abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72233328

De lessers:

Meld hier:
› wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen;
› hoeveel lessen je hebt gehad;
› hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
› wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
› of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
› natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.

Veel gestelde vragen
Hoe kies ik een rijschool uit?
Op deze site kun je ervaringen van anderen lezen en slagingspercentages van rijscholen vergelijken.

Waar staat TTT voor?
Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen, en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren of bochtje achteruit.

Wat moet je meenemen naar je TTT?
Je theoriecertificaat en een identiteitsbewijs.

Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het CBR op de dag zelf of vooraf bij je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs. En een pinpas als je nog geen theoriekaart hebt, want die kost �30,80 en contant betalen kan niet.

Wat moet je meenemen naar je Praktijk-examen?
Je theoriecertificaat, een identiteitsbewijs, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

Wat moet je meenemen om je rijbewijs aan te vragen?
Een identiteitsbewijs, een pasfoto en geld. Een bewijs dat je geslaagd bent krijg je niet, het CBR geeft je gegevens door aan de gemeente.

Waar staat BNOR voor?
Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen, wel een individueel examen.

Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
Er zijn veel dingen die je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer anderen werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan o.a. Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar andere kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

Eerdere topics van deze reeks:
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117

De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2008:
- Addict89 (3 januari)
- Reki (7 januari)
- Thom123 (8 januari)
- MaddoxX (9 januari)
- lj_lightning (21 januari)
- kurk_droog (25 januari)
- Borkydude (7 februari)
- Urquhart (7 februari)
- Gitanki (11 februari)
- Phaelanx_NL (18 februari)
- Credence (19 februari)
- Battlefan (6 maart)
- CasB (11 maart)
- Miasan (19 maart)
- Doagere (13 mei)
- sheonlydreams86 (13 mei)
- Liebe (29 mei)
- Breaker.Faker (29 mei)
- timp0e (29 mei)
- godigita (6 juni)
- -Trinity- (11 juni)
- Flowerbomb (19 juni)
- qu63 (BE) (20 juni)
- TommyGun (14 juli)
- Ireth (10 september)
- Naamah (begin november)
- rene90 (14 oktober)
- MaxC (10 december)
- Switchboy (15 december)
- Cappp (16 december)

Geslaagden 2009:
- Morellow (26 februari)
- PiRANiA (16 maart)
- Vjenne12345 (26 maart)
- aaipod (2 april)
- Broekpaling (7 april)
- Nepthys (14 april)
- Frankii (16 april)
- Sjibble (26 mei)
- Keesos (28 mei)
- GummyGadGet (10 Juni)
- Waffle (12 juni)
- Juicyhil (16 juni)
- R2k2 (26 juni)
- Littlecreep (29 juni)
- Axia (29 juni)
- Blocko (30 juni)
- Daankes (13 Juli)
- ShizzleMyDizzle (15 juli)
- Schobbejak. (22 Juli)
- Pizzabodem (21 aug)

Geslaagden: Gefeliciteerd!

Aankomende examens:

Iedereen die de komende tijd theorie- en/of praktijkexamen heeft: Succes!

Ben je ook begonnen met lessen? Dan kun je jouw avatar toevoegen in de OP.
Heb je jouw rijbewijs dit jaar ook in the pocket? Dan kun je jouw naam en de datum toevoegen in de OP.
De OP (openingspost) kan hier teruggevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent.

Laatste post:
quote:
Ik heb ook die vier extra examens van volkswagenrijbewijs.nl, mijn rijschool is lid. Ze doen 't bij mij wel, maar 't kost een tijdje om te laden! Probeer eens firefox als het in IE niet werkt, of juist in IE als FF niet werkt.
pi_72233926
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:20 schreef singlemetkids het volgende:
hoi

nou ben terecht gezakt vandaag...
jesses. En die tabletten die neem ik NOOIT meer..
Ik was roekeloos, er niet bij met mijn hoofd, had zweet aanvallen (druppelde me echt van mijn hoofd heb ik zelfs niet met mega heftige sex) enz..
Maar goed, die man heeft me heel lang willen laten slagen, tot ik stilstond bij een spoorwegovergang, de boom amper omhoog ging en ik alweer gas gaf...
Heb het niet eens doorgehad, ging allemaal in een waas...
BAH>..

Hoef geen lessen meer van mijn instructeur, gewoon zsm nieuwe boeken...hooguit een blokuurtje ervoor af als ik dat wil.
Hee, want ontzettend jammer....
Wel fijn om te horen dat de examinator welwillend was!
Sterkte ermee!
pi_72235435
Tvp, 15 september 1e les dus
pi_72235476
examinator was tof ! Kwam een weekje vanuit arnhem in groningen werken.
Kan niet anders zeggen , hij had gelijk..
Was zo ontzettend nerveus , nog nooit zo extreem gehad, zweet drupte van mijn hoofd enz. En gewoon black outs steeds.

Ga het weekend nadenken of ik een gewoon examen ga doen of een faalangstexamen. Na mijn ervaring vandaag denk ik meer het laatste..
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_72235935
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:59 schreef singlemetkids het volgende:
examinator was tof ! Kwam een weekje vanuit arnhem in groningen werken.
Dan hoop ik dat ik hem volgende week krijg!!!
Ik moet 5 september in Arnhem afrijden. Mijn instructeur denkt nog steeds dat ik het meteen haal. Ik zelf ben minder overtuigd. Maar ik zie het wel. Zou het heel jammer vinden als het niet lukt, maar het is niet het einde van de wereld.

Ik denk, na wat je geschreven hebt, dat een faalangstexamen inderdaad heel goed voor je zal zijn. Moet je daar meer voor betalen?
pi_72239759
Balen singlemetkids; hopelijk gaat het de volgende keer wel goed. Gewoon moed houden en positief denken

Ik heb morgen les; maar mijn hoofd staat er nu nog even niet naar. Beetje gedoe op 't werk, en dat spookt nu al een dag door m'n hoofd. Hoop niet dat ik morgen tijdens rijles last van heb...
pi_72240277
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 17:14 schreef Zira het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat ik hem volgende week krijg!!!
Ik moet 5 september in Arnhem afrijden. Mijn instructeur denkt nog steeds dat ik het meteen haal. Ik zelf ben minder overtuigd. Maar ik zie het wel. Zou het heel jammer vinden als het niet lukt, maar het is niet het einde van de wereld.

Ik denk, na wat je geschreven hebt, dat een faalangstexamen inderdaad heel goed voor je zal zijn. Moet je daar meer voor betalen?
het gewone examen kost 228 euro, faalangtexamen 300 via mijn rijschool. Dus tja..scheelt 70. Maar meer kans om te slagen misschien...

weet trouwens niet eens meer hoe hij heet...akkinga ofzo. Nog jonge vent, 1974 geboren...
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_72241254
Kan iemand mij vertellen welk boek ik het beste kan halen om theorie te leren?
http://www.bol.com/nl/p/b(...)006502041/index.html
http://www.bol.com/nl/p/b(...)006191060/index.html

En wat houd het faalangstexamen precies in?
Ik snap dat het voor mensen met faalangst is maar wat is er precies anders.
pi_72241615
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:30 schreef Kadooosh het volgende:
Kan iemand mij vertellen welk boek ik het beste kan halen om theorie te leren?
http://www.bol.com/nl/p/b(...)006502041/index.html
http://www.bol.com/nl/p/b(...)006191060/index.html

En wat houd het faalangstexamen precies in?
Ik snap dat het voor mensen met faalangst is maar wat is er precies anders.
hoi

een faalangst examen duurt langer, nl 90 minuten. Een week voor het examen krijgen de leerling en instructeur formulieren die ze moeten invullen met vragen over stress enz.. voor de leerling en voor de instructeur hoe hij zijn leerling ziet tijdens de lessen enz.
Die moet je gesloten meenemen tezamen met de eigen verklaring naar het examen.

Het begin van het examen is een gesprek met een speciaal opgeleide faalangst examinator. Dan praat je over wat je faalangst problemen zijn enz. En probeert hij door dat gesprek je een beetje op je gemak te brengen. Het examen is gewoon een examen met het grote verschil dat als de leerling erg in de stress schiet die een time out kan aanvragen of kan krijgen van de examinator. Je kan dan even weer tot rust komen en dan rustig weer verder daarna met je examen.

Na het examen moet je weer een formulier invullen en de instructeur ook. Die wordt weer ingeleverd (dicht) bij examinator. Daarna heb je een gesprek over hoe het gegaan is met examinator en instructeur en daarna krijg je te horen of je geslaagd bent of niet.
Ook krijg je weer een formulier mee die je moet insturen.

Het schijnt voor een boel mensen te werken. Het is relaxter en begrip voor zenuwen is gewoon erg belangrijk. Bij een gewoon examen is daar minder begrip voor zeg maar Moet alles sneller en kan je het doen met geslaagd of gezakt..

Mijn rijschool heeft 5 leerlingen gehad die dat examen gedaan hebben. Van die 5 zijn er 3 geslaagd en 2 gezakt. Maar zijn nog weinig leerlingen om echt een referentie aan te hebben. Volgens cbr zijn de resultaten veel belovend. Dus ik denk dat het de moeite waard is...
pi_72252667
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:40 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

hoi

een faalangst examen duurt langer, nl 90 minuten. Een week voor het examen krijgen de leerling en instructeur formulieren die ze moeten invullen met vragen over stress enz.. voor de leerling en voor de instructeur hoe hij zijn leerling ziet tijdens de lessen enz.

Het begin van het examen is een gesprek met een speciaal opgeleide faalangst examinator. Dan praat je over wat je faalangst problemen zijn enz. En probeert hij door dat gesprek je een beetje op je gemak te brengen. Het examen is gewoon een examen met het grote verschil dat als de leerling erg in de stress schiet die een time out kan aanvragen of kan krijgen van de examinator. Je kan dan even weer tot rust komen en dan rustig weer verder daarna met je examen.

Na het examen moet je weer een formulier invullen en de instructeur ook. Die wordt weer ingeleverd (dicht) bij examinator. Daarna heb je een gesprek over hoe het gegaan is met examinator en instructeur en daarna krijg je te horen of je geslaagd bent of niet.

Het schijnt voor een boel mensen te werken. Het is relaxter en begrip voor zenuwen is gewoon erg belangrijk. Bij een gewoon examen is daar minder begrip voor zeg maar Moet alles sneller en kan je het doen met geslaagd of gezakt..

Mijn rijschool heeft 5 leerlingen gehad die dat examen gedaan hebben. Van die 5 zijn er 3 geslaagd en 2 gezakt. Maar zijn nog weinig leerlingen om echt een referentie aan te hebben. Volgens cbr zijn de resultaten veel belovend. Dus ik denk dat het de moeite waard is...
Bedankt voor de uitleg, ik denk dat ik het misschien ook gaan doen maar goed ik had gisteren pas mijn 2de rijles(die ongelofelijk slecht ging ).

Weet iemand nog welk boek ik moet bestellen?
pi_72252908
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 10:19 schreef Kadooosh het volgende:
Zelf heb ik het boek van VekaBest en ben daar erg tevreden over. Ook de CDrom van VekaBest is heel erg goed. (is te downloaden... (hint, hint)
pi_72253309
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 10:19 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitleg, ik denk dat ik het misschien ook gaan doen maar goed ik had gisteren pas mijn 2de rijles(die ongelofelijk slecht ging ).

ik had het boek en cd rom van anwb, daarnaast een download van vekabest cd rom (ook hint hint )
en heb de laatste twee dagen geofend op www.gratisrijbewijsonline.nl , betaalde dacht ik 3 euro voor een telefoontje daarheen en dan kon je 48 uur onbeperkt oefenen.
Ik vond het ideaal, veel kennissen hebben mij gevolgt op die site en zijn daarna ook geslaagd, maar kan toeval zijn. Kwestie van leren.

Enne 2e rijles ontzettend slecht is vaak zo hoor, eerste les doet de instructeur heel veel voor jou, vaak zelfs zonder dat je het merkt. Nu moet je steeds meer zelf doen. En neem van mij aan, op den duur komt het automatisme echt !
pi_72253487
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 10:39 schreef Zira het volgende:

[..]

Zelf heb ik het boek van VekaBest en ben daar erg tevreden over. Ook de CDrom van VekaBest is heel erg goed. (is te downloaden... (hint, hint)
Heeft dat boek niet alleen proefexamens?
De cdrom heb ik idd al gedownload maar daar zitten dus alleen proefexamens op.. en aangezien ik nog niets weet moet ik eerst het leren .

Woensdag weer rijles ik had gisteren vooral moeite met het ontkoppelen en dan 2sec vast houden en gelijk gas geven meestal gaf ik te laat gas.
Maar goed ik was gisteren ook doodop(8 uur gewerkt en slecht geslapen ) wel zonde van die ¤82.
Ik neem nu voortaan alleen les op woensdag, hoef dan niet te werken.

Hij dacht dat ik maar 35 uur nodig zou hebben dus dat valt wel mee vond ik(=¤1800 incl examen).
pi_72256463
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:11 schreef Kadooosh het volgende:
Heeft dat boek niet alleen proefexamens?
De cdrom heb ik idd al gedownload maar daar zitten dus alleen proefexamens op.. en aangezien ik nog niets weet moet ik eerst het leren .
Nee, het boek wat ik heb heeft alleen de theorie, dus geen proefexamens. Het boek wat ik heb is wel iets ouder, heeft een andere voorkant dan dat op bol.com.
Het ISBN-nummer van mijn boek is: 90-6799-087-6
Ik heb mijn theorie vooral van de Crom geleerd: gewoon ieder examen net zo lang maken tot je alle vragen goed hebt. Je kunt ook zien welke je fout had en waarom, leer je dus ook heel veel van! Succes!
pi_72258932
Nog even een vraagje:

Klopt het dat ik geen uittreksel van de gemeente mee hoef te nemen naar het praktijkexamen? Ik dacht eigenlijk dat dat moest, maar in de brief die ik van het CBR ontvangen heb staat daar niks over, dus zal het wel niet?
pi_72261409
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 15:28 schreef Zira het volgende:
Nog even een vraagje:

Klopt het dat ik geen uittreksel van de gemeente mee hoef te nemen naar het praktijkexamen? Ik dacht eigenlijk dat dat moest, maar in de brief die ik van het CBR ontvangen heb staat daar niks over, dus zal het wel niet?
Volgens mij klopt dat ja. Ik heb de 3 keren dat ik moest afrijden geen uitreksel mee hoeven nemen.
Enkel:
Zelfreflectie
Theoriecertificaat
Geldig ID/Paspoort
Zelfreflectie
Uitnodigingsmailtje CBR

Vandaag voor het eerst gereden zonder rijinstructeur naast me Ging wel lekker, wel ff wennen aan de auto. Moet nu schakelen met veel kortere slagen.
.
pi_72268669
maandag eerste les.
had graag nog even in de auto van mijn ouders willen kijken om alles alvast een beetje te verkennen. gas, koppeling rem, hoe ik moet starten e.d. maar heb helaas geen tijd meer
pi_72268718
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:29 schreef fespo het volgende:
maandag eerste les.
had graag nog even in de auto van mijn ouders willen kijken om alles alvast een beetje te verkennen. gas, koppeling rem, hoe ik moet starten e.d. maar heb helaas geen tijd meer
Dat komt vanzelf wel, maak je daar maar geen zorgen over. Geniet ervan maandag!
Ik heb na vandaag 14 uur les gehad en vreemd...er begint heel langzaam wat automatisme in te sluipen. Nog veel kleine foutjes, maar het viel me (en de instructeur) op. We gaan de goede kant op
pi_72268914
wat voor foutjes maak je dan zoal?
pi_72269241
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:42 schreef fespo het volgende:
wat voor foutjes maak je dan zoal?
Mwah, de bekende denk ik. Iets te laat kijken, af en toe nog beetje verkeerd schakelen (maar dat gaat steeds beter) en nog wat 'wiebelend' wegrijden (aangrijpingspunt koppeling). En vandaag heel voorzichtig lastig kruispunt, leek veilig kwam er toch net auto om de hoek. Ik vol in de remmen (prima) maar vergat de koppeling (minder goed) waardoor ie afsloeg. Maar we bleven in feite staan waar we stonden; dus kon de auto's ons netjes voorbij. Ach, met vallen en opstaan kom je er wel; maak je geen zorgen
pi_72269670
inderdaad je kan ze beter nu maken en er iets van leren.
pi_72274998
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:19 schreef Pizzabodem het volgende:

[..]

Volgens mij klopt dat ja. Ik heb de 3 keren dat ik moest afrijden geen uitreksel mee hoeven nemen.
Enkel:
Zelfreflectie
Theoriecertificaat
Geldig ID/Paspoort
Zelfreflectie
Uitnodigingsmailtje CBR

Vandaag voor het eerst gereden zonder rijinstructeur naast me Ging wel lekker, wel ff wennen aan de auto. Moet nu schakelen met veel kortere slagen.
OK, thanks! Scheelt weer wat geld
  zondag 30 augustus 2009 @ 23:05:41 #23
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_72296458
tvp
pi_72297036
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 10:39 schreef Zira het volgende:

[..]

Thanks, heb de cdrom van 2008 kunnen vinden 10 oefenexamens!

Net even 1tje gedaan. 10 fout (maar heb nog niet geleerd, wou even kijken wat ik nu al scoorde)
pi_72298738
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:19 schreef Pizzabodem het volgende:
Apart idee he, zo zonder instructeur? . Weet het nog wel toen ik voor het eerst ging rijden met onze auto. Het stuurde zwaarder, remde zwaarder en schakelde zwaarder. Maar wel in positieve zin, lijkt of ik meer gevoel heb met deze auto als toen met de lesauto. Oh en de koppeling van deze is stukken fijner , is een benzine, rijd als een diesel
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_72301654
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:22 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Thanks, heb de cdrom van 2008 kunnen vinden 10 oefenexamens!

Net even 1tje gedaan. 10 fout (maar heb nog niet geleerd, wou even kijken wat ik nu al scoorde)
Wat goed dat je hem gevonden hebt! Ik ben zelf ook weer aan het oefenen. Ik heb zaterag praktijkexamen, maar als ik het niet haal moet ik de theorie opnieuw doen (te lang gewacht...) Hoop dus dubbelhard dat ik gewoon slaag!!!
pi_72302163
Zojuist mijn rijbewijs opgehaald en kon meteen de auto van mijn ouders naar de garage rijden voor een grote beurt en APK.
pi_72302239
Inmiddels al 3 weken geslaagd.. Heb nog niet zo vaak gereden i.v.m vakantie. (tevens TVP)
pi_72303405
ik rij al het hele weekend in de subaru impreza van mijn ouders. ben er nu mee naar mijn werk.
(kan gewoon een uur langer in mijn bed liggen, en de reis duurt 40 minuten korter.

Morgen even een manier vinden om naar het werk te komen, want morgen tussen 10 en 12 word mijn lease auto geleverd

Echt, ik had mijn rijbewijs eerder moeten halen....
JA!
pi_72303970
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:23 schreef Rensjebree het volgende:
ik rij al het hele weekend in de subaru impreza van mijn ouders. ben er nu mee naar mijn werk.
(kan gewoon een uur langer in mijn bed liggen, en de reis duurt 40 minuten korter.

Morgen even een manier vinden om naar het werk te komen, want morgen tussen 10 en 12 word mijn lease auto geleverd

Echt, ik had mijn rijbewijs eerder moeten halen....
Heerlijk, dat je hem hebt! Ik kan ook echt niet wachten! Ik word nu met de dag zenuwachtiger voor het examen, ook al weet ik dat dat nergens voor nodig is...

Toen mijn examen gereserveerd werd, zeiden ze dat een zaterdag lekker rustig is. Ik dus blij. Maar al snel ontdekte ik dat 5 september Airborne wandeltocht is. Wel in Oosterbeek, maargoed veel mensen zullen over Arnhem rijden, vrees ik... Ik ben nu dus voorbereid op DRUKTE, files en militaire colonnes en verkeersregelaars (nog even theorieboek erop nalezen). Maakt me allemaal wel extra zenuwachtig. Maar het kan natuurlijk ook in mijn voordeel werken (al weet ik nog niet zo goed hoe)
pi_72307760
wtf, zit ik net ergens taart te eten, Word ik gebeld dat mijn lease auto voor de deur staat.

zit ik dan 25 kilometer van huis af met 2 auto's
JA!
pi_72311723
Ik zoek een goede rijschool in Den Helder. Iemand een idee?
pi_72311811
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:54 schreef UrsusArctrosHoribillis het volgende:
Ik zoek een goede rijschool in Den Helder. Iemand een idee?
http://www.verkeersschool-jongejan.nl/

zelf ook gereden, prima rijschool en gratis theorieles!

[ Bericht 0% gewijzigd door Rensjebree op 31-08-2009 17:36:45 ]
JA!
pi_72312790
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:35 schreef Rensjebree het volgende:
wtf, zit ik net ergens taart te eten, Word ik gebeld dat mijn lease auto voor de deur staat.

zit ik dan 25 kilometer van huis af met 2 auto's
Luxe probleem.
pi_72314745
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 16:25 schreef Justinn het volgende:

[..]

Luxe probleem.
1 auto, onder tussen weg.
Snel mijn vader opgehaald, terug naar het werk gereden, vader auto mee terug gegeven.
nu ga ik nu nog even door werken. (paar uurtjes)
JA!
pi_72315846
Voor wie zijn theorie nog moet leren,
als je 2 dagen het anwb boek en deze site gebruikt: http://www.gratisrijbewijsonline.nl/
Heb je gegarandeerd je theorie, peanuts

En de praktijk rijders hier moeten niet zoveel stressen, tis maar rijden.
pi_72316414
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:18 schreef amstelveentje het volgende:
Voor wie zijn theorie nog moet leren,
als je 2 dagen het anwb boek en deze site gebruikt: http://www.gratisrijbewijsonline.nl/
Heb je gegarandeerd je theorie, peanuts

En de praktijk rijders hier moeten niet zoveel stressen, tis maar rijden.
met die site ben ik het helemaal eens. En dat andere...
tja heb vandaag een faalangstexamen geboekt. Wachttijd was voor beide soorten even lang dus dat maakt niet uit...
Hopelijk heb ik er baat bij.
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:32:37 #38
263468 fokkerspy
Oordelen, is niet begrijpen
pi_72322509
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:40 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

hoi

Je meent het. Zijn we zover afgezakt dat we nu allerlei hulpinstanties inschakelen tegen examenvrees/faalangst? Komop he! Jaren geleden toen je die achterlijke theorievragen
niet had,bestond het theorie-gedeelte uit eerst rijden en dan wat vragen in de auto
beantwoorden en als je dat alles goed had, was het geslaagd zijn. Angst voor iets is
gewoon iets menselijk en alleen doorzetten is de optie tot overwinning. "formulier invullen..
praten met een examinator ... komop zeg... lijken wel mietjes tegenwoordig.
Begrip: iets wat je krijgt als je het gegeven hebt.
pi_72331483
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:32 schreef fokkerspy het volgende:

[..]

Je meent het. Zijn we zover afgezakt dat we nu allerlei hulpinstanties inschakelen tegen examenvrees/faalangst? Komop he! Jaren geleden toen je die achterlijke theorievragen
niet had,bestond het theorie-gedeelte uit eerst rijden en dan wat vragen in de auto
beantwoorden en als je dat alles goed had, was het geslaagd zijn. Angst voor iets is
gewoon iets menselijk en alleen doorzetten is de optie tot overwinning. "formulier invullen..
praten met een examinator ... komop zeg... lijken wel mietjes tegenwoordig.
als jij nou eens je eigen onderschrift eens goed leest :

pi_72331577
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 07:57 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

als jij nou eens je eigen onderschrift eens goed leest :

fokkerspy
Oordelen, is niet begrijpen

pi_72345124
Even een steuntje in de rug voor singlemetkids! Ik vind het heel erg goed van je, dat je het faalangstexamen hebt aagevraagd! Juist vanwege al die vooroordelen die mensen hebben kan ik me voorstellen dat je even over een drempel heen moet voor je het aan durft te vragen.

Ik had vandaag ook weer rijles en ik vond het vandaag ontzettend zwaar. We reden de moeilijkste examenroute en die was echt pittig. Verder blijf ik moeite hebben met de doorgeefmethode metname bij kleine bochten waar je snel in moet draaien. Ik doe daar automatisch de overpakmethode, maar dat mag dus niet... Als ik m'n rijbewijs heb bekijkt iedereen het maar lekker met die doorgeefmethode

Verder moet ik werken aan mijn gezichtsmimiek... Ik ben een open boek zullen we maar zeggen, ik laat alles zien wat ik denk of voel. Hierop kan ik ook zakken omdat ik daarmee onzeker over kan komen... Ik merk dat dat me een beetje kribbig maakt, zo van: -dit ben ik nou eenmaal, ik kan mezelf toch niet helemaal veranderen voor zo een examen- maar ik weet dat ik wel zal moeten wil ik slagen.

Iets anders wat me vandaag gebeurde:
Ik reed over een vrij smalle dijk met 60km/h. Er kwam een behoorlijk brede auto aan, ook met 60km/h. Ik minderde dus vaart en wilde een beetje ruimte maken zodat we er samen langs konden. Toen zei mijn rij-instructeur dat ik gewoon met 60km/h door moest rijden Het voelt voor mij dan en eng en aso, maarja, je hebt maar weer te luisteren.

Het is niet zo dat ik ontevreden ben over deze instructeur hoor, helemaal niet zelfs, maar dit soort dingetjes begrijp ik gewoon niet. Ben ik dan zo overdreven voorzichtig? Of bijv. met 50km/h door het centrum rijden waar allemaal auto's geparkeerd staan en constant mensen zomaar oversteken. Ja officiëel mag je daar 50, maar is het verstandig?
pi_72353096
Ik herken het ook hoor. Ik ben ook te voorzichtig. Te vroeg de kant in duiken om de auto's er netjes voorbij te laten gaan enzo. Ik moet wat meer hufterig zijn...
Zaterdag reed ik op een smal weggetje waar ik een versmalling tegenkwam. Ik had voorrang en de andere tegemoedkomende auto wachtte maar rolde wat door, toen ik door de versmalling heen reed gaf ie gas en daar schrok ik van; als reactie stuurde ik iets te vroeg naar rechts waardoor ik met mijn achterband een stoeprandje meepakte. Niet heel erg, maar ik moest volgens mijn instructeur gewoon pontificaal in het midden blijven rijden zodat ie wel moest blijven wachten...maar hij vond dat die andere auto wel was aso was. Maar goed, ik heb het ook
pi_72353918
Hoi allemaal!
Mag ik ook meekletsen?

Ik zie dit topic nu pas, en ik zit al op de 29 lessen..
Heb mijn theorie in juni gehaald en ben me nu aan het focussen op mijn examen..
Ik heb ongeveer nog 6 lessen nodig zegt mijn instructrice, en daarna examen.. Pffff..

Vooral heb ik veel moeite met inparkeren, dat lukt gewoon niet zo goed en ik heb ook het idee dat we dat veel te weinig geoefend hebben..
Ook heb ik moeite met de hellingproef waarbij je vervolgens links of rechts een drukke straat in moet rijden..
Er komt dan gewoon zoveel op je af.. Op tijd stilstaan zodat je alles kan overzien van beide kanten, goed kijken want er komt zoveel verkeer van alle kanten, en vervolgens de hellingproef toepassen..
Ik blijf gewoon nog te lang stilstaan om om me heen te kijken en alles goed te doen..

Maar ja, het komt vast wel goed.. Heb nu al zin in mijn examen, hiephoi, lekker door Leeuwarden cruisen en ik woon hier nog niet zo lang dus ken de stad verder niet zo goed.. Dus lang leve het zelfstandig rijden tijdens je examen..
pi_72354251
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:18 schreef Angelic_Rose het volgende:
Hoi allemaal!
Mag ik ook meekletsen?

Heb mijn theorie in juni gehaald en ben me nu aan het focussen op mijn examen..
Ik heb ongeveer nog 6 lessen nodig zegt mijn instructrice, en daarna examen.. Pffff..

Vooral heb ik veel moeite met inparkeren, dat lukt gewoon niet zo goed en ik heb ook het idee dat we dat veel te weinig geoefend hebben..
Ook heb ik moeite met de hellingproef waarbij je vervolgens links of rechts een drukke straat in moet rijden..
Er komt dan gewoon zoveel op je af.. Op tijd stilstaan zodat je alles kan overzien van beide kanten, goed kijken want er komt zoveel verkeer van alle kanten, en vervolgens de hellingproef toepassen..
Ik blijf gewoon nog te lang stilstaan om om me heen te kijken en alles goed te doen..

Maar ja, het komt vast wel goed.. Heb nu al zin in mijn examen, hiephoi, lekker door Leeuwarden cruisen en ik woon hier nog niet zo lang dus ken de stad verder niet zo goed.. Dus lang leve het zelfstandig rijden tijdens je examen..
Hoi en welkom!
Ik loop hier ook nog niet zo lang rond. Heb wel heel veel gelezen van vorige topics.

Met fileparkeren heb ik ook nog steeds moeite. Soms gaat het goed en soms niet... Nou ja, als je maar goed kijkt zeggen ze...
pi_72354584
Binnenkort eerste rijles, dus ik leer hier even mee!
pi_72356757
quote:
Je vriendje heeft ej anders al vóór rijles 1 op dit topic gewezen

Maar goed, ik kan ook niet parkeren, verdwaal ook in Leeuwarden, en ik heb het ook gehaald, dus jij gaat het zeker halen.
pi_72397526
Wat is het rustig hier! Jullie hebben jullie zelf toch niet te pletter gereden, hoop ik?

De rijles vandaag ging heel erg goed. Paar kleine dingetjes waar ik op zou zakken bij een strenge examinator, maar de meesten hadden mij toch laten slagen! Is toch fijn om te horen! Aan het eind van de les hebben we het zelfreflectieformulier ingevuld. Wat grappig was om op te merken was dat ik mezelf 6en en 7en gaf waar mijn rijinstructeur me respectievelijk 8en en 9en had gegeven. Daar krijg je toch een goed gevoel bij! Het rare is ook dat de zenuwen af lijken te zakken, hoewel ik overmorgen al op moet. Ik kan niet helemaal verklaren waar dat aan ligt. Ik denk dat ik gewoon zelfverzekerder wordt en daar ook naar ga rijden. Maar wie weet sta ik morgen op met enorme stresszenuwen We'll see.
pi_72399534
Niet om je instructeur af te zeiken ofzo hoor, maar ik vind het een beetje raar dat hij je achten en negens geeft. Zessen en zevens vind ik wat dat betreft voor een beginnende bestuurder het maximale. Want je kan voldoende om de weg op te kunnen maar nog niet zo goed dat je een ervaren bestuurder bent (een 8 en 9 dus).

Ik heb mijzelf op mijn zelfreflectie overal een 6 gegeven en op 2 punten een 7 omdat ik dacht dat ik daar beter in ben, en hier was mijn examinator het volledig mee eens.
pi_72399812
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:51 schreef ExtremeBanaan het volgende:
Niet om je instructeur af te zeiken ofzo hoor, maar ik vind het een beetje raar dat hij je achten en negens geeft. Zessen en zevens vind ik wat dat betreft voor een beginnende bestuurder het maximale. Want je kan voldoende om de weg op te kunnen maar nog niet zo goed dat je een ervaren bestuurder bent (een 8 en 9 dus).

Ik heb mijzelf op mijn zelfreflectie overal een 6 gegeven en op 2 punten een 7 omdat ik dacht dat ik daar beter in ben, en hier was mijn examinator het volledig mee eens.
Ja, dat was mijn beredenering ook, maar hij vond dat ik mezelf onderschatte. Ik heb geen idee, heb niemand om me mee te vergelijken.
pi_72402354
Ben ik de enige die zo'n moeite heeft met ontkoppelen?
Het lukt me steeds weer niet om op het goeie moeite gas te geven en de koppeling los te laten.
Het is wel pas mijn 3de les(6 uur totaal) maar alsnog irriteer het me ontzettend.
pi_72404054
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:23 schreef Kadooosh het volgende:
Ben ik de enige die zo'n moeite heeft met ontkoppelen?
Het lukt me steeds weer niet om op het goeie moeite gas te geven en de koppeling los te laten.
Het is wel pas mijn 3de les(6 uur totaal) maar alsnog irriteer het me ontzettend.
Nee hoor, is gewoon lastig! Heb er ook lang over gedaan voordat ik het gevoel kreeg.... en nu gaat het nog soms fout (ik geef teveel gas). De auto is al heel lang niet meer afgeslagen.
pi_72406041
Echt top om al die verhalen over rijlessen en examens en de bijbehorende examenvrees te lezen. Steek er ontzettend veel van op naar mijn idee, dus bedankt!

Vorige week terug gekomen van een paar dagen Duitsland (Saurland). Leuk gebergte en één dag gereden voor mijn vader stiekem Nog 70 dagen, en dan eindelijk écht lessen!
pi_72415210
quote:
Maar.... de hellingproef is geen bijzondere verrichting meer, dus die zul je niet hoeven doen tijdens je examen? En als jij vindt dat je nog niet zo vaak hebt mogen inparkeren, waarom vraag je dan niet aan je instructeur of je het nog een paar keer mag oefenen? Jij betaalt er immers voor!
pi_72428604
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:08 schreef infinity_737 het volgende:

[..]

Maar.... de hellingproef is geen bijzondere verrichting meer, dus die zul je niet hoeven doen tijdens je examen? En als jij vindt dat je nog niet zo vaak hebt mogen inparkeren, waarom vraag je dan niet aan je instructeur of je het nog een paar keer mag oefenen? Jij betaalt er immers voor!
Ja heb ik ook aangegeven dat ik vind dat we te weinig hebben geoefend met inparkeren, dus daar gaan we nu mee aan de slag.. Maar ze moest eerst op vakantie..
pi_72432884
quote:
Op donderdag 3 september 2009 17:17 schreef Zira het volgende:

[..]

Nee hoor, is gewoon lastig! Heb er ook lang over gedaan voordat ik het gevoel kreeg.... en nu gaat het nog soms fout (ik geef teveel gas). De auto is al heel lang niet meer afgeslagen.
In je 3e les hoef je je daar echt geen zorgen om te maken hoor, kwestie van oefenen
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_72440152
Nou, de zenuwen beginnen nu toch wel te komen... Ik ben net twee uur met mijn hond in de uiterwaarden geweest. Normaal voel ik me daarna als herboren, maar vandaag helaas niet

De rijlessen vandaag gingen best goed. Wederom op een paar kleine dingetjes na. Bijvoorbeeld fietsers ingehaald die rechtdoor gingen terwijl ik linksaf moest, moest er toch achter blijven en verder gingen de bijzondere manoevres voor geen meter Maar verder heb ik er wel een goed gevoel over. Nu maar afwachten hoe het morgen gaat.

Vanavond om 22.00 uur naar bed en hopen dat ik ook meteen in slaap val. De tijd gaat nu ineens wel HEEL erg hard!
pi_72450930
Whaha, had 't er al een tijdje over met m'n aanstaande rijinstructeur dat ik m'n rijbewijs in twee weken wil gaan halen (begin pas 13 november, verjaardag) en daarom m'n praktijkexamen alvast in te kopen. Had eerst geweigerd omdat het misschien niet mogelijk was om genoeg lessen in te plannen in twee weken, maar daarna toch gemaild dat ik 't wel wou en nu heeft 'ie blijkbaar mijn praktijkexamen al gereserveerd op 30 november.. Hij heeft aangegeven genoeg lessen te kunnen geven Heb dus twee weken de tijd om m'n rijbewijs te halen, gaat goed komen Hij heeft blijkbaar genoeg vertrouwen in me (en ik ook wel in mezelf), zonder dat 'ie me ooit heeft gezien.. Ik heb nog ¤0,- betaald aan 'em. Maar goed, schept wel een band al die mailtjes naar hem en terug

[ Bericht 20% gewijzigd door Bhuddy op 05-09-2009 00:09:08 ]
pi_72454845
Ik word over ongeveer een uurtje opgehaald voor de laatste korte rijles! Daarna meteen door naar het CBR! Ben benieuwd. Vind het nu vooral spannend ben niet echt heel erg zenuwachtig. Op straat is het nu nog heel erg rustig, ik hoop maar dat dat zo blijft!
pi_72454870
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 09:27 schreef Zira het volgende:
Ik word over ongeveer een uurtje opgehaald voor de laatste korte rijles! Daarna meteen door naar het CBR! Ben benieuwd. Vind het nu vooral spannend ben niet echt heel erg zenuwachtig. Op straat is het nu nog heel erg rustig, ik hoop maar dat dat zo blijft!
Succes, maak je niet te druk over kleine foutjes, niemand rijdt perfect!
Beter benoem je de foutjes als je ze doorhebt; "o, dat had ik beter zo kunnen doen". Zo weet je examinator dat je wel weet hoe het moet!
pi_72454950
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 09:30 schreef infinity_737 het volgende:

[..]

Succes, maak je niet te druk over kleine foutjes, niemand rijdt perfect!
Beter benoem je de foutjes als je ze doorhebt; "o, dat had ik beter zo kunnen doen". Zo weet je examinator dat je wel weet hoe het moet!
Thanks! En goede tip, die neem ik zeker mee!
pi_72455798
Succes Zira! Zal voor je duimen!
pi_72458293
GESLAAGD!!!
1e X

Was best relaxed! Hele aardige examinator, wel een beetje stil, maar ik zei zelf uiteindelijk ook niet zo veel. Had niet altijd de koppeling goed onder controle maar toch geslaagd!!! Ik kan het nog niet echt geloven, maar komt nog wel. Maandag kan ik helaas pas naar het gemeentehuis, maarja, ik heb hem, nooit meer rijlessen! Wow!

Voor iedereen die nog op moet: het valt echt heel erg mee, het halve uurtje is zo om!

Succes allemaal.
pi_72458985
Feli.

Ik had een vraag;

Ik word 11 januari pas 18 jaar. Maar zoals iedereen al weet mag je vanaf 1 januari 2010 op je 17e al je rijbewijs halen.
Kan ik dan gelijk 1 januari beginnen met zo'n 10-daagse cursus zodat ik op mijn 18e gelijk examen kan doen voor een normaal rijbewijs? Of krijg je een heel andere cursus als je voor zo'n halve rijbewijs gaat?
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_72459070
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 12:53 schreef Zira het volgende:
GESLAAGD!!!
1e X

Was best relaxed! Hele aardige examinator, wel een beetje stil, maar ik zei zelf uiteindelijk ook niet zo veel. Had niet altijd de koppeling goed onder controle maar toch geslaagd!!! Ik kan het nog niet echt geloven, maar komt nog wel. Maandag kan ik helaas pas naar het gemeentehuis, maarja, ik heb hem, nooit meer rijlessen! Wow!

Voor iedereen die nog op moet: het valt echt heel erg mee, het halve uurtje is zo om!

Succes allemaal.
Gefeliciteerd!
pi_72459568
Gefeliciteerd! @Ghkn: ik lees net idd op Autoweek dat het ingevoerd wordt vanaf 2009, maar verder kan ik er niets over vinden. Vreemd!
pi_72460121
Gefeliciteerd Zira
pi_72465943
Bedankt allemaal! Besef het nog steeds niet helemaal. Ik ga nu opzoek naar een leuk auto'tje. Iemand nog goede tips? Vereisten: goedkoop in aanschaf (max. ¤1500,-), goedkoop in maandelijkse lasten, betrouwbaar... Waar ik momenteel naar kijk: Suzuki Swift, Peugeot 309 en Toyota Starlet. Nog andere ideeën?
pi_72469411
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:56 schreef Zira het volgende:
Bedankt allemaal! Besef het nog steeds niet helemaal. Ik ga nu opzoek naar een leuk auto'tje. Iemand nog goede tips? Vereisten: goedkoop in aanschaf (max. ¤1500,-), goedkoop in maandelijkse lasten, betrouwbaar... Waar ik momenteel naar kijk: Suzuki Swift, Peugeot 309 en Toyota Starlet. Nog andere ideeën?
Neem geen zwarte. [/flauw]

Nog 1.5 week en dan eerste rijles
pi_72469863
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 20:12 schreef GuitarJJ het volgende:

Neem geen zwarte. [/flauw]
Nee, dat ben ik ook niet van plan, precies om de reden waar jij op doelt
pi_72475225
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 20:26 schreef Zira het volgende:

[..]

Nee, dat ben ik ook niet van plan, precies om de reden waar jij op doelt
Ik heb een week in zo'n zwarte Swift gereden Nergens last van gehad, mensen vergeten snel denk ik. Het zijn wel lekker auto'tjes Alleen trok die van ons niet in zijn vier en zijn vijf. Dus reden we 110 in zijn drie bij opritten, anders duurde het een half uur voordat we aan de honderd zaten
pi_72482634
Morgen weer theorie.
pi_72483004
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 13:22 schreef Gkhn het volgende:
Feli.

Ik had een vraag;

Ik word 11 januari pas 18 jaar. Maar zoals iedereen al weet mag je vanaf 1 januari 2010 op je 17e al je rijbewijs halen.
Kan ik dan gelijk 1 januari beginnen met zo'n 10-daagse cursus zodat ik op mijn 18e gelijk examen kan doen voor een normaal rijbewijs? Of krijg je een heel andere cursus als je voor zo'n halve rijbewijs gaat?
Nee, want 1 januari is een vrije dag voor iedereen. Ik zou het op 4 januari proberen...
pi_72486649
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:56 schreef Zira het volgende:
Gefeliciteerd nog..!
Ik heb in juni mijn rijbewijs gehaald en heb gisteren ook een auto'tje gekocht! Seat Arosa, ligt wel iets boven je budget, maar dergelijke auto's zijn aanzienlijk veiliger dan de auto's in jouw beoogde "klasse".
Ik weet niet wat verder je eisen zijn, maar sta er niet van te kijken als je auto geen airbag en/of stuurbekrachtiging heeft. Alles went, maar toch.......
pi_72488596
kan iemand mij vertellen wat 'remmen op de motor, dus niet koppeling intrappen' betekend?
pi_72488844
quote:
Op zondag 6 september 2009 16:11 schreef fespo het volgende:
kan iemand mij vertellen wat 'remmen op de motor, dus niet koppeling intrappen' betekend?
Ja, stel jij rijdt richting een rood stoplicht. Dan laat je het gas los en dan remt de auto af op de motor. Dat merk je heel goed, want je voelt veel meer weerstand als jij je koppeling niet intrapt dan wanneer je het wel doet. Uiteraard moet je uiteindelijk wel remmen & de koppeling intrappen, maar zo lang mogelijk remmen op de motor is het beste voor het milieu! Zeer belangrijk tegenwoordig...
pi_72489990
oke bedankt.
ik heb nog niet zoveel ervaring maar als je koppeling en gas niet indrukt valt je motor toch uit?
of is dat alleen als je stil staat.
  zondag 6 september 2009 @ 17:50:36 #77
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_72491450
9 oktober rij-examen, oh de spanning
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_72493171
quote:
Op zondag 6 september 2009 17:03 schreef fespo het volgende:
oke bedankt.
ik heb nog niet zoveel ervaring maar als je koppeling en gas niet indrukt valt je motor toch uit?
Alleen als je stilstaat
pi_72496172
quote:
Op zondag 6 september 2009 17:03 schreef fespo het volgende:
oke bedankt.
Tenzij je hem in z'n vrij hebt staan Ik had weleens dat de koppeling vrij zwaar was en dan was het fijner om hem even in zijn vrij te zetten zodat je alle voeten los kan
Top 5 China producten
pi_72509727
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:01 schreef rene90 het volgende:

[..]

Tenzij je hem in z'n vrij hebt staan Ik had weleens dat de koppeling vrij zwaar was en dan was het fijner om hem even in zijn vrij te zetten zodat je alle voeten los kan
Ik doe dat, sinds ik mijn rijbewijs heb, eigenlijk altijd. Zit ff relaxt en zo'n haast heb ik eigenlijk nooit. En het kost misschien twee seconden om weg te rijden. Niet eens denk ik.
pi_72513594
Rijbewijs gehaald

Vertel vanavond wel iets uitgebreider .
pi_72516012
Ik moet binnenkort op voor theorie. Heeft iemand een link voor de meest recente Vekabest Theorie CD via PM
pi_72517862
Theorie gehaald.
pi_72525480
Allemaal gefeliciteerd!
pi_72529321
quote:
Op maandag 7 september 2009 01:35 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Ik doe dat, sinds ik mijn rijbewijs heb, eigenlijk altijd. Zit ff relaxt en zo'n haast heb ik eigenlijk nooit. En het kost misschien twee seconden om weg te rijden. Niet eens denk ik.
Stop daar dan maar eens mee. Altijd strontvervelend, van die langzame slakken vooraan bij het stoplicht. Zorgt voor een kut doorstroming waardoor er vaak maar enkele auto's door kunnen terwijl er veel meer door zouden kunnen als iedereen gewoon meteen wegrijdt en fatsoenlijk optrekt.

Dus kap eens met dat in de neutraal zetten
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_72531692
Vandaag afgereden, had geen fouten gemaakt.

Had 2 keer de auto laten afslaan, maar dat kwam vooral door de zenuwen. Maar het was niet op een erge plek. Voor de rest ging alles goed. Behalve het fileparkeren ging niet zo goed, omdat het een beetje een dunne parkeerstrook was. Maar toch nog gehaald
pi_72534234
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:05 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Stop daar dan maar eens mee. Altijd strontvervelend, van die langzame slakken vooraan bij het stoplicht. Zorgt voor een kut doorstroming waardoor er vaak maar enkele auto's door kunnen terwijl er veel meer door zouden kunnen als iedereen gewoon meteen wegrijdt en fatsoenlijk optrekt.

Dus kap eens met dat in de neutraal zetten
Niks mis met in neutraal zetten, vooral als je niet vooraan 'in de rij' staat. Je hebt nog genoeg tijd om 'em in 1 te zetten als 't stoplicht groen wordt voordat je wegrijdt.
pi_72534548
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:00 schreef Bhuddy het volgende:

[..]

Niks mis met in neutraal zetten, vooral als je niet vooraan 'in de rij' staat. Je hebt nog genoeg tijd om 'em in 1 te zetten als 't stoplicht groen wordt voordat je wegrijdt.
Dan moet ik mezelf even verbeteren: ik bedoel noujuist als je vooraan staat
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_72550480
Weet iemand hoeveel het ongeveer kost om je E rijbewijs te halen? En moet je opnieuw theorie examen doen?
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_72557705
Vandaag les 13 en 14 gehad, schakelen e.d. gaat lekker, rotondes gaan ook goed. Achteruit Inparkeren ging in een keer goed, keren ook Alleen vergeet ik soms goed te kijken..
Tijd om de theorie door te nemen...
x
pi_72558090
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:00 schreef Bhuddy het volgende:

[..]

Uberhaupt niets mis mee opzuich, maar (zeker als je vooraan staat) moet je niet tot het laatste moment wachten, je kan m best even 5 seconden vast houden voor dat het groen word. Voor de mensen die vooraan staan is het niet erg dat ze langzaam weg zijn, maar de 5e auto die ook door groen had gewild vervloekt je.. omdat ie weer een minuut kan wachten. Dus maak er geen gewoonte van dan is iedereen blij.
pi_72567980
Was dit topic helemaal vergeten zeg

Kan ondertussen melden dat ik voor de 2e keer gezakt ben Bij Rotterdam Airport een stopbord niet gezien (weet nog niet waar hij staat) en verderop te laat geremd voor een voetganger bij een zebrapad. Twee blunders teveel. Gelukkig heeft mijn rijschool toevallig wat examens ingekocht en kan ik heel snel nog een keer. Tussendoor nog een lesje of 2, we gaan ook speciaal dat stopbord opzoeken
What Would Goku Do
pi_72621925
wat vinden jullie de beste tijdsduur van een les?
pi_72622080
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:48 schreef fespo het volgende:
1,5-2 uur. 1 uur is te kort en 3 uur is te lang. Alhoewel 3 uur best te doen is soms
pi_72625465
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 22:59 schreef viagraap het volgende:
Gelukkig heeft mijn rijschool toevallig wat examens ingekocht en kan ik heel snel nog een keer.
Dat kan niet meer in het huidige systeem. Je kan namelijk alleen nog op sofinummer inkopen en elk sofinummer kan maar 1 keer gebruikt worden. Heel af en toe koopt een rijschool met een sofinummer van iemand die nog niet aan afrijden toe is een examen in en dat kan je dan laten overschrijven op een ander sofinummer, maar daar is het cbr niet happig op. Mijn rijschoolhouder had dit voor zijn eigen kinderen gedaan zodat ze op hun 18e verjaardag gelijk praktijkexamen konden doen (de vuilak!). Wel stoer om op je 18e verjaardag je rijbewijs te halen trouwens, zijn niet veel lui die dat hebben.

En ik zet hem ook weleens in zijn vrij bij een stoplicht, maar niet als ik vooraan sta. Dat ding van mij trekt al amper op, ben ik de enige die door groen kan rijden als ik dat daar doe
Maar heb gelukkig maar 3 stoplichten op de route naar het werk en wel 30 rotondes, dus zoveel last heb ik er niet van. Maar inderdaad wel even fijn om je been te strekken.
pi_72625930
Mijn buurman had theorie examen afgelopen geregeld via internet. Komt hij bij mij: het is nu 45 euro geworden. Ik denk 45 euro? Het was toch minder?

Komt vandaag de buurvrouw naar mij toe of ik het voor haar wilde regelen, buurman had in google een rekeningnummer gevonden van een rijschool in Almere (terwijl hij in Friesland woont) en daar 45 euro naar overgemaakt en als betalingskenmerk geschreven dat ze zo snel mogelijk een theorie examen moesten boeken voor hem

Die 45 euro heeft hij nog niet terug
pi_72645415
gefeliciteerd voor de geslaagden !

Ik ben er ook niet zoveel, maar ja, weinig te vertellen, nog geen les weer gehad en pas over een paar weken mijn examen.
Baal er nog steeds van dat ik die tabletten heb genomen. Dit keer zal het hopelijk de dagen ervoor niet zo hectisch zijn als afgelopen keer, manische buurman is opgenomen, inval van de andere buren is al even geleden, enige zorgen zijn nog de gezondheid van mijn dochter (is de dag na mijn examen buiten bewustzijn geraakt en ademstilstand gehad maar nu weer ok) en mijzelf.
En natuurlijk gewoon het examen te halen.

Heb maar 2 lessen van te voren op advies van instructeur.
pi_72653476
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:48 schreef fespo het volgende:
2uur of (in mijn geval is dat 2*50min achter elkaar). In het begin vond ik dat te lang duren omdat alles dan nog niet zo lekker gaat maar na een paar blokuren is 't perfect!
x
pi_72663734
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:34 schreef singlemetkids het volgende:
gefeliciteerd voor de geslaagden !

Ik ben er ook niet zoveel, maar ja, weinig te vertellen, nog geen les weer gehad en pas over een paar weken mijn examen.
Baal er nog steeds van dat ik die tabletten heb genomen. Dit keer zal het hopelijk de dagen ervoor niet zo hectisch zijn als afgelopen keer, manische buurman is opgenomen, inval van de andere buren is al even geleden, enige zorgen zijn nog de gezondheid van mijn dochter (is de dag na mijn examen buiten bewustzijn geraakt en ademstilstand gehad maar nu weer ok) en mijzelf.
En natuurlijk gewoon het examen te halen.

Heb maar 2 lessen van te voren op advies van instructeur.
Veel succes.

Ik had na ongeveer 8 weken niet lessen 2 uurtjes les genomen en daarna mijn examen gehaald.

Ikzelf had niet gereden voor mijn examen, vond het lekkerder zo. Anders moet je voor je examen al 1 uur concentreren en daarna tijdens het examen zelf nogmaals. Ook zonder instructeur afgereden.
pi_72739853
quote:
Gezakte leerling mishandelt rijexaminator
Uitgegeven: 14 september 2009 17:16
Laatst gewijzigd: 14 september 2009 17:16
EINDHOVEN - Een 22-jarige man uit Elsendorp heeft maandagmiddag in Eindhoven de examinator mishandeld die hem had laten zakken voor zijn vrachtwagenrijbewijs.
© ANP

De politie heeft dat gemeld. De man was kwaad geworden door de beslissing van de CBR-examinator en sloeg hem meerdere keren tegen het hoofd.

Het slachtoffer moest voor onderzoek naar het ziekenhuis. De verdachte is aangehouden.
pi_72742983
Echt asociaal ^^ maar goed, die mensen bestaan ook..

Nog 59 dagen
pi_72743206
hoelang deden jullie erover om fatsoenlijk weg te kunnen rijden?
na 2 lessen een beetje aankloten en ik denk veel hulp van de intructeur ging het nog niet super.
maar net 10min in pa zijn auto en ik snap het eindelijk.
niet te weinig gas en als je gaat rollen koppeling even stil houden.
pi_72743418
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:28 schreef fespo het volgende:
hoelang deden jullie erover om fatsoenlijk weg te kunnen rijden?
na 2 lessen een beetje aankloten en ik denk veel hulp van de intructeur ging het nog niet super.
maar net 10min in pa zijn auto en ik snap het eindelijk.
niet te weinig gas en als je gaat rollen koppeling even stil houden.
Het beste is het te leren ZONDER gas te geven (bij diesel en benzine!), het kan echt. Zo krijg je echt de feeling met de koppeling. Pas daarna voeg je gas bij om vlotter weg te rijden, dat is dan een eitje.
pi_72744773
dan neem ik aan gas geven als je begint te rollen en de koppeling half open hebt staan?
pi_72748408
Nee, gewoon koppeling helemaal loslaten (dan rol je constant) en dán pas gas geven. Dat betekent dus extra langzaam de koppeling op laten komen. Na een tijdje hoef je dit niet langzaam meer te doen, behalve rond het aangrijpingspunt. In de file heerlijk zonder rechtervoet

[ Bericht 44% gewijzigd door Bhuddy op 14-09-2009 22:55:11 ]
pi_72749052
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:49 schreef Bhuddy het volgende:
Nee, gewoon koppeling helemaal loslaten (dan rol je constant) en dán pas gas geven. Dat betekent dus extra langzaam de koppeling op laten komen. Na een tijdje hoef je dit niet langzaam meer te doen, behalve rond het aangrijpingspunt. In de file heerlijk zonder rechtervoet
In de file leer je 't heel goed...
Morgen 7.50 les.. 15+16e
x
pi_72749328
Succes! Hoe gaat het met je lessen nu?
pi_72750429
quote:
Op maandag 14 september 2009 23:03 schreef Bhuddy het volgende:
Succes! Hoe gaat het met je lessen nu?
Opzich wel goed/redelijk, ik had laatst een andere instructeur en die zei dat ik wel op schema zat en er wel vertrouwen in had dat 't goed komt . Hopelijk morgen ook.. soort tussen meting dus wordt leuk!

Moet maar eens aan theorie beginnen
x
pi_72750510
Bijna jarig!
Morgenochtend om 07.50 1e les
pi_72754101
veel succes met je eerste les guitar en nog van harte gefeliciteerd !!!
pi_72758163
fuck.. in totaal 50(*50min) lessen nodig
Ik doe altijd blokuur (2*50min) per week, dat ga ik nu wel ff ophogen naar 2/3/4x per week anders duurt het me allemaal net iets te lang.

Hoeveel hebben jullie gehad?
x
pi_72758292
Heeft je instructeur dat gezegd ?
pi_72758316
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 09:57 schreef Bhuddy het volgende:
Heeft je instructeur dat gezegd ?
Hoeveel ik er nog moet? jep
Ik lees overigens dat 40 beetje gemiddeld is (60min).. valt dan wel weer mee?

Ik kan alleen statistieken vinden over examen slagingspercentage
x
pi_72758490
Gemiddeld is rond de 30-40 lessen volgens mij..

@Guitar: gefeliciteerd en succes vandaag!
pi_72758629
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:07 schreef Bhuddy het volgende:

@Guitar: gefeliciteerd en succes vandaag!
Het zit er al weer op

Was wel lachen! Moest meteen door heel Apeldoorn rijden. Schakelen stelt niks voor vind ik. Hij heeft ook nauwelijks moeten ingrijpen (heel af en toe eens de koppeling omdat ik hem te snel losliet, verder is ie 2 keer afgeslagen). Heb al zin in de volgende keer
pi_72758848
Goedzo! Al een schatting van hoeveel lessen je nodig hebt?
pi_72758933
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:20 schreef Bhuddy het volgende:
Goedzo! Al een schatting van hoeveel lessen je nodig hebt?
38 lessen 1 uur (of dus 46 van 50 minuten)
pi_72759009
Wat wel irritant is, is dat ik soms met mijn voet blijf haken bij de koppeling. Als ik hem wil oplaten zit mijn voet zegmaar vast Weet niet of dit komt dat de stoel te ver naar voren staat (heb lange benen) of dat ik teveel 'voet' op het pedaal zet.
pi_72759762
Mijn voet blijft wel eens achter zo'n matje op de grond haken. Heel irritant.

Vrijdag examen
pi_72760336
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:12 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Het zit er al weer op

Was wel lachen! Moest meteen door heel Apeldoorn rijden. Schakelen stelt niks voor vind ik. Hij heeft ook nauwelijks moeten ingrijpen (heel af en toe eens de koppeling omdat ik hem te snel losliet, verder is ie 2 keer afgeslagen). Heb al zin in de volgende keer
hahaha zo kwam ik ook van mijn eerste les vandaan !
Maar wees niet te euforisch !!!
Vandaag heeft hij je ws nog ontzettend veel geholpen met koppeling en gasgeven. Merk je amper wat van de eerste keren. Maar je gaat vast nog wel schelden op die auto...

pi_72798831
Hebben jullie dat trouwens ook he? Ik heb straks om 18.00 uur mijn 31e les en ik ben het echt zat..
In het begin zat ik ook helemaal zo van ' rijden! , en nu is het meer Oh ja.. rijden.. ..
pi_72799284
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:32 schreef Bhuddy het volgende:
Het beste is het te leren ZONDER gas te geven (bij diesel en benzine!), het kan echt. Zo krijg je echt de feeling met de koppeling. Pas daarna voeg je gas bij om vlotter weg te rijden, dat is dan een eitje.
Het kan echt, maar dan gaat mijn auto echt 10 minuten er over doen om op snelheid te komen, maar bij de lesauto's kan het inderdaad prima zonder gas te geven. Maar als je straks een auto hebt denk je er niet meer over na eigenlijk. Net als met fietsen.
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:07 schreef Bhuddy het volgende:
Inderdaad, 50 lessen vind ik vrij veel, maar mijn broer had er 90 nodig
Zelf heb ik 34 lessen gehad voordat ik slaagde, maar ben ook een groot rijwonder en goede coureur
pi_72812742
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:46 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Het kan echt, maar dan gaat mijn auto echt 10 minuten er over doen om op snelheid te komen, maar bij de lesauto's kan het inderdaad prima zonder gas te geven. Maar als je straks een auto hebt denk je er niet meer over na eigenlijk. Net als met fietsen.
[..]
Hoezo 10 minuten over doen om op snelheid te komen? Als je puur op de koppeling rijdt hoef je niet op snelheid te komen, alleen maar rollen... Dat kost geen 10 minuten Wij hebben een Corolla met een 1.4 motor (97pk op 1250 kg), en zelfs daar lukt het mee. Zonder gas geven wegrijden kan bijna iedere moderne auto. En dat duurt niet lang, is een kwestie van je koppeling gedoseerd los laten
pi_72831076
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:33 schreef Bhuddy het volgende:
Wij hebben een Corolla met een 1.4 motor (97pk op 1250 kg), en zelfs daar lukt het mee.
Met mjin 1.3 motortje in de suzuki wagon lukt het niet lekker, het moment tussen op gang komen en afslaan is te klein zeg maar. Theoretisch zal het kunnen, maar je moet ook op de weg en het verkeer letten en dan heb je hem lastig onder conrole als je geen gas gebruikt en hij vertrekt echt traaaaaagggggg als ik het doe (met gas geven erbij is het ook niet de snelste optrekker). Je moet ook erg gedoseerd gas geven in zijn 1 omdat die ook erg erg fel is, het is even wennen als je op een heuveltje staat.

Ik ben dez nu gewend, maar als ik nu in een diesel ga rijden (bijv. een vw golf bluemotion 1.9 tdi van het werk) slaat hij altijd 1 of 2 keer af voordat ik weg ben omdat het echt zo anders is. Daar laat je de koppeling opkomen en hij schiet al weg. Maar daar wen je ook weer vrij snel aan.

Gelukkig mag iedereen examen doen in zijn/haar lesauto en dat optrekken is niet zo heel lastig meer nadat je bijna examen mag doen.
pi_72836032
willempje even ter info, waarom slaat hij dan af als je Diesel rijdt?
je gaat dan toch sneller weg dus hoe kan hij dan afslaan?
pi_72839112
quote:
Op donderdag 17 september 2009 12:36 schreef fespo het volgende:
willempje even ter info, waarom slaat hij dan af als je Diesel rijdt?
je gaat dan toch sneller weg dus hoe kan hij dan afslaan?
Elke diesel kan je makkelijk laten afslaan hoor, gewoon de koppeling te snel laten opkomen en geen gas geven. Het werkt wel als je de koppeling rustig laat opkomen. Maar omdat ik zelf een benzineauto heb ben ik gewend dat de koppeling vrij hoog moet opkomen voordat er uberhaupt iets gebeurd. Die vw golf van het werk (diesel) met tdi is zo fel, als je de koppeling een heel klein beetje laat opkomen vliegt hij al weg en dan slaat hij gelijk af als je geen gas geeft.

En het is extra lastig omdat ik altijd eerst een heuveltje moet nemen om bij het hek te komen hier op het werk, maar na 2 keer afslaan heb ik het wel weer door. elke auto is daarin wat anders, maar als je straks je rijbewijs hebt merk je vrij snel hoe jouw auto het doet en gaat het bijna nooit mis (ik het het heel af en toe als ik achteruit ga rijden en dan over een bobbel moet).
pi_72848084
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:31 schreef Angelic_Rose het volgende:
Hebben jullie dat trouwens ook he? Ik heb straks om 18.00 uur mijn 31e les en ik ben het echt zat..
In het begin zat ik ook helemaal zo van ' rijden! , en nu is het meer Oh ja.. rijden.. ..
Dat heb ik ook; ik mag morgen weer...maar ik sta nu (en morgenochtend ook niet) niet te springen...heel bizar altijd.
pi_72854083
quote:
Op donderdag 17 september 2009 18:44 schreef Hippos het volgende:
maar ik sta nu (en morgenochtend ook niet) niet te springen...heel bizar altijd.
Wacht maar tot je het roze pasje hebt

Ik had het trouwens ook, aan het einde werd het weer wat beter.
pi_72855737
kolere ik kan echt niet wachten tot ik mijn rijbewijs heb.
alles wat ik op gevoel doe, doe ik verkeerd. al gaat het prima verder. (denk ik )

voorbeeldjes:
- ik had net geleerd dat bij een rijstrook verwisselen voor een verkeerslicht je direct op die rijstrook moet gaan rijden. dus snel sturen. (zie plaatje)
en echt HEEL snel, ik had de eerste keer echt het gevoel dat ik tegen de stoep zou knallen.
- dus bij de eerste keer een auto inhalen stuur ik goed naar links om in te halen. fout, ik moest rustig het stuur naar links houden en langszaam naar links

pi_72856818
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:40 schreef fespo het volgende:
en echt HEEL snel, ik had de eerste keer echt het gevoel dat ik tegen de stoep zou knallen.
Niet vergeten te kijken of er niks naast je zit.
  donderdag 17 september 2009 @ 22:26:46 #131
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_72857755
Morgen afrijden.
  donderdag 17 september 2009 @ 22:27:00 #132
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_72857769
Zonder TTT.
  donderdag 17 september 2009 @ 22:28:18 #133
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_72857838
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:31 schreef Angelic_Rose het volgende:
Ik zit op ongeveer mijn 27e les en ik heb er meer lol in dan mijn eerste lessen
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  vrijdag 18 september 2009 @ 12:50:40 #134
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_72871707
Mijn instructeur is tot het einde van volgende week op vakantie
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 18 september 2009 @ 15:46:51 #135
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_72877600

Geslaagd. Geen fouten gemaakt, alleen omkeeropdracht gedaan. (Mja en geparkeerd bij CBR zelf nog).

Ging super chill en was terug voordat ik het wist.
pi_72878649
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 15:46 schreef Banzaiaap het volgende:

Geslaagd. Geen fouten gemaakt, alleen omkeeropdracht gedaan. (Mja en geparkeerd bij CBR zelf nog).

Congratz!
pi_72879396
Ontdek dit topic nu pas. Leuk om te lezen
Verder heb ik zelf al 3x afgereden.
ingreep 1e keer, 2e keer teveel zenuwen en de 3e keer... tja. dat vroeg ik me af.
3e keer helemaal niks, geen ingreep ofzo, ging perfect. Kom ik terug bij cbr:
'ik moet je helaas teleurstellen want je bent niet geslaagd voor je praktijkexamen'
ik zo waarom niet? 'Ja je rijdt teveel links en je rijdt 75 waar je 80 mag, als je die auto's achter je ziet moet je gas bijgeven'

Instructeur en ik zo kijken van jahoor.......
geldkloppers. Maarja, examinators wil is helaas wet en als het nee is blijft het nee. Heb overigens geen links gereden maarja. 2 oktober mag ik voor de 4e keer
  vrijdag 18 september 2009 @ 18:10:59 #138
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_72881868
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 16:23 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Congratz!
Dank je!!
pi_72890240
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 16:47 schreef Yannick567 het volgende:
en je rijdt 75 waar je 80 mag
Hoor ik wel vaker dat ze daarop mensen laten zakken. Echt bizar. Mijn rijleraar toendertijd zat ook altijd te zeiken als ik 110 reed, lekker relaxed op de snelweg. Moest ik de hele tijd 120/125 rijden en alles gaan inhalen, nu rijd ik vaak als ik langere afstanden maak gewoon 110, scheelt bijna 1 liter benzine op de 200 km en als je dagelijks minimaal 150 km maakt is dat toch op jaarbasis 200 euro en het is nog beter voor het milieu ook volgens mij, maarnee, ze gaan je gewoon zo pesten tijdens het examen terwijl het gewoon wettelijk toegestaan is daar 75 te rijden ipv 80.
pi_72890545
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 21:59 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Hoor ik wel vaker dat ze daarop mensen laten zakken. Echt bizar. Mijn rijleraar toendertijd zat ook altijd te zeiken als ik 110 reed, lekker relaxed op de snelweg. Moest ik de hele tijd 120/125 rijden en alles gaan inhalen, nu rijd ik vaak als ik langere afstanden maak gewoon 110, scheelt bijna 1 liter benzine op de 200 km en als je dagelijks minimaal 150 km maakt is dat toch op jaarbasis 200 euro en het is nog beter voor het milieu ook volgens mij, maarnee, ze gaan je gewoon zo pesten tijdens het examen terwijl het gewoon wettelijk toegestaan is daar 75 te rijden ipv 80.
Serieus, flikker op van de weg en ga fietsen als je zo graag traag bent
pi_72890690
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 22:05 schreef Alexxxxx het volgende:
Serieus, flikker op van de weg en ga fietsen als je zo graag traag bent
Nou nou, wat is 110 traag. Als je snel wil rijden moet je sowieso niet in Nederland staan, vandaag 5 uur in de auto gezeten waarvan bijna de helft in files
pi_72891081
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 22:08 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Nou nou, wat is 110 traag. Als je snel wil rijden moet je sowieso niet in Nederland staan, vandaag 5 uur in de auto gezeten waarvan bijna de helft in files
File? Wat is dat?

110 isneit erg, dan tuf ik je wel voorbij op de linkerbaan.. maar 75 op de teller is 68 in het echt.. flikekr op zeg.. 80 is 80 is 88 op de teller.. rijen met die hap!
pi_72891240
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 22:17 schreef Alexxxxx het volgende:maar 75 op de teller is 68 in het echt.. flikekr op zeg.. 80 is 80 is 88 op de teller.. rijen met die hap!
Op een 2 baansweg mogen ze van mij 75 rijden als het 80 is, dan kan ik er wel voorbij, maar ik rijd elke dag een kloteweg van Marssum naar Drachten waar een groot deel 100 km is (maar daar staan geen borden, alleen groene streep) en daar kan je niet inhalen en daar heb je gasten (niet eens vrachtwagens) die 75 rijden (zal wel op hun teller 80 staan) omdat ze niet begrijpen dat het een 100 km weg is, echt zoooo irritant. Zit je 20 km met 75 op een 100 km weg te rijden...

Ik heb trouwens tijdens mij rijexamen 50 gereden in een 30 km zone voor een paar minuten en toch geslaagd (had een bord gemist, moest een stuk rijden in een wijk waar ik geen les kreeg).
pi_72891811
ik ken die weg, is kut ja.... rij zlef elke dag Bolsward-Leeuwarden, heb je ook van die jostis
pi_72892907
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 15:46 schreef Banzaiaap het volgende:

gefeliciteerd !!!
pi_72892943
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 16:47 schreef Yannick567 het volgende:
Ontdek dit topic nu pas. Leuk om te lezen
Verder heb ik zelf al 3x afgereden.
ingreep 1e keer, 2e keer teveel zenuwen en de 3e keer... tja. dat vroeg ik me af.
3e keer helemaal niks, geen ingreep ofzo, ging perfect. Kom ik terug bij cbr:
'ik moet je helaas teleurstellen want je bent niet geslaagd voor je praktijkexamen'
ik zo waarom niet? 'Ja je rijdt teveel links en je rijdt 75 waar je 80 mag, als je die auto's achter je ziet moet je gas bijgeven'

Instructeur en ik zo kijken van jahoor.......
geldkloppers. Maarja, examinators wil is helaas wet en als het nee is blijft het nee. Heb overigens geen links gereden maarja. 2 oktober mag ik voor de 4e keer

hoi,

waar rijdt je af ??
Ben benieuwd of we dan leuke berichten krijgen die dag. Ik duim voor je althans !

Voor mij wordt het dan de 3e keer..
  vrijdag 18 september 2009 @ 23:30:48 #147
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_72893600
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 23:11 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

hoi,

waar rijdt je af ??
Ben benieuwd of we dan leuke berichten krijgen die dag. Ik duim voor je althans !

ik moet as woensdag in grunn voor de tweede keer.
  vrijdag 18 september 2009 @ 23:57:30 #148
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_72894473
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 22:38 schreef Alexxxxx het volgende:
ik ken die weg, is kut ja.... rij zlef elke dag Bolsward-Leeuwarden, heb je ook van die jostis
Leuk stuk is dat inderdaad, heerlijk weggetje.
pi_72897493
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 23:11 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

hoi,

waar rijdt je af ??

Ik rij af in Gorinchem, woon er zelf ook dus ben wel bekend met routes enzo.
Hij gaf me trouwens ook een opmerking, er fietste een klein jochie op een weggetje van een industrieterrein richting bebouwde kom (100 m ofzo was dat weggetje van industrieterrein <> bb), het was in een bocht die wat onoverichtelijk was dus ik nam wat gas terug, ik reed 40 ofzo? zegt ie hoe hard mag je hier?
ja daag. ik ga een beetje zo'n snotjong inhalen in een bocht
maargoed.
4e keer maar binnenhalen
pi_72926672
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 23:30 schreef Plasterk het volgende:

[..]

ik moet as woensdag in grunn voor de tweede keer.
wens je veel succes ! Hoop voor je dat je mulder niet hebt, dat lijkt een toffe man maar ondertussen verzint hij de meest knullige redenen om iemand te laten zakken.. heb nou al 4 mensen die dat gehad hebben bij hem..
ach ja, ik vind nog steeds dat het tijd wordt voor controle op cbr. In mijn ogen zou het het beste zijn als alle lesauto's voorzien worden van camera's , a voor de lessen heel goed, als je fouten maakt en je snapt het niet kan je later even terugkijken. B met examen heb je tenminste bewijs als jij het echt niet eens bent met de examinator. Op dit moment kan je totaal niks tegen het besluit doen, zelfs niet als je instructeur het ook niet met de beslissing eens is.
pi_72929956
hoelang ben je eigenlijk onderweg met een rijexamen en TTT?
pi_72931455
TTT weet ik niet, nooit gehad.
rijexamen ligt eraan, maximaal 50 minuten
pi_72931601
zo dat is nog best lang.
pi_72933196
quote:
Op zondag 20 september 2009 13:56 schreef fespo het volgende:
zo dat is nog best lang.
Ik was in 20 min klaar . (zonder bijzondere verrichtingen).
Top 5 China producten
pi_72936593
dat klinkt echt fijn
pi_72937527
Als hij ziet dat je kan rijden ben je meestal snel klaar ja
  zondag 20 september 2009 @ 22:25:10 #157
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_72951459
30 minuten hier. 1 bijzondere verrichting gedaan. (Omkeeropdracht). (En parkeren bij het CBR natuurlijk )
pi_72960397
quote:
Op zondag 20 september 2009 16:39 schreef Yannick567 het volgende:
Als hij ziet dat je kan rijden ben je meestal snel klaar ja
Is dat zo?

Ik kwam na 30 minuten terug en toen zij mijn instructeur: je bent niet vroeg terug, je zal wel geslaagd zijn. Hij maakte vaak mee dat als mensen kort reden ze gezakt waren.

Maar ik deed er ook wel lang over omdat ik mijn orientatiepunt opdracht wat knullig deed. Ik sloeg verkeerd af en moest 15 km omrijden
  maandag 21 september 2009 @ 10:50:02 #159
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_72960464
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:47 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Is dat zo?

Ik kwam na 30 minuten terug en toen zij mijn instructeur: je bent niet vroeg terug, je zal wel geslaagd zijn. Hij maakte vaak mee dat als mensen kort reden ze gezakt waren.

Maar ik deed er ook wel lang over omdat ik mijn orientatiepunt opdracht wat knullig deed. Ik sloeg verkeerd af en moest 15 km omrijden

In wat voor dorp moest jij afrijden.

Heb niet eens een dergelijke opdracht hoeven doen. Alleen combinatieopdrachten, van links, dan rechts dan links en dan weer links.
pi_72960467
quote:

[..]

Is dat zo?

