abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:47:40 #226
98259 mstr
Een jonge God!
pi_73278863
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:36 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Vanmiddag helemaal leuk, ongeluk op het fietspad gebeurd, ambulances en politieauto's overal en allemaal mensen over de snelweg aan het rennen en ik kom eraan met 100... gelukkig niet druk, maar mijn god, dat soort dingen kwam ik tijdens de rijlessen nooit tegen.

Die alarmlichten gelijk aan inderdaad, dat is me trouwens nooit verteld tijdens de rijlessen dat dat verstandig is. Dus wel handig om hier duidelijk neer te zetten. In Duitsland zag ik dat voor het eerst, het is daar heel normaal om te doen als er opeens een opstopping is.

Ben wel benieuwd of de lessers op dit moment dat leren of dat het standaard is dat ze dat niet vertellen.
Het is geen regel, dus wordt het je niet snel geleerd.
pi_73281735
in Duitsland is het volgens mij verplicht als je aansluit bij een file of er een opstopping door ongeval ineens komt je de alarmlichten aan zet. In nederland niet dacht ik
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_73282662
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:36 schreef willempjewever het volgende:

[..]
Die alarmlichten gelijk aan inderdaad, dat is me trouwens nooit verteld tijdens de rijlessen dat dat verstandig is. Dus wel handig om hier duidelijk neer te zetten. In Duitsland zag ik dat voor het eerst, het is daar heel normaal om te doen als er opeens een opstopping is.

Ben wel benieuwd of de lessers op dit moment dat leren of dat het standaard is dat ze dat niet vertellen.
Op sommige nieuwe autos gaan de remlichten knipperen bij hard remmen, als je knipperende lichten in de verte ziet ga je kijken wat er aan de hand is. Maar het aanzetten van de alarmlichten zie je heel vaak hoor, en waarom niet.. hoe vroeger je achterop komend verkeer laat weten dat er iets aan de hand is, hoe groter de kans dat ze optijd reageren, wat jou veiligheid dus ten goede komt.

Nog een tip.. heuvels op de snelweg (bij voorbeeld de a44 is een mooi voorbeeld) daar heb je een viaduct, en 2km verderop een brug welke wel eens open gaat. Is het 'druk' op de weg, neem dan altijd meer afstand tot je voorligger op zo'n heuvel, want als er achter die heuvel ineens file staat schrik je je kapot. Rijd er een oud autotje achter je zonder abs, kun jij misschien nog wel een noodstop maken, maar als je dan van achter aangereden word schiet je daar weinig mee op.

*edit* nou zijn heuvels sowieso niet iets wat je met rijlessen veel tegenkomt, er schuilt wel een gevaar in. Enige voorbeeld wat ik daar van weet zit in een vrij lang youtube filmpje, op 7:50 rest van het filmpje is wat minder gezellig.. dus houd motorrijders in de gaten (ook als je in de file 'even' langs een rij autos wil kijken en iets naar rechts opschuift.. altijd spiegelen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Robin__ op 01-10-2009 19:22:43 ]
  FOK!fotograaf donderdag 1 oktober 2009 @ 19:42:05 #229
145146 Andyy
pi_73283811
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:36 schreef singlemetkids het volgende:
in Duitsland is het volgens mij verplicht als je aansluit bij een file of er een opstopping door ongeval ineens komt je de alarmlichten aan zet. In nederland niet dacht ik
Is het verplicht?
Ik dacht dat ze gewoon sociaal waren op dat gebied
pi_73284909
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 19:42 schreef Andyy het volgende:

[..]

Is het verplicht?
Ik dacht dat ze gewoon sociaal waren op dat gebied
Geen idee.. lijkt me moeilijk te controleren, als jij zelf vol een noodstop aan het maken ben nemen ze je het heus niet kwalijk dat je daar eventjes geen tijd voor heb. Goede gewoonte om dat gewoon te doen.
pi_73296640
ook handig om te doen

heb je rijles om half 10, vergeet je een afhaalplek af te spreken. En de enige dag dat de rijschool pas na 9:30 opengaat is dus die dag...

gaat goed..
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:00:12 #232
205614 Vono
Insert gay motivational quote
pi_73296902
Ben zo blij dat ik mijn rijbewijs heb gehaald... gelukkig nooit meer dat achterlijk overdreven spiegelen... DEC 2008 gehaald
pi_73297512
Zo, 9 uur eruit, gedoucht, gegeten, nog 2 lesjes en dan afrijden...
pi_73299752
Ik moet over twee weken afrijden! Heb nu 20 lessen gehad en het gaat eigenlijk allemaal wel lekker. Ik kom alleen maar weinig mensen tegen die de eerste keer geslaagd zijn en dat wil ik zo graag Er staat al een autootje op me te wachten en ik mag er nog niet in!

Wat is hier de gemiddelde aantal slagingspogingen?
"Well-behaved women seldom make history." - Laurel Thatcher Ulrich
pi_73301832
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:05 schreef DesieQ het volgende:
Ik moet over twee weken afrijden! Heb nu 20 lessen gehad en het gaat eigenlijk allemaal wel lekker. Ik kom alleen maar weinig mensen tegen die de eerste keer geslaagd zijn en dat wil ik zo graag Er staat al een autootje op me te wachten en ik mag er nog niet in!

Zó herkenbaar.Alleen ik mag op 4november afrijden...
Auto staat hier ook al voor de deur (aangeschaft i.v.m. vakantie met vrienden, ik heb m daarna overgenomen) dus ook ik wil erg graag... dus op hoop van zegen...
pi_73306020
pff ben zo chaotisch.
zie borden soms te laat, en zie soms ik dingen over het hoofd.

concentratie en zenuwachtigheid gemengd ofzo
Les: 32.5

De 13e heb ik TTT en daarna afrijden.
Puur zonder Vuur in de Natuur.
pi_73306420
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:05 schreef DesieQ het volgende:

Hier in 1x...
pi_73306696
ben zo blij

HEB HEM GEHAALD !!!!!!

later uitgebreider verslag....
pi_73306791
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 15:04 schreef singlemetkids het volgende:
ben zo blij

HEB HEM GEHAALD !!!!!!

Feli, veel plezier ermee... Heerlijk als je hem hebt, weer een nieuwe episode in je leven.... wat een vrijheid geeft dat roze pasje!
pi_73307427
Hallo mensen, morgen eerste rijles. Ik ga dit topic maar eens volgen
pi_73307704
quote:
ben zo blij

HEB HEM GEHAALD !!!!!!

Gefeliciteerd!
"Well-behaved women seldom make history." - Laurel Thatcher Ulrich
pi_73309109
quote:
ben zo blij

HEB HEM GEHAALD !!!!!!

gefeliciteerd

lijkt mij heerlijk gelijk het ritueel te vergeten..
achteruitkijkspiegel en over schouder kijken is in mijn opzicht vaak genoeg.
Puur zonder Vuur in de Natuur.
pi_73317465
hehe, tnx voor de felicitaties. Ben nu fris uit bad, heb mega spierpijn puur van de stress !

Nou mijn examen ging verre van perfect
Eerst had ik een les geboekt, maar heb toen eigenlijk amper gereden. Even iemand afgezet , toen door naar rijschool voor kop koffie en broodnodige stress nicotine.. Daarna nog even 10 min rondje gereden in de omgeving en moest ik de auto achter het cbr zetten. Nou dat ging al bar slecht...

In gebouw eerst weer stress bezoek aan toilet en toen mocht ik gelijk door naar binnen. Wel vreemd om dan ineens helemaal alleen daar naar binnen te gaan ipv dat er meerdere mensen tegelijk zijn. Eerst een uitgebreid gesprek met de examinator gehad, waarbij hij me wat probeerde op mijn gemak te stellen. Wat niet echt lukte helaas. Maar heb wel goed kunnen vertellen waar ik over struikel qua zenuwen enz. En over het eerste examen waarbij ik het gevoel had gewoon te hebben moeten slagen maar om een kul reden niet.

Maar goed, toen toch op pad. We zouden een uur !!! bijna rijden. In het begin ging het eigenlijk wel redelijk goed. Zon 15 min schat ik. Weet niet waarom maar toen sloeg ik helemaal dicht. Veel kleine fouten achterelkaar, een keer hielp hij me met mijn stuur enz..
Nadat ik verkeerd invoegde (wel op tijd gecorrigeerd) zei hij, rijdt maar weer terug naar het cbr. Ik was zo gestressed dat ik de weg niet meer wist (terwijl ik er bijna alle lessen zo heen reed) dus een tomtom die weigerde en ik ondanks tomtom nog de verkeerde route nam

Bij cbr aangekomen waren mijn benen zo aan het trillen dat ik nog amper uit de auto kon stappen.
Daar binnen gingen we zitten en vroeg hij, en wat vond je ervan.... Nou daar kwamen de waterlanders..zag het allemaal niet meer zitten en ik ga het nooit meer doen enz. Onderwijl had hij vaag iets gezegd van : met de hakken over de sloot...
Maar dat hoorde ik niet eens. Het duurde even tot het tot me doordrong dat ik geslaagd was !

Nog meer tranen hahaha.

Maar goed, heb een knuffel gekregen van mijn instructeur , de schat heeft het toch maanden volgehouden met mij en dat zegt wat !

Het besef was er nog steeds niet echt en nog steeds shaken in de auto...bij rijschool gemeld aan administratie dat ik geslaagd ben en toen gingen we iemand oppikken en daarna hebben ze mij in de stad afgezet (taart kopen ) Onderweg vertelde mijn instructeur nog dingen die ik WEL goed had gedaan en wat mij enorm heeft geholpen. Over fietsers die vaak over het hoofd gezien werden, straatjes die je makkelijk vergeet enz enz. Wat een opkikker.

Maandag mag ik dan eindelijk mijn pasje aan gaan vragen en dan kan ik dinsdag of woensdag karren (ja die 30 extra maakt nou ook niet meer uit) ga ik van de week relaxt in de omgeving in mijn up proberen te rijden en auto leren kennen en dan het weekend wat verder weg naar vrienden !!!
JIPPIE ik ben van het lessen af
pi_73321177

Zegt genoeg denk ik
ik heb hem ook gehaald

[ Bericht 1% gewijzigd door Yannick567 op 02-10-2009 22:49:17 ]
pi_73322959
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 22:32 schreef Yannick567 het volgende:

Zegt genoeg denk ik
ik heb hem ook gehaald
Ik wist het !!!

harstikke gefeliciteerd ! gelukkig hoef je nu niet meer verder en geen bnor..

pi_73328198
Gefeliciteerd!
Heb over een uurtje weer les!
pi_73329225
Allemaal gefeliciteerd!
pi_73331773
Zoh, net les gehad Meteen een hele zooi lessen ingepland. Komende 4 weken iets van 24 lessen. Dat schiet op!
pi_73333318
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 20:36 schreef singlemetkids het volgende:
Maandag mag ik dan eindelijk mijn pasje aan gaan vragen en dan kan ik dinsdag of woensdag karren
Het zou mij een veilig gevoel geven als je de komende tijd hier nog even blijft posten waar en wanneer je gaat rijden, echt betrouwbaar komt het niet over
pi_73333521
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:40 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Het zou mij een veilig gevoel geven als je de komende tijd hier nog even blijft posten waar en wanneer je gaat rijden, echt betrouwbaar komt het niet over
haha is goed hoor. gelukkig hebben de instructeur en examinator er wel vertrouwen in. Feit blijft dat ik bij een andere examinator al 2 maanden geleden geslaagd zou zijn ws. Toen reed ik nl zonder problemen. Ben ik gezakt op "ik weet wel dat je in je linker dode hoek keek maar ik kon het niet goed zien" en omdat ik iets langer heb gewacht bij een fietspad op 3 fietsers die er aan kwamen. Misschien had ik er makkelijk voorlangs gekunt maar goed, ik had geen mensen achter me en vond het veiliger hen eerst langs te laten. Hierdoor zijn echter wel de examenangsten ontstaan, die ik de eerste keer gewoon niet had. En hoe goed je ook je best doet, tegen dat soort zenuwen kan je gewoon weinig doen. Ik zei gisteren ook tegen de instructeur , normaal als ik me zo gestressed zou voelen zou ik niet eens achter het stuur kruipen ! Terwijl je met het examen gewoon niet anders kan. Maar eigenlijk is zo zenuwachtig examen doen onverantwoord.

Feitelijk heb ik meer rijervaring inmiddels dan sommige knapen die amper 18 zijn en na een spoedcursusje met mazzel de 1e keer slagen terwijl ze normaal beroerd rijden.
Het is en blijft een moment opname zo'n examen naar mijn idee kan er niemand beter oordelen of je verantwoord de weg op kunt dan je instructeur dat kan. En aangezien die er vol vertrouwen in heeft voel ik me er ook gerust op. Ik ben in elk geval een uitgepuberde volwassen vrouw met de verantwoording voor 2 prachtige dochters, dus hoef niet perse als een zot mezelf met veel snelheid, toch een slok op en snijden enz te bewijzen op de weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')