abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72742983
Echt asociaal ^^ maar goed, die mensen bestaan ook..

Nog 59 dagen
pi_72743206
hoelang deden jullie erover om fatsoenlijk weg te kunnen rijden?
na 2 lessen een beetje aankloten en ik denk veel hulp van de intructeur ging het nog niet super.
maar net 10min in pa zijn auto en ik snap het eindelijk.
niet te weinig gas en als je gaat rollen koppeling even stil houden.
pi_72743418
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:28 schreef fespo het volgende:
hoelang deden jullie erover om fatsoenlijk weg te kunnen rijden?
na 2 lessen een beetje aankloten en ik denk veel hulp van de intructeur ging het nog niet super.
maar net 10min in pa zijn auto en ik snap het eindelijk.
niet te weinig gas en als je gaat rollen koppeling even stil houden.
Het beste is het te leren ZONDER gas te geven (bij diesel en benzine!), het kan echt. Zo krijg je echt de feeling met de koppeling. Pas daarna voeg je gas bij om vlotter weg te rijden, dat is dan een eitje.
pi_72744773
dan neem ik aan gas geven als je begint te rollen en de koppeling half open hebt staan?
pi_72748408
Nee, gewoon koppeling helemaal loslaten (dan rol je constant) en dán pas gas geven. Dat betekent dus extra langzaam de koppeling op laten komen. Na een tijdje hoef je dit niet langzaam meer te doen, behalve rond het aangrijpingspunt. In de file heerlijk zonder rechtervoet

[ Bericht 44% gewijzigd door Bhuddy op 14-09-2009 22:55:11 ]
pi_72749052
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:49 schreef Bhuddy het volgende:
Nee, gewoon koppeling helemaal loslaten (dan rol je constant) en dán pas gas geven. Dat betekent dus extra langzaam de koppeling op laten komen. Na een tijdje hoef je dit niet langzaam meer te doen, behalve rond het aangrijpingspunt. In de file heerlijk zonder rechtervoet
In de file leer je 't heel goed...
Morgen 7.50 les.. 15+16e
x
pi_72749328
Succes! Hoe gaat het met je lessen nu?
pi_72750429
quote:
Op maandag 14 september 2009 23:03 schreef Bhuddy het volgende:
Succes! Hoe gaat het met je lessen nu?
Opzich wel goed/redelijk, ik had laatst een andere instructeur en die zei dat ik wel op schema zat en er wel vertrouwen in had dat 't goed komt . Hopelijk morgen ook.. soort tussen meting dus wordt leuk!

Moet maar eens aan theorie beginnen
x
pi_72750510
Bijna jarig!
Morgenochtend om 07.50 1e les
pi_72754101
veel succes met je eerste les guitar en nog van harte gefeliciteerd !!!
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_72758163
fuck.. in totaal 50(*50min) lessen nodig
Ik doe altijd blokuur (2*50min) per week, dat ga ik nu wel ff ophogen naar 2/3/4x per week anders duurt het me allemaal net iets te lang.

Hoeveel hebben jullie gehad?
x
pi_72758292
Heeft je instructeur dat gezegd ?
pi_72758316
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 09:57 schreef Bhuddy het volgende:
Heeft je instructeur dat gezegd ?
Hoeveel ik er nog moet? jep
Ik lees overigens dat 40 beetje gemiddeld is (60min).. valt dan wel weer mee?

Ik kan alleen statistieken vinden over examen slagingspercentage
x
pi_72758490
Gemiddeld is rond de 30-40 lessen volgens mij..

@Guitar: gefeliciteerd en succes vandaag!
pi_72758629
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:07 schreef Bhuddy het volgende:

@Guitar: gefeliciteerd en succes vandaag!
Het zit er al weer op

Was wel lachen! Moest meteen door heel Apeldoorn rijden. Schakelen stelt niks voor vind ik. Hij heeft ook nauwelijks moeten ingrijpen (heel af en toe eens de koppeling omdat ik hem te snel losliet, verder is ie 2 keer afgeslagen). Heb al zin in de volgende keer
pi_72758848
Goedzo! Al een schatting van hoeveel lessen je nodig hebt?
pi_72758933
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:20 schreef Bhuddy het volgende:
Goedzo! Al een schatting van hoeveel lessen je nodig hebt?
38 lessen 1 uur (of dus 46 van 50 minuten)
pi_72759009
Wat wel irritant is, is dat ik soms met mijn voet blijf haken bij de koppeling. Als ik hem wil oplaten zit mijn voet zegmaar vast Weet niet of dit komt dat de stoel te ver naar voren staat (heb lange benen) of dat ik teveel 'voet' op het pedaal zet.
pi_72759762
Mijn voet blijft wel eens achter zo'n matje op de grond haken. Heel irritant.

Vrijdag examen
pi_72760336
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:12 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Het zit er al weer op

Was wel lachen! Moest meteen door heel Apeldoorn rijden. Schakelen stelt niks voor vind ik. Hij heeft ook nauwelijks moeten ingrijpen (heel af en toe eens de koppeling omdat ik hem te snel losliet, verder is ie 2 keer afgeslagen). Heb al zin in de volgende keer
hahaha zo kwam ik ook van mijn eerste les vandaan !
Maar wees niet te euforisch !!!
Vandaag heeft hij je ws nog ontzettend veel geholpen met koppeling en gasgeven. Merk je amper wat van de eerste keren. Maar je gaat vast nog wel schelden op die auto...

Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_72798831
Hebben jullie dat trouwens ook he? Ik heb straks om 18.00 uur mijn 31e les en ik ben het echt zat..
In het begin zat ik ook helemaal zo van ' rijden! , en nu is het meer Oh ja.. rijden.. ..
pi_72799284
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:32 schreef Bhuddy het volgende:
Het beste is het te leren ZONDER gas te geven (bij diesel en benzine!), het kan echt. Zo krijg je echt de feeling met de koppeling. Pas daarna voeg je gas bij om vlotter weg te rijden, dat is dan een eitje.
Het kan echt, maar dan gaat mijn auto echt 10 minuten er over doen om op snelheid te komen, maar bij de lesauto's kan het inderdaad prima zonder gas te geven. Maar als je straks een auto hebt denk je er niet meer over na eigenlijk. Net als met fietsen.
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:07 schreef Bhuddy het volgende:
Inderdaad, 50 lessen vind ik vrij veel, maar mijn broer had er 90 nodig
Zelf heb ik 34 lessen gehad voordat ik slaagde, maar ben ook een groot rijwonder en goede coureur
pi_72812742
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:46 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Het kan echt, maar dan gaat mijn auto echt 10 minuten er over doen om op snelheid te komen, maar bij de lesauto's kan het inderdaad prima zonder gas te geven. Maar als je straks een auto hebt denk je er niet meer over na eigenlijk. Net als met fietsen.
[..]
Hoezo 10 minuten over doen om op snelheid te komen? Als je puur op de koppeling rijdt hoef je niet op snelheid te komen, alleen maar rollen... Dat kost geen 10 minuten Wij hebben een Corolla met een 1.4 motor (97pk op 1250 kg), en zelfs daar lukt het mee. Zonder gas geven wegrijden kan bijna iedere moderne auto. En dat duurt niet lang, is een kwestie van je koppeling gedoseerd los laten
pi_72831076
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:33 schreef Bhuddy het volgende:
Wij hebben een Corolla met een 1.4 motor (97pk op 1250 kg), en zelfs daar lukt het mee.
Met mjin 1.3 motortje in de suzuki wagon lukt het niet lekker, het moment tussen op gang komen en afslaan is te klein zeg maar. Theoretisch zal het kunnen, maar je moet ook op de weg en het verkeer letten en dan heb je hem lastig onder conrole als je geen gas gebruikt en hij vertrekt echt traaaaaagggggg als ik het doe (met gas geven erbij is het ook niet de snelste optrekker). Je moet ook erg gedoseerd gas geven in zijn 1 omdat die ook erg erg fel is, het is even wennen als je op een heuveltje staat.

Ik ben dez nu gewend, maar als ik nu in een diesel ga rijden (bijv. een vw golf bluemotion 1.9 tdi van het werk) slaat hij altijd 1 of 2 keer af voordat ik weg ben omdat het echt zo anders is. Daar laat je de koppeling opkomen en hij schiet al weg. Maar daar wen je ook weer vrij snel aan.

Gelukkig mag iedereen examen doen in zijn/haar lesauto en dat optrekken is niet zo heel lastig meer nadat je bijna examen mag doen.
pi_72836032
willempje even ter info, waarom slaat hij dan af als je Diesel rijdt?
je gaat dan toch sneller weg dus hoe kan hij dan afslaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')