abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82374502
Katyn (2007)

Enkele maanden na de invasie van de Nazi's in Polen in 1939 werden zo'n 15.000 Poolse krijgsgevangenen vermoord door de Sovjet geheime dienst in een Westelijk gebied van de Sovjet-Unie. De Nazi's ontdekten de massagraven in 1943 tijdens hun tocht door Rusland en wezen onmiddellijk naar de Sovjets, maar die gaven de schuld weer aan de Nazi's. De Geallieerden besloten ondertussen hun ogen te sluiten voor het hele geval. Het verhaal van deze film volgt in het bijzonder de achtergebleven vrouwen en familie van de slachtoffers, die decennialang in onzekerheid bleven over wat het lot van hun geliefden is geweest.

IMDB: 7.1/10
Eigen cijfer: 7.5
pi_82374572
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 20:10 schreef YellowBlacks het volgende:
Katyn (2007)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Enkele maanden na de invasie van de Nazi's in Polen in 1939 werden zo'n 15.000 Poolse krijgsgevangenen vermoord door de Sovjet geheime dienst in een Westelijk gebied van de Sovjet-Unie. De Nazi's ontdekten de massagraven in 1943 tijdens hun tocht door Rusland en wezen onmiddellijk naar de Sovjets, maar die gaven de schuld weer aan de Nazi's. De Geallieerden besloten ondertussen hun ogen te sluiten voor het hele geval. Het verhaal van deze film volgt in het bijzonder de achtergebleven vrouwen en familie van de slachtoffers, die decennialang in onzekerheid bleven over wat het lot van hun geliefden is geweest.

IMDB: 7.1/10
Eigen cijfer: 7.5
film ziet er cool uit, moet ik ook maar is gaan '''huren''
pi_82376078
Into the Wild
After graduating from Emory University, top student and athlete Christopher McCandless abandons his possessions, gives his entire $24,000 savings account to charity and hitchhikes to Alaska to live in the wilderness. Along the way, Christopher encounters a series of characters that shape his life.

Interessant en aangrijpend verhaal, helemaal omdat het waargebeurd is. De prachtige beelden en de goede soundtrack maken de film af.

IMDb: 8,2
Mijn cijfer: 8,7
  zaterdag 5 juni 2010 @ 21:26:24 #204
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_82376624
The Little Mermaid
Gebaseerd op Hans Christian Andersen`s sprookje is dit de Disney versie van `t sprookje.
Al járen niet meer gezien en ook nog nooit in het Engels dus ik was benieuwd wat er nu nog van over zou zijn. Tot mijn verbazing vond ik `m nog steeds erg sterk, beter zelfs dan dat ik `m herinnerde. De animaties zijn mooi en de gebruikelijke Disney boodschap ligt er weer erg dik op (en wordt vooral op het laatst wel redelijk door je strot geduwd) maar waarin de film echt uitblinkt zijn de geweldige liedjes.
Een terechte Disney klassieker die na 20 jaar nog steeds overeind staat.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
  zaterdag 5 juni 2010 @ 21:28:44 #205
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_82376700

The Wolfman (2010)
Matig , Verhaal deed me niet zoveel. Had van af begin al door wie de eerste weerwolf was laat ik het maar zo zeggen. De weerwolven vorm vond ik ronduit slecht gedaan. In van Helsing laten ze zien hoe het wel moet. Verder is de film erg traag. een 5 .
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_82378487
Remember me 2010

TERING wat een goede film.
Normaal ben ik erg kritisch maar deze film is top,
10
pi_82379208
Mei
Films
25. Hard Candy (David Slade, 2005) :: 7.5
26. El maquinista (Brad Anderson, 2004) :: 8.0
27. 4 luni, 3 saptamâni si 2 zile (Cristian Mungiu, 2007) :: 7.9
28. Heima (Dean DeBlois, 2007) :: 8.5
29. Boy A (John Crowley, 2007) :: 8.5
30. Triangle (Christopher Smith, 2009) :: 6.8
31. Talhotblond (Barbara Schroeder, 2009) :: 7.5
32. Chloe (Atom Egoyan, 2009) :: 7.6
33. Zombieland (Ruben Fleischer, 2009) :: 7.5

Statistieken
Totaal 9 films (maandgemiddelde: 6.2) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 9.
Because simple is bad!
  zaterdag 5 juni 2010 @ 23:41:13 #208
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_82380703
Natalee Holloway (2009)
jaja het verhaal nagespeeld, zelfs de verborgen camera in de auto met van der Eem.

cijfer 6 / imdb 5.5
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Redactie Games zondag 6 juni 2010 @ 01:01:27 #209
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_82382635
She's Out of My League (2009)

Genre: Romantiek/Komedie
Regie: Jim Field Smith
Acteur(s): Jay Baruchel, Alice Eve, Mike Vogel, T.J. Miller, Nate Torrence, Lindsay Sloane
Tijd: 104 minuten
IMDb-score: 6,7/10

Kirk is een doodnormale jongen (misschien ietwat knullig) komt zijn beeldschone perfecte vrouw Molly(Alice Eve) tegen op het vliegveld waar hij werkt. Het lot lijkt deze twee samen te brengen naar een date door een verloren voorwerp. Nu ook nog blijkt dat Molly een relatie met Kirk wil, verbaast hij niet alleen zichzelf, maar zijn vrienden en familie kijken hem ook in ongeloof aan waarom hem dit gebeurd. Maar voordat deze relatie echt in stand kan blijven, moet hij niet alleen zichzelf overtuigen dat hij Molly waard is, maar ook z'n vrienden, familie en ex-vriendjes van Molly.

Even op de eerste plaats, ik kreeg van andere mensen te horen dat dit een leuke film was en het niet aan te raden was om de trailer eerst te bekijken. Daar zitten behoorlijke spoilers in van de leuke momenten.

Voor een Rom/Com was dit meer Com dan Rom. Erg leuke film, niet vanwege de twee hoofdrolspelers, maar meer om de vrienden en familie van Kirk. Uiteraard het standaard Boy meets Girl verhaal, maar dan eigenlijk een met een twist erin. Humor was wel gevat, enigzins minder subtiel maar het maakt de film wel grappig. Jay Baruchel vind ik wel goed gecast voor de rol. Hij is quirky, ietwat wereldvreemd en verlegen. Enige wat ik niet echt vat is een ruzie, die eigenlijk totaal nergens over ging en mij wat geforceerd overkwam om de tijd te vullen. Maar dat mocht de pret niet drukken.

She's Out of My League is een film die zowel man als vrouw beiden kunnen waarderen. Een van de leukere RomCom's dit jaar denk ik.

Mijn Score: 7,5/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_82382971
Män som hatar kvinnor.

Leuke film, duurde best lang maar er zat een goed verhaal in. 7/10
pi_82384391
Date Night
Het wekelijkse uitje van het gelukkig getrouwde stel Clara en Phil Foster (Tina Fey & Steve Carell), pakt deze keer anders uit. Omdat een stel criminelen Clara en Phil verwarren met een ander stel, komen ze behoorlijk in de problemen te zitten en belanden ze in de één na de andere gevaarlijke, spannende en bizarre situatie.

Leuke comedy, grappen en bizarre situaties volgen elkaar in rap tempo op. Zeker een aanrader als je opzoek bent naar een comedy zonder een moeilijk verhaal erachter.

[ Bericht 6% gewijzigd door schijffie op 06-06-2010 11:46:14 ]
  zondag 6 juni 2010 @ 08:07:52 #212
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_82385245
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 22:27 schreef ScarFace- het volgende:
Remember me 2010
[ afbeelding ]
10
Heb ik ook gisteren gekijken een eensch met commentaar ScarFace!!!
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_82386092
quote:
Op zondag 6 juni 2010 02:40 schreef schijffie het volgende:
Date Night
Het wekelijkse uitje van het gelukkig getrouwde stel Clara en Phil Foster (Tina Fey & Steve Carell), pakt deze keer anders uit. Omdat een stel criminelen Clara en Phil verwarren met een ander stel, komen ze behoorlijk in de problemen te zitten en belanden ze in de één na de andere gevaarlijke, spannende en bizarre situatie.

[ afbeelding ]

Leuke comedy, grappen en bizarre situaties volgen elkaar in rap tempo op. Zeker een aanrader als je opzoek bent naar een comedy zonder een moeilijk verhaal erachter.
dat vond ik echt een rampzalig slechte film
pi_82386134
quote:
Op zondag 6 juni 2010 02:40 schreef schijffie het volgende:
Date Night

[ afbeelding ]

Ga ik vandaag ook zien.
pi_82388401
quote:
Op zondag 6 juni 2010 09:58 schreef casper019 het volgende:

[..]

dat vond ik echt een rampzalig slechte film
Hoezo dat dan? Slecht acteerwerk, slecht camera werk, niet je stijl humor? Of nog iets anders?
pi_82388412
Elsker Dig For Evigt. Echt ge-wel-dig.
pi_82389229
quote:
Op zondag 6 juni 2010 11:47 schreef schijffie het volgende:

[..]

Hoezo dat dan? Slecht acteerwerk, slecht camera werk, niet je stijl humor? Of nog iets anders?

geen humor, saai verhaal, voorsprelbaar

troep gewoon
  zondag 6 juni 2010 @ 12:57:02 #218
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_82390762
The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans (2009, VS, Werner Herzog)
Het achterliggende plot van de film, een moord op een familie door een drugsbaas, is heel standaard. Maar de film weet zich te onderscheiden van het gros van dit soort films door het hebben van een gigantische en heerlijke antiheld, Terence McDonagh (gespeeld door Nicolas Cage). Het is een gokverslaafde luitenant, die ongeveer alle drugs gebruikt waar die zijn handen op kan leggen o.a. door het stelen ervan uit de bewijsstuken opslag of het aanhouden van kinderen die uit de club komen 's avonds, waarna hij die ook nog even goed neemt terwijl haar vriendje toekijkt. Dat hij het echt niet zo nauw neemt met de regeltjes zien we ook als hij een bejaarde dame haar zuurstoftoevoer afneemt om haar hulp tot medewerking te dwingen.
Het zijn vooral deze waanzinnige acties van de titelheld die deze film de moeite waard maken.
cijfer: 7.5
  zondag 6 juni 2010 @ 13:22:34 #219
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_82391750
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 22:27 schreef ScarFace- het volgende:
Remember me 2010
[ afbeelding ]
10
Ik geloof niet dat deze film 'iets' kan zijn. Sorry.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_82391759
quote:
Op zondag 6 juni 2010 12:16 schreef casper019 het volgende:

[..]

geen humor, saai verhaal, voorsprelbaar

troep gewoon
Als je zo'n soort film (je kan het alleen al zien aan de cover) gaat kijken voor het verhaal, ben je ook niet goed bezig.
  zondag 6 juni 2010 @ 22:25:17 #221
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_82419795
Vandaag gekeken:

The Brothers Grimm
De basis, het uitgangspunt is goed. Het is dan ook jammer dat er zoveel mogelijk verschillende sprookjes in zijn gepropt. Hierdoor lijkt het wel net een parodie a la Scary Movie in plaats van een ode, zoals Gilliam het ongetwijfeld heeft bedoeld.
De mengeling van drama en fantasy aan de ene kant en de humor die van Damon`s en Ledger`s personages uit moet gaan zorgt ervoor dat het geheel een onevenwichtig gevoel achterlaat. Het lijkt alsof Gilliam geen keuze kon maken tussen humor en fantasy.
Wat overblijft is een film die wel vermakelijk is maar waarbij je tegelijkertijd het gevoel krijgt dat er, had Gilliam niet zoveel moeten toegeven aan de studio`s, er veel meer in had gezeten.

IMDB Cijfer: 5,9/10
Mijn Cijfer: 6,5/10

The Postman Always Rings Twice
What goes around comes around. Dat wordt in deze film noir weer eens heel erg duidelijk.
John Garfield en Lana Turner beramen samen de moord op haar veel oudere echtgenote, een restauranthouder. De eerste poging mislukt maar ze zetten toch door...
Turner is het (letterlijk) stralende middelpunt van dit,zoals wel vaker in `n noir, in flashback vertelde verhaal. Toch wijkt het op een aantal punten af waardoor het geen cliché noir wordt maar verassend blijft. Zo geeft Turner`s karakter Cora echt om Frank Chambers (Garfield),iets wat we niet zo vaak tegen komen in een noir.
Daarnaast gaat het verhaal verder waar menig noir op zou houden: we zien de rechtzaak en hoe ver beiden gaan om hun gelijk te halen.
Deze combinatie maakt het tot een sterke film, hoewel je op een gegeven moment wel het gevoel hebt dat het iets te lang wordt uitgerekt. Daarom is het wat mij betreft (nog) geen film noir klassieker of een meesterwerk.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_82423262
She's Out of My League (2010)
het eerste wat ik opmerkte was het feit dat Jay Baruchel wat mij betreft prima in een "ik ben een 0" rolletje past... (Hierin zal vast ook meespelen dattie in How to train your dragon ook de anti-held, hiccup, insprak)

anyways.. verhaal is redelijk voorspelbaar, hier en daar toch wel de grappige momenten.
leuke film, niet bijzonder:
7/10

Repo Men (2010)
ik was lichtelijk verbaasd om carice van houten te zien spelen in deze productie
aardige film, leuk concept met een grappige draai aan het einde.... helaas niet speciaal genoeg voor meer als een 7/10

Killers (2010)
tja wat van deze film te denken.. hij was aardig, maar niet meer dan dat.. het hele idee van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is te overdreven en te langdradig.. helaas:
5,5/10
  zondag 6 juni 2010 @ 23:24:42 #223
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_82423805

Voor een actiefilm wel wat te weinig actie . Verhaal was ook niet echt interessant . Nauwelijks een plot weten te ontdekken .
Acteerwerk was wel dito , maar dat mag ook wel met die cast .

Moviemeter cijfer : 2.95 , ik geef hem een magere 2 .
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_82425318
Vanmiddag Mirror Mask gezien. Een opmerkelijke fantasie film. Het verhaal gaat over een 15 jarig meisje Helena. Helena is opgegroeid in het circus, maar wil niets liever dan een normaal leven. Ze beland in een vreemde wereld, waar ze op zoek moet naar een masker. Dit masker is het enige dat deze wereld kan redden en er voor kan zorgen dat Helena terug kan keren naar haar eigen wereld. De special effects zijn geweldig, de vreemde personages zijn gemaakt door de Jim Henson studio. Het verhaal stelt op zich niet heel veel voor, maar doordat je van de ene in de andere verbazing valt is het wel een aanrader.

IMDB cijfer: 7.0/10

Mijn cijfer: 8.0/10
pi_82428888
quote:
Op zondag 6 juni 2010 23:57 schreef alida69 het volgende:
Vanmiddag Mirror Mask gezien. Een opmerkelijke fantasie film. Het verhaal gaat over een 15 jarig meisje Helena. Helena is opgegroeid in het circus, maar wil niets liever dan een normaal leven. Ze beland in een vreemde wereld, waar ze op zoek moet naar een masker. Dit masker is het enige dat deze wereld kan redden en er voor kan zorgen dat Helena terug kan keren naar haar eigen wereld. De special effects zijn geweldig, de vreemde personages zijn gemaakt door de Jim Henson studio. Het verhaal stelt op zich niet heel veel voor, maar doordat je van de ene in de andere verbazing valt is het wel een aanrader.

[ afbeelding ]

IMDB cijfer: 7.0/10

Mijn cijfer: 8.0/10
Oe dat lijkt me een coole film!! die ga ik 1van deze dagen ook maaris ''huren''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')