Helemaal mee eens, From Paris With Love sloeg echt helemaal nergens op. Ik kan best genieten van "domme" actiefilms met een bak popcorn, maar dit ging te ver. En dat terwijl de regisseur ook Taken maakte, waar dit juist uitstekend werkte... Zonde!quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik wist dat het hersenloos vermaak was, maar dit was gewoon niet eens leuk. Luc Besson moet geen verhaaltjes meer proberen te schrijven voor filmsen geen dure uitgerangeerde Amerikaanse acteurs meer gebruiken.
10/10 is het enige correcte cijfer, nu het boek lezen !quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:49 schreef Schenkstroop het volgende:
American Psyho
oordeel:
HAHAHAHAHAHHAAAAHHAAAAAA! wat een film!
Die typetjes die ik over het algemeen niet kan uitstaan zetten ze wel goed neer zeg!
verhaal:
patrick bateman leidt een rijk maar saai bestaan. hij is mooi, rijk, werkt op Wallst. en begint uit verveling met moorden.
Mijn cijfer: weetikniet 7.5
iMDB: 7.4
Bad Boys 3 staat ook alweer in de planning. Ik vond beide delen zeer vermakelijk in de bioscoop.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:10 schreef Timo20 het volgende:
Bad Boys
In de jaren `80 was de buddy movie hot. Het werd gigantisch uitgemolken en de films ermee vlogen je om de oren. Nadat het er langzaam minder werden kwam het genre in 1995 terug, met dan aan uberproducer Jerry Bruckheimer.
Ik heb `m ontelbaar vaak gezien en inmiddels ken ik bijna alle dialogen en grappen uit m`n hoofd maar ik blijf `t een supertoffe film vinden, vooral door de geweldige chemie tussen Martin Lawrence (in één van z`n leukste rollen) en Will Smith. Samen zijn ze geweldig op dreef, de humor is erg sterk en wordt geniaal door beide neer gezet.
Een heerlijke komische actie film die keer op keer het kijken waard is. Eén van Bruckheimers beste en meest vermakelijke producties.
IMDB Cijfer: 6,6/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Deze film ook gezien afgelopen week. De films met Cera kijken meestal lekker weg en dat was bij deze niet anders. De film bevat idd zeker wel wat komische momenten maar over het geheel gezien voelde het absoluut niet als een komedie ofzo, daarvoor zaten er voor mij te weinig echt grappige momenten in. Vond het een leuke film om eens gezien te hebben maar ook niet meer dan dat.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:09 schreef Regenbui het volgende:
Gister Youth in Revolt gezien:
[ afbeelding ]
Na de trailer online gezien te hebben kon ik niet wachten op deze film, maar de film heeft volgens mij nooit in de Nederlandse bioscoop gedraaid. Na zeer lang gewacht te hebben kwam er deze week eindelijk een scene release uit. Michael Cera zet weer een fantastische rol neer zoals hij eerder in superbad deed. De film kijkt makkelijk weg en heeft een paar komische momenten. Eerlijk gezegd had ik meer van deze film verwacht, maar desondanks blijft het een zeer vermakelijke film.
IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0403702/
Cijfer: 7,5
p.s. heerlijk zo'n foute snor.
Ik heb de neiging om elke film af te kijken, wellicht is 'the best saved for last' ya know..quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:58 schreef JDx het volgende:
Ik heb Valentine's Day ook gezien. Inderdaad een nietszeggende zoetsappige film, maar je zegt het zelf al, toch kijkt hij lekker weg, echte zondagmiddag film en veel bekende acteurs.
Als een film het afkijken waard is, dan is het toch minstens een 6?
Ik ga 'em vanavond kijken. Ik zal er niet heen gaan met veel verwachtingen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:32 schreef Devz het volgende:
Robin Hood (2010)
Het legendarische verhaal over de ervaren boogschutter Robin Hood (Russell Crowe), die in dienst treedt bij het leger van koning Richard om tegen de Fransen te vechten. Na de dood van de koning vertrekt Robin naar Nottingham, een stad die lijdt onder de corruptie van een tirannieke schout en torenhoge belastingen. Daar valt hij voor de weduwe Lady Marian (Cate Blanchett), die de identiteit en de motieven van deze kruisridder niet volledig vertrouwt. In de hoop de hand van Lady Marian te winnen en de stedelingen te redden, brengt Robin een bende bij elkaar die uitblinkt in dodelijke vechttrucs en levenslust. Samen vallen ze de rijke bovenklasse aan om het onrecht te herstellen...
Robin Hood het verhaal vertelt over hoe de legende van Robin Hood is ontstaan en zich dus afspeelt voor Prince of Thieves. Moest in het begin wel een beetje op gang komen, maar daarna kijkt de bijna 2,5 uur durende film lekker weg.
Nadelen vond ik dat het verhaal soms wat chaotisch was en niet alle acteurs naar mijn mening even goed gecast waren. Behalve Russel Crowe natuurlijk, want die blijft uitermate geschikt voor zulke films.
Robin Hood is wat mij betreft dus zeker de moeite waard, maar niet de topfilm waar ik op hoopte.
7.8/10
Moet je London kijkenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:02 schreef ruud.nl het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren op tv. Boutfilm maar Jessica Biel compenseert dat moeiteloos met haar uiterlijk!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.is schitterend.
cijfer: 8.5
Rocky (1976, VS, John G. Avildsen)
Ik moet tot bekennen dat ik deze nog nooit had gezien![]()
![]()
Dit is bovenal Stallones film. Hij schreef het verhaal en schittert in de hoofdrol.
De film is natuurlijk voornamelijk een sport film met een underdog triomfeert plot. Waarin het nog steeds een van de beste aller tijden in is. Maar de film laat ook goed het leven van de blanke onderklasse van Amerika zien. Daarnaast laat de film mooi de strijd zien tussen echt hard werk en uiterlijk vertoon. Tussen iemand die de bokswedstrijd ziet als een gevecht en iemand die het ziet als een publiciteitsstunt.
cijfer: 8.5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7/10
die staat op mn lijstje met soon to watch, hoe is de film.. is het een beetje sapnnend/goeie actie??quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:39 schreef waht het volgende:
Heb laatst Unthinkable met Samuel L. Jackson gezien. Ik wist totaal niet wat ik kon verwachten maar dit was één van die zeldzame films waar ik door geïntrigeerd was. (Niet in de minste plaats omdat zo'n goede film kennelijk niet in bioscopen heeft gedraaid.)
Hoe minder je erover leest hoe beter en m.i. weet je al te veel als je de samenvatting op IMDb gaat lezen.
Hier dus een willekeurige foto van Jackson:
[ afbeelding ]
IMDb: 7.5
Het is geen constante actie/spanning maar er wordt op hele mooie wijze opgebouwd naar de spannende momenten. En die momenten trekken dan ook je volledige aandacht.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:55 schreef casper019 het volgende:
[..]
die staat op mn lijstje met soon to watch, hoe is de film.. is het een beetje sapnnend/goeie actie??
Je hebt het hier over een van de beste films van de jaren 90.quote:Op zondag 30 mei 2010 03:38 schreef Ocelot360 het volgende:
De film begint ijzersterk met een intro naar het leventje van de hoofdrolspeler…maar vanaf dat punt gaat het nergens heen en word er niet naar een climax gewerkt. Kinda boring…
6.0/10
Nog een keer kijken.quote:Op zondag 30 mei 2010 00:45 schreef Ocelot360 het volgende:
73) Rushmore![]()
Waar de fuck gaat deze film over… powwwwfffffhmmhrrr.. Douchebag kutstudent met zijn onzinnige leventje. Zelfs Bill Murray doet er weinig aan om mij verder te krijgen. Had een goede film verwacht na wat researchwerk dat zegt dat dit de beste film van 1998 moest zijn. Zucht…
3.0/10
http://www.imdb.com/title/tt0128445/
Ow, die wilde ik zo graag in de bios kijken, en misschien heb ik hem de eerste weken gemist, maar volgens mij heeft die film maar een week of 2 gedraaid in Utrecht?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:21 schreef casper019 het volgende:
The wolfman
[ afbeelding ]
Verenigde Staten
Horror / Thriller
102 minuten / 119 minuten (Director's Cut)
geregisseerd door Joe Johnston
met Anthony Hopkins, Benicio Del Toro en Emily Blunt
Als zijn broer plotseling verdwijnt, keert Lawrence Talbot (Benicio Del Toro) terug naar het huis van zijn vader John (Anthony Hopkins), dankzij Gwen Conliffe (Emily Blunt), de verloofde van zijn broer. Lawrence besluit te helpen om zijn broer te vinden. Maar als hij oog in oog komt te staan met de verantwoordelijke, een weerwolf, wordt hij gebeten en dus ook getroffen door deze gruwelijke vloek. Daarom het duurt niet lang voor Lawrence langzaam begint te transformeren...
