abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82004404

72) Valentine’s Day
Een tiental zoetsappige verschillende verhaallijnen die elkaar soms kruisen met een hele flinke lineup aan acteurs waaronder Jamie Foxx, Jessica Biel, Jessica Alba, Ashton Kutcher en nog wat good looking people die behoorlijk slecht acteren in verschrikkelijke geplaatste nietszeggende rolletjes.
Toch kijkt deze feelgood movie wel lekker weg als je niet te diep ingaat op de verhaallijn en het acteerwerk. Zoetsappigheid in deze type films herinnert dat je vaker lief moet zijn voor je geliefden.
5.0/10
http://www.imdb.com/title/tt0817230/

Als een film het afkijken waard is, dan is het toch minstens een 6?
pi_82014582
Per qualche dollaro in più

Gisteravond nog even deze klassieker opgezet die ik in hoge kwaliteit klaar had staan. Prachtige beelden en muziek natuurlijk, er valt eigenlijk niets anders te verwachten van Leone en Morricone.. Het verhaal heeft af en toe wat gaatjes en is niet zo goed als de bekendere films, maar afgezien van dat is er weinig verkeerd. De mooie close shots van zweterige hoofden in moeilijke situaties en de intimiderende scene's zijn gewoon fantastisch. Het enige tegenvallende was dat bij een film met hoge kwaliteit beeld het geluid ook wel enigzins opgepoetst had mogen worden, maar dat is ws. een stuk moeilijker te doen dan te zeggen.

Where facts are few, experts are many.
pi_82018639
Ik heb net in het Twilight topic opgebiegt dat ik New Moon van de week heb gezien
Naja hij was leuker dan het eerste deel, en daar laat ik het even bij
pi_82020281
Ik kon niet door die Twilight film heenkomen, slap verhaal.

Net Percy Jackson gezien, beetje Harry Potter achtig, kids in gevecht met machtige mensen.

Film was voldoende leuk om af te kijken, 6 dus, maar doe maar een 6,5 voor de SpecialFX en het leuke meisje
pi_82022415

Gisteren op tv. Boutfilm maar Jessica Biel compenseert dat moeiteloos met haar uiterlijk!
pi_82023470
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:09 schreef Regenbui het volgende:
Gister Youth in Revolt gezien:

[ afbeelding ]

Na de trailer online gezien te hebben kon ik niet wachten op deze film, maar de film heeft volgens mij nooit in de Nederlandse bioscoop gedraaid. Na zeer lang gewacht te hebben kwam er deze week eindelijk een scene release uit. Michael Cera zet weer een fantastische rol neer zoals hij eerder in superbad deed. De film kijkt makkelijk weg en heeft een paar komische momenten. Eerlijk gezegd had ik meer van deze film verwacht, maar desondanks blijft het een zeer vermakelijke film.

IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0403702/
Cijfer: 7,5

p.s. heerlijk zo'n foute snor.
Deze film ook gezien afgelopen week. De films met Cera kijken meestal lekker weg en dat was bij deze niet anders. De film bevat idd zeker wel wat komische momenten maar over het geheel gezien voelde het absoluut niet als een komedie ofzo, daarvoor zaten er voor mij te weinig echt grappige momenten in. Vond het een leuke film om eens gezien te hebben maar ook niet meer dan dat.
pi_82023696
Robin Hood (2010)

Het legendarische verhaal over de ervaren boogschutter Robin Hood (Russell Crowe), die in dienst treedt bij het leger van koning Richard om tegen de Fransen te vechten. Na de dood van de koning vertrekt Robin naar Nottingham, een stad die lijdt onder de corruptie van een tirannieke schout en torenhoge belastingen. Daar valt hij voor de weduwe Lady Marian (Cate Blanchett), die de identiteit en de motieven van deze kruisridder niet volledig vertrouwt. In de hoop de hand van Lady Marian te winnen en de stedelingen te redden, brengt Robin een bende bij elkaar die uitblinkt in dodelijke vechttrucs en levenslust. Samen vallen ze de rijke bovenklasse aan om het onrecht te herstellen...

Robin Hood vertelt het verhaal over hoe de legende van Robin Hood is ontstaan en zich dus afspeelt voor Prince of Thieves. Moest in het begin wel een beetje op gang komen, maar daarna kijkt de bijna 2,5 uur durende film lekker weg.

Nadelen vond ik dat het verhaal soms wat chaotisch was en niet alle acteurs naar mijn mening even goed gecast waren. Behalve Russel Crowe natuurlijk, want die blijft uitermate geschikt voor zulke films.

Robin Hood is wat mij betreft dus zeker de moeite waard, maar niet de topfilm waar ik op hoopte.

7.8/10

[ Bericht 3% gewijzigd door Devz op 28-05-2010 22:07:53 ]
pi_82028215
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 09:58 schreef JDx het volgende:
Ik heb Valentine's Day ook gezien. Inderdaad een nietszeggende zoetsappige film, maar je zegt het zelf al, toch kijkt hij lekker weg, echte zondagmiddag film en veel bekende acteurs.

Als een film het afkijken waard is, dan is het toch minstens een 6?
Ik heb de neiging om elke film af te kijken, wellicht is 'the best saved for last' ya know..
Maar deze was best kut haha...
Op vrijdag 28 mei 2010 15:32 schreef Devz het volgende:
Robin Hood (2010)

Het legendarische verhaal over de ervaren boogschutter Robin Hood (Russell Crowe), die in dienst treedt bij het leger van koning Richard om tegen de Fransen te vechten. Na de dood van de koning vertrekt Robin naar Nottingham, een stad die lijdt onder de corruptie van een tirannieke schout en torenhoge belastingen. Daar valt hij voor de weduwe Lady Marian (Cate Blanchett), die de identiteit en de motieven van deze kruisridder niet volledig vertrouwt. In de hoop de hand van Lady Marian te winnen en de stedelingen te redden, brengt Robin een bende bij elkaar die uitblinkt in dodelijke vechttrucs en levenslust. Samen vallen ze de rijke bovenklasse aan om het onrecht te herstellen...

Robin Hood het verhaal vertelt over hoe de legende van Robin Hood is ontstaan en zich dus afspeelt voor Prince of Thieves. Moest in het begin wel een beetje op gang komen, maar daarna kijkt de bijna 2,5 uur durende film lekker weg.

Nadelen vond ik dat het verhaal soms wat chaotisch was en niet alle acteurs naar mijn mening even goed gecast waren. Behalve Russel Crowe natuurlijk, want die blijft uitermate geschikt voor zulke films.

Robin Hood is wat mij betreft dus zeker de moeite waard, maar niet de topfilm waar ik op hoopte.

7.8/10
Ik ga 'em vanavond kijken. Ik zal er niet heen gaan met veel verwachtingen.
pi_82035899
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:02 schreef ruud.nl het volgende:
[ afbeelding ]

Gisteren op tv. Boutfilm maar Jessica Biel compenseert dat moeiteloos met haar uiterlijk!
Moet je London kijken
pi_82040489
Inglorious Basterds (2009)
Een groep joodse soldaten maken in bezet frankrijk de duitsers het leven zuur.
Ze komen erachter dat de duitse top verzameld zal zijn in een bioscoop en willen van de gelegenheid gebruik maken om de oorlog te beeindigen.
Kan SS kolonel Landa hen tegenhouden?
Prachtige film.

The Inglorious Bastards (1978)
'Spaghetti' oorlogsfilm.
Een groep veroordeelde soldaten ontsnapt na een luchtaanval.
Ze komen terecht bij het franse verzet en ontmoeten daar een amerikaanse kolonel.\
Zijn missie is de vernietiging van een duits geheim wapen op een trein.
Ouderwetse dertien in een (dirty) dozijn film.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_82041507
blind dating

Verenigde Staten
Romantiek / Komedie
95 minuten

geregisseerd door James Keach
met Chris Pine, Eddie Kaye Thomas en Jane Seymour

De blinde Danny heeft moeite met het zetten van de eerste stappen op het liefdesvlak. De hulp van zijn niet zo snuggere oudere broer helpt ook niet veel. Dan ontmoet hij de Indiase Leeza, maar uitgerekend zij is al beloofd aan een ander.

best leuke film die lekker wegkijkt,wel een beetje verspelbaar maar wel leuk om gezien te hebben

een 6+
pi_82042301
Ik kon niet achterblijven, dus zojuist Youth in Revolt ook maar gekeken, prachtig.

Toen de film een dikke 15 minuten aan de gang was, dacht ik omg, dat ben ik gewoon, na ongeveer een uur heb ik de film 10 minuten op pauze moeten zetten omdat ik helemaal dubbel lag... "All I have is a Subway card with 4 stickers on it", ik kijk in mn eigen portomonnee en serieus, helemaal leeg, geen cent... alleen een Subway kaartje met 5 stickers.

Beetje jammer dat ze ook nog op mn ex lijkt

...oja... cijfer: 8!
  zaterdag 29 mei 2010 @ 00:16:31 #90
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_82048611
Un prophète (2009, Fr, Jacques Audiard)
Malik komt als klein onzeker jochie in de gevangenis terecht, daar komt hij al snel onder de hoede komt van een grote maffia baas em uiteindelijk overtreft de leerling de meester.
Ik vond het soms wel moeilijk volgbaar wie nou bij wie hoorde, wie in welk complot zat en wie wie naaide. Ander minpunt vind ik dat Audiard soms te veel vervalt in leuke stylistische vondsten zonder dat ze een doel dienen en daar niet consequent in is, zoals het lukraak betitelen van mensen, dingen of gebeurtenissen. Maar dat zijn kleine kritiekpuntjes die de pret niet mogen drukken in een verder uitstekende film. De karakterontwikkeling van Malik is uitstekend. Je ziet hem echt groeien van een verlegen speelbal naar zelfverzekerde gehaaide man. Tahar Rahim draagt de film als nieuwkomer dan ook met gemak. Maar de echte ster vond ik Niels Arestrup, die schittert als de maffiabaas. De laatste scene met hem,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is schitterend.
cijfer: 8.5

Rocky (1976, VS, John G. Avildsen)
Ik moet tot bekennen dat ik deze nog nooit had gezien
Dit is bovenal Stallones film. Hij schreef het verhaal en schittert in de hoofdrol.
De film is natuurlijk voornamelijk een sport film met een underdog triomfeert plot. Waarin het nog steeds een van de beste aller tijden in is. Maar de film laat ook goed het leven van de blanke onderklasse van Amerika zien. Daarnaast laat de film mooi de strijd zien tussen echt hard werk en uiterlijk vertoon. Tussen iemand die de bokswedstrijd ziet als een gevecht en iemand die het ziet als een publiciteitsstunt.
cijfer: 8.5
pi_82048958
The Book of Eli (2010)

Mja, in 3 delen gezien, 2 keer afgezet omdat het een beetje inzakte. Post apocalyptische sfeer vond ik erg goed neergezet. Acteerwerk van Denzel Washington was ook in orde, alleen werd het soms iets te overdreven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7/10
  zaterdag 29 mei 2010 @ 00:26:38 #92
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_82049092
The Book of Eli

vrrhaal:
iets met laatse bijbel dat o zo interessant wordt en een vage gast die het op zich neemt niemand de bijbel te laten lezen whatever.

ooordeel: wat een boutfilm. dat trage slome gedoe van meneer denzel washington is verschrikkelijk irritant. wat een boutn***r
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  Redactie Games zaterdag 29 mei 2010 @ 02:43:13 #93
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_82051992
The 41-Year-Old Virgin Who Knocked Up Sarah Marshall and Felt Superbad About It(2010)

Genre: Komedie
Regiseur: Craig Moss
Acteurs: Bryan CAllen, Noureen DeWulf, Mircea Monroe, Stephen Kramer Glickman, Austin Michael Scott
Tijd: 82 min.
IMDb-score: Onbekend

De film is een samenraapsel/parodie op de films die voorkomen in de ongelofelijk lange filmtitel. Het is leuk voor de referenties naar de originele films. Maar het is echt bedroevend slecht.. Het lijkt mij weer net teveel op Disaster Movie, Epic Movie, Meet the Spartans. Alleen kijken als je in een kansloze zatte bui bent.

Mijn score: 3.0/10 (+1 voor de filmtitel)
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_82053053
oke, een kleine beoordeling van wat films van de laatste tijd:
Ik vermeld niks over eventuele 3D effecten bij films aangezien ik deze niet zie.. (hopen dat die trend gauw stopt)

How to Train Your Dragon (2010)
De film gaat over vikingen en draken, beide niet bepaald dikgezaaide filmthema's in de moderne films, waardoor deze mij toch wel hoge verwachtingen deed hebben nadat ik de trailer had gezien.
Het verhaal gaat over een jongen, hiccup, die bevriend raakt met een draak. Wat, uiteraard, niet "hoort" want vikingen moeten draken doden.

De film springt in de losse punten niet echt uit: karakters zijn niet heel erg uitgediept, de graphics zijn niet bijzonder, verhaal is ook 13-in-een-dozijn.
Echter is het bij deze film wel zo dat al deze delen zo goed bijelkaar zijn gebracht dat de film , wat mij betreft, mee mag komen met de grote der animatie.

De combinatie van cartoony vikingen + cartoony dragons (waarvan Night Fury gemodelleerd is naar een huiskat ) is er 1 die wat mij betreft echt rock solid is.
Aangezien ik wel kan leven met simpelere verhaaltjes geef ik hem dan ook een 9,5 (ik heb em 5x oid gezien en hij verveelde geen enkele keer.. das ook een prestatie opzich )

Prince Of Persia (2010)
Film gebaseerd op de game PoP: Sands of time.

Ik heb het spel niet gespeeld en weet dus het verhaal niet , maar het schijnt dat deze film in zijn geheel niet gebaseerd is op het spel, wat opzich een pluspunt is.
De film is wat mij betreft een leuke wegkijker in een mooie setting, waarvoor pluspunt ). Voor de rest springt hij er niet echt tussen uit; het einde bevatte een leuke twist maar ik zat ook een beetje van .
een welverdiende 7,5 wat mij betreft

Agora (2009)

verassend goede film over een vrouw in agora die haar tijd ver vooruit was.
ik heb hier eigenlijk niet zoveel over te vertellen: rachel weiss speelt goed, de setting in egypte is goed gedaan.
maar helaas niet bijzonder genoeg om lang bij te blijven ben ik bang.
7

Robin Hood (2010)

goede actiefilm over het ontstaan van de legende Robin hood
Russel crowe is hier perfect voor gecast en speelt dan ook gewoon goed
De film blinkt alleen niet echt uit jammer genoeg.
een 7,5
pi_82057964
The Far Country 1954 (Anthony Mann)

Jeff Webster (James Stewart) wil zijn kudde vee naar Canada drijven om daar te verkopen aan goudzoekers.
Onderweg komt hij in aanraking met een corrupte sheriff die hem al zijn vee afneemt, Jeff laat het hier niet bij zitten.
Weer een mooie mountain western van Mann met James Stewart als een wat zwartgallige einzelganger die alleen voor zichzelf opkomt. Prachtige beelden van de Canadese bergen en een boeiend verhaal zorgen voor anderhalf uur prima vermaak!
8/10

pi_82059751

C'era una Volta il West (1968)

Ik zag dat deze film vanavond op tv kwam, dus heb 'm gisteren eens gekeken. Echt een hele goede film die zijn #23 van de IMDb top 250 meer dan waarmaakt. De soundtrack van Ennio Morricone is ook erg goed!

IMDb: 8.8
Ik: 8.5
pi_82060671
Heb laatst Unthinkable met Samuel L. Jackson gezien. Ik wist totaal niet wat ik kon verwachten maar dit was één van die zeldzame films waar ik door geïntrigeerd was. (Niet in de minste plaats omdat zo'n goede film kennelijk niet in bioscopen heeft gedraaid.)

Hoe minder je erover leest hoe beter en m.i. weet je al te veel als je de samenvatting op IMDb gaat lezen.
Hier dus een willekeurige foto van Jackson:

IMDb: 7.5
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_82064343
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 14:39 schreef waht het volgende:
Heb laatst Unthinkable met Samuel L. Jackson gezien. Ik wist totaal niet wat ik kon verwachten maar dit was één van die zeldzame films waar ik door geïntrigeerd was. (Niet in de minste plaats omdat zo'n goede film kennelijk niet in bioscopen heeft gedraaid.)

Hoe minder je erover leest hoe beter en m.i. weet je al te veel als je de samenvatting op IMDb gaat lezen.
Hier dus een willekeurige foto van Jackson:

[ afbeelding ]

IMDb: 7.5
die staat op mn lijstje met soon to watch, hoe is de film.. is het een beetje sapnnend/goeie actie??
pi_82076304
dead snow

Noorwegen
Horror / Komedie
90 minuten

geregisseerd door Tommy Wirkola
met Jenny Skavlan, Charlotte Frogner en Ane Dahl Torp

In 1945 werd in Øksfjord de Duitse bezetter door de lokale bevolking afgeslacht. Ze vluchtten hierna de bergen in, waar ze doodvroren. Jaren later is een groepje vrienden op weg naar een huisje in Øksfjord. Met ski's en een ongelofelijk hoeveelheid bier zijn ze voorbereid op een gezellig weekend. Sara is het best bekend in de bergen. Ze heeft een andere route naar het huisje gekozen, maar niemand kijkt op als zij eerder arriveren dan haar. Misschien zat ze vast door het slechte weer. Niemand vermoedt echter dat ze het slachtoffer zou kunnen zijn van het kwaad dat zich al jaren in de bergen verbergt. Dat verandert al snel wanneer de hut omringd wordt door een bataljon bloeddorstige Duitse zombiesoldaten...

best gave film, zitten aantal toffe scenes in kijkt lekker weg

6.5
  zondag 30 mei 2010 @ 00:00:35 #100
93664 waht
Mushir
pi_82084263
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:55 schreef casper019 het volgende:

[..]

die staat op mn lijstje met soon to watch, hoe is de film.. is het een beetje sapnnend/goeie actie??
Het is geen constante actie/spanning maar er wordt op hele mooie wijze opgebouwd naar de spannende momenten. En die momenten trekken dan ook je volledige aandacht.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')