Je hebt inderdaad de keerzijde, als jij in de eerste 15 minuten al een fout maakt waardoor je sowieso gezakt bent kan je terugrijden. Als het onduidelijk is dan moet je langer rijden en kan je dus naar die max 50 min gaan.
Ziet de examinator dat je wel goed kan rijden kan het in 20-30 minuten al weer klaar zijn.
Top 5 China producten
pi_72961291
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:50 schreef Banzaiaap het volgende:

In wat voor dorp moest jij afrijden.
Leeuwarden. Op de ringweg moest ik naar een kerk rijden en ik wist waar die kerk was, maar ik had nooit op dat stuk ringweg gereden en mijn orientatie is echt ruk (had ik al veel gezeik mee gehad met mijn rijleraar). Dus toen ik te horen kreeg dat ik naar die kerk moest rijden zei ik gelijk dat ik een slechte orientatie heb en dat ik mijn best ging doen. Ik zag die kerk op een gegeven moment niet meer en dacht: ik ga hier naar rechts en dat had dus links moeten zijn en toen kwam ik in druk winkelverkeer terecht en moest ik de hele stad door om weer op de ringweg te komen

Ik heb maar gezegd: ach, nu zie je in iedergeval of ik goed kan rijden

Gelijk toen ik een auto kocht ben ik naar de anwb gereden om een tomtom te kopen, maar nu ik al wat meer rijervaring heb heb ik er minder moeite mee gelukkig.
  maandag 21 september 2009 @ 12:36:08 #162
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_72963561
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:16 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Leeuwarden. Op de ringweg moest ik naar een kerk rijden en ik wist waar die kerk was, maar ik had nooit op dat stuk ringweg gereden en mijn orientatie is echt ruk (had ik al veel gezeik mee gehad met mijn rijleraar). Dus toen ik te horen kreeg dat ik naar die kerk moest rijden zei ik gelijk dat ik een slechte orientatie heb en dat ik mijn best ging doen. Ik zag die kerk op een gegeven moment niet meer en dacht: ik ga hier naar rechts en dat had dus links moeten zijn en toen kwam ik in druk winkelverkeer terecht en moest ik de hele stad door om weer op de ringweg te komen

Ik heb maar gezegd: ach, nu zie je in iedergeval of ik goed kan rijden

Gelijk toen ik een auto kocht ben ik naar de anwb gereden om een tomtom te kopen, maar nu ik al wat meer rijervaring heb heb ik er minder moeite mee gelukkig.

Heb ook in Leeuwarden afgereden, maar je hebt gelijk. Geen idee welke kerk ze bedoeld zullen hebben, maar het is inderdaad lastig navigeren van die kant, ik zal het je toegeven.
  maandag 21 september 2009 @ 13:53:34 #163
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_72965617
Ook eindelijk maar eens aangemeld . Ik begin volgende week maandag. Wordt volgens mij helemaal niks want aan de telefoon kon ik de instructeur al niet verstaan, hij praatte veel te plat .
I never workout
pi_72966436
Ik wil even terugkomen op een reactie van Qwea een tijdje terug, te weten:
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 23:09 schreef Qwea het volgende:
Ik heb er ook een handje van trouwens Ik ga ook altijd vol op de rem als een idioot te dicht achter me zit
Laatst, er zat echt nog geen liniaal tussen. Dus ik echt hard remmen, en die kerel, nou die schrok zich toch de tering

Mijn instructrice "WAT DOE JE!"

Ik - ooh dat was niet het gas
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 22:26 schreef Qwea het volgende:
niks mis mee. Moeten ze niet zo dicht achter me zitten. Mn instructeur en trice doen het ook. Daag. Flikker op zo dicht op mn bumper te zitten. Veel mis is ja, ik ben enkel gezakt door het fietspad en de bocht. Nou nou, veel mis ;P
Natuurlijk een zeer trieste reactie en ik hoop dat ze nog niet haar rijbewijs heeft gehaald, maar dat terzijde.

Even een linkje / info om te laten zien hoe dom die actie van Qwea is:

quote:
Ravage op weg door vrouwenruzie AMSTERDAM - Twee dames die ruzie kregen op de weg hebben in Haarlem voor een ravage én een lange file gezorgd.

De twee automobilistes reden beide op de Schipholweg in Haarlem toen ze om onbekende reden onenigheid kregen. Hierbij remde de ene bestuurster de hele tijd voor de andere.

De vrouw in een Peugeot moest daardoor vol in de remmen voor de dame in een Landrover. Door deze uitwijkactie werd echter een derde auto in de zijflank geraakt. Deze wagen sloeg over de kop en kwam tegen een verkeersbord tot stilstand. Als door een wonder liep de bestuurder van de auto slechts lichte verwondingen op.

Door het ongeval was de Schipholweg lange tijd afgesloten en werd het verkeer via de Zuidtangent busbaan omgeleid. De politie verzoekt getuigen van het ongeval contact op te nemen.
Je zou maar met je kinderen of partner in een auto rijden en dit soort heethoofden tegenkomen. En dan nog beweren dat je rij instructeur het ook doet Maarja, een rij instructeur uit mijn stadje flikte dit:

http://partyflock.nl/topic/1040159:Ongeval_op_A31_eist_een_leven.html

Beetje vage bron, maar daarin staan wel goede links naar de juiste nieuwssites. De man van mijn nicht heeft het dodelijk slachtoffer nog geborgen. Lekkere rijleraar...

Hij reed toen al zonder rijbewijs (gaf ook les zonder rijbewijs), had een vrouw die net bevallen was van haar zoontje en 3 dagen nadat hij iemand had doodgereden reed hij alweer in een nieuwe auto en provoceerde de vrienden van die overleden jongen...

Deze rijschool is het, maar iedereen in de buurt weet het toch al:

Autorijschool Gerlof Smits
Achlumerhof 17, 8862 PX Harlingen

[ Bericht 2% gewijzigd door willempjewever op 21-09-2009 14:42:06 ]
pi_72991281
Ik meld mij ook even als lesser.

Afgelopen mei heb ik mijn theorie gehaald, omdat ik een snelcursus wilde gaan doen.
Dat heb ik uiteindelijk niet gedaan, veel wachtrijen hier in de regio en degenen die het wel direct konden, stonden niet heel goed bekend.

Zodoende bij een plaatselijke rijschool een pakket gekocht van 25uur incl examen.
Hiervan heb ik nu zo'n 18uur van gebruikt.

Voor zijn en mijn vakantie zo'n 2x per week 1,5u gelest.
Punten waren vooral meer kijken, sowieso naar mate de lessen vorderde werd de feeling met de auto beter, beter onder controle, zodoende gaat nu in het geheel alles beter.

Helaas even een ruime maand er tussenuit geweest, vanwege zijn en mijn vakantie dus.
Eerste les hierna ging niet goed, maar de twee op volgende eigenlijk wel.
Hij heeft laten vallen dat we misschien eens moeten gaan denken het examen aan te vragen... nog niet te vroeg juichen dus.... maar t begin is er
  dinsdag 22 september 2009 @ 11:45:32 #166
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_72995683
Ziet de examinator bij je her waar het de vorige keer misging en wat de verbeterpunten zijn?
pi_72998234
Nog gefeliciteerd Banzaiaap!

Ik moet donderdag 12 november om 8.55 afrijden in Leeuwarden..
pi_72998512
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:05 schreef Angelic_Rose het volgende:

Oh tof, rond 09:10 rijd iik altijd langs het cbr (op die 70 km weg), kom ik je vast tegen
Welke rijschool?
  dinsdag 22 september 2009 @ 21:22:36 #169
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_73019634
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:05 schreef Angelic_Rose het volgende:

Dankje!!

Succes donderdag, t gaat je lukken!
  woensdag 23 september 2009 @ 14:26:57 #170
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_73037847
gdvr gezakt voor de tweede keer

Ik ga verder in Arnhem lessen ivm verhuizing, mensen ervaring met rijlessen in Arnhem? Ik zoek nml. nog een rijschool.
pi_73045992
wat deed je verkeerd?
  woensdag 23 september 2009 @ 19:47:56 #172
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_73047652
rem te laat voor stoplichten waardoor hij een schokje kreeg
had geen overzicht
kijken was niet consistent
Miste een fietser

Dus helaas
pi_73050829
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:47 schreef Plasterk het volgende:
Miste een fietser
Volgende keer wat meer gas, raak je hem misschien

Succes in Arnhem, geen fijne stad om af te rijden zolang ze daar bij het station aan het bouwen zijn. Kom er soms voor mijn werk, mijn god... als ik daar moest afrijden... Maar misschien kom je daar niet langs bij het examen.
  woensdag 23 september 2009 @ 22:35:21 #174
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_73054456
Hoe hebben jullie je voorbereid op het theorie examen? Ik ga deze afleggen over twee weken en ben toch wel benieuwd hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik ken de theorie globaal wel (heb het boek wel doorgewerkt) en ik maak dagelijks een uur lang vragen op de cd-rom maar ik maak toch af en toe nog wel fouten of heb ik het gevoel dat ik de vragen die gesteld worden helemaal niet herken qua de theorie..

Kortom, wat is de beste manier om je voor te bereiden?

Oja, Hoe was het theorie examen trouwens? Moelijker dan je dacht, of viel het juist mee?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_73061371
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:35 schreef monsterd. het volgende:
Hoe hebben jullie je voorbereid op het theorie examen? Ik ga deze afleggen over twee weken en ben toch wel benieuwd hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik ken de theorie globaal wel (heb het boek wel doorgewerkt) en ik maak dagelijks een uur lang vragen op de cd-rom maar ik maak toch af en toe nog wel fouten of heb ik het gevoel dat ik de vragen die gesteld worden helemaal niet herken qua de theorie..

Kortom, wat is de beste manier om je voor te bereiden?

Oja, Hoe was het theorie examen trouwens? Moelijker dan je dacht, of viel het juist mee?
Toen ik bedacht te willen beginnen met rijlessen, heb ik eigenlijk gelijk maar een theorie examen een week later ingepland.
Vervolgens vooral met de anwb crom geoefend en het boek een beetje doorgenomen.

Toen ik bij het CBR kwam en de overige mensen allemaal nog druk zag studeren, had ik zoiets, van ben ik wel serieus genoeg geweest?
In ieder geval na het examen had ik verre van het gevoel geslaagd te zijn, maar na een behoorlijke tijd wachten bleek ik hem toch te hebben en niet eens 'net aan'

Er waren overigens een hoop mensen die hem niet hadden en al voor de tweede of derde keer zaten...
Het is denk persoonlijk, hoe makkelijk je leert en hoe snel je leert, en een klein beetje mazzel hebben met de vragen.

Het viel mij dus wel mee... maar ik denk dat het meisje wat ik door de telefoon hoorde zeggen 'Nee ik heb hem weer niet, maar ik ga net zo lang door tot ik hem heb' daar wel anders over dacht...
pi_73063428
quote:
Op donderdag 24 september 2009 09:33 schreef Dennis121 het volgende:
Er waren overigens een hoop mensen die hem niet hadden en al voor de tweede of derde keer zaten...
Het is denk persoonlijk, hoe makkelijk je leert en hoe snel je leert, en een klein beetje mazzel hebben met de vragen.

Het viel mij dus wel mee... maar ik denk dat het meisje wat ik door de telefoon hoorde zeggen 'Nee ik heb hem weer niet, maar ik ga net zo lang door tot ik hem heb' daar wel anders over dacht...
Mijn buurvrouw heeft net examen gedaan. Meer dan de helft was gezakt (was bij mij toendertijd ook zo). Er waren gasten die na 10 keer nog niet geslaagd waren

Ik vond het meevallen, heb er totaal 32 uur in gestoken met lezen van het boek en veel oefenexamens maken van anbw / verjo / veka best.
pi_73065001
quote:

[..]

Is dat zo?

er valt geen pijl op te trekken... en het is pas klaar als je weer veilig bij het cbr bent uitgestapt.

Ik ben tijdens mn examen (motor) nog langs het cbr gereden na 20 min ofzo om nog 5 min over het industrie terrein te rijden (was al helemaal bezig met afslaan enzo moest ik rechtdoor)

Je weet toch niet wat die examinator denkt, hij kan in 15 min genoeg gezien hebben om je te laten zakken dan wel slagen, en je kan 28 min perfect rijden maar als je bij het cbr voor de deur nog wat fout doet kan het ook over zijn. Gewoon veilig rijden en je ding doen, hoe lang het ook duurt.. ik ben bij allebei mn examens tegen mn eigen verwachting in geslaagd.. dus achteraf kan ik wel stellen dat je gewoon door moet gaan, ookal heb je een foutje gemaakt, het laatste waar je mee bezig moet zijn is het doorgronden van zo'n examinator aan de hand van hoe lang je al onderweg bent en weet ik wat, dat lukt je toch niet.
pi_73065496
quote:
Op donderdag 24 september 2009 11:54 schreef Robin__ het volgende:
Je weet toch niet wat die examinator denkt
Mijn examinator bleek de dag erop bij mijn werkgever te gaan werken als examinator en we hebben een hele tijd gekletst. over zijn jeugd en het stappen en alle vrouwen die hij versierde, heeriljk

Leuke vent, de dag erop kwam ik hem inderdaad tegen bij de lunch op het werk en feliciteerde hij mij nogmaals

Stuk beter dan die klote vent waar ik rijles van had, het uur voor het examen nog dikke ruzie gehad
pi_73073546
quote:
Op donderdag 24 september 2009 12:09 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Mijn examinator bleek de dag erop bij mijn werkgever te gaan werken als examinator en we hebben een hele tijd gekletst. over zijn jeugd en het stappen en alle vrouwen die hij versierde, heeriljk

Leuke vent, de dag erop kwam ik hem inderdaad tegen bij de lunch op het werk en feliciteerde hij mij nogmaals

Stuk beter dan die klote vent waar ik rijles van had, het uur voor het examen nog dikke ruzie gehad
Wel belangrijk denk ik dat je het kan vinden met je instructeur.
Ik had eerst een prima instructeur, maar die stopte ermee. Toen kreeg ik een andere maar daar kon ik het totaal niet mee vinden, dus bij mijn rijschool aangegeven dat ik een andere instructeur wilde. Die kreeg ik en dat was/is echt een topvent
pi_73082034
Hey, ik ben nieuw hier, en aangezien ik bijna klaar ben met mn rijopleiding dacht ik hier maar eens mijn ervaring tot zover te delen met jullie.

Ik heb op mijn verjaardag (3 juni) mijn theorie certificaat gehaald. Ik heb 2 weken geoefend met oefentoetsen, en dat was mijn voorbereiding . Maar goed, van de 24 mensen die er waren, waren er 4 geslaagd, waaronder ik met 1 fout. Als blikken konden doden....

Rijschool 1: All-in-Solo GA HIER NIET HEEN
Daarna gelijk gezocht naar een goede rijschool. Ik ben begonnen bij All-in-Solo. Ik had binnen een week een intakeles van 60 euro, en ik kwam in aanmerking voor spoedopleiding A (28 uur rijden in 10 dagen, tot 8 gratis herexamens, 1360 euro) Te mooi om waar te zijn, dacht ik. Dat was dus ook zo. Nadat ik de volle som betaald had kreeg ik een mail thuisgestuurd met daarop de info over mijn vaste rij-instructeur, en ik moest die persoon dus bellen om een 1ste rijles te plannen. Daar begonnen de problemen. Die instructeur praatte nauwelijks Nederlands. Ook heeft hij me een week lang, elke dag verteld om "morgen terug te bellen". Ik diende een klacht in en kreeg een andere instructeur toegewezen. Ook hij had geen tijd om mij te woord te staan. En zo kreeg ik nog 3 verschillende instructeurs toegewezen, allemaal met een excuus om geen 1ste rijles te plannen.

Ik tikte All-in-Solo ff in op Google, en 1 van de eerste hits was van de site van Radar, die zich bezig houdt met oplichtingspraktijken. Ik had echt zoiets van WTF! Ik las over mensen die constant werden doorverwezen naar andere instructeurs, en dat ze echt al een jaar aan het wachten waren tot hun instructeur weer eens tijd had voor een uurtje les.

Ik las het contract nog eens door, en daar stond dat na 2 weken, het contract bindend zou zijn. Nou was ik al bijna 2 weken aan het lijntje gehouden, en ik had geen zin om hier nog een jaar aan vast te zitten, dus heb ik een brief gestuurd om mijn geld terug te eisen, en het contract te ontbinden. Net op tijd, gelukkig.

Rijschool 2: M&M
Toen ik mijn geld terug had gekregen ging ik naar een lokale rijschool. Ook bij hun een intakeles gedaan van 60 euro. Ook bij hun kwam ik in aanmerking voor een versnelde opleiding, maar ze hadden geen ruimte meer. Helaas. Het was een gezellige instructeur, en kon je altijd wel laten lachen. Maar goed, ze hadden geen ruimte, dus ik ging op zoek naar een andere rijschool.

Rijschool 3: Peter de Wekker
Eindelijk een goede rijschool gevonden in Leiderdorp. De instructeur is een gezellige surinamer (hij heet Henk, niet Peter, maar dat komt omdat het bedrijf op de naam staat van z'n vriend Peter de Wekker ), en hij is part-time radiopresentator, en is werkelijk nooit stil. Wel heel gezellig. Ik had altijd weer zin om te gaan lessen. Ik heb een pakket genomen van 35 lessen + examen en herexamen van 1480 euro. Erg leuke prijs. Ook de losse lessen zijn goedkoper dan bij andere rijscholen (37,50 per les) en als je een half uur van Leiderdorp af woont vind hij het geen probleem om je steeds weer op te halen. Ik ben in Juli begonnen met lessen, en hij had meteen al een examen aangevraagd. 15 oktober afrijden, had hij me verteld. Maar vorige week belt hij me om te vragen of ik ook op 1 oktober kon afrijden, omdat 1 van zijn leerlingen op dat moment zijn theorie certificaat nog niet zou hebben. Ik stemde toe, en nu heb ik mijn examen dus volgende week al . Vandaag belde hij me om te vragen of ik ook morgen zou kunnen afrijden. Dan zouden we vanavond nog 2 uur lessen, en morgen voor het examen nog 1,5 uur. Ik vond et prima, maar een kwartier later belde hij terug om te zeggen dat het toch niet mogelijk was om 2x van reservering te veranderen. Helaas, maar ik ben in zekere zin toch wel opgelucht . Ben focking zenuwachtig voor volgende week, maar mijn instructeur zegt dat ik het zonder problemen zou moeten halen..... Naja, als hij het zegt

Maar goed, het is een erg leuke rijschool, waar je ook heel veel praktijk ervaring opdoet waar je later veel aan zal hebben. Denk aan de McDrive, tanken bij het tankstation, zo dicht mogelijk bij de ingang van supermarkten en tuincentra parkeren zodat hij nog even snel boodschappen kan halen, z'n zoontje van school halen, z'n vrouw afzetten bij vriendinnen, etc (de verloren tijd word wel altijd ingehaald ) en je leert er heel veel van. Je moet wel uitkijken voor zijn verkooppraatjes Zo heeft ie mij een Nokia proberen aan te smeren, en een set Subwoofers .

Ingrepen
De grootste ingrepen die ik heb gehad komen toch wel door het niet goed uitkijken op kruispunten en rotondes. Op de een of andere manier zag ik die fietsers altijd over het hoofd .

Nu rijd ik prima, maar ik ben bang (ik weet ook niet waarom) dat ik op het examen echt stomme fouten ga maken, omdat je daar veel over hoort van vrienden enz. Zij hebben het allemaal in 1x gehaald, en ik ga flink voor lul staan als ik zak . Ik laat het wel weten hoe het volgende week gaat Ik moet om 10:45 afrijden. Lijkt mij opzich wel een chille tijd toch? Alle kinderen zitten op school, de volwassenen zitten op het werk, en de ouderen zitten in de bingozaal Ik ben benieuwd.

PS: Dit is langer geworden dan ik dacht
Give a man a fish and he will eat for a day;
Teach a man to fish and he will eat for a lifetime;
Give a man religion and he will die praying for a fish.
pi_73083305
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:13 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Oh tof, rond 09:10 rijd iik altijd langs het cbr (op die 70 km weg), kom ik je vast tegen
Welke rijschool?
Kort, in Stiens
pi_73084875
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:43 schreef MasterJapie het volgende:
Je moet wel uitkijken voor zijn verkooppraatjes Zo heeft ie mij een Nokia proberen aan te smeren, en een set Subwoofers .
Die van mij probeerde aan iedereen oude lesauto's te verkopen
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:43 schreef MasterJapie het volgende:
Ik moet om 10:45 afrijden. Lijkt mij opzich wel een chille tijd toch?
Een van de beste tijden om af te rijden. Ben zelf omstreeks die tijd afgereden en geslaagd, dus jij slaagt dan vast ook wel, zo denderend deed ik het namelijk niet op het examen (50 rijden in een 30 km zone bijvoorbeeld). Nu rijd ik ook nog altijd wat te hard, leer het maar moeilijk af
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:16 schreef Angelic_Rose het volgende:
Kort, in Stiens
Als ze dan klaar zijn met de werkzaamheden bij de Rengerslaan (die rondweg daar), dan zie ik je vast examen doen. Maar momenteel kan ik er amper komen omdat ik vanuit het Europaplein eerst naar Stenden university moet en daarna naar drachten en dan kom ik langs het cbr, maar momenteel is het praktisch onmogelijk om daarheen te komen omdat ze alle wegen hebben afgesloten
pi_73089878
vandaag weer mijn eerste les gehad sinds 5 weken. Ging super !
De instructeur mopperde al, van waarom slaag je nou niet want je rijdt goed genoeg...
Hij wil van me af...
heb verder geen lessen meer. Alleen binnenkort examen. (duurt nog ff)
De formulieren voor het faalangstexamen hoeven niet meer ingevuld te worden, ze hebben genoeg enquetes binnen. Dus vraag me af waarom ik dan nog meedoe.. OM TE SLAGEN...
pi_73090147
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 01:03 schreef singlemetkids het volgende:
vandaag weer mijn eerste les gehad sinds 5 weken. Ging super !
De instructeur mopperde al, van waarom slaag je nou niet want je rijdt goed genoeg...
Hij wil van me af...
heb verder geen lessen meer. Alleen binnenkort examen. (duurt nog ff)
De formulieren voor het faalangstexamen hoeven niet meer ingevuld te worden, ze hebben genoeg enquetes binnen. Dus vraag me af waarom ik dan nog meedoe.. OM TE SLAGEN...
Geen woord aan toe te voegen in mijn aanzicht, zo gaat het hier ook
pi_73135982
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:26 schreef Plasterk het volgende:
gdvr gezakt voor de tweede keer

Ik ga verder in Arnhem lessen ivm verhuizing, mensen ervaring met rijlessen in Arnhem? Ik zoek nml. nog een rijschool.
wie had je als examinator ?
echt balen zeg.. heb begrepen dat Arnhem niet de makkelijkste plek is om af te rijden. Ik had vorige keer een examinator uit Arnhem, Ackerman ofzo. Die was hartstikke tof, alleen jammer dat hij groningen niet echt goed kent waardoor hij aanwijzingen pas kort van te voren gaf. En bij het beruchte spoor zei hij dat het niet slim van mij was om op een spoor stil te staan, terwijl de stopstreep wel vlak daarvoor staat omdat het een ongebruikt spoor is (erachter ligt de nieuwe spoorbaan en zijn dus de spoorbomen !)

Daardoor ging ik nog meer twijfelen...en deed errug domme dingen.
  zaterdag 26 september 2009 @ 22:40:16 #186
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_73136346
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 22:17 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

echt balen zeg.. heb begrepen dat Arnhem niet de makkelijkste plek is om af te rijden. Ik had vorige keer een examinator uit Arnhem, Ackerman ofzo. Die was hartstikke tof, alleen jammer dat hij groningen niet echt goed kent waardoor hij aanwijzingen pas kort van te voren gaf. En bij het beruchte spoor zei hij dat het niet slim van mij was om op een spoor stil te staan, terwijl de stopstreep wel vlak daarvoor staat omdat het een ongebruikt spoor is (erachter ligt de nieuwe spoorbaan en zijn dus de spoorbomen !)

geen idee wie t was, een beetje mollig mannetje die vroeger in dienst gezeten had. Was verder wel een aardige kerel totdat hij mij vertelde dat ik gezakt was. NU nog een paar lesjes en meteen weer op voor een her.
pi_73136791
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 22:40 schreef Plasterk het volgende:

[..]

geen idee wie t was, een beetje mollig mannetje die vroeger in dienst gezeten had. Was verder wel een aardige kerel totdat hij mij vertelde dat ik gezakt was. NU nog een paar lesjes en meteen weer op voor een her.
ga je nog een keer in groningen dan of gelijk door naar Arnhem ? Hoop voor je dat 3 keer scheepsrecht zal zijn. Voor mezelf ook haha.
  zaterdag 26 september 2009 @ 23:34:17 #188
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_73137628
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 22:59 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

ga je nog een keer in groningen dan of gelijk door naar Arnhem ? Hoop voor je dat 3 keer scheepsrecht zal zijn. Voor mezelf ook haha.
Ik ga nu in Arnhem lessen, heb iemand gevonden voor 40 e voor 1,5 uur. Op en neer naar Groningen wordt te duur en ik moet daarvoor ook vrije dagen opnemen. Arnhem is veel moeilijker, de moeilijke verkeerspleinen zitten te ver van t CBR af is mij verteld dus daar kom je niet. Succes! Three times is a charme!
  Moderator zaterdag 26 september 2009 @ 23:54:12 #189
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_73138211
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 22:17 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

Dat spoor mag je gewoon op stil staan, daar bij het augustinuscollege... geen punt
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_73139540
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 23:54 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dat spoor mag je gewoon op stil staan, daar bij het augustinuscollege... geen punt
ja dat zei ik dus ook, maar Ackerman dus van niet, zo van ja zou je het risico wel nemen met examinator in auto enz enz...
  Moderator zondag 27 september 2009 @ 01:12:09 #191
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_73139797
quote:
Op zondag 27 september 2009 00:58 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

ja dat zei ik dus ook, maar Ackerman dus van niet, zo van ja zou je het risico wel nemen met examinator in auto enz enz...
Reed ik met rijles niet ver genoeg door dan kreeg ik op mijn donder !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_73176647
Heb nu 9 rijlessen gehad, maar mijn rij instructrice naait mij echt super hard. Ze is al 2 keer niet op komen dagen, een keer zei ze dat ze de planning door zou mailen doet ze het niet terwijl ik 5/6 smsjes stuur en bel om te vragen waar die blijft. (en dus 2 weken geen les gehad) een keer maand op vakantie geweest.

Ik hoor nu ook al van allemaal andere mensen die ook bij haar hebben gelest dat ze echt iedereen naait enzo.

Ik heb in die 9 lessen ook alleen nog maar gereden, niks niet inparkeren e.d. alleen elke keer bijna het zelfde stukje, terwijl ik 100% zeker weet dat ik gewoon prima kan rijden, dat is helemaal niet het probleem. echt lelijk. ik moet alleen manoeuvres nog leren

dat is toch niet bij iedereen zo lijkt me?

volgens mij doet ze gewoon extra lang rekken dat ik zoveel mogelijk lessen neem, maar zit er over na te denken om bij haar weg te gaan.
pi_73176715
ik heb zo'n beetje dit gehad: bijzondere verrichtingen, helling, alleen kijken... wat krijg je nog meer?
x
pi_73176749
Je kan misschien prima rijden, maar deelnemen aan het verkeer is weer iets heel anders. Maar je instructrice naait je gewoon keihard, ik zou bij haar weggaan. Met zo'n vage manier van omgang zou ze van mij de tyfus mogen krijgen
Top 5 China producten
pi_73176879
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:28 schreef rene90 het volgende:
Je kan misschien prima rijden, maar deelnemen aan het verkeer is weer iets heel anders. Maar je instructrice naait je gewoon keihard, ik zou bij haar weggaan. Met zo'n vage manier van omgang zou ze van mij de tyfus mogen krijgen
Ja dat gaat ook gewoon prima, ze heeft ook sinds les 2 nooit meer aan die pedalen gezeten.

Ze let trouwens helemaal niet op, want vet vaak rijd ik gewoon met maar 1 hand aan mn stuur op lange stukken enzo en dan zegt ze er gewoon niks van, zit ik dik chill beetje achteruit te zitten enzo vind ze allemaal prima .

quote:
Op maandag 28 september 2009 12:26 schreef richbitch het volgende:
ik heb zo'n beetje dit gehad: bijzondere verrichtingen, helling, alleen kijken... wat krijg je nog meer?
Niks ze zegt altijd alleen rij daar maar naar toe en dan doe ik dat
pi_73177474
Dus je ziet zelf in dat je "instructrice" het jou verkeerd aanleert, wat je kansen op een examen met positieve uitkomst steeds kleiner wordt. Ga een andere rijschool opzoeken
Top 5 China producten
pi_73178074
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:23 schreef TwyLight het volgende:
Ik heb in die 9 lessen ook alleen nog maar gereden, niks niet inparkeren e.d. alleen elke keer bijna het zelfde stukje
Dat is heel normaal, er zit een verschil tussen rijden en rij-inzicht hebben. Ik kreeg ook pas na les 20 parkeeroefeneningen e.d. omdat die gewoon niet zo interessant en spannend zijn. Het zijn eigenlijk gewoon truukjes (zoals wanneer je je stuur moet draaien en hoe je moet kijken).

Het niet nakomen van afspraken vind ik wel kwalijk, daar zou ik afspraken over maken met haar en anders naar een andere rijschool gaan. Je krijgt alleen meestal geen geld terug als je een pakket genomen hebt.

Heb je al eerder gereden dat je na 9 lessen al denkt het heel goed te kunnen? Je moet echt een natuurtalent zijn als dit zo is. Ik had helaas 34 lessen nodig (of 36, dat weet ik niet meer) en dat was redelijk goed volgens mijn instructeur.
pi_73178336
Ik heb hiervoor ook al wel gereden ja, maar geen les gehad.
Maar dat heb ik niet tegen haar gezegd, wil niet van te voren al met zon attitude er in gaan van "ik kan het al", maar vind het nu toch wel een beetje te lang duren
pi_73179361
Ik bedoelde eigenlijk in 't algemeen
x
pi_73179407
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:29 schreef TwyLight het volgende:
Ik heb hiervoor ook al wel gereden ja, maar geen les gehad.
Maar dat heb ik niet tegen haar gezegd, wil niet van te voren al met zon attitude er in gaan van "ik kan het al", maar vind het nu toch wel een beetje te lang duren
Slim.

Ik zou er wel weggaan als het kan, had ook zo'n eikel eerst. Zat ik een half uur te wachten, belde ik hem op en zat hij thuis de administratie te doen en wilde dan gewoon niet meer komen, daar werd ik toen zo boos om. Ben naar zijn huis gefietst toen en heb hem verteld dat ik per direct stopte.

Echt te triest dat die scholen zo met hun klanten omgaan. Bij de school waar ik uiteindelijk ben afgereden kwam men altijd de afspraken na. Heb 1 keer tervergeefs gewacht (zou om 0700 rijles hebben) en omstreeks 0800 gebeld. Kreeg gelijk mijn instructeur aan de lijn die vertelde dat hij mij al een paar keer gebeld had, maar het nummer deed het niet (hij had in het telefoonboek een nummer van mij gevonden, maar dat was mijn oude mobiele nummer). Hij bood geljik excuus aan en vertelde dat hij niet wilde gaan rijden omdat er sneeuw lag en ik dan niks aan mijn les had omdat ik niet normaal kon rijden, gelijk nieuwe afspraak gemaakt en verder nooit gedoe gehad. Zo kan het dus ook.
  dinsdag 29 september 2009 @ 14:46:36 #201
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_73210775
Ik merk trouwens bij het oefenen van de theorie en dan vooral het gevaarherkenning-gedeelte dat bij Veka-best wel wordt geremd om de snelheid eruit te halen of andere dingen worden gedaan bij een bepaalde situatie (kind loopt op een voetpad rechts van de rijbaan in een bocht. Het kind loopt wel redelijk midden-links van het voetpad, auto rijdt 40 km/h). Ik zou gas loslaten ipv. remmen.

Wanneer ik de vragen op de anwb cdrom maak heb ik dat probleem niet. Dan is het in principe altijd duidelijk.

Wat moet ik nu aanhouden tijdens het theorie examen?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_73220644
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:46 schreef monsterd. het volgende:
Wat moet ik nu aanhouden tijdens het theorie examen?
Ze kloppen allebei

Vekbest vond ik meer overeenkomen met het examen, maar ik had alleen als test die vragen (ze waren met een proef toen bezig). Kreeg er een stuk of 10 ook maar. Zat wel een aardige bij met een trambaan en ik was de enige die in de achteruitkijkspiegel zag dat er een ambulance aankwam , erg grappig. We kregen wel gelijk de antwoorden.

Ik neem aan dat de testvragen gelijk aan het huidige niveau zijn, dus ik zou vekbest zeggen, anwb vond ik wat onduidelijker, maar het boek van de anwb vond ik weer fijner.

De verjo cd vond ik echt minder goed.
  woensdag 30 september 2009 @ 09:54:35 #203
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_73234038
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:19 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Ze kloppen allebei

Vekbest vond ik meer overeenkomen met het examen, maar ik had alleen als test die vragen (ze waren met een proef toen bezig). Kreeg er een stuk of 10 ook maar. Zat wel een aardige bij met een trambaan en ik was de enige die in de achteruitkijkspiegel zag dat er een ambulance aankwam , erg grappig. We kregen wel gelijk de antwoorden.

Ik neem aan dat de testvragen gelijk aan het huidige niveau zijn, dus ik zou vekbest zeggen, anwb vond ik wat onduidelijker, maar het boek van de anwb vond ik weer fijner.

De verjo cd vond ik echt minder goed.
ik vind het anwb boek namelijk ook veeel veeeeel fjiner. Vandaar de vraag
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_73240811
oh de tijd gaat weer snel.
vrijdag ben ik weer aan de beurt in een nieuwe ronde voor het rijbewijs
pi_73241260
yannick veel succes!
mijn chinese buurvrouwtje is gisteren met haar 4e examen geslaagd !
  FOK!fotograaf woensdag 30 september 2009 @ 14:53:40 #206
145146 Andyy
pi_73243183
TVP
Maandag opgegeven bij een rijschool
pi_73250300
heb morgen weer les om 8 uur 's ochtends ik hoop dat ik dan weer beter ben want ben vandaag ziek
pi_73250539
Beterschap, hopelijk voel je je idd beter morgen!

Ik moet over een half uurtje, les 33.. Ik geloof dat ik clusteropdrachten ga doen..
  woensdag 30 september 2009 @ 18:37:24 #211
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_73250617
ik had om half vijf les en meneer zat bij de tandarts, is mijn eerst les bij een nieuwe rijschool sinds ik verhuisd ben. Meneer heet Ahmet en kost 40e voor 1,5 uur Hij komt mij nu om zeven uur ophalen.
pi_73253095
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:37 schreef Plasterk het volgende:
ik had om half vijf les en meneer zat bij de tandarts, is mijn eerst les bij een nieuwe rijschool sinds ik verhuisd ben. Meneer heet Ahmet en kost 40e voor 1,5 uur Hij komt mij nu om zeven uur ophalen.
goed begin
pi_73254519
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:37 schreef Plasterk het volgende:
Goedkoop=duurkoop I guess .
Ik betaal +/-(heb een pakket...) ¤80 voor 2 uur.
  woensdag 30 september 2009 @ 20:31:10 #214
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_73254619
Net gelest, prima kerel volgens mij. Nieuwe instructeur en dus nieuwe auto, Mercedes A klasse. Even wennen aan de 6 versnellingen. Volgens hem kon ik binnen een week op voor mn herexamen.
pi_73257063
quote:
Verjo Examentraining Personenauto 10.0 is de bestandsnaam, staat in alt.boneless (mei 2009 versie).

Even de nieuwsgroepen aanzwengelen dus.
pi_73257161
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:35 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Verjo Examentraining Personenauto 10.0 is de bestandsnaam, staat in alt.boneless (mei 2009 versie).

Even de nieuwsgroepen aanzwengelen dus.
Koning!
Dat ik daar niet aan gedacht heb om daar ff te kijken
pi_73257737
thanks
pi_73260243
ah nee dit is echt niet normaal. volg afstand bij 80km per uur is 45 meter.
45meter(!) dat is bizar veel.
pi_73260609
U rijdt hier 30km/u, moet dat?

A: Nee, u mag ook zachter
pi_73261921
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:01 schreef fespo het volgende:
ah nee dit is echt niet normaal. volg afstand bij 80km per uur is 45 meter.
45meter(!) dat is bizar veel.
Je weet hoeveel meter per seconde je aflegt bij de snelheden...dan is het helemaal niet zoveel
Top 5 China producten
pi_73266497
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:52 schreef rene90 het volgende:

[..]

Je weet hoeveel meter per seconde je aflegt bij de snelheden...dan is het helemaal niet zoveel
Inderdaad wel verstandig, moest vanochtend voor een brandweerbusje (zonder sirene) op de rem op een stuk snelweg waar je 80 mag en van 80 naar 20 gaat niet zo snel en als je dan de achterliggers op je af ziet komen
pi_73275383
gister Theorie-Certificaat gehaald (in 1 keer!!11 )
morgen afspraak maken voor de TTT, en dan praktijk.

Ging er zo'n wazige Iranees naast mij zitten die bij elke vraag in zich zelf zat te praten.
Dat vrouwmens die daar in dat lokaal rondloopt zei bij hem: Niet geslaagd, en ik raad je een tolk aan.

Als ik door 1 persoon gezakt zou zijn, zou het door hem geweest zijn.
Tevoren moest die zich nog melden en zat die op de plek van iemand anders.

[ Bericht 7% gewijzigd door Knuks op 01-10-2009 15:06:59 ]
Puur zonder Vuur in de Natuur.
pi_73275673
hehehe.

Feli
pi_73275727
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 09:52 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Inderdaad wel verstandig, moest vanochtend voor een brandweerbusje (zonder sirene) op de rem op een stuk snelweg waar je 80 mag en van 80 naar 20 gaat niet zo snel en als je dan de achterliggers op je af ziet komen
Dat is inderdaad flink klote. Had het laatst ook op de snelweg, van 100 ging het opeens stilstaan, gelijk alarmlichten aan en spiegelen om te kijken of degene achter je het ook oppakt en anders nog kunnen uitwijken naar de vluchtstrook.
Top 5 China producten
pi_73278544
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 15:09 schreef rene90 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad flink klote. Had het laatst ook op de snelweg, van 100 ging het opeens stilstaan, gelijk alarmlichten aan en spiegelen om te kijken of degene achter je het ook oppakt en anders nog kunnen uitwijken naar de vluchtstrook.
Vanmiddag helemaal leuk, ongeluk op het fietspad gebeurd, ambulances en politieauto's overal en allemaal mensen over de snelweg aan het rennen en ik kom eraan met 100... gelukkig niet druk, maar mijn god, dat soort dingen kwam ik tijdens de rijlessen nooit tegen.

Die alarmlichten gelijk aan inderdaad, dat is me trouwens nooit verteld tijdens de rijlessen dat dat verstandig is. Dus wel handig om hier duidelijk neer te zetten. In Duitsland zag ik dat voor het eerst, het is daar heel normaal om te doen als er opeens een opstopping is.

Ben wel benieuwd of de lessers op dit moment dat leren of dat het standaard is dat ze dat niet vertellen.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:47:40 #226
98259 mstr
Een jonge God!
pi_73278863
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:36 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Vanmiddag helemaal leuk, ongeluk op het fietspad gebeurd, ambulances en politieauto's overal en allemaal mensen over de snelweg aan het rennen en ik kom eraan met 100... gelukkig niet druk, maar mijn god, dat soort dingen kwam ik tijdens de rijlessen nooit tegen.

Die alarmlichten gelijk aan inderdaad, dat is me trouwens nooit verteld tijdens de rijlessen dat dat verstandig is. Dus wel handig om hier duidelijk neer te zetten. In Duitsland zag ik dat voor het eerst, het is daar heel normaal om te doen als er opeens een opstopping is.

Ben wel benieuwd of de lessers op dit moment dat leren of dat het standaard is dat ze dat niet vertellen.
Het is geen regel, dus wordt het je niet snel geleerd.
pi_73281735
in Duitsland is het volgens mij verplicht als je aansluit bij een file of er een opstopping door ongeval ineens komt je de alarmlichten aan zet. In nederland niet dacht ik
pi_73282662
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:36 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Op sommige nieuwe autos gaan de remlichten knipperen bij hard remmen, als je knipperende lichten in de verte ziet ga je kijken wat er aan de hand is. Maar het aanzetten van de alarmlichten zie je heel vaak hoor, en waarom niet.. hoe vroeger je achterop komend verkeer laat weten dat er iets aan de hand is, hoe groter de kans dat ze optijd reageren, wat jou veiligheid dus ten goede komt.

Nog een tip.. heuvels op de snelweg (bij voorbeeld de a44 is een mooi voorbeeld) daar heb je een viaduct, en 2km verderop een brug welke wel eens open gaat. Is het 'druk' op de weg, neem dan altijd meer afstand tot je voorligger op zo'n heuvel, want als er achter die heuvel ineens file staat schrik je je kapot. Rijd er een oud autotje achter je zonder abs, kun jij misschien nog wel een noodstop maken, maar als je dan van achter aangereden word schiet je daar weinig mee op.

*edit* nou zijn heuvels sowieso niet iets wat je met rijlessen veel tegenkomt, er schuilt wel een gevaar in. Enige voorbeeld wat ik daar van weet zit in een vrij lang youtube filmpje, op 7:50 rest van het filmpje is wat minder gezellig.. dus houd motorrijders in de gaten (ook als je in de file 'even' langs een rij autos wil kijken en iets naar rechts opschuift.. altijd spiegelen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Robin__ op 01-10-2009 19:22:43 ]
  FOK!fotograaf donderdag 1 oktober 2009 @ 19:42:05 #229
145146 Andyy
pi_73283811
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:36 schreef singlemetkids het volgende:
in Duitsland is het volgens mij verplicht als je aansluit bij een file of er een opstopping door ongeval ineens komt je de alarmlichten aan zet. In nederland niet dacht ik
Is het verplicht?
Ik dacht dat ze gewoon sociaal waren op dat gebied
pi_73284909
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 19:42 schreef Andyy het volgende:

[..]

Is het verplicht?
Ik dacht dat ze gewoon sociaal waren op dat gebied
Geen idee.. lijkt me moeilijk te controleren, als jij zelf vol een noodstop aan het maken ben nemen ze je het heus niet kwalijk dat je daar eventjes geen tijd voor heb. Goede gewoonte om dat gewoon te doen.
pi_73296640
ook handig om te doen

heb je rijles om half 10, vergeet je een afhaalplek af te spreken. En de enige dag dat de rijschool pas na 9:30 opengaat is dus die dag...

gaat goed..
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:00:12 #232
205614 Vono
Insert gay motivational quote
pi_73296902
Ben zo blij dat ik mijn rijbewijs heb gehaald... gelukkig nooit meer dat achterlijk overdreven spiegelen... DEC 2008 gehaald
pi_73297512
Zo, 9 uur eruit, gedoucht, gegeten, nog 2 lesjes en dan afrijden...
pi_73299752
Ik moet over twee weken afrijden! Heb nu 20 lessen gehad en het gaat eigenlijk allemaal wel lekker. Ik kom alleen maar weinig mensen tegen die de eerste keer geslaagd zijn en dat wil ik zo graag Er staat al een autootje op me te wachten en ik mag er nog niet in!

Wat is hier de gemiddelde aantal slagingspogingen?
"Well-behaved women seldom make history." - Laurel Thatcher Ulrich
pi_73301832
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:05 schreef DesieQ het volgende:
Ik moet over twee weken afrijden! Heb nu 20 lessen gehad en het gaat eigenlijk allemaal wel lekker. Ik kom alleen maar weinig mensen tegen die de eerste keer geslaagd zijn en dat wil ik zo graag Er staat al een autootje op me te wachten en ik mag er nog niet in!

Zó herkenbaar.Alleen ik mag op 4november afrijden...
Auto staat hier ook al voor de deur (aangeschaft i.v.m. vakantie met vrienden, ik heb m daarna overgenomen) dus ook ik wil erg graag... dus op hoop van zegen...
pi_73306020
pff ben zo chaotisch.
zie borden soms te laat, en zie soms ik dingen over het hoofd.

concentratie en zenuwachtigheid gemengd ofzo
Les: 32.5

De 13e heb ik TTT en daarna afrijden.
pi_73306420
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:05 schreef DesieQ het volgende:

Hier in 1x...
pi_73306696
ben zo blij

HEB HEM GEHAALD !!!!!!

later uitgebreider verslag....
pi_73306791
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 15:04 schreef singlemetkids het volgende:
ben zo blij

HEB HEM GEHAALD !!!!!!

Feli, veel plezier ermee... Heerlijk als je hem hebt, weer een nieuwe episode in je leven.... wat een vrijheid geeft dat roze pasje!
pi_73307427
Hallo mensen, morgen eerste rijles. Ik ga dit topic maar eens volgen
pi_73307704
quote:
ben zo blij

HEB HEM GEHAALD !!!!!!

Gefeliciteerd!
"Well-behaved women seldom make history." - Laurel Thatcher Ulrich
pi_73309109
quote:
ben zo blij

HEB HEM GEHAALD !!!!!!

gefeliciteerd

lijkt mij heerlijk gelijk het ritueel te vergeten..
achteruitkijkspiegel en over schouder kijken is in mijn opzicht vaak genoeg.
pi_73317465
hehe, tnx voor de felicitaties. Ben nu fris uit bad, heb mega spierpijn puur van de stress !

Nou mijn examen ging verre van perfect
Eerst had ik een les geboekt, maar heb toen eigenlijk amper gereden. Even iemand afgezet , toen door naar rijschool voor kop koffie en broodnodige stress nicotine.. Daarna nog even 10 min rondje gereden in de omgeving en moest ik de auto achter het cbr zetten. Nou dat ging al bar slecht...

In gebouw eerst weer stress bezoek aan toilet en toen mocht ik gelijk door naar binnen. Wel vreemd om dan ineens helemaal alleen daar naar binnen te gaan ipv dat er meerdere mensen tegelijk zijn. Eerst een uitgebreid gesprek met de examinator gehad, waarbij hij me wat probeerde op mijn gemak te stellen. Wat niet echt lukte helaas. Maar heb wel goed kunnen vertellen waar ik over struikel qua zenuwen enz. En over het eerste examen waarbij ik het gevoel had gewoon te hebben moeten slagen maar om een kul reden niet.

Maar goed, toen toch op pad. We zouden een uur !!! bijna rijden. In het begin ging het eigenlijk wel redelijk goed. Zon 15 min schat ik. Weet niet waarom maar toen sloeg ik helemaal dicht. Veel kleine fouten achterelkaar, een keer hielp hij me met mijn stuur enz..
Nadat ik verkeerd invoegde (wel op tijd gecorrigeerd) zei hij, rijdt maar weer terug naar het cbr. Ik was zo gestressed dat ik de weg niet meer wist (terwijl ik er bijna alle lessen zo heen reed) dus een tomtom die weigerde en ik ondanks tomtom nog de verkeerde route nam

Bij cbr aangekomen waren mijn benen zo aan het trillen dat ik nog amper uit de auto kon stappen.
Daar binnen gingen we zitten en vroeg hij, en wat vond je ervan.... Nou daar kwamen de waterlanders..zag het allemaal niet meer zitten en ik ga het nooit meer doen enz. Onderwijl had hij vaag iets gezegd van : met de hakken over de sloot...
Maar dat hoorde ik niet eens. Het duurde even tot het tot me doordrong dat ik geslaagd was !

Nog meer tranen hahaha.

Maar goed, heb een knuffel gekregen van mijn instructeur , de schat heeft het toch maanden volgehouden met mij en dat zegt wat !

Het besef was er nog steeds niet echt en nog steeds shaken in de auto...bij rijschool gemeld aan administratie dat ik geslaagd ben en toen gingen we iemand oppikken en daarna hebben ze mij in de stad afgezet (taart kopen ) Onderweg vertelde mijn instructeur nog dingen die ik WEL goed had gedaan en wat mij enorm heeft geholpen. Over fietsers die vaak over het hoofd gezien werden, straatjes die je makkelijk vergeet enz enz. Wat een opkikker.

Maandag mag ik dan eindelijk mijn pasje aan gaan vragen en dan kan ik dinsdag of woensdag karren (ja die 30 extra maakt nou ook niet meer uit) ga ik van de week relaxt in de omgeving in mijn up proberen te rijden en auto leren kennen en dan het weekend wat verder weg naar vrienden !!!
JIPPIE ik ben van het lessen af
pi_73321177

Zegt genoeg denk ik
ik heb hem ook gehaald

[ Bericht 1% gewijzigd door Yannick567 op 02-10-2009 22:49:17 ]
pi_73322959
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 22:32 schreef Yannick567 het volgende:

Zegt genoeg denk ik
ik heb hem ook gehaald
Ik wist het !!!

harstikke gefeliciteerd ! gelukkig hoef je nu niet meer verder en geen bnor..

pi_73328198
Gefeliciteerd!
Heb over een uurtje weer les!
pi_73329225
Allemaal gefeliciteerd!
pi_73331773
Zoh, net les gehad Meteen een hele zooi lessen ingepland. Komende 4 weken iets van 24 lessen. Dat schiet op!
pi_73333318
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 20:36 schreef singlemetkids het volgende:
Maandag mag ik dan eindelijk mijn pasje aan gaan vragen en dan kan ik dinsdag of woensdag karren
Het zou mij een veilig gevoel geven als je de komende tijd hier nog even blijft posten waar en wanneer je gaat rijden, echt betrouwbaar komt het niet over
pi_73333521
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:40 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Het zou mij een veilig gevoel geven als je de komende tijd hier nog even blijft posten waar en wanneer je gaat rijden, echt betrouwbaar komt het niet over
haha is goed hoor. gelukkig hebben de instructeur en examinator er wel vertrouwen in. Feit blijft dat ik bij een andere examinator al 2 maanden geleden geslaagd zou zijn ws. Toen reed ik nl zonder problemen. Ben ik gezakt op "ik weet wel dat je in je linker dode hoek keek maar ik kon het niet goed zien" en omdat ik iets langer heb gewacht bij een fietspad op 3 fietsers die er aan kwamen. Misschien had ik er makkelijk voorlangs gekunt maar goed, ik had geen mensen achter me en vond het veiliger hen eerst langs te laten. Hierdoor zijn echter wel de examenangsten ontstaan, die ik de eerste keer gewoon niet had. En hoe goed je ook je best doet, tegen dat soort zenuwen kan je gewoon weinig doen. Ik zei gisteren ook tegen de instructeur , normaal als ik me zo gestressed zou voelen zou ik niet eens achter het stuur kruipen ! Terwijl je met het examen gewoon niet anders kan. Maar eigenlijk is zo zenuwachtig examen doen onverantwoord.

Feitelijk heb ik meer rijervaring inmiddels dan sommige knapen die amper 18 zijn en na een spoedcursusje met mazzel de 1e keer slagen terwijl ze normaal beroerd rijden.
Het is en blijft een moment opname zo'n examen naar mijn idee kan er niemand beter oordelen of je verantwoord de weg op kunt dan je instructeur dat kan. En aangezien die er vol vertrouwen in heeft voel ik me er ook gerust op. Ik ben in elk geval een uitgepuberde volwassen vrouw met de verantwoording voor 2 prachtige dochters, dus hoef niet perse als een zot mezelf met veel snelheid, toch een slok op en snijden enz te bewijzen op de weg.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:01:00 #251
263519 PolkaDots
inevitability
pi_73342227
Nog meer mensen die vandaag op de open dag van de ANWB zijn geweest? Ik wel dus en ik heb iets van 25 minuten gereden, ging lekker Wat een mietjes die alleen maar in de simulator durfden
pi_73342262
Nee, heb mijn plasticje al. Zou me best grappig lijken trouwens om nu eens een proefles te boeken bij iemand en die dan helemaal gek maken . Gewoon niet zeggen dat je al een jaar je rijbewijs hebt en alles verneuken tot het irritante aan toe. Wegrijden met handrem, continu af laten slaan ,verkeerde versnelling, als je naar links gaat je ruitenwisser aantikken i.p.v. knipperlicht
Top 5 China producten
pi_73343450
Vandaag eerste les gehad, beetje sturen en gas bijgeven. Tof hoor, op naar les 2
pi_73347032
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:49 schreef jens007 het volgende:
Vandaag eerste les gehad, beetje sturen en gas bijgeven. Tof hoor, op naar les 2
succes ! Hoop dat je snel en goed alles oppakt zodat je zsm je rijbewijs op zak hebt.
Goh wat lijkt het lang geleden die eerste les, terwijl die in half maart pas was...
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:38:08 #255
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_73368397
Morgen theorie! Tips?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_73373665
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:38 schreef monsterd. het volgende:
Morgen theorie! Tips?
Gebruik je gezonde verstand, daar moet je al een heel eind mee kunnen komen....!
pi_73376477
quote:
Morgen theorie! Tips?
Goed leren, ennnnnnnnnnnn::
Je best doen
En dat bord met die wit-groene schuine strepen is dat aan 2 kanten autosnelweg is, en geen vrachtwagen zoals die jongen voor mij had

oja en dat vierkante bord met die auto is een AUTOWEG waar je 100 mag, dat met die 2 banen is AUTOSNELWEG waar je 120 mag

( )

succes gewenst
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:54:05 #258
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_73377439
Ook maar eens mijn theorie aangevraagd. De 15e s'ochtend mag ik op. Afgelopen week het boek doorgenomen, nu nog anderhalve week voor proefexamens, moet te doen zijn.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_73384233
quote:
Morgen theorie! Tips?
Niet te veel na denken
JA!
pi_73386302
vanmorgen gelijk om half 9 naar gemeentehuis. Die miep was nog niet wakker. Ik zei dat ik kwam om mijn rijbewijs aan te vragen, zegt ze wat voor rijbewijs. Dus b, voor auto. O maar heeft u dan wel examen gedaan ???
Ja duhhh anders kom ik toch niet langs om hem aan te vragen...Daarna vroeg ze nog een keer om mijn oude rijbewijs , die ik dus niet heb en nooit gehad heb

Toch maar een spoed aanvraag gedaan. Morgen vanaf half 10 kan ik mijn pasje ophalen ! Dus morgen, oud papier inleveren, konijnenvoer zelf halen (20kilo zakken) hooi, zaagsel enz. Alle grote dingen om maar een excuus te hebben om te rijden haha.

Heb net mijn nieuwe tomtom ge update via internet en ben leuke stemmetjes aan het downen. Hebben de kinderen ook nog lol.
  maandag 5 oktober 2009 @ 12:39:59 #261
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_73388233
quote:
Morgen theorie! Tips?

Ik heb het gehaald hoor!

5 fouten in de gevaarherkenning en 2 in de regelkennis.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_73389698
*pakt certificaat erbij*
Had nog niet gemeld hoeveel fouten ik had

gevaarherkenning: 8
verkeersregels en inzicht: 4

Achteraf gezien met de hakken over de sloot dus
  maandag 5 oktober 2009 @ 16:04:52 #263
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_73393939
Volgende week zou mijn instructeur het rijexamen aanvragen.
Zit nu op 27 lessen, elke week een les gedaan en soms een week overgeslagen.
Toch behoorlijk irritant dat mijn instructeur mensen meerdere uren per week laat rijden zodat ik vrijwel alleen op kuttijden kan. 3 weken van te voren een afspraak maken is het enige wat ik kan doen.

Trouwens, ik betaal 39 euro voor 50 minuten rijles. Ik ging naar deze rijschool met de gedachte, hier betaal ik meer -> betere kwaliteit qua les -> sneller afrijden. DUS NIET. Voordat ik daadwerkelijk kan afrijden zit ik waarschijnlijk al op de 37 lessen.

37 x 39 = 1443 euro + 210 voor examen = 1653.
Er waren zat rijscholen die les gaven voor nog geen 25 euro per uur.
Zelfs al zouden ze me oplichten door me 40 lessen te laten rijden ben je er nog goedkoper uit. Echt leren rijden doe je toch wanneer je alleen bent en in een auto zit.

Zit al te kijken voor een goedkoop autootje Volvo 440. Ik vind het een prachtauto, mensen uit mijn omgeving vinden het een ouwe lullenbak

Bak met karakter.
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_73394766
Vandaag 2e les gehad (hoewel, 2 x 2 uur totaal). Toen we bij mij thuis weg wouden rijden werden we aangesproken door een gast, hij wist niet hoe hij bij de snelweg moest komen i.v.m. afzettingen. Zei de instructeur dat hij maar achter ons aan moest rijden!. Bij de afslag naar de snelweg rechtdoor dus mocht al meteen op een 80-weg rijden
Niet wat snel voor een 2e keer? Nja nu dus ook wat toeval. Hij vertrouwde mij het wel toe iig
pi_73394817
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:04 schreef Biefstuk het volgende:
Toch behoorlijk irritant dat mijn instructeur mensen meerdere uren per week laat rijden zodat ik vrijwel alleen op kuttijden kan. 3 weken van te voren een afspraak maken is het enige wat ik kan doen.

Trouwens, ik betaal 39 euro voor 50 minuten rijles. Ik ging naar deze rijschool met de gedachte, hier betaal ik meer -> betere kwaliteit qua les -> sneller afrijden. DUS NIET. Voordat ik daadwerkelijk kan afrijden zit ik waarschijnlijk al op de 37 lessen.

37 x 39 = 1443 euro + 210 voor examen = 1653.
Er waren zat rijscholen die les gaven voor nog geen 25 euro per uur.
Zelfs al zouden ze me oplichten door me 40 lessen te laten rijden ben je er nog goedkoper uit. Echt leren rijden doe je toch wanneer je alleen bent en in een auto zit.

Zit al te kijken voor een goedkoop autootje Volvo 440. Ik vind het een prachtauto, mensen uit mijn omgeving vinden het een ouwe lullenbak

[ afbeelding ]

Bak met karakter.
Euh, op de kentekenplaat staat Mercedes
  maandag 5 oktober 2009 @ 16:40:01 #266
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_73395032
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:33 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Euh, op de kentekenplaat staat Mercedes
Heb ik ook maar van internet Het blijft een volvo 440
En de eerst les ging ik ook gelijk de snelweg op. Hoefde alleen te sturen maar was best eng
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_73395600
En het roze pasje is ein-de-lijk aangevraagd
pi_73397424
quote:

[ afbeelding ]

Bak met karakter.
Ach boeie, dat zeiden een aantal (oude lullen ) in mijn omgeving ook toen ik mijn V40 kocht.
Dit overigens voor een gezamenlijke vakantie, waarna ik de auto zou overnemen, vandaar dat ik m'n auto al heb vóór mn rijbewijs (Het rijbewijs liet wat langer op zich wachten dan een tijdje geleden gepland )

Het zijn gewoon betrouwbare autootjes en goed betaalbaar, met een groot comfort en vaak best wat luxe...
Ik ben er in ieder geval blij mee... dus als jij het een prachtauto vind.... gewoon doen
pi_73398325
vandaag met een vriendin mijn auto gaan voltanken. 3 weken geleden had ik mijn renault al gekocht maar dus nog geen meter in gereden.
Komen we thuis dacht ik al, wat stinkt hij...
Na half uurtje vertrekt mijn vriendin en komt gelijk terug lopen, hij stinkt nu wel heel erg.
Dus ik kijk onder de auto, blijkt hij flink benzine te lekker ......
heb hem nu dus weer bij de garage waar ik hem gekocht heb. De baas was er niet maar die monteur maakte een opmerking van, dat heb je met oudere autos...
dus ik eroverheen, ja maar ik heb er nog geen meter mee gereden want ik krijg morgen pas mijn pasje en is de eerste keer dat ik tank sinds aankoop.....

Morgen ga ik heen te kijken hoe het ervoor staat...
pi_73398395
quote:

toch is 40 UUR lessen het gemiddelde aantal wat je nodig hebt om je rijbewijs te halen !
Dus met 37 lessen zou je er helemaal niet slecht gedaan mee hebben. Want met die 50 min zit je dan nog niet eens aan 31 volle lesuren.Misschien zo dat de instructeur vind dat je echt wat meer les nodig hebt voordat je toe bent aan je examen ?
  maandag 5 oktober 2009 @ 18:49:11 #271
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_73399205
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:22 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

toch is 40 UUR lessen het gemiddelde aantal wat je nodig hebt om je rijbewijs te halen !
Dus met 37 lessen zou je er helemaal niet slecht gedaan mee hebben. Want met die 50 min zit je dan nog niet eens aan 31 volle lesuren.Misschien zo dat de instructeur vind dat je echt wat meer les nodig hebt voordat je toe bent aan je examen ?
Uiteraard beslist hij wanneer ik er klaar voor bent. Maar op mijn 15e rijles had ik de auto volledig onder controle, dat zei hij ook. Alleen moesten we wat aan het kijken doen. Nu heb ik zo'n 10 lessen gehad met minuscule foutjes. Denk aan iets te hard rijden en hele drukke kruispunten. De afgelopen lessen heb ik geen 1 keer gehoord dat ik iets moest verbeteren. Na 50 minuten gereden te hebben -> volgende klant ophalen -> thuis gebracht worden -> klaar.

Maarja, hopelijk haal ik hem in 1x anders moet ik naast 200 euro ook nog eens een paar lessen erbij nemen

quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:50 schreef Dennis121 het volgende:

[..]

Ach boeie, dat zeiden een aantal (oude lullen ) in mijn omgeving ook toen ik mijn V40 kocht.
Dit overigens voor een gezamenlijke vakantie, waarna ik de auto zou overnemen, vandaar dat ik m'n auto al heb vóór mn rijbewijs (Het rijbewijs liet wat langer op zich wachten dan een tijdje geleden gepland )

Het zijn gewoon betrouwbare autootjes en goed betaalbaar, met een groot comfort en vaak best wat luxe...
Ik ben er in ieder geval blij mee... dus als jij het een prachtauto vind.... gewoon doen
Ik vind het inderdaad een bak met luxe en bovenal niet duur
pi_73400179
ik dacht eerst ook zoveel lessen, dan examen en rijden maar. Maar nu 3 examens later en pas mijn pasje weet ik beter. Hoop voor je dat je spoedig je rijexamen zal mogen doen en slaagt.
pi_73403847
Maar even een TVPtje want binnenkort ben ik ook aan de beurt. Lijkt me erg leuk om te gaan rijden!
There are only 151 Pokémon.
  maandag 5 oktober 2009 @ 20:38:13 #274
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_73403941
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:15 schreef singlemetkids het volgende:
ik dacht eerst ook zoveel lessen, dan examen en rijden maar. Maar nu 3 examens later en pas mijn pasje weet ik beter. Hoop voor je dat je spoedig je rijexamen zal mogen doen en slaagt.
Wat ging er allemaal fout dan ?
  maandag 5 oktober 2009 @ 20:38:47 #275
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_73403978
Wat me trouwens wel opvalt, veel leerlingen in lesauto's trekken zo langzaam op Daar erger ik me nu al aan
pi_73405249
Moet ook wel Denk niet dat de examinator erg positief is als je met plankgas en hoge toeren wegscheurt!
pi_73405322
Woesj, nog iets meer dan een maand en dan mag ik eindelijk lessen! Kan echt nieeeet meer wachten. Gelukkig staat mijn praktijkexamen ook al vast, nu ik die verhalen hoor dat mensen van hun instructeur nog niet op mogen... Ik móet op op 30 november van m'n instructeur hehe.

Rij nog steeds 1x per week terug van m'n werk, en dat gaat hartstikke lekker. Dus hoop dat 't net zo goed gaat bij m'n rijlessen binnenkort!
pi_73406046
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:08 schreef Bhuddy het volgende:
Woesj, nog iets meer dan een maand en dan mag ik eindelijk lessen! Kan echt nieeeet meer wachten. Gelukkig staat mijn praktijkexamen ook al vast, nu ik die verhalen hoor dat mensen van hun instructeur nog niet op mogen... Ik móet op op 30 november van m'n instructeur hehe.

Rij nog steeds 1x per week terug van m'n werk, en dat gaat hartstikke lekker. Dus hoop dat 't net zo goed gaat bij m'n rijlessen binnenkort!
Mag niet hč!
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:35:01 #279
263519 PolkaDots
inevitability
pi_73406706
Wow ik belde vanmiddag naar de rijschool die ik heb uitgekozen en ik kan aanstaande woensdag beginnen Spanneeeend!
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:37:08 #280
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_73406823
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:07 schreef GuitarJJ het volgende:
Moet ook wel Denk niet dat de examinator erg positief is als je met plankgas en hoge toeren wegscheurt!
Nee dat is weer het andere uiterste
pi_73407542
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:08 schreef Bhuddy het volgende:

mag toch hopen dat er wat joeten meelezen hier. Sorry hoor maar vind het ronduit belachelijk wat jij steeds flikt door vast te rijden met je 17e. Nu maar hopen dat je vlak na je 18e gepakt wordt zodat je een flinke ontzegging krijgt en voorlopig je lessen kan shaken.
Zo moeilijk ben je niet te achterhalen op internet...
pi_73407673
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:51 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

mag toch hopen dat er wat joeten meelezen hier. Sorry hoor maar vind het ronduit belachelijk wat jij steeds flikt door vast te rijden met je 17e. Nu maar hopen dat je vlak na je 18e gepakt wordt zodat je een flinke ontzegging krijgt en voorlopig je lessen kan shaken.
Sja dat is een (groot) risico wat mijn vader en ik nemen en hebben genomen. Nu ga ik wel minderen, want 't duurt toch niet zo lang meer. Heb wel redelijk wat ervaring nu dus dat scheelt gewoon in de kosten, feit. Dat ik vlak na m'n 18e (13 november jarig) gepakt wordt gaat niet lukken, want dan rij ik gewoon in een lesauto, niet meer in onze eigen auto zonder rijbewijs. Totdat ik 18 ben is mijn vader verantwoordelijk en kan ik geen rijontzegging krijgen.. 30 november praktijkexamen en daarna kan ik hopelijk legaal zelf rijden

[ Bericht 11% gewijzigd door Bhuddy op 05-10-2009 22:05:57 ]
pi_73409443
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:51 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

pi_73414964
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:54 schreef Bhuddy het volgende:

[..]

Sja dat is een (groot) risico wat mijn vader en ik nemen en hebben genomen. Nu ga ik wel minderen, want 't duurt toch niet zo lang meer. Heb wel redelijk wat ervaring nu dus dat scheelt gewoon in de kosten, feit. Dat ik vlak na m'n 18e (13 november jarig) gepakt wordt gaat niet lukken, want dan rij ik gewoon in een lesauto, niet meer in onze eigen auto zonder rijbewijs. Totdat ik 18 ben is mijn vader verantwoordelijk en kan ik geen rijontzegging krijgen.. 30 november praktijkexamen en daarna kan ik hopelijk legaal zelf rijden
wakker worden ?! Denk je nou echt dat als jij iemand op je 17e op weg naar huis doodrijdt dat je vader verantwoordelijk is ?
Dan wordt het echt tijd dat je eens gaat rondvragen wat voor consequenties dit voor jou kan hebben...
pi_73414969
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:36 schreef Knuks het volgende:

[..]

ben benieuwd of je ook zo kotst op het moment dat hij je moeder/vader/zusje/broer ofzo doodrijdt !
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:33:03 #286
263519 PolkaDots
inevitability
pi_73416557
Ik begin dus woensdag met lessen, mag ik ook in de OP?
pi_73419329
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 07:45 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

ben benieuwd of je ook zo kotst op het moment dat hij je moeder/vader/zusje/broer ofzo doodrijdt !
Houd je smoel man.
Alsof jij nu zo verantwoord rijdt omdat je met de hakken over de sloot je papiertje hebt gehaald.
Dat maakt je echt geen beter chauffeur.
pi_73419368
Je mag gewoon niet op de openbare weg rijden als je 17 bent of geen rijbewijs hebt. Je bent dan niet alleen een gevaar voor jezelf, maar voor iedereen. Doe het gewoon niet, ook al denk je dat je al geweldig kunt rijden.
There are only 151 Pokémon.
pi_73419381
ik quote deze even uit een andere topic.
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 09:49 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Vind ik niet, ik was het in ieder geval niet gewend, en er zit wel degelijk een verschil in Benzine en Diesel [ afbeelding ]
iemand een idee?
pi_73419852
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:36 schreef fespo het volgende:
ik quote deze even uit een andere topic.
[..]

iemand een idee?
Idee? Ja een benzine rijdt lastiger dan een diesel.
Een benzine kan eerder afslaan.
Maar eenmaal eraan gewend komt het wel goed neem ik aan.
pi_73420793
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:34 schreef Knuks het volgende:

[..]

Houd je smoel man.
Alsof jij nu zo verantwoord rijdt omdat je met de hakken over de sloot je papiertje hebt gehaald.
Dat maakt je echt geen beter chauffeur.
a ben ik een vrouw en heb gewoon een mond. B had ik het niet over jou verder toch ? Of rijdt je ook lekker rond zonder rijbewijs, rijles ed ?
Verantwoord rondrijden, tja, ik weet wel zeker dat ik verantwoorder rond rijdt dan hem. Want als ik brokken maak ben ik wel verzekerd ! En hij is totaal niet verzekerd , strafbaar ed.

Daarnaast ben ik 35, heb het al die jaren ook volgehouden hoor zonder auto te rijden , ben moeder van 2 kinderen waarvoor ik verantwoordelijk ben dus zal echt wel voorzichtig zijn in het verkeer. Op het moment dat hij (of een ander zonder rijbewijs) een van mijn dochtertjes zou doodrijden hebben ze toch echt een mega groot probleem. Want dan rust ik niet tot het recht in elk geval zegeviert...

Je kan nog zo'n grote mond hebben , maar het feit dat jullie niet openstaan voor de mening van mensen die zeggen dat het gewoon stom is om te rijden zonder rijbewijs (zelfde geld meestal voor alcoholisten in het verkeer die kunnen ook niet tegen die kritieken) bewijst alleen al dat jullie nog niet toe zijn aan een rijbewijs. Ga eerst maar uitpuberen.
pi_73420820
Zullen we het wel even gezellig houden?

Vind het nog steeds belachelijk dat je 5 dagen moet wachten en 30 euro extra moet betalen voor een spoedaanvraag
pi_73420986
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 12:32 schreef Yannick567 het volgende:
Zullen we het wel even gezellig houden?

Vind het nog steeds belachelijk dat je 5 dagen moet wachten en 30 euro extra moet betalen voor een spoedaanvraag
heb mijn pasje net opgehaald ! Kan alleen nu dus niet rijden want benzine tank bleek bij een naad te lekken. Auto staat bij de garage en wordt andere tank ingezet.
pi_73421405
Heb geen spoedaanvraag gedaan, als ik dat gedaan had was hij er bij mij pas morgen geweest. Ik heb toch nog geen voiture dus dan wacht ik die paar dagen extra wel
pi_73422241
Even tvp, nou al 2 keer gezakt.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_73422333
Vandaag eerste boete na een jaar in het bezit te zijn van het rijbewijs. Na correctie 4km/h te hard
Top 5 China producten
pi_73423070
nog een vraagje
hoe wordt je beoordeelt of je medisch geschikt bent voor een rijbewijs?
en dan voornamelijk geestelijk en niet lichamelijk.

dit staat namelijk op cbr.nl
Een Verklaring van geschiktheid krijgt u als u voldoet aan de eisen voor geestelijke en lichamelijke gezondheid die de overheid aan rijbewijshouders stelt. Veilig aan het verkeer kunnen deelnemen staat daarbij voorop. Het CBR beoordeelt of u medisch geschikt bent.

Op verschillende momenten kunt u in aanraking komen met de afdeling medische zaken of vorderingen van het CBR. Dit kan zijn als u een rijbewijs aanvraagt of uw rijbewijs moet vernieuwen. Maar ook als uw medische toestand is gewijzigd of het rijbewijs is gevorderd. Alle informatie hierover vindt u in dit hoofdstuk.
pi_73423140
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:52 schreef fespo het volgende:
nog een vraagje
hoe wordt je beoordeelt of je medisch geschikt bent voor een rijbewijs?
en dan voornamelijk geestelijk en niet lichamelijk.

dit staat namelijk op cbr.nl
Een Verklaring van geschiktheid krijgt u als u voldoet aan de eisen voor geestelijke en lichamelijke gezondheid die de overheid aan rijbewijshouders stelt. Veilig aan het verkeer kunnen deelnemen staat daarbij voorop. Het CBR beoordeelt of u medisch geschikt bent.

Op verschillende momenten kunt u in aanraking komen met de afdeling medische zaken of vorderingen van het CBR. Dit kan zijn als u een rijbewijs aanvraagt of uw rijbewijs moet vernieuwen. Maar ook als uw medische toestand is gewijzigd of het rijbewijs is gevorderd. Alle informatie hierover vindt u in dit hoofdstuk.
Ze laten je een kenteken lezen van iets van 15 meter afstand Verder heb ik er niks van gemerkt
Top 5 China producten
pi_73423418
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 12:30 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

a ben ik een vrouw en heb gewoon een mond. B had ik het niet over jou verder toch ? Of rijdt je ook lekker rond zonder rijbewijs, rijles ed ?
Verantwoord rondrijden, tja, ik weet wel zeker dat ik verantwoorder rond rijdt dan hem. Want als ik brokken maak ben ik wel verzekerd ! En hij is totaal niet verzekerd , strafbaar ed.

Daarnaast ben ik 35, heb het al die jaren ook volgehouden hoor zonder auto te rijden , ben moeder van 2 kinderen waarvoor ik verantwoordelijk ben dus zal echt wel voorzichtig zijn in het verkeer. Op het moment dat hij (of een ander zonder rijbewijs) een van mijn dochtertjes zou doodrijden hebben ze toch echt een mega groot probleem. Want dan rust ik niet tot het recht in elk geval zegeviert...

Je kan nog zo'n grote mond hebben , maar het feit dat jullie niet openstaan voor de mening van mensen die zeggen dat het gewoon stom is om te rijden zonder rijbewijs (zelfde geld meestal voor alcoholisten in het verkeer die kunnen ook niet tegen die kritieken) bewijst alleen al dat jullie nog niet toe zijn aan een rijbewijs. Ga eerst maar uitpuberen.
je hoeft echt niet elke keer er bij te halen dat je moeder van 2 kinderen bent hoor. dat heb je nu al wel zeker 3 keer gepost.
pi_73424265
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 07:44 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

wakker worden ?! Denk je nou echt dat als jij iemand op je 17e op weg naar huis doodrijdt dat je vader verantwoordelijk is ?
Dan wordt het echt tijd dat je eens gaat rondvragen wat voor consequenties dit voor jou kan hebben...
Wettelijk gezien is het mijn vaders verantwoordelijkheid. Voor mij heeft dit als consequentie mocht ik iemand aanrijden dat ik dan een lening moet afbetalen (officieel mijn vader, maar dan betaal ik die af). Het is idd niet slim wat we doen, maar goed, dat is het risico en dat neem ik Als ik iemand doodrijdt dan loop ik daar m'n hele leven mee, I know. Ik rijd niet fantastisch, maar ik ben al wel zo ver dat ik snel genoeg op m'n rem kan trappen in een noodsituatie en dat ik die noodsituatie ook snel genoeg kan herkennen. Ik rijd altijd (als het kan) ver (10%) onder de maximum snelheid, dat maakt 't nog wat overzichtelijker.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:35:35 #301
263519 PolkaDots
inevitability
pi_73424475
Ik heb ook wel eens stiekem gereden zonder rijbewijs hoor (over landwegen). En ik weet zeker dat er heel veel mensen zijn die dat gedaan hebben. Alleen bij de meeste gaat het om een paar keer en niet structureel iedere week en dan ook nog eens door de bewoonde wereld. Dan loop je uiteraard meer risico, en je brengt anderen in gevaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')