heb net de extended versie/directors cut gezien, vond het een hele goeie gave film!
goed gespeeld, mooie omgevingen en goeie costuums
echt een aanrader
dikke 8!
Titel is wel funquote:Op zondag 30 mei 2010 13:15 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
the 40 year old virgin who knocked up Sarah Maschall and felt Superbad about it
kut film.
Follows Andy, who needs to hook up with a hottie, pronto, because he hasn't had sex in... well, forever - and his luck isn't the only thing that's hard. His equally horny teenage roommates also need it superbad, and with the help of their nerdy pal, McAnalovin' and his fake I.D., they may tap more than just a keg
Van IMDB
[ afbeelding ]
Is een film met een verhaal lijn van alle films die in de titel staan. een slechte film, het maakte mij al die andere films willen zien en niet deze kut film...
Ik had de film ook nog niet gezien en leek me dan ook veelbelovend. Ik denk dat in die tijd deze film veel nieuwe aspecten toonde aan het publiek, maar in dit tijdperk voelt het allemaal erg voorspelbaar. De rechtzaak-climax was nou niet echt een geweldig episch mooi stuk film om nog weken over door te praten. Voorspelbaar en boring zelfs. Uiteindelijk waren het een stel sukkelige patsers die wat kleingoed stelen her en der en later compleet overbodig mensen overhoop knallen.quote:Op zondag 30 mei 2010 03:44 schreef Mike het volgende:
[..]
Je hebt het hier over een van de beste films van de jaren 90.En hoezo wordt er niet naar een climax gewerkt? Je ziet het toch langzaam helemaal fout gaan met de rechtszaak tot besluit?
dat was dus ook de reden dat ik hem leende...quote:
Hoe bedoel je een gestoorde film? Het lijkt mij een interessante film.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:33 schreef Thomas B. het volgende:
Hundstage (2001)
[ afbeelding ]
Een van de meeste gestoorde films die ik ooit heb gezien en ik weet nog steeds niet echt goed wat ik er mee aanmoet.
1 van mijn favo films.quote:Op woensdag 26 mei 2010 01:53 schreef Schenkstroop het volgende:
Vanilla Sky
verhaal:
Een mooie jonge man van 30 heeft het gemaakt. Hij heeft looks, vrouwen vallen zonder probleem voor hem, en hij is voorzitter van een goedlopende uitgeverij. Op een dag krijgt hij een slinger dat heel verkeerd afloopt. Hij overleeft het ongeluk maar één helft van zijn gezicht raakt verlamd.
oordeel:
Ik moest mezelf door de eerste helft heenworstelen met alle romantiek en non-drama. penelope cruz en tom cruise kunnen wel goed acteren en dat is vooral aan de uitdrukking in hun gezicht te zien. Op twee derde van de film werd het interessant. Want het nam alle schoonheid in die non-drama in de eerste helft op de hak. Schoonheid is toch niet te onderschatten belangrijk. Tegen het einde wisten de filmmakers ws. niet of zij een beslecht einde moesten breien mbt dit moeilijke onderwerp. En begonnen te draaien en te verdraaien zodat de kijker zelf zijn einde beslist. Mooie film en gaat op mijn bluray lijst.
Mijn cijfer: 8.0
iMDB: 6.9
Het was een zeer interessante film en ik zal 'm iedereen aanraden. Gestoord is misschien niet het goed woord. Excentriek is misschien beterquote:Op zondag 30 mei 2010 19:43 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Hoe bedoel je een gestoorde film? Het lijkt mij een interessante film.
Ik heb hem nu net gekeken.quote:Op zondag 30 mei 2010 04:41 schreef Schenkstroop het volgende:
Unthinkable
Verhaal:
Een amerikaan bekeerd tot de Islam plant drie nucleaire tijd-bommen in drie Amerikaanse staten. Hij wordt gevangen en Samuel Jackson wordt ingehuurd om de man te ondervragen. Ondertussen loopt een FBI agente (trinity uit de matrix) de martelprakijken aftekeuren.
Oordeel:
In deze film worden Amerikanen neergezet als morele mensen die verregaande martelpakijken niet tollereren. Het "morele gezeur" van mensen tegen de verregaande martelprakijken, wat uiteindelijk tijd en mensenlevens kan kosten. Wordt er dik bovenop gelegd. Ondertussen wordt het moslim-extremisme natuurlijk stevig neergezet als non-reasonable, non-negotiable. En wordt de noodzaak voor geweld goed gehyped. Oja, de Amerikanen zijn er weer wel trots op te vermelden dat deze bommenmaker een amerikaanse expert is/ "The best" zogezegd. Wit maar aan de verkeerde kant. 'Het gevaar schuilt dus overal' willen ze hiermee zeggen.
Mijn cijfer: 6.5
iMDB: 7.4
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7.5 / imdb 7.4Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Ook gezien afgelopen weekend in de bioscoop. Vond het maar een matige film, kreeg er een beetje het gevoel bij alsof ik naar The Mummy Deel V aan het kijken was. Matig verhaal, Jake Gylenhaal als The Prince is echt een lachtertjequote:Op zaterdag 29 mei 2010 07:59 schreef mschol het volgende:
oke, een kleine beoordeling van wat films van de laatste tijd:
[ afbeelding ]
Prince Of Persia (2010)
Film gebaseerd op de game PoP: Sands of time.
Ik heb het spel niet gespeeld en weet dus het verhaal niet , maar het schijnt dat deze film in zijn geheel niet gebaseerd is op het spel, wat opzich een pluspunt is.
De film is wat mij betreft een leuke wegkijker in een mooie setting, waarvoor pluspunt). Voor de rest springt hij er niet echt tussen uit; het einde bevatte een leuke twist maar ik zat ook een beetje van
.
een welverdiende 7,5 wat mij betreft
ben ik het volledig mee eens. Gisteravond gezien met mn vriendin. Het leek haar een leuke film. Kijkt makkelijk weg en voor de vriendin erg leuk, maar om als man zijnde deze film te kijken...quote:Op maandag 31 mei 2010 17:24 schreef JDx het volgende:
When in Rome... standaard, standaard, bla bla film... en erg voorspelbaar.
5,0.
Same here. Helaas was er na de film nog zoveel van de avond over dat ze ook The Back-up Plan nog wel wou kijken. Die vond ik nog veel slechter eigenlijk op zo ongeveer alle fronten, alleen Jennifer Lopez bleef boeiend om naar te kijken. Vanavond kies ik zelf maar weer gewoon uit wat we kijkenquote:Op maandag 31 mei 2010 19:16 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
[..]
ben ik het volledig mee eens. Gisteravond gezien met mn vriendin. Het leek haar een leuke film. Kijkt makkelijk weg en voor de vriendin erg leuk, maar om als man zijnde deze film te kijken...
Even Almighty vond ik juist heel leuk!quote:Op maandag 31 mei 2010 13:25 schreef Hulkio het volgende:
Evan Almighty (Tom Shadyac, 2007)
Tja, was gister op tv en het eerste deel ging nog wel, maar dit was echt niet best…. Zeer mager verhaal en de special effect zagen er bij vlagen erg slecht uit. Snap niet dat Morgan Freeman en John Goodman hier aan meewerken. 4.5
Tering. Wat een slecht einde.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:39 schreef waht het volgende:
Heb laatst Unthinkable met Samuel L. Jackson gezien. Ik wist totaal niet wat ik kon verwachten maar dit was één van die zeldzame films waar ik door geïntrigeerd was. (Niet in de minste plaats omdat zo'n goede film kennelijk niet in bioscopen heeft gedraaid.)
Hoe minder je erover leest hoe beter en m.i. weet je al te veel als je de samenvatting op IMDb gaat lezen.
Hier dus een willekeurige foto van Jackson:
[ afbeelding ]
IMDb: 7.5
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |