quote:Ik heb ook die vier extra examens van volkswagenrijbewijs.nl, mijn rijschool is lid. Ze doen 't bij mij wel, maar 't kost een tijdje om te laden! Probeer eens firefox als het in IE niet werkt, of juist in IE als FF niet werkt.
Hee, want ontzettend jammer....quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:20 schreef singlemetkids het volgende:
hoi
nou ben terecht gezakt vandaag...
jesses. En die tabletten die neem ik NOOIT meer..
Ik was roekeloos, er niet bij met mijn hoofd, had zweet aanvallen (druppelde me echt van mijn hoofd heb ik zelfs niet met mega heftige sex) enz..
Maar goed, die man heeft me heel lang willen laten slagen, tot ik stilstond bij een spoorwegovergang, de boom amper omhoog ging en ik alweer gas gaf...
Heb het niet eens doorgehad, ging allemaal in een waas...
BAH>..
Hoef geen lessen meer van mijn instructeur, gewoon zsm nieuwe boeken...hooguit een blokuurtje ervoor af als ik dat wil.
Dan hoop ik dat ik hem volgende week krijg!!!quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:59 schreef singlemetkids het volgende:
examinator was tof ! Kwam een weekje vanuit arnhem in groningen werken.
het gewone examen kost 228 euro, faalangtexamen 300 via mijn rijschool. Dus tja..scheelt 70. Maar meer kans om te slagen misschien...quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:14 schreef Zira het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat ik hem volgende week krijg!!!
Ik moet 5 september in Arnhem afrijden. Mijn instructeur denkt nog steeds dat ik het meteen haal. Ik zelf ben minder overtuigd. Maar ik zie het wel. Zou het heel jammer vinden als het niet lukt, maar het is niet het einde van de wereld.
Ik denk, na wat je geschreven hebt, dat een faalangstexamen inderdaad heel goed voor je zal zijn. Moet je daar meer voor betalen?
hoiquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:30 schreef Kadooosh het volgende:
Kan iemand mij vertellen welk boek ik het beste kan halen om theorie te leren?
http://www.bol.com/nl/p/b(...)006502041/index.html
http://www.bol.com/nl/p/b(...)006191060/index.html
En wat houd het faalangstexamen precies in?
Ik snap dat het voor mensen met faalangst is maar wat is er precies anders.
Bedankt voor de uitleg, ik denk dat ik het misschien ook gaan doen maar goed ik had gisteren pas mijn 2de rijles(die ongelofelijk slecht gingquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:40 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
hoi
een faalangst examen duurt langer, nl 90 minuten. Een week voor het examen krijgen de leerling en instructeur formulieren die ze moeten invullen met vragen over stress enz.. voor de leerling en voor de instructeur hoe hij zijn leerling ziet tijdens de lessen enz.
Die moet je gesloten meenemen tezamen met de eigen verklaring naar het examen.
Het begin van het examen is een gesprek met een speciaal opgeleide faalangst examinator. Dan praat je over wat je faalangst problemen zijn enz. En probeert hij door dat gesprek je een beetje op je gemak te brengen. Het examen is gewoon een examen met het grote verschil dat als de leerling erg in de stress schiet die een time out kan aanvragen of kan krijgen van de examinator. Je kan dan even weer tot rust komen en dan rustig weer verder daarna met je examen.
Na het examen moet je weer een formulier invullen en de instructeur ook. Die wordt weer ingeleverd (dicht) bij examinator. Daarna heb je een gesprek over hoe het gegaan is met examinator en instructeur en daarna krijg je te horen of je geslaagd bent of niet.
Ook krijg je weer een formulier mee die je moet insturen.
Het schijnt voor een boel mensen te werken. Het is relaxter en begrip voor zenuwen is gewoon erg belangrijk. Bij een gewoon examen is daar minder begrip voor zeg maar Moet alles sneller en kan je het doen met geslaagd of gezakt..
Mijn rijschool heeft 5 leerlingen gehad die dat examen gedaan hebben. Van die 5 zijn er 3 geslaagd en 2 gezakt. Maar zijn nog weinig leerlingen om echt een referentie aan te hebben. Volgens cbr zijn de resultaten veel belovend. Dus ik denk dat het de moeite waard is...
Zelf heb ik het boek van VekaBest en ben daar erg tevreden over. Ook de CDrom van VekaBest is heel erg goed. (is te downloaden... (hint, hint)quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:19 schreef Kadooosh het volgende:
Weet iemand nog welk boek ik moet bestellen?
ik had het boek en cd rom van anwb, daarnaast een download van vekabest cd rom (ook hint hintquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:19 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitleg, ik denk dat ik het misschien ook gaan doen maar goed ik had gisteren pas mijn 2de rijles(die ongelofelijk slecht ging).
Weet iemand nog welk boek ik moet bestellen?
Heeft dat boek niet alleen proefexamens?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:39 schreef Zira het volgende:
[..]
Zelf heb ik het boek van VekaBest en ben daar erg tevreden over. Ook de CDrom van VekaBest is heel erg goed. (is te downloaden... (hint, hint)
Nee, het boek wat ik heb heeft alleen de theorie, dus geen proefexamens. Het boek wat ik heb is wel iets ouder, heeft een andere voorkant dan dat op bol.com.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:11 schreef Kadooosh het volgende:
Heeft dat boek niet alleen proefexamens?
De cdrom heb ik idd al gedownload maar daar zitten dus alleen proefexamens op.. en aangezien ik nog niets weet moet ik eerst het leren.
Volgens mij klopt dat ja. Ik heb de 3quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:28 schreef Zira het volgende:
Nog even een vraagje:
Klopt het dat ik geen uittreksel van de gemeente mee hoef te nemen naar het praktijkexamen? Ik dacht eigenlijk dat dat moest, maar in de brief die ik van het CBR ontvangen heb staat daar niks over, dus zal het wel niet?
Dat komt vanzelf wel, maak je daar maar geen zorgen over. Geniet ervan maandag!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:29 schreef fespo het volgende:
maandag eerste les.![]()
had graag nog even in de auto van mijn ouders willen kijken om alles alvast een beetje te verkennen. gas, koppeling rem, hoe ik moet starten e.d. maar heb helaas geen tijd meer
Mwah, de bekende denk ik. Iets te laat kijken, af en toe nog beetje verkeerd schakelen (maar dat gaat steeds beter) en nog wat 'wiebelend' wegrijden (aangrijpingspunt koppeling). En vandaag heel voorzichtig lastig kruispunt, leek veilig kwam er toch net auto om de hoek. Ik vol in de remmen (prima) maar vergat de koppeling (minder goed) waardoor ie afsloeg. Maar we bleven in feite staan waar we stonden; dus kon de auto's ons netjes voorbij. Ach, met vallen en opstaan kom je er wel; maak je geen zorgenquote:
OK, thanks! Scheelt weer wat geldquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:19 schreef Pizzabodem het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat ja. Ik heb de 3keren dat ik moest afrijden geen uitreksel mee hoeven nemen.
Enkel:
Zelfreflectie
Theoriecertificaat
Geldig ID/Paspoort
Zelfreflectie
Uitnodigingsmailtje CBR
Vandaag voor het eerst gereden zonder rijinstructeur naast meGing wel lekker, wel ff wennen aan de auto. Moet nu schakelen met veel kortere slagen.
Thanks, heb de cdrom van 2008 kunnen vindenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:39 schreef Zira het volgende:
[..]
Zelf heb ik het boek van VekaBest en ben daar erg tevreden over. Ook de CDrom van VekaBest is heel erg goed. (is te downloaden... (hint, hint)
Apart idee he, zo zonder instructeur?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:19 schreef Pizzabodem het volgende:
Vandaag voor het eerst gereden zonder rijinstructeur naast meGing wel lekker, wel ff wennen aan de auto. Moet nu schakelen met veel kortere slagen.
Wat goed dat je hem gevonden hebt! Ik ben zelf ook weer aan het oefenen. Ik heb zaterag praktijkexamen, maar als ik het niet haal moet ik de theorie opnieuw doen (te lang gewacht...) Hoop dus dubbelhard dat ik gewoon slaag!!!quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:22 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Thanks, heb de cdrom van 2008 kunnen vinden10 oefenexamens!
Net even 1tje gedaan. 10 fout(maar heb nog niet geleerd, wou even kijken wat ik nu al scoorde)
Heerlijk, dat je hem hebt! Ik kan ook echt niet wachten! Ik word nu met de dag zenuwachtiger voor het examen, ook al weet ik dat dat nergens voor nodig is...quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:23 schreef Rensjebree het volgende:
ik rij al het hele weekend in de subaru impreza van mijn ouders. ben er nu mee naar mijn werk.
(kan gewoon een uur langer in mijn bed liggen, en de reis duurt 40 minuten korter.
Morgen even een manier vinden om naar het werk te komen, want morgen tussen 10 en 12 word mijn lease auto geleverd
Echt, ik had mijn rijbewijs eerder moeten halen....
http://www.verkeersschool-jongejan.nl/quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:54 schreef UrsusArctrosHoribillis het volgende:
Ik zoek een goede rijschool in Den Helder. Iemand een idee?
Luxe probleem.quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:35 schreef Rensjebree het volgende:
wtf, zit ik net ergens taart te eten, Word ik gebeld dat mijn lease auto voor de deur staat.
zit ik dan 25 kilometer van huis af met 2 auto's
1 auto, onder tussen weg.quote:
met die site ben ik het helemaal eens. En dat andere...quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:18 schreef amstelveentje het volgende:
Voor wie zijn theorie nog moet leren,
als je 2 dagen het anwb boek en deze site gebruikt: http://www.gratisrijbewijsonline.nl/
Heb je gegarandeerd je theorie, peanuts
En de praktijk rijders hier moeten niet zoveel stressen, tis maar rijden.
Je meent het. Zijn we zover afgezakt dat we nu allerlei hulpinstanties inschakelen tegen examenvrees/faalangst? Komop he! Jaren geleden toen je die achterlijke theorievragenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:40 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
hoi
een faalangst examen duurt langer, nl 90 minuten. Een week voor het examen krijgen de leerling en instructeur formulieren die ze moeten invullen met vragen over stress enz.. voor de leerling en voor de instructeur hoe hij zijn leerling ziet tijdens de lessen enz.
Die moet je gesloten meenemen tezamen met de eigen verklaring naar het examen.
Het begin van het examen is een gesprek met een speciaal opgeleide faalangst examinator. Dan praat je over wat je faalangst problemen zijn enz. En probeert hij door dat gesprek je een beetje op je gemak te brengen. Het examen is gewoon een examen met het grote verschil dat als de leerling erg in de stress schiet die een time out kan aanvragen of kan krijgen van de examinator. Je kan dan even weer tot rust komen en dan rustig weer verder daarna met je examen.
Na het examen moet je weer een formulier invullen en de instructeur ook. Die wordt weer ingeleverd (dicht) bij examinator. Daarna heb je een gesprek over hoe het gegaan is met examinator en instructeur en daarna krijg je te horen of je geslaagd bent of niet.
Ook krijg je weer een formulier mee die je moet insturen.
Het schijnt voor een boel mensen te werken. Het is relaxter en begrip voor zenuwen is gewoon erg belangrijk. Bij een gewoon examen is daar minder begrip voor zeg maar Moet alles sneller en kan je het doen met geslaagd of gezakt..
als jij nou eens je eigen onderschrift eens goed leest :quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:32 schreef fokkerspy het volgende:
[..]
Je meent het. Zijn we zover afgezakt dat we nu allerlei hulpinstanties inschakelen tegen examenvrees/faalangst? Komop he! Jaren geleden toen je die achterlijke theorievragen
niet had,bestond het theorie-gedeelte uit eerst rijden en dan wat vragen in de auto
beantwoorden en als je dat alles goed had, was het geslaagd zijn. Angst voor iets is
gewoon iets menselijk en alleen doorzetten is de optie tot overwinning. "formulier invullen..
praten met een examinator ... komop zeg... lijken wel mietjes tegenwoordig.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 07:57 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
als jij nou eens je eigen onderschrift eens goed leest :
fokkerspy
Oordelen, is niet begrijpen
![]()
Hoi en welkom!quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:18 schreef Angelic_Rose het volgende:
Hoi allemaal!
Mag ik ook meekletsen?![]()
Ik zie dit topic nu pas, en ik zit al op de 29 lessen..![]()
Heb mijn theorie in juni gehaald en ben me nu aan het focussen op mijn examen..
Ik heb ongeveer nog 6 lessen nodig zegt mijn instructrice, en daarna examen.. Pffff..![]()
Vooral heb ik veel moeite met inparkeren, dat lukt gewoon niet zo goed en ik heb ook het idee dat we dat veel te weinig geoefend hebben..
Ook heb ik moeite met de hellingproef waarbij je vervolgens links of rechts een drukke straat in moet rijden..
Er komt dan gewoon zoveel op je af.. Op tijd stilstaan zodat je alles kan overzien van beide kanten, goed kijken want er komt zoveel verkeer van alle kanten, en vervolgens de hellingproef toepassen..
Ik blijf gewoon nog te lang stilstaan om om me heen te kijken en alles goed te doen..![]()
Maar ja, het komt vast wel goed.. Heb nu al zin in mijn examen, hiephoi, lekker door Leeuwarden cruisen en ik woon hier nog niet zo lang dus ken de stad verder niet zo goed.. Dus lang leve het zelfstandig rijden tijdens je examen..![]()
![]()
![]()
![]()
Je vriendje heeft ej anders al vóór rijles 1 op dit topic gewezenquote:Op dinsdag 1 september 2009 21:18 schreef Angelic_Rose het volgende:
Ik zie dit topic nu pas, en ik zit al op de 29 lessen..![]()
Ja, dat was mijn beredenering ook, maar hij vond dat ik mezelf onderschatte. Ik heb geen idee, heb niemand om me mee te vergelijken.quote:Op donderdag 3 september 2009 14:51 schreef ExtremeBanaan het volgende:
Niet om je instructeur af te zeiken ofzo hoor, maar ik vind het een beetje raar dat hij je achten en negens geeft. Zessen en zevens vind ik wat dat betreft voor een beginnende bestuurder het maximale. Want je kan voldoende om de weg op te kunnen maar nog niet zo goed dat je een ervaren bestuurder bent (een 8 en 9 dus).
Ik heb mijzelf op mijn zelfreflectie overal een 6 gegeven en op 2 punten een 7 omdat ik dacht dat ik daar beter in ben, en hier was mijn examinator het volledig mee eens.
Nee hoor, is gewoon lastig! Heb er ook lang over gedaan voordat ik het gevoel kreeg.... en nu gaat het nog soms fout (ik geef teveel gas). De auto is al heel lang niet meer afgeslagen.quote:Op donderdag 3 september 2009 16:23 schreef Kadooosh het volgende:
Ben ik de enige die zo'n moeite heeft met ontkoppelen?
Het lukt me steeds weer niet om op het goeie moeite gas te geven en de koppeling los te laten.
Het is wel pas mijn 3de les(6 uur totaal) maar alsnog irriteer het me ontzettend.
Maar.... de hellingproef is geen bijzondere verrichting meer, dus die zul je niet hoeven doen tijdens je examen? En als jij vindt dat je nog niet zo vaak hebt mogen inparkeren, waarom vraag je dan niet aan je instructeur of je het nog een paar keer mag oefenen?quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:18 schreef Angelic_Rose het volgende:
Vooral heb ik veel moeite met inparkeren, dat lukt gewoon niet zo goed en ik heb ook het idee dat we dat veel te weinig geoefend hebben..
Ook heb ik moeite met de hellingproef waarbij je vervolgens links of rechts een drukke straat in moet rijden..
Er komt dan gewoon zoveel op je af.. Op tijd stilstaan zodat je alles kan overzien van beide kanten, goed kijken want er komt zoveel verkeer van alle kanten, en vervolgens de hellingproef toepassen..
Ik blijf gewoon nog te lang stilstaan om om me heen te kijken en alles goed te doen..![]()
Ja heb ik ook aangegeven dat ik vind dat we te weinig hebben geoefend met inparkeren, dus daar gaan we nu mee aan de slag.. Maar ze moest eerst op vakantie..quote:Op donderdag 3 september 2009 22:08 schreef infinity_737 het volgende:
[..]
Maar.... de hellingproef is geen bijzondere verrichting meer, dus die zul je niet hoeven doen tijdens je examen? En als jij vindt dat je nog niet zo vaak hebt mogen inparkeren, waarom vraag je dan niet aan je instructeur of je het nog een paar keer mag oefenen?Jij betaalt er immers voor!
In je 3e les hoef je je daar echt geen zorgen om te maken hoor, kwestie van oefenenquote:Op donderdag 3 september 2009 17:17 schreef Zira het volgende:
[..]
Nee hoor, is gewoon lastig! Heb er ook lang over gedaan voordat ik het gevoel kreeg.... en nu gaat het nog soms fout (ik geef teveel gas). De auto is al heel lang niet meer afgeslagen.
Succes, maak je niet te druk over kleine foutjes, niemand rijdt perfect!quote:Op zaterdag 5 september 2009 09:27 schreef Zira het volgende:
Ik word over ongeveer een uurtje opgehaald voor de laatste korte rijles! Daarna meteen door naar het CBR! Ben benieuwd. Vind het nu vooral spannend ben niet echt heel erg zenuwachtig. Op straat is het nu nog heel erg rustig, ik hoop maar dat dat zo blijft!
Thanks! En goede tip, die neem ik zeker mee!quote:Op zaterdag 5 september 2009 09:30 schreef infinity_737 het volgende:
[..]
Succes, maak je niet te druk over kleine foutjes, niemand rijdt perfect!
Beter benoem je de foutjes als je ze doorhebt; "o, dat had ik beter zo kunnen doen". Zo weet je examinator dat je wel weet hoe het moet!
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:53 schreef Zira het volgende:![]()
![]()
GESLAAGD!!!
![]()
![]()
![]()
1e X
Was best relaxed! Hele aardige examinator, wel een beetje stil, maar ik zei zelf uiteindelijk ook niet zo veel. Had niet altijd de koppeling goed onder controle maar toch geslaagd!!! Ik kan het nog niet echt geloven, maar komt nog wel. Maandag kan ik helaas pas naar het gemeentehuis, maarja, ik heb hem, nooit meer rijlessen! Wow!
Voor iedereen die nog op moet: het valt echt heel erg mee, het halve uurtje is zo om!
Succes allemaal.
Neem geen zwarte. [/flauw]quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:56 schreef Zira het volgende:
Bedankt allemaal! Besef het nog steeds niet helemaal. Ik ga nu opzoek naar een leuk auto'tje. Iemand nog goede tips? Vereisten: goedkoop in aanschaf (max. ¤1500,-), goedkoop in maandelijkse lasten, betrouwbaar... Waar ik momenteel naar kijk: Suzuki Swift, Peugeot 309 en Toyota Starlet. Nog andere ideeën?
Ik heb een week in zo'n zwarte Swift geredenquote:Op zaterdag 5 september 2009 20:26 schreef Zira het volgende:
[..]
Nee, dat ben ik ook niet van plan, precies om de reden waar jij op doelt
Nee, want 1 januari is een vrije dag voor iedereen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:22 schreef Gkhn het volgende:
Feli.
Ik had een vraag;
Ik word 11 januari pas 18 jaar. Maar zoals iedereen al weet mag je vanaf 1 januari 2010 op je 17e al je rijbewijs halen.
Kan ik dan gelijk 1 januari beginnen met zo'n 10-daagse cursus zodat ik op mijn 18e gelijk examen kan doen voor een normaal rijbewijs? Of krijg je een heel andere cursus als je voor zo'n halve rijbewijs gaat?
Gefeliciteerd nog..!quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:56 schreef Zira het volgende:
Bedankt allemaal! Besef het nog steeds niet helemaal. Ik ga nu opzoek naar een leuk auto'tje. Iemand nog goede tips? Vereisten: goedkoop in aanschaf (max. ¤1500,-), goedkoop in maandelijkse lasten, betrouwbaar... Waar ik momenteel naar kijk: Suzuki Swift, Peugeot 309 en Toyota Starlet. Nog andere ideeën?
Ja, stel jij rijdt richting een rood stoplicht. Dan laat je het gas los en dan remt de auto af op de motor. Dat merk je heel goed, want je voelt veel meer weerstand als jij je koppeling niet intrapt dan wanneer je het wel doet. Uiteraard moet je uiteindelijk wel remmen & de koppeling intrappen, maar zo lang mogelijk remmen op de motor is het beste voor het milieu! Zeer belangrijk tegenwoordig...quote:Op zondag 6 september 2009 16:11 schreef fespo het volgende:
kan iemand mij vertellen wat 'remmen op de motor, dus niet koppeling intrappen' betekend?
Alleen als je stilstaatquote:Op zondag 6 september 2009 17:03 schreef fespo het volgende:
oke bedankt.
ik heb nog niet zoveel ervaring maar als je koppeling en gas niet indrukt valt je motor toch uit?![]()
of is dat alleen als je stil staat.
Tenzij je hem in z'n vrij hebt staanquote:Op zondag 6 september 2009 17:03 schreef fespo het volgende:
oke bedankt.
ik heb nog niet zoveel ervaring maar als je koppeling en gas niet indrukt valt je motor toch uit?![]()
of is dat alleen als je stil staat.
Ik doe dat, sinds ik mijn rijbewijs heb, eigenlijk altijd. Zit ff relaxt en zo'n haast heb ik eigenlijk nooit. En het kost misschien twee seconden om weg te rijden. Niet eens denk ik.quote:Op zondag 6 september 2009 20:01 schreef rene90 het volgende:
[..]
Tenzij je hem in z'n vrij hebt staanIk had weleens dat de koppeling vrij zwaar was en dan was het fijner om hem even in zijn vrij te zetten zodat je alle voeten los kan
Stop daar dan maar eens mee. Altijd strontvervelend, van die langzame slakken vooraan bij het stoplicht. Zorgt voor een kut doorstroming waardoor er vaak maar enkele auto's door kunnen terwijl er veel meer door zouden kunnen als iedereen gewoon meteen wegrijdt en fatsoenlijk optrekt.quote:Op maandag 7 september 2009 01:35 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Ik doe dat, sinds ik mijn rijbewijs heb, eigenlijk altijd. Zit ff relaxt en zo'n haast heb ik eigenlijk nooit. En het kost misschien twee seconden om weg te rijden. Niet eens denk ik.
Niks mis met in neutraal zetten, vooral als je niet vooraan 'in de rij' staat. Je hebt nog genoeg tijd om 'em in 1 te zetten als 't stoplicht groen wordt voordat je wegrijdt.quote:Op maandag 7 september 2009 20:05 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Stop daar dan maar eens mee. Altijd strontvervelend, van die langzame slakken vooraan bij het stoplicht. Zorgt voor een kut doorstroming waardoor er vaak maar enkele auto's door kunnen terwijl er veel meer door zouden kunnen als iedereen gewoon meteen wegrijdt en fatsoenlijk optrekt.
Dus kap eens met dat in de neutraal zetten
Dan moet ik mezelf even verbeteren: ik bedoel noujuist als je vooraan staatquote:Op maandag 7 september 2009 22:00 schreef Bhuddy het volgende:
[..]
Niks mis met in neutraal zetten, vooral als je niet vooraan 'in de rij' staat. Je hebt nog genoeg tijd om 'em in 1 te zetten als 't stoplicht groen wordt voordat je wegrijdt.
Uberhaupt niets mis mee opzuich, maar (zeker als je vooraan staat) moet je niet tot het laatste moment wachten, je kan m best even 5 seconden vast houden voor dat het groen word. Voor de mensen die vooraan staan is het niet erg dat ze langzaam weg zijn, maar de 5e auto die ook door groen had gewild vervloekt je.. omdat ie weer een minuut kan wachten. Dus maak er geen gewoonte van dan is iedereen blij.quote:Op maandag 7 september 2009 22:00 schreef Bhuddy het volgende:
[..]
Niks mis met in neutraal zetten, vooral als je niet vooraan 'in de rij' staat. Je hebt nog genoeg tijd om 'em in 1 te zetten als 't stoplicht groen wordt voordat je wegrijdt.
1,5-2 uur. 1 uur is te kort en 3 uur is te lang. Alhoewel 3 uur best te doen is somsquote:Op donderdag 10 september 2009 19:48 schreef fespo het volgende:
wat vinden jullie de beste tijdsduur van een les?
Dat kan niet meer in het huidige systeem. Je kan namelijk alleen nog op sofinummer inkopen en elk sofinummer kan maar 1 keer gebruikt worden. Heel af en toe koopt een rijschool met een sofinummer van iemand die nog niet aan afrijden toe is een examen in en dat kan je dan laten overschrijven op een ander sofinummer, maar daar is het cbr niet happig op. Mijn rijschoolhouder had dit voor zijn eigen kinderen gedaan zodat ze op hun 18e verjaardag gelijk praktijkexamen konden doen (de vuilak!). Wel stoer om op je 18e verjaardag je rijbewijs te halen trouwens, zijn niet veel lui die dat hebben.quote:Op dinsdag 8 september 2009 22:59 schreef viagraap het volgende:
Gelukkig heeft mijn rijschool toevallig wat examens ingekocht en kan ik heel snel nog een keer.
2uur of (in mijn geval is dat 2*50min achter elkaar). In het begin vond ik dat te lang duren omdat alles dan nog niet zo lekker gaat maar na een paar blokuren is 't perfect!quote:Op donderdag 10 september 2009 19:48 schreef fespo het volgende:
wat vinden jullie de beste tijdsduur van een les?
Veel succes.quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:34 schreef singlemetkids het volgende:
gefeliciteerd voor de geslaagden !
Ik ben er ook niet zoveel, maar ja, weinig te vertellen, nog geen les weer gehad en pas over een paar weken mijn examen.
Baal er nog steeds van dat ik die tabletten heb genomen. Dit keer zal het hopelijk de dagen ervoor niet zo hectisch zijn als afgelopen keer, manische buurman is opgenomen, inval van de andere buren is al even geleden, enige zorgen zijn nog de gezondheid van mijn dochter (is de dag na mijn examen buiten bewustzijn geraakt en ademstilstand gehad maar nu weer ok) en mijzelf.
En natuurlijk gewoon het examen te halen.
Heb maar 2 lessen van te voren op advies van instructeur.
quote:Gezakte leerling mishandelt rijexaminator
Uitgegeven: 14 september 2009 17:16
Laatst gewijzigd: 14 september 2009 17:16
EINDHOVEN - Een 22-jarige man uit Elsendorp heeft maandagmiddag in Eindhoven de examinator mishandeld die hem had laten zakken voor zijn vrachtwagenrijbewijs.
© ANP
De politie heeft dat gemeld. De man was kwaad geworden door de beslissing van de CBR-examinator en sloeg hem meerdere keren tegen het hoofd.
Het slachtoffer moest voor onderzoek naar het ziekenhuis. De verdachte is aangehouden.
Het beste is het te leren ZONDER gas te geven (bij diesel en benzine!), het kan echt. Zo krijg je echt de feeling met de koppeling. Pas daarna voeg je gas bij om vlotter weg te rijden, dat is dan een eitje.quote:Op maandag 14 september 2009 21:28 schreef fespo het volgende:
hoelang deden jullie erover om fatsoenlijk weg te kunnen rijden?
na 2 lessen een beetje aankloten en ik denk veel hulp van de intructeur ging het nog niet super.
maar net 10min in pa zijn auto en ik snap het eindelijk.
niet te weinig gas en als je gaat rollen koppeling even stil houden.
In de file leer je 't heel goed...quote:Op maandag 14 september 2009 22:49 schreef Bhuddy het volgende:
Nee, gewoon koppeling helemaal loslaten (dan rol je constant) en dán pas gas geven. Dat betekent dus extra langzaam de koppeling op laten komen. Na een tijdje hoef je dit niet langzaam meer te doen, behalve rond het aangrijpingspunt. In de file heerlijk zonder rechtervoet![]()
Opzich wel goed/redelijk, ik had laatst een andere instructeur en die zei dat ik wel op schema zat en er wel vertrouwen in had dat 't goed komtquote:Op maandag 14 september 2009 23:03 schreef Bhuddy het volgende:
Succes! Hoe gaat het met je lessen nu?
Hoeveel ik er nog moet? jepquote:Op dinsdag 15 september 2009 09:57 schreef Bhuddy het volgende:
Heeft je instructeur dat gezegd ?
Het zit er al weer opquote:Op dinsdag 15 september 2009 10:07 schreef Bhuddy het volgende:
Gemiddeld is rond de 30-40 lessen volgens mij..
@Guitar: gefeliciteerd en succes vandaag!
38 lessen 1 uur (of dus 46 van 50 minuten)quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:20 schreef Bhuddy het volgende:
Goedzo! Al een schatting van hoeveel lessen je nodig hebt?
hahaha zo kwam ik ook van mijn eerste les vandaan !quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:12 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Het zit er al weer op
Was wel lachen! Moest meteen door heel Apeldoorn rijden. Schakelen stelt niks voor vind ik. Hij heeft ook nauwelijks moeten ingrijpen (heel af en toe eens de koppeling omdat ik hem te snel losliet, verder is ie 2 keer afgeslagen). Heb al zin in de volgende keer
Het kan echt, maar dan gaat mijn auto echt 10 minuten er over doen om op snelheid te komen, maar bij de lesauto's kan het inderdaad prima zonder gas te geven. Maar als je straks een auto hebt denk je er niet meer over na eigenlijk. Net als met fietsen.quote:Op maandag 14 september 2009 21:32 schreef Bhuddy het volgende:
Het beste is het te leren ZONDER gas te geven (bij diesel en benzine!), het kan echt. Zo krijg je echt de feeling met de koppeling. Pas daarna voeg je gas bij om vlotter weg te rijden, dat is dan een eitje.
Inderdaad, 50 lessen vind ik vrij veel, maar mijn broer had er 90 nodigquote:Op dinsdag 15 september 2009 10:07 schreef Bhuddy het volgende:
Gemiddeld is rond de 30-40 lessen volgens mij..
Hoezo 10 minuten over doen om op snelheid te komen? Als je puur op de koppeling rijdt hoef je niet op snelheid te komen, alleen maar rollen... Dat kost geen 10 minutenquote:Op woensdag 16 september 2009 12:46 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Het kan echt, maar dan gaat mijn auto echt 10 minuten er over doen om op snelheid te komen, maar bij de lesauto's kan het inderdaad prima zonder gas te geven. Maar als je straks een auto hebt denk je er niet meer over na eigenlijk. Net als met fietsen.
[..]
Met mjin 1.3 motortje in de suzuki wagon lukt het niet lekker, het moment tussen op gang komen en afslaan is te klein zeg maar. Theoretisch zal het kunnen, maar je moet ook op de weg en het verkeer letten en dan heb je hem lastig onder conrole als je geen gas gebruikt en hij vertrekt echt traaaaaagggggg als ik het doe (met gas geven erbij is het ook niet de snelste optrekker). Je moet ook erg gedoseerd gas geven in zijn 1 omdat die ook erg erg fel is, het is even wennen als je op een heuveltje staat.quote:Op woensdag 16 september 2009 18:33 schreef Bhuddy het volgende:
Wij hebben een Corolla met een 1.4 motor (97pk op 1250 kg), en zelfs daar lukt het mee.
Elke diesel kan je makkelijk laten afslaan hoor, gewoon de koppeling te snel laten opkomen en geen gas geven. Het werkt wel als je de koppeling rustig laat opkomen. Maar omdat ik zelf een benzineauto heb ben ik gewend dat de koppeling vrij hoog moet opkomen voordat er uberhaupt iets gebeurd. Die vw golf van het werk (diesel) met tdi is zo fel, als je de koppeling een heel klein beetje laat opkomen vliegt hij al weg en dan slaat hij gelijk af als je geen gas geeft.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:36 schreef fespo het volgende:
willempje even ter info, waarom slaat hij dan af als je Diesel rijdt?
je gaat dan toch sneller weg dus hoe kan hij dan afslaan?
Dat heb ik ook; ik mag morgen weer...maar ik sta nu (en morgenochtend ook niet) niet te springen...heel bizar altijd.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:31 schreef Angelic_Rose het volgende:
Hebben jullie dat trouwens ook he? Ik heb straks om 18.00 uur mijn 31e les en ik ben het echt zat..
In het begin zat ik ook helemaal zo van '![]()
![]()
rijden!
![]()
![]()
, en nu is het meer
![]()
![]()
Oh ja.. rijden..
![]()
![]()
..
Wacht maar tot je het roze pasje hebtquote:Op donderdag 17 september 2009 18:44 schreef Hippos het volgende:
maar ik sta nu (en morgenochtend ook niet) niet te springen...heel bizar altijd.
Niet vergeten te kijken of er niks naast je zit.quote:Op donderdag 17 september 2009 21:40 schreef fespo het volgende:
en echt HEEL snel, ik had de eerste keer echt het gevoel dat ik tegen de stoep zou knallen.
Ik zit op ongeveer mijn 27e les en ik heb er meer lol in dan mijn eerste lessenquote:Op woensdag 16 september 2009 12:31 schreef Angelic_Rose het volgende:
Hebben jullie dat trouwens ook he? Ik heb straks om 18.00 uur mijn 31e les en ik ben het echt zat..
In het begin zat ik ook helemaal zo van '![]()
![]()
rijden!
![]()
![]()
, en nu is het meer
![]()
![]()
Oh ja.. rijden..
![]()
![]()
..
Congratz!quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:46 schreef Banzaiaap het volgende:![]()
Geslaagd. Geen fouten gemaakt, alleen omkeeropdracht gedaan. (Mja en geparkeerd bij CBR zelf nog).
Ging super chill en was terug voordat ik het wist.
Hoor ik wel vaker dat ze daarop mensen laten zakken. Echt bizar. Mijn rijleraar toendertijd zat ook altijd te zeiken als ik 110 reed, lekker relaxed op de snelweg. Moest ik de hele tijd 120/125 rijden en alles gaan inhalen, nu rijd ik vaak als ik langere afstanden maak gewoon 110, scheelt bijna 1 liter benzine op de 200 km en als je dagelijks minimaal 150 km maakt is dat toch op jaarbasis 200 euro en het is nog beter voor het milieu ook volgens mij, maarnee, ze gaan je gewoon zo pesten tijdens het examen terwijl het gewoon wettelijk toegestaan is daar 75 te rijden ipv 80.quote:
Serieus, flikker op van de weg en ga fietsen als je zo graag traag bentquote:Op vrijdag 18 september 2009 21:59 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Hoor ik wel vaker dat ze daarop mensen laten zakken. Echt bizar. Mijn rijleraar toendertijd zat ook altijd te zeiken als ik 110 reed, lekker relaxed op de snelweg. Moest ik de hele tijd 120/125 rijden en alles gaan inhalen, nu rijd ik vaak als ik langere afstanden maak gewoon 110, scheelt bijna 1 liter benzine op de 200 km en als je dagelijks minimaal 150 km maakt is dat toch op jaarbasis 200 euro en het is nog beter voor het milieu ook volgens mij, maarnee, ze gaan je gewoon zo pesten tijdens het examen terwijl het gewoon wettelijk toegestaan is daar 75 te rijden ipv 80.
Nou nou, wat is 110 traag. Als je snel wil rijden moet je sowieso niet in Nederland staan, vandaag 5 uur in de auto gezeten waarvan bijna de helft in filesquote:Op vrijdag 18 september 2009 22:05 schreef Alexxxxx het volgende:
Serieus, flikker op van de weg en ga fietsen als je zo graag traag bent
File? Wat is dat?quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:08 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Nou nou, wat is 110 traag. Als je snel wil rijden moet je sowieso niet in Nederland staan, vandaag 5 uur in de auto gezeten waarvan bijna de helft in files
Op een 2 baansweg mogen ze van mij 75 rijden als het 80 is, dan kan ik er wel voorbij, maar ik rijd elke dag een kloteweg van Marssum naar Drachten waar een groot deel 100 km is (maar daar staan geen borden, alleen groene streep) en daar kan je niet inhalen en daar heb je gasten (niet eens vrachtwagens) die 75 rijden (zal wel op hun teller 80 staan) omdat ze niet begrijpen dat het een 100 km weg is, echt zoooo irritant. Zit je 20 km met 75 op een 100 km weg te rijden...quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:17 schreef Alexxxxx het volgende:maar 75 op de teller is 68 in het echt.. flikekr op zeg.. 80 is 80 is 88 op de teller.. rijen met die hap!
gefeliciteerd !!!quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:46 schreef Banzaiaap het volgende:![]()
Geslaagd. Geen fouten gemaakt, alleen omkeeropdracht gedaan. (Mja en geparkeerd bij CBR zelf nog).
Ging super chill en was terug voordat ik het wist.
quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:47 schreef Yannick567 het volgende:
Ontdek dit topic nu pas. Leuk om te lezen
Verder heb ik zelf al 3xafgereden.
ingreep 1e keer, 2e keer teveel zenuwen en de 3e keer... tja. dat vroeg ik me af.
3e keer helemaal niks, geen ingreep ofzo, ging perfect. Kom ik terug bij cbr:
'ik moet je helaas teleurstellen want je bent niet geslaagd voor je praktijkexamen'
ik zo waarom niet? 'Ja je rijdt teveel links en je rijdt 75 waar je 80 mag, als je die auto's achter je ziet moet je gas bijgeven'
Instructeur en ik zo kijken van jahoor.......
geldkloppers. Maarja, examinators wil is helaas wet en als het nee is blijft het nee. Heb overigens geen links gereden maarja. 2 oktober mag ik voor de 4e keer
ik moet as woensdag in grunn voor de tweede keer.quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:11 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
hoi,
waar rijdt je af ??
Ben benieuwd of we dan leuke berichten krijgen die dag. Ik duim voor je althans !
Voor mij wordt het dan de 3e keer..
Leuk stuk is dat inderdaad, heerlijk weggetje.quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:38 schreef Alexxxxx het volgende:
ik ken die weg, is kut ja.... rij zlef elke dag Bolsward-Leeuwarden, heb je ook van die jostis
Ik rij af in Gorinchem, woon er zelf ook dus ben wel bekend met routes enzo.quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:11 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
hoi,
waar rijdt je af ??
Ben benieuwd of we dan leuke berichten krijgen die dag. Ik duim voor je althans !
Voor mij wordt het dan de 3e keer..
wens je veel succes ! Hoop voor je dat je mulder niet hebt, dat lijkt een toffe man maar ondertussen verzint hij de meest knullige redenen om iemand te laten zakken.. heb nou al 4 mensen die dat gehad hebben bij hem..quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:30 schreef Plasterk het volgende:
[..]
ik moet as woensdag in grunn voor de tweede keer.
Is dat zo?quote:Op zondag 20 september 2009 16:39 schreef Yannick567 het volgende:
Als hij ziet dat je kan rijden ben je meestal snel klaar ja
quote:Op maandag 21 september 2009 10:47 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ik kwam na 30 minuten terug en toen zij mijn instructeur: je bent niet vroeg terug, je zal wel geslaagd zijn. Hij maakte vaak mee dat als mensen kort reden ze gezakt waren.
Maar ik deed er ook wel lang over omdat ik mijn orientatiepunt opdracht wat knullig deed. Ik sloeg verkeerd af en moest 15 km omrijden
Je hebt inderdaad de keerzijde, als jij in de eerste 15 minuten al een fout maakt waardoor je sowieso gezakt bent kan je terugrijden. Als het onduidelijk is dan moet je langer rijden en kan je dus naar die max 50 min gaan.quote:Op maandag 21 september 2009 10:47 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ik kwam na 30 minuten terug en toen zij mijn instructeur: je bent niet vroeg terug, je zal wel geslaagd zijn. Hij maakte vaak mee dat als mensen kort reden ze gezakt waren.
Maar ik deed er ook wel lang over omdat ik mijn orientatiepunt opdracht wat knullig deed. Ik sloeg verkeerd af en moest 15 km omrijden
Leeuwarden. Op de ringweg moest ik naar een kerk rijden en ik wist waar die kerk was, maar ik had nooit op dat stuk ringweg gereden en mijn orientatie is echt ruk (had ik al veel gezeik mee gehad met mijn rijleraar). Dus toen ik te horen kreeg dat ik naar die kerk moest rijden zei ik gelijk dat ik een slechte orientatie heb en dat ik mijn best ging doen. Ik zag die kerk op een gegeven moment niet meer en dacht: ik ga hier naar rechts en dat had dus links moeten zijn en toen kwam ik in druk winkelverkeer terecht en moest ik de hele stad door om weer op de ringweg te komenquote:Op maandag 21 september 2009 10:50 schreef Banzaiaap het volgende:
![]()
In wat voor dorp moest jij afrijden.![]()
quote:Op maandag 21 september 2009 11:16 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Leeuwarden. Op de ringweg moest ik naar een kerk rijden en ik wist waar die kerk was, maar ik had nooit op dat stuk ringweg gereden en mijn orientatie is echt ruk (had ik al veel gezeik mee gehad met mijn rijleraar). Dus toen ik te horen kreeg dat ik naar die kerk moest rijden zei ik gelijk dat ik een slechte orientatie heb en dat ik mijn best ging doen. Ik zag die kerk op een gegeven moment niet meer en dacht: ik ga hier naar rechts en dat had dus links moeten zijn en toen kwam ik in druk winkelverkeer terecht en moest ik de hele stad door om weer op de ringweg te komen![]()
Ik heb maar gezegd: ach, nu zie je in iedergeval of ik goed kan rijden
Gelijk toen ik een auto kocht ben ik naar de anwb gereden om een tomtom te kopen, maar nu ik al wat meer rijervaring heb heb ik er minder moeite mee gelukkig.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:09 schreef Qwea het volgende:
Ik heb er ook een handje van trouwensIk ga ook altijd vol op de rem als een idioot te dicht achter me zit
Laatst, er zat echt nog geen liniaal tussen. Dus ik echt hard remmen, en die kerel, nou die schrok zich toch de tering
Mijn instructrice "WAT DOE JE!"
Ik - ooh dat was niet het gas
Natuurlijk een zeer trieste reactie en ik hoop dat ze nog niet haar rijbewijs heeft gehaald, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:26 schreef Qwea het volgende:
niks mis mee. Moeten ze niet zo dicht achter me zitten. Mn instructeur en trice doen het ook. Daag. Flikker op zo dicht op mn bumper te zitten. Veel mis isja, ik ben enkel gezakt door het fietspad en de bocht. Nou nou, veel mis ;P
Je zou maar met je kinderen of partner in een auto rijden en dit soort heethoofden tegenkomen. En dan nog beweren dat je rij instructeur het ook doetquote:Ravage op weg door vrouwenruzie AMSTERDAM - Twee dames die ruzie kregen op de weg hebben in Haarlem voor een ravage én een lange file gezorgd.
De twee automobilistes reden beide op de Schipholweg in Haarlem toen ze om onbekende reden onenigheid kregen. Hierbij remde de ene bestuurster de hele tijd voor de andere.
De vrouw in een Peugeot moest daardoor vol in de remmen voor de dame in een Landrover. Door deze uitwijkactie werd echter een derde auto in de zijflank geraakt. Deze wagen sloeg over de kop en kwam tegen een verkeersbord tot stilstand. Als door een wonder liep de bestuurder van de auto slechts lichte verwondingen op.
Door het ongeval was de Schipholweg lange tijd afgesloten en werd het verkeer via de Zuidtangent busbaan omgeleid. De politie verzoekt getuigen van het ongeval contact op te nemen.
Oh tof, rond 09:10 rijd iik altijd langs het cbr (op die 70 km weg), kom ik je vast tegenquote:Op dinsdag 22 september 2009 13:05 schreef Angelic_Rose het volgende:
Nog gefeliciteerd Banzaiaap!![]()
Ik moet donderdag 12 november om 8.55 afrijden in Leeuwarden..
Dankje!!quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:05 schreef Angelic_Rose het volgende:
Nog gefeliciteerd Banzaiaap!![]()
Ik moet donderdag 12 november om 8.55 afrijden in Leeuwarden..
Volgende keer wat meer gas, raak je hem misschienquote:
Toen ik bedacht te willen beginnen met rijlessen, heb ik eigenlijk gelijk maar een theorie examen een week later ingepland.quote:Op woensdag 23 september 2009 22:35 schreef monsterd. het volgende:
Hoe hebben jullie je voorbereid op het theorie examen? Ik ga deze afleggen over twee weken en ben toch wel benieuwd hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik ken de theorie globaal wel (heb het boek wel doorgewerkt) en ik maak dagelijks een uur lang vragen op de cd-rom maar ik maak toch af en toe nog wel fouten of heb ik het gevoel dat ik de vragen die gesteld worden helemaal niet herken qua de theorie..
Kortom, wat is de beste manier om je voor te bereiden?
Oja,Hoe was het theorie examen trouwens? Moelijker dan je dacht, of viel het juist mee?
Mijn buurvrouw heeft net examen gedaan. Meer dan de helft was gezakt (was bij mij toendertijd ook zo). Er waren gasten die na 10 keer nog niet geslaagd warenquote:Op donderdag 24 september 2009 09:33 schreef Dennis121 het volgende:
Er waren overigens een hoop mensen die hem niet hadden en al voor de tweede of derde keer zaten...
Het is denk persoonlijk, hoe makkelijk je leert en hoe snel je leert, en een klein beetje mazzel hebben met de vragen.
Het viel mij dus wel mee... maar ik denk dat het meisje wat ik door de telefoon hoorde zeggen 'Nee ik heb hem weer niet, maar ik ga net zo lang door tot ik hem heb' daar wel anders over dacht...
er valt geen pijl op te trekken... en het is pas klaar als je weer veilig bij het cbr bent uitgestapt.quote:Op maandag 21 september 2009 10:47 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Is dat zo?
Mijn examinator bleek de dag erop bij mijn werkgever te gaan werken als examinator en we hebben een hele tijd gekletst. over zijn jeugd en het stappen en alle vrouwen die hij versierde, heeriljkquote:Op donderdag 24 september 2009 11:54 schreef Robin__ het volgende:
Je weet toch niet wat die examinator denkt
Wel belangrijk denk ik dat je het kan vinden met je instructeur.quote:Op donderdag 24 september 2009 12:09 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Mijn examinator bleek de dag erop bij mijn werkgever te gaan werken als examinator en we hebben een hele tijd gekletst. over zijn jeugd en het stappen en alle vrouwen die hij versierde, heeriljk![]()
Leuke vent, de dag erop kwam ik hem inderdaad tegen bij de lunch op het werk en feliciteerde hij mij nogmaals
Stuk beter dan die klote vent waar ik rijles van had, het uur voor het examen nog dikke ruzie gehad![]()
Kort, in Stiensquote:Op dinsdag 22 september 2009 13:13 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Oh tof, rond 09:10 rijd iik altijd langs het cbr (op die 70 km weg), kom ik je vast tegen
Welke rijschool?
Die van mij probeerde aan iedereen oude lesauto's te verkopenquote:Op donderdag 24 september 2009 20:43 schreef MasterJapie het volgende:
Je moet wel uitkijken voor zijn verkooppraatjesZo heeft ie mij een Nokia proberen aan te smeren, en een set Subwoofers
.
Een van de beste tijden om af te rijden. Ben zelf omstreeks die tijd afgereden en geslaagd, dus jij slaagt dan vast ook wel, zo denderend deed ik het namelijk niet op het examenquote:Op donderdag 24 september 2009 20:43 schreef MasterJapie het volgende:
Ik moet om 10:45 afrijden. Lijkt mij opzich wel een chille tijd toch?
Als ze dan klaar zijn met de werkzaamheden bij de Rengerslaan (die rondweg daar), dan zie ik je vast examen doen. Maar momenteel kan ik er amper komen omdat ik vanuit het Europaplein eerst naar Stenden university moet en daarna naar drachten en dan kom ik langs het cbr, maar momenteel is het praktisch onmogelijk om daarheen te komen omdat ze alle wegen hebben afgeslotenquote:
Geen woord aan toe te voegen in mijn aanzicht, zo gaat het hier ookquote:Op vrijdag 25 september 2009 01:03 schreef singlemetkids het volgende:
vandaag weer mijn eerste les gehad sinds 5 weken. Ging super !
De instructeur mopperde al, van waarom slaag je nou niet want je rijdt goed genoeg...
Hij wil van me af...
heb verder geen lessen meer. Alleen binnenkort examen. (duurt nog ff)
De formulieren voor het faalangstexamen hoeven niet meer ingevuld te worden, ze hebben genoeg enquetes binnen. Dus vraag me af waarom ik dan nog meedoe.. OM TE SLAGEN...
wie had je als examinator ?quote:Op woensdag 23 september 2009 14:26 schreef Plasterk het volgende:
gdvr gezakt voor de tweede keer![]()
Ik ga verder in Arnhem lessen ivm verhuizing, mensen ervaring met rijlessen in Arnhem? Ik zoek nml. nog een rijschool.
geen idee wie t was, een beetje mollig mannetje die vroeger in dienst gezeten had. Was verder wel een aardige kerel totdat hij mij vertelde dat ik gezakt was. NU nog een paar lesjes en meteen weer op voor een her.quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:17 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
wie had je als examinator ?
echt balen zeg.. heb begrepen dat Arnhem niet de makkelijkste plek is om af te rijden. Ik had vorige keer een examinator uit Arnhem, Ackerman ofzo. Die was hartstikke tof, alleen jammer dat hij groningen niet echt goed kent waardoor hij aanwijzingen pas kort van te voren gaf. En bij het beruchte spoor zei hij dat het niet slim van mij was om op een spoor stil te staan, terwijl de stopstreep wel vlak daarvoor staat omdat het een ongebruikt spoor is (erachter ligt de nieuwe spoorbaan en zijn dus de spoorbomen !)
Daardoor ging ik nog meer twijfelen...en deed errug domme dingen.
ga je nog een keer in groningen dan of gelijk door naar Arnhem ? Hoop voor je dat 3 keer scheepsrecht zal zijn. Voor mezelf ook haha.quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:40 schreef Plasterk het volgende:
[..]
geen idee wie t was, een beetje mollig mannetje die vroeger in dienst gezeten had. Was verder wel een aardige kerel totdat hij mij vertelde dat ik gezakt was. NU nog een paar lesjes en meteen weer op voor een her.
Ik ga nu in Arnhem lessen, heb iemand gevonden voor 40 e voor 1,5 uur. Op en neer naar Groningen wordt te duur en ik moet daarvoor ook vrije dagen opnemen. Arnhem is veel moeilijker, de moeilijke verkeerspleinen zitten te ver van t CBR af is mij verteld dus daar kom je niet. Succes! Three times is a charme!quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:59 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
ga je nog een keer in groningen dan of gelijk door naar Arnhem ? Hoop voor je dat 3 keer scheepsrecht zal zijn. Voor mezelf ook haha.
Dat spoor mag je gewoon op stil staan, daar bij het augustinuscollege... geen puntquote:Op zaterdag 26 september 2009 22:17 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
wie had je als examinator ?
echt balen zeg.. heb begrepen dat Arnhem niet de makkelijkste plek is om af te rijden. Ik had vorige keer een examinator uit Arnhem, Ackerman ofzo. Die was hartstikke tof, alleen jammer dat hij groningen niet echt goed kent waardoor hij aanwijzingen pas kort van te voren gaf. En bij het beruchte spoor zei hij dat het niet slim van mij was om op een spoor stil te staan, terwijl de stopstreep wel vlak daarvoor staat omdat het een ongebruikt spoor is (erachter ligt de nieuwe spoorbaan en zijn dus de spoorbomen !)
Daardoor ging ik nog meer twijfelen...en deed errug domme dingen.
ja dat zei ik dus ook, maar Ackerman dus van niet, zo van ja zou je het risico wel nemen met examinator in auto enz enz...quote:Op zaterdag 26 september 2009 23:54 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat spoor mag je gewoon op stil staan, daar bij het augustinuscollege... geen punt
Reed ik met rijles niet ver genoeg door dan kreeg ik op mijn donderquote:Op zondag 27 september 2009 00:58 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
ja dat zei ik dus ook, maar Ackerman dus van niet, zo van ja zou je het risico wel nemen met examinator in auto enz enz...
Ja dat gaat ook gewoon prima, ze heeft ook sinds les 2 nooit meer aan die pedalen gezeten.quote:Op maandag 28 september 2009 12:28 schreef rene90 het volgende:
Je kan misschien prima rijden, maar deelnemen aan het verkeer is weer iets heel anders. Maar je instructrice naait je gewoon keihard, ik zou bij haar weggaan. Met zo'n vage manier van omgang zou ze van mij de tyfus mogen krijgen
Niksquote:Op maandag 28 september 2009 12:26 schreef richbitch het volgende:
ik heb zo'n beetje dit gehad: bijzondere verrichtingen, helling, alleen kijken... wat krijg je nog meer?
Dat is heel normaal, er zit een verschil tussen rijden en rij-inzicht hebben. Ik kreeg ook pas na les 20 parkeeroefeneningen e.d. omdat die gewoon niet zo interessant en spannend zijn. Het zijn eigenlijk gewoon truukjes (zoals wanneer je je stuur moet draaien en hoe je moet kijken).quote:Op maandag 28 september 2009 12:23 schreef TwyLight het volgende:
Ik heb in die 9 lessen ook alleen nog maar gereden, niks niet inparkeren e.d. alleen elke keer bijna het zelfde stukje
Slim.quote:Op maandag 28 september 2009 13:29 schreef TwyLight het volgende:
Ik heb hiervoor ook al wel gereden ja, maar geen les gehad.
Maar dat heb ik niet tegen haar gezegd, wil niet van te voren al met zon attitude er in gaan van "ik kan het al", maar vind het nu toch wel een beetje te lang duren
Ze kloppen allebeiquote:Op dinsdag 29 september 2009 14:46 schreef monsterd. het volgende:
Wat moet ik nu aanhouden tijdens het theorie examen?
ik vind het anwb boek namelijk ook veeel veeeeel fjiner. Vandaar de vraagquote:Op dinsdag 29 september 2009 20:19 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Ze kloppen allebei![]()
Vekbest vond ik meer overeenkomen met het examen, maar ik had alleen als test die vragen (ze waren met een proef toen bezig). Kreeg er een stuk of 10 ook maar. Zat wel een aardige bij met een trambaan en ik was de enige die in de achteruitkijkspiegel zag dat er een ambulance aankwam, erg grappig. We kregen wel gelijk de antwoorden.
Ik neem aan dat de testvragen gelijk aan het huidige niveau zijn, dus ik zou vekbest zeggen, anwb vond ik wat onduidelijker, maar het boek van de anwb vond ik weer fijner.
De verjo cd vond ik echt minder goed.
quote:Op woensdag 30 september 2009 18:37 schreef Plasterk het volgende:
ik had om half vijf les en meneer zat bij de tandarts, is mijn eerst les bij een nieuwe rijschool sinds ik verhuisd ben. Meneer heet Ahmet en kost 40e voor 1,5 uurHij komt mij nu om zeven uur ophalen.
Goedkoop=duurkoop I guessquote:Op woensdag 30 september 2009 18:37 schreef Plasterk het volgende:
ik had om half vijf les en meneer zat bij de tandarts, is mijn eerst les bij een nieuwe rijschool sinds ik verhuisd ben. Meneer heet Ahmet en kost 40e voor 1,5 uurHij komt mij nu om zeven uur ophalen.
Verjo Examentraining Personenauto 10.0 is de bestandsnaam, staat in alt.boneless (mei 2009 versie).quote:Op woensdag 30 september 2009 17:46 schreef Beaudelaire het volgende:
[GEZ] Verjo Theorie-examen CD-rom 2009 (personenauto)
Koning!quote:Op woensdag 30 september 2009 21:35 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Verjo Examentraining Personenauto 10.0 is de bestandsnaam, staat in alt.boneless (mei 2009 versie).
Even de nieuwsgroepen aanzwengelen dus.
Je weet hoeveel meter per seconde je aflegt bij de snelheden...dan is het helemaal niet zoveelquote:Op woensdag 30 september 2009 23:01 schreef fespo het volgende:
ah nee dit is echt niet normaal. volg afstand bij 80km per uur is 45 meter.
45meter(!) dat is bizar veel.
Inderdaad wel verstandig, moest vanochtend voor een brandweerbusje (zonder sirene) op de rem op een stuk snelweg waar je 80 mag en van 80 naar 20 gaat niet zo snel en als je dan de achterliggers op je af ziet komenquote:Op woensdag 30 september 2009 23:52 schreef rene90 het volgende:
[..]
Je weet hoeveel meter per seconde je aflegt bij de snelheden...dan is het helemaal niet zoveel
Dat is inderdaad flink klote. Had het laatst ook op de snelweg, van 100 ging het opeens stilstaan, gelijk alarmlichten aan en spiegelen om te kijken of degene achter je het ook oppakt en anders nog kunnen uitwijken naar de vluchtstrook.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 09:52 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Inderdaad wel verstandig, moest vanochtend voor een brandweerbusje (zonder sirene) op de rem op een stuk snelweg waar je 80 mag en van 80 naar 20 gaat niet zo snel en als je dan de achterliggers op je af ziet komen![]()
Vanmiddag helemaal leuk, ongeluk op het fietspad gebeurd, ambulances en politieauto's overal en allemaal mensen over de snelweg aan het rennen en ik kom eraan met 100... gelukkig niet druk, maar mijn god, dat soort dingen kwam ik tijdens de rijlessen nooit tegen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:09 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad flink klote. Had het laatst ook op de snelweg, van 100 ging het opeens stilstaan, gelijk alarmlichten aan en spiegelen om te kijken of degene achter je het ook oppakt en anders nog kunnen uitwijken naar de vluchtstrook.
Het is geen regel, dus wordt het je niet snel geleerd.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:36 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Vanmiddag helemaal leuk, ongeluk op het fietspad gebeurd, ambulances en politieauto's overal en allemaal mensen over de snelweg aan het rennen en ik kom eraan met 100... gelukkig niet druk, maar mijn god, dat soort dingen kwam ik tijdens de rijlessen nooit tegen.
Die alarmlichten gelijk aan inderdaad, dat is me trouwens nooit verteld tijdens de rijlessen dat dat verstandig is. Dus wel handig om hier duidelijk neer te zetten. In Duitsland zag ik dat voor het eerst, het is daar heel normaal om te doen als er opeens een opstopping is.
Ben wel benieuwd of de lessers op dit moment dat leren of dat het standaard is dat ze dat niet vertellen.
Op sommige nieuwe autos gaan de remlichten knipperen bij hard remmen, als je knipperende lichten in de verte ziet ga je kijken wat er aan de hand is. Maar het aanzetten van de alarmlichten zie je heel vaak hoor, en waarom niet.. hoe vroeger je achterop komend verkeer laat weten dat er iets aan de hand is, hoe groter de kans dat ze optijd reageren, wat jou veiligheid dus ten goede komt.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:36 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Die alarmlichten gelijk aan inderdaad, dat is me trouwens nooit verteld tijdens de rijlessen dat dat verstandig is. Dus wel handig om hier duidelijk neer te zetten. In Duitsland zag ik dat voor het eerst, het is daar heel normaal om te doen als er opeens een opstopping is.
Ben wel benieuwd of de lessers op dit moment dat leren of dat het standaard is dat ze dat niet vertellen.
Is het verplicht?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:36 schreef singlemetkids het volgende:
in Duitsland is het volgens mij verplicht als je aansluit bij een file of er een opstopping door ongeval ineens komt je de alarmlichten aan zet. In nederland niet dacht ik
Geen idee.. lijkt me moeilijk te controleren, als jij zelf vol een noodstop aan het maken ben nemen ze je het heus niet kwalijk dat je daar eventjes geen tijd voor heb. Goede gewoonte om dat gewoon te doen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:42 schreef Andyy het volgende:
[..]
Is het verplicht?
Ik dacht dat ze gewoon sociaal waren op dat gebied
Zó herkenbaar.Alleen ik mag op 4november afrijden...quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:05 schreef DesieQ het volgende:
Ik moet over twee weken afrijden! Heb nu 20 lessen gehad en het gaat eigenlijk allemaal wel lekker. Ik kom alleen maar weinig mensen tegen die de eerste keer geslaagd zijn en dat wil ik zo graagEr staat al een autootje op me te wachten en ik mag er nog niet in!
Wat is hier de gemiddelde aantal slagingspogingen?
Hier in 1x...quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:05 schreef DesieQ het volgende:
Ik moet over twee weken afrijden! Heb nu 20 lessen gehad en het gaat eigenlijk allemaal wel lekker. Ik kom alleen maar weinig mensen tegen die de eerste keer geslaagd zijn en dat wil ik zo graagEr staat al een autootje op me te wachten en ik mag er nog niet in!
Wat is hier de gemiddelde aantal slagingspogingen?
Feli, veel plezier ermee... Heerlijk als je hem hebt, weer een nieuwe episode in je leven.... wat een vrijheid geeft dat roze pasje!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:04 schreef singlemetkids het volgende:
ben zo blij
HEB HEM GEHAALD !!!!!!
later uitgebreider verslag....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:04 schreef singlemetkids het volgende:
ben zo blij
HEB HEM GEHAALD !!!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:04 schreef singlemetkids het volgende:
ben zo blij
HEB HEM GEHAALD !!!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik wist het !!!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:32 schreef Yannick567 het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zegt genoeg denk ik![]()
ik heb hem ook gehaald
Het zou mij een veilig gevoel geven als je de komende tijd hier nog even blijft posten waar en wanneer je gaat rijden, echt betrouwbaar komt het niet overquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:36 schreef singlemetkids het volgende:
Maandag mag ik dan eindelijk mijn pasje aan gaan vragen en dan kan ik dinsdag of woensdag karren
haha is goed hoor. gelukkig hebben de instructeur en examinator er wel vertrouwen in. Feit blijft dat ik bij een andere examinator al 2 maanden geleden geslaagd zou zijn ws. Toen reed ik nl zonder problemen. Ben ik gezakt op "ik weet wel dat je in je linker dode hoek keek maar ik kon het niet goed zien" en omdat ik iets langer heb gewacht bij een fietspad op 3 fietsers die er aan kwamen. Misschien had ik er makkelijk voorlangs gekunt maar goed, ik had geen mensen achter me en vond het veiliger hen eerst langs te laten. Hierdoor zijn echter wel de examenangsten ontstaan, die ik de eerste keer gewoon niet had. En hoe goed je ook je best doet, tegen dat soort zenuwen kan je gewoon weinig doen. Ik zei gisteren ook tegen de instructeur , normaal als ik me zo gestressed zou voelen zou ik niet eens achter het stuur kruipen ! Terwijl je met het examen gewoon niet anders kan. Maar eigenlijk is zo zenuwachtig examen doen onverantwoord.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:40 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Het zou mij een veilig gevoel geven als je de komende tijd hier nog even blijft posten waar en wanneer je gaat rijden, echt betrouwbaar komt het niet over
succes ! Hoop dat je snel en goed alles oppakt zodat je zsm je rijbewijs op zak hebt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:49 schreef jens007 het volgende:
Vandaag eerste les gehad, beetje sturen en gas bijgeven. Tof hoor, op naar les 2
Goed leren, ennnnnnnnnnnn::quote:
quote:
Euh, op de kentekenplaat staat Mercedesquote:Op maandag 5 oktober 2009 16:04 schreef Biefstuk het volgende:
Volgende week zou mijn instructeur het rijexamen aanvragen.
Zit nu op 27 lessen, elke week een les gedaan en soms een week overgeslagen.
Toch behoorlijk irritant dat mijn instructeur mensen meerdere uren per week laat rijden zodat ik vrijwel alleen op kuttijden kan. 3 weken van te voren een afspraak maken is het enige wat ik kan doen.
Trouwens, ik betaal 39 euro voor 50 minuten rijles. Ik ging naar deze rijschool met de gedachte, hier betaal ik meer -> betere kwaliteit qua les -> sneller afrijden. DUS NIET. Voordat ik daadwerkelijk kan afrijden zit ik waarschijnlijk al op de 37 lessen.
37 x 39 = 1443 euro + 210 voor examen = 1653.
Er waren zat rijscholen die les gaven voor nog geen 25 euro per uur.
Zelfs al zouden ze me oplichten door me 40 lessen te laten rijden ben je er nog goedkoper uit. Echt leren rijden doe je toch wanneer je alleen bent en in een auto zit.
Zit al te kijken voor een goedkoop autootjeVolvo 440. Ik vind het een prachtauto, mensen uit mijn omgeving vinden het een ouwe lullenbak
![]()
[ afbeelding ]
Bak met karakter.
Heb ik ook maar van internetquote:Op maandag 5 oktober 2009 16:33 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Euh, op de kentekenplaat staat Mercedes
Ach boeie, dat zeiden een aantal (oude lullenquote:Op maandag 5 oktober 2009 16:04 schreef Biefstuk het volgende:
Zit al te kijken voor een goedkoop autootjeVolvo 440. Ik vind het een prachtauto, mensen uit mijn omgeving vinden het een ouwe lullenbak
![]()
[ afbeelding ]
Bak met karakter.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:04 schreef Biefstuk het volgende:
Volgende week zou mijn instructeur het rijexamen aanvragen.
Zit nu op 27 lessen, elke week een les gedaan en soms een week overgeslagen.
Toch behoorlijk irritant dat mijn instructeur mensen meerdere uren per week laat rijden zodat ik vrijwel alleen op kuttijden kan. 3 weken van te voren een afspraak maken is het enige wat ik kan doen.
Trouwens, ik betaal 39 euro voor 50 minuten rijles. Ik ging naar deze rijschool met de gedachte, hier betaal ik meer -> betere kwaliteit qua les -> sneller afrijden. DUS NIET. Voordat ik daadwerkelijk kan afrijden zit ik waarschijnlijk al op de 37 lessen.
Uiteraard beslist hij wanneer ik er klaar voor bent. Maar op mijn 15e rijles had ik de auto volledig onder controle, dat zei hij ook. Alleen moesten we wat aan het kijken doen. Nu heb ik zo'n 10 lessen gehad met minuscule foutjes. Denk aan iets te hard rijden en hele drukke kruispunten. De afgelopen lessen heb ik geen 1 keer gehoord dat ik iets moest verbeteren. Na 50 minuten gereden te hebben -> volgende klant ophalen -> thuis gebracht worden -> klaar.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:22 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
toch is 40 UUR lessen het gemiddelde aantal wat je nodig hebt om je rijbewijs te halen !
Dus met 37 lessen zou je er helemaal niet slecht gedaan mee hebben. Want met die 50 min zit je dan nog niet eens aan 31 volle lesuren.Misschien zo dat de instructeur vind dat je echt wat meer les nodig hebt voordat je toe bent aan je examen ?
Ik vind het inderdaad een bak met luxe en bovenal niet duurquote:Op maandag 5 oktober 2009 17:50 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Ach boeie, dat zeiden een aantal (oude lullen) in mijn omgeving ook toen ik mijn V40 kocht.
Dit overigens voor een gezamenlijke vakantie, waarna ik de auto zou overnemen, vandaar dat ik m'n auto al heb vóór mn rijbewijs(Het rijbewijs liet wat langer op zich wachten dan een tijdje geleden gepland
)
Het zijn gewoon betrouwbare autootjes en goed betaalbaar, met een groot comfort en vaak best wat luxe...
Ik ben er in ieder geval blij mee... dus als jij het een prachtauto vind.... gewoon doen![]()
Wat ging er allemaal fout danquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:15 schreef singlemetkids het volgende:
ik dacht eerst ook zoveel lessen, dan examen en rijden maar. Maar nu 3 examens later en pas mijn pasje weet ik beter. Hoop voor je dat je spoedig je rijexamen zal mogen doen en slaagt.
Mag niet hč!quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:08 schreef Bhuddy het volgende:
Woesj, nog iets meer dan een maand en dan mag ik eindelijk lessen! Kan echt nieeeet meer wachten. Gelukkig staat mijn praktijkexamen ook al vast, nu ik die verhalen hoor dat mensen van hun instructeur nog niet op mogen... Ik móet op op 30 november van m'n instructeur hehe.
Rij nog steeds 1x per week terug van m'n werk, en dat gaat hartstikke lekker. Dus hoop dat 't net zo goed gaat bij m'n rijlessen binnenkort!
Nee dat is weer het andere uiterstequote:Op maandag 5 oktober 2009 21:07 schreef GuitarJJ het volgende:
Moet ook welDenk niet dat de examinator erg positief is als je met plankgas en hoge toeren wegscheurt!
mag toch hopen dat er wat joeten meelezen hier. Sorry hoor maar vind het ronduit belachelijk wat jij steeds flikt door vast te rijden met je 17e. Nu maar hopen dat je vlak na je 18e gepakt wordt zodat je een flinke ontzegging krijgt en voorlopig je lessen kan shaken.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:08 schreef Bhuddy het volgende:
Woesj, nog iets meer dan een maand en dan mag ik eindelijk lessen! Kan echt nieeeet meer wachten. Gelukkig staat mijn praktijkexamen ook al vast, nu ik die verhalen hoor dat mensen van hun instructeur nog niet op mogen... Ik móet op op 30 november van m'n instructeur hehe.
Rij nog steeds 1x per week terug van m'n werk, en dat gaat hartstikke lekker. Dus hoop dat 't net zo goed gaat bij m'n rijlessen binnenkort!
Sja dat is een (groot) risico wat mijn vader en ik nemen en hebben genomen. Nu ga ik wel minderen, want 't duurt toch niet zo lang meer. Heb wel redelijk wat ervaring nu dus dat scheelt gewoon in de kosten, feit. Dat ik vlak na m'n 18e (13 november jarig) gepakt wordt gaat niet lukken, want dan rij ik gewoon in een lesauto, niet meer in onze eigen auto zonder rijbewijs. Totdat ik 18 ben is mijn vader verantwoordelijk en kan ik geen rijontzegging krijgen.. 30 november praktijkexamen en daarna kan ik hopelijk legaal zelf rijdenquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:51 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
mag toch hopen dat er wat joeten meelezen hier. Sorry hoor maar vind het ronduit belachelijk wat jij steeds flikt door vast te rijden met je 17e. Nu maar hopen dat je vlak na je 18e gepakt wordt zodat je een flinke ontzegging krijgt en voorlopig je lessen kan shaken.
Zo moeilijk ben je niet te achterhalen op internet...
quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:51 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
mag toch hopen dat er wat joeten meelezen hier. Sorry hoor maar vind het ronduit belachelijk wat jij steeds flikt door vast te rijden met je 17e. Nu maar hopen dat je vlak na je 18e gepakt wordt zodat je een flinke ontzegging krijgt en voorlopig je lessen kan shaken.
Zo moeilijk ben je niet te achterhalen op internet...
wakker worden ?! Denk je nou echt dat als jij iemand op je 17e op weg naar huis doodrijdt dat je vader verantwoordelijk is ?quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:54 schreef Bhuddy het volgende:
[..]
Sja dat is een (groot) risico wat mijn vader en ik nemen en hebben genomen. Nu ga ik wel minderen, want 't duurt toch niet zo lang meer. Heb wel redelijk wat ervaring nu dus dat scheelt gewoon in de kosten, feit. Dat ik vlak na m'n 18e (13 november jarig) gepakt wordt gaat niet lukken, want dan rij ik gewoon in een lesauto, niet meer in onze eigen auto zonder rijbewijs. Totdat ik 18 ben is mijn vader verantwoordelijk en kan ik geen rijontzegging krijgen.. 30 november praktijkexamen en daarna kan ik hopelijk legaal zelf rijden![]()
ben benieuwd of je ook zo kotst op het moment dat hij je moeder/vader/zusje/broer ofzo doodrijdt !quote:
Houd je smoel man.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 07:45 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
ben benieuwd of je ook zo kotst op het moment dat hij je moeder/vader/zusje/broer ofzo doodrijdt !
iemand een idee?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:49 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Vind ik niet, ik was het in ieder geval niet gewend, en er zit wel degelijk een verschil in Benzine en Diesel [ afbeelding ]
Idee? Ja een benzine rijdt lastiger dan een diesel.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:36 schreef fespo het volgende:
ik quote deze even uit een andere topic.
[..]
iemand een idee?
a ben ik een vrouw en heb gewoon een mond. B had ik het niet over jou verder toch ? Of rijdt je ook lekker rond zonder rijbewijs, rijles ed ?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:34 schreef Knuks het volgende:
[..]
Houd je smoel man.
Alsof jij nu zo verantwoord rijdt omdat je met de hakken over de sloot je papiertje hebt gehaald.
Dat maakt je echt geen beter chauffeur.
heb mijn pasje net opgehaald ! Kan alleen nu dus niet rijden want benzine tank bleek bij een naad te lekken. Auto staat bij de garage en wordt andere tank ingezet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:32 schreef Yannick567 het volgende:
Zullen we het wel even gezellig houden?![]()
Vind het nog steeds belachelijk dat je 5 dagen moet wachten en 30 euro extra moet betalen voor een spoedaanvraag
Ze laten je een kenteken lezen van iets van 15 meter afstandquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:52 schreef fespo het volgende:
nog een vraagje
hoe wordt je beoordeelt of je medisch geschikt bent voor een rijbewijs?
en dan voornamelijk geestelijk en niet lichamelijk.
dit staat namelijk op cbr.nl
Een Verklaring van geschiktheid krijgt u als u voldoet aan de eisen voor geestelijke en lichamelijke gezondheid die de overheid aan rijbewijshouders stelt. Veilig aan het verkeer kunnen deelnemen staat daarbij voorop. Het CBR beoordeelt of u medisch geschikt bent.
Op verschillende momenten kunt u in aanraking komen met de afdeling medische zaken of vorderingen van het CBR. Dit kan zijn als u een rijbewijs aanvraagt of uw rijbewijs moet vernieuwen. Maar ook als uw medische toestand is gewijzigd of het rijbewijs is gevorderd. Alle informatie hierover vindt u in dit hoofdstuk.
je hoeft echt niet elke keer er bij te halen dat je moeder van 2 kinderen bent hoor. dat heb je nu al wel zeker 3 keer gepost.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:30 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
a ben ik een vrouw en heb gewoon een mond. B had ik het niet over jou verder toch ? Of rijdt je ook lekker rond zonder rijbewijs, rijles ed ?
Verantwoord rondrijden, tja, ik weet wel zeker dat ik verantwoorder rond rijdt dan hem. Want als ik brokken maak ben ik wel verzekerd ! En hij is totaal niet verzekerd , strafbaar ed.
Daarnaast ben ik 35, heb het al die jaren ook volgehouden hoor zonder auto te rijden , ben moeder van 2 kinderen waarvoor ik verantwoordelijk ben dus zal echt wel voorzichtig zijn in het verkeer. Op het moment dat hij (of een ander zonder rijbewijs) een van mijn dochtertjes zou doodrijden hebben ze toch echt een mega groot probleem. Want dan rust ik niet tot het recht in elk geval zegeviert...
Je kan nog zo'n grote mond hebben , maar het feit dat jullie niet openstaan voor de mening van mensen die zeggen dat het gewoon stom is om te rijden zonder rijbewijs (zelfde geld meestal voor alcoholisten in het verkeer die kunnen ook niet tegen die kritieken) bewijst alleen al dat jullie nog niet toe zijn aan een rijbewijs. Ga eerst maar uitpuberen.
Wettelijk gezien is het mijn vaders verantwoordelijkheid. Voor mij heeft dit als consequentie mocht ik iemand aanrijden dat ik dan een lening moet afbetalen (officieel mijn vader, maar dan betaal ik die af). Het is idd niet slim wat we doen, maar goed, dat is het risico en dat neem ikquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 07:44 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
wakker worden ?! Denk je nou echt dat als jij iemand op je 17e op weg naar huis doodrijdt dat je vader verantwoordelijk is ?
Dan wordt het echt tijd dat je eens gaat rondvragen wat voor consequenties dit voor jou kan hebben...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |