abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 mei 2010 @ 19:11:47 #251
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_81546665
Spirited Away 2001
Tijdens de verhuizing van haar familie naar een buitenwijk wandelt Chihiro, een 10-jarig meisje, een wereld binnen die geregeerd wordt door heksen en monsters, waar mensen veranderd worden in dieren. Chihiro moet in een groot badhuis werken om te overleven. Zal het haar lukken om terug te keren naar haar eigen wereld?

Wederom een hartstikke leuke anime, eigenlijk nog wel net iets leuker dan Howl's Moving Castle die ik een paar dagen terug zag. Qua vormgeving ook erg mooi, betoverende animaties, waar vooral de snel bewegende beelden en die korte shots in de bloemgaard nog wel de allermooiste waren. Mooi verhaal waar de hebzucht telkens weer in terugkeert, maar verder (gelukkig) niet vervalt in moralistische levenslesjes of andere belerende elementen.
Ik heb met deze fantasy-anime duidelijk een genre gevonden waar ik veel plezier aan beleef. Meer graag!
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_81548324
Cape Fear (J. Lee Thompson, 1962)

Erg spannende thriller over een vrijgekomen crimineel (Robert Mitchum) die achter de man (Gregory Peck) aangaat die hem in de gevangenis bracht (en diens familie).

Puntje van de stoel bijna de gehele film, wat foute seksuele toespelingen, leuk dat de psychopaat ook z'n weg weet in het juridische gedeelte, Gregory Peck en die dochter spelen erg goed, mooi geschoten, spannende muziek, alom fantastisch...

Maar wat de film echt fenomenaal maakt is ROBERT MITCHUM. Mijn god, wat een briljante creep. Die scene waarin hij zijn motieven uitlegt aan Peck, of bij de haven, of met dat ei... Niet normaal

9.5

Benieuwd wat De Niro hiervan heeft gebakken in de remake....

[ Bericht 0% gewijzigd door CobraVerde op 17-05-2010 23:34:24 ]
Life's a Peckinparty
  maandag 17 mei 2010 @ 20:03:00 #253
301827 Two
Addergebroed dat ist!
pi_81549301
John Tucker must die (2006)

Kate en haar moeder verhuizen om de zoveel tijd, als haar moeder opnieuw wordt gedumpt door een van de vele mannen. Ze werkt als serveerster in een restaurant en ziet een van de jongens met wie ze op school zit, uitgaan met verschillende meiden. Zo gaat hij uit met Carrie, een hardwerkende en intelligente dame, met Heather, de hoofd cheerleader en agressieve meid en met Beth, een vegetariër die niet moeilijk doet over het bedrijven van de liefde. Als ze hier achter komen, laten ze Kate John verleiden en vervolgens dumpen, zodat hij voelt hoe het is om gebruikt te worden. Als hij werkelijk verliefd wordt op Kate, loopt alles uit de hand...

Nummer zoveel highschool comedy. Maar toch was dit best een grappige film. De film kende vrij originele grappen voor dit genre. Naar mijn mening wel één van de grappigere teen komedies die ik ken. Ware het niet dat het verhaal (zoals gebruikelijk voor dit genre) vrijwel nergens op sloeg. Toch best een leuke film om te bekijken als je zin hebt in een teen komedie!

Mijn cijfer: 6
"Of God de mens schiep, staat te bezien. Dat de mens God schiep, staat vast." - Adriaan Roland Holst
  maandag 17 mei 2010 @ 22:05:49 #254
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_81556816
Vivre Sa Vie
Deze karakterstudie over een jongedame (een prachtige Anna Karina in waarschijnlijk één van haar beste rollen) die eigenlijk actrice wilt zijn maar in een neerwaartse spiraal terecht komt en in de prostitutie beland, is één van Godard`s meest menselijke en gevoelige films. Met ijzingwekkende precisie schetst hij de neergang van onze protagoniste. Als kijker krijg je langzaam maar zeker steeds meer met haar te doen, terwijl Godard ons door middel van z`n camera werk deelgenoot maakt van haar wil om te ontsnappen uit deze situatie.
Een trieste film maar wel een juweeltje.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

Kan Door Huid Heen
Bij een film waarin voor meer dan drie kwart van de speelduur alleen de hoofdrolspeelster in beeld is die een zeer labiele vrouw moet neer zetten, moet je als regisseur kunnen rekenen op die hoofdrolspeelster. Regisseur Esther Rots heeft met Rifka Lodeizen dan ook een vrouw in de gelederen die hier met vlag en wimpel in slaagt. De hele film draait om haar en het lukt haar om een prachtig, getergd personage neer te zetten waarmee je mee leeft en om wie je als kijker gaat geven. Ze is zelfs zo goed dat de scenes waarin ze niet alleen in beeld is, minder zijn dan die waarin ze alleen in beeld is. Een fenomenale prestatie.

Ook op cinematografisch en geluid technisch gebied is de film erg sterk. Het dicht-op-de-huid camera werk geeft je een gevoel van betrokkenheid,het lijkt alsof je alles samen met haar mee maakt. Dat wordt versterkt door het geweldige geluid design en -montage.
Dit allemaal samen gevoegd en je kunt toch wel spreken van een werkelijk prachtig, meeslepend en ingrijpend klein meesterwerkje die, mede door het fantastische einde, nog heel lang zal nadreunen.
Eén die onder je huid kruipt en daar niet makkelijk weg zal gaan...

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 9,0/10

[ Bericht 21% gewijzigd door Timo20 op 17-05-2010 22:27:51 ]
pi_81557140
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:11 schreef banaantjeEE het volgende:
Spirited Away 2001
Tijdens de verhuizing van haar familie naar een buitenwijk wandelt Chihiro, een 10-jarig meisje, een wereld binnen die geregeerd wordt door heksen en monsters, waar mensen veranderd worden in dieren. Chihiro moet in een groot badhuis werken om te overleven. Zal het haar lukken om terug te keren naar haar eigen wereld?
[ afbeelding ]
Wederom een hartstikke leuke anime, eigenlijk nog wel net iets leuker dan Howl's Moving Castle die ik een paar dagen terug zag. Qua vormgeving ook erg mooi, betoverende animaties, waar vooral de snel bewegende beelden en die korte shots in de bloemgaard nog wel de allermooiste waren. Mooi verhaal waar de hebzucht telkens weer in terugkeert, maar verder (gelukkig) niet vervalt in moralistische levenslesjes of andere belerende elementen.
Ik heb met deze fantasy-anime duidelijk een genre gevonden waar ik veel plezier aan beleef. Meer graag!
Waar vind je die films?

Ik wil ook wel eens anime proberen kan je me 2/3 films aanraden?
  maandag 17 mei 2010 @ 22:29:11 #256
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_81558237
Spirited Away is in Nederland overal op dvd verkrijgbaar voor een paar euro.
Verder kun je ook eens Grave of the Fireflies en Appleseed kopen in Nederland. Verder zijn er, bij mijn weten, in NL redelijk weinig anime`s op dvd uitgebracht.
  maandag 17 mei 2010 @ 23:24:47 #257
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_81561391
En het is weer film tijd hier, maandje niks gekeken. En vanavond alweer de volgende:

Thick as Thieves / The Code.

Spannende film, met een verrassend einde. Freeman is erg goed. Heb me zeker vermaakt.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 11:08:51 #258
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_81571235
Luftslottet som sprängdes aka Millenium 3
Een degelijke afsluiting van de trilogie. Een mooie film
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 8 / imdb 6.8

The Princess Diaries 2 (2004)
oeoeoei wat een zoetsappigheid.
Pyamaparty met kleine kinderen. Matrasglijden. Leuk.

Tja dat heb je als je geen controle hebt over de afstandsbediening.

cijfer 4 / imdb 5.3

[ Bericht 15% gewijzigd door Lambiekje op 18-05-2010 11:13:52 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_81574973
Easy Rider (Dennis Hopper, 1969)
Moet tot mijn grote schaamte bekennen dat ik deze film nog nooit had gezien, maar nu is het er dan toch van gekomen. Heb eerst de film gekeken en er toen nog het e.e.a. over gelezen en gezien, dit had ik beter andersom kunnen doen ben ik bang. Met de kennis die ik nu heb had ik waarschijnlijk wel anders gekeken, zal hem dan ook nog zeker eens herkijken. Ik kon de film nu trouwens de eerste keer prima waarderen, goede (road)trip, mooie beelden en passende soundtrack. 7.8

Easy Riders, Raging Bulls: How the Sex, Drugs and Rock 'N' Roll Generation Saved Hollywood (Kenneth Bowser, 2003)
Prima documentaire over de opkomst van heren als Martin Scorsese, Steven Spielberg en Francis Ford Coppola in Hollywood in de jaren zeventig. Zeer interessant en mijn wishlist is ook weer een stuk langer geworden. Las net dat er ook een boek is met dezelfde titel die als inspiratie diende voor de docu, binnenkort maar eens even opzoeken. 8.0

Robin Hood (Ridley Scott, 2010)
Tja, het is zeker geen Gladiator maar heb me er toch prima mee vermaakt, met name met het eerste half uur en de laatste veldslag. De grappig bedoelde momenten in de film zijn op zich best grappig, maar dat vooral omdat ze behoorlijk slecht en misplaatst zijn. Het tempo zit er op zich goed in, misschien zelf iets te goed, want de vele personages blijven zo vrij oppervlakkig en het verhaal is niet echt goed uitgewerkt. 7.2
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:57:53 #260
52357 Lambiekje
pi_81575486
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:43 schreef Hulkio het volgende:
Easy Riders, Raging Bulls: How the Sex, Drugs and Rock 'N' Roll Generation Saved Hollywood (Kenneth Bowser, 2003)
Prima documentaire over de opkomst van heren als Martin Scorsese, Steven Spielberg en Francis Ford Coppola in Hollywood in de jaren zeventig. Zeer interessant en mijn wishlist is ook weer een stuk langer geworden. Las net dat er ook een boek is met dezelfde titel die als inspiratie diende voor de docu, binnenkort maar eens even opzoeken. 8.0
Thanks voor de tip. Het staat In de queue.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 18-05-2010 13:06:43 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 mei 2010 @ 13:07:05 #261
862 Arcee
Look closer
pi_81575790
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:01 schreef Gray het volgende:
Maar een tekstuele introductie van Century of the self begint direct over Freud. Freud is in de huidige psychologie vrijwel volledig aan de kant geschoven.
Zijn theorieën over hoe het onbewuste in de hersenen veel meer invloed heeft dan het bewuste worden juist meer omarmd (zie dit boek).
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 17:37:15 #262
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_81585756
quote:
Op maandag 17 mei 2010 22:11 schreef JDx het volgende:

[..]

Waar vind je die films?

Ik wil ook wel eens anime proberen kan je me 2/3 films aanraden?
Ik zal je pmen
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_81586381
Laatst Reign Over Me gezien.
Vond het een goede drama waarin Don Cheadle super acteert.Ook Adam Sandler wist te overtuigen, had ik eerst niet verwacht aangezien hij alleen maar in Comedy's speelt.

8
pi_81586629
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 17:53 schreef Terpentin07 het volgende:
Vond het een goede drama waarin Don Cheadle super acteert.Ook Adam Sandler wist te overtuigen, had ik eerst niet verwacht aangezien hij alleen maar in Comedy's speelt.

8
Prachtig Als ik dat nummer nu hoor..
  dinsdag 18 mei 2010 @ 18:03:04 #265
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_81586749
quote:

8
inderdaad goede, rustige, film
<hr>
pi_81587656
kent iemand de film valhalla rising?

http://www.moviemeter.nl/film/51570
pi_81591495
quote:

8
Idd, heb 'm laatst voor de 2e keer gekeken, doe ik ook niet vaak, topfilm! Beetje in de stijl van Pursuit of Happyness.
pi_81593678
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:43 schreef Hulkio het volgende:

Heb dat boek weleens gelezen, erg interessant idd... Ben wel benieuwd naar de docu
Life's a Peckinparty
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:26:59 #269
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_81600937
Dangerous Crossing
Een school voorbeeld van economisch film maken: hij werd gemaakt voor slechts $500.000,opgenomen in slechts 19 dagen en er werd gebruik gemaakt van sets (en in één geval zelfs van een jurk) die ook al in andere films waren gebruikt.
Het verhaal van een vrouw die beweert dat haar man verdwenen is terwijl ze op een groot schip op open zee zitten en niemand anders hem heeft gezien, was niet echt nieuw of origineel. Toch levert het voor een groot deel een film op die tamelijk boeiend blijft. Je blijft je als kijker, net als de leading lady, afvragen wat er met haar man gebeurd is. De voortdurende mist die om het schip heen hangt versterkt die mysterieuze sfeer nog eens. Het is dan ook nogal jammer dat het einde nogal een anti-climax is. Je blijft toch achter met een gevoel van "is dit het nou?"
Jammer dat daar niet meer mee gedaan is...

IMDB Cijfer:
Mijn Cijfer: 6,7/10
  woensdag 19 mei 2010 @ 02:58:51 #270
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_81609487
Prince of Persia: The Sands of Time

Leuke film met actie, humor, veel herkenbare delen uit het spel en ook nog uit assasins creed

Bleef boeiend tot het eind!

ik geef het een 8!
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
  woensdag 19 mei 2010 @ 03:02:23 #271
198365 Morendo
The Real Deal
pi_81609501
Factotum.
quote:
Het verhaal over Henry Chinaski, een man die allerlei baantjes vervult in en rond Los Angeles, om zijn ware interesses te kunnen bevredigen, namelijk drank, vrouwen, gokken en schrijven. Henry wil verhalen schrijven die niemand zal willen uitgeven en zich volledig richten op pure poëzie. Naar de roman van Charles Bukowski.
Op zich wel aardig. Redelijke humor maar het blijft een tikkeltje braaf.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_81609619
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 18:24 schreef casper019 het volgende:
kent iemand de film valhalla rising?

http://www.moviemeter.nl/film/51570
Ja gister gezien toch wel een van de saaiste baggerfilms die ik heb gezien. De eerste 20 minuten zijn wel ok maar gaat daarna over in een tergend lang saai stuk waar niks duidelijk wordt of iets wordt uitgelegd over het hoe en wat. Zijn bijna nooit meer dan 10 mensen in beeld en worden geen eens 20 zinnen gesproken in 10 minuten. Enigste pluspunt was de mooie natuur.
You're are forgetting I was a professional twice over, an analyst and a therapist. The worlds first analrapist
pi_81610682
Cape Fear (Martin Scorsese, 1992)

Niet onaardig, vooral als er wordt afgeweken van het origineel (het gezin krijgt hier veel meer aandacht, en de verhouding tussen Cody en Bowden is hier gevoeliger), maar lang niet zo spannend als het origineel. De Niro was zo campy en OTT vergeleken met Mitchum dat ik nooit echt de kriebels van hem kreeg.

6.5
Life's a Peckinparty
  woensdag 19 mei 2010 @ 12:18:08 #274
52357 Lambiekje
pi_81618771
Crossing Over (2009)
Een aardige mozaïekfilm over immigranten die wel of niet genaturaliseerd worden.
Harrison Ford is een immigratie-agent.

cijfer 7.0 / imdb 6.9
  woensdag 19 mei 2010 @ 21:50:51 #275
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_81647954
Vanavond gekeken naar Yes Man

Geweldige komedie, zit op het niveau van The Hangover. Echt veel gelachen. Super tof
Nog meer mensen deze gezien?
pi_81648663
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 21:50 schreef jorienvdherik het volgende:

[ afbeelding ]

Geweldige komedie, zit op het niveau van The Hangover. Echt veel gelachen. Super tof
ja maar ik vind yes man een vrij zwakke film

heb zelf net:

date night
Verenigde Staten
Komedie
88 minuten

geregisseerd door Shawn Levy
met Steve Carell, Tina Fey en Mark Wahlberg

Het wekelijkse uitje van het gelukkig getrouwde stel Clara en Phil Foster (Tina Fey & Steve Carell), pakt deze keer anders uit. Omdat een stel criminelen Clara en Phil verwarren met een ander stel, komen ze behoorlijk in de problemen te zitten en belanden ze in de één na de andere gevaarlijke, spannende en bizarre situatie.

Gekeken, viel me erg tegen.... ik kan veel hebben kwa films en beoorder niet snel laag... ik kan me prima vermaken met B horror films en slappe komedies..
maar deze film vond ik toch echt saai.. heb 1x een beetje kunnen lachen bij de stricact bij voordrest vond ik het niks

een 4

iemand anders ook gezien??
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:17:29 #277
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_81649763
The Quick And The Dead
Sam Raimi`s kijk op de western wordt bevolkt door een all star cast met onder andere Gene Hackman, Russel Crowe, een jonge Leonardo DiCaprio en Sharon Stone als onze leading lady. Een rol die ze goed neer zet maar waarin ze op het zelfde moment af en toe door de (typische oude western dialogen) niet helemaal overtuigd.
Verder is het verhaal van wraak al vaker verteld maar door de mooie visuele vondsten van Raimi en z`n (op sommige momenten) gevoel voor humor blijft het geheel interessant.

IMDB Cijfer: 6,2/10
Mijn Cijfer: 7,2/10
pi_81651764
quote:

[ afbeelding ]

Vond hem zelf erg matig.
No resentment ever evened out a weaker hand
  donderdag 20 mei 2010 @ 00:31:14 #279
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_81658337
Kick-Ass (2010, VS, Matthew Vaughn)
Ik vond hem gaaf, grappig en ontzettend vermakelijk. Heerlijk hoe de film heel het superheldenfilmgenre op de hak neemt en belachelijk maakt. Vooral in het eerste half uur maakt de film heel vermakelijk duidelijk waarom niemand dat in het echt doet. Daarna verandert de film wel zelf ook meer in een superheldenfilm. Vooral het einde is weer een typisch film einde, waar de film in het begin zo tegen ageerde. Maar who-cares want het blijft daarin nog steeds verschrikkelijk vermakelijk natuurlijk voornamelijk door Hit-Girl.
cijfer: 9
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 mei 2010 @ 00:33:18 #280
862 Arcee
Look closer
pi_81658422
quote:

[ afbeelding ]

Ja, mooie moraal ook.

En deze geweldige scene:

Jim Carrey
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81664536
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:31 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Kick-Ass (2010, VS, Matthew Vaughn)
Ik vond hem gaaf, grappig en ontzettend vermakelijk. Heerlijk hoe de film heel het superheldenfilmgenre op de hak neemt en belachelijk maakt. Vooral in het eerste half uur maakt de film heel vermakelijk duidelijk waarom niemand dat in het echt doet. Daarna verandert de film wel zelf ook meer in een superheldenfilm. Vooral het einde is weer een typisch film einde, waar de film in het begin zo tegen ageerde. Maar who-cares want het blijft daarin nog steeds verschrikkelijk vermakelijk natuurlijk voornamelijk door Hit-Girl.
cijfer: 9
Omdat ie hier niet in de bios draait heb ik maar een R5 gekeken, beetje schokkerig en toch heb ik me vermaakt, meestal verpest een slechte versie voor mij alles, nouja meestal, altijd, maar deze film bleef boeien, prachtig!

Kan niet wachten om hem in oktober nog eens te kijken in HD!

Ik geef hem een 8,5!
pi_81665982
Yes Man vergelijken met the Hangover.... dat kan toch niet.
The Hangover is echt stukken beter.

Yes Man is best leuk, maar haalt het niveau van the Hangover echt niet.
  Moderator donderdag 20 mei 2010 @ 11:27:16 #283
18653 crew  D.
pi_81666266
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 00:20 schreef Evienne het volgende:

Ik sloot 'm, dus bij deze een nieuwe, lapo betreffende de briljante, edoch ondergewaardeerde serie Freaks and Geeks. Voor iedereen geboren tussen 1975 en 1985 en daaromheen.
[..]

[ afbeelding ]
Gisteren het laatste deeltje gekeken.

ik voel toch een soort van leegte nu
  Moderator donderdag 20 mei 2010 @ 11:30:01 #284
18653 crew  D.
pi_81666375
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 10:38 schreef JDx het volgende:

[..]

Omdat ie hier niet in de bios draait heb ik maar een R5 gekeken, beetje schokkerig en toch heb ik me vermaakt, meestal verpest een slechte versie voor mij alles, nouja meestal, altijd, maar deze film bleef boeien, prachtig!

Kan niet wachten om hem in oktober nog eens te kijken in HD!

Ik geef hem een 8,5!
Ik heb 'm ook als R5 gekeken, maar kennelijk heeft dat het voor mij toch verpest, want ik snap al die hoge ratings hier niet

Leuke film wel, en een dikke voldoende, maar een 8 of hoger
pi_81668206
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:30 schreef D. het volgende:

[..]

Ik heb 'm ook als R5 gekeken, maar kennelijk heeft dat het voor mij toch verpest, want ik snap al die hoge ratings hier niet

Ik keek hem ook met een flinke fles drank, want dat schokje die erin zat was zwaar irritant
  Moderator donderdag 20 mei 2010 @ 15:35:14 #286
18653 crew  D.
pi_81676638
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 12:17 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik keek hem ook met een flinke fles drank, want dat schokje die erin zat was zwaar irritant
Ah, kijk, daar heb je het al. Ik was weer zo dom om nuchter te kijken
pi_81681027
vanavond ga ik the wolfman kijken ben benieuwd!!
  donderdag 20 mei 2010 @ 19:09:40 #288
148823 znarch
ondertitel
pi_81685940
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 17:10 schreef casper019 het volgende:
vanavond ga ik the wolfman kijken ben benieuwd!!
Wat een toeval, die heb ik ook net "gehuurd"
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_81685957
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 19:09 schreef znarch het volgende:

[..]

Wat een toeval, die heb ik ook net "gehuurd"
en hoe ond je hem??
  donderdag 20 mei 2010 @ 21:47:43 #290
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_81693867
Bonnie and Clyde
Het verhaal van Bonnie en Clyde is meerdere malen verfilmd maar dit is natuurlijk de enige echte versie. Een geweldige film waarin de bankroven en de actie eigenlijk niet het belangrijkste zijn. Het is meer een karakter studie, met als hoofd lijn "het leven en de dingen die je mee maakt overkomen je vaak zonder dat je daar in eerste instantie erg in hebt." We zien wat het met de personages doet. Dat wordt geweldig neer gezet door Beatty en Dunaway.
De mooie cinematografie en het rustige camera werk staan lijnrecht tegen over het hectische leven van de Barrow gang. Dat zorgt voor een mooi contrast.
Een fantastische film.

8,0/10
pi_81694800
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:30 schreef D. het volgende:

[..]

Dacht even dat ik de enige was. Toffe film, maar niet echt speciaal ofzo.
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_81697500
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:03 schreef Silv het volgende:

[..]

Dacht even dat ik de enige was. Toffe film, maar niet echt speciaal ofzo.
8,5 is bij mij een toffe film, 9 is super, 10 is gewoon DE film voor mij.

6 is voldoende, zat kracht genoeg in om uit te kijken
7 is leuk
8 is vette film

Die halve is net even dat extra originaliteit en een beetje dat Tarantino achtige. Zoals Kill Bill 2, ook met zo'n jong agressief japans meisje.

Maar zoals sommige mensen zeggen, beste film van het jaar etc... dat valt wel mee idd.
pi_81697916
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:18 schreef linebear het volgende:
Yes Man vergelijken met the Hangover.... dat kan toch niet.
The Hangover is echt stukken beter.

Yes Man is best leuk, maar haalt het niveau van the Hangover echt niet.
The Hangover was leuk maar ik snap echt niet dat mensen dit de hemel in prijzen alsof het een van de beste comedy's ooit is evenals de media
pi_81699795
Kick-Ass

Dat was nou een leuke onverwachte film!
pi_81701095
Shutter Island, goed dat ie is, heb ik misschien al teveel dit soort films gezien, ik had m na 10min al door. Jammer genoeg.

Toch slechts een 7,5.
pi_81707925
Gezien er geen ondertitles waren en mijn Frans niet echt goed is, heb ik niet echt het verhaal meegekregen. Maar gezien het een zombie film is.

La Horde (the horde, the pact engelse titel)
Een paar agenten (of lui die zicht voordoen als agenten) proberen een groep criminelen te arresteren(of anders te overvallen) in een flat in de banlieue.
Net als je denk dat je een andere film aan het kijken bent veranderen ineens de doden in zombies. Gevolg is dat de 2 groepen elkaar moeten helpen om levend de flat uit te komen. Vervolgens is het een uur lang schieten, slaan en hakken op zombies. Dit keer zijn het weer de snel rennende soort. En eindelijk zijn de mensen eens een keer geen cliché mietjes waardoor er ook echt gevochten wordt met zombies.

8/10
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:12:17 #297
148823 znarch
ondertitel
pi_81710777
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:51 schreef JanPiraat het volgende:

[..]

The Hangover was leuk maar ik snap echt niet dat mensen dit de hemel in prijzen alsof het een van de beste comedy's ooit is evenals de media
Sterker nog, ik vond the hangover bijzonder matig. Ik ging juist helemaal stuk bij Stepbrothers en Pineapple Express.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_81711561
Ik heb gister Sunshine gezien en heb bijna 2 uur lang zeer geboeid zitten kijken naar deze echte originele film zoals een SF hoort te zijn! De film begind meteen met de ruimtereis op weg naar de zon, geen introducties van personages of lange intro's, gewoon meteen beginnen met het verhaal. alleen op het eind wordt het letterlijk een beetje wazig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De film is goed gevult met plotwendingen, niet teveel, niet te weinig. En verder wordt de sfeer goed neergezet door de soundtrack, iets waar ik erg dol op ben. Het eind van de film krijgt ook een pluspuntje ik kon op dat moment niet wegkijken.

Deze film raad ik dus aan
pi_81712479
Die heb ik ook gezien, ik vond het ook een topfilmpje, erg onbekend en underrated! Ook net even iets anders dan andere SF films, idd door de muziek e.d. denk ik. Mooi einde ook ja!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:57:24 #300
208538 JanPiraat
Aarrrr !!
pi_81715446
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:12 schreef znarch het volgende:

[..]

Sterker nog, ik vond the hangover bijzonder matig. Ik ging juist helemaal stuk bij Stepbrothers en Pineapple Express.
Pineapple de geniaalste en bij veel Will Ferell films lachte ik ook een stuk harder dan the hangover.. stepbrothers, anchorman, old school
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')