film ziet er cool uit, moet ik ook maar is gaan '''huren''quote:Op zaterdag 5 juni 2010 20:10 schreef YellowBlacks het volgende:
Katyn (2007)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enkele maanden na de invasie van de Nazi's in Polen in 1939 werden zo'n 15.000 Poolse krijgsgevangenen vermoord door de Sovjet geheime dienst in een Westelijk gebied van de Sovjet-Unie. De Nazi's ontdekten de massagraven in 1943 tijdens hun tocht door Rusland en wezen onmiddellijk naar de Sovjets, maar die gaven de schuld weer aan de Nazi's. De Geallieerden besloten ondertussen hun ogen te sluiten voor het hele geval. Het verhaal van deze film volgt in het bijzonder de achtergebleven vrouwen en familie van de slachtoffers, die decennialang in onzekerheid bleven over wat het lot van hun geliefden is geweest.
IMDB: 7.1/10
Eigen cijfer: 7.5
Heb ik ook gisteren gekijken een eensch met commentaar ScarFace!!!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:27 schreef ScarFace- het volgende:
Remember me 2010
[ afbeelding ]
TERING wat een goede film.
Normaal ben ik erg kritisch maar deze film is top,
10
dat vond ik echt een rampzalig slechte filmquote:Op zondag 6 juni 2010 02:40 schreef schijffie het volgende:
Date Night
Het wekelijkse uitje van het gelukkig getrouwde stel Clara en Phil Foster (Tina Fey & Steve Carell), pakt deze keer anders uit. Omdat een stel criminelen Clara en Phil verwarren met een ander stel, komen ze behoorlijk in de problemen te zitten en belanden ze in de één na de andere gevaarlijke, spannende en bizarre situatie.
[ afbeelding ]
Leuke comedy, grappen en bizarre situaties volgen elkaar in rap tempo op. Zeker een aanrader als je opzoek bent naar een comedy zonder een moeilijk verhaal erachter.
Ga ik vandaag ook zien.quote:Op zondag 6 juni 2010 02:40 schreef schijffie het volgende:
Date Night
Het wekelijkse uitje van het gelukkig getrouwde stel Clara en Phil Foster (Tina Fey & Steve Carell), pakt deze keer anders uit. Omdat een stel criminelen Clara en Phil verwarren met een ander stel, komen ze behoorlijk in de problemen te zitten en belanden ze in de één na de andere gevaarlijke, spannende en bizarre situatie.
[ afbeelding ]
Leuke comedy, grappen en bizarre situaties volgen elkaar in rap tempo op. Zeker een aanrader als je opzoek bent naar een comedy zonder een moeilijk verhaal erachter.
Hoezo dat dan? Slecht acteerwerk, slecht camera werk, niet je stijl humor? Of nog iets anders?quote:Op zondag 6 juni 2010 09:58 schreef casper019 het volgende:
[..]
dat vond ik echt een rampzalig slechte film
geen humor, saai verhaal, voorsprelbaarquote:Op zondag 6 juni 2010 11:47 schreef schijffie het volgende:
[..]
Hoezo dat dan? Slecht acteerwerk, slecht camera werk, niet je stijl humor? Of nog iets anders?
Ik geloof niet dat deze film 'iets' kan zijn. Sorry.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:27 schreef ScarFace- het volgende:
Remember me 2010
[ afbeelding ]
TERING wat een goede film.
Normaal ben ik erg kritisch maar deze film is top,
10
Als je zo'n soort film (je kan het alleen al zien aan de cover) gaat kijken voor het verhaal, ben je ook niet goed bezig.quote:Op zondag 6 juni 2010 12:16 schreef casper019 het volgende:
[..]
geen humor, saai verhaal, voorsprelbaar
troep gewoon
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.is te overdreven en te langdradig.. helaas:
5,5/10
Oe dat lijkt me een coole film!! die ga ik 1van deze dagen ook maaris ''huren''quote:Op zondag 6 juni 2010 23:57 schreef alida69 het volgende:
Vanmiddag Mirror Mask gezien. Een opmerkelijke fantasie film. Het verhaal gaat over een 15 jarig meisje Helena. Helena is opgegroeid in het circus, maar wil niets liever dan een normaal leven. Ze beland in een vreemde wereld, waar ze op zoek moet naar een masker. Dit masker is het enige dat deze wereld kan redden en er voor kan zorgen dat Helena terug kan keren naar haar eigen wereld. De special effects zijn geweldig, de vreemde personages zijn gemaakt door de Jim Henson studio. Het verhaal stelt op zich niet heel veel voor, maar doordat je van de ene in de andere verbazing valt is het wel een aanrader.
[ afbeelding ]
IMDB cijfer: 7.0/10
Mijn cijfer: 8.0/10
het hele grappige aan de film is, ookal is er gedramatiseerd, dat het gebaseerd is op een echt persoon die ook van alles deed (zoals in de film getoont) om uit de gevangenis te ontsnappen..quote:Op maandag 7 juni 2010 09:36 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
I love you Philip Morris (2009)
Steven Russell is happily married to Debbie, and a member of the local police force when a car accident provokes a dramatic reassessment of his life. Steven realizes he's gay and decides to live life to the fullest - even if it means breaking the law. Steven's new, extravagant lifestyle involves cons and fraud and, eventually, a stay in the State Penitentiary where he meets sensitive, soft-spoken Phillip Morris. His devotion to freeing Phillip from jail and building the perfect life together prompts Steven to attempt and often succeed at one impossible con after another.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
IMDB: 7.0 / 10.0
Ik: 6.5 / 10.0
Vond dat ik hem toch moest zien.. Opzich wel een leuke film, wel echt weer een Jim Carrey film, alleen erg overdreven. Natuurlijk zijn al zijn films overdreven, maar toch. Verhaal lijn is wel grappig hoe hij iedere keer maar weer aan geld probeert te komen.
Ewan Mc Gregor speelt een goede rol in de film, niet zo overdreven homofiel als Jim Carrey.
Overal: Kijkt makkelijk weg, maar als je geen Jim Carrey fan bent maar wel Ewan Mc Gregor zou ik hem gewoon links laten liggen en een betere film van hem opzetten.
dat zag ik inderdaad aan het begin van de film. Dat was ook nog het grappige aan de film, hoe homofiel Jim Carrey speelde vond ik een beetje overdreven...!quote:Op maandag 7 juni 2010 10:13 schreef mschol het volgende:
[..]
het hele grappige aan de film is, ookal is er gedramatiseerd, dat het gebaseerd is op een echt persoon die ook van alles deed (zoals in de film getoont) om uit de gevangenis te ontsnappen..
ga em deze week ook kijken hoop dat ie leuk is!quote:Op maandag 7 juni 2010 09:36 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
I love you Philip Morris (2009)
Steven Russell is happily married to Debbie, and a member of the local police force when a car accident provokes a dramatic reassessment of his life. Steven realizes he's gay and decides to live life to the fullest - even if it means breaking the law. Steven's new, extravagant lifestyle involves cons and fraud and, eventually, a stay in the State Penitentiary where he meets sensitive, soft-spoken Phillip Morris. His devotion to freeing Phillip from jail and building the perfect life together prompts Steven to attempt and often succeed at one impossible con after another.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
IMDB: 7.0 / 10.0
Ik: 6.5 / 10.0
Vond dat ik hem toch moest zien.. Opzich wel een leuke film, wel echt weer een Jim Carrey film, alleen erg overdreven. Natuurlijk zijn al zijn films overdreven, maar toch. Verhaal lijn is wel grappig hoe hij iedere keer maar weer aan geld probeert te komen.
Ewan Mc Gregor speelt een goede rol in de film, niet zo overdreven homofiel als Jim Carrey.
Overal: Kijkt makkelijk weg, maar als je geen Jim Carrey fan bent maar wel Ewan Mc Gregor zou ik hem gewoon links laten liggen en een betere film van hem opzetten.
WAT ?!quote:Op maandag 7 juni 2010 10:27 schreef RuneRose het volgende:
[ afbeelding ]
Batman & Robin
Hehe, deze film heb ik toen ik 11 was in de bioscoop gezien, en toen vond ik 'm vet cool en spannend en weet ik veel wat. Nu had ik zin om hem terug te kijken, en was het gewoon de grappigste Batman film ooit. Schumacher lijkt al het serieuze los te laten en terug te keren naar de jaren 60s Batman met Adam West, alleen is hij nog grappiger en veel mooier door al die bizarre sets en knotsgekke kleuren. Ik begrijp er echt niets van dat deze overal film zo laag scoort. Nja, ik begrijp het wel, want iedereen neemt het natuurlijk veel te serieus, maar ik snap niet waarom ze dat doen, want zo is de film toch totaal niet bedoeld? Wat mij betreft stukken beter te behappen dan bijv. The Dark Knight. 8/10
Dat zou best wel eens kunnen ja, een paar maanden terug heb ik het er hier over gehad met iemand. Mooi dat hij bevallen is!quote:Op maandag 7 juni 2010 12:15 schreef trebremmit het volgende:
RuneRose, had jij mij Canyon Passage niet aangeraden? Ik heb hem gister gezien, hele mooie en originele western met goed uitgewerkte karakters en prachtige beelden, mooie openingscene ook in de stromende regen. Ik heb er van genoten!
[ afbeelding ]
Ja, dat hoor ik vaker dat dit zo'n erbarmelijk slechte film is. Dat kan iedereen mooi roepen, maar zolang ik geen steekhoudend argument voor de kiezen krijg trek ik me daar vrij weinig van aan. Vooralsnog heb ik alleen nog maar slechte kritiek gelezen van mensen die de film gewoon niet op de juiste manier kunnen bekijken.quote:Op maandag 7 juni 2010 13:13 schreef Lambiekje het volgende:
WAT ?!
Dit is toch zo'n erbarmelijk slechte film. Tuurlijk mag je het leuk vinden toen je 11 was. Maar een 8 geven
Ik vind het alleen maar mooi dat iemand toch op een eigen manier kan genieten van zo'n film. Er is ook een markt voor Epic Movie etc, iedereen heeft toch zijn eigen smaakquote:Op maandag 7 juni 2010 14:25 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Dat zou best wel eens kunnen ja, een paar maanden terug heb ik het er hier over gehad met iemand. Mooi dat hij bevallen is!
[..]
Ja, dat hoor ik vaker dat dit zo'n erbarmelijk slechte film is. Dat kan iedereen mooi roepen, maar zolang ik geen steekhoudend argument voor de kiezen krijg trek ik me daar vrij weinig van aan. Vooralsnog heb ik alleen nog maar slechte kritiek gelezen van mensen die de film gewoon niet op de juiste manier kunnen bekijken.
quote:Op maandag 7 juni 2010 14:25 schreef RuneRose het volgende:
Dat kan iedereen mooi roepen, maar zolang ik geen steekhoudend argument voor de kiezen krijg trek ik me daar vrij weinig van aan.
Haha, ja de plot slaat inderdaad nergens op. Toch vond ik het nergens echt storend en is het allemaal vrij onderhoudend. De miscasting van de personages, daar kan ik me niet zo in vinden. Hoe bedoel je dat de kitscherigheid van Batman verkeerd geïnterpreteerd is door Schumacher?quote:Op maandag 7 juni 2010 14:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Elk personage is miscast, het plot slaat nergens op en de kitscherigheid van Batman is compleet verkeerd geïnterpreteerd door Schumacher.
Al bij al eigenlijk gewoon een kinderfilm.
ik vond het hele einde de film juist verpestenquote:Op maandag 7 juni 2010 20:18 schreef banaantjeEE het volgende:
The Book Of Eli 2010
Blijkt toch weer wat een acteertalent onze vriend Denzel is. Mooie film en goed in elkaar gezet. Wat een verrassende einde.
Zeker de moeite waard. Vond hem alvast beter dan The Road!
8
ik vond het beide hele coole filmsquote:Op maandag 7 juni 2010 22:30 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik vond het hele einde de film juist verpesten
Je gaat me toch niet zeggen dat je The Road goed vond?quote:
Dus jij vindt rondwandelen fameuze actie?quote:
Dat heb ik wel bij meer films. Onlangs Wonderboys gezien. Daar gebeurde mijn inziens ook weinig. Langzame derrie. Bahquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:16 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet zeggen dat je The Road goed vond?Die film is gewoon zonde van je tijd. Er gebeurt gewoon niets in.
Dat dus.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:39 schreef Toad het volgende:
The Road is prachtig verhaal over de relatie tussen een vader en een zoon. De ramp (die niet eens bij naam wordt genoemd) en de grauwe omgeving is slechts een bijzaak.
niemand heeft het over fameuze actie. tis ook geen actiefilmquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:34 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Dus jij vindt rondwandelen fameuze actie?
Lost in translation is juist een prachtige topfilm!!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:49 schreef JDx het volgende:
Er gebeurd toch ook eigenlijk niets in bijv. Lost in Translation?
Idd, het was een reactie op diegene die The Road niks vond omdat er niks gebeurde, dat is geen reden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:45 schreef casper019 het volgende:
[..]
Lost in translation is juist een prachtige topfilm!!
1 van de weinige films die ik in 1 jaar tijd 2x heb gezien
Deze heb ik vandaag gezien en ben het helemaal eens met het gegeven cijfer.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:08 schreef Butterfly91 het volgende:
Into the Wild
After graduating from Emory University, top student and athlete Christopher McCandless abandons his possessions, gives his entire $24,000 savings account to charity and hitchhikes to Alaska to live in the wilderness. Along the way, Christopher encounters a series of characters that shape his life.
Interessant en aangrijpend verhaal, helemaal omdat het waargebeurd is. De prachtige beelden en de goede soundtrack maken de film af.
IMDb: 8,2
Mijn cijfer: 8,7
Youth in Revolt is gewoon een ander soort humor dan de standaard comedy. Ik vond hem zo nu en dan hilarisch, al was het niet de beste film in zijn soort. Ik vond de insteek origineel, ik vond de details sterk en de website is ook erg leuk. Sommige delen waren wat traag en hadden er wat mij betreft uit gemogen, evenals wat al te kinderachtige scenes, maar de film duurt al niet zo lang. Vooral de gevatte reacties van Nick / de gladheid van Francois vond ik erg vermakelijk. Ik ben dol op die kleine geintjes die hem in de tekst of lichaamshouding zitten.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:04 schreef schijffie het volgende:
[..]
Dat blijkt, zelfde als bij the break up. Werd ook geadverteerd als comedy, maar er zat nauwelijks één grap in.
Ook gezien.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:57 schreef alida69 het volgende:
Vanmiddag Mirror Mask gezien. Een opmerkelijke fantasie film. Het verhaal gaat over een 15 jarig meisje Helena. Helena is opgegroeid in het circus, maar wil niets liever dan een normaal leven. Ze beland in een vreemde wereld, waar ze op zoek moet naar een masker. Dit masker is het enige dat deze wereld kan redden en er voor kan zorgen dat Helena terug kan keren naar haar eigen wereld. De special effects zijn geweldig, de vreemde personages zijn gemaakt door de Jim Henson studio. Het verhaal stelt op zich niet heel veel voor, maar doordat je van de ene in de andere verbazing valt is het wel een aanrader.
[ afbeelding ]
IMDB cijfer: 7.0/10
Mijn cijfer: 8.0/10
Is er een bedoeling dan? Iets waar een Batman film zich aan moet houden om het een Batman film te mogen noemen (behalve dat Batman er in zit). Volgens mij weet Schumacher zeer goed waar hij mee bezig is in deze film. En dat is, inderdaad, er een zo uitzinnig mogelijk spektakel van te maken, waar werkelijk niets te gek is. Wat naar mijn mening ook redelijk goed aansluit op het nogal lege Batman universum. Men wil het zo nu en dan wel heel serieus maken, maar dan begint het bij mij pas echt te kriebelen; als ze zo'n oninteressant karakter helemaal 'boeiend' proberen te maken door er maar een hoop grote vraagstukken tegenaan te gooien. Wat dat betreft heeft Burton inderdaad wel de perfecte balans gevonden met Batman Returns (wat natuurlijk de tofste Batman film ooit is).quote:Op maandag 7 juni 2010 16:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Batman is in essentie een serieus personage, maar door de soms nogal ridicule concepten waarop de antagonisten zijn gebaseerd kan ik begrijpen dat men over the top gaat. Dan zie ik veel liever de kitscherige vaudeville van Burton, waar men weliswaar alles ook wel met een korrel zou neemt, maar waar het onderliggende drama ook nog steeds aanwezig is.
Bij Schumacher zie ik gewoon een leeg, campy spektakel waarbij niemand weet wat nu eigenlijk de bedoeling is, de acteurs nog het minst van allemaal. Het is te onnozel om serieus te zijn, maar te flauw om een parodie te zijn. Tenzij Schumacher de intentie had om een Scary Movie / Disaster Movie / Whatever Movie achtige hilarisch slechte persiflage te maken, dan heeft hij wel zijn doel bereikt, aangezien zijn films ongeveer hetzelfde niveau hebben.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:33 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Is er een bedoeling dan? Iets waar een Batman film zich aan moet houden om het een Batman film te mogen noemen (behalve dat Batman er in zit). Volgens mij weet Schumacher zeer goed waar hij mee bezig is in deze film. En dat is, inderdaad, er een zo uitzinnig mogelijk spektakel van te maken, waar werkelijk niets te gek is.
Dus komt het er op neer hoe serieus je het allemaal neemt. Een beetje te, dus.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat het uitzinnig spektakel is, wel dat het een erbarmelijk slecht geregisseerd, geacteerd en geschreven uitzinnig spektakel is.
Een 7quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:48 schreef Jaja.. het volgende:
Into the wild
Gekeken naar aanleiding van het topic in B&H over Kristin Stewart. Ze komt maar kort in de film voor maar goed. Leuke film, dat wel, ik zit gelijk helemaal in m'n hoofd met backpacken, lijkt me gaaf.
Een jongen gaat naar Alaska reizen na zijn eindexamen, en komt tijdens die reis allemaal mensen tegen.
Hij gaat zonder geld, dus met liften en lopen. Af en toe werkt ie ergens, maar als ie dan geld heeft is 't minder spannend, dus gooit ie 't weg.
(ben niet de beste recensieschrijver, ik weet het)
Cijfer: 7
als je t als een komedie bekijkt dan is t wel een goeie film jaquote:Op woensdag 9 juni 2010 15:46 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Dus komt het er op neer hoe serieus je het allemaal neemt. Een beetje te, dus.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:46 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Dus komt het er op neer hoe serieus je het allemaal neemt. Een beetje te, dus.
Misschien was die in slaap gevallen halverwege. Zou me niet erg verbazen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:53 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Een 7
Sorry hoor, maar heb je de film geloopt waar Kristen in haar korte spijkerbroekje rondhuppelde? En de rest gewoon niet meer gezien?
Ik vond 'm ook niet meer dan een 7,5/8. Zie echt niet wat mensen nou zó fantastisch aan deze film vonden. Heb me vooral vermaakt met de soundtrackquote:Op woensdag 9 juni 2010 15:53 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Een 7
Sorry hoor, maar heb je de film geloopt waar Kristen in haar korte spijkerbroekje rondhuppelde? En de rest gewoon niet meer gezien?
Top film inderdaad. Onlangs deel 2 ook gezien. Vond het weer zo'n toppertje als deel 1. Net iets minder, zoals je in het IMDB cijfer ook zag.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:46 schreef Schenkstroop het volgende:
Yip Man 2 (2010)
Oordeel: een vervolg op het verhaal uit de film Yip Man uit 2008. Zeker niet slecht. Maar dat is dan ook omdat ik de Mandarijnse taal redelijk machtig ben. De engelse ondertiteling was echt géén doen en zal je kijkplezier en het verhaal in zn geheel verstoren. Ik denk dat de originele gesproken taal Kantonees is, maar dat weet ik niet zeker. En als je Ip man 1 nog niet hebt gezien zul je die eerst moeten kijken om deel 2 te kunnen begrijpen.
Mijn cijfer: 8/10
iMDB: 7.8
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6.5 / imdb 5.4Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Oké, dat moet ook kunnen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nah, zelfs als ludieke, bewust slecht gemaakte klucht vind ik het een flop.
Ik vind 'm gewoon slecht, niet omdat mijn referentiekader verkeerd is, niet omdat het not done is om hem goed te vinden, niet om het trendy is om Schumacher te bekritiseren, maar omdat ik 'm gewoon slecht vind. Het belangrijkste is dat iemand zich vermaakt en dat was bij deze film voor mij gewoon niet het geval, het is het type film waarbij ik met tegenzin bleef kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |