Het beste is het te leren ZONDER gas te geven (bij diesel en benzine!), het kan echt. Zo krijg je echt de feeling met de koppeling. Pas daarna voeg je gas bij om vlotter weg te rijden, dat is dan een eitje.quote:Op maandag 14 september 2009 21:28 schreef fespo het volgende:
hoelang deden jullie erover om fatsoenlijk weg te kunnen rijden?
na 2 lessen een beetje aankloten en ik denk veel hulp van de intructeur ging het nog niet super.
maar net 10min in pa zijn auto en ik snap het eindelijk.
niet te weinig gas en als je gaat rollen koppeling even stil houden.
In de file leer je 't heel goed...quote:Op maandag 14 september 2009 22:49 schreef Bhuddy het volgende:
Nee, gewoon koppeling helemaal loslaten (dan rol je constant) en dán pas gas geven. Dat betekent dus extra langzaam de koppeling op laten komen. Na een tijdje hoef je dit niet langzaam meer te doen, behalve rond het aangrijpingspunt. In de file heerlijk zonder rechtervoet![]()
Opzich wel goed/redelijk, ik had laatst een andere instructeur en die zei dat ik wel op schema zat en er wel vertrouwen in had dat 't goed komtquote:Op maandag 14 september 2009 23:03 schreef Bhuddy het volgende:
Succes! Hoe gaat het met je lessen nu?
Hoeveel ik er nog moet? jepquote:Op dinsdag 15 september 2009 09:57 schreef Bhuddy het volgende:
Heeft je instructeur dat gezegd ?
Het zit er al weer opquote:Op dinsdag 15 september 2009 10:07 schreef Bhuddy het volgende:
Gemiddeld is rond de 30-40 lessen volgens mij..
@Guitar: gefeliciteerd en succes vandaag!
38 lessen 1 uur (of dus 46 van 50 minuten)quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:20 schreef Bhuddy het volgende:
Goedzo! Al een schatting van hoeveel lessen je nodig hebt?
hahaha zo kwam ik ook van mijn eerste les vandaan !quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:12 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Het zit er al weer op
Was wel lachen! Moest meteen door heel Apeldoorn rijden. Schakelen stelt niks voor vind ik. Hij heeft ook nauwelijks moeten ingrijpen (heel af en toe eens de koppeling omdat ik hem te snel losliet, verder is ie 2 keer afgeslagen). Heb al zin in de volgende keer
Het kan echt, maar dan gaat mijn auto echt 10 minuten er over doen om op snelheid te komen, maar bij de lesauto's kan het inderdaad prima zonder gas te geven. Maar als je straks een auto hebt denk je er niet meer over na eigenlijk. Net als met fietsen.quote:Op maandag 14 september 2009 21:32 schreef Bhuddy het volgende:
Het beste is het te leren ZONDER gas te geven (bij diesel en benzine!), het kan echt. Zo krijg je echt de feeling met de koppeling. Pas daarna voeg je gas bij om vlotter weg te rijden, dat is dan een eitje.
Inderdaad, 50 lessen vind ik vrij veel, maar mijn broer had er 90 nodigquote:Op dinsdag 15 september 2009 10:07 schreef Bhuddy het volgende:
Gemiddeld is rond de 30-40 lessen volgens mij..
Hoezo 10 minuten over doen om op snelheid te komen? Als je puur op de koppeling rijdt hoef je niet op snelheid te komen, alleen maar rollen... Dat kost geen 10 minutenquote:Op woensdag 16 september 2009 12:46 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Het kan echt, maar dan gaat mijn auto echt 10 minuten er over doen om op snelheid te komen, maar bij de lesauto's kan het inderdaad prima zonder gas te geven. Maar als je straks een auto hebt denk je er niet meer over na eigenlijk. Net als met fietsen.
[..]
Met mjin 1.3 motortje in de suzuki wagon lukt het niet lekker, het moment tussen op gang komen en afslaan is te klein zeg maar. Theoretisch zal het kunnen, maar je moet ook op de weg en het verkeer letten en dan heb je hem lastig onder conrole als je geen gas gebruikt en hij vertrekt echt traaaaaagggggg als ik het doe (met gas geven erbij is het ook niet de snelste optrekker). Je moet ook erg gedoseerd gas geven in zijn 1 omdat die ook erg erg fel is, het is even wennen als je op een heuveltje staat.quote:Op woensdag 16 september 2009 18:33 schreef Bhuddy het volgende:
Wij hebben een Corolla met een 1.4 motor (97pk op 1250 kg), en zelfs daar lukt het mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |