauwe omgeving is slechts een bijzaak.
niemand heeft het over fameuze actie. tis ook geen actiefilmquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:34 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Dus jij vindt rondwandelen fameuze actie?
Lost in translation is juist een prachtige topfilm!!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:49 schreef JDx het volgende:
Er gebeurd toch ook eigenlijk niets in bijv. Lost in Translation?
Idd, het was een reactie op diegene die The Road niks vond omdat er niks gebeurde, dat is geen reden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:45 schreef casper019 het volgende:
[..]
Lost in translation is juist een prachtige topfilm!!
1 van de weinige films die ik in 1 jaar tijd 2x heb gezien
Deze heb ik vandaag gezien en ben het helemaal eens met het gegeven cijfer.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:08 schreef Butterfly91 het volgende:
Into the Wild
After graduating from Emory University, top student and athlete Christopher McCandless abandons his possessions, gives his entire $24,000 savings account to charity and hitchhikes to Alaska to live in the wilderness. Along the way, Christopher encounters a series of characters that shape his life.
Interessant en aangrijpend verhaal, helemaal omdat het waargebeurd is. De prachtige beelden en de goede soundtrack maken de film af.
IMDb: 8,2
Mijn cijfer: 8,7
Youth in Revolt is gewoon een ander soort humor dan de standaard comedy. Ik vond hem zo nu en dan hilarisch, al was het niet de beste film in zijn soort. Ik vond de insteek origineel, ik vond de details sterk en de website is ook erg leuk. Sommige delen waren wat traag en hadden er wat mij betreft uit gemogen, evenals wat al te kinderachtige scenes, maar de film duurt al niet zo lang. Vooral de gevatte reacties van Nick / de gladheid van Francois vond ik erg vermakelijk. Ik ben dol op die kleine geintjes die hem in de tekst of lichaamshouding zitten.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:04 schreef schijffie het volgende:
[..]
Dat blijkt, zelfde als bij the break up. Werd ook geadverteerd als comedy, maar er zat nauwelijks één grap in.
Ook gezien.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:57 schreef alida69 het volgende:
Vanmiddag Mirror Mask gezien. Een opmerkelijke fantasie film. Het verhaal gaat over een 15 jarig meisje Helena. Helena is opgegroeid in het circus, maar wil niets liever dan een normaal leven. Ze beland in een vreemde wereld, waar ze op zoek moet naar een masker. Dit masker is het enige dat deze wereld kan redden en er voor kan zorgen dat Helena terug kan keren naar haar eigen wereld. De special effects zijn geweldig, de vreemde personages zijn gemaakt door de Jim Henson studio. Het verhaal stelt op zich niet heel veel voor, maar doordat je van de ene in de andere verbazing valt is het wel een aanrader.
[ afbeelding ]
IMDB cijfer: 7.0/10
Mijn cijfer: 8.0/10
Is er een bedoeling dan? Iets waar een Batman film zich aan moet houden om het een Batman film te mogen noemen (behalve dat Batman er in zit). Volgens mij weet Schumacher zeer goed waar hij mee bezig is in deze film. En dat is, inderdaad, er een zo uitzinnig mogelijk spektakel van te maken, waar werkelijk niets te gek is. Wat naar mijn mening ook redelijk goed aansluit op het nogal lege Batman universum. Men wil het zo nu en dan wel heel serieus maken, maar dan begint het bij mij pas echt te kriebelen; als ze zo'n oninteressant karakter helemaal 'boeiend' proberen te maken door er maar een hoop grote vraagstukken tegenaan te gooien. Wat dat betreft heeft Burton inderdaad wel de perfecte balans gevonden met Batman Returns (wat natuurlijk de tofste Batman film ooit is).quote:Op maandag 7 juni 2010 16:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Batman is in essentie een serieus personage, maar door de soms nogal ridicule concepten waarop de antagonisten zijn gebaseerd kan ik begrijpen dat men over the top gaat. Dan zie ik veel liever de kitscherige vaudeville van Burton, waar men weliswaar alles ook wel met een korrel zou neemt, maar waar het onderliggende drama ook nog steeds aanwezig is.
Bij Schumacher zie ik gewoon een leeg, campy spektakel waarbij niemand weet wat nu eigenlijk de bedoeling is, de acteurs nog het minst van allemaal. Het is te onnozel om serieus te zijn, maar te flauw om een parodie te zijn. Tenzij Schumacher de intentie had om een Scary Movie / Disaster Movie / Whatever Movie achtige hilarisch slechte persiflage te maken, dan heeft hij wel zijn doel bereikt, aangezien zijn films ongeveer hetzelfde niveau hebben.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:33 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Is er een bedoeling dan? Iets waar een Batman film zich aan moet houden om het een Batman film te mogen noemen (behalve dat Batman er in zit). Volgens mij weet Schumacher zeer goed waar hij mee bezig is in deze film. En dat is, inderdaad, er een zo uitzinnig mogelijk spektakel van te maken, waar werkelijk niets te gek is.
Dus komt het er op neer hoe serieus je het allemaal neemt. Een beetje te, dus.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat het uitzinnig spektakel is, wel dat het een erbarmelijk slecht geregisseerd, geacteerd en geschreven uitzinnig spektakel is.
Een 7quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:48 schreef Jaja.. het volgende:
Into the wild
Gekeken naar aanleiding van het topic in B&H over Kristin Stewart. Ze komt maar kort in de film voor maar goed. Leuke film, dat wel, ik zit gelijk helemaal in m'n hoofd met backpacken, lijkt me gaaf.
Een jongen gaat naar Alaska reizen na zijn eindexamen, en komt tijdens die reis allemaal mensen tegen.
Hij gaat zonder geld, dus met liften en lopen. Af en toe werkt ie ergens, maar als ie dan geld heeft is 't minder spannend, dus gooit ie 't weg.
(ben niet de beste recensieschrijver, ik weet het)
Cijfer: 7
als je t als een komedie bekijkt dan is t wel een goeie film jaquote:Op woensdag 9 juni 2010 15:46 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Dus komt het er op neer hoe serieus je het allemaal neemt. Een beetje te, dus.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:46 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Dus komt het er op neer hoe serieus je het allemaal neemt. Een beetje te, dus.
Misschien was die in slaap gevallen halverwege. Zou me niet erg verbazen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:53 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Een 7
Sorry hoor, maar heb je de film geloopt waar Kristen in haar korte spijkerbroekje rondhuppelde? En de rest gewoon niet meer gezien?
Ik vond 'm ook niet meer dan een 7,5/8. Zie echt niet wat mensen nou zó fantastisch aan deze film vonden. Heb me vooral vermaakt met de soundtrackquote:Op woensdag 9 juni 2010 15:53 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Een 7
Sorry hoor, maar heb je de film geloopt waar Kristen in haar korte spijkerbroekje rondhuppelde? En de rest gewoon niet meer gezien?
Top film inderdaad. Onlangs deel 2 ook gezien. Vond het weer zo'n toppertje als deel 1. Net iets minder, zoals je in het IMDB cijfer ook zag.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:46 schreef Schenkstroop het volgende:
Yip Man 2 (2010)
Oordeel: een vervolg op het verhaal uit de film Yip Man uit 2008. Zeker niet slecht. Maar dat is dan ook omdat ik de Mandarijnse taal redelijk machtig ben. De engelse ondertiteling was echt géén doen en zal je kijkplezier en het verhaal in zn geheel verstoren. Ik denk dat de originele gesproken taal Kantonees is, maar dat weet ik niet zeker. En als je Ip man 1 nog niet hebt gezien zul je die eerst moeten kijken om deel 2 te kunnen begrijpen.
Mijn cijfer: 8/10
iMDB: 7.8
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6.5 / imdb 5.4Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Oké, dat moet ook kunnen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nah, zelfs als ludieke, bewust slecht gemaakte klucht vind ik het een flop.
Ik vind 'm gewoon slecht, niet omdat mijn referentiekader verkeerd is, niet omdat het not done is om hem goed te vinden, niet om het trendy is om Schumacher te bekritiseren, maar omdat ik 'm gewoon slecht vind. Het belangrijkste is dat iemand zich vermaakt en dat was bij deze film voor mij gewoon niet het geval, het is het type film waarbij ik met tegenzin bleef kijken.
Gister gezien en volledig mee eensquote:Op woensdag 9 juni 2010 13:53 schreef friekin_ het volgende:
She's out of my league.
Vermakelijke comedie zonder bekende acteurs. Gewoon een geinig filmpje in de trant van Super Bad. Leuk om met vrienden te kijken als je aan het indrinken bent
Imdb: 6.7
Mijn cijfer: 7
http://www.imdb.com/title/tt0815236/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |