From Paris With Love (2010)
Genre: Actie/Misdaad
Regie: Pierre Morel
Acteur(s): John Travolta,Jonathan Rhys Meyers, Kasia Smutniak
Tijd: 92 minuten
IMDb-score: 6.5/10 (met 11,094 stemmen)
James Reece, assistent van de Britse ambassadeur in Parijs heeft de ambitie te slagen bij de geheime dienst. Hij krijgt zijn kans wanneer hij de opdracht krijgt samen te werken met de Amerikaanse CIA-agent Charlie Wax om een terroristische aanslag in Parijs te voorkomen. Charlie Wax is echter een loose canon die de stad binnen de kortste keren op z'n kop zet en Reece als zijn chauffeur behandelt.
![]()
De titel van de film doet wat anders vermoeden dan wat je voorgeschoteld krijgt. Maar goed, dat is de humor van de schrijver (Luc Besson) een beetje. Nu denk je Luc Besson en Pierre Morel, waar ken ik die van?
Luc Besson is natuurlijk bekend van z'n Taxi-kwartet en Pierre Morel was regisseur van
Taken (in mijn ogen best een redelijke actiefilm) en voor sommigen nog bekend
Banlieue 13.
Als je dat zo leest, zou je denken, dit gaat toch voor 'leuke' actie zorgen toch?
Neen!, het werkt op een of andere manier niet, met een ietwat corpulente, luidruchtige, omgevingsslopende John Travolta en een semi-james-bond-rookie-wannabe Jonathan Rhys Meyers. De humor is er niet. De actie is wel over-the-top die je kan verwachten van Luc Besson en Pierre Morel. Alles wordt gewoon kapotgeschoten zonder vorm van subtiele communicatie. Jonathyn Rhys zou voor de balans moeten zorgen tussen de 2 personages, maar is gewoon zowat onzichtbaar in al dat geweld. Qua verhaal is het niks, niet flinterdun, gewoon niks. Voor hetzelfde had het in NY kunnen afspelen. Parijs speelt werkelijk waar een ondergeschikte rol in deze film, behalve waarschijnlijk omdat de schrijver en de regisseur uit Frankrijk komen.
Ik wist dat het hersenloos vermaak was, maar dit was gewoon niet eens leuk. Luc Besson moet geen verhaaltjes meer proberen te schrijven voor films en geen dure uitgerangeerde Amerikaanse acteurs meer gebruiken.
Mijn score:
4,0/10Dossier K. (2009)
Genre: Actie/Misdaad/Thriller
Regie: Jan Verheyen
Acteur(s): Koen De Bouw, Werner De Smedt, Blerim Destani, Hilde De Baerdemaeker
Tijd: 120 minuten
IMDb-score: 7.3/10 (met 272 stemmen)
Een brutale moord op een spilfiguur van de Albanese maffia in Antwerpen zet een onontkoombare clanoorlog in gang. Volgens de wetten van de Kanun, een eeuwenoude erecode uit de onherbergzame bergen van Albanië, moet bloed worden gewroken met bloed, en het is dan ook een kwestie van tijd voor er meer slachtoffers vallen. Erik Vincke en Freddy Verstuyft worden meegesleurd in een noodlottige spiraal waaruit niemand nog lijkt te kunnen ontsnappen.
In de sneak gezien, een productie vanuit de stal van Reinout Oerlemans (Eyeworks). Ik ga hier niet veel woorden aan vuil maken. Het is net een langdradige slecht geacteerde aflevering van Baantjer. En ik weet niet of het Belgische humor was, maar het sloeg totaal de plank mis, niet interessant, niet grappig en trieste personages voerden de boventoon. Halverwege de film maar naar de WC gelopen, een bekende tegengekomen in een daaraansluitend café. Daar wat mee zitten babbelen en vervolgens de tijd vergeten, dat er nog een film draaide. Toch maar even terug gegaan, het laatste kwartier voor de headshot en aftiteling. Gevraagd of ik nog wat gemist had van het verhaal, maar in de tijd dat ik weg was, was het meer nutteloze opvulling.
Mijn score:
3.5/10Al met al niet een hele goede filmweek totzover. Jammer volgende keer beter..
[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Noodle op 27-05-2010 16:18:26 